pikkuvaimo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kalle taas selkeät pohjat, ja haastatelussa sanoo että "Can't be any slower than that". Siinä saa muut raaputella päätänsä et millä ihmeellä tän kaverin voi voittaa.
Kalle taas selkeät pohjat, ja haastatelussa sanoo että "Can't be any slower than that". Siinä saa muut raaputella päätänsä et millä ihmeellä tän kaverin voi voittaa.
Tämähän on legendaarinen lausahdus rallihistoriasta. Kalle heittelee näitä lähes joka rallissa. Oliko tuo Markku Alenin kommentti alunperin? Vai muistanko ihan väärin?"Jos mä haluun ajaa pohjat, mä ajan pohjat" toteaa Rovanperä. Jotenkin tykkään tosta asenteesta, ei oo perus suomalaista nöyristelyä vaan kun menee hyvin ja itseluottamusta löytyy niin antaa sen myös näkyä.
Tämähän on legendaarinen lausahdus rallihistoriasta. Kalle heittelee näitä lähes joka rallissa. Oliko tuo Markku Alenin kommentti alunperin? Vai muistanko ihan väärin?
Perustatko siihen mitä Riku lähetyksessä sanoi vai muistatko tämän? Itsellä on hyvin vahva muistikuva, että se olisi Alen joka näin kommentoi haastattelussa.Kankkunen heitti tuon kommentin... Alen toki rattimiehiä, mutta ei vedä vertoja näihin moninkertaisiin mestareihin.
Siitä samasta jutusta se lainaus oli. Tottakai ajamalla Neuvillelle renkaan jäljet selkään olisi voinut säästyä tallimääräyksiltä yms, mutta on täyttä paskapuhetta väittää hänen tulleen täyttämään Tänakin saappaita. Hyundai palkkasi parhaan tarjolla olleen kakkoskorin kuljettajan.En tiedä mistä tuo sinun lainauksesi oli, mutta tuossa jutussa Lappi itseli sanoo, että kovaa ajamalla saa kyllä kilpailla Neuvillea vastaan, ”lähtökohdat ovat tasaväkiset”. Tässä rallissa ei tarvitse jossitella tallimääräyksillä, kun Neuville on ollut ajamalla nopeampi.
Perustatko siihen mitä Riku lähetyksessä sanoi vai muistatko tämän? Itsellä on hyvin vahva muistikuva, että se olisi Alen joka näin kommentoi haastattelussa.
- YouTube
YouTubessa voit nauttia parhaista videoista ja musiikista, ladata alkuperäistä sisältöä ja jakaa kaiken ystäviesi, perheesi ja koko maailman kanssa.www.youtube.com
Joutunut myös kaksi päivää auraamaan joten lähtöpaikka syö vähän tulosta. Eli luultavasti olisi ollut kolmen joukossa ajamalla, mutta tuskin olisi Kallelle pärjännyt hänkään...Ilman 5 min sakkoa moottorin vaihdosta Tänak olisi sijalla 5.
Onko rauhoittanut vauhtia tarkoituksella, kun nykyistä kahdeksatta sijaa ylemmäs ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia - ilman keskeytyksiä?
Tää oli kans kova, tuli yks päivä vastaan uudemman kerran Youtubessa:Tämähän on legendaarinen lausahdus rallihistoriasta. Kalle heittelee näitä lähes joka rallissa. Oliko tuo Markku Alenin kommentti alunperin? Vai muistanko ihan väärin?
Hahah, voi olla että en tiedä mistä puhun, hyvinkin mahdollista.Nyt on kyllä sellasta huttua suollettu näppäimistöltä, että ei oo hetkeen kyllä nähty. Et selkeästi yhtään tiedä mistä edes puhut. Lappi hävisi tämän rallin (jos häviää) Neuvillelle perjantain hybridiongelmaansa. Ilman tuota olisi pyyhkinyt Thierryllä lattiaa. Juuri paukautti vajaa 3 sekuntia kovemman ajan pätkälle kuin Belgi. Siellä rupee hanska tutisemaan huihaissa kun Esuppi antaa tulla lappu lattiassa loppuun saakka, enkä ihmettelisi vaikka Neuville tuttuun tapaansa rallin loppuun tekisi vielä sen ajovirheen ja silloin sijat tulevat vaihtumaan Esupin hyväksi.
Enemmän Esupissa on mestaruuspotentiaalia kuin Thierryssä. Kaveri ajanut Hyundailla ikuisuuden eikä ole saanut aikaiseksi juuri mitään mainittavaa. Lappi uutena täksi kaudeksi talliin ja on ollut kaikilla alustoilla selkeästi kokonaisuutena nopeampi kuin Neuville.
Tuossa on perä. Ei kumpikaan ole oikein pystynyt sellaiseen hyvään, tasaiseen koko kauden mittaiseen suoritukseen. Lapilla toki vajaita kausia enemmän ja vain jokunen kokokauden pesti takana. Növillen kruunua himmentää se että tälläkin kaudella jokainen tallin kuski on joutunut antamaan Növillelle vähän apuja, mutta silti ei pysty olemaan selkeästi dominoiva kuljettaja tallissa, kuten Kalle on Toyotalla tällä hetkellä.Ja tuosta käsien tärisemisestä, väitän että molemmilla, sekä Lapilla ja Neuvillella tulee näitä pieniä virheitä välillä.
Vaikka Lapista kovasti tykkäänkin ja suomalaisten lippua tietysti kannattelen, niin fakta on se, että tällä hetkellä Esuppi on kokonaisvaltaisesti rallikalenteria katsoen tasaisempi suorittaja erilaisilla alustoilla kuin Neuville. Jos ei ihmeitä tapahdu niin viimeistään ensi kaudella Lappi tulee ottamaan sen ykköskuskin paikan Neuvillelta. Silloin on kokonainen kausi alla tuolla uudella autolla. Toki jos nuo EP:n säädöt nyt rupee sopimaan Thierryn hanskaan sorallakin, niin sitten saattaa tulla tiukempaa, mutta muuten uskon tuon taiston menevän ensi kaudella toisinpäin. Vielä se voi tälläkin kaudella kääntyä Lapille jos hyvin käy.Hahah, voi olla että en tiedä mistä puhun, hyvinkin mahdollista.
Mutta tuo sinun vastauksesi on aika värilaseilla varustettu. Heti tuon sinun kommenttisi jälkeen seuraavalla ek:lla osat vaihtuivat ja Neuville otti vajaa pari sekkaa takaisin.
No jaa. Itsekkään en Neuvillesta juuri perusta tämän tallimääräysskeidan ja yleisen mulkkuuden takia enkä hänelle erityisesti menestystä toivo, toisin kuin Esupille, mutta melkoista huttua on tuokin, että ei olisi saanut mitään aikaan. Voittoja kuitenkin mm. yhtäpaljon kuin Ott Tänakilla, erikoiskoepohjia jotakuinkin sama määrä ja podiumeita itseasiassa enemmän. Toki Neuvillelta puuttuu se maailmanmestaruus. Puuttuu toki monelta muultakin ihan hyvältä ratinkääntäjältä jotka ovat sattuneet ajamaan tällä liki parin vuosikymmenen mittaisella Sebastienien valtakaudella. Neuville on kyllä ihan kiistatta parempi kuski kuin maineensa Suomessa mutta on siellä myös hölmöjä ja isoja virheitä kriittisillä hetkillä mikä varmaan erottaa ainakin toistaiseksi Neuvillen siitä onko hän ikuinen kakkonen vai maailmanmestari. Itse pidän Lappia ja Neuvillea aika tasaväkisenä kaksikkona joilla kummallakaan ei riitä koko kauden mestaruustaistossa Rovanperä & Toyota yhdistelmää vastaan. Ehkä tällä kaudella on nähty, että vielä toistaiseksi Neuville on napsun pari edellä ja paras vaihtoehto mestaruustaisteluun. Varsinkin kokokauden mitassa. Tilanne voi hyvinkin tasoittua ja kääntyä ympäri jos Lappi saa ajaa ja kehittää Huyndaita mieleiseensä suuntaan kuten Neuville on jo vuosia saanut. Neuvillen mahdollisuus olisi siinä, että Huyndailla saataisiin selvästi parempi auto kasaan kuin Toyotalla mutta aika epätodennäköisenä pidän sitäkin. Lisäksi tarvitsisi Lapilta tai joltain muulta soralla nopealta kakkoskuskilta pyyteetöntä apua säätöjen kanssa ja lisäksi todennäköisesti tallimääräyksiä.Enemmän Esupissa on mestaruuspotentiaalia kuin Thierryssä. Kaveri ajanut Hyundailla ikuisuuden eikä ole saanut aikaiseksi juuri mitään mainittavaa. Lappi uutena täksi kaudeksi talliin ja on ollut kaikilla alustoilla selkeästi kokonaisuutena nopeampi kuin Neuville.
Kankkunen 22 pohjaa Jyskälässä taisi olla -87...Mikä on ennätys peräkkäisissä EK-pohjissa?
Kallella taitaa nyt olla 12 peräkkäistä.
EDIT:
Näköjään Iltalehti tietää ainakin kertoa, että edellisen kerran 12 peräkkäiseen on pystynyt Loeb 18v. sitten.
Ennätyksestä toki ei mitään hajua.