"In the case of engine failure between scrutineering and TC0 itEikö muka ole mahdollista korjata rikki mennyttä ja vaihtaa se käyttöön ja ottaa siitä 5 min sakko?
Mikä järki ja kustannussäästö se on, jos aina pitää tehdä uusi moottori kisakäyttöön?
Toki jos nuo rikki menneet siirtyvät rajoituksetta vaikka testiautoihin, niin sitten hommassa on jotain järkeä.
is permitted to replace the engine but a 5-minute penalty will
be applied. In this case, the original engine may not be used
any further during the season."
Tuossa on se sääntökohta. En osaa sanoa onko lohkoissa mitään id numeroa mikä kieltää niiden käyttämisen mutta käytännössä tarkoittanee sitä, että moottorin sinetit uusitaan jolloin kyseessä on uusi moottori. Moottorit on sinetöity siten että sitä ei saa purettua ilman sinettien rikkomista. Käytetäänkö uuteen moottoriin sitten vanhan hajonneen moottorin ehjäksi jääneitä osia, on toinen juttu. Äkkiä tulisi mieleen että ongelmien välttämiseksi niissä ei vanhoja osia käytetä.