Ralliketju

  • 1 675 885
  • 13 381

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kyllä se hajosi vasta osumasta. Katsoin loubetin incarin siltä pätkältä ja siitä näkee hyvin että lakkasi toimimasta vasta jonkin matkaa törmäyksen jälkeen...
OK - mulla kun ei oo käytössä tuota C-Morea... ainakaan vielä...
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Siitä on jo iäisyys... Kaikki elementit, paitsi tietysti Malcolm, ovat muuttuneet noista ajoista, joten ei käy oikein perusteeksi...
Käytännössä mikään muu kuin auto ei ole muuttunut. Ihmiset tärkeissä rooleissa, ja varsinkin autoon liittyvät, ovat edelleen täysin samoja kuin silloinkin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kyllä Tänäkiä kuitenkaan voi jättää pois mestaruustaistelusta, pitää muistaa että nyt ollut vasta kuukauden talissa ja kehitystä ei hirveästi ole pystytty tekemään tässä ajassa. Jos vain saavat nuo tekniset asiat toiminaan pitäisin edelleen ennakkosuosikkina mestaruuskamppailussa. Nuo testit asiatkin alkaa kauden aikana vasta kunnolla näkyä.

Hyundai oli viimekin kaudella talvikisoissa pulassa että katsotaan sekin vasta kunnolla kun soralle päästään. Eli en siis vielä Toyotan väliseen taisteluun kääntyisi.
 

Hexa

Jäsen
Käytännössä mikään muu kuin auto ei ole muuttunut. Ihmiset tärkeissä rooleissa, ja varsinkin autoon liittyvät, ovat edelleen täysin samoja kuin silloinkin.
Fordin kehitystyö on ollut pienoinen pettymys. Silloin kun uudet hybridiautot tulivat ensimmäisen kerran rallipoluille viime vuoden Monte Carlossa, Ford oli vähintäänkin kilpailukykyinen muihin verrattuna ja autoa oli myös ehditty testaamaan ehkä muita enemmän. Tästä Loeb myös varmasti hyötyi kauden avauskisassa. Sen jälkeen Toyota ja Hyundai ovat menneet kehityksessä vasemmalta ja oikealta ohi, eikä Ford ole pystynyt vastaamaan. Kausi on tietysti vielä pitkä, mutta tällä hetkellä näyttää, että ei edes Tänak pysty tekemään ihmeitä autolla mistä selkeästi puuttuu tehoa ja luotettavuutta muihin nähden.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
No, jos haluat olla tuota mieltä....
Eikai tämä ole mikään mielipideasia. Tänakilla on esim. sama päämekaanikko kuin viimeksi ja auton on suunnitellut sama tekninen johtaja Chris Williams kun Fiestankin teki. Myös suurin osa insseistä on samoja jo useamman kauden takaa.

Jos on esittää parempaa tietoa niin siitä vaan.

Kehitystyöhön toki vaikuttaa se että Toyota ja Hyundai vetävät melkein 100 miljoonan budjetilla kun M-Sportilla se on jossain 10-20 miljoonan tiedoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eikai tämä ole mikään mielipideasia. Tänakilla on esim. sama päämekaanikko kuin viimeksi ja auton on suunnitellut sama tekninen johtaja Chris Williams kun Fiestankin teki. Myös suurin osa insseistä on samoja jo useamman kauden takaa.

Jos on esittää parempaa tietoa niin siitä vaan.

Kehitystyöhön toki vaikuttaa se että Toyota ja Hyundai vetävät melkein 100 miljoonan budjetilla kun M-Sportilla se on jossain 10-20 miljoonan tiedoilla.
Juu - en silti noiden Ogierin vuosien jälkeen ole vakuuttunut M-Sportin kyvystä rakentaa ja ylläpitää kilpailukykyistä kalustoa. Siitä taas on paljonkin tuoreempaa näyttöä kuin nuo mainitut vuodet... eikä tämäkään ole mielipideasia vaan faktaa...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Juu - en silti noiden Ogierin vuosien jälkeen ole vakuuttunut M-Sportin kyvystä rakentaa ja ylläpitää kilpailukykyistä kalustoa. Siitä taas on paljonkin tuoreempaa näyttöä kuin nuo mainitut vuodet... eikä tämäkään ole mielipideasia vaan faktaa...
No se voi olla mahdollista, varsinkin noihin tehdastalleihin verrattuna, mutta sen näkee paremmin kauden edetessä.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Kyllähän Kalle aikamoista myrkkyä muille mm tittelin havittelijoille tarjoaa Montessa. Huomenna on jopa mahdollisuus haastaa itse Ogier voitosta ja Powerilla Kalle varmaan tekee mitä haluaa ja muut tekee mihin pystyy.
 

Sambody

Jäsen
Huomenna täytyisi neljä sekunttia per ek napsia Ogieria kiinni. Pakottaa vähintäänkin Sebin ajamaan ehkä kovempaa kuin ajatteli tänään varmistellessaan selvässä johtoasemassa. Eiköhän siellä tulla sen mitä ilman typeriä riskejä pystytään huomenna ensimmäinen ek jonka jälkeen katsotaan tarviiko loput ek:t ajaa kilpaa vai kierrelläänkö kiviä matkalla kohti poweria.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No tuskin Kalle lähtee tavoittelemaan huomenna kisan voittoa vaan varmistaa 2 sijan. Powerin voitto tosin on varmaan Kallella tavoitteena.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Eiköhän siellä tulla sen mitä ilman typeriä riskejä pystytään huomenna ensimmäinen ek jonka jälkeen katsotaan tarviiko loput ek:t ajaa kilpaa vai kierrelläänkö kiviä matkalla kohti poweria.

Tänään Ogier kierteli kivet ja melkein 10 sekuntia Kallelta turpaan. Toyotalla saa ajaa kilpaa ja Ogier varmasti voi vähän nostaa vauhtia, mutta olisihan se hauska miettiä tilannetta, että toisessa tallissa vajaan kauden ajava kärki ottaisi riittävät at sakot saadakseen koko kauden ajavan kuljettajan voittoon. Tosin veikkaan Kallen enemmän arvostavan ajamalla otettua kakkossijaa kuin at sakoilla kikkailtua voittoa. Mutta edelleen isossa kuvassa Kalle on jo aikamoista niskalenkkiä ottamassa, kun muilla sentään Montessa on ollut mahdollisuus hänet voittaa.

Ehkä minun ei pitäisi veikata sarjan suhteen yhtään mitään, kun noin vuosi sitten Monten perjantain jälkeen tuhosin Kallen koko kauden, kun auto ei yhtään sopinut hanskaan, mutta loppu onkin historiaa.
 

Sambody

Jäsen
En usko, että Ogieria pyydetään vaihtamaan paikkoja Kallen kanssa. Toisaalta tuskin kielletään Kalleakaan hyökkäämästä. Kalle varmasti haluaisi ottaa voiton Montesta ja varsinkin voittamalla Ogier ajamalla. Mutta aivan kuten viime kaudella Jyväskylässä sunnuntaina ei ole järkeä niitä typerimpiä riskejä ottaa, koska kakkopaikallakin saadaan mahtava alku mestaruuden puolustamiseksi.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
En usko, että Ogieria pyydetään vaihtamaan paikkoja Kallen kanssa. Toisaalta tuskin kielletään Kalleakaan hyökkäämästä. Kalle varmasti haluaisi ottaa voiton Montesta ja varsinkin voittamalla Ogier ajamalla. Mutta aivan kuten viime kaudella Jyväskylässä sunnuntaina ei ole järkeä niitä typerimpiä riskejä ottaa, koska kakkopaikallakin saadaan mahtava alku mestaruuden puolustamiseksi.
Ei varmasti pyydetä, ja vaikka pyydettäisiinkin niin Ogier ei siihen suostu. Ogier ei ole lähtenyt ajamaan ralleja muita auttaakseen, vaan nautiskelee niistä ralleista mitkä ajaa ja pyrkii ajamaan varmasti kaikissa voitoista. Jos Kalle ja Evans ei pysty häntä lyömään niin sitten ei pysty. Monten kisa on kuin tehty Ogierin ja Loebin kaltaisille kokeneille ketuille, joilla on taito ajaa riittävän nopeasti mutta ei repien ja liian lujaa.

Jos Kalle tuosta nyt tuon kakkospaikan ottaa, niin onhan tämä heti huomattavasti parempi aloitus kauteen kuin edellisellä kaudella, ja edellinenkin kausi oli Montesta eteenpäin Kallen näytöstä. Tosin kauden avaus näyttää olevan viimevuotista parempi myös pahimmille kilpailijoille. Evans ja Tänak joutui viime vuonna keskeyttämään ja Neuville oli vasta viides, nyt näyttäisi että kaikki MM-kandidaatit on ajamassa kuitenkin ihan hyville pistesijoille.

Tänakin kannalta näyttää huonolta nuo Fordin jatkuvat ohjaustehostinmurheet, joista eivät näytä vieläkään päässeen eroon. Jo viime kaudella monta kisaa meni pieleen noiden kummallisten on/off-ohjaustehostinongelmien takia, ja myös nyt sekä Loubet'lla että Tänakilla ollut samaa ongelmaa, että tehostin alkaa temppuilemaan kesken pätkän ja saattaa taas seuraavalla toimia kunnolla. Tuollainen ongelma on omiaan viemään kuljettajan luottamuksen autoon, kun ei yhtään tiedä koska tehostin alkaa taas temppuilemaan. Haapamäki oli arvioinut, että kyseessä olisi jonkinlainen hydraulipumpun kavitointiongelma, joka ilmaantuu kun öljyt kuumenee, mutta ihmetteli kovasti että miten M-sportin/Fordin kaltainen pulju ei ole saanut tuota ongelmaa vieläkään ratkaistua.

Lapilta ollut vähän vaisu esitys tämä ralli. On tietysti hankalaa kun uusi auto, uusi tiimi ja tällainen hankala ralli, jossa ei ole viimeiseen kahteen vuoteen ajanut, mutta silti olisi odottanut että Lappi pystyisi kuitenkin edes Katsutan lyömään. Nyt on jo liki minuutin Katsutankin perässä. Sordo on vielä lyötävissä, kun eroa on nyt sunnuntain ekan pätkän jälkeen 7,6 sekuntia. Lappi ehti jo hetkeksi nousta edelle kun Sordolle annettiin +10 sekuntia varaslähdöstä, mutta tuo rangaistus poistettiin ja Lappi putosi takaisin sijalle 8.
 

Sambody

Jäsen
Lapilta ollut vähän vaisu esitys tämä ralli.
Kieltämättä. Oli ihan hukassa ja aika paljon ruoskikin itseään perjantain jälkeen. Eilen alkoi löytämään vähän vauhtia ja oli haastamassa Katsutan kunnes tuli se pirun rengasrikko. Tarvitsee EP:n ajaa hirmuisen hyvin ja varmasti soralla ja lumella, jos ei pysty haastamaan kärkinelikon+Ogierin vauhtiin assulla. Tosin en tiedä uskoiko ihan itsekään mestaruudesta ajavan, joten ehkä on vain parempi ajaa omalla tasolla murhtimatta turhaan mm-tilannetta.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tänak on himmaillut ja säästellyt renkaita sunnuntain aikana niin paljon että Katsuta on ajanut tuon yli 38 sekunnin johdon kiinni ja on ennen Power Stagea enää 0,1 sekuntia perässä. Toki tuon pitäisi olla helppo juttu Tänakille mikäli ei satu mitään ylimääräistä, mutta on tuossa kyllä riski menettääkin pari pistettä jos tulee pienikin stiplu. Ei Katsuta kuitenkaan niin hidas ole, etteikö hän pystyisi hyvällä ajolla tuosta vielä ohi nousemaan.

Muuten on kyllä erot niin isot, että mitään nousuja ei enää viimeisellä pätkällä nähdä, mikäli ei tule jotain teknistä ongelmaa tai ulkoilua. Lappikin vielä 7 sekuntia Sordon perässä, joten aika epätodennäköistä että pystyy noin paljon Sordoa lyömään yhdellä pätkällä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lapilta ollut vähän vaisu esitys tämä ralli. On tietysti hankalaa kun uusi auto, uusi tiimi ja tällainen hankala ralli, jossa ei ole viimeiseen kahteen vuoteen ajanut, mutta silti olisi odottanut että Lappi pystyisi kuitenkin edes Katsutan lyömään. Nyt on jo liki minuutin Katsutankin perässä. Sordo on vielä lyötävissä, kun eroa on nyt sunnuntain ekan pätkän jälkeen 7,6 sekuntia. Lappi ehti jo hetkeksi nousta edelle kun Sordolle annettiin +10 sekuntia varaslähdöstä, mutta tuo rangaistus poistettiin ja Lappi putosi takaisin sijalle 8.

Tavallaan vaisu mutta pystyi vauhdin puolesta lyömään Sordon jolle auto on jo ennestään tuttu. Autokaan ei tunnu sopivan tähän ralliin yhtään. Jännä nähdä vauhti sitten Ruotsissa kun ralli on taas semmoinen jossa Lappi ajanut ja ralli aikaisemmin sopinut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyl vähän enemmän Lapilta odotin, mutta Cyril toisaalta ei heti ainakaan ollut bussin alle heittämässä.
En sitten tiedä kuinka isoja Sordon hybridiongelmat oli, mutta aika samoja oli vauhdit silti Lapin kanssa. Ja Sordo ei ole mikään Monte-ekspertti. Toki varsinkin ekoilla kerroilla ja pimeässä kokemus/muisti vaikutti varmaan todella paljon Lappia hidastavasti.

Todella vähän keskeytyksiä nähtiin, sekin saa Lapin suorituksen eli varman päälle ajelun näyttämään huonommalta kuin yleensä.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Voi hyvä saatana...olin viikonlopun työreissussa ja aloin nyt kotona katsomaan power stagea katsomosta. Olen nyt 2 minuuttia katsonut rallia ja 10 minuuttia mainoksia...
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Gryazin saanut 5 sekunnin aikasakon oikaistuaan liikaa eekoolla 14. Tämä tarkoittaa että Rossel nousee WRC2-luokan voittajaksi.

Jännästi sai Monte Carlon Autourheilukerho jälleen junailtua itselleen mieluisammat tulokset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös