Ralliketju

  • 1 831 973
  • 14 795

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Näki siihen asti ku Neuville lähti matkaan. Sit Wrc+ kaatu. Enää ei pääse ees kirjautuun sisään. Pitäsköhän vaan palata cMorelle.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Pajarilta sittenkin jää ralli ajamatta. Jotain puhuivat kansainvälisessä lähetyksessä ruokamyrkytyksestä.
Todella paskaa tuuria mennä paikan päälle ja kisapäivän aamuna sitten todeta että ei pystykään ajamaan. Se hyvä puoli tuossa, että Pajarilla ei tainnut olla tarkoituskaan ajaa WRC2-pisteistä tuolla, mutta oli varmaan tarkoitus lähteä juuri kokemusta hakemaan Montesta tulevaisuutta ajatellen, niin tuo meni nyt harakoille.

Isoja on olleet erot kahdella ensimmäisellä pätkällä, Rovanperä kärkeä jäljessä yli 17 sekuntia ja Lapilla matkaa kärkeen jo peräti yli 41 sekuntia. Mutta Monte on siitä jännä kisa, että joku minuutin erokaan ei välttämättä ole mitään ja se saattaa tulla takkiin yhdellä väärällä rengasvalinnalla tai pienellä liukastumisella. Lapilla kuulemma ongelmaa muistaa pätkiä pimeässä, niin menee sitten vähän ylivarovaisesti. Hän ei ole pariin vuoteen ajanut Montessa ja en tiedä onko noissa pätkissä miten paljon muutoksia entiseen.

On vahva tunne, että Ogier vie tämän ihan suvereenisti. Hänellä ei ole oikein mitään menetettävää kun ei aja mestaruudesta, joten hänen ei tarvitse varmistella eikä himmailla kuten mestaruutta tavoittelevan porukan, ja hänellä on tästä kisasta ja näistä olosuhteista pirunmoinen kokemus. Evans rimpuili jotenkuten kyydissä pari pätkää, mutta en usko että hänkään pystyy oikeasti Ogieria haastamaan. Kalle ei taida olla ihan sinut Monten pätkien ja olosuhteiden kanssa, joten vaikutti siltä jo ensimmäisten pätkien jälkeen, että hän tyytyy ottamaan vain hyvän pistepotin. Neuville teki taas virheen jo alussa, ja vaikka se nyt ei vielä mikään ratkaiseva ollut niin en usko että Neuville pystyy Ogieria kukistamaan. Tänakilla oli vaihteisto-/sähkömurheita, joten jos saavat ne korjattua niin uskoisin hänen olevan Ogierin ykköshaastaja. Vauhti näyttäisi olevan ihan kohdallaan, mutta pysyykö koko kisan tiellä, ja kestääkö auto?
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
EK3 takana. Ogier pesi kaikki, kuten odottaa saattoi. Kalle löysi vauhtia ja nousi kokonaistilanteessa kolmoseksi. Ovat kylläkin ihan silmänräpäyksen sisällä Neuvillen ja Tänakin kanssa. Saas nähdä pystyykö Evansin vauhtiin. Kolmossijakin olisi ihan hyvä suoritus, Monte ei ole Kallen lempiralleja.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
EK5 Kalle täräyttää kaiteeseen mutta selviää vain visuaalisilla vahingoilla. Evansilla rengasrikko ja häviää puoli minuuttia. Kalle toistaiseksi pohjissa kiinni kun Ogier vielä tulematta.
 

Sambody

Jäsen
EK5 Kalle täräyttää kaiteeseen mutta selviää vain visuaalisilla vahingoilla. Evansilla rengasrikko ja häviää puoli minuuttia. Kalle toistaiseksi pohjissa kiinni kun Ogier vielä tulematta.
Craig Breen tuli lähetykseen ja heti alkoi tapahtumaan. Mainitsemiesi lisäksi Lupeen Fordson Majorista porsi ohjaustehostin. Hieman epäselvää hajosiko tehostin ja sen takia veti mutkan pitkäksi vai vetikö mutkan pitkäksi ja sen takia hajosi ohjaustehostin.
 
Viimeksi muokattu:

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Craig Breen tuli lähetykseen ja heti alkoi tapahtumaan. Mainitsemiesi lisäksi Lupeen Fordson Majorista porsi ohjaustehostin. Hieman epäselvää hajosiko ja sen takia veti mutkan pitkäksi vai vetikö mutkan pitkäksi ja sen takia hajosi ohjaustehostin.

Joo paha sanoa, koko kuskin etukulma ihan sökönä, eikä tänään ole edes päivähuoltoa. Tulee putoamaan todella kauas.
EK5 siis Kalle nousi kolmanneksi, Tänäkin pesi ihan reilusti ajamalla, ja Evansin edelle tämän rengasrikosta johtuen. Todella mielenkiintoinen ralli meneillään. Taisteluhan käydään kakkossijasta. Ajamalla ei Ogieria Montessa voiteta.
 
Suosikkijoukkue
KK
Joo paha sanoa, koko kuskin etukulma ihan sökönä, eikä tänään ole edes päivähuoltoa. Tulee putoamaan todella kauas.
EK5 siis Kalle nousi kolmanneksi, Tänäkin pesi ihan reilusti ajamalla, ja Evansin edelle tämän rengasrikosta johtuen. Todella mielenkiintoinen ralli meneillään. Taisteluhan käydään kakkossijasta. Ajamalla ei Ogieria Montessa voiteta.
Sebu O on kyllä kaimansa kanssa sellaisia asfaltti-spesialisteja. Perkeleen parongit ja asfalttirallit. No jos Kalle pääsisi edes podiumille ja mahdollisesti kakkoseksi niin siitä saa hyvät pohjat MM sarjaan. Parempi se on ottaa varmasti jotai pisteitä, kun ajaa ulos tms..
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lapilla ilmeisesti hybridi ongelmaa... Sanoi Jannelle että "hybridi hajos siinä alussa" kun laskettelivat maali aatelle...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sebu O on kyllä kaimansa kanssa sellaisia asfaltti-spesialisteja. Perkeleen parongit ja asfalttirallit. No jos Kalle pääsisi edes podiumille ja mahdollisesti kakkoseksi niin siitä saa hyvät pohjat MM sarjaan. Parempi se on ottaa varmasti jotai pisteitä, kun ajaa ulos tms..

Tuossa vielä sekin seikka että kannattaako välttämättä Ruotsiin lähteä "MM-Johdossa", eli kolmospaikka ei välttämättä ole huono asia. Ei ainakaan kakkospaikasta kannata riskien kanssa jahdata.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
To-Pe ajettu Montessa, muutama havainto mitä on omaan silmään kertynyt.

Ensinnäkin keli on ollut helppo molempina päivinä, joka näkyy siinä, että ulosajoja on ollut yllättävän vähän. Kaikki kärkiautot ja muutamaa WRC2-autoa lukuun ottamatta ovat ajaneet ilman ulosajoja. Pieniä pusuja kaiteisiin, kuten Kallellekin kävi, on nähty, mutta pääasiassa siis helppo ja samalla kovavauhtinen keli on vallinnut pätkillä.

Voimasuhteista sen verran, että Toyota on vahva. Neljä autoa menee lujaa muutamaa huonoa erikoiskoetta lukuun ottamatta. Jos vielä Evansin rengasrikon aikatappion vähentää pois, dominointi on ollut selvää.

Varsinkin Hyundailta odotin paljon enemmän Neuvillen ja Sordon osalta. Olihan viime kauden loppu hyvää tekemistä Hyundain tiimissä. Lapilta en odottanut paljon, koska varmasti haluaa ajaa koko rallin läpi ja saada kilometrejä taakseen. Muutama ihan paska EK, mutta muutama ihan hyväkin.

Tänak on ajanut kuten odotinkin. Lähellä mutta ei riitä ainakaan Ogierille, kuten ei riitä kenenkään muunkaan vauhti ranskalaiselle. Teknisiä murheita on ollut Fordeissa jo liikaa. Toki ei ole ihan tarkkaa tietoa esim. miten Loubetin ohjaustehostin hajosi. Kolauttiko johonkin kanttikiveen vai hajosiko ihan vaan ajossa.

Pääluokan autoja on liian vähän, se on harmi. Toki niiden hintalappu on niin kova, että asian tavallaan ymmärtää. Ihannetilanteessa jos joka tallista saataisiin se neljä autoa viivalle, niin olisi jo hyvin. Saas nähdä, tuleeko yhtään sellaista rallia eteen.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Pääluokan autoja on liian vähän, se on harmi. Toki niiden hintalappu on niin kova, että asian tavallaan ymmärtää. Ihannetilanteessa jos joka tallista saataisiin se neljä autoa viivalle, niin olisi jo hyvin. Saas nähdä, tuleeko yhtään sellaista rallia eteen.
Totta, autoja on vähän varsinkin nyt, kun Ford vetää minimillä ja ennen kaikkea isoin ongelma on automerkkien ja tallien määrä ylipäätään. Jotain isoja muutoksia sarja kaipaa parin vuoden sisään, ei tee hyvää rallin maailman mestaruuden arvolla, kun todellisuudessa mestaruudesta ajaa vain muutama ukko. M-Sportin tilanne taitaa olla jotenkin hakusessa, sillä tallin piti toimittaa vanhalle konkarille Francois Delecourille Rally1-auto Monteen, mutta talli ei sitten pystynytkään toimittamaan autoa. No onneksi Delecour sai sitten Skodan juhlaralliinsa. Eilisessä livelähetyksessä oli myös jotain puhetta, että M-Sportin taustalla on tapahtunut joitain muutoksia. Multa meni vähän ohi, mutta Ketomaa puhui jotain, että tiimi ei ole enää sama, kuin ennen. Ketomaa ei kuitenkaan tarkemmin tiennyt, mistä on kyse, mutta itse arvelen, että olisiko sitten Tänak ja Märtin tullut jossain roolissa tiiminsä RedGrayn kanssa toimintaan mukaan?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta, autoja on vähän varsinkin nyt, kun Ford vetää minimillä ja ennen kaikkea isoin ongelma on automerkkien ja tallien määrä ylipäätään. Jotain isoja muutoksia sarja kaipaa parin vuoden sisään, ei tee hyvää rallin maailman mestaruuden arvolla, kun todellisuudessa mestaruudesta ajaa vain muutama ukko. M-Sportin tilanne taitaa olla jotenkin hakusessa, sillä tallin piti toimittaa vanhalle konkarille Francois Delecourille Rally1-auto Monteen, mutta talli ei sitten pystynytkään toimittamaan autoa. No onneksi Delecour sai sitten Skodan juhlaralliinsa. Eilisessä livelähetyksessä oli myös jotain puhetta, että M-Sportin taustalla on tapahtunut joitain muutoksia. Multa meni vähän ohi, mutta Ketomaa puhui jotain, että tiimi ei ole enää sama, kuin ennen. Ketomaa ei kuitenkaan tarkemmin tiennyt, mistä on kyse, mutta itse arvelen, että olisiko sitten Tänak ja Märtin tullut jossain roolissa tiiminsä RedGrayn kanssa toimintaan mukaan?

Tuokin on jännä jos autoa ei löytynyt kun käsittääkseni kuitenkin M-Sportilla on ainakin se 5 autoa ollut ellei enemmänkin. Vai onko rahat ja osat niin loppu että ovat jo varaosa-autoja.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Malcolm on aika suoraan myöntänyt että tämänkauden ainoa tavoite on Ottin mestaruus. Kun esim. testausmahdollisuuksia on rajoitetusti, annetaan ne kaikki Ottille ja siksikään siihen ei oteta muita kuskeja. Vaikuttaa myös siltä että teamilla on uusia osia rajattu määrä ja ne halutaan säästää Ottille. Kaikki siis yhden kortin varaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Malcolm on aika suoraan myöntänyt että tämänkauden ainoa tavoite on Ottin mestaruus. Kun esim. testausmahdollisuuksia on rajoitetusti, annetaan ne kaikki Ottille ja siksikään siihen ei oteta muita kuskeja. Vaikuttaa myös siltä että teamilla on uusia osia rajattu määrä ja ne halutaan säästää Ottille. Kaikki siis yhden kortin varaan.
Jos noin on, ei käy Loubetia katteeksi, joutuu sitten aika kylmiltään ajelemaan porukan mukana, minkä ehtii ja kykenee. Ei myöskään ollut yllätys, että on kolistellut liikennenmerkkejä ja kaiteita siinä määrin, että joutui lopulta keskeyttämään. Nyt on tietysti arvailuissa, pettikö ohjaustehostin ennen vai jälkeen liikennemerkin kolhimista.

Mitä tulee Tänakin mestaruuteen, en lähtisi isosti satsaamaan tuolle, sillä luotto Fordin/M-Sportin tekemisen tasoon on lievästi sanottuna arveluttavaa. Mutta - annan heidän toki todistaa otaksumani vääriksi...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Mitä tulee Tänakin mestaruuteen, en lähtisi isosti satsaamaan tuolle, sillä luotto Fordin/M-Sportin tekemisen tasoon on lievästi sanottuna arveluttavaa. Mutta - annan heidän toki todistaa otaksumani vääriksi...
Eiköhän M-Sport ole näyttänyt tuon onnistuvan aiemminkin? Vai millä autolla Ogier ajoi mestaruudet 2017 ja 2018?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jaaha, Tänakilta myös ohjaustehostin rikki.

Nyt on kyllä M-Sportilla iso kysymys laittaa tuo asia kuntoon. Tuloksia ei pysty tekemään ilman toimivaa ohjausta.
 

Sambody

Jäsen
Mitenhän tuo Neuville meinaa haastaa tällä kaudella Kallen mestaruudesta, jos nyt ei kyyti riitä kuivalla assulla Kallen voittamiseksi? Ruotsissa ja nopeissa sorakisoissa Kalle tulee ajamaan ihan horisonttiin Thierryltä ja väliin on tunkemassa lähtökohtaisesti useampikin kuski. Hitaissa soraralleissa toki lähtöpaikka edulla voi niistää Kallen nenän.

Evansin vauhti ollut kilpailun toiseksi parasta. Ilmeisesti kausien välillä Toyota on löytänyt jotain millä auto saatu paremmin istumaan Elfyninkin näppiin.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on tietysti arvailuissa, pettikö ohjaustehostin ennen vai jälkeen liikennemerkin kolhimista....
Kyllä se hajosi vasta osumasta. Katsoin loubetin incarin siltä pätkältä ja siitä näkee hyvin että lakkasi toimimasta vasta jonkin matkaa törmäyksen jälkeen...
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Mitenhän tuo Neuville meinaa haastaa tällä kaudella Kallen mestaruudesta, jos nyt ei kyyti riitä kuivalla assulla Kallen voittamiseksi? Ruotsissa ja nopeissa sorakisoissa Kalle tulee ajamaan ihan horisonttiin Thierryltä ja väliin on tunkemassa lähtökohtaisesti useampikin kuski. Hitaissa soraralleissa toki lähtöpaikka edulla voi niistää Kallen nenän.

Evansin vauhti ollut kilpailun toiseksi parasta. Ilmeisesti kausien välillä Toyota on löytänyt jotain millä auto saatu paremmin istumaan Elfyninkin näppiin.

Mä oon sitä mieltä että tän kauden mestaruus ratkotaan Kallen ja Evansin kesken, ensiksimainitum viedessä tittelin. Tänäk toki ajotaitojen puolesta mukana, mut Ford ei vaan riitä.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Voi olla Ottilla huumori tiukassa ruotsin jälkeen kun plakkarissa on kaksi kisaa ja kaksi kertaa rimpuiltu maaliin lahonneen Fordin kanssa. Tuskin tuo tulee kestämään sen paremmin kunnon talviolosuhteissa jos tuota tämänhetkistä Monten talveakaan ei kestä.

Eiköhän tämä kausi tosiaan tule olemaan sitä, että Kalle ajaa karkuun ja Evans rimpuilee minkä ranteistaan kykenee.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eiköhän M-Sport ole näyttänyt tuon onnistuvan aiemminkin? Vai millä autolla Ogier ajoi mestaruudet 2017 ja 2018?
Siitä on jo iäisyys... Kaikki elementit, paitsi tietysti Malcolm, ovat muuttuneet noista ajoista, joten ei käy oikein perusteeksi...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös