Eikös Katsuta aja nyt ihan Toyota Gazoo Racingin nimissä, eli hänelle ei ole enää mitään omaa, erillistä tallia? MInä olen käsittänyt homman menevän niin, että mikäli joku ajattaa vaikkapa M-Sportilta vuokrattua tai ostettua Pumaa täysin omalla tiimillään, niin silloin tämänkin tiimin käytössä on nuo 21 testipäivää kauden aikana. Mutta jos kuljettaja vuokraa ajopaikan M-Sportilta siten, että M-Sport ajattaa tuota autoa kisassa, niin silloin ko. kuljettajan testipäivät lasketaan M-Sportin kiintiöstä. Käsittääkseni esim. tuo M-Sportin vuokratoiminta on mennyt juurikin näin, että vaikka joku Serderidis on ajanut periaatteessa täysin yksityiskuskina niin ajattajana on silti ollut M-Sport. Eli auto tulee M-Sportilta, huolto tulee M-Sportilta ja kaikki osat tulee M-Sportilta, ja Serderidis vaan maksaa viulut. Mutta teknisesti Serderidis ajaa M-Sportin tiimissä.Niin mitenköhän tuo nyt menee lopulta esimerkiksi Katsutan tallin osalta tai vaikka M-Sport jos joku ajaa niiden autolla yksityistallina asiakasautoja? Esimerkiksi tällöin voisi Fourmaux ajaa ylimääräistä testiä. Sitten taas kuulostaisi todella tyhmältä jos ainoa keino olisi ajaa testiä samalla kun tehdaskuskit ajaisi. Tällöin jäisi vain pikainen autoon tuntumaan haku esim. testien loppuun. Ei silloin asiakasautoja olisi.
Sama juttu on ollut aiemmin Katsutalla, että hänellä on ollut periaatteessa tuo oma Toyota Gazoo Racingin ulkopuolinen tiimi, mutta se on silti toiminut Toyota Gazoo Racingin alla. Käsittääkseni tässä tapauksessa myös Katsutan ajamat testit menisivät siis Toyota Gazoo Racingin kiintiöstä.
Voi olla, että olen käsittänyt ihan väärin ja puhun täyttä kakkaa. Korjatkaa joku, jos tiedätte paremmin.