Ralliketju

  • 1 830 016
  • 14 786

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Gianfranco kirjoitti:
Ennakkoon P. Solberg on kehunut uutta rengasta, ja ei varmasti vähiten siksi, että viime vuonna Pirellin kehitystyö alkoi kangistua sen jälkeen, kun kävi selväksi, että rallin MM-sarjaan jää vain yksi rengastoimittaja.
En ole koskaan nähnyt kenenkään kuljettajan haukkuvan renkaita. Toki on näitä "olin liian pehmeällä/ kovalla seoksella liikkeellä", "rengas ei toiminut" jne. Mutta suoraan negatiivista palautetta (johan on paskat renkaat) ei voi yksikään kuljettaja antaa. Sen näki viime kaudella kun Solberg pidätteli itkuaan haastattelussa, renkaat täysin morjens mutta kun ei niitä haukkuakaan voi.

Muistaako joku muuten Juha Kankkusen (?) heittoa, jossa joku haastattelija kyseli että millaisilla renkailla sitä ollaan liikkeellä? Vastaus oli "black and round Pirellis."

Gianfranco kirjoitti:
Televisiointioikeuksissa tapahtuneet muutokset heivasivat rallilähetysten pääosan maksukanavan puolelle, mutta tokihan Maikkari näyttä jonkinlaisia koosteita myös pääkanavillaan.
Onneksi Eurosport näyttää nuo viralliset WRC -koosteet ilmaiseksi, ja onpa niihin saatu tälle kaudelle jopa suomenkielinen kommentaattori. Niin että Maikkari, puhallelkaa muniinne sen MAXin kanssa. En tilaa.

Monte Carlon ralli näyttää menevän käsikirjoituksen mukaan. Grönholm ei edelleenkään pysty haastamaan Loebia tällä kestopäällysteellä, ja Citroen jatkaa siitä mihin viime kaudella jäi, ihan kuin auto ei olisi edes vaihtunut. Toki tämä on vasta ensimmäinen ralli, että liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä on vielä turha tehdä. Katsotaan sitten kun päästään lumelle ja soralle, että mitä tekevät etelä -euroopan pojat, kun pohjoisesta alkaa tuulemaan, saatana.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Trenchtown kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt kenenkään kuljettajan haukkuvan renkaita. Toki on näitä "olin liian pehmeällä/ kovalla seoksella liikkeellä", "rengas ei toiminut" jne. Mutta suoraan negatiivista palautetta (johan on paskat renkaat) ei voi yksikään kuljettaja antaa.

No joo, aivan kuten harva kuski alkaa omaa autoaan viitasudeksi haukkumaan, ei renkaitakaan aivan suoraan voi julkisesti lynkata. Mutta kyllä Pirelli-Michelin -aikakaudella kuskit suoraan julkisuudessakin sanoivat, että Michelinillä on tiettyihin olosuhteisiin paremmat renkaat ja Pirelli taasen toimii toisenlaisissa olosuhteissa paremmin. "Meiltä ei löydy näihin olosuhteisiin yhtä hyvää rengasta kuin Micheliniltä", kuului kyllä ihan julkisestikin Peugeot- ja Subaru -kuljettajien suista aikoinaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Gianfranco kirjoitti:
No joo, aivan kuten harva kuski alkaa omaa autoaan viitasudeksi haukkumaan, ei renkaitakaan aivan suoraan voi julkisesti lynkata.
Tuosta auton haukkumisesta tuli mieleeni kun Grönholm vielä 307:aa käskiessään kärsi Ouninpohjalla vaihdeongelmista. Olisiko ollut niin että tuossa Pösössä ei alunperinkään ollut kuin viisivaihteinen laatikko. Ilmeisesti aikaisemmin oli jo vitospykälä poistunut laulukuoroon, ja ennen Ounia katosi nelonen. Bosse paukutti kuitenkin aivan kärkiryhmään (en muista tarkkaan) tuolla EK:lla, kolmella vaihteella. Maalissa haastattelija kyseli jotain auton toiminnasta, johon Grönholm totesi viitaten silloiseen tallipäällikköönsä Corrado Proveraan, että "You can tell Corrado that three is enough." Jos en aivan väärin muista niin Rautiainen sanoi ennen tuota Grönholmin lausetta Bosselle, että "Käske sen sanoo Corradolle että kolme riittää."
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Trenchtown kirjoitti:
Bosse paukutti kuitenkin aivan kärkiryhmään (en muista tarkkaan) tuolla EK:lla, kolmella vaihteella. Maalissa haastattelija kyseli jotain auton toiminnasta, johon Grönholm totesi viitaten silloiseen tallipäällikköönsä Corrado Proveraan, että "You can tell Corrado that three is enough." Jos en aivan väärin muista niin Rautiainen sanoi ennen tuota Grönholmin lausetta Bosselle, että "Käske sen sanoo Corradolle että kolme riittää."

Muistaakseni tempaisi pätkällä tosiaan pohjat kolmella vaihteella. Tuo 5-lovinen laatikko oli kyllä surullinen projekti kaiken kaikkiaan... Eräänlainen Peugeotin joutsenlaulu 307:n kanssa... Eipä sillä, Grönholmin suusta joskus pääsee niitä(kin) kommentteja, joita muut puhuvat vain huoltoparkin suljetuilla alueilla. Onpa Pösön tiimijohto antanut Bosselle ihan kovan luokan varoituksiakin kielenkäytöstä ja kommenteista. Nykyiselläänhän Bosse antaa melko suorasti kuulua, mikäli ei tykkää rallista, ja näihin ei-mukaviin ralleihin kuuluvat melkolailla kaikki Välimeren alueen rallit.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kyllähän tämä Citroenin C4 malli tiedettiin hyväksi varsinkin asvaltilla, mutta seuraavat rallit kertovat enemmän auton suorituskyvystä, koska pito muuttu aivan erilaiseksi. Asiantuntijatahot ovat sitä mieltä, että Ford menee karkuun kevään mittaan, mutta sehän nähdään.
No Loebilla sinänsä ei ole kauheata kiirettä, kunhan Nesterallissa pelit kulkee, niin mies on tyytyväinen. Sen rallin mies nimittäin haluaa voittaa tällä hetkellä enemmän kuin mitään muuta. Tosin Mikolla ja Marcuksella on Jyväskylässä omat sanansa sanottavana.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Trenchtown kirjoitti:
Tuosta auton haukkumisesta tuli mieleeni kun Grönholm vielä 307:aa käskiessään kärsi Ouninpohjalla vaihdeongelmista. Olisiko ollut niin että tuossa Pösössä ei alunperinkään ollut kuin viisivaihteinen laatikko. Ilmeisesti aikaisemmin oli jo vitospykälä poistunut laulukuoroon, ja ennen Ounia katosi nelonen.

Saanen hieman viilata pilkkua: ensimmäisissä kisoissa 307:ssa oli vain 4-vaihteinen laatikko, sillä 5-vaihteinen ei ollut vielä valmis.

ja tässä videossa on se kyseinen kommentti Corrado Proveralle
http://www.youtube.com/watch?v=cocT7p1itLU
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Trenchtown kirjoitti:
Onneksi Eurosport näyttää nuo viralliset WRC -koosteet ilmaiseksi, ja onpa niihin saatu tälle kaudelle jopa suomenkielinen kommentaattori. Niin että Maikkari, puhallelkaa muniinne sen MAXin kanssa. En tilaa.
Käsittääkseni Eurosport ei ole ilmainen. Ainakaan minulla ei se näy. Olisiko taloyhtiö maksanut sulla...

Saapa nähdä miten sijoitukset menee Atkinson-Hirvonen taisteluparin kesken. On kyllä niin tiukkaa, että yksi pienikin virhe riittää ratkaisemaan.

edit. hohoo, aika huuliveikko tuo Marcus... three is enough...
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Jack in the Box kirjoitti:
Saapa nähdä miten sijoitukset menee Atkinson-Hirvonen taisteluparin kesken.

Atkinson vei kahdella sekunnin kymmenyksellä. Joskus se on pienestä kiinni.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Hemingway kirjoitti:
Atkinson vei kahdella sekunnin kymmenyksellä. Joskus se on pienestä kiinni.
Niinhän se on , ensikerralla kun näen Mikon pitää antaa palautetta, ettei nyt kaiken maailman ausseilta ota selkäänsä. Yksi piste tosin vain meni hukkaan ,mutta kuitenkin. Perjantai-aamun väärä rengasvalintahan se suurin syy oli tähän tilanteeseen.Ek:lla 3 tuli selkään liian paljon. Toisella kerralla ajettuna samalla pätkällä aika parani melkein 2 minuuttia.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jack in the Box kirjoitti:
Käsittääkseni Eurosport ei ole ilmainen. Ainakaan minulla ei se näy. Olisiko taloyhtiö maksanut sulla...

No itse en ole koskaan maksanut centtiäkään extraa että näen Eurosportin. Talouteni ei kuulu taloyhtiöön, vaan asuinalueella on yhteisantenni josta tulee jokaiseen asuntoon oma tv-signaali. Eurosportti on näkynyt jo useamman vuoden ajan ja ilmaiseksi siis. Tosin lähitulevaisuudessa myös Eurosport siirtyy koko maassa maksulliseksi, jolloin allekirjoittanut ei aio maksaa siitä että näkee ko. kanavan.

Editti: Lisätään nyt tähän että paikallinen puhelinyhtiö toi useampi vuosi sitten alueelle kaapelitv:n ei kyllä muistaakseni kysytty että tahtooko kaapelin vai eikö tahdo. No mitään laskua ei kyllä ole näkynyt, missä olisi eritelty, että kaapeli maksaa nyt sitten tämän verran...
 
Viimeksi muokattu:

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jack in the Box kirjoitti:
Käsittääkseni Eurosport ei ole ilmainen. Ainakaan minulla ei se näy. Olisiko taloyhtiö maksanut sulla...

Eurosport on kaapelissa maksullinen ja lautasella ilmainen. Tuo kaapelimaksu tuli joskus vuosituhannen alussa ja on suuruusluokkaa 1-2 Euroa kuukaudessa. Meillä oli ainakin silloin taloyhtiön kokouksessa asia esillä ja kokous päätti yksimielisesti (jotain neljä osanottajaa), että Eurosport otetaan ja tuo hinta on lisätty yhtiövastikkeeseen.
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
No niiin, nyt ollaan saatu kauden toinen ralli täydellä vauhdilla käyntiin Ruotsissa, Petter otti kakkosella pohjat ja siiirtyi rallin kärkeen, josta torstain yleisö erikoiskokeen jälkeen kärjessä ollut Gardemeister on 5,6 sekkaa perässä. Bosse ja ennenkaikkea Mikko on jo jäänyt harvinaisen paljon.

Kysyisin että tietääkö kukaan arvon Jatkoaikalainen mistä näkisi livenä väliaikoja pätkiltä ennenkuin ylen teksti-tv ne päivittää?

-Stouni-
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
stouni kirjoitti:
Kysyisin että tietääkö kukaan arvon Jatkoaikalainen mistä näkisi livenä väliaikoja pätkiltä ennenkuin ylen teksti-tv ne päivittää?
www.wrc.com sivuilla lähes reaaliaikainen tulospalvelu. Splitit pätkiltä jos haluaa, joutuu ottamaan +-palvelun samalta sivulta.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
stouni kirjoitti:
Kysyisin että tietääkö kukaan arvon Jatkoaikalainen mistä näkisi livenä väliaikoja pätkiltä ennenkuin ylen teksti-tv ne päivittää?

Etelänaapurin pojjaat on väsänny oman "live-seurannan" osoitteeseen http://www.zone.ee/wrcmasters/index.php

Käytän itse WRC+ -palvelua wrc.comin kautta (virallinen sivusto), mutta tuo Viron poikien juttu toimii kuulemma kans ihan ok.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Gianfranco kirjoitti:
Etelänaapurin pojjaat on väsänny oman "live-seurannan" osoitteeseen http://www.zone.ee/wrcmasters/index.php

Käytän itse WRC+ -palvelua wrc.comin kautta (virallinen sivusto), mutta tuo Viron poikien juttu toimii kuulemma kans ihan ok.

Minusta Viron palvelu on erinomaisen hyvä. Se toimii luotettavasti ja on selkeä. Rallin seuraaminen väliaikojen varassa on yllättävän viihdyttävää.
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Hemingway kirjoitti:
Minusta Viron palvelu on erinomaisen hyvä. Se toimii luotettavasti ja on selkeä. Rallin seuraaminen väliaikojen varassa on yllättävän viihdyttävää.

Olen samaa mieltä asiasta kanssasi, nyt kun kerrankin on perjantaina vapaa-päivä, ja remontin yhteydessä voi katsoa väliaikoja livenä, ja tämä virolaisten sivusto toimii erinomaisesti, kiitoksia Gianfrancolle linkistä.

Kohta Garde pätkällä, jatkaako mies samaa vauhtia kuin aloitti päivän, vai pystyykö jopa kiristämään? Jännää jännää.

-Stouni-
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Lauantai-aamun kaksi ensimmäistä erikoiskoetta on takana, ja rallimaailma makaa samoin kuin ennenkin, eli kaksikko Loeb/Grönholm karkaa muilta vääjäämättömästi.
Tässä tilanne terävimmästä kärjestä:
HTML:
Pos. 	No. 	Driver/Car 	Stage Time 	Pen Time 	Total Time 	Diff Prev 	Diff Ldr
1. 	3 	M. GRÖNHOLM 	1:28:57.9 	0:00 	              1:28:57.9 	0.0 	0.0
2. 	1 	S. LOEB 	1:29:08.4 	0:00 	              1:29:08.4 	10.5 	10.5
3. 	10 	H. SOLBERG 	1:29:44.8 	0:00 	              1:29:44.8 	36.4 	46.9
4. 	4 	M. HIRVONEN 	1:29:45.1 	0:00 	              1:29:45.1 	0.3 	47.2
5. 	18 	T. GARDEM.	1:29:50.8 	0:00 	              1:29:50.8 	5.7 	52.9
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aeroman kirjoitti:
Lauantai-aamun kaksi ensimmäistä erikoiskoetta on takana, ja rallimaailma makaa samoin kuin ennenkin, eli kaksikko Loeb/Grönholm karkaa muilta vääjäämättömästi.
Tässä tilanne terävimmästä kärjestä:
HTML:
Pos. 	No. 	Driver/Car 	Stage Time 	Pen Time 	Total Time 	Diff Prev 	Diff Ldr
1. 	3 	M. GRÖNHOLM 	1:28:57.9 	0:00 	              1:28:57.9 	0.0 	0.0
2. 	1 	S. LOEB 	1:29:08.4 	0:00 	              1:29:08.4 	10.5 	10.5
3. 	10 	H. SOLBERG 	1:29:44.8 	0:00 	              1:29:44.8 	36.4 	46.9
4. 	4 	M. HIRVONEN 	1:29:45.1 	0:00 	              1:29:45.1 	0.3 	47.2
5. 	18 	T. GARDEM.	1:29:50.8 	0:00 	              1:29:50.8 	5.7 	52.9

Henning se vaan ajelee menemään, jotenkin on jäänyt miehestä kuva että vauhti on ollut pidemmän aikaa jo kohdallaan. Toki on mukavaa että pohjoismaalaiset kuskit pärjäävät, mutta Hirvonen saisi kyllä nousta tuon "ihan kiva" -miehen ohitse, ja varmasti nouseekin.

Ellei sitten iske ns. Gallin syndrooma. Gigi ajoi jälleen hyvin, kunnes ek päättyi tutulla tavalla. Toivottavasti kartturi otti tällä kertaa vesipullon vastaan jollain muulla kuin päällään. Siistiähän se on silti että väriläiskiä edelleen lajista löytyy.

Uskotaan siihen että Garde laittaa Henningin ahtaalle ja norjalaisen paketti leviää. Loebin iltamaitoon vähän unilääkkeitä niin tämähän on kolmoisvoitto Suomeen.

Perkele kun ei tänäkään vuonna tullut lähdettyä paikan päälle seuraamaan.
 

RCY#7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Dallas Stars, Habs, Liverpool, Suomi
Bosse otti sitten omansa viikonloppuna ja sai odotetun voiton Ruotsin maalta ja samalla kavensi hieman Lööpin johtoa mm-sarjassa. Foorti meinasi kusaista sunnuntai aamun pakkasissa, mutta "onneksi" vika tuli esiin ensin Latvalan ja Wilsonin autoissa ja talli ehti reagoimaan mahdollisiin tuleviin ongelmiin. Myös Hirvonen pääsi pallille, joten suomalais panos erittäin hyvää kaiken kaikkiaan.

Seuraavaa rallia pukkaa jo tänä viikonloppuna, kun mennään ensimmäistä kertaa Norjan vuonojen maisemiin ja toinen lumiralli heti perään. Ihan mielenkiinnolla odottaa, miltä norskien tiet näyttävät ja kuinka koko tapahtuma on ylipäätään järjestetty. Norjalaisten innostuksen luulisi ainakin olevan hurjaa, kun heillä on vielä Solbergin veljekset kärkkymässä kärkisijoille. Olisi varmasti ihan kokemisen arvoinen tilaisuus nähdä ja kokea paikanpäällä.

Henning voitti kyseisen rallin viime vuonna, joten hänellä on ainakin osaksi reitistä, jonkinlaista käsitystä ja voi olla kisassa korkeallakin sijoituksella. Uskon kuitenkin Bossen olevan tosi vahva myös Norjan teillä, kuten myös odotan hyvää panosta ylipäänsä kaikilta suomalaisilta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Norjan osakilpailusta pitäisi ennakkoon ajatellen tulla ruotsin rallin toisinto, jossa Grönholm kyykyttää, Loeb ja Hirvonen ajelevat perässä ja loput jakavat jämäpisteet. Kuitenkin Solbergin veljeksillä pitäisi olla suuri etulyöntiasema kun pääsevät tutuille teille. Petteriin en jaksa uskoa, se mies on hävittänyt viimeisetkin tuurin hippunsa jonnekin viime kauden alun paikkeille. Kotirallissa pärjääminen nostaisi varmasti itseluottamusta, mutta veikkaan taistelun terävimmän kärjen sijoituksista päättyvän Petterin osalta hyvän alun jälkeen teknisiin ongelmiin. Olen mielelläni väärässä, sillä Petterille tosiaan toivoisi niitä onnistumisia.

Velipoikansa Henningin oletan tässä rallissa olevan todella kova luu, joka saattaa hyvinkin iskeä kiilaa kärkimiesten väliin. Eri asia on se miten Solberg kestää kotirallin paineet, tuleeko yliyrittämistä vai mennäänkö rutiinilla eteenpäin. En pitäisi suurenakaan ihmeenä vaikka Henning nousisi podiumille saakka, siksi vakuuttavaa on miehen meno ollut.

Bosselle toivotaan voittoa ja mielellään sillä tavalla että SeBastian ei olisi heti perässä kärkkymässä. Siihen sopisivat vaikka molemmat Solbergin veljekset hienosti väliin. Hirvosenkaan mahdollisuuksia ei sovi aliarvioida ja myös ruotsalainen Carlsson saattaa kiusata kärkinimiä.

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen ralli tulossa kun tiet ovat suurimmalle osalle kuljettajista uusia. Henkilökohtaiselle suosikilleni, rallimaailman viilipytty Gigi Gallille toivon myös onnistumista, mutta todennäköisempää taitaa olla keskeytys hyvän alun jälkeen siinä ensimmäisen päivän viimeisellä tai toisen päivän ensimmäisillä erikoiskokeilla.

Veikkaanpa piruuttani vielä top kutosen:

1. Marcus Grönholm - BP-Ford WRT
2. Henning Solberg - Stobart M-Sport Ford Rally Team
3. Sébastien Loeb - Citroen Total WRT
4. Mikko Hirvonen - BP-Ford WRT
5. Daniel Carlsson - OMV Kronos Citroen WRT
6. Petter Solberg - Subaru WRT
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Harmin paikka, että tuosta rallista on tullut sellainen parin ajajan näytös. Tottakai voittotilastot paukkuvat, kun todellista kilpailua ei ole nimeksikään. Entisaikoina ehkä ei ollut yhtä täydellistä ralliajajaa kuin Loeb, mutta oli se paljon mukavampaa, kun moni kilpailija pystyi ajamaan voitosta. Jos Grönholm lopettaa niin sen jälkeen ralli on seuraavat 50 vuotta Loebin näytöstä, ellei Daniel Sordostä kehity mestaria.

Toivon, että Norjan ralli toisi hieman muutosta ja Henning Solberg tai jopa J-M Latvala pärjäisivät. Ei kukaan jaksa aina samoja nimiä kärjessä nähdä.

Maailmanmestaruustaiston kannalta tilanne on toki se, että Grönholmilla on taas pakkovoiton paikka, kun ollaan lumella. Keskeytyksiin ei tälläkään kaudella ole varaa, mutta jos tilanne halutaan oikein jännäksi niin tekniikan pettäminen Loebin autossa olisi jonkinlainen piristysruiske.
 

VolmariP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, LFC
scholl kirjoitti:
Harmin paikka, että tuosta rallista on tullut sellainen parin ajajan näytös. Tottakai voittotilastot paukkuvat, kun todellista kilpailua ei ole nimeksikään. Entisaikoina ehkä ei ollut yhtä täydellistä ralliajajaa kuin Loeb, mutta oli se paljon mukavampaa, kun moni kilpailija pystyi ajamaan voitosta.
Totta tuo. Kokenut rallin MM-sarja melkoista inflaatiota joka osa-alueella. Tehdastalleja on mukana enää kourallinen, ja tästä johtuen kilpailu kärkisijoistakin on latistunut tosiaan muutaman kilpailijan väliseksi koitokseksi rallista toiseen (Busse ja Loeb). Samalla yleisön mielenkiinto lajia kohtaan latistunut samassa suhteessa, tottakai.
Ei tarvitse mennä montaakaan vuotta takaperin, kun MM-sarjassa oli vielä kaikki tehdastallit mukana, ja voitoista kilpaili lähestulkoon 10-kunta kuljettajaa rallista toiseen. Mitä nyt tulee mieleen esim. 2000-luvun puolelta: Mäkinen, Grönholm, McRae, Sainz, Burns, Märtin, Loeb, Rovanperä, Sohlerg jne jne. Unohtuiko joitakin? Kauas on tultu jo noistakin ajoista...
 

scholl

Jäsen
Itse en ole sitä mieltä, että voitosta taistelevien kuskien alhainen määrä johtuu alhaisesta tehdastallien määrästä, vaan toistepäin. Kilpailu on liian epätasaista (huippukuskeja liian vähän ja Loeb liian hyvä), joten tehdastallit vähenevät ja uusia on vaikea saada mukaan.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kisa ei oikeastaan ole edes kahden ajajan näytöstä, vaan vuorotellen yhden. Grönholm hallitsee pohjoismaiden kisat ja Loeb muut. Ja se toinen heistä on sitten kakkonen.

Muille jäävät loput sijat ellei keskeytyksiä tai muita suuria teknisiä ongelmia kärkikaksikossa satu, jotka Loebille ovat vieläpä harvinaisia.

Grönholm jos jättää uransa tähän kauteen, niin Loebilla on kaikki mahdollisuudet voittaa kauden kaikki kisat ensi vuonna.
 

VolmariP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, LFC
scholl kirjoitti:
Itse en ole sitä mieltä, että voitosta taistelevien kuskien alhainen määrä johtuu alhaisesta tehdastallien määrästä, vaan toistepäin. Kilpailu on liian epätasaista (huippukuskeja liian vähän ja Loeb liian hyvä), joten tehdastallit vähenevät ja uusia on vaikea saada mukaan.
Sainz, McRae, Mäkinen ja useat muut ovat siirtyneet eläkkeelle, Burnsilla todettiin aivokasvain (vai mikä lie olikaan?), Märtin mälläsi autonsa pahasti jossa kartturi kuoli jne jne. Huippukuskeja on tosiaan vähemmän kuin aiemmin, mutta eikös tehdastallien pieni määrä nykypäivänä johdu eniten siitä, että kustannukset ovat nousseet tolkuttomiksi kiertää koko MM-sarja? Osasyynä mm. auton kehitystyön nousseet kustannukset, ja erityisesti MM-sarjan osakilpailujen valtava määrä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös