Ralliketju

  • 1 834 758
  • 14 799

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katsutalla on kyllä potentiaalia, ei voi kieltää, kun saisi vaan lisää tasaisuutta. Se tulee tietysti kokemuksen myötä.

Joo tietenkin Katsutalla helpottaa se että M-sportin kalusto on heikompi ja siellä ajelee ainakin yksi britti ihan terveisiä että kohtalaisiin suorituksiin ei edes hirveästi vaadita, mutta kyllähän tuo pohjat ja alkukauden kisojen vauhti kuitenkin ollut melko hyvä, oikeastaan väläytellyt semmoista vauhtia että ei Katsutaa ehkä tulevaisuudessa voi pois sulkea jopa niistä kuskeista jotka kerää tallipisteitä tulevaisuudessa. Voisiko ehkä ollakin niitä kuskeja jotka jakaa esim. Ogierin kanssa vastuuta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näyttäisi ihan jännittävä ralli tästä tulevan Ogierilta meni EK 13 rengas ja jäi 10 sekunttia Neuvillen pohjista. Kärkikolmikko nyt 9,5 sekunnin sisällä.
 

Hexa

Jäsen
Jännäksi menee kisa loppua kohden. Kärkipaikka voi vaihtua vielä tänään illan päätteeksi. Kilometrejä on vielä jäljellä tänään. Saa nähdä pystyykö Ogier vastaamaan heti seuraavalla ek:lla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo ja seuraava EK alkamassa klo 18 yleltä, näkee taistelua livenäkin :)

Katsutalle päivän toiset pohjat. Kärki nyt 9,4 sekunnin sisällä
 

Byvajet

Jäsen
Kalle maksaa nyt oppirahoja, mitkä tulee ennemmin tai myöhemmin. Kaveri on kyllä jo osoittanut nopeutensa kaikille ja tuohon ikään peilaten myös uskomatonta varmuutta.

Se ei kuitenkaan tarkoita, että Kallesta varmuudella kuoriutuisi kuljettaja, joka voittaa erikoiskokeiden kymmenystaistot ja yltää maailmanmestaruuteen.

Rovanperän maailmanmestaruus riippuu siitä, jatkuuko sarja ylipäänsä ja millaisia kuljettajia siihen sattuu. Kallella on ollut moniin muihin verrattuna ilmiömäiset mahdollisuudet harjoitella. Toivottavasti ei käy niin, että nuoren iän taakse mennään loputtomiin, koska vaikka Kalle on hyvin nuori, niin hän on saanut ainutlaatuisen mahdollisuuden harjoitella juuri siinä iässä, jossa aivot ottavat parhaiten uutta tietoa vastaan.

Suomessahan riittää lupaavia junioreita, joille näyttäisi olevan kaikki portit auki, mutta sitten kun todellinen aikuismaailman taisto alkaa, niin viimeinen askel jää ottamatta.

Nämä rajummat ulosajotkin ovat sillä tavalla mielenkiintoisia, että joihinkin kuljettajiin ne vaikuttavat pysyvästi niin kuin esimerkiksi Hirvosen tapauksesta tiedetään. Kovan mällin jälkeen hän kyllä oli edelleen nopea, mutta ei enää koskaan päässyt samaan terään kuin ennen. Pelko jäi kaivertamaan mielen perukoille.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Greensmith ajelee edelleen terveisiä.
Rahalla ei voi ostaa edes 2020-luvulla ajotaitoa.

Fourmaux eka kisa WRC:llä ja heti Greensmithiä turpiin. Jos ei oisi niin iso rahasalkku Greensmithillä mukanaan niin oisi varmasti jo potkittu pihalle M-Sportilta.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Suomalaisittain jotain myönteistäkin sillä Pajari ajanut 8:lle ek:lle pohjat tähän mennessä ja saanut noista 8 pistettä mukaan mm-taisteluun:

 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy myös tuota Joonaa kehua. Ekaa assurallia ajamassa ja toisena tällä hetkellä. Tasaisuus on myös valtti noissa kapinoissa...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rahalla ei voi ostaa edes 2020-luvulla ajotaitoa.

Fourmaux eka kisa WRC:llä ja heti Greensmithiä turpiin. Jos ei oisi niin iso rahasalkku Greensmithillä mukanaan niin oisi varmasti jo potkittu pihalle M-Sportilta.

Joo eikä tuossa mitään väliä olisi jos istuisi vaikka 3 tai 4 autossa omalla rahalla, mutta vie juuri yhden paikan niistä 2 autosta jotka ainoana M-Sportilla mukana. Kuitenkin tuossa jo 12 kisa WRC:llä ja ei oikeastaan mitään saanut edes yksittäisellä erikoiskokeella aikaan.

Jännä kyllä nähdä mihin nämä tallipaikat muutenkin ensikaudella menee kun taidettiin huhuilla että Oliver Solberg olisi menossa Hyundaille, siellä alkaa olemaan jo vähän ruuhkaa kuskeista.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ogierille kävi erikoiset. Onko koskaan ennen käynyt vastaavaa? Sehän on suhteellisen yleistä, että reitillä ruhjotut autot pysäytetään poliisin toimesta siirtymällä (kysykää vaikka Bosselta), mutta onko aiemmin siviiliautot kolhineet ralliautoja siirtymillä?



 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eikös noita kolareita ole tapahtunut ennenkin, ei varmaankaan kärkikuskeille, mutta mielestäni on.

Näköjään pääsi, mutta kärkipaikka meni EK18:sta.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
On ollut joskus aiemminkin osallisena ihan kärkikuskejakin. Muistaakseni ainakin Kris Meeke olisi kolaroinut jonain vuonna Monte Carlossa. Mutta on kyllä ollut muitakin tapauksia.

Kuuluisampana varmaan Henri Toivonen, joka kolaroi Monte Carlossa 1986 siirtymällä Lancia Delta S4:sen lähes lunastuskuntoon, mutta voitti silti koko kilpailun.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tuossa myös sivilissä ainakin pitäisi jotain sanktiota tulla sen verran selkeästi ajoi toisen auton kylkeen aivan itse. Eipä voi ainakaan kun itseä syyttää. Yllättävän paljon Ogierille nyt kauden aikana noita eri virheitä sattunut. Nyt saattoi voitto mennä tuohon.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tuo vähän uskomattomiin asioihin taas kun Ogierilla vetää siirtymällä auto kylkeen ja niin vain lopulta sitten sinne ykköseksi itsensä kuitenkin löysi. Vähän jo formulat tulee mieleen :)
 

EinoJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan, Chicago Blackhawks, ALBA Berlin
Melkoinen veto Ogierilta powerilla mutta voittoa varjostaa kyllä aamun töhöily. Jos aiheuttaa liikenneonnettomuuden, on ajaa poliisin päältä ja lähtee selvittämättä asiaa ajamaan rallia, on kyllä sanktiota tultava. Evansilla ja Neuvillella ei pää vaan kestänyt powerilla Ogierin tavoin ja se kertoo Ogierin vahvuudesta paljon
 

Hexa

Jäsen
Nämä uudet rallit ovat olleet melkoinen piristysruiske tunkkaiseen MM-sarjaan. Hienoja ralleja on löytynyt mikä on omalta osin lisäämässä jälleen sarjan kiinnostavuutta.
 

Hexa

Jäsen
Melkoinen veto Ogierilta powerilla mutta voittoa varjostaa kyllä aamun töhöily. Jos aiheuttaa liikenneonnettomuuden, on ajaa poliisin päältä ja lähtee selvittämättä asiaa ajamaan rallia, on kyllä sanktiota tultava. Evansilla ja Neuvillella ei pää vaan kestänyt powerilla Ogierin tavoin ja se kertoo Ogierin vahvuudesta paljon
Ogier on kyllä melkoinen Äijä tarvittaessa. Hieman ärsytettynä on yleensä parhaimmillaan. Vähän niin kuin vaikka Tänak, Mäkinen, Kankkunen ja Loeb. Eli mestareiden tunnusmerkki.

Edit. Lisätty:
Kankkunen muuten ajoi aikoinaan -94 suurajoissa toka pätkän Lankamaan ulosajon jälkeen rallin loppuun asti sellaista kyytiä, ei niin täysin kuosissa olevalla Toyotalla, että tältä planeetalta ei sellaista kuskia löydy joka siihen olisi pystynyt vastaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Melkoinen veto Ogierilta powerilla mutta voittoa varjostaa kyllä aamun töhöily. Jos aiheuttaa liikenneonnettomuuden, on ajaa poliisin päältä ja lähtee selvittämättä asiaa ajamaan rallia, on kyllä sanktiota tultava. Evansilla ja Neuvillella ei pää vaan kestänyt powerilla Ogierin tavoin ja se kertoo Ogierin vahvuudesta paljon



tuossa näkjään pätkää tuosta ogierin lähtemisestä. Ihan mielenkiintoista kyllä, eihän noista varmasti sanktiota rallin puolelta ole tulossa, mutta tuleeko jotain siviilipuolelta vielä niin saa nähdä. Toki todettava että tuossa oli varmasti pakko jo lähteä jos meinaa ajallisesti keretä pysyä aikataulussa, että rallin voitto olisi illman tuota mennyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös