Yleensä näitä huippukuskien toilailuja ja ylinopeuksia katsotaan hieman läpi sormien. Tuntemattomammilta saattaa lähteä jopa kortti välittömästi hyllylle.Ei taida olla rallin säännöissä mitää tuollaisesta. Sakot varmaan saa ja voi tulla ajokieltoa kun Kroatiassa mutta tuskin muuta. Ylinopeudesta voi tulla sanktio jos niistä on maininta kisan säännöissä mutta tuosta tuskin on minkäänlaista mainintaa.
Ei taida olla rallin säännöissä mitää tuollaisesta. Sakot varmaan saa ja voi tulla ajokieltoa kun Kroatiassa mutta tuskin muuta. Ylinopeudesta voi tulla sanktio jos niistä on maininta kisan säännöissä mutta tuosta tuskin on minkäänlaista mainintaa.
Joo eikä tuossa mitään väliä olisi jos istuisi vaikka 3 tai 4 autossa omalla rahalla, mutta vie juuri yhden paikan niistä 2 autosta jotka ainoana M-Sportilla mukana. Kuitenkin tuossa jo 12 kisa WRC:llä ja ei oikeastaan mitään saanut edes yksittäisellä erikoiskokeella aikaan.
Jännä kyllä nähdä mihin nämä tallipaikat muutenkin ensikaudella menee kun taidettiin huhuilla että Oliver Solberg olisi menossa Hyundaille, siellä alkaa olemaan jo vähän ruuhkaa kuskeista.
Eli ei ollut omasta mielestäänkään ajokunnossa. Liikennevalojen tarkkailu lienee yksi helpoimmista hommista autoa ajaessa. Mutta ei mitään nähtävää täällä toki.– Kuljettaja kertoi olevansa edelleen shokissa kolarin jäljiltä, eikä tarkkaillut liikennevaloja niin kuin olisi pitänyt, raportissa mainittiin.
Ja tämä sama sankarihan sai jo Montessa sakot ajettuaan kypärän remmi auki. Se oli 400e tai jotain vastaavaa sketsiä.
Ehkä kaiken huipentuma tuo perustelu punaisia päin ajamiselle:
Eli ei ollut omasta mielestäänkään ajokunnossa. Liikennevalojen tarkkailu lienee yksi helpoimmista hommista autoa ajaessa. Mutta ei mitään nähtävää täällä toki.
En ihan ehkä vielä lähtisi noin armottomalla kädellä antamaan rapaa...Hmph…. Rovanperähän on paljastumassa ihan tavalliseksi 2000-luvun suomalaiseksi rallikuskiksi. Se on ihan se ja sama väläytellä ajoittain tuota vauhtia jollain yksittäisillä sekunnin tai kahden EK-pohjilla, kun kokonaiskuvassa tasaisuus puuttuu ja kisan toisella EK:lla jäädään kerralla 25 sekuntia kärjestä.
Joo, nuori kaveri, kausi ja tämäkin kisa vasta alussa, mutta tuosta paketista puuttuu se aivan terävin vauhti ja… Tasaisuus. Läjällä kolmos ja nelosisijoja ei tee loppupeleissä mitään kun tuolla on kahdessa tallissa yhteensä peräti neljä kuljettajaa joilla on realistinen mahdollisuus mestaruuteen.
En ihan ehkä vielä lähtisi noin armottomalla kädellä antamaan rapaa...
Toinen kausi WRC-autossa jne. perus mantrat. Varmuus ja tasaisuus ei muuten tule kuin ajamalla. Tärkeintä on tässä vaiheessa, että se nopeus on siellä kuitenkin todistetusti olemassa.
Katsuta ajaa muuten hekvetin hienoa rallia.
En ihan ehkä vielä lähtisi noin armottomalla kädellä antamaan rapaa...
Toinen kausi WRC-autossa jne. perus mantrat. Varmuus ja tasaisuus ei muuten tule kuin ajamalla. Tärkeintä on tässä vaiheessa, että se nopeus on siellä kuitenkin todistetusti olemassa.
Katsuta ajaa muuten hekvetin hienoa rallia.
Tämä. Rovanperä on kuitenkin vasta 20-vuotiaana sellaisen lajin huipulla, missä normaalisti 25 ikävuoden jälkeen alkaa tapahtua niitä kuuluisia hyviä asioita ja 30 ikävuoden kohdilla ura huipulla vasta aukeaa. Jotenkin todella suomalaista, että vedetään vessasta alas koko ura kun jotkut yksittäiset kisat uran alussa eivät ehkä suju, kuten "odotettu".
Se on yksilöllistä kuinka pitkäksi aikaa rajut ulosajot jäävät kummittelemaan takaraivoon. Esimerkiksi Tänakin kohdalla ei ole näkynyt viimevuotisen Monten rajun ulosajon jälkeen sitä vanhaa täysin omilla sekuntiluvuilla olevaa kuskia oikeastaan kuin vasta nyt Portugalin rallissa. Nyt alkaa jälleen näyttämään siltä vanhalta ylivertaiselta vauhdilta muihin nähden. Tietysti myös auton säädöillä on siinä merkitystä ja se antaa sen lopullisen varmuuden ja itseluottamuksen ajosuoritukseen.Mitenköhän vaikuttaa edellisen kisan mälli? Jotkut eivät toivu noista kokonaan koskaan.
Katsuta alkaa olla kohta vauhdin puolesta säännöllisesti kolmen nopeimman Toyota-kuskin joukossa ja tuntuu kehittyvän kisa kisalta paremmaksi. Tässäkin rallissa jälleen yksi positiivisia yllättäjiä. Samoin kuin Greensmith joka on myös osoittanut olevansa ihan rattimies sittenkin. Kumpikin tarvitsee vain lisää kokemusta ralleista.Katsuta vaikutti aivan lapaselta, mutta nyt kun on saanut alle kisoja ja varmuutta, niin jonkinlaista orastavaa nopeuttakin näyttäisi olevan.
Samoin kuin Greensmith joka on myös osoittanut olevansa ihan rattimies sittenkin. Kumpikin tarvitsee vain lisää kokemusta ralleista.
Esimerkiksi Tänakin kohdalla ei ole näkynyt viimevuotisen Monten rajun ulosajon jälkeen sitä vanhaa täysin omilla sekuntiluvuilla olevaa kuskia oikeastaan kuin vasta nyt Portugalin rallissa.
Tosiaan. Olihan Tänak Tunturissa loppujen lopuksi ylivoimainen ja kisa koko ajan täysin hänen kontrollissa.No olihan Tänak aivan ylivoimainen jo viime kesänä Virossa ja eipä paljon Tunturissakaan muilla ollut sanomista.