Mainos

Ralliketju

  • 1 864 375
  • 15 007

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei taida olla rallin säännöissä mitää tuollaisesta. Sakot varmaan saa ja voi tulla ajokieltoa kun Kroatiassa mutta tuskin muuta. Ylinopeudesta voi tulla sanktio jos niistä on maininta kisan säännöissä mutta tuosta tuskin on minkäänlaista mainintaa.
 

Hexa

Jäsen
Ei taida olla rallin säännöissä mitää tuollaisesta. Sakot varmaan saa ja voi tulla ajokieltoa kun Kroatiassa mutta tuskin muuta. Ylinopeudesta voi tulla sanktio jos niistä on maininta kisan säännöissä mutta tuosta tuskin on minkäänlaista mainintaa.
Yleensä näitä huippukuskien toilailuja ja ylinopeuksia katsotaan hieman läpi sormien. Tuntemattomammilta saattaa lähteä jopa kortti välittömästi hyllylle.
 

Hexa

Jäsen
Yksi asia jäi ihmetyttämään Kroatian rallissa. Eikös ralli pitänyt olla edelleen kielletty yleisöltä? Porukkaa oli kuitenkin pilvin pimein pätkillä. Lähes yhtä paljon kuten normaaliaikoina.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei taida olla rallin säännöissä mitää tuollaisesta. Sakot varmaan saa ja voi tulla ajokieltoa kun Kroatiassa mutta tuskin muuta. Ylinopeudesta voi tulla sanktio jos niistä on maininta kisan säännöissä mutta tuosta tuskin on minkäänlaista mainintaa.

Sai lopulta FIA:lta tilanteesta 5000e sakot ja ehdollisen kilpailukielon eli jos toistuu niin yksi kisa jää välistä. Mitenköhän saa miljoonatuloistaan maksettua kun sai jo aikaisemmin 400e sakot kypärän remmistä ja Suomessa taas taisi ajella ylinopeutta viimevuonna silloin joku 5000e sakot tulla kun vauhtia oli 127km/h 80 alueella. Lisäksi siirtymällä australiassa 2018 ajoi ylinopeutta 87km/h 60 alueella ja 2015 Ruotsissa nuotituksessa 7 kertaa ylinopeutta. Kortti pois melkein tuommoiselta suharilta.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Joo eikä tuossa mitään väliä olisi jos istuisi vaikka 3 tai 4 autossa omalla rahalla, mutta vie juuri yhden paikan niistä 2 autosta jotka ainoana M-Sportilla mukana. Kuitenkin tuossa jo 12 kisa WRC:llä ja ei oikeastaan mitään saanut edes yksittäisellä erikoiskokeella aikaan.

Jännä kyllä nähdä mihin nämä tallipaikat muutenkin ensikaudella menee kun taidettiin huhuilla että Oliver Solberg olisi menossa Hyundaille, siellä alkaa olemaan jo vähän ruuhkaa kuskeista.

Vähän tietysti ongelmallista(tämä sama koskee F1-puolella Mazepinia) että ilman kuskin isän talliin kantamia miljoonia on epätodennäköistä että koko talli edes olisi sarjassa mukana.

Solberg luultavasti istutetaan tuohon "neljänteen" autoon joka ei kerää päätallille merkkipisteitä, samantyylisesti kuin Loubet ja Katsuta. Ogier myöskin on ollut lmoittanut haluavansa ajaa vielä puolet kisoista 2022, eli ajaisiko 50/50 Katsutan kanssa ensi kauden Toyotan kolmatta autoa?
 
Suosikkijoukkue
Joensuulaispelaajien edustamat joukkueet
Kroatian vaativilla teillä nähtiin kyllä hieno ja jännittävä ralli. Tuollainen ralli kuuluu ilman muuta kisakalenteriin. Loppuratkaisu oli kyllä todellinen trilleri, kun rallin voittaja selvisi vasta viimeisissä mutkissa. Tämmöistä draamaa vaan lisää jatkossakin. :)
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Ainoa oikea päätös olisi ollut Ogierin DQ. kaikenmaailman vastuullisuus jargonia viljellään, mutta kun pitäisi tähtikuljettajaa rankaista ei löydy selkärankaa. Tämä nyt ei mikään yllätys ollut,
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja tämä sama sankarihan sai jo Montessa sakot ajettuaan kypärän remmi auki. Se oli 400e tai jotain vastaavaa sketsiä.
Ehkä kaiken huipentuma tuo perustelu punaisia päin ajamiselle:
– Kuljettaja kertoi olevansa edelleen shokissa kolarin jäljiltä, eikä tarkkaillut liikennevaloja niin kuin olisi pitänyt, raportissa mainittiin.
Eli ei ollut omasta mielestäänkään ajokunnossa. Liikennevalojen tarkkailu lienee yksi helpoimmista hommista autoa ajaessa. Mutta ei mitään nähtävää täällä toki.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja tämä sama sankarihan sai jo Montessa sakot ajettuaan kypärän remmi auki. Se oli 400e tai jotain vastaavaa sketsiä.
Ehkä kaiken huipentuma tuo perustelu punaisia päin ajamiselle:

Eli ei ollut omasta mielestäänkään ajokunnossa. Liikennevalojen tarkkailu lienee yksi helpoimmista hommista autoa ajaessa. Mutta ei mitään nähtävää täällä toki.

Eniten ehkä mietityttää että jos joku todetaan johonkin syyliseksi niin sillä selviää pienillä sakoilla. Jos en ihan väärin katsonut niin Ogierin vuositulot on ainakin 2019 ollut 6 miljoonaa. Se tekisi n. 16 400e per päivä. Eli näillä tämän kauden sakoilla kypärän remmi auki ajamisesta ja kahdesta liikenteessä törttöilystä menee noin puolikkaan päivän palkka.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Timo Jouhki vieraana uusimmassa Tomin nuoteista- podcastissa.


Hyvää tarinaa pukkaa suomalaisesta rallihistoriasta.
 

Sambody

Jäsen
Portugalissakin on tulossa kunnon kapina R5-autojen kesken. Ei liene ikinä ollut näin kova kattaus pikkuluokassa kun viivalle tulevat Mikkelsen, Lappi, Suninen, Östberg ja Solberg. Lisäksi ihan hyvään vauhtiin lähtökohtaisesti pitäisi Grjazinin ja Lindholminkin parhaimmillaan keretä. Muutenkin ihan jäätävä määrä nelivetoja viivalla.
 

Jukule

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Pitkästä aikaa on käsillä tilanne jossa molemmissa luokissa WRC ja "divarissa" on 3-4 kuskia parhaimmillaan ajamassa suoraan voitosta. Tämän kun saisi pidettyä niin luokkien elinvoima kasvaisi hyvin.. ja jos saisi tallin pari lisää WRC. Eihän tuosta paljoa puutukkaan :D Mutta joo, varsin herkullisista lähtökohdista seuraavaan erään grifdin ja sarjataulukon puolesta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyundain teki monivuotisen jatkosopimuksen Tänäkin ja Neuvillen kanssa. Eli todennäköisesti tuossa tulee ainoita mahdollisia muutoksia 3 kuskeihin.
 

BaronFIN

Jäsen
Hmph…. Rovanperähän on paljastumassa ihan tavalliseksi 2000-luvun suomalaiseksi rallikuskiksi. Se on ihan se ja sama väläytellä ajoittain tuota vauhtia jollain yksittäisillä sekunnin tai kahden EK-pohjilla, kun kokonaiskuvassa tasaisuus puuttuu ja kisan toisella EK:lla jäädään kerralla 25 sekuntia kärjestä.

Joo, nuori kaveri, kausi ja tämäkin kisa vasta alussa, mutta tuosta paketista puuttuu se aivan terävin vauhti ja… Tasaisuus. Läjällä kolmos ja nelosisijoja ei tee loppupeleissä mitään kun tuolla on kahdessa tallissa yhteensä peräti neljä kuljettajaa joilla on realistinen mahdollisuus mestaruuteen.
 

Altec

Jäsen
Hmph…. Rovanperähän on paljastumassa ihan tavalliseksi 2000-luvun suomalaiseksi rallikuskiksi. Se on ihan se ja sama väläytellä ajoittain tuota vauhtia jollain yksittäisillä sekunnin tai kahden EK-pohjilla, kun kokonaiskuvassa tasaisuus puuttuu ja kisan toisella EK:lla jäädään kerralla 25 sekuntia kärjestä.

Joo, nuori kaveri, kausi ja tämäkin kisa vasta alussa, mutta tuosta paketista puuttuu se aivan terävin vauhti ja… Tasaisuus. Läjällä kolmos ja nelosisijoja ei tee loppupeleissä mitään kun tuolla on kahdessa tallissa yhteensä peräti neljä kuljettajaa joilla on realistinen mahdollisuus mestaruuteen.
En ihan ehkä vielä lähtisi noin armottomalla kädellä antamaan rapaa...

Toinen kausi WRC-autossa jne. perus mantrat. Varmuus ja tasaisuus ei muuten tule kuin ajamalla. Tärkeintä on tässä vaiheessa, että se nopeus on siellä kuitenkin todistetusti olemassa.

Katsuta ajaa muuten hekvetin hienoa rallia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ihan ehkä vielä lähtisi noin armottomalla kädellä antamaan rapaa...

Toinen kausi WRC-autossa jne. perus mantrat. Varmuus ja tasaisuus ei muuten tule kuin ajamalla. Tärkeintä on tässä vaiheessa, että se nopeus on siellä kuitenkin todistetusti olemassa.

Katsuta ajaa muuten hekvetin hienoa rallia.

Joo ja sitä nopeutta joko on tai ei ole, Greensmith selkeästi näyttäny että sitä ei ole (olkoonkin ettei kalustokaan kilpailukykyinen). Katsuta itseasiassa alkanut näyttää semmoista vauhtia että saa nähdä ajaako Toyotan kolmatta autoa ensikaudella niissä kisoissa missä Ogier ei aja.
 

Hexa

Jäsen
Ei kyllä Greensmith on näyttänyt tässä rallissa, että kyllä se nopeus on siellä sittenkin olemassa. Suurin vaikeus on ollut näköjään nuottien sovittamisessa omaan ajotyyliin. Uusi kartturi on osannut nähdä ja kertoa mikä on ollut pielessä. Nyt ajo näyttää silmämääräisestikin paljon jouheammalta. Joskus asiat voivat olla pienestäkin kiinni.

Hieman sama juttu Katsutan kohdalla, joka on tosin kerennyt väläytellä ajoittain jo hieman pitempään.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielenkiintoinen tai "mielenkiintoinen" päivä renkaiden osalta tulossa huomenna... Jos nyt jo hajoilee siirtymillä niin mitähän huomenna kun on 37km pätkä ja pari 20km pätkää per lenkki...
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
En ihan ehkä vielä lähtisi noin armottomalla kädellä antamaan rapaa...

Toinen kausi WRC-autossa jne. perus mantrat. Varmuus ja tasaisuus ei muuten tule kuin ajamalla. Tärkeintä on tässä vaiheessa, että se nopeus on siellä kuitenkin todistetusti olemassa.

Katsuta ajaa muuten hekvetin hienoa rallia.

Tämä. Rovanperä on kuitenkin vasta 20-vuotiaana sellaisen lajin huipulla, missä normaalisti 25 ikävuoden jälkeen alkaa tapahtua niitä kuuluisia hyviä asioita ja 30 ikävuoden kohdilla ura huipulla vasta aukeaa. Jotenkin todella suomalaista, että vedetään vessasta alas koko ura kun jotkut yksittäiset kisat uran alussa eivät ehkä suju, kuten "odotettu".
 

Byvajet

Jäsen
Tämä. Rovanperä on kuitenkin vasta 20-vuotiaana sellaisen lajin huipulla, missä normaalisti 25 ikävuoden jälkeen alkaa tapahtua niitä kuuluisia hyviä asioita ja 30 ikävuoden kohdilla ura huipulla vasta aukeaa. Jotenkin todella suomalaista, että vedetään vessasta alas koko ura kun jotkut yksittäiset kisat uran alussa eivät ehkä suju, kuten "odotettu".

Ei kai tässä kukaan ole Rovanperää suohon lyttäämässä, mutta johonkin ketjuun kirjoittelin jo aikaisemmin, että sittenkin mestarit erottaa se kymmenys per kilometri, eikä varmuus ja perusnopeus tarkoita, että siihen yltäisi koskaan.

Tottahan Rovanperä on ikäisekseen aivan hlvetin hyvä, mutta toisaalta voi kysyä, kuinka monella huippukuskilla on yhtä ehjä harjoittelutausta. Katsuta vaikutti aivan lapaselta, mutta nyt kun on saanut alle kisoja ja varmuutta, niin jonkinlaista orastavaa nopeuttakin näyttäisi olevan.

Onhan tässä vielä aikaa odotella ja katsella vuosia ja taas vuosia, mutta mielellään näkisi, että Kalle pystyisi vetämään vaikka yhden päivän aivan siellä kärjessä.

Mitenköhän vaikuttaa edellisen kisan mälli? Jotkut eivät toivu noista kokonaan koskaan. Tällä kertaa taitaa kuitenkin olla kysymys testaamattomuudesta ja rengasongelmista.
 

Hexa

Jäsen
Mitenköhän vaikuttaa edellisen kisan mälli? Jotkut eivät toivu noista kokonaan koskaan.
Se on yksilöllistä kuinka pitkäksi aikaa rajut ulosajot jäävät kummittelemaan takaraivoon. Esimerkiksi Tänakin kohdalla ei ole näkynyt viimevuotisen Monten rajun ulosajon jälkeen sitä vanhaa täysin omilla sekuntiluvuilla olevaa kuskia oikeastaan kuin vasta nyt Portugalin rallissa. Nyt alkaa jälleen näyttämään siltä vanhalta ylivertaiselta vauhdilta muihin nähden. Tietysti myös auton säädöillä on siinä merkitystä ja se antaa sen lopullisen varmuuden ja itseluottamuksen ajosuoritukseen.
 

Hexa

Jäsen
Katsuta vaikutti aivan lapaselta, mutta nyt kun on saanut alle kisoja ja varmuutta, niin jonkinlaista orastavaa nopeuttakin näyttäisi olevan.
Katsuta alkaa olla kohta vauhdin puolesta säännöllisesti kolmen nopeimman Toyota-kuskin joukossa ja tuntuu kehittyvän kisa kisalta paremmaksi. Tässäkin rallissa jälleen yksi positiivisia yllättäjiä. Samoin kuin Greensmith joka on myös osoittanut olevansa ihan rattimies sittenkin. Kumpikin tarvitsee vain lisää kokemusta ralleista.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Samoin kuin Greensmith joka on myös osoittanut olevansa ihan rattimies sittenkin. Kumpikin tarvitsee vain lisää kokemusta ralleista.

Greensmith on kehittynyt kyllä aivan jättiharppauksin senjälkeen kun kokenut Chris Patterson istui viereen. Greensmith eilen antoikin haastattelussa aivan valtavasti krediittiä Pattersonille.

Esimerkiksi Tänakin kohdalla ei ole näkynyt viimevuotisen Monten rajun ulosajon jälkeen sitä vanhaa täysin omilla sekuntiluvuilla olevaa kuskia oikeastaan kuin vasta nyt Portugalin rallissa.

No olihan Tänak aivan ylivoimainen jo viime kesänä Virossa ja eipä paljon Tunturissakaan muilla ollut sanomista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös