Sorry, tarkoitin Okskulmantietä. Eli juurikin sitä tietä mistä Rapsulantieltä tullaan että päästään Kakaristoon.
Eikös sitä Ouninpohjantietäkin ole viime vuosina kunnostettu? Vai muistanko ihan väärin?
No, tuo selittää, miksi se sulku on laitettu alkamaan vasta sen Rapsulantien jälkeen. Se on kuitenkin sen verran pitkällä, että pyritäänköhän tässä ajamaan Kakariston risteys ns. perinteiseen malliin?
Noinpäin se voi tietysti mennä ja Kilpijärventie on yksityistie. Se vajaat 40 km olisi tullut siitä, että olisi Pitkäjärventieltä lähdetty kohti neljäntien risteystä ja sieltä Kilpijärventielle ja maali olisi ollut takaisin Alhojärvellä.
Mutta Arvajanreitintie on valtiontie, joten vaikuttaisi että tämä skenaario ei ole tällä hetkellä reittitiimillä tapetilla.
Ai tollaista on ollut suunnitelmissa? Olisi kyllä hieno pätkä. Mutta joo, mielenkiintoista nähdä, millaisen pätkän saavat tehtyä.
Toki tuossa vaikuttanee myös FIAn säännöt, eli huoltojen välissä saa olla neljä erikoiskoetta ja max. 80 ek-kilometriä. Tuollahan olisi Päijälästä 22 km ja kun Pihlajakoski korvataan Vaherilla, niin tekee tiukkaa nuo kilometrit. Etenkin, kun illalla ajettaneen vielä Laajavuori lisäksi.