Mainos

Ralliketju

  • 1 840 353
  • 14 842
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Näköjään pieni virhe voi maksaa paljon. Perä vaan irtosi jarrussa huonon linjan vuoksi. Isoa osumaa ei näemmä tullut, mutta riittävä. Edelleen vituttaa!

Linkki vie wrc.com sivustolle Hirvosen ulosajoon.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jossain mainittiin että Abu Dhabi lopettaisi Fordin sponssina joten rahaan saattaa upota M-sportkin. Muutama viime vuosi mennyt arabien rahoilla ja joten ei senkään puolesta hyvältä näytä. Kun Minikin on talousvaikeuksissa niin todellinen välikausi pahimmassa tapauksessa tulossa...
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Nuo tiedot Minin projektin ongelmista ovat todella ikäviä MM-sarjan kannalta, varsinkin kun tosiaankin Fordin tilanne on erittäin epävarma. Lisäksihän epäilyttää tuo Citroenin ja Ogierin välirikko, Ogierillahan on vielä kuitenkin voimassaoleva sopimus Citikan kanssa ja sopimuksen voimassaolosta saatetaan vielä käydä oikeuttakin jos Citikka haluaa tehdä tilanteen vaikeaksi.

Tällähetkellä Hirvonen(kuten otaksuin) ilmeisesti neuvottelee vielä Volkkarinkin kanssa ja voi olla että VW palkkaa miehen jo silläkin perusteella että saa näin huippuluokan testikuskin ensi vuodeksi, muut kärkitason kuskit kun todennäköisesti ovat kiinni muissa talleissa.

E: Nyt näin vasta tuon In-car kuvan Hirvosen ulosajosta ja kyllähän tuo nyt sitten vasta korpeaakin Mikon puolesta, täysin mitätön osuma särkee jäähdyttäjän niinkin täydellisesti kuin nyt kävi. Toivottavasti ei nyt ainakaan mene koira-Loebin lakeijan hommiin Citikalle.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ole ollut kyllä mitään Suomi-juhlaa tämä ralli. Hirvonen pihalla, Räikkönen pihalla, Nikara pihalla... Latvala sentään on vielä mukana mutta hänkin häviämässä Loebille jos ei pysty nyt toisella lenkillä ajamaan kovempaa kuin aamulla.

EDIT: Ja juuri kun pääsin kirjoittamasta niin Latvala lataa pohjat ja siirtyy kärkeen.

EDIT: Kolmantena olevalla Östbergilla moottoriongelmia. Paljon on kyllä ollut ongelmia ja keskeytyksiä tässä rallissa, ja tätä vauhtia ensimmäisellä pätkällä keskeyttänyt Ogier on vielä ihan hyvällä pistesijalla. Aika todennäköistä on se että nousee vielä pisteille, mutta jos kato käy tätä tahtia niin saattaa olla kuuden sakissakin vielä.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Loebilta oli päässyt pieni lipsahdus jossain ranskankielisessä haastattelussa, kun oli sanonut että "Hirvosesta tulee hyvä tiimikaveri ensi kaudelle". Eli ilmeisesti tuo Hirvosen Citikka-sopimus on jo varma tapaus.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Loeb on sitten ajanut EK18:n jälkeisellä siirtymällä kolarin ja keskeyttänyt. Latvalan tilanne on tämän jälkeen enemmän kuin turvallinen, kakkosena tulevaan Östbergiin on eroa kolme minuuttia. Toivottavasti Latvala nyt ei vaan lähde tekemään mitään tyhmyyksiä vaan ajelee vaan varmasti maaliin ja voittoon.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Perhana, olisi itsekkin pitänyt osallistua tuohon ralliin. Sitähän olisi noilla eroilla ollut itsekkin pisteillä. Kukaties vielä jopa palkintopallilla!
Kisaa johtavan Latvalan ja kolmantena olevan Östbergin ero jotain 3 minuuttia ja kolmanteen sijaan 6 minuuttia..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kisaa johtavan Latvalan ja kolmantena olevan Östbergin ero jotain 6 minuuttia..

Siis Solberg on se joka on kolmantena, Östberg on nyt kakkonen. Mutta joka tapauksessa erot on kyllä ihan järjettömät. Tällä hetkellä viimeiselle pistesijalle nousseen Armindo Araujon ero Latvalaan on yli 14 ja puoli minuuttia!

EDIT: Voi voi kun olisi Hirvosen Mikko vielä pystynyt jatkamaan tuon kolarinsa jälkeen. Nyt olisi riittänyt seitsemäs sija ja power-stagen voitto mestaruuteen... Mutta jossittelu on turhaa, tilanne on se mikä on. Toivottavasti Latvala pystyy ajamaan maaliin asti ja voittoon.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi voi kun olisi Hirvosen Mikko vielä pystynyt jatkamaan tuon kolarinsa jälkeen. Nyt olisi riittänyt seitsemäs sija ja power-stagen voitto mestaruuteen... Mutta jossittelu on turhaa, tilanne on se mikä on.
Jossittelu on tosiaan täysin turhaa. Mikäli Hirvonen olisi pystynyt rallia jatkamaan, on mahdotonta sanoa, olisiko Loeb tuota kolaria ajanut. Samaan asiaan liittyen ärsytti suunnattomasti Ylen teksti-tv:n juttu heti Hirvosen kisan pilanneen ek:n jälkeen, jonka mukaan Loebin mestaruus oli lähes varma. Ei todellakaan ollut lähes varma vilä ennen tietoa siitä, pystyykö Hirvonen jatkamaan. Nyt samat puupäät spekuloivat Ylellä sillä, jos Mikko olisikin vielä mukana. Miten helvetissä noille ns parempienkin medioiden edustajille (Yle ja HS) tulee joka ikinen kerta samanlaisena yllätyksenä se, että rallissa voi tapahtua mitä vaan?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jossittelu on tosiaan täysin turhaa. Mikäli Hirvonen olisi pystynyt rallia jatkamaan, on mahdotonta sanoa, olisiko Loeb tuota kolaria ajanut.

Näinhän se on, kaikki vaikuttaa kaikkeen ja koskaan ei tiedä miten asiat olisi menneet jos Mikko olisikin pystynyt jatkamaan. Miten minä muuten muistelen että Loebille on sattunut ennenkin näitä siirtymäkolareita? Ainakin törmäili joskus Rautenbachin kanssa siirtymällä mutta muistelen että tuo ei olisi ainoa kerta? Joko on tosi huonoa tuuria tai sitten Loebilla on liian kiire siirtymillä. Tästä Walesin kolarista ei tosin käy syyttäminen Loebia kun ilmeisesti joku manner-eurooppalainen oli unohtanut millä puolella tietä tuolla saarella ajetaan...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis Solberg on se joka on kolmantena, Östberg on nyt kakkonen. Mutta joka tapauksessa erot on kyllä ihan järjettömät. Tällä hetkellä viimeiselle pistesijalle nousseen Armindo Araujon ero Latvalaan on yli 14 ja puoli minuuttia!

EDIT: Voi voi kun olisi Hirvosen Mikko vielä pystynyt jatkamaan tuon kolarinsa jälkeen. Nyt olisi riittänyt seitsemäs sija ja power-stagen voitto mestaruuteen... Mutta jossittelu on turhaa, tilanne on se mikä on. Toivottavasti Latvala pystyy ajamaan maaliin asti ja voittoon.

Jossittelu tosiaan tyhmää, mutta samaa minäkin aloin tuossa jossittelemaan :D sen verran pienestä asiasta lähti tuo Hirvosen keskeyttäminen, että kyllähän tuossa on jo melkoista epäonneakin mukana.. jos olisi päässyt edes jatkamaan rallia niin olisi todennäköisesti ollut vähintään se 7 kun tuosta kaikki fordit ottaa pois... jossain 15 paikkeilla olisi sijoitus ollut tuon 25 minuutin aikasakon jälkeen. Siitä sitten kun olisi napsinut aikaa kiini niin kaikki mahdollista :D wrc sivuilla kun ei näy millä autolla kukin ajaa niin paha sanoa olisiko tuo 7 sija ollut kuinka realistia, mutta aika lähellä oltaisiin varmaan oltu jos olisi voinut jatkaa, mutta kun moottori oli paskana niin se oli.. Näin jälkiviisaana olisi kannattanut auto pistää parkkiin heti erikoiskokeen jälkeen ja jatkaa suoraan seuraavana päivänä, todennäköisesti ei olisi kerennyt tulla niin paljon tuhoa..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viimeisellä tauolla Latvalan johto kakkoseen on 3,19 ja viidentenä oleva Wilsonkin on jäänyt jo yli kahdeksan minuuttia. Aivan tolkuttomat on siis erot. Kolmossijasta saatetaan vielä jonkinlainen taistelu nähdä kun Meeke on 21 sekuntia Solbergin perässä ja ajaa koko ajan paljon kovempia aikoja. Tuossa tauon jälkeen on vielä yksi pidempi pätkä jossa Meeke pisti Solbergille yli 12 sekuntia päihin edellisellä kierroksella, joten periaatteessa pienet mahdollisuudet on vielä Meekellä kolmanneksi.

Power-stagella Latvala ja Ogier ottaa pisteitä todennäköisesti vaikka ajaisivat pakilla koko pätkän. Latvala himmaili tuolla pätkällä kuulemma jo nyt Loebin keskeytyksen takia, mutta silti sekuntikaupalla nopeampi kuin takanatulevat Ogieria lukuunottamatta..
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harmi tuo Kimin keskeytys. Olisi taistellut palkintopallipaikasta, mutta tuokin on taas sitä jossittelua.

Kimi kyllä on ainakin itseni yllättänyt vauhdillaan ja vaikka aluksi niitä ulosajoja ekalla kaudella nähtiin niin myös sitä varmuutta on alkanut tulemaan pikkuhiljaa. Sinällään harmi jos ura ralipuolella on ohi kun pikkuhiljaa niitä hyviä sijoituksiakin pystyi odottamaan. Ohitti jo vauhdillaan wilsonit ja muut "hömppäkuskit" ja alkoi pikkuhiljaa uhata jo näitä "amattikuskeja".
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Näin saatiin homma valmiiksi ja Latvala-Östberg-H.Solberg kolmikkoa veikanneet ottivat kovat rahat.

Meeke teki harmittavan virheen pätkän alussa ja putosi palkintopallitaistelusta pois. Onnittelut Latvalalle ja uskallan sanoa, että ajamalla tuli tuo voitto, koska pystyi päihittämään Loebin myös hänen kovaa ajaessaan lukuunottamatta perjantaita.

Kausi paketissa. Suomalaisittain jälleen pettymys. Ensikaudella Mikko sitten yrittää Loebin voittoa Citroenilla ja Ogier Latvalan kanssa Fordilla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onnittelut Latvalalle ja uskallan sanoa, että ajamalla tuli tuo voitto, koska pystyi päihittämään Loebin myös hänen kovaa ajaessaan lukuunottamatta perjantaita..

Kyllä tuo Latvalan vauhti siltä näytti että voitto olisi tullut ilman Loebin kolariakin. Loebhan sanoi että ajaa ihan täysillä koska hänellä ei ole enää mitään menetettävää, ja eilen iltapäivällä totesi että tulee niin kovaa kuin pääsee mutta ei vaan mahda mitään Latvalalle, joten kyllä Latvalan vauhti oli sellaista että voitto oli ansaittu vaikka se lopulta tulikin helpon näköisesti lähes neljän minuutin erolla kakkoseen.

Östbergin kakkossija oli positiivinen juttu, tuo kaveri ansaitsee kyllä tuon sijoituksen koska on ollut hyvässä vauhdissa melkein koko kauden ja kärsinyt paljon epäonnesta mm. rengasrikkojen myötä. Toivottavasti tämä sijoitus auttaa kaveria saamaan hyvän auton alleen myös ensi kaudeksi.

Meeken pyörähdys ihan power stagen alussa oli harmillinen juttu koska tuo taistelu kolmossijasta lässähti siihen, ja toisaalta toivoin että Mini-kuski nähtäisiin taas palkintopallilla. Meeke tuli erittäin hyvin tämän päivän ja ajoi reilusti Solbergia kiinni.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Olisihan se ollut näkemisen arvoista jos Hirvonen olisi jatkanut superrallisäännön turvin ja Loeb keskeyttänyt. Sitten siitä Hirvosen edestä olisi kahdeksan Ford-kuskia alkanut hidastelemaan..Olisi kruunannut tämän kauden tallimääräysten kannalta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisihan se ollut näkemisen arvoista jos Hirvonen olisi jatkanut superrallisäännön turvin ja Loeb keskeyttänyt. Sitten siitä Hirvosen edestä olisi kahdeksan Ford-kuskia alkanut hidastelemaan..Olisi kruunannut tämän kauden tallimääräysten kannalta.

Eipä siinä kai olisi tarvinnut edes hidastaa vaan olisi tarkastuspisteeltä voinut myöhästyä.. hyvähän siinä olisi ollut kun kasa fordeja tienvarressa odottamassa että milloin saa asemalle tulla :D

Mutta jossittelu on turhaa. Jos mikko olisi lauantaina pystynyt jatkamaan niin todennäköisesti olisi ajanut niin riskirajoilla kun voi olla ja ajanut seinään jossain kohti tai tehnyt ajorvirheen ja jäänyt lisää. Lauantaina kun oli autoja viellä sen verran enemmän mukana, että olisi mahdotonta ollut veikata montako ei Ford autoa siitä edestä tippuu..
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Olisihan se ollut näkemisen arvoista jos Hirvonen olisi jatkanut superrallisäännön turvin ja Loeb keskeyttänyt. Sitten siitä Hirvosen edestä olisi kahdeksan Ford-kuskia alkanut hidastelemaan..Olisi kruunannut tämän kauden tallimääräysten kannalta.

Niin Fordhan tätä ei olekaan vielä tehnyt. Oliko se viime kaudella, kun KAIKKI citikat odottivat Loebia ja päästivät ohi, jotta pääsi pisteille. Ja niitä citikoitahan oli melkosen paljon enemmän viime kaudella. Rautenbachit ja kumppanit.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oliko se viime kaudella, kun KAIKKI citikat odottivat Loebia ja päästivät ohi, jotta pääsi pisteille. Ja niitä citikoitahan oli melkosen paljon enemmän viime kaudella. Rautenbachit ja kumppanit.

Taisi olla kaudella 2009 ja Puolan kisa kun Loeb ulosajonsa jälkeen lopulta nousi jämäpisteille, mutta ei siellä tainnut kuin Rautenbach ja Novikov jäädä odottelemaan Loebia. Mutta oli sillä kuitenkin sen verran merkitystä että Loeb voitti tuolla kaudella mestaruuden yhden pisteen erolla Hirvoseen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taisi olla kaudella 2009 ja Puolan kisa kun Loeb ulosajonsa jälkeen lopulta nousi jämäpisteille, mutta ei siellä tainnut kuin Rautenbach ja Novikov jäädä odottelemaan Loebia. Mutta oli sillä kuitenkin sen verran merkitystä että Loeb voitti tuolla kaudella mestaruuden yhden pisteen erolla Hirvoseen.

Miten minä muistelisin myös tälläkaudella tämän tapahtuneen, että loeb ajoi ulos ja jäi yli 10 minuuttia, mutta 3-4 citroen kuskia päästi hänet ohi, ogier mukaanlukien. Vai muistelenko nyt ihan omiaan.. ei edes välttämättä ole kun joku 5 kisaa sitten tapahtunut.

EDIT: jaa taisikin olla 3 kisaa sitten australiassa tuo tilanne jossa ogier oli ennen viimeistä erikoiskoetta 9 sijalla ja loeb 12 tilalla ja lopulta sitten otti tahallaan aikosakkoa niin, että jäi loebin taakse. http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2011/09/1388271/ek25-latvala-luovutti-karkipaikan-hirvoselle

Eli vaikka tuossakin kilpailussa Latvala antoi hirvoselle tilaa niin kyllä sitä citroenillakin ollaan osattu tuota tehdä.. tuossa vaiheessa kun myöhemmin viellä ogier nousi mestaruuskamppailuun mukaan niin meinasi nuo pari pistettä koitua kohtaloksi..
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Oliver Quesnel on tänään vahvistanut Hirvosen korvaavan Ogierin ensi kaudella.

Toivottavasti ranskalaistallissa annetaan suomalaisen ajaa ranskalaista vastaan tosissaan!
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt se Hirvosen siirto Sitikalle on sitten varmistunut. Mielenkiintoista nähdä kuinka hyvän auton ja kohtelun Mikko saa Loebin rinnalla...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivottavasti ranskalaistallissa annetaan suomalaisen ajaa ranskalaista vastaan tosissaan!

Tuskinpa annetaan jos ei Loebille jotain ihan ihmeellistä satu. Mutta kyllä minä silti sanoisin että erittäin hyvä sopimus Mikon kannalta, koska tilanne rallimaailmassa on mikä on tällä hetkellä. Kun sekä Fordin että Minin toiminta on ei-niin-vakaalla pohjalla niin on jo erittäin hyvä juttu että saa tallipaikan huipputallista ja siitä vielä maksetaan. Nyt Mikolla on ainakin kalusto viimeisen päälle hyvä ja eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu, jos Loebille esim. tulee joku yllättävä keskeytysputki ja Citroen joutuu miettimään taktiikoitaan uudelleen. Kyllä Mikolla kuitenkin parhaimmillaan riittää vauhti Loebinkin haastamiseen kun kalusto on tasavertaista.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
En ole ihan varma oliko tämä Mikon kannalta pelkästään hyvä juttu, mutta puolen vuoden jälkeen ollaan viisaampia. Se on toki erittäin hienoa, että pääsee ajamaan myös toisella ns. ykkösmerkillä.

Alkukaudesta nähdään varmaankin kovaa yritystä molempien miesten toimesta, mutta loppukaudestahan se saattaa mennä niin, että varmistus molempien mestaruuksien takia muuttaa hieman ajotaktiikoita.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän Loeb saa edelleen nauttia ykköskuskin asemasta, mutta tilanne voi muuttua jos loebille tulee parin kilpailun keskeytysputki kuten nyt loppukaudesta. Siinä jos Hirvonen johtaa useammalla kymmenellä pisteellä niin varmasti on muutettava suunitelmaa.. kaksi keskeytystä alkukaudesta loebille ja hirvoselle täydet pisteet niin tuskin voivat alkaa mitään tehoja laskemaan tai päästää loebia edelle.. tai tiedä sitten minkälaista sopimusta sitä on tehty.. voihan se olla että palkassa on pari miljoonaa enemmän annettu jos suostuu selkeään kakkoskuskin asemaan..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös