Quo vadis – mihin menet HPK?

  • 449 438
  • 2 238

Hasselhoffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Se onkin hyvä kysymys, ehkä pelaajilla olisi enemmän kysyntää?

Susanna niitä fanisivuikseen kutsui niin ihmettelen ettei yksikään kiekkojoukkue tuota markkinarakoa ole vielä käyttänyt.
 

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät suoritukset ja Kerttu
Pitäiskö Kerhonkin tehdä fanisivu onlyfanssiin kun Susanna Penttiläkin oli syyskuussa tienannut jo 61000dollaria?
Jos hinta on kohdillaan niin miksi ei - tällä hetkellä ainakin tuntuu aika pahalta maksaa melkein neljäkymppiä kuussa että näkee kolme kertaa viikossa kun joukkuetta kairataan hanuriin...

Notta rako se on markkinarakokin, että sikäli kaikki kivet on näyt.. käännettävä. Hotsi ainakin vois laittaa ittensä likoon.

Mitään muuta ei ollu lisättävää, kunhan pakolliset puujalat tulin kopistelemaan. Jatkakaa.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Enpä tiedä kummassa saa vähemmän rahalleen vastinetta, Kerhon kausikorttilaisena vai Susanna Penttilän perspilluvideoiden kuukausitilaajana. Kumpanenkin aiheuttaa lähtökohtaisesti puistatuksia, hyhhyh.

Kyllähän sitä jollakin tasolla tietysti olisi hauska nähdä Kerhon sisällöntuottajan koostamia Pillu-videoita onlyfansissa. Pillu kaukalossa, Pillu pukukopissa, Pillu Jullin käsittelyssä jne.
 
Viimeksi muokattu:

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
Kyllä luulisi tilaajia riittävän kun voisi nähdä Pillun niin monella eri "pelipaikalla "
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Enpä tiedä kummassa saa vähemmän rahalleen vastinetta, Kerhon kausikorttilaisena vai Susanna Penttilän perspilluvideoiden kuukausitilaajana. Kumpanenkin aiheuttaa lähtökohtaisesti puistatuksia, hyhhyh.

Kyllähän sitä jollakin tasolla tietysti olisi hauska nähdä Kerhon sisällöntuottajan koostamia Pillu-videoita onlyfansissa. Pillu kaukalossa, Pillu pukukopissa, Pillu Jullin käsittelyssä jne.
Kyllä mua enemmän lämmittää kerhon kausari kuin jonkun julkkiksen esittelyt joita netti täynnä!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
HPK: Lyhytnäköisen seurajohtamisen ja jatkuvuuden pilaamisen 2000-luvun malliesimerkki

Viikon bännin jälkeen seuraa pitkä mielipidekirjoitus koskien Hämeenlinnan Pallokerhon lähihistoriaa, nykytilaa ja arvioitani seuran tulevaisuudesta.

Aloitetaan nykytilanteesta: runkosarjaa on pelattu tämän kauden osalta noin kymmenesosa, ja Kerho on sarjajumbona, ansaitusti. Liiga-noviisivalmentajan koutsaaman porukan peli on ollut enemmän tai vähemmän luokatonta, eikä pelaajistosta hurraa-huutoja ole aiheuttanut kuin Danick Martel, jolla on melkoinen työ vetää jäällä perässään kyvytöntä, halutonta ja/tai kuritonta loppuosaa porukasta.

Miten tähän sitten on tultu?

Puhutaan kuitenkin seurasta, jonka edustusjoukkue voitti Liigan mestaruuden vain reilut neljä vuotta sitten ja jolla olisi ollut käsissään kaikki avaimet rakentaa pysyvämpääkin menestysputkea. Syitä on nopeasti nimettävissä ainakin kaksi: "Pennasen projektin" katkeaminen koronaan ja epäonnistunut valmentajarekrytointi (Tiilikainen), sekä näiden myötä palaaminen lähtöruutuun.

Kuulostaako tutulta?

Niinpä. Ei tarvitse kuin katsoa mitä tapahtui Jukka Jalosen aikakauden päätyttyä 2007, Rautakorven poistuttua 2010, Selinin valmennusjakson jäätyä torsoksi 2013, ja viimeisimpänä Pennasen lähdettyä 2020.

Seura on edennyt koko 2000-luvun ajan vuoristoratamaisessa, holtittomassa aaltoliikkeessä, jossa ensin pärjätään hyvin pari kautta, sitten notkahdetaan aivan pohjamutiin, ja sitten taas - toivottavasti - alkaa aina uusi, uljas projekti, jolla edustusjoukkue saadaan jälleen hilattua pudotuspeleihin.

Näinhän tämä on tähän asti mennyt.

Isoin syy, miksi tämä sama kuvio toistuu kerta toisensa jälkeen, on mielestäni se, että Hämeenlinnan Pallokerholta on Lintumäen-Hietasen(-Korpelan) jälkeen puuttunut selvä kokonaiskuva ja strateginen ymmärrys siitä, miten koko seuraa - edustusjoukkueesta kaikkien junioriportaiden läpi - tahdotaan kehittää ja miten viedä sitä eteenpäin: ikävä sanoa, mutta tämä ei ole minkään sortin dynastia, edes pieni sellainen, vaan vuosikymmeninen projektiorganisaatio. Vähän kuin valtamerilaiva, jonka suunta ja vauhti muuttuvat ennakoimattomasti aina, kun miehistö komentosillalla vaihtuu.

Samalla tekemisestä on yksiselitteisesti puuttunut kunnianhimo; HPK oli 2000-luvun vaihteen molemmin puolin mitaleilla mitattuna noin 10 vuoden aikajaksolla SM-liigan menestynein joukkue, vaikka resursseiltaan, silloinkin, lilliputtiosastoa. Asioita tehtiin tuolloin systemaattisesti oikein, resurssit kohdennettiin oikein, uskallettiin tehdä asioita eri tavoin kuin muut, hommaa johdettiin erinomaisen laadukkaasti: rakennettiin voittamisen kulttuuri, ja HPK:sta tuli monta kertaa kokoaan suurempi seura.

Kun katsoo HPK:n nykyistä organisaatiota, jossa hallituksen puheenjohtaja Louhen lisäksi toimii oto-toimitusjohtaja, urheilujohtaja ja jääkiekkojohtaja (Erkki Rajamäki, heh), herää rutkasti kysymyksiä: tällä porukalla varmasti on vilpitön tahto kehittää HPK:ta nimenomaan seurana sellaiseksi, että junioripolkujen hukatut reitit edustukseen saadaan ehjiksi ja koko organisaatio "pelikirjan samalle sivulle", mutta onko kykyä, osaamista ja ymmärrystä?

Erityisesti minua hämmästyttää, miten on mahdollista, että miljoonaluokan liikevaihdolla pyörivää liiketoimintaa harjoittavalla organisaatiolla ei ole pian puoleen vuoteen ollut vakinaista toimitusjohtajaa. Miten on mahdollista, että jääkiekkojohtajana toimii Erkki Rajamäki, jolla ei - nopealla googletuksella - ole juuri mitään koulutuksellisia tms. meriittejä ko. tehtävään? Tai no, onhan hän ollut joitain kausia NHL-seurojen amateur scout. Ja Louhen mukaan hän tuo seuraan "analyyttista kokemusperäistä osaamista ja karismaattista johtajuutta".

Kun nyt joka tapauksessa ollaan tilanteessa, jossa HPK:lla on ensimmäistä Liiga-kauttaan valmentavan Maso Lehtosen alaisuudessa viimekautista kalliimpi (!) joukkue, jonka ykkösketjun keskushyökkääjänä on Aleksi "Muse" Mustonen, pakistossa mm. Slovakiasta haalittu hätäapu, ja kakkosmaalivahtina Liigaan täysin riittämätön torjuja, on selvää, että joukkueen kokoamisessa on tehty aivan valtavia virheitä - ja tulos jäällä on sen mukainen. Kun ei riitä, ei riitä. Rajamäki ei ole näistä asioista tietenkään vastuullinen, sillä hän aloitti tehtävässään vasta tämän vuoden elokuussa. Mutta joku on. Jonkun pitää olla. Jos minä ja noin 3000 muuta palstalaista totesivat jo viime kaudella, että Kerhon sentteristö on riittämätön, ja tälle kaudelle se heikkeni monta kertaluokkaa entisestään, ei pidä hämmästyä, että joukkue on sarjajumbona.

Ainahan voi, saa, ja kenties pitääkin, vedota siihen, että "taas on alkanut uusi projekti, ja tämä kysyy kärsivällisyyttä". Se on totta. Mutta samalla pitää muistaa, että Liiga on ammattilaissarjana sekä tulosurheilua että liiketoimintaa eli viihdebisnestä. Jos kasassa on joukkue, joka ottaa alistuneesti turpaan illasta toiseen, eivät ihmiset tule hallille, oli siellä miten tahansa hauska härkämaskotti tai Petro. Uskallan väittää, että ylivoimainen enemmistö yleisöstä viihtyy jääkiekkopeleissä, kun oma joukkue 1) tekee maaleja ja 2) voittaa. Ja sama kääntäen: mitä vähemmän maaleja ja mitä enemmän tappioputkia, sitä vähemmän porukkaa lehtereillä, sitä vähemmän tulovirtaa kassaan, ja sitä vähemmän resursseja.

No, mitä sitten tässä tilanteessa tarvittaisiin?

Tottakai ihan ensin kaksi Liiga-tason keskushyökkääjää ja vaikka Hovinen kakkosmaalivahdiksi. Nämä siis kaukalon puolelle laastareiksi. Sitten toimistoon, jossa näitä johtajia todella riittää, joku myynti- ja markkinointipäällikkö. Siis joku ammattilainen. Kerho elää nyt ja jatkossa paitsi seurayhteisönsä tuesta (konkreettisesti lipputulovirroista), myös koko seudun halusta panostaa ja olla mahdollistamassa HPK:n menestystä: puhutaan siis yhteistyökumppanuuksista ja sponsorirahavirroista. Nämä kaikki voivat toteutua vain, jos Kerhoa osataan aktiivisesti myydä, markkinoida ja pitää esillä myös silloin, kun kaukalossa on tahmeaa. Ja kaiken tämän pohjaksi HPK tarvitsisi pikimmiten uskottavan, kunnianhimoisen ja napakan strategian vaikka seuraavan 10 vuoden ajalle; mitä tämä seura tahtoo olla, mitä se tarjoaa ja mitkä ovat sen tavoitteet.

Vaikka HPK:n alkukausi on ollut mm. minulle odotetunlainen (ja siltikin todella karvas) pettymys, koen että Lehtoselle on hyvä antaa aikaa valmentajana - sekä myös tarvittavat työkalut voittojen ottamiseen. Tavallaan tässä myös punnitaan Louhen ja kumppanien kyvyt johtajina. Pidemmällä tähtäimellä on ilahduttavaa, että Ville Viitaluoman valmentama U20-joukkue on aloittanut oman sarjansa erinomaisesti ja on tällä hetkellä sarjataulukossa kakkosena. Nyt nimenomaan tarvittaisiinkin juuri sitä strategista ymmärrystä ja osaamista seurajohdossa: millä tavoin varmistetaan, ettei nykyisen junnujoukkueen kärkipelaajien ja valmennuksen osalta käy patrikvirrat ja ollisalot, vaan että mahdollistetaan omille junioreille ensinnäkin realistinen mahdollisuus päästä edustukseen ja toisaalta ollaan myös valmiit sitouttamaan heidät riittävillä resursseilla. Jos näin ei tehdä, viiden vuoden päästä ollaan jälleen kerran tilanteessa, jossa joku projekti on päättynyt ja uutta aloitellaan taas lähtöruutuun palaamalla.

Summa summarum: HPK voi ottaa tavoitteekseen pudotuspelit vain, jos se on toiminnaltaan pitkäjänteinen, ammattimaisesti johdettu ja strategialtaan järkevästi suuntaviivoitettu organisaatio. Kunnianhimon asteesta riippuu, onko realistista tavoitella mestaruutta esim. 10 vuoden aikana, mutta mielestäni parempi sekin kuin odottaa vailla selvää päämäärää, että Kiekko-Espoo ja Jokerit tulevat lähivuosina ohi, ja sitten aletaan etsiä Kerholle paikkaa Mestiksestä. Jos ylipäätään mistään. Ja vielä erikseen mainittuna: HPK tarvitsee Hämeenlinnan seutukuntaa ja Hämeenlinnan seutukunta HPK:ta. Palstajuttujen perusteella alueen yrityksiltä olisi löytynyt viime vuonna merkittävät ja arvostettavat rahasummat Jolyn jatkosoppariin (johon ei toki siltikään ollut realistisia saumoja, koska Sveitsi). Tämä osoitti yhtenä esimerkkinä, että yhteistyökumppanit kyllä ovat sitoutuneita HPK:hon.

Pallo on siis nyt Kerholla: uskottava seura ja uskottava kilpaurheilullinen organisaatio ansaitsevat taakseen uskottavan tuen.
 
Viimeksi muokattu:

wäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tottakai ihan ensin kaksi Liiga-tason keskushyökkääjää ja vaikka Hovinen kakkosmaalivahdiksi.

Aika kovat on vaatimukset, jos toivotaan kahta Liiga-tason sentteriä ja siihen vielä yks maalivahti tähän hätään. Uskon, että maksimissaan hankitaan yks kiekollisesti taitava sentterihankinta. Kiekollisesti taitava on oma toive. Mietitään sitten noiden muiden tarpeellisuutta, jos saadaan nykyisiä sopimuksia purettua.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
. Sitten toimistoon, jossa näitä johtajia todella riittää, joku myynti- ja markkinointipäällikkö. Siis joku ammattilainen. Kerho elää nyt ja jatkossa paitsi seurayhteisönsä tuesta (konkreettisesti lipputulovirroista), myös koko seudun halusta panostaa ja olla mahdollistamassa HPK:n menestystä: puhutaan siis yhteistyökumppanuuksista ja sponsorirahavirroista. Nämä kaikki voivat toteutua vain, jos Kerhoa osataan aktiivisesti myydä, markkinoida ja pitää esillä myös silloin, kun kaukalossa on tahmeaa. Ja kaiken tämän pohjaksi HPK tarvitsisi pikimmiten uskottavan, kunnianhimoisen ja napakan strategian vaikka seuraavan 10 vuoden ajalle; mitä tämä seura tahtoo olla, mitä se tarjoaa ja mitkä ovat sen tavoitteet.
Hyvä kirjoitus ja olen samaa mieltä, melkein kaikesta.

Tähän kuitenkin pakko kertoa, jotain joka vähän ihmetyttänyt.

Olen nyt kaksi vuotta ennen kauden alkua lähestynyt seurajohtoa markkinointi asioissa. Olen tarjonnut yritykseltäni apua digimarkkinointiin, VELOITUKSETTA, koska olen huomannut että HPK ei sitä tuota tällä hetkellä, ollenkaan. Olen tarjoutunut tekemään koko kauden digimarkkinointiin liittyvät kampanjat ilmaiseksi, koska sillä seura saisi A) näkyvyyttä B) Dataa kiinnostuksesta C) mahdollisesti huomattavasti heräteoston tekeviä, maksavia asiakkaita. Ilmaiseksi.

Mutta

Maileihin ei ole vastattu mitenkään. Ymmärrän jos on joku kumppani, eikä tämän vuoksi voi/halua apua siihen.
Kerron kuitenkin aika suoraan että olen yrittäjä jolla vahva tunneside kerhoon ja halu auttaa, kuitenkaan ei ole edes otettu yhteyttä sponsorointi asioissa? Miksi? Eihän olisi potentiaalisempaa liidiä.

Ihmetyttää vain hieman tuo markkinointi, jos sitä ei ole, eikä sitä haluta tehdä, vaikka ilmaiseksi saisi. Kuitenkin rahaa laitetaan bussin perseeseen.

Välillä mietin että onko siellä ketään oikeasti töissä. Noh, toivottavasti Eki on ja hommais ne sentterit.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
@Kerhonpojjaat pahaa tekee lukea tuota.

Vaikka edes ilmaisapu ei kelpaisi, olisi aivan vähintä mitä voisi tehdä vastata kohteliaasti sinun yhteydenottoon. Ei voi ymmärtää tällaista ylimielisyyttä.

Ja tosiaan, se ettei sitten ole otettu mitään yhteyttä esim. Sponsorointi asioissa on suoraan sanoen kuumien myyntiliidien haaskausta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Hyvä kirjoitus ja olen samaa mieltä, melkein kaikesta.

Tähän kuitenkin pakko kertoa, jotain joka vähän ihmetyttänyt.

Olen nyt kaksi vuotta ennen kauden alkua lähestynyt seurajohtoa markkinointi asioissa. Olen tarjonnut yritykseltäni apua digimarkkinointiin, VELOITUKSETTA, koska olen huomannut että HPK ei sitä tuota tällä hetkellä, ollenkaan. Olen tarjoutunut tekemään koko kauden digimarkkinointiin liittyvät kampanjat ilmaiseksi, koska sillä seura saisi A) näkyvyyttä B) Dataa kiinnostuksesta C) mahdollisesti huomattavasti heräteoston tekeviä, maksavia asiakkaita. Ilmaiseksi.

Mutta

Maileihin ei ole vastattu mitenkään. Ymmärrän jos on joku kumppani, eikä tämän vuoksi voi/halua apua siihen.
Kerron kuitenkin aika suoraan että olen yrittäjä jolla vahva tunneside kerhoon ja halu auttaa, kuitenkaan ei ole edes otettu yhteyttä sponsorointi asioissa? Miksi? Eihän olisi potentiaalisempaa liidiä.

Ihmetyttää vain hieman tuo markkinointi, jos sitä ei ole, eikä sitä haluta tehdä, vaikka ilmaiseksi saisi. Kuitenkin rahaa laitetaan bussin perseeseen.

Välillä mietin että onko siellä ketään oikeasti töissä. Noh, toivottavasti Eki on ja hommais ne sentterit.
Aivan uskomatonta touhua toimistolta. Aivan uskomatonta.

Ja todella iso arvostus teikäläiselle tästä talkoohengestä ja Kerho-sydämestä; olen varma, että tarjouksesi otettaisiin vastaavana vastaan kaikissa muissa 14 Liiga-organisaatiossa riemusta kiljuen. Jopa Ipassa ja Tapparassa, joilla on tekijät ja resurssit. Tai vähintään kiitettäisiin erittäin kohteliaasti ja vilpittömästi, jos ei muka olisi ns. käyttistä.

Jos/kun Louhi ja kumppanit – tai ketä hyvänsä @Kerhonpojjaat onkaan toimistolla lähestynyt – luette näitä viestejä, kuunnelkaa tarkkaan: MÄ HÄPEÄN!
 

Controller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Hyvä kirjoitus ja olen samaa mieltä, melkein kaikesta.

Tähän kuitenkin pakko kertoa, jotain joka vähän ihmetyttänyt.

Olen nyt kaksi vuotta ennen kauden alkua lähestynyt seurajohtoa markkinointi asioissa. Olen tarjonnut yritykseltäni apua digimarkkinointiin, VELOITUKSETTA, koska olen huomannut että HPK ei sitä tuota tällä hetkellä, ollenkaan. Olen tarjoutunut tekemään koko kauden digimarkkinointiin liittyvät kampanjat ilmaiseksi, koska sillä seura saisi A) näkyvyyttä B) Dataa kiinnostuksesta C) mahdollisesti huomattavasti heräteoston tekeviä, maksavia asiakkaita. Ilmaiseksi.

Mutta

Maileihin ei ole vastattu mitenkään. Ymmärrän jos on joku kumppani, eikä tämän vuoksi voi/halua apua siihen.
Kerron kuitenkin aika suoraan että olen yrittäjä jolla vahva tunneside kerhoon ja halu auttaa, kuitenkaan ei ole edes otettu yhteyttä sponsorointi asioissa? Miksi? Eihän olisi potentiaalisempaa liidiä.

Ihmetyttää vain hieman tuo markkinointi, jos sitä ei ole, eikä sitä haluta tehdä, vaikka ilmaiseksi saisi. Kuitenkin rahaa laitetaan bussin perseeseen.

Välillä mietin että onko siellä ketään oikeasti töissä. Noh, toivottavasti Eki on ja hommais ne sentterit.

En tiiä missä asut, mutta kävisin kyllä ihan toimistolla kysymässä virkaa tekevältä, että ihanko oikeasti ketään ei kiinnosta ? Veikkaan että kyllä alkaa kiinnostaa.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
En tiiä missä asut, mutta kävisin kyllä ihan toimistolla kysymässä virkaa tekevältä, että ihanko oikeasti ketään ei kiinnosta ? Veikkaan että kyllä alkaa kiinnostaa.
Muuten kyllä, mutta on aika juttu, jos pitää mennä ovelle kolkuttaan ja tarjoamaan usean tuhannen euron arvosta palveluja, ilmaiseksi. Käänteistä ovelta ovelle imurikauppaa.

Kokeillaan sitten taas ennen ensikauden alkua, josko vastattaisiin :) Toki Mestikseen en enään lähde tekemään mitään.
 

Controller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Muuten kyllä, mutta on aika juttu, jos pitää mennä ovelle kolkuttaan ja tarjoamaan usean tuhannen euron arvosta palveluja, ilmaiseksi. Käänteistä ovelta ovelle imurikauppaa.

Kokeillaan sitten taas ennen ensikauden alkua, josko vastattaisiin :) Toki Mestikseen en enään lähde tekemään mitään.

Ite oon vähä vanhoillinen näissä asioissa ja ku kattoo näitä toimiston jefejä niin kyllä se o lankapuhelin mikä tulee ekana mieleen eikä mikään macbookki ja email. Jos pitäs atk sanastolla kuvailla heitä.

Osaavat varmaan lukea just ja just spostia ja hakea sähköpostimerkin postin sivuilta, mutta veikkaan että helpompi ois lähteä mukaan ja miettiä aihetta kasvotusten ku taas se electrical mail on nii helppo pyyhkästä roskiin ja todeta että ähh mikä lie oli.

Veikkaan myös että ton lafkan spostiin tulee sen verran tavaraa että on voinu hukkua sinne muiden sekaan?

Jokatapauksessa tarkistaisin jollain keinolla, että onko ehdotustasi kuullut edes kukaan ?
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Ite oon vähä vanhoillinen näissä asioissa ja ku kattoo näitä toimiston jefejä niin kyllä se o lankapuhelin mikä tulee ekana mieleen eikä mikään macbookki ja email. Jos pitäs atk sanastolla kuvailla heitä.

Osaavat varmaan lukea just ja just spostia ja hakea sähköpostimerkin postin sivuilta, mutta veikkaan että helpompi ois lähteä mukaan ja miettiä aihetta kasvotusten ku taas se electrical mail on nii helppo pyyhkästä roskiin ja todeta että ähh mikä lie oli.

Veikkaan myös että ton lafkan spostiin tulee sen verran tavaraa että on voinu hukkua sinne muiden sekaan?

Jokatapauksessa tarkistaisin jollain keinolla, että onko ehdotustasi kuullut edes kukaan ?
No en kyllä lähtisi soittelemaan enää mitään varmituspuheluita. Kyllä se on niiden työtä siellä toimistolla ottaa koppi tällaisista mahdollisuuksista ja mikäli ei onnistu, niin kenkää. Sellaisilla hahmoilla ei ole mitään käyttöä, jotka jättävät tällaiset tilaisuudet huomioimatta.*

Muistutukseksi riittää varsin hyvin tämä tähän ketjuun kirjoitettu viesti. Kyllä se tieto tätä kauttakin toimiston löytää, jos vaikka postit ovatkin roskapostiin ajautuneet.

* viesti kirjoitettu sillä oletuksella, että tarina on tosi.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Itellä on tapana suoraan poistaa kaikkien ilmaiseksi palveluita tarjoavien sähköpostit. 99,9% kusetuksia. Relevantit toimijat lähestyvät muita reittejä.
Mikäli tämä ko. tapaus on tapahtunut kesällä, niin voi miettiä kuinka monta viestiä sinne on mennyt kun on uudistettu organisaatiota. Sitten päälle se, kuinka moni on ollut samalla asialla.

Ehkä ei myöskään nähdä tarvetta tällaiselle palvelulle tai on jo joku muu taho, jonka avulla on tarkoitus ottaa tämä osa-alue haltuun.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Mikäli tämä ko. tapaus on tapahtunut kesällä, niin voi miettiä kuinka monta viestiä sinne on mennyt kun on uudistettu organisaatiota. Sitten päälle se, kuinka moni on ollut samalla asialla.

Ehkä ei myöskään nähdä tarvetta tällaiselle palvelulle tai on jo joku muu taho, jonka avulla on tarkoitus ottaa tämä osa-alue haltuun.
Vaikka itse palvelulle sinänsä ei olisikaan käyttö, niin kyllä jokainen, joka omatoimisesti on valmis "antamaan rahaa" seuralle, pitäisi kontaktoida ja selvittää onko hän valmis antamaan rahaa seuralle. (Toki ihan pienellä varauksella)

Jos Kärppien tarina on periaatteessa perustunut siihen, että jokainen kiinnostunut on jollain tavalla sidottu yhteistyökumppaniksi, niin ei kai tällä talousalueella täällä ole vara olla laiska.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Vaikka itse palvelulle sinänsä ei olisikaan käyttö, niin kyllä jokainen, joka omatoimisesti on valmis "antamaan rahaa" seuralle, pitäisi kontaktoida ja selvittää onko hän valmis antamaan rahaa seuralle. (Toki ihan pienellä varauksella)

Jos Kärppien tarina on periaatteessa perustunut siihen, että jokainen kiinnostunut on jollain tavalla sidottu yhteistyökumppaniksi, niin ei kai tällä talousalueella täällä ole vara olla laiska.
Edelleen, kuinka monta tällaista yhteydenottoa seura saa? Tuleeko vastata kaikille? Onko tietoa, ettei joihinkin olisi otettu yhteyttä seuran puolesta?

Yritykset eivät varmasti vastaa jokaiseen yhteydenottoon, ei urheilun puolella eikä muilla aloilla.

Kärppien kohdalla - miten ollaan oltu yhteydessä / otettu kontaktia seuraan?
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Edelleen, kuinka monta tällaista yhteydenottoa seura saa? Tuleeko vastata kaikille? Onko tietoa, ettei joihinkin olisi otettu yhteyttä seuran puolesta?

Yritykset eivät varmasti vastaa jokaiseen yhteydenottoon, ei urheilun puolella eikä muilla aloilla.

Kärppien kohdalla - miten ollaan oltu yhteydessä / otettu kontaktia seuraan?
Ihan sama, monta yhteydenottoa tulee, jossa halutaan antaa rahaa seuralle, jokaiseen on vastattava. Tieto tällä hetkellä on yhden (oletetun) tositarinan varassa, jonka päähenkilöön ei ole oltu yhteydessä.

Kärpistä en tiedä muuta kuin sen, että raha on heille kelvannut.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Ihan sama, monta yhteydenottoa tulee, jossa halutaan antaa rahaa seuralle, jokaiseen on vastattava. Tieto tällä hetkellä on yhden (oletetun) tositarinan varassa, jonka päähenkilöön ei ole oltu yhteydessä.

Kärpistä en tiedä muuta kuin sen, että raha on heille kelvannut.
Helppo todeta "ihan sama." Kukaan yritys ei ole kaikkiin yhteydessä.

Yksi oletettu tapaus ja heti seura toimii väärin ja raha ei kelpaa. Jepjep.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Helppo todeta "ihan sama." Kukaan yritys ei ole kaikkiin yhteydessä.

Yksi oletettu tapaus ja heti seura toimii väärin ja raha ei kelpaa. Jepjep.
No oikeinko se sitten toimii? Osaatko itse kertoa miksi se on oikein, että tällaisia tapauksia ei kontaktoida?

Eikä ne minuakaan ole kontaktoineet, tämän parin vuoden yrittäjätaipaleen aikana, mutta ehkä ne näkee kristallipallosta, ettei minulla ole rahaa laittaa. Kaupungin muiden urheiluseurojen edustajien on tarvinut se soittamalla selvittää. Toki siinä on se ero, etten ole itse ilmoittanut Kerholle mitään, joten sisänsä ei osu ihan alkuperäiseen aiheeseen.

Edit. Ja edittinä vielä se, että jos on monivuotinen data siitä, että tällaiset alkuperäisesti puheena olleet kontaktit eivät johda kauppoihin tai että kauppaa tulee panostusta vähemmän, niin sitten ymmärrän, ettei niihin reagoida. Muuten ei mene järkeen ja näyttäytyy vitun ylimielisenä. Puhutaan ympäri kyliä yhteisöllisyydestä ja epäsuorasti vieritetään vastuuta huonoista katsojaluvuista ja sitä myöden rahan puutteesta katsojille, ja sitten samaan aikaan ei kontaktoida liidejä.
 
Viimeksi muokattu:

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
No oikeinko se sitten toimii? Osaatko itse kertoa miksi se on oikein, että tällaisia tapauksia ei kontaktoida?
Viestejä menee esim. roskapostiin jo sen verran, ettei ole varmaa onko kukaan edes nähnyt viestiä. Niin paljon muuttujia, mutta varmuudella seura kuitenkin toimii väärin.

Kerhon ei tulisi käydä kaikkia toimijoita läpi sen satasen tai kahden takia, mutta jos se ei tee niin, on sekin väärin toimittu.

Antin ja Mikan johdolla tehtiin virheitä, se on selvä. Silti osa tarinoista/väitteistä on takuulla väritettyjä, eikä Toivanen ollut niin kyvytön kuin halutaan tuoda esille. Nyt alkaa sama uusien kohdalla?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös