Mainos

Pyöräily harrastuksena

  • 48 372
  • 473

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kesäloma vihdoin ja tänään moottorimarssi Saariselälle. Automatkan päälle pieni saunalenkki Kaunispään huipun kautta ja aamulla sitten jonnekin muualle... Onhan nämä reitit täällä niin hienoja ettei oikein sanoja löydy... On tämä kyllä siistiä hommaa... Jos täällä ei työasiat unohdu niin sitten ei missään...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eipä tuo fatbiken hankinta oikein nyt etene. Kona Wo ei ollut saatavilla halutussa koossa, eikä potentiaalinen myyntiliike edes olisi toimittanut sitä muualle Suomeen, vaan olisi pitänyt kärjistetysti fillaroida Pohjanmaalta Pirkanmaalle. Tämä on erikoista siinäkin mielessä, että mainostavat kotisivuillaan toimittavansa pyöriä kaikkialle Suomeen. No, se on vain mainos.

Seuraava yritys on Silverback Scoop Deluxe, josta laitoin noin viikko sitten kyselyä erääseen liikkeeseen. Ei vastausta. Ilmeisesti noilla fillarikaupoilla menee todella hyvin, kun ei kiinnosta myydä kahta fillaria maksavalle asiakkaalle...

No, pitää väijyä noita käytettyjä.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Eipä tuo fatbiken hankinta oikein nyt etene. Kona Wo ei ollut saatavilla halutussa koossa, eikä potentiaalinen myyntiliike edes olisi toimittanut sitä muualle Suomeen, vaan olisi pitänyt kärjistetysti fillaroida Pohjanmaalta Pirkanmaalle. Tämä on erikoista siinäkin mielessä, että mainostavat kotisivuillaan toimittavansa pyöriä kaikkialle Suomeen. No, se on vain mainos.

Seuraava yritys on Silverback Scoop Deluxe, josta laitoin noin viikko sitten kyselyä erääseen liikkeeseen. Ei vastausta. Ilmeisesti noilla fillarikaupoilla menee todella hyvin, kun ei kiinnosta myydä kahta fillaria maksavalle asiakkaalle...

No, pitää väijyä noita käytettyjä.
Paikallisissa / lähempänä ei ole mitään tarjolla? Oletko tsekannyt Fillaritoria? Näyttää olevan Pohjanmaan suunnilla useampiakin tarjolla tällä hetkellä. Toki koot ja hinnat vaihtelevat.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Paikallisissa / lähempänä ei ole mitään tarjolla? Oletko tsekannyt Fillaritoria? Näyttää olevan Pohjanmaan suunnilla useampiakin tarjolla tällä hetkellä. Toki koot ja hinnat vaihtelevat.

Asun siis itse Pirkanmaalla. Tuo pulju, jonka vastausta odottelen, toimii myös Tampereella. Siksi sieltä olisi helpohko noutaa fillari valmiiksi asennettuna. Toki siitä olisi 40 km kotiin, mutta se nyt on vielä hyvinkin ajettavissa oleva. Kauppoja en ole muuten kierrellyt, mutta täällä Etelä-Pirkanmaalla, missä asustelen, en tiedä olevan yhtään liikettä.

Fillaritoria olen välillä tutkinut, mutta haaste on, että myös avovaimolle pitäisi löytää fillari.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Asun siis itse Pirkanmaalla. Tuo pulju, jonka vastausta odottelen, toimii myös Tampereella. Siksi sieltä olisi helpohko noutaa fillari valmiiksi asennettuna. Toki siitä olisi 40 km kotiin, mutta se nyt on vielä hyvinkin ajettavissa oleva. Kauppoja en ole muuten kierrellyt, mutta täällä Etelä-Pirkanmaalla, missä asustelen, en tiedä olevan yhtään liikettä.

Fillaritoria olen välillä tutkinut, mutta haaste on, että myös avovaimolle pitäisi löytää fillari.
Ah aivan, niinhän tuossa todettiinkin. Tuon luulisi kyllä lisäävän mahdollisuuksia sille, että paikallisesta tai läheltä löytyy jotain vaihtoehtoja. Toki läskipyöriä lienee melko vähän nykyään varastossa missään.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Vaimolle olisi sähköpyörä hakusessa. Tarvisi olla sellainen mihin saa thulen pyöräkärryn kiinni perään.

Onko antaa suosituksia? Varmaan jonkumoiset maasto-ominaisuudet olisi hyvät, kun ei pelkästää asfaltilla poljeta.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaimolle olisi sähköpyörä hakusessa. Tarvisi olla sellainen mihin saa thulen pyöräkärryn kiinni perään.

Onko antaa suosituksia? Varmaan jonkumoiset maasto-ominaisuudet olisi hyvät, kun ei pelkästää asfaltilla poljeta.
Kärryn saa käsittääkseni ihan pyörään kuin pyörään kiinni se tuskin tulee olemaan ongelma.

Mitä tarkoitat maasto-ominaisuuksilla, millaiseen maastoon on tarkoitus mennä? Nimittäin neulaspolkua, hiihtoladun pohjaa ja helppoa metsäpolkua voi ajaa melkein millä vaan, ei helppoon maastoon mitään jousituksia tarvita jos sitä tarkoitat. Toki joku 23mm kumeilla varustettu maantiepyörä on ehkä huono asfaltin ulkopuolella, mutta kyllä silläkin pienen pätkän polkua pystyy ajamaan.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Kärryn saa käsittääkseni ihan pyörään kuin pyörään kiinni se tuskin tulee olemaan ongelma.

Mitä tarkoitat maasto-ominaisuuksilla, millaiseen maastoon on tarkoitus mennä? Nimittäin neulaspolkua, hiihtoladun pohjaa ja helppoa metsäpolkua voi ajaa melkein millä vaan, ei helppoon maastoon mitään jousituksia tarvita jos sitä tarkoitat. Toki joku 23mm kumeilla varustettu maantiepyörä on ehkä huono asfaltin ulkopuolella, mutta kyllä silläkin pienen pätkän polkua pystyy ajamaan.

Joo, saahan sen. Pitäis omaan graveliinkin ostaa tuo uusi läpiakseli ja eihän ne paljon maksa. Toki tämä on hyvä syy laittaa vaimo vetämään kärryä :D

Tuskin tuolla ihan missään mtb reiteillä tulisi ajettua, eli juuri tuollaista pururataa varmaan pahimmillaan.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, saahan sen. Pitäis omaan graveliinkin ostaa tuo uusi läpiakseli ja eihän ne paljon maksa. Toki tämä on hyvä syy laittaa vaimo vetämään kärryä :D

Tuskin tuolla ihan missään mtb reiteillä tulisi ajettua, eli juuri tuollaista pururataa varmaan pahimmillaan.
Oikein, se jolla on sähköavustus vetää :)

Mä tekisin niin että lähtisin rouvan kanssa kauppoja kiertelemään ja testailemaan mikä fillari olis kiva, ja jos polkuja kummallisempaan maastoon ei olla menossa niin jousitukset saa unohtaa ja sijoittaa sen rahan sit sellaiseen tsygään jossa on esim. isompi akku, tehokkaampi moottori, paremmat kiekot ja muut komponentit. Taitaa vaan olla valitettavasti niin että suurimmassa osassa sähköfillareista (ja luomu-peruspyöristä) on joustohaarukka vaikka 95% käyttäjistä ei sitä todellakaan tarvitse, turhaa painolastia mun mielestä.

Suosituksia ei valitettavasti ole antaa kun en tuohon sähköavusteisten maailmaan ole juurikaan tutustunut. Kauppaan testailemaan vaan, sieltä se oikea fillari löytyy ihan varmasti.

Itse ajelen gravelilla myös maastoa, eihän sillä tietty pahimpiin paikkoihin kannata mennä, mutta polut ja hieman teknisemmätkin paikat menee kunhan vaan pitää vauhdin maltillisena.

Silloin kun kasarin lopussa teinipoikana paineltiin metsässä niin jousituksista ei oltu nähty ees unta, ekan maastopyöränkin sain vasta ysärin puolella. Siks välillä naurattaa tää nykyinen tyyli kun tasaisella polulla ja soratiellä pitäis olla 160mm joustoa kummassakin päässä.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Oikein, se jolla on sähköavustus vetää :)

Niin vaimo tosiaan vetää nykyään ihan lihasvoimalla. Siksi sähkövehje olisi harkinnassa.

Täytyy tossa varmaan vähän lähteä kiertelemään kauppoja. Naapurikorttelin pyöräliikkeessä olisi yksi käytetty myynnissä. Jos sen vaikka kävisi koeajamassa. Aika paljon noissa näyttää olevan joustokeuloja, osassa toki lukittava malli.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika paljon noissa näyttää olevan joustokeuloja, osassa toki lukittava malli.
Juu näin on valitettavasti, mulla on tossa kauppafillarina tommonen vanha Tuntsan hybridi jonka ostin about 15 vuotta siten käytettynä, ekana viskasin juustokeulan kierrätykseen ja laitoin jäykän tilalle. Täytyy muuten koputtaa puuta että Tunturi on vielä tallella eikä oo kelvannut asemalta kenenkään matkaan...toki mulla on ihan kunnon U-lukko jolla sen aina kiinnitän/lukitsen, harrastefillareita ei tulis mieleenkään jättää yhtään mihinkään vartioimatta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt selvisi mahdollinen syy Kona Wo:n huonolle saatavuudelle. Omistajavaihdoksen vuoksi saatavuus on valmistajalta varsin heikko, tai näin eräs kauppa kertoi.

Pitää unohtaa Kona. Nyt on kahden eri pyörän välillä pohdintaa. Hieman budjettia pitää nostaa, mutta ei mahda mitään.

Silverback Scoop Deluxe ja White 9FAT LTD NX 1x12 24.

Näistä tuo Silverback kiinnostaa äkkiseltään enemmän, mutta ei tuo White myöskään mitenkään huonolta vaikuta.

Asiantuntijoilla eriävää mielipidettä?


 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Nyt selvisi mahdollinen syy Kona Wo:n huonolle saatavuudelle. Omistajavaihdoksen vuoksi saatavuus on valmistajalta varsin heikko, tai näin eräs kauppa kertoi.

Pitää unohtaa Kona. Nyt on kahden eri pyörän välillä pohdintaa. Hieman budjettia pitää nostaa, mutta ei mahda mitään.

Silverback Scoop Deluxe ja White 9FAT LTD NX 1x12 24.

Näistä tuo Silverback kiinnostaa äkkiseltään enemmän, mutta ei tuo White myöskään mitenkään huonolta vaikuta.

Asiantuntijoilla eriävää mielipidettä?


Näköjään Whitessäkin vaihtunut 27,5" rengaskokoon. Noissa närästää vähän tuo, että noita saa keväällä luultavasti taas lähes puoleen hintaan tuosta parhaimmillaan. Noista kahdesta kuitenkin ottaisin ehdottomasti Whiten.

Miksi?
- 27,5" rengaskoko
- Yli kilon kevyempi
- 12 rattainen takapakka isommalla skaalalla, joskin tässäkin lienee HG-vapari, jolloin vielä (tällainen saattaa olla tulossa) ei saa 10t takaratasta joka olisi ihan kiva jos ajelee teitä pitkin
- SRAMin Level-jarrut jotka on ihan ok, (Silverbackin Tektrot ei ole)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näköjään Whitessäkin vaihtunut 27,5" rengaskokoon. Noissa närästää vähän tuo, että noita saa keväällä luultavasti taas lähes puoleen hintaan tuosta parhaimmillaan. Noista kahdesta kuitenkin ottaisin ehdottomasti Whiten.

Miksi?
- 27,5" rengaskoko
- Yli kilon kevyempi
- 12 rattainen takapakka isommalla skaalalla, joskin tässäkin lienee HG-vapari, jolloin vielä (tällainen saattaa olla tulossa) ei saa 10t takaratasta joka olisi ihan kiva jos ajelee teitä pitkin
- SRAMin Level-jarrut jotka on ihan ok, (Silverbackin Tektrot ei ole)

Iso kiitos taas!

Luotan asiantuntemukseesi. Huomenissa liikun itse asiassa XXL:n myymälän lähettyvillä, niin täytyy koukata sinne. Ja samalla katsoa, jos tuota voisi koeajaa. Ja samalla kysellä siihen sopivia polkimia. Niistäkään en ymmärrä mitään, mutta ns. tasopolkimet (flatit) joka tapauksessa taitavat olla ainoa oikea valinta.

Toivottavasti nyt tärppäisi, ja enää ei joutuisi kyselemään tyhmiä kysymyksiä.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Iso kiitos taas!

Luotan asiantuntemukseesi. Huomenissa liikun itse asiassa XXL:n myymälän lähettyvillä, niin täytyy koukata sinne. Ja samalla katsoa, jos tuota voisi koeajaa. Ja samalla kysellä siihen sopivia polkimia. Niistäkään en ymmärrä mitään, mutta ns. tasopolkimet (flatit) joka tapauksessa taitavat olla ainoa oikea valinta.

Toivottavasti nyt tärppäisi, ja enää ei joutuisi kyselemään tyhmiä kysymyksiä.
Itsellä on tosiaan vanhempi 6fat talvipyöränä, jossa on vastaavaa kamaa ollut kiinni. Tuo White on ihan fiksu siitä nykyisin, että näyttää olevan esim SRAM:in kammet ja ratas, joten uusien vaihto on huomattavasti helpompaa, kuin erilaisten tarvikevalmistajien standardien metsästys. Samoin aikaisemmin käytetyt Tektron jarrut (nuo jotka on Silverbackissa) on harrastamiseen jopa jos ei nyt vaaralliset, niin ainakin hankalat ajaa. Teho on ihan ok, palat on samat kuin Shimanossa ja jarrunestekin on mineeraliöljyä, mutta tuntuma on todella outo ja vaati ennakoimista maastossa.

En ole noilla uudemmilla ajanut, mutta tuossa omassa on geometria hiukan outo. Olen 176 pitkä ja ajan yleensä M-koon pyörillä, jossain tapauksessa jopa L-koko on mennyt. Tuo on kuitenkin S ja tuntuu silti pitkältä. Voi toki olla, että M olisi tuosta ollut vain vähän korkeampi ja pituus sama. Kannattaa siis tutustua aiheeseen, että miltä se koko vaikuttaa.

Polkimiksi kannattaa hommata kunnolliset flätit. Tuossa juuri huolsin naapurin Wellgot sen mitä pystyi. Parin vuoden käytön jälkeen niistä oli laakerit aivan loppu kiitos olemattoman suojauksen ja huolto lähinnä poisti suuremmat väljät niistä, mutta ei korjannut kaikkea. XXL:ssäkin lienee jotain parempia, mutta näitä on pyöräliikkeet pullollaan kyllä. Esim Raceface Chester on suosittu valinta. Kohtuu kevyt, ok hinta ja huollettava.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itsellä on tosiaan vanhempi 6fat talvipyöränä, jossa on vastaavaa kamaa ollut kiinni. Tuo White on ihan fiksu siitä nykyisin, että näyttää olevan esim SRAM:in kammet ja ratas, joten uusien vaihto on huomattavasti helpompaa, kuin erilaisten tarvikevalmistajien standardien metsästys. Samoin aikaisemmin käytetyt Tektron jarrut (nuo jotka on Silverbackissa) on harrastamiseen jopa jos ei nyt vaaralliset, niin ainakin hankalat ajaa. Teho on ihan ok, palat on samat kuin Shimanossa ja jarrunestekin on mineeraliöljyä, mutta tuntuma on todella outo ja vaati ennakoimista maastossa.

En ole noilla uudemmilla ajanut, mutta tuossa omassa on geometria hiukan outo. Olen 176 pitkä ja ajan yleensä M-koon pyörillä, jossain tapauksessa jopa L-koko on mennyt. Tuo on kuitenkin S ja tuntuu silti pitkältä. Voi toki olla, että M olisi tuosta ollut vain vähän korkeampi ja pituus sama. Kannattaa siis tutustua aiheeseen, että miltä se koko vaikuttaa.

Polkimiksi kannattaa hommata kunnolliset flätit. Tuossa juuri huolsin naapurin Wellgot sen mitä pystyi. Parin vuoden käytön jälkeen niistä oli laakerit aivan loppu kiitos olemattoman suojauksen ja huolto lähinnä poisti suuremmat väljät niistä, mutta ei korjannut kaikkea. XXL:ssäkin lienee jotain parempia, mutta näitä on pyöräliikkeet pullollaan kyllä. Esim Raceface Chester on suosittu valinta. Kohtuu kevyt, ok hinta ja huollettava.

Kiitokset!

Hyvä pituus teikäläisellä. Itselläni saman verran tai sentti enemmän, vähän mittauksesta riippuen. SItä suuremmalla syyllä luen mieluusti näitä suosituksiasi. :)

Whitessa M-koko taitaisi on se, mitä taulukossa suositellaan, joten taitaa olla niin, että sillä mennään. Toki, jos koeajo sanoo muuta, niin sitten toimitaan sen mukaan. Avovaimolle (168 cm) tuo S-koko näytti sopivalta taulukon mukaan, ja sitä piempää ei edes teoriassakaan voisi harkita, kun Whitesta ei sellaisia löydy. :)

Täytyy kysäistä XXL:n tarjontaa polkimiin. Verkkokaupassa tuli esim. tällaiset vastaan:


Halvemmista taas tällaiset:

 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Kiitokset!

Hyvä pituus teikäläisellä. Itselläni saman verran tai sentti enemmän, vähän mittauksesta riippuen. SItä suuremmalla syyllä luen mieluusti näitä suosituksiasi. :)

Whitessa M-koko taitaisi on se, mitä taulukossa suositellaan, joten taitaa olla niin, että sillä mennään. Toki, jos koeajo sanoo muuta, niin sitten toimitaan sen mukaan. Avovaimolle (168 cm) tuo S-koko näytti sopivalta taulukon mukaan, ja sitä piempää ei edes teoriassakaan voisi harkita, kun Whitesta ei sellaisia löydy. :)

Täytyy kysäistä XXL:n tarjontaa polkimiin. Verkkokaupassa tuli esim. tällaiset vastaan:


Halvemmista taas tällaiset:

Noista ehdottomasti Lookit. Ei kyllä kokemusta, mutta yleensä Lookit on olleet hyviä maantiepuolella. Noi Bitsit jättäisin kauppaan. Vaikuttavat juuri siltä, että toimii x-ajan jonka jälkeen voi toivoa parasta tai ostaa uudet.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noista ehdottomasti Lookit. Ei kyllä kokemusta, mutta yleensä Lookit on olleet hyviä maantiepuolella. Noi Bitsit jättäisin kauppaan. Vaikuttavat juuri siltä, että toimii x-ajan jonka jälkeen voi toivoa parasta tai ostaa uudet.
No niin. Nyt on Whitet ja Lookit laitettu tilaukseen. Siitä se lähtee. Kiitos vielä vinkeistä!
 

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Itsellä on ollut jo vuosia tarkoitus ostaa pyörä, jotta saisi lenkkeilyn rinnalle myös vähän toisenlaista kestävyysliikuntaa. Nyt olen päättänyt ottaa härkää sarvista tämän asian suhteen, mutta aika pihalla olen vielä tässä kohtaa eri pyörien välisistä ominaisuuksista, joten vinkkejä otetaan mielellään vastaan.

Olennaisimmat kriteerit:

- Helppokäyttöinen ja -huoltoinen
- Soveltuu hyvin pidempiin kymmenien kilometrien pituisille lenkeille
- Käyttö pääosin asfaltilla, joskus varmaan myös esim. soralla, mutta ei tarvitse soveltua maastokäyttöön
- Kohtuu edullinen, jota voi sitten myöhemmin päivittää parempaan, jos pyöräilykärpänen pistää kunnolla

Olisikohan tämä kuinka passeli omaan käyttötarkoitukseen vai löytyisikö samasta hintaluokasta parempia?


Ymmärtääkseni tuo Shimanon vaihteisto on ainakin ihan laadukas tuon hintaiselle pyörälle?
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Näistä tuo Silverback kiinnostaa äkkiseltään enemmän, mutta ei tuo White myöskään mitenkään huonolta vaikuta.

Whiten osalta varmaan tosipyöräilijät on eri mieltä, mutta itsellä on Whiten gravel ollut vuodesta 2019 ja on kyllä ollut todellinen löytö. Vastaavilla osilla olevat gravelit (SRAM Apex, hydrauliset levyt mm.) maksoivat silloin ja kai edelleen vähintään 2000€, mutta itse maksoin omastani 899€ ja ovh tuolle 1199€.

White on käsittääkseni XXL:n oma merkki.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Itsellä on ollut jo vuosia tarkoitus ostaa pyörä, jotta saisi lenkkeilyn rinnalle myös vähän toisenlaista kestävyysliikuntaa. Nyt olen päättänyt ottaa härkää sarvista tämän asian suhteen, mutta aika pihalla olen vielä tässä kohtaa eri pyörien välisistä ominaisuuksista, joten vinkkejä otetaan mielellään vastaan.

Olennaisimmat kriteerit:

- Helppokäyttöinen ja -huoltoinen
- Soveltuu hyvin pidempiin kymmenien kilometrien pituisille lenkeille
- Käyttö pääosin asfaltilla, joskus varmaan myös esim. soralla, mutta ei tarvitse soveltua maastokäyttöön
- Kohtuu edullinen, jota voi sitten myöhemmin päivittää parempaan, jos pyöräilykärpänen pistää kunnolla

Olisikohan tämä kuinka passeli omaan käyttötarkoitukseen vai löytyisikö samasta hintaluokasta parempia?


Ymmärtääkseni tuo Shimanon vaihteisto on ainakin ihan laadukas tuon hintaiselle pyörälle?
Eiköhän tuo asiansa aja, jos tuolla hinnalla on pärjättävä. Jos tarkoitus kuitenkin on oikeasti aktiivisesti ajaa, niin investoisin noilla vaateilla gravel-pyörään. Ajoasento on mukavuuspainotteinen ja ajoasentoja on useampi, kuin suoratankoisissa. Luonnollisesti hinta nousee kaksi tai kolminkertaiseksi, mutta toisaalta jos homma ei kiinnostakaan, niin niistä pääsee kyllä eroon ihan kohtuullisella hinnalla.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
@Barney

Komppaan kympillä veli @anthax :ia. Droppitankoista gravel-pyörää kehiin. Tulet katumaan tuota suoraa tankoa, kun lenkit alkavat pidetä pyöräilykunnon parantumisen ja itsensä haastamisen vuoksi.

Tämä kävi juuri itselleni, ostin Trekin hybridin ja pari kesää kihnuttelin sitten sillä jopa yli 100km lenkkejä. Ei ollut enää kivaa se yksi ja sama ajoasento käsille ja selälle.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Komppaan @HokiJone ja @anthax ia. Myös täällä on kuljettu tie hybridi- ja maastopyörän kautta droppitankoisiin maantie- ja gravelpyöriin. Hybridipyörässä mulla oli sentään ne "nousukahvat" mutta eipä ne juuri auttaneet ajoasennon muuttamisessa. Yhtenä kesänä innostuin ajamaan maastopyörällä maantielenkkejä ja ostin Motonetistä aerotangot. Oli härön näköinen viritelmä mutta paremman puutteessa ajoi asiansa :D Noiden lenkkien aikana mulle varmistui, että seuraavana kesänä on sitten maantiepyörä alla, eikä ole sitä päätöstä tarvinnut katua.

Mutta siis joo @Barney tarpeisiin vastannee parhaiten tuo gravel, jos haluaa huoletta poiketa hiekankin puolella.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Linkataanpa tänne tämmöinen sivusto: 99spokes.com

Jos on pyörää hankkimassa, niin tuolla on kätevä vertailla eri merkkejä ja malleja keskenään. Itse tykkään erityisesti tuosta Spec Level -kohdasta, missä valittu pyörä asettuu kuvaajaan muiden saman kategorian pyörien kanssa. Siitä aika näppärästi näkee, mihin ko. pyörä asettuu hintalaatu-suhteeltaan. Toki mikään absoluuttinen totuushan tuo ei ole mutta mielestäni varsin hyvin suuntaa antava kuitenkin. Sanoisin myös, että luo lisää avarakatseisuutta. Tämmöinen mutu on, että aika helposti ihmiset tarrautuvat joskus kuulemaansa pyörämerkkiin tai kahteen, eikä sitten osata katsoa laajemmin tarjontaa. Valmistajia ja merkkejä on nykyisellään kuitenkin varsin laajasti.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Allekirjoittaneelta meni motocrosspyöräkuume ohi kun maastosähkärin hommasin. Polkea pitää jotta vauhti säilyy yms. ja vauhdin takia maastossa meen nykyisin sähöllä. Maantietä sitte luomuna nakkikumilla
Tämä sama itselläkin. Kävin vastikään n 30km maastolenkin, jonka olen tehnyt ilman sähköäkin. Keskisyke n 140 ja reitti vaan hieman nopeammin mentynä, aikaa tuohon meni sellainen vajaa puolitoistatuntinen, ennen melkein kaksi. Toki, sähköpyörä on vaimennuksiltaankin paljon vanhaa parempi, joten silläkin lienee merkitys. Toistaiseksi en hiilarirungosta ole paljoa hyötyä kokenut, vaikka sekin sattuu olemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös