Puolueiden eduskuntavaaligallupit 2015–2019

  • 250 526
  • 2 184
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Persuthan on jauhanut tuosta samasta ongelmasta jo vuosikaudet. Ei kai ne nyt ole hiljaa, kun noita tapauksia tulee julkisuuteen.


Vähän sama, kun syyttäisi vihreitä viime viikkojen ilmastonmuutosuutisilla ratsastamisesta.

Ilmastonmuutos on tieteellinen fakta joka on todellinen niin talouteen kuin poliittisiin maiden välisiin suhteisin vaikuttava reunaehto.

Raiskaustapauksilla ratsastaminen taas on ihmisten tyhmyyttä hyväksikäyttävä keinoratsu.

tai siis... jotta nämä raiskaukset olisi voitu PS:n mielestä estää, haluaisi PS, että näitä 30 000 maahantulija ei olisi päästetty maahan. Eli siis olisi estetty 29 994 rikokseen jatkossa syyllistymättömän ihmisen maahanpääsy. Tämä olisi tapahtunut sitten etnisen tausta perusteella.



Tälle on olemassa sivistyssanakin.. ja se ei ole ”maahanmuuttokriittinen”.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itsekin olen kovasti taipuvainen sille kannalla, että persujen ratsastaminen terrorismikortilla oli populistista rasistien pelolla ratsastamista vaikka Turussa puukostapaus olikin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tämä on kyllä ihme punavihreä defenssi, jossa uusin yksittäistapaus ikäänkuin poistaa kaikki aiemmat yksittäistapaukset.
Ainakaan minun aisteihini ei ole välittynyt erityisellä tavalla että PS olisi mitenkään elämöinyt Oulun tragedialla. JHA:n ei edes tarvitse suutaan avata. Pelkkä ylimielinen "mitäs mä sanoin" ilme riittää.

Seuraan Halla-ahoakin ja jonkun verran puoluettaan. Toki muiden puolueiden ja niiden johtajien ohella. Myös oma johtopäätös on, että Halla-aho hyödynsi tilannetta pääosin vaikenemalla. PS:n kannatuksen nousun tausta olisi mielestäni Arabianrannan + Oulun kammottavassa väkivallassa eikä tuota kahden bussin kaappausyritystä ja sen jälkeen mahdollista ajamista päin vastaantulijoita, pidä kokonaan unohtaa. Koska nämä tapahtumat osuvat yksi yhteen PS:n kannatuksen nousun kanssa, PS:n kannalta tilanne on ainakin hiemen karrikoiden se, että puolueen ei tarvitse tehdä mitään. Rikolliset ex-turvapaikanhakijat tai maahanmuuttajat tekevät työtä PS:n kannatuksen nousun eteen. PS:n kannatukseen kielteisesti suhtautuva media tietää tämän yhteyden.

Toinen merkittävin nousija eli Vasemmistoliitto on mun seurannassa myös. Sanoisin, että Li Andersson kantaa henkilönä vassareita, mutta vähitellen irtaatuminen vanhoista jäsenistä mm. kuoleman kautta antaa tilaa myös uudelle politiikalle. Ei ole kauan, kun kouluttamattomia kannattajia vassareilla oli 65-70 prosenttia kaikista. Nyt amk- tai yliopistotausta on jo 40-50 prosentilla, kun se oli 5-10 prosenttia joskus vuonna 2000. Tämä kehitys antaa johdolle tilaa puhua markkinataloudesta ja sosiaaliturvasta tai muista isoista asioista eri tavalla.

YLE:n mittauksessa kannattaa myös huomioida, että Kepun lasku tulee "lähes kokonaan" vanhan Oulun läänin alueelta, mikä on myös pääministeri Juha Sipilän vaalipiiri. Kepulta on siirtynyt Kokoomukselle ääniä, mikä Taloustutkimuksen johtaja Tuomo Turjan mukaan näkyy peilikuvana kokoomuksen kannatuksessa Oulun vaalipiirissä. Kokoomus otti demareita kiinni ja on mielenkiintoista nähdä, miten Rinteen keuhkokuume + sairasloma näkyy tulevissa gallupeissa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ilmastonmuutos on tieteellinen fakta joka on todellinen niin talouteen kuin poliittisiin maiden välisiin suhteisin vaikuttava reunaehto.

Raiskaustapauksilla ratsastaminen taas on ihmisten tyhmyyttä hyväksikäyttävä keinoratsu.

tai siis... jotta nämä raiskaukset olisi voitu PS:n mielestä estää, haluaisi PS, että näitä 30 000 maahantulija ei olisi päästetty maahan. Eli siis olisi estetty 29 994 rikokseen jatkossa syyllistymättömän ihmisen maahanpääsy. Tämä olisi tapahtunut sitten etnisen tausta perusteella.



Tälle on olemassa sivistyssanakin.. ja se ei ole ”maahanmuuttokriittinen”.
Eikö turvapaikanhakijoiden keskuudessa oleva kantasuomalaisia korkeampi rikoksiin syyllistymisprosentti sitten ole fakta?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
PS käytti hyväkseen Oulun raiskaustapauksia (tymiä on helppo vedättää).
Vähän samoin kuin Vihreät vedättävät niitä tyhmiä, jotka luulevat että heitä äänestämällä voi vaikuttaa ilmastonmuutokseen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Rikolliset ex-turvapaikanhakijat tai maahanmuuttajat tekevät työtä PS:n kannatuksen nousun eteen. PS:n kannatukseen kielteisesti suhtautuva media tietää tämän yhteyden.

Helsingin Sanomien Teija Sutiselta mainio uunituore kirjoitus:

Kommentti: Perussuomalaisten suosion nousu oli odotettavissa Oulun epäiltyjen seksuaalirikosten jälkeen – Miksi maahanmuuton ongelmista puhuminen on muille puolueille vaikeaa?

Muiden puolueiden ei todellakaan tule jättää pelikenttää pelkästään persuille.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Ilmastonmuutos on tieteellinen fakta joka on todellinen niin talouteen kuin poliittisiin maiden välisiin suhteisin vaikuttava reunaehto.

Raiskaustapauksilla ratsastaminen taas on ihmisten tyhmyyttä hyväksikäyttävä keinoratsu.

tai siis... jotta nämä raiskaukset olisi voitu PS:n mielestä estää, haluaisi PS, että näitä 30 000 maahantulija ei olisi päästetty maahan. Eli siis olisi estetty 29 994 rikokseen jatkossa syyllistymättömän ihmisen maahanpääsy. Tämä olisi tapahtunut sitten etnisen tausta perusteella.

Sinä - tai kukaan muukaan - et voi tietää syyllistyykö joku näistä 29 994 ihmisestä rikokseen jatkossa vai ei. Olisikin helppoa mikäli rikokseen syyllistyvät kykenisi tunnistamaan ennen rikosta - pätee ihan kaikkiin etnisyydestä riippumatta. Mikä mahtaisi olla - etnisyydestä riippumatta - vastaus kysymykseen: "onko suunnitelmissasi lain rikkominen ja rikoksien tekeminen Suomessa?" Aivan.

Tuossa ylempänä todettiinkin jo se, että korkeampi prosentti turvapaikanhakijoista kuitenkin syyllistyy rikoksiin verrattuna kantasuomalaisiin.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
No on tää @Tarinankertoja hauska hemmo, monimuotoisuuden kannattajaksi aika yksioikoinen kaveri ja tuossa yllä hyviä esimerkkejä siitä miksi näin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Helsingin Sanomien Teija Sutiselta mainio uunituore kirjoitus:

Kommentti: Perussuomalaisten suosion nousu oli odotettavissa Oulun epäiltyjen seksuaalirikosten jälkeen – Miksi maahanmuuton ongelmista puhuminen on muille puolueille vaikeaa?

Muiden puolueiden ei todellakaan tule jättää pelikenttää pelkästään persuille.

Tuossa jutussa Sutinen kirjoittaa mm. näin:
"Mutta vähemmistö [suomalaisista] näyttää kannattavan [perussuomalaisia]. Myös enemmistö miettii, miten maahanmuutossa näkyviin ongelmiin ja lieveilmiöihin pääsisi käsiksi – mistä ne johtuvat ja mitä niille pitäisi tehdä?"

Toivoa aina voi, että "enemmistö" myöntää, että humanitaarisen maahanmuuton ongelmat eivät johdu suomalaisista ihmisistä, huonosta kotouttamisesta, epätarkoituksenmukaisesta lainsäädännöstä tms, vaan syytä voi etsiä myös rikoksiin syyllistyneistä itsestään. Jonkinlainen kiitollisuus, nöyryys ja halu sopeutua eivät olisi pahitteeksi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Toivoa aina voi, että "enemmistö" myöntää, että humanitaarisen maahanmuuton ongelmat eivät johdu suomalaisista ihmisistä, huonosta kotouttamisesta, epätarkoituksenmukaisesta lainsäädännöstä tms, vaan syytä voi etsiä myös rikoksiin syyllistyneistä itsestään. Jonkinlainen kiitollisuus, nöyryys ja halu sopeutua eivät olisi pahitteeksi.

Menee toki vähän ohi aiheen, mutta vastaan kun itse tekstin linkitin, josta sitten yllä olevan johdit.

Sen mitä olen seurannut tätä menoa vuodesta 2015 tarkemmin, uskon enemmistön - ja todella suuren sellaisen - olevan esittämääsi mieltä. Sanoisin, että joku 80-90 prosenttia ainakin on tuota mieltä. Tässä oletan myös, että laitoit enemmistön lainausmerkkeihin "enemmistö" ja tarkoititkin tätä hyvin pientä vähemmistöä, jota siis kutsuit "enemmistöksi".
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Katselen tuota A-Talkkia ja ei voi muuta sanoa, kuin että tuo Halla-Aho on muuten laadukas ja vakuuttava esiintyjä, ja vieläpä varsin älykäskin. Olkootkin, että monista asioista en ole samaa mieltä.
Sitten saman pöydän ääressä istuu tuo Miiapetrakumpulanatri joka on kuin Kummelin sketsihahmo. Ketkä perkeleen tollot tuollaisia poliitikkoja äänestää? Ei kykene edes neljän ihmisen keskustelussa olevan asiallinen osallistuja.

Samalla vaihtui tuossa uutiset ja on se hieno että tuo sketsihahmojen puolue viilettää kannatustutkimuksissa ensimmäisenä.
Mutta eipä siinä, en usko että kuitenkaan jaksaa vaaleihin asti. Tosin sanoisin, että demareiden laariin kyllä sataa Liike Nyt jonka veikkaan vievän kokoomusääniä x-määrän. Vielä on kysymysmerkki koko Liike Nyt enkä tiedä mitä poliittista linjaa se edes ajaa. Katsoin kuitenkin ehdokaslistan ja bongasin sieltä entisen oman kunnanjohtajan. Ei ole samassa vaalipiirissä enkä sitä kyllä äänestäisikään.
Oman ehdokas on jo saletissa, ja vaihdan sitä, mutta vaihdan siksi että tiedän Häkkäsen menevän läpi ilman omaakin ääntäni.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Menee toki vähän ohi aiheen, mutta vastaan kun itse tekstin linkitin, josta sitten yllä olevan johdit.

Sen mitä olen seurannut tätä menoa vuodesta 2015 tarkemmin, uskon enemmistön - ja todella suuren sellaisen - olevan esittämääsi mieltä. Sanoisin, että joku 80-90 prosenttia ainakin on tuota mieltä. Tässä oletan myös, että laitoit enemmistön lainausmerkkeihin "enemmistö" ja tarkoititkin tätä hyvin pientä vähemmistöä, jota siis kutsuit "enemmistöksi".
Sikäli olet oikeassa, että "tolkun ihmiset" edustanevat tuota 80-90 prosenttia, mutta tiukimmat suvaitsevat hakevat syytä maahanmuuton ongelmiin aina Suomesta ja suomalaisista.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Nyt alkavat länsimaiset tiedemiehetkin myöntämään tunneseikkojen, ns. yksittäistapausten ketjuuntumisen mahdollisesti kyrsivän väinämöläisiä, tyhmien äänioikeutettujen ugrien ehkä lähtevän jopa vaaliuurnalle tekemään rituaalin:

Sanomakonsernin IS: Vaalitutkija tuoreista gallup-luvuista: ”Se olisi katastrofaalinen, veret seisauttava vaalitappio”

lainauspoiminta tuosta toimitetusta mielipiteestä:

"-Perussuomalaisten kannatusluvut ovat loogisia, koska meillä on yksi ainoa puolue joka haluaa näistä asioista innokkaasti puhua ja muut enemmänkin väistelevät aihetta, Eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja Markku Jokisipilä sanoo.
– Olisi ollut kovin ihmeellistä, jos nämä pari tapausta eivät näkyisi perussuomalaisten kannatuksessa. Ajattelin, että prosenttiyksikkö tai kaksi varmasti tulee heille lisäkannatusta, politiikan tutkija Sami Borg Tampereen yliopistosta sanoo."

Demarit ovat innokkaita säteilemään globaalisti, jakamaan rakkausresurssejaan planeetan ympäri, mutta minä toivoisin kokoomukselta valikoivampaa, isänmaallisempaa Suomi-painotusta, paluuta perinteisiin arvotuksiin.
Suomalaisia on vieläkin hiukan liian vähän pelastamaan maailman, ihmiskunnan sellaisena kuin suuri yleisö haluaa.

Tämä viimeisin ns. tekoälynkehittäjien invaasio maahamme ei radikaalia nannan eli kivanfyffen kasvua saa ainakaan vuosikymmenessä aikaan.
Tämän myöntävälle puolueelle on äänestäjiä, ääniä kypsymässä enemmän kuin tiedotusvälineet haluavat antaa ymmärtää.
Voipi olla pienestä kiinni, mediapaskan haisusta jopa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Nyt alkavat länsimaiset tiedemiehetkin myöntämään tunneseikkojen, ns. yksittäistapausten ketjuuntumisen mahdollisesti kyrsivän väinämöläisiä, tyhmien äänioikeutettujen ugrien ehkä lähtevän jopa vaaliuurnalle tekemään rituaalin:.

Jonkinlaisena kommenttina tähän meidän kapitalististen tiedemiesten puolesta niin hyväntekeväisesti ajatellen tämä puhuminen yksittäistapauksista saattaa ehkä edes osin viitata siihen aritmeettiseen faktaan, että sangen lähelle 100 prosenttia edes näiden ongelmaryhmien miehistä eivät raiskaa tai tapa tai ryöstä vaikka sinänsä ero todennäköisyydessä meihin perunaneniin onkin huomattava. Kun nimittäin etenkin somessa ja jopa osittain somen ulkopuolella saattaa ihminen - ja kapitalistinen tiedemies - saada sen käsityksen että tusinasta näitä väri- ja uskontovammaisia noin kolmetoista raiskaa, tappaa ja ryöstää. Tämä ei kuitenkaan ole edes vähän alusta totta vaikka sinä lahtislaisena kommunistina et ehkä tätä uskokaan? Sinänsä siis puuttumatta siihen tulisiko vai eikö tulisi olla humanitääristä maahanmuuttoa ollenkaan tai vähän tai paljon. t. nimimerkki epätietoonen Nurmoosta
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Nyt alkavat länsimaiset tiedemiehetkin myöntämään tunneseikkojen, ns. yksittäistapausten ketjuuntumisen mahdollisesti kyrsivän väinämöläisiä, tyhmien äänioikeutettujen ugrien ehkä lähtevän jopa vaaliuurnalle tekemään rituaalin:

Sanomakonsernin IS: Vaalitutkija tuoreista gallup-luvuista: ”Se olisi katastrofaalinen, veret seisauttava vaalitappio”

On muuten Markulla melko lyhyt tai valikoiva muisti, kun tuo tulos olisi kepulle "historiallisen pienissä lukemissa". Keskusta oli tuota pienemmissä lukemissa viime vaalikauden.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
@mjr perunanenät alkavat kysyä miksi näitä muutamia ongelmaryhmäläisiä on maassamme? Lähes 100 prosenttisesti eivät raiskaa, mutta elävät muuten vain. Nämä Iranissa asuneet, jobbarille turvapaikkareissunsa maksaneet "afgaanipakolaiset"? Miksi on Irakin armeijan korpraali Suomessa oikeudessa päänleikkaamis-videon takia? Minua tuo yksittäistapaus vituttaa, samoin kuin tämä yks pappismies François Bazaramba – Wikipedia

Minä en Martin Scheinin, en lakimies, olen duunari. Olen ollut äitini omaishoitaja.
Olen joutunut tappelemaan paperilla aika perkeleen paljon. Sisareni kunnallishallinnon ammattilaisena aivan älyttömästi enemmän. Kaikista pienistä asioista, joka saatanan pykälästä, taksieurosta. Eikä siltikään ikinä vajavaisuuspisteet hoitopaikkaan riittäneet, näin tulkittiin. arveen siskoo ja arvee vedettiin lähes finaalitilttiin. Näin jälkikäteen tajuttuna äitee meni onneksi kuolemaan ennen kuin pari mukulaansa olisi mennyt mukana.

Ei kovin paljon kiinnosta meikäläistä joidenkin kakskymppisten miesulkomaanpellejen selitetyt traumakokemukset. Saatana.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
@mjrMinä en Martin Scheinin, en lakimies, olen duunari. Olen ollut äitini omaishoitaja.
Olen joutunut tappelemaan paperilla aika perkeleen paljon.

Minä olen poikani omaishoitaja joka toinen viikko. Tänä iltana viimeksi suutuin täysin perusteettomasti viattomaan pieneen ihmiseen kun ei pirullakaan nukahtanut. Onneksi byrokratian kanssa tappelun hoitaa äitinsä, mutta se on sinänsä ihan käsittämättömän nuiva ja kylmä viidakko (kiitos laajalti kokoomus-keskustalaisen ajatusmaailman). Se että vammaisista lapsista pidetään huolta toisten verorahoilla liittyy kristillis-humanistisiin länsimaisiin arvoihin. Johonkin pirun Afganistaniin eivät todellakaan ottaisi afganistanilaisia. Tänne me otamme koska olemme parempia.
 
Viimeksi muokattu:

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tänne me otamme koska olemme parempia.

Ei kai tässä epäselvää.

Koitetaan vaan kohdistaa auttavat resurssit oikein.

Nyt vedetään välistä siellä täällä ja apu ei tavoita niitä jotka sitä eniten tarvitsee.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
@mjr ok, sinä havaitset syylliseksi keskustan ja kokoomuksen.
Minä olen traumatisoitunut rakkaan äitini harhojen kuulemisiin, olemattomien pikkulasten vilistämiseen kototalossa, ja tietysti vaatimusta lehmien noutamista Kirkkoveräjän laitumelta, kaikenlaista äidin rauhoittamista, eläytymistä vanhaan maailmaan. Ja myös aikuisen, hyvin vanhan naisen, oman äitini paskan siivoamisiin.
Minusta tuntuu, notta Li Anderssonit ja Veronika Honkasalot, Sanna Marinit ovat liian nuoria ihmisiä. Heidän äitinsä eivät ole ehtineet vielä tarpeeksi vanhoiksi, avuttomiksi.
Minun ongelmani taitaa olla, että vanhana ihmisenä olen tälle palstalle ryhtynyt, joutunut.

@mjr sinulla on poika, paljon enemmän kuin minulla ikinä. Elämän tarkoitus, niinkuin minä sen ymmärrän. Ihminen on toivottavasti hyväntahtoinen nisäkäs ja poikasensa vielä isäänsä ja äitiänsä parempi.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
@mjr ok, sinä havaitset syylliseksi keskustan ja kokoomuksen.

No siis heidän nykyisen täysin virheellisen antikeynesiläisen talouspoliittisen ymmärryksensä ja politiikkansa. Huutolaisuus-logiikkaa. Ihan suoraa seurausta tästä on se että esim. omaishoidon tukia saa suurin piirtein kivestä pusertaa vaikka kaikki panostus siihen toisi rahat moninkertaisesti takaisin. Se vuorokausi kotona on monikymmenkertaisesti halvempi kuin hoitokodissa. Toki kaikkein halvinta olisi olla hoitamatta ketään tuottamatonta - ja vähitellen, askel askeleelta, tähän sinänsä loogiseen johtopäätökseen ollaan tässä yhä materialistisemmassa sivilisaatiossa siirtymässä. Meidän tulee vielä ikävä näitä kristillis-humanistisia arvoja. Ja sosiaalidemokratiaa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
No siis heidän nykyisen täysin virheellisen antikeynesiläisen talouspoliittisen ymmärryksensä ja politiikkansa. Huutolaisuus-logiikkaa. Ihan suoraa seurausta tästä on se että esim. omaishoidon tukia saa suurin piirtein kivestä pusertaa vaikka kaikki panostus siihen toisi rahat moninkertaisesti takaisin. Se vuorokausi kotona on monikymmenkertaisesti halvempi kuin hoitokodissa. Toki kaikkein halvinta olisi olla hoitamatta ketään tuottamatonta - ja vähitellen, askel askeleelta, tähän sinänsä loogiseen johtopäätökseen ollaan tässä yhä materialistisemmassa sivilisaatiossa siirtymässä. Meidän tulee vielä ikävä näitä kristillis-humanistisia arvoja. Ja sosiaalidemokratiaa.

"Se vuorokausi kotona on monikymmenkertaisesti halvempi kuin hoitokodissa."
Juu, tämä näkemys on lyöty omaishoitajan tajuntaan huolellisesti, eli Hallelujaa, Kunta on Armorikkaasti Päättänyt suoda teidän vähäväkisten vielä kituuttavalle tarmokkaalle äidillenne hoitopalveluja viikoksi.

Äiti onneksi kuoli terveyskeskukseen jouduttuaan, päästyään viikossa. Kansantaloudellinen taakka poistui.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
"Se vuorokausi kotona on monikymmenkertaisesti halvempi kuin hoitokodissa."
Juu, tämä näkemys on lyöty omaishoitajan tajuntaan huolellisesti, eli Hallelujaa, Kunta on Armorikkaasti Päättänyt suoda teidän vähäväkisten vielä kituuttavalle tarmokkaalle äidillenne hoitopalveluja viikoksi.

Äiti onneksi kuoli terveyskeskukseen jouduttuaan, päästyään viikossa. Kansantaloudellinen taakka poistui.

Niinpä. Omaishoitajat ovat käsittämätön voimavara tälle kansakunnalle, mutta silti kivestä pitää pusertaa edes vähäisintä tukea heille. Silkkaa järjettömyyttä mutta sillä tätä maailmaa hallitaan.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
@mjr perunanenät alkavat kysyä miksi näitä muutamia ongelmaryhmäläisiä on maassamme? Lähes 100 prosenttisesti eivät raiskaa, mutta elävät muuten vain.



Miksi kutsutaan sitä, kun niputetaan ihmiset nippuun ongelmaryhmäksi etnisten taustan perusteella?


Se saa vituttaa, että miellä on maassa rikollisia. Se, että rikollinen on suomalainen, ei tee kaikista suomalaisista omaa ongelmaryhmää. Se että joku rikollinen on xxx, ei tee näistä xxx ongelmaryhmää.


Jos olisitte huolissanne rikollisten soluttautumisesta turvapaikanhakijoihin, lisäisitte turvapaikanhakuprosessin resursseja ja läpinäkyvyyttä (molempia on viimevuodet vähennetty).

Jos olisitte huolissanne turvallisuudetta JA sitä mieltä että turvapaikanhakijat lisäävät turvattomuutta, lisäsitte isoja panostuksia kotouttamisohjelmiin( vähennetty voimakkaasti).

Jos haluatte hillitä maailman heikompiosaisten muuttoliikettä, kasvattaisitte kehitysyteisitövaroja JA lisäisitte voimakasta ilmastonmuutoksen vastasiin toimiin rahaa (kumpaakin on vähennetty viimeaikoina).

Jos haluaisitte välttää ihmisten pakenemista konfliktialueilla, vähentäisitte konfliktien tukemista esim lopettamalla asekaupan sotaakäyviin maihin JA toitottaa ihmisoikeuksien tärkeyttä Kaikkialla (joista olette valmiita luopumaan jopa kotimaassa).



Näette isoja ongelmia siellä, missä Isoja ongelmia ei oikeastaan ole ja koitatte ratkaista niitä keinoilla jotka vain pahentavat olettamianne Isoja ongelmia.


Brexit ja Trump analyysejä, sekä Hararit lukeneena ymmärtää mistä tämä liberalismin kriisi johtuu ja riski osattomuuden tunteen leviämiselle sen kun kasvaa.


Mutta samalla tämä nykyhenki saa ne, joilla olisi varaa kustantaa osattomuudelle tarkoitusta, eivät sitä halua tehdä.




... niin ja JOS katsotte, että ongelmaryhmäläisyys johtuu syntyperästä, niin sitä taas kutsutaan...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tässä linkissä eduskuntaryhmän pk Kaikkonen pohtii Keskustan kannatuksen laskun syitä. Keskustan kannatus suli lähes kokonaisen prosenttiyksikön viime mittauksesta. Lasku tapahtui pitkälti pääministeri Juha Sipilän (kesk) omassa Oulun vaalipiirissä, jossa puolueen äänestäjistä on Ylen mukaan lähtenyt pitkälti miehiä. Oulun vaalipiirissä tapahtunut Keskustan kannatuksen lasku on poikkeus, muualla sitä ei juuri ollut. Kaikkosen mukaan "on mahdollista, että maahanmuuttajien tekemät rikokset jollakin tavalla tässä mittauksessa näkyvät ja ne täytyy jyrkästi tuomita. Kaikkosen ymmärrys tämän sortin rikollisuutta kohtaan on tasan nolla. Vaihtoehtona pitää olla se, että joko ulos tästä maasta tällaiset rikosten tekijät tai hyvin pitkät vankeustuomiot. Muita vaihtoehtoja ei ole".

Mutta. Miksi esimerkiksi Kokoomuksen kannatus ei kohdannut samanlaista katoa Oulussa ja lähialueilla, jos syynä on turvapaikanhakijoiden rikokset? Kokoomuksella on sentään sisäministerin vakanssi, joka on turvapaikkapolitiikasta vastuullinen. Hakeeko Kepu syytä hupenevaan kannatukseensa ulkoistamalla poliittiset ja ideologiset erimielisyydet turvapaikanhakijoiden tekemiin rikoksiin?

Toisin sanoen, olisiko Oulun vaalipiirin keskustataustaisten miesten katoamiseen Kepun kannatuksesta muitakin syitä? Esimerkiksi Sipilän uskonveljien lestadiolaisten suosiminen. Vaikea sanoa miten hyvin Timo Haapala on perillä (ja kuinka paljon kyse on Kepun kampittamisesta) asioista. Joka tapauksessa Haapalan mukaan "Kepun jäsenäänestyksessä ykkösehdokkaiksi nousi niin monta lestadiolaista, että lestadiolaisten ylivaltaan kyllästyneet maakunnan kepulaiset saattavat jättää vaalit väliin tai äänestävät protestiksi vaikka kokoomusta. Lisäksi Sipilä itsekin on alettu vaalien lähestyessä laskea yhä enemmän lestadiolaisporukoihin kuuluvaksi, vaikkei hän vanhoillislestadiolainen olekaan".
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Yle on nyt tehnyt tuota vaalipiirikohtaista tarkastelua ja kertoo uusimman gallupin perusteella arvion siitä, miten nuo viimeiset paikat tällä hetkellä menisi. Hyvin toimitettu ja visualisoitu juttu, verratuna noihin normaaleihin gallupuutisiin ja kokonaisprosenttien vertailuihin.

Ylen puoluekannatusmittaus: Miten suomalaiset äänestäisivät jos vaalit pidettäisiin nyt?

Aika hurja on tosiaan tuo Soinin jytkyn sulaminen, lienee poliittisen historiamme ennätys omassa lajissaan.
Miten tarkkoja nuo luvut ovat? Tuolla mainitaan että Kristillisdemokraattien kannattajista 54% olisi miehiä. Se kuulostaa aika hurjalta muutokselta, koska aina ennen tutkimuksissa KD:n äänestäjäkunta on ollut joko eniten naisenemmistöinen tai joskus Vihreiden jälkeen toiseksi eniten. Varsinkin kun puolueen kokonaiskannatus ei ole paljoa muuttunut, niin tuntuisi erikoiselta että voimakkaasti naisvoittoisesta kannattajakunnasta olisi yhtäkkiä tullut miesenemmistöinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös