Me ollaan hävitty tää sarja, yhä vaan
Idrottsföreningen Kamraterna i Helsingfors on vaan liian kova jengi. Eikä mulle ole vieläkään selvinnyt miksi sitä ei lyhennetä IKiH. Se kun on tota ulkomaata. Mutta kukaan ei ilmeisesti tiedä mistä on kyse?
Tämä sarja on neljästä voitosta vasta selvä. Eikä tosiaan käy niin, että väärä jengi menee jatkoon. Paska tsägä joka on selvästi parempaa Joukkuetta vaivannut loppuu kyllä kohta.
Kamratereiden roosteri on aivan ylivoimainen kaikkiin nähden. Ikinä ei kenelläkään ole ollut noin kovaa nimilistaa, vielä kun joku kouluttaisi siitä joukkueen. Mistä löytyisi sellainen tyyppi, joka ”kouluttaisi niitä”?
Aika kovan päätöksen meni Kamraatterit arpomaan, taitaa olla aika vahvat vatsahapot jylläämässä monen hallituksen jäsenen mahassa. Kamraatterit on maksanut todella paljon tosta roosterista. Sijoitukselle pitää saada tuottoa, mitä jos kamut ei saakaan sitä?
Surulliselta Ara näytti ekan erän jälkeen kävellessään päädystä ulos Raumalla. Ihan kuin se olisi tiennyt jo. Mä jo silloin mietin, että jaksaako se enää tulla takaisin.
No se on hyvä laittaa Kamraterit ajattelemaan muuta kuin kiekkoa. Se yleensä auttaa keskittymään - kiekkoon. Tuohimaa kävi oikein teeveessä sanomassa asian. Harri on päässyt pitkälle. Kertoi tänään, että on elänyt parempiakin päiviä. Sattuivatko ne Rauman vuosille Harri? Vieläkö sä olet Lukon kannattaja niin kuin silloin ennen?
Nyt savolaisPena hyppää patjojensa sekä 80-luvun retromullettinsa kanssa vaihtoaitioon ja näyttää miten jengiä pitää couchata. Hyvinhän se meni viimeeksi jo, heh.
Mies on yhä kuin Miami Vicestä paennut. Otti muuten aika kovat paineet itselleen. Se näytti teeveessä vakavalta tämän panikoinnin päätteeksi. Ei mikään ihme. Ketä syytetään sitten, jos ei ala voittoja tulemaan? Eroaako hallitus vai toimitusjohtaja? Mutta ei niin voi käydä, koska Pena ilmoitti jo ja Tuohimaa säesti lauantaina, vain mestaruus kelpaa. Me ollaan siis väkisinkin, arvatkaa mitä, joo - o, hävitty tää sarja.
SavolaisPena on jo pudottanut Kamaraatterit kerran Lukko- Idrottsföreningen Kamraterna i Helsingfors pleijarisarjassa nollille. Käykö niin uudestaan?
Tässä ei ole vielä mitään syytä olla tyytyväinen. Lukko on ollut niin syvältä torstain matsin ekassa ja perjantain matsin toisessa erässä, että pelottaa. Oikeasti ei ole näyttänyt hyvältä, ei todellakaan. Paljon on vielä parannettavaa. Saa vain nähdä loppuuko aika kesken. Kohta pitäisi Lukon alkaa oikeasti pelatakin. Eväät Lukolla olisi vielä paljon paljon parempaan. Lukko voisi pelata oikeasti hyvin. Perjantain matsin ekassa erässä nähtiin häivähdys siitä, mitä voisi olla luvassa. Voi kun olisi edes vähän vielä tsägää. Mutta ei voi mitään, me ollaan hävitty tää sarja.
Eepin lepakko pelasti meidät ekassa pelissä. Onneksi jaksoi papan laukaus perille asti. Eepi oli muuten joskus 20 vuotta sitten kova äijä, nythän se on vaan vanha. Vokoun imaisi ja kiitos myös siitä. Ilman sitä olisi voinut tulla turpaan. Ihan puhdasta huonoa tsägää.
Fagerstedin maali oli aivan selkeä maali. Favorin vaan oli typeryyksissään laittanut pelin poikki. Tokassa matsissa Hendrikson lahjoitti meille rankkarin ja Pahi vastoin tapojaan pisti rankkarin sisään. Sitten lämpöiset Kamraterit otti pari todella tyhmää jäähyjä ja hävisi pelin niihin. Ei Kamratereiden huono tsägä ja dummareiden koomailu voi ikuisesti kestää. Me ollaan hävitty tää sarja.
Lukon rakentelu ei pystynyt Kamratereiden träppiin ja keskialueen riippumiseen yhtään Hesan ensimmäisessä matsissa kahdessa ekassa erässä. Etenkin siinä ekan matsin ekassa erässä Kamratereilla oli myös pari niin nättiä _yksilösuoritusta_, kävi oikein kateeksi. Sen savolaisen ajo Lukon puolustuksen läpi oli todella hieno ja vakuuttava suoritus, melkein kuin Pahi kolmannessa erässä. Savolainen on muuten yrittänyt sitä yli toistakymmentä kertaa uudestaan. Mutta ei ole päässyt useasti edes siniviivan yli. Hyvä niin. Taitava jätkä ja hyvin PÄÄttäväinen hermomieheksi. Onneksi se on ollut lämpösenä koko ajan. Vielä kun sitä tökitään, niin saa nähdä kuinka kuumaksi kamu menee. Mä luulin jo perjantaina, että nyt se tappelee. Sääli ettei tapellut, mutta ei todellakaan ollut kaukana. Ihme juttu.
Kaksi erää torstain matsissa me katsottiin vaan sitä hallia. Se kun on niin hieno ja hiljainen paikka meidän Areenaan (hehheh) nähden. Toivotaan, että maanantaina ollaan jo nähty hallia ja yritetään edes pelata heti alusta asti, niin kuin perjantaina tehtiin.
Torstaina alettiin luistella kolmannessa. Musta ihan pikkasen näytti siltä ettei Kamrater pysynyt vauhdissa enää mukana. Aivan kun se olisi käynyt selvemmäksi mitä pidemmälle peli jatkui. Ei, sen täytyisi merkitä, että me oltaisiin kovemmassa kunnossa. Eikä kukaan ole niin hyvässä kunnossa kuin NHL mies. Myös ne jätkät, jotka on harjoitellut paskasti ja niitä on Kamratereissa aika monta. Ne kun on NHL miehiä ja siksi ne on automaattisesti aina kovassa kondiksessa.
Tätä kuntojuttua suosittelen katsomaan vielä tarkkaan, sillä voi olla jotain tekemistä vielä tässä sarjassa. Lukko on maaliskuussa näyttänyt tähän mennessä luistelevan kaikki joukkueet ulos ottelun lopussa. Perjantaina ei tosin tarvinnut. Mä kuulin, että Jokerit on todella kovassa kunnossa. Olisi se kyllä hienoa nähdä kumpi oikeasti olisi luistimella herkempi. Mutta se on vaan haave ja haaveet kaatuu. Mitään Jokeri sarjaa tuskin tulee, me on hävitty tää sarja
Toinen juttu mikä mua on hämmästyttänyt on, miten huonosti Kamraattereiden kolmonen ja nelonen on pelannut. On ne jämiä ja kaikki sen tietää, mutta kuitenkin. Ei ole voinut Ara peluuttaa tasaisesti ei. Pena taas ei osaa ja se merkkaa, että pelaajien kunto on vielä isompi juttu kuin sarjan alussa veikattiin. Lukko on voinut heittää etenkin Yllin ketjun kaikkia vastaan. Ne on jopa välillä vienyt savolaisenkin ketjua. Ihme juttu. Se on varmaan vaan suonen veto. Tilapäistä ja katoavaista.
On me muutama juttu tehty ihan ok. Me ollaan tökitty aika hyvin. Kamraterit on ollut aika lämpösiä. Onneksi etenkin ne pelaajat, jotka pitääkin pitää lämpösinä jopa kuumana. Hassu juttu Jatkoaikaa kun lukee, niin luulisi että mä olen sotkenut jengit. Niin siinä on varmasti käynytkin. Se on hyvä täältä aina käydä tarkistamassa, mitä on pitänyt nähdä. Vieläkin häikäisee stadin valot torstailta, pelottaa tulla taas maanantaina.
Laidoissakin ollaan väännetty ok ja voitettu ne aika selvästi, kuten taklauksetkin. Mutta koska Kamraterit on fyysisesti kovempi jengi kuin kukaan, niin tämä varmasti muuttuu kohta. Mä odotan sitä, koska me ollaan kanssa ihan ok fyysisyydessä. Se on kamut niin kuin aatu vainaa joskus jorisi, ”Tavallinen jääkiekkoilija ei kunnioita muuta kuin raakaa voimaa ja häikäilemättömyyttä.” Se taisi tosin höpistä kadunmiehestä, ihan sama.
Yksi juttu mua on erityisesti hämmästyttänyt Kamraattereiden peleissä. Miksi ne ei ota kakkoskiekkoja ja tee niistä maaleja? Mä luulin että se olisi hyvä idea voittaa maalin edusväännöt. Mutta en mä vaan tajua miksei Kamraterit niitä vääntöjä näytä ottavan tosissaan. Montako kertaa olette nähnyt Kamraatterin voittavan maalinedusväännön hyökkäyspäässä? No ehkä tämä on uusi taktiikka, jota mä en ole vielä vaan hiffanut.
Yksi juttu vielä. Torstaina onnistu Lukolta kolme kenttää maaliteossa. Erittäin hieno asia. Perjantaina riitti yksi kenttä. Kuka on tehnyt Kamratereiden maalit, about kahdeksan erää sitten?
Katotaan nyt vähän miten Kamraterit on selvinnyt tähän mennessä. Tulevat mestarit kiinnostaa aina.
Koodi:
Maalivahdit
#31 Jan Lundell (Olin perjantaina ajassa 19.27
aivan varma että Jani oli sittenkin kentällä. Mutta oli se
kuitenkin Vokoun.)
#34 Jani Nieminen (heh heh laittakaa se nyt edes vaihtoaitioon)
#92 Tomas Vokoun (Respect, vaan paskaa tsägää että näyttää
niin huonolta)
Mä luulin että tästä olisi tullut maalivahtien huikea taistelu, ei teurastusta. Mutta vielä se ehtii kääntyy. On ollut vaan aika selkeätä kumman otteita on täytynyt jännittää.
Idrottsföreningen Kamraterna i Helsingforsilla on sairaan kova puolustus. Etenkin kuulemma tämä äijä. Kyllä Jatkoajan kamuasiantuntijat jo tiesi, miten paljon Nikkeä kovempi jätkä se on. Siitä oli oikein kuulemma äänestetty jossain ketjussa ja kaikkea.
Koodi:
Hannu ”kuka vitun” Pikkarainen
Pelipaikka: puolustaja
Maila: L
Syntynyt: 13.10.83 Helsinki
Pituus / paino: 186 cm / 85 kg
kausi joukkue sarja O M S P J +/-
2002-03 HIFK SM-liiga 47 1 3 4 8 1
2003-04 HIFK SM-liiga 16 0 0 0 6 3
2004-05 HIFK SM-liiga 49 7 12 19 34 10
Yhteensä 112 8 15 23 48 14
Tohon pitää lisätä vielä kamun suoritukset tässä sarjassa
Koodi:
48 Pikkarainen, Hannu 2 0 + 0 = 0 - 1 0 2 min
Se on tosiaan näyttänyt meidän Nikelle närhen munat vai oliko ne sen omat?
Oli muuten kohtuullisen hieno veivi Nikeltä jo torstaina. Näkikö kukaan tai edes sitä maalia, jonka Vokoun hörppäsi?
Miten sitten muut Kamraterit i Helsingfors …
Koodi:
Puolustajat
#2 Teemu Laakso (on tämä jo saanut -1 tehotilastoon,
joten on se sittenkin pelannut. Hieno juttu.)
#3 Marek Zidlicky (Respect, ei ole tosin kynännyt, eikä
mun pettymykseksi tapellutkaan. Tökitty on kyllä
koko ajan ja huolellisesti, muttei ole lähtenyt tanssimaan.)
#8 Ville Varakas (who?)
#10 Jere Karalahti (tää on ollut pelottavan näkönen,
tosi tuimia katseita jäällä. Mies on myös kääntynyt
pari kertaa kuin maapallo. Varmaan janottaa jo.)
#14 Mikko Turunen (who?)
#21 Jarno Kultanen (ihan varjojen mailla yhä vain)
#26 Toni Söderholm (oikeesti hyvä pakki)
#36 Toni Lydman (Respect. Onneksi tämä jätkä ei ole
kunnossa. On tehnyt tiukkaa jo matsien lopussa.)
#42 Mikko Kurvinen (ei ole näkynyt)
#48 Hannu ”kuka vitun” Pikkarainen (En mä kyllä vieläkään
ole oikeen nähnyt tätä jätkää. Mutta on se kai ollut kentällä
kun on saanut -1 ja yhden jäähynkin. Mä katon vielä tarkemmin.)
#77 Pasi Saarinen (peruspakki on about ainoita, joka ei ole miinuksella
Kamraattereiden puolustuksesta. Se on oikeastaan saavutus.)
Viimeeksi mä laskin, että Kamraattereilla on viisi parempaa pakkia kuin yksikään meidän. Saarinen on pelannut hyvin ja ollut yksi parhaita kamujen pakkeja, että olisikohan niitä kuitenkin kuusi? Meillä on niin paljon paskempi puolustus, että me ollaan selkeesti hävitty tää sarja.
Entäs sitten hyökkäys, josta löytyy jokaiselle jotain. Jos ei muuta, niin ainakin svidut kaikille Tom of Finland huumorin ystäville.
Koodi:
#4 Kim Hirschovits (-1 vasta, aika hyvin kuitenkin)
#9 Kimmo Kuhta (Respect. Ei ole päässyt vaan peliin
mukaan. Ihan kuin sitä ei jaksaisi kunnolla kiinnostaa.
Oliko tällä jo sopimus jonnekin muualle?)
#11 Lasse Pirjetä (Laiskalasse ihasteli Toporowskin maalia
ihan kosketusetäisyydeltä. Onneksi päätti olla häiritsemättä.)
#12 Joonas Vihko (Ei ole päässyt ripareille. Luistelee aika
kovaa, muttei koko ajan ole selvästikään tietoinen minne
pitää seuraavaksi mennä.)
#13 Toni Häppölä (Tällä oli sairaan makeet svidut. Mitä muuta
se oikeasti tekee?)
#18 Juha Fagerstedt (Tämän mä näin. Se oli mukana sarjan
hienoimmassa taklauksessa. Gill ajoi sen torstain
matsin ekassa erässä avojäällä todella nätisti. Kiitos Juha siitä.
Muista pitää katse jäässä vastakin. Kaikki ei vaan osaa ottaa
taklauksia vastaan.)
#19 Turo Järvinen (Aivan odotuksien mukaan.)
#25 Jarkko Ruutu (Kiviharju wannabe on ollut vielä parempi
kuin mä odotin. Oli meidän tärkein pelaaja perjantain ekassa
erässä. Siinä joka päättyi lopulta vain 3-0.)
#27 Timo Pärssinen (Respect. Pää ei nyt tosiaan kestä tönimistä.
Etenkin se kohta mihin sattui jo maila. Oli niin lähellä, että
Hagelberg ei osunut siihen vikalla niitillä perjantaina. Oli aivan
senteistä kiinni. Kuonokoppa oli noussut jo pois. Se olisi tehnyt
todella kipeätä. Tosi kiva ettei osunut. Eihän me sellaista toivota,
eihän. Kipeän hampaan kanssa ei ole muutenkaan kivaa. Ei saa
nukuttua ja koko ajan väsyttää. Kaikki menee pieleen.)
#28 Mikko Laine (who?)
#29 Arttu Luttinen (Tästä voi tulla pelimieskin, joskus
tulevaisuudessa. Tarjottiin isoa roolia pärän ollessa
hammaskeijua tapaamassa – tulevaisuudessa sitten joskus.)
#32 Lennart Petrell (A-junnu on ollut väärässä sarjassa. Mutta
parin vuoden päästä se voi olla aika karju myös äijissä.)
#33 Brett Harkins (hyvä jätkä ja kiitos siitä, että on
keskittynyt surffailee aivan yössä.)
#38 Roman Vopat (Ei enää pelaa. Se on oikeesti niin
sääli. Tästä sarjasta on tähän mennessä puuttunut enää,
että tämä olisi ottanut turpaan. Tosin onkohan sellaista
jätkää edes syntynyt, joka Kamraterin silmissä voi antaa
tälle turpaan?)
#84 Olli Jokinen (Respect. Onneksi se on hermomies,
onneksi. KalPan junnut on yleensä aina hyviä kiekon
kanssa ja luistelee hienosti, ei poikkea yhtään muista.)
Idrottsföreningen Kamraterna i Helsingfors on tehnyt jo kaksi maalia. Aika hyvin. Se on yksi per ottelu, jos mä laskin oikein. Edellisestä taitaa olla mennyt tehokasta peliaikaa jo reilusti kolmatta tuntia. Miten voi olla noin paskaa tsägää?
Savolaisen nätein maali oli tosi hieno ajo. Ei moni jätkä aja noin hyvin läpi. Vahinko vaan Kamrattereille, että se on ollut sen ainoa maali. Muuten se näyttää keskittyvän takaisin tönimiseen. Mutta on sitä kyllä tönittykin. Mä luulen, että se on yhtä mustelmaa jo koko äijä. En mä yhtään ihmettele miksi se on niin hermomiehenä. Jännä juttu, luulisi, että NHL:ssä olisi tottunut siihen, että tönitään. Vai eikö se siellä vaan ole ennen ollut kentän paras pelaaja ja saanut tälläistä huomiota?
Ruutu, hehheh, legendaarista ei ole vaan se mitä me on nähty, vaan mitä siitä on kirjoitettu täällä Kamrater i Helsingorsin toimesta. "Paras pelaaja." "Tekee juuri sitä duunia mitä osaa." "Synninpäästö." Jään pinnasta, johon se päätyy vähintään joka toisen vaihdon aikana tai viimeistään jälkeen ei yleensä voita pelejä. Kyllä se hyppiikin mutta, jään pintaan ei ole ikinä kiva kaatua. Musta ei ainakaan ole. Oli aika hieno hetki, kun Rouchie vilkutti sille perjantain matsin ekassa erässä. Mitä Jakke teki, no lähti taas jäähylle. Sen kun olisi saanut videolle, niin sitä olisi kiva kelailla sitten, kun me ollaan jo kesälomalla ja Kamraterit pelaa mestaruudesta. Ainoa juttu mikä mua pelottaa on ettei se pelaa maanantaina. Mikä takia se ei muuten pelaa, hehheh. Ihmeparantumiset yleensä kyllä syö miestä. Kamraterit ei ole vielä osannut ollenkaan sitä, mitä fanit täällä kuvittelee niiden omaksi jutuksi.
Mulla on muuten sairaan hieno ”Idrottsföreningen Kamraterna i Helsingfors – mestarit 2004-05” paita. Jääköhän se ainooksi kopioksi?
Mä vedän sen tästä niskaan ja lähden Eurajoen Esson vanhalle paikalle muistelee vanhoja hyviä aikoja ja sulattelee lumesta vettä. Sillä mä sitten karautan alas sen katkeran kalkin, jota Kamraatterit on meille syöttänyt. Lycka till pojkar. Me on hävitty tää sarja.