Puolivälieräsarja 2004-2005 HIFK - Lukko

  • 223 477
  • 1 396
Tila
Viestiketju on suljettu.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Tiukkoja painiotteluita edessä

Viestin lähetti erture
Jotain suuntaa antaa joukkueiden jäähytilasto. Se ei kerro pelkästään siitä että joku joukkue pelaa aktiivista taklauspeliä vaan enemmän siitä että kyseinen joukkue rikkoo paljon. Jäähyjähän ei anneta puhtaista taklauksista vaan iso osa jäähyistä tulee koukuista, kampituksista, estämisistä jne.

Joku oli vielä ansoikkaasti eritellyt jäähyjen syyt ja kahvausjäähyissä IFK oli häntäpäässä ja Lukko kärkipäässä. HIFK on saanut paljon jäähyjä laitataklauksista, ryntäyksistä ja väkivaltaisuudesta kun taas Lukko koukkaamisesta, estämisestä ja kiinnipitämisestä. Tämä tilasto kertoo parhaiten totuuden.

Tulee kuitenkin muistaa liigan linja, jonka mukaan toiselle joukkueelle pitää antaa jäähyjä jos toinen joukkue istuu koko ajan penkillä. SM-liiga onkin varmasti ainoa sarja jossa toinen joukkue ei voi saada huomattavaa määrää enemmän jäähyjä kuin toinen.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Animal
En sinänsä tarkoittanut vertailla miesten peliuria saatikka legenda-astetta, vaan lähinnä pelityyliä. Ei edes Ilves-mafian sovi väittää etteikö miehillä olisi niissä yhtäläisyyksiä. Erinomainen pelinluku molemmilla vaikka jalat eivät ole mitään Pavel Buren luokkaa...

Okei, eli hait PELILLISESTI mielenkiintoisia pelaajia? Silloin lista on hyvä ja yhdyn tekstiisi. Värikkäät persoonat ovat kuitenkin eri asia kuin pelillisesti mielenkiintoiset pelaajat joten pidetään ne erillään tästä keskustelusta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti JasonMiller

Lukolla näytön paikka, että viime keväästä on opittu ja että satsaukset joukkueeseen ovat perusteltuja. RTK:n voitoille löytyy varmasti parempaakin käyttöä, jos Lukon tähdet jälleen keväällä hyytyvät.

Olet ymmärtänyt RTK:n roolin täysin väärin. RTK:n tarkoitus on tukea lukkoa, se EI ole sponsori. RTK on rakennettu tukemaan lukkoa, joten heikot kaudet eivät näitä rahoja mihinkään vie. Niin kauan kuin suomessa riittää siivottavaa, RTK:lta siirretään rahoja lukon taskuun....tai käytännössä kyseessä on sama firma, toinen puolisko vaan käy töissä ja toinen käyttää rahat.
 

MaV

Jäsen
Viestin lähetti Flonaldo
Ottelusarja ratkeaa IFK:n kolmos- ja nelosketjujen plusmiinus-saldoihin. Tehoja noilta kavereilta on täysin turha odottaa. Ainoat johonkin tällä kaudella kyenneet (Luttinen&Hirso) tekivät pinnansa alkukaudesta ykkösketjussa pelatessaan ja tukuittain ylivoimamahdollisuuksia saatuaan. NHL-ukkojen tultua ja peliajan vähennettyä tulos on ollut 0.

Arvoisa Flonaldo, näkemykseni kuulostaa valitettavasti nykyisen sumppukiekon koulukunnan perustotuuksilta. Ja tietenkään tuo NHL-systeemi ei pidä sinänsä paikkaansa.

Itse en usko että ratkaisut nähdään tuolla sektorilla, varsinkaan tässä sarjassa. Toivon, ja uskon, siihen, että liigassa on tällä kaudella oikeasti sen verran hyviä ja taitavia pelaajia, että mesteruus pystytään ratkaisemana maaleja tekemällä, eikä vain sillä, kenen nelosketju pystyy pelaamaan koko kevään päästämättä helppoa tai kenen veskari ottaa eniten nollapelejä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti lintu
Nämä mielenkiintoisia persoonia? Hyviä pelaajia jokainen, mutta ihan normaaleja persoonia joita joka jengistä löytyy kymmenen. Ruutu, Karalahti ja Jokinen ovat esimerkkejä MIELENKIINTOISISTA peroonista.

No kyllä minua ainakin persoonana kiinnostaa esim. Gill huomattavasti enemmän kuin yksikään tuolta listalta. Jokinen on yksi suomen parhaita kiekkoilijoita nykyään kun mieheltä on kusi valunut päästä pois. Persoonallisuus toki katosi myös sen mukana, enää ei tarvitse lukea Ollin "exä tiä kuka mä oon" jutuista iltapäivälehdistä. Ruutu ei ole koskaan ollut kovin mielenkiintoinen, ja Karalahden kiinnostavuus on hankittu huumeilla, alkoholilla ja asenneongelmilla. Persoona? Varmaankin. Kiinnostava? Oli uran alkuaikoina, nykyään olisi kiinnostavampaa lukea juttuja tyyliin "Karalahti ilmestyi harjoituksiin". Yhden kikan tähdet ei hirveän kauaa jaksa kiinnostaa.

Tässä on nyt tätä Allu Lähteenmäki vammaa taas havaittavissa....kuvitellaan että joku Karalahti olisi persoonana niin räiskyvä, että hänet bongattaisiin "maaseudultakin". Väärä kuvitelma...persoonallisia kiekkoilijoita löytyy joka jengistä, he eivät vaan ole jääneet kiinni huumeista, eivätkä pelaa stadissa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
lintu

Tämmöisen tilaston kopioin tuolta "kahva"ketjusta" ja olet oikeassa noissa, missäpäässä taulukkoa kukin sijaitsee.

Tappara 396 min - 7,07 min/ottelu
Pelicans ja SaiPa 390 min - 6,96 min/ottelu
Ässät 376 - 6,71
Lukko 372 - 6,64
JyP 324 - 5,79
Jokerit 322 - 5,75
Blues 318 - 5,68
Ilves ja Kärpät 306 - 5,46
HPK 302 - 5,39
HIFK 288 - 5,14
TPS 280 - 5,00

Tilaston on tehnyt Mane ja rellu yhteistyössä ja siinä on vain "kahva" jäähyt.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Viestin lähetti psychodad
No kyllä minua ainakin persoonana kiinnostaa esim. Gill
No, heitetään pallo takaisin. Mikä sinua sitten kiinostaa tässä 208 cm pakissa, joka ei ole uralaan saavuttanut juurikaan mitään????

Mielestäni yksi suurimpia HMV pelaajia, Suomessa pelaavien NHL pelaajien keskuudessa.
 

bunghole

Jäsen
Viestin lähetti psychodad
No kyllä minua ainakin persoonana kiinnostaa esim. Gill huomattavasti enemmän kuin yksikään tuolta listalta.

Vertasit siis Gilliä Jokiseen, Ruutuun ja Karalahteen.

Mielestäni Gill on HMV jos joku. Kaveri on iso muttei mitään muuta. Ellei psychodad sitten tunne Gilliä henkilökohtaisesti ja väitä kaverin olevan "mielenkiintoinen persoona" tällä perusteella. Mielestäni kyse oli kuitenkin siitä millaisia pelaajat ovat kaukalossa.

Jokinen on mielestäni mielenkiintoinen. Itse pidän taitopelaajista ja OJ on sellainen. Ennen kaveri oli vain suurisuinen kusipää, nykyään keskittyy jopa pelaamiseen.

Ruutu on rotta ja mielestäni yksi ärsyttävimpiä pelaajia. Ruikuttaa kaukalossa ja kerää kymppejä.

Karalahti.... Mitä nyt sanoisi. Kaikki tuntevat mutta ketään muuta kuin HIFK-faneja ei kiinnosta. Oli ennen yksi lempipelaajiani ja todella hyvä kaukalossa. Nykyään ei erotu kaukalossa ja siviilissä pilannut maineensa tekemisillään ja tekemättä jättämisillään. Pitäisi suosittuna pelaajana ottaa hieman vastuuta siitä millaista esimerkkiä antaa junnuille.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
psychodad: Harmi ettei sinua kiinnosta persoonat jotka suurimpaa osaa maalaisista juuri kiinnostaa. Jokinen ei enään ole yhtä värikäs kuin ennen eikä herätä samanlaisia tunteita, mutta kuitenkin kaikkialta tulee kommentteja aina Jokisesta ja siitä kuinka mulkku tämä savolainen onkaan. Jarkko Ruutusta ollaan keskusteltu monen sadan viestin verran eri fanien toimesta ja hän taitaa olla ainoa pelaaja jolla on oma ketjunsa yleisen SM-liigan puolella. Katso myös huviksesi Jere Karalahtea käsittelevä ketju ja laske muiden kuin IFK-fanien viestit yhteen. Voit myös huviksesi laskea yhteen eri pelaajien haastattelut mediassa ja huomaat että jokainen on yllättäen haastateltujen kärkipäässä. Sattumaa? Ei, he kaikki herättävät tunteita koko suomessa ja myyvät lehtiä värikkäillä lausunnoillaan. Gill on hyvä pakki ja loistava kiekkoilija, mutta mua ei kiinnosta vittuakaan lukea Gillin haastattelua jos sellainen esim Iltasanomissa olisi. Gill ei ole saanut huomiota kuin kokonsa takia.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Frankie
No, heitetään pallo takaisin. Mikä sinua sitten kiinostaa tässä 208 cm pakissa, joka ei ole uralaan saavuttanut juurikaan mitään????

Mielestäni yksi suurimpia HMV pelaajia, Suomessa pelaavien NHL pelaajien keskuudessa.

Gill on SM-liigan fyysisin puolustaja, ja ainoa joka siirtää maalinedustalta kenet tahansa. Hän ei myöskään puhu tekevänsä jotain ketjukaverien auttamiseksi, vaan TEKEE. Jos joku lukon taitopelaajiin koskee ja Gill on paikalla, oikeudenkäynti ja tuomio käydään heti läpi. Kaukalon ulkopuolella kaveri lauleskelee ja viheltelee mennessään. Harjoituksissa onnistuneen laukauksen jälkeen tuulettelee innoissaan ja on antavinaan mailansa olemattomille mailanpyytelijöille....todellinen humoristi , ja jäällä armoton taistelija. Käy lukemassa lukkopuolen Hal Gill ketju niin näet minkälaista arvostusta tämä kaveri nauttii niiden keskuudessa jotka ovat lukkoon enemmän keskittyneet.

Karalahdesta ja näistä muista sankareista kirjoitetaan iltapäivälehdissä juuri sen takia, että he pelaavat stadissa, ja suurin osa lehden ostajista on stadista. Raumalla ei ole varmasti koskaan ollut yhtään Karalahden haastattelua paikallisissa lehdissä, tuskinpa hämeenlinnassa tai jyväskylässäkään. Ei siellä Karalahti kiinnosta, vaan omat pelaajat. Iltapäivälehdet ovat keskittyneet stadiin, koska suurin osa lukijoista on stadista..tämä on ihan luonnollista. Se ei tarkoita, että maakunnissa Karalahti kiinnostaisi. Huumeongelmat eivät ole persoonallisuutta, mutta hyvää lööppiainesta kyllä.
 
Viimeksi muokattu:

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Niin.

Kyllähän itsekin arvostan Hal Gill merkkisen pelaajan, aikalailla puolustavien pakkien kärkipäähän. Kaveri on todella sydämmellinen ja huumorintajuinen, mutta myös kovaotteinen kaukalossa. Siivoaa omanmaalin edustaa täydellä kympillä.

Tuossa viimevuoden puolella tapahtuneessa IFK-Lukko ottelussa olin lueskelevinani otteluketjusta erittäin ylistäviä lausuntoja Hal Gill:stä ja nimen omaan kotijoukkueen (IFK) kannattajien kirjoittamana. Ja tiedän, että ylistys tulee jatkumaan, kun ottelut alkavat.

Palatakseni asiaan myönnän ilmanmuuta, että OJ, Karalahti ja myös Vopat ovat persoonia, jotka kiinnostavat, yli seurarajojen. Itse pidin aikanaan Jereä parhaana pakkina, koko liigassa, mutta tämä kausi ei tähän mennessä ole ollut parasta Jereä. No ei kukaan ole aina parhaimmillaan.

Odottelen ottelujen alkua, kuin pikkupoika uutta fillaria, mutten lieenee ainoa. Kuten on satakertaa jo mainittu on tulossa todennäköisesti loistava ottelusarja, joten nautitaan ja annetaan tunnustusta myös vastustajalle, jos aihetta ilmaantuu.
 

Animal

Jäsen
Viestin lähetti psychodad
Huumeongelmat eivät ole persoonallisuutta, mutta hyvää lööppiainesta kyllä.

Ja juuri sinun kaltaisten nimimerkin takaa paskaa puhuvien selkäänpuukottajien takia nuoruusvuosien hölmöilyt (huumeongelmat) pysyvät keskusteluissa.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Olkku
Tuossa viimevuoden puolella tapahtuneessa IFK-Lukko ottelussa olin lueskelevinani otteluketjusta erittäin ylistäviä lausuntoja Hal Gill:stä ja nimen omaan kotijoukkueen (IFK) kannattajien kirjoittamana. Ja tiedän, että ylistys tulee jatkumaan, kun ottelut alkavat.

Juu, Gill on erittäin pätevä pelaaja muttei mitenkään mielenkiintoinen persoona, siitähän tässä on kyse. Ihan sama pelaako fyysisesti vaiko ei, mutta ei hän henkilönä minussa mitään tunteita herätä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: lintu

Viestin lähetti Olkku
Tämmöisen tilaston kopioin tuolta "kahva"ketjusta" ja olet oikeassa noissa, missäpäässä taulukkoa kukin sijaitsee.
Olkku, sorry kun tulen häiriköimään tähän ketjuun, mutta mistä kahvaketjusta tämän sait ? Ei varmaan edes liity asiaan, mutta kun itsekin olen about 15 vuotta erilaisia tilastoja tehnyt, niin kiinnostaa tietää, mitkä luetaan kahvaamisjäähyiksi ?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Re: lintu

Viestin lähetti bozik
Olkku, sorry kun tulen häiriköimään tähän ketjuun, mutta mistä kahvaketjusta tämän sait ? Ei varmaan edes liity asiaan, mutta kun itsekin olen about 15 vuotta erilaisia tilastoja tehnyt, niin kiinnostaa tietää, mitkä luetaan kahvaamisjäähyiksi ?

Koukkaamiset, estot, kiinipitämiset. Ketjun avaaja rellu. Löytyy tästä samalta sivulta hiukan alempaa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitokset Olkulle, nythän tuon ketjun muistankin ja löysin. En mä ihan idiootti ole, kun joku kertoo mihin klikata niin mä löydän.

Syy miksi tämä minulle tuli mieleen on se, että joskus aikoinaan, about 10 vuotta sitten pohdittiin vakavasti sitä, miten kiekkopelejä voidaan voittaa kun pelaajat ovat pitkälle samantasoisia. Tämän jälkeen mm. Erkka ja Rami ryhtyivät tutkimaan miten maalit tulee ja etenkin sitä, mitkä ovat edellytykset maalin syntymiselle. Silloisen opin mukaan oli kaksi "yllätys yllätys" suuntaa, ylivoimanen kiekonhallinta ylivoimapelissä ja siitä maali. Tai toisaalta, nopea riisto, pelin kääntö ja maali.

Ja aiheeseen, tähän liittyen tilastoitiin estämistä. Eli estämisjäähyt (muistaakseni juuri nuo mainitut) suhteutettiin joukkueen kiekonhallintaan. Tästä sitten vedettiin johtopäätöksiä kuka kahvaa ja pelaa milläkin pelityylillä. Nyt tämä on ilmeisesti muuttunut. Tiedä sitten mihin. Mun mielestä Hifk ja Lukko kahvaa tasan yhtä paljon.

Mie oon out. Sitä tämä kehitysmaa teettää.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Olkku

Palatakseni asiaan myönnän ilmanmuuta, että OJ, Karalahti ja myös Vopat ovat persoonia, jotka kiinnostavat, yli seurarajojen. Itse pidin aikanaan Jereä parhaana pakkina, koko liigassa, mutta tämä kausi ei tähän mennessä ole ollut parasta Jereä. No ei kukaan ole aina parhaimmillaan.


Minäkin pidän Karalahtea erittäin hyvänä puolustajana, josta olisi voinut tulla yksi NHL:n parhaita pakkeja jos ei olisi itse sählännyt. Karalahden persoonassa sen sijaan ei ole mitään ihmeellistä. Hänestä muodostui kulttihahmo huumesekoilujen, ja myöhemmin alkoholiongelman takia. Mitään persoonallista en tässä kuitenkaan näe. Hieno kiekkoilija joka olisi voinut olla parempikin.

Jokinen on loistava sentteri, ja suomen tulevaisuuden kovimpia nimiä. Mitään sen ihmeempää persoonaa on kuitenkaan turha hakea.

EDIT: Olli miehistyi viimeisen kahden vuoden aikana todella paljon. Ilmeisesti perhe on tehnyt pojasta miehen ja uho jäi sille tielleen...samaan aikaan pelimiehen lahjat astuivat esiin, ja se on suomalaisen kiekkoilun kannalta tärkeää.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU,MIFK
Viestin lähetti psychodad


EDIT: Olli miehistyi viimeisen kahden vuoden aikana todella paljon. Ilmeisesti perhe on tehnyt pojasta miehen ja uho jäi sille tielleen...samaan aikaan pelimiehen lahjat astuivat esiin, ja se on suomalaisen kiekkoilun kannalta tärkeää.

Kyllä mä luulen, että kaksi sanaa ja yksi kokonimi riittää kertomaan, mikä Ollin uran suunnan muutti. Mies nimeltä Mike Keenan taisi olla tämä ihmemies, joka Ollin herätti uudelleen henkiin ja sai miehen pelaamaan. Keenan on ristiriitainen persoona, joillekin sopii, joillekin ei. Näemmä OJ:lla ja Mikella synkkasi hyvin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Virginialainen
Kyllä mä luulen, että kaksi sanaa ja yksi kokonimi riittää kertomaan, mikä Ollin uran suunnan muutti. Mies nimeltä Mike Keenan taisi olla tämä ihmemies, joka Ollin herätti uudelleen henkiin ja sai miehen pelaamaan. Keenan on ristiriitainen persoona, joillekin sopii, joillekin ei. Näemmä OJ:lla ja Mikella synkkasi hyvin.

Keenan käänsi Ollin pelin, mutta se Olli joka NHL:ään lähti, ja ekat kaksi vuotta siellä pelasi ei voisi olla tähti koskaan. Miehellä oli paljon kusta päässä, liian paljon liian nuorena. Aikuistuminen teki tehtävänsä, ja tästä ei voi liikaa antaa krediittiä perheelle. Ollista tuli mies, ja sen myötä mies oppi sanomaan että hän on mieluummin Olli Jokinen kuin "päällikkö". Eräät ystäväni eivät sulata miestä vieläkään noiden nuoruuden pöyhkeilyjen vuoksi, itse näin suuren muutoksen, ja kunnioitan Ollia nykyään.

Keenanilla toki oli iso rooli, ehkä myös nöyryyden opettamisessa. Ehkä Olli tarvitsi vain sen yhden ihmisen joka sanoi "Sä et osaa vittu yhtään mitään, sä et ole kukaan" siinä tilanteessa missä kaikki muut sanoivat "Sä oot lahjakkaimpia jätkiä, susta tulee automaattisesti stara".
 

Tiedemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (sis. Pentti Matikainen)
Torkin dissonanssi

Saapi nähdä, kuinka Sami Torkin peliesityksiin vaikuttaa se, että hänellä on käytännössä jo sopimus HIFK:hon ensi kaudeksi. Ei nyt kyse ole kuitenkaan siitä, kumpaan maaliin hän haluaa kiekkoa toimittaa, vaan siitä, kuinka säyseä puudeli hän on tulevan työnantajansa edessä. Henkilökohtaisesti odotan tätä pelaajaa vesi kielellä ensi kaudella Nordikselle.

edit. Bozikin kysymys alla on olkinukke.
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Torkin dissonanssi

Viestin lähetti Tiedemies
Saapi nähdä, kuinka Sami Torkin peliesityksiin vaikuttaa se, että hänellä on sopimus HIFK:hon ensi kaudeksi.
Paljon sait provikkaa diilin tekemisestä ja oletko vielä Torkin agentti ?

Väsynyttä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Re: Torkin dissonanssi

Viestin lähetti Tiedemies
Saapi nähdä, kuinka Sami Torkin peliesityksiin vaikuttaa se, että hänellä on käytännössä jo sopimus HIFK:hon ensi kaudeksi.

Torkki on pelkkää dissonanssia. Se on ainoa syy miksi hänet pois päästetäänkin. Ensi kauden sopimuksesta en ole tietoinen, mutta en yllättyisi jos hän vihdoin pääkaupunkiseudulle rantautuisi. Kyseessä on hyvä pelaaja, mutta sitä riitasointua saatte sitten ihmetellä keskenänne. Tuskinpa se kuitenkaan näihin peleihin vaikuttaa.
 

Tiedemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (sis. Pentti Matikainen)
Re: Re: Torkin dissonanssi

Viestin lähetti psychodad
Torkki on pelkkää dissonanssia. Se on ainoa syy miksi hänet pois päästetäänkin. Ensi kauden sopimuksesta en ole tietoinen, mutta en yllättyisi jos hän vihdoin pääkaupunkiseudulle rantautuisi. Kyseessä on hyvä pelaaja, mutta sitä riitasointua saatte sitten ihmetellä keskenänne. Tuskinpa se kuitenkaan näihin peleihin vaikuttaa.

Tarkoitin tällä dissonanssilla lähinnä päätöksenteon jälkeistä dissonanssia (= Olen tehnyt sopimuksen HIFK:hon, mutta pelaan yhä Lukossa. Kumpaa arvostan enemmän?), enkä siis niinkään riitasointua (esim. musiikki)
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Viestin lähetti lintu
psychodad: Harmi ettei sinua kiinnosta persoonat jotka suurimpaa osaa maalaisista juuri kiinnostaa. Jokinen ei enään ole yhtä värikäs kuin ennen eikä herätä samanlaisia tunteita, mutta kuitenkin kaikkialta tulee kommentteja aina Jokisesta ja siitä kuinka mulkku tämä savolainen onkaan.
Pakko harmitella kyllä, että kaveripiirilläsi on todellakin paskat ja vanhaksi ajautuneet puheenaiheet. Itselleni ei todellakaan ole yllä mainostamaasi kuulunut korviin, sitten viime vuosituhannen. Enkä ole lukenutkaan tuollaisia.
Mutta toki, en kiellä etteikö joku Keijo Kovanaama olisi Kälviä nakkarilla noin sanonut.
Viestin lähetti lintu
Jarkko Ruutusta ollaan keskusteltu monen sadan viestin verran eri fanien toimesta ja hän taitaa olla ainoa pelaaja jolla on oma ketjunsa yleisen SM-liigan puolella.
Totta. Edelleenkin olen valmis ostamaan Jarkolle sen vaadittavan hamekankaan, kunhan kaveri kaapista pois ehtii. Äijää tästä ei saa yrittämälläkään, paitsi ehdollistettujen HIFK-fanien toimesta. Asuu Helsingissä, osaa muuta kuin kiekko-fraasit, joten en todellakaan ihmettele "palstamillimetrejä". Big deal.
Viestin lähetti lintu
Katso myös huviksesi Jere Karalahtea käsittelevä ketju
Mikä? Pitääkö tässä ihan käyttää hakutoimintoa, jotta joku todellisuudeta vieraantunut voisi pointtinsa todistaa?
Viestin lähetti lintu
Voit myös huviksesi laskea yhteen eri pelaajien haastattelut mediassa ja huomaat että jokainen on yllättäen haastateltujen kärkipäässä. Sattumaa? Ei, he kaikki herättävät tunteita koko suomessa ja myyvät lehtiä värikkäillä lausunnoillaan.
No voi pyhä Vittu sentään, hei... Missä valtamedia sijaitsee? Missä suurin osa väestöstä? Hyvä poika...
Täällä toisaalla, on kuitenkin läjä meitä muitakin. Oikeasti, kun jotain J. Ruutua tai J. Karalahtea haastatellaan joko nykykiekon tilasta tai auringon pilkkujen vaikutuksesta tuomarilinjaan tai auringonkukkien kukintaan, vaihdan kanavaa/käännän sivua/suljen ikkunan. Oikeasti, yhtä paljon kiinnostaa Juhan af Grannin luonnehdinta Paavo Lipposen ja Andromedan tähdistön vihamielisten Beelsebuubbisten vehkeilystä.
Ota nyt hyvä mies takaisin osa tuosta bullshitistä.
Viestin lähetti lintu
Gill on hyvä pakki ja loistava kiekkoilija, mutta mua ei kiinnosta vittuakaan lukea Gillin haastattelua jos sellainen esim Iltasanomissa olisi. Gill ei ole saanut huomiota kuin kokonsa takia.
Kts ylös, ja vältä ne herneet.
Ja totta, Gill on hyvä pakki.

Ja ketjun aiheeseen... Kyllä siinä hymy hyytyy, kun odotukset eivät vastaa nähtyä. Lukko, ikävä kyllä (olen teidän sokeiden puolesta pahoillani) kahvaa. Eikä HIFK ole se äijämäinen mieskiekkoilijoiden ja vanhan kiekon viimeinen linnake.
Mitään erityisesti esiinotettavaa peleissä ei tule esiin nousemaan, paitsi muutamat poikkarit tai tuomarivirheet, joista molempien leirien puusilmäosastot kyllä vääntävät peistä maailmanloppuun saakka.

HPK-TPS on kiinnostavampi pari, mutta viestien määrässä tämä vielä pesee sen, sen selittää volyymi mitä fanikannalla on laittaa likoon täällä jatkoaika.com:ssa.

HIFK menee jatkoon tästä parista, jos ette jo sitä tienneet. Eikä tässä ole "harmi" jos toinen tippuu, tuota samaa piti HIFK-fanien mieliksi toistaa viime vuonna, notta "moraalinen finaali" oli se välierä viime vuonna. Joo-joo. Ihan sama kumpi tippuu, kunhan vain mestaruus saadaan pelaamalla selväksi.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti psychodad
Tässä on nyt tätä Allu Lähteenmäki vammaa taas havaittavissa....kuvitellaan että joku Karalahti olisi persoonana niin räiskyvä, että hänet bongattaisiin "maaseudultakin". Väärä kuvitelma...persoonallisia kiekkoilijoita löytyy joka jengistä, he eivät vaan ole jääneet kiinni huumeista, eivätkä pelaa stadissa.

Totta on, että median keskittyminen pk-seudulle vaikuttaa myös siihen, että tässä mediassa korostettuun asemaan nousevat juuri pk-seudun jengien persoonallisimmat pelaajat. Se mitä voidaan pitää persoonallisuuden mittarina onkin sitten aivan toisen väännön paikka, onko alkoholiongelmainen persoona pelaajana? Ainakin hänestä persoonaa löytyy sen verran, että joutuu huomioiduksi, mikä ei aina valitettavasti syystä johtuen ole positiivista huomiota. Yhtäkaikki ongelmastaan johtuen Karalahti on pelaaja joka erottuu muista - on siis persoonana poikkeava. Onhan hän muutenkin tietyllä tapaa oman tiensä kulkija - eräänlainen boheemi siis.

Totta on myös se, että persoonallisia pelaajia löytyy muualtakin kuin pk-seudulta. Heitä sitten käsitellään paikallisissa medioissa ja vain poikkeustapauksissa he pääsevät esiin valtakunnallisessa mediassa, mutta yhtälailla heitä on olemassa. Samalla ei pidä kuitenkaan unohtaa sitä, että myös nämä valtakunnalliset kiekkopersoonat herättävät huomiota myös maakunnissa, ei heistä tarvitse lehdissä kirjoittaa koska sen tekevät valtakunnalliset aviisit maakuntalehtien puolesta, mutta kyllä he herättävät kiinnostusta siinä missä paikallisetkin kiekkostarat. Ja mistäkö tiedän tämän, siitä koska olen syntynyt ja kasvanut keskisuuressa kiekkokaupungissa ja kyllä siellä kiinnostusta herättivät yhtälailla kaupungin "omien poikien" ohella suuren maailman (ts. pk-seutu) pelaajatkin. Nyt tämä toimii kohdallani käänteisestikin, vaikka olenkin muuttanut tänne etelään, yhtälailla kiinnostusta riittää pelaajiin jotka eivät käy täällä kuin vierasjoukkueen mukana kääntymässä - joskin kiinnostuneisuus on vähäistä johtuen siitä syystä ettei prioriteeteissäni SM-liiga kohoa kovinkaan korkealle.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös