Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 904 441
  • 4 643

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Minua naurattaa kuntosaleilla ihmiset keiden puristusvoima on metsähiiren tasolla ja he käyttävät kaiken maailman remmeillä ja koukuilla itsensä kiinni taljoihin, käsipainoihin ja kahvoihin. Siis ei helvetti, puristusvoima kertoo kokonaisvaltaisesti ihmisen voimatasosta ja jos et pysty 10 toiston ajan pitämään tangosta kiinni ilman tukea niin että painoa on 20 kiloa, niin suosittelen tekemään pohjatyöt vaikka jauhosäkkejä nostellen tai vaikka hankkimaan stressipallon kotiin.

Mä käytän magnesiumia, kai sekin nössöksi katsotaan. Käytän myös fat gripzejä mitkä tekevät tangosta enemmän fat bar - tyyppisen. On muuten forkut tulessa ja saa vähentää romua aika paljon joka liikkeeseen. Ihanan vittumaista, oikeastaan nautin tuosta aika paljon.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Puristusvoima kasvaa jo siitä kun parikyt vuotta nostelee itselleen ja kaverillekkin niitä Leokon levypainoja tankoihin. Netistä voi kaivaa klippejä kun isot pojat heittelee flippejä levypainoilla, isoilla levypainoilla ja ottaa aina näpeillä kiinni.

Ensimmäinen oppi kun teininä aloin tangolla treenaa oli että purista käsi nyrkkiin penkissä ja ranteet suorina, jotkut juntit lojutti painoja ranteella, isoja painoja, häijyä tekee ajatella koko asiaa.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Mulla nous jalkaprässitulos kesän aikana 110 kilosta 250 kiloon. Siis maksimissa.
 

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Minua naurattaa kuntosaleilla ihmiset keiden puristusvoima on metsähiiren tasolla ja he käyttävät kaiken maailman remmeillä ja koukuilla itsensä kiinni taljoihin, käsipainoihin ja kahvoihin. Siis ei helvetti, puristusvoima kertoo kokonaisvaltaisesti ihmisen voimatasosta ja jos et pysty 10 toiston ajan pitämään tangosta kiinni ilman tukea niin että painoa on 20 kiloa, niin suosittelen tekemään pohjatyöt vaikka jauhosäkkejä nostellen tai vaikka hankkimaan stressipallon kotiin.

Mä käytän magnesiumia, kai sekin nössöksi katsotaan. Käytän myös fat gripzejä mitkä tekevät tangosta enemmän fat bar - tyyppisen. On muuten forkut tulessa ja saa vähentää romua aika paljon joka liikkeeseen. Ihanan vittumaista, oikeastaan nautin tuosta aika paljon.
Mua naurattaa punttipaavot jotka arvostelevat muiden treenaamista. Mulla on nivelpsorias ja sormien nivelet kipeytyvät todella helposti, joten varsinkin maastavedossa pakko käyttää remmejä, sekä välillä myös leuanvedossa. Yksi syy miksi viihdy paremmin kotisalilla kuin salilla, niin ei tule ainakaan turhaa arvostelua.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minua naurattaa kuntosaleilla ihmiset keiden puristusvoima on metsähiiren tasolla ja he käyttävät kaiken maailman remmeillä ja koukuilla itsensä kiinni taljoihin, käsipainoihin ja kahvoihin.
Jaa, itse taas pidän esim. Tafferin vetoremmejä erinomaisina apuvälineinä selkätreeniin. Silloin nimittäin treenaan selkää enkä forkkuja. Juu, ne treenautuu siinä samalla, mutta ei kiinnosta. Haluan tuntuman sinne, minne sitä haenkin. Toki aloitan ilman, mutta kun käsivarret alkavat tulla liikaa mukaan, nappaan remmit kiinni, ja taas mennään.

Mave mennään ristiotteella ja kovat sarjat mahdollisesti magnesiumin kera. Jos vedän ylipitkän setin (esim. 100x100kg), teen sen kuitenkin remmeillä. Muutoin varsinkin yläselän liikkeet vedän loppuun remmeillä, ja noita Tafferin kotimaisia kyllä suosittelen ehdottomasti, jos joku miettii hommaamista.

Puristusvoimasta on hyötyä arkeen ja se tosiaan on hyvä mittari kehon voimatasoista noin keskimäärin, mutta ei se nyt aivan yksi yhteen mene. Enkä itsekään oikein ymmärrä tätä muiden treenaamiselle naureskelu. Yleensä kuitenkin päällepäin näkee, onko tulosta tullut vain onko kyseessä aloittelija, joka ei tarvitse jokaista rannetukea, lisäravinnetta ja nostokenkää, mitä markkinoilla on tarjolla. Jos sen sijaan joku perussporttisen näköinen jamppa kyykkää vyöllä tai vetää remmeillä, se on ainakin mulle ihan vitun hailee, koska pääasia että treenaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Puristusvoimasta puhuttaessa tulee mieleen väkisin Cailer Woolam aka Doctor Deadlift - vaille satakiloinen jannu mavettaa yli 400 kiloa ja kulmasoutaa 250 kiloa myötäotteella. Onhan se aika friikki toki tuon maastavedon kanssa muutenkin, mutta erityisen vaikuttavaksi homman tekee tuo myötäote, olipa sormilukko tai mikä tahansa kikka käytössä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mua naurattaa punttipaavot jotka arvostelevat muiden treenaamista. Mulla on nivelpsorias ja sormien nivelet kipeytyvät todella helposti, joten varsinkin maastavedossa pakko käyttää remmejä, sekä välillä myös leuanvedossa. Yksi syy miksi viihdy paremmin kotisalilla kuin salilla, niin ei tule ainakaan turhaa arvostelua.

Minun ihmettelyni koski lähinnä perusterveitä kuntosalilla kävijöitä jotka kuin jonkun lihaskunto-blogistin käskystä köyttävät itsensä tankoihin ym. vailla mitään rationaalista tolkkua koko hommasta. Perustat kuntoon. Joka asiasta ei pidä loukkaantua.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Parisen vuotta tuli oltua käymättä salilla ja nyt on taas pari kuukautta tullut käytyä kertaalleen vähän rintaa ja selkää hakkaamassa. Penkkiä on tullut tehtyä jalat penkillä 2x6 työsettejä aina 2,5 kilon korotuksin ja lähtöpaino oli 60 kiloa. Nyt 90 kilon kohdalla on alkanut lihasmuistin tuomat edut tulla vastaan ja pitäisi saada vähän placeboa jostain PWO:sta tai intra-juomasta. Mitkä ovat tällä hetkellä sellaisia hinnalta ja laadultaan hyviä tuotteita?

Creashockia tuli joskus vedeltyä, mutta nykyään tulee iltaisin käytyä salilla, niin ei jaksaisi päristä siitä mahottomasta kofeiinin määrästä pitkälle yöhön. Refluksin takia ei voi kovin nopeasti mennä ruuan päälle salille ja tuon takia meinaa vähän veto loppua kesken salilla.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
PWO:sta tai intra-juomasta. Mitkä ovat tällä hetkellä sellaisia hinnalta ja laadultaan hyviä

Kaikenlaiset treeniboosterit, piristeet ym. ovat pääsääntöisesti tehotonta kuraa, joiden vaikutusmekanismit ovat 0 ja saat vain rahasi tuhlattua ja sillä hyvä. Nuo voit kompensoida kofeiinilla ja jos sen 1-2 toistoa haluaa koviin sarjoihin lisää, niin kreatiinista suurimmalle osalle ihmisistä on tutkittua hyötyä.

Liikuntafysiologi ja akatemiatutkija Juha Hulmin katsastukset aiheista laadukkaasti:




 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä muuten sanotte Iltalehden jutun videoista Daniel Ståhlin vs. Martins Licisin mave-tekniikoista. Mun makuun Ståhl nostaa enemmän selällä ja vähemmän jaloilla, kun Licis taas nostaa paremmalla tekniikalla, eli enemmän jaloilla. Toki mave on jossain määrin ns. selkäliike, mutta ainakin itse tykkään panostaa mavessa siihen, että core tiukkana ja suurin osa työstä ainakin liikkeen alussa tehdään jaloilla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mitä muuten sanotte Iltalehden jutun videoista Daniel Ståhlin vs. Martins Licisin mave-tekniikoista. Mun makuun Ståhl nostaa enemmän selällä ja vähemmän jaloilla, kun Licis taas nostaa paremmalla tekniikalla, eli enemmän jaloilla. Toki mave on jossain määrin ns. selkäliike, mutta ainakin itse tykkään panostaa mavessa siihen, että core tiukkana ja suurin osa työstä ainakin liikkeen alussa tehdään jaloilla.
Mulla selkä dominoi mavea, enkä ole hirveästi alkanut stressaamaan asialla, kun tekniikassani ei liiton virallistaman painonnostovalmentajankaan mukaan ole valittamista. Omat välitykset kai lopulta on se juttu varsinkin mavessa, toki mullakin jalat työskentelee ihan reippaasti, enkä mitään suorinjaloin vetele.

Tässä aiheeseen liittyen Cailer Woolamin 430 kilon nosto satasen kehonpainolla. Ja korjauksena edelliseen, että hän teki remmeillä tuon 250 kilon soutunsa. Ihme remmipelle.



 

kyyninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, MCFC, NATO
Itse vedän maastavedon nk. romanialaiseen tyyliin eli painot lasketaan hieman polvien alapuolelle. Remmien kanssa, jotta voi keskittyä itse liikkeeseen, että myös siksi, että kädet kipeytyvät, jos vedän paljain käsin tai magnesiumilla. Kulmasoutu myös remmeillä, samoista syistä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kyllähän maksimaaliset raudat nostetaan järjestäen lähes selkä pyöristyneenä, mutta joidenkin tuki-ja liikuntaelimet ne vain kestävät nuo brutaalit nostot, eivät kaikilla. Valintoja toki. Itse nostan magnesiumilla jalat melko kapealla ja selkä stabiilina. Yhden jalan maastavedot myös oivallinen variaatio siinä missä maastaveto ketjuilla/vastuskumeilla ym. muuttuvilla vastuksilla.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Kaikenlaiset treeniboosterit, piristeet ym. ovat pääsääntöisesti tehotonta kuraa, joiden vaikutusmekanismit ovat 0 ja saat vain rahasi tuhlattua ja sillä hyvä.
/amp/[/URL]


Amen. Myyntipuheet loistavia ja niin moni menee retkuun, mutta hyöty tasan nolla ja plasebo ehkä antaa toiston tai kaksi sarjaan lisää. Paras buusteri nyt ja aina on Sustanon 250. Halpa ja ihan saatanan kova. Noita Prismaan ja tuhannet miehet tuntisivat olevansa miehiä ja sitä he olisivatkin.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Amen. Myyntipuheet loistavia ja niin moni menee retkuun, mutta hyöty tasan nolla ja plasebo ehkä antaa toiston tai kaksi sarjaan lisää. Paras buusteri nyt ja aina on Sustanon 250. Halpa ja ihan saatanan kova. Noita Prismaan ja tuhannet miehet tuntisivat olevansa miehiä ja sitä he olisivatkin.

Näin se menee. Tälle on olemassa näin meidän kesken oma termi: broscience. On välitön totuus, kun kasvuhormonilla ladattu lihavuori esittelee mainoksissa rehvakkaasti että nämä pyssyt on rakennettu näillä haaraketjuisilla aminohapoilla ja näillä hieman pierua ja refluksia työntävillä treeniboostereilla ja potkii kuin kapsaisiini-chili.

Tämän kaikki oman elämänsä pikkumentulat nielevät kritiikittömästi unohtaen rationaalisen tutkitun tiedon ja tuskin ajattelukyky sellaiseen pystyisi. Velitiede voi hyvin aina kiitos 80-90 - lukujen leveälahkeisten collegehousu-bodarien myötä ja aina nuo seikat vain sieltä sitkeästi esiin tulevat, vaikka tutkittua sidoinnaistamatonta tietoa saadaan voimaharjoittelusta koko ajan enemmän esille.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään monen vuoden työ ja tavoite tuli maaliin, kun sain 180kiloa penkistä jalat penkillä.

Tässä on vähän oma koira haudattuna, koska kyseessä oli eräänlainen vedonlyönti kaverini kanssa joka on ravintointoilija. Hän aina jaksoi selostaa miten en pysty kehittymään elämäntavoillani. Sanoin, että annahan näytän. Oon aina ollut kaikkea ns ravintotiedettä vastaan treenihommissa, ja jälleen osoitin itselleni ja muille, että hyviin tuloksiin pääsee myös ilman ravintotieteilyä. En siis ole koskaan "saliurani" aikana käyttänyt mitään lisäaineita, enkä myöskään ole seurannut mitä syön. Eli laitan suuhuni mitä sattuu. Olen luottanut aina omaan metodiin: raaka treeni ja lepo riittää. Pituutta on 181 ja painoa 98kg.

Kyllähän tuo penkkituloskin olisi parempi jos sitä enemmän tekisi. Olen pyrkinyt pitämään yhden penkkipäivän viikossa. Yksi päivä on pyhitetty jaloille, yksi ojentajille/hauiksille, yksi selälle/rinnalle ja yksi olkapäille.

Ja mikä tärkeintä, kaikki tulokset on kovempia kun tällä ravintotieteilijällä. Kumminkin sama vuosimäärä treeniä takana. Tai ei se tärkeintä ole, mutta itselleni ja omalle agendalleni se on tärkeää.

Onhan se selvä, että joillakin eri asiat toimii paremmin kun muilla, mutta oma valitsemani tie ravintotiedettä vastaan on toistaiseksi toiminut itselläni.

Kun sanoin alkuvirkkeessä, että tavoite tuli maaliin, niin en tarkoita kilomäärää, vaan sitä, että pystyn myös hyviin tuloksiin ilman mitään lisäaspekteja.

Treenatkaa miten parhaalta kehossanne tuntuu! Ihmiset ovat yksilöllisiä. Ja mikä tärkeintä, treenaamisesta pitää nauttia, eikä sen pidä olla pakkopullaa.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tänään monen vuoden työ ja tavoite tuli maaliin, kun sain 180kiloa penkistä jalat penkillä.

Tässä on vähän oma koira haudattuna, koska kyseessä oli eräänlainen vedonlyönti kaverini kanssa joka on ravintointoilija. Hän aina jaksoi selostaa miten en pysty kehittymään elämäntavoillani. Sanoin, että annahan näytän. Oon aina ollut kaikkea ns ravintotiedettä vastaan treenihommissa, ja jälleen osoitin itselleni ja muille, että hyviin tuloksiin pääsee myös ilman ravintotieteilyä. En siis ole koskaan "saliurani" aikana käyttänyt mitään lisäaineita, enkä myöskään ole seurannut mitä syön. Eli laitan suuhuni mitä sattuu. Olen luottanut aina omaan metodiin: raaka treeni ja lepo riittää. Pituutta on 181 ja painoa 98kg.

Kyllähän tuo penkkituloskin olisi parempi jos sitä enemmän tekisi. Olen pyrkinyt pitämään yhden penkkipäivän viikossa. Yksi päivä on pyhitetty jaloille, yksi ojentajille/hauiksille, yksi selälle/rinnalle ja yksi olkapäille.

Ja mikä tärkeintä, kaikki tulokset on kovempia kun tällä ravintotieteilijällä. Kumminkin sama vuosimäärä treeniä takana. Tai ei se tärkeintä ole, mutta itselleni ja omalle agendalleni se on tärkeää.

Onhan se selvä, että joillakin eri asiat toimii paremmin kun muilla, mutta oma valitsemani tie ravintotiedettä vastaan on toistaiseksi toiminut itselläni.

Kun sanoin alkuvirkkeessä, että tavoite tuli maaliin, niin en tarkoita kilomäärää, vaan sitä, että pystyn myös hyviin tuloksiin ilman mitään lisäaspekteja.

Treenatkaa miten parhaalta kehossanne tuntuu! Ihmiset ovat yksilöllisiä. Ja mikä tärkeintä, treenaamisesta pitää nauttia, eikä sen pidä olla pakkopullaa.

En kyllä ihan purematta niele (pun intended) sitä, että syöt aivan mitä sattuu. 180kg penkistä ei kyllä nouse syömällä "ihan mitä tahansa". Lisäaineet nyt ovat noin pääsääntöisesti aivan helvetin hyvää...markkinointia, mutta kyllä se lihas safkalla ja levolla kasvaa.

Mitä sinulla on muuten alunperin ollut ravintotiedettä vastaan - siis muu kuin jokin mielivaltainen oman pointin todistaminen? Eihän asioita nyt tarvitse tietenkään äärimmäisyyksiin viedä - kummassakaan tapauksessa. Minusta hyvin syöminen on myös terveellisesti syömistä. Jonkun "mitä sattuu" tarkoittaa varmasti pizzaa ja burgereita joka pv - sinun tapauksessasi näin ei todennäköisesti liene?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä sinulla on muuten alunperin ollut ravintotiedettä vastaan - siis muu kuin jokin mielivaltainen oman pointin todistaminen?
Siis olen ollut ravintotiedettä vastaan lähinnä omalla kohdallani viime vuosina, ja nimenomaan kuntosaliharjoittelussa. Omalla urheilu-urallani tuli seurattua syömisiä tarkkaan. Harrastin siis aerobista urheilua aina pääsarjatasolla asti. Urheilu-ura kun loppui, niin aloin käymään kunnolla punttisalilla ja olin heti sitä mieltä, että nyt loppui myös syömisien tarkkailu, koska esimerkiksi painosta ja aerobisesta kunnosta ei ollut pakko pitää enää huolta. Huomasin miten tulokset nousivat, vaikka ruokavalio oli mitä oli, ja siitä se "ravintovastaisuus" kuntosaliharjottelussa itselläni lähti. Miksi kiusata itseään kun tuloksia tulee ilmankin?


Minusta hyvin syöminen on myös terveellisesti syömistä. Jonkun "mitä sattuu" tarkoittaa varmasti pizzaa ja burgereita joka pv - sinun tapauksessasi näin ei todennäköisesti liene?
Siis tarkoitan, että en seuraa kaloreita, proteiinipitoisuuksia sun muita. Ihan normaali-ihmisen ruokavalio. Kerran/pari viikossa herkuttelua ja muuten tavallista kotiruokaa. Laidasta laitaan.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Siis olen ollut ravintotiedettä vastaan lähinnä omalla kohdallani viime vuosina, ja nimenomaan kuntosaliharjoittelussa. Omalla urheilu-urallani tuli seurattua syömisiä tarkkaan. Harrastin siis aerobista urheilua aina pääsarjatasolla asti. Urheilu-ura kun loppui, niin aloin käymään kunnolla punttisalilla ja olin heti sitä mieltä, että nyt loppui myös syömisien tarkkailu, koska esimerkiksi painosta ja aerobisesta kunnosta ei ollut pakko pitää enää huolta. Huomasin miten tulokset nousivat, vaikka ruokavalio oli mitä oli, ja siitä se "ravintovastaisuus" kuntosaliharjottelussa itselläni lähti. Miksi kiusata itseään kun tuloksia tulee ilmankin?



Siis tarkoitan, että en seuraa kaloreita, proteiinipitoisuuksia sun muita. Ihan normaali-ihmisen ruokavalio. Kerran/pari viikossa herkuttelua ja muuten tavallista kotiruokaa. Laidasta laitaan.

Hyviä tarkennuksia - joku sohvaperuna saattoi aiemmasta saada kuvan, että xxttu ruokavaliolla mitään väliä ole. Tulokset tulee kunhan vain näyttäydyn salilla. Näinhän se ei kuitenkaan ole.

Toisen kotiruoka on erilaista kuin toisen. Sanaa on hankala verrata ilman sisältöä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Varsinkin vasta-alkaja saa syödä todella järjen vastaisesti alkuun ettei tuloksia tulisi. Alussa kehitys on niin rajua hermoston käskytyksenkin takia ja lihasten reagoidessa muuttuvaan ärsykkeeseen, että oksat pois. Sen jälkeen on tärkeä olla riittävän plussalla kaloreissa mutta rajansa kaikella tässä proteiini-sarjatulessa. Perustreenari pysyy semi-tiukassa kunnossa kun 90% pinnaa on laadukasta tavaraa ja loput 10% sitten vanukas-osastoa jos on niille perso. Painoluokkalajeissa jako on noin 95/5%

Ravitsemus on painoa alaspäin viilailtaessa isossa roolissa, mutta ei edelleenkään mitään hiukkastiedettä ja vihreiden teekapseleiden pureskelua niin kuin joku ketjusalin pseudo-asiantuntija jossain ylikireässä kondomi - paidassaan kädet puuskassa väittää 3 kirjekurssi pt-viikon jälkeen.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisen kotiruoka on erilaista kuin toisen. Sanaa on hankala verrata ilman sisältöä.
No laitan vaikka tämän viikon pääruuat mitä tuli syötyä:

Maanantai: kanakeitto
Tiistai: maksalaatikko
Keskiviikko: kanapasta
Torstai: kanapasta
Perjantai: grillimättö
Lauantai: riisipuuro
Sunnuntai: kohta ravintolaruokailemaan. Eli luultavasti pihvi + ranet

Noiden lisäksi pääruokina on tavallisia makaroonilaatikoita, lasagneita jne jne. Aamupalaksi yleensä 2 leipää + joqurtti. Kuuden jälkeen en syö iltaisin mitään. Pari kertaa viikossa sit sipsit ja karkit. Alko kerran/kaks kuussa keskimäärin.

Aika vakio on, et 2 päivää viikosta syön epäterveellisesti ja muut päivät normaalisti.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
No laitan vaikka tämän viikon pääruuat mitä tuli syötyä:

Maanantai: kanakeitto
Tiistai: maksalaatikko
Keskiviikko: kanapasta
Torstai: kanapasta
Perjantai: grillimättö
Lauantai: riisipuuro
Sunnuntai: kohta ravintolaruokailemaan. Eli luultavasti pihvi + ranet

Noiden lisäksi pääruokina on tavallisia makaroonilaatikoita, lasagneita jne jne. Aamupalaksi yleensä 2 leipää + joqurtti. Kuuden jälkeen en syö iltaisin mitään. Pari kertaa viikossa sit sipsit ja karkit. Alko kerran/kaks kuussa keskimäärin.

Aika vakio on, et 2 päivää viikosta syön epäterveellisesti ja muut päivät normaalisti.

Tuo ruokavaliosi on eittämättä "85%" terveellisempää kuin sen perusjorman, joka käy salilla näyttäytymässä ja internetissä ihmettelemässä minneköhän ne kuuluisat gainsit katosivat.
 

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Minun ihmettelyni koski lähinnä perusterveitä kuntosalilla kävijöitä jotka kuin jonkun lihaskunto-blogistin käskystä köyttävät itsensä tankoihin ym. vailla mitään rationaalista tolkkua koko hommasta. Perustat kuntoon. Joka asiasta ei pidä loukkaantua.
Tietysti hyvä jos päältä päin erotat kuka on perusterve ja kuka ei. En loukkaantunut, ihmettelen vaan kuinka paljon näitä naureskelijoita saleilta tuntuu löytyvän. Tai ainakin netissä naureskelee, en tiedä tapahtuuko sitä paikanpäällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös