Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 907 942
  • 4 643

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuonat liikkeelle ja lihakset viemäriin? Eikös se lenkki heti perään muka haittaa puntista palautumista? Parin kilsan palauttava hölkkä on eri asia kuin pidempi juoksutreeni.

En mä millekään miljoonalenkille lähtisi puntin jälkeen toki. Pakko kyllä myöntää, etten jaksa niin hirveästi edes miettiä, mikä on tehokkainta. Yleensä yhden epäonnistuneen kerran jälkeen tietää, sopiko joku juttu itselle.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoituksena ei ole siis dumata mielipidettä vaan keskustella mielenkiintoisesta aiheesta. Kyllähän itsekin sanoit ettei asia ole noin yksinkertainen. Kiinnostaa kovasti kun tätä ei ole tullut tuossa mittakaavassa esille, vaikka ammatikseni tätä teen.
Lähinnä tarkoitus oli tuoda esiin sitä, että turhan usein etenkin "harrastekestävyyspiireissä" vähätellään voimaharjoittelun hyötyjä juoksemiseen/pyöräilyyn/hiihtoon/tms. Sama pätee tietysti toisin päin, eli "harrastebodauspiireissä" vähätellään hyvän aerobisen kunnon hyötyjä lihaskasvun maksimoinnissa. Kivijalat tosiaan tukee toisiaan ja kokonaistavoite määrittelee sen, mihin pitää eniten nojata.

Tästä päästäänkin sopivasti aasinsillalla siihen, että oli kuinka harrastelija tahansa, niin selkeän ja realistisen tavoitteen asettaminen on ensimmäinen ja hyvin tärkeä askel harjoittelun suunnittelussa. Jos pitää ulkoilusta ja haluaa vaikkapa osallistua elokuussa johonkin juoksutapahtumaan puolimaratonin muodossa, niin ei silloin ole mikään pakko viettää aikaa kuntosalilla, vaan kaiken harjoittelun voi toteuttaa ulkoilmassa. Jos taas vastaavasti haluaa jahdata koko kesän piparia ja olla hyvässä rantakunnossa, niin ei silloin ole tarvetta tuhlata aikaa lenkkipolulla, jos ei lenkkeilystä erityisesti piittaa.

Esim. nimimerkki ufon_kaakaon kysymyksiin on hieman vaikea antaa vastauksia, kun ei tiedä onko harjoittelun tavoitteena lihasmassan kasvatus, voimaominaisuuksien kehittäminen vai kestävyysjuoksussa kehittyminen? Yleisesti ottaen voisi kuitenkin todeta, että ihan ensimmäiseksi ei ole tarvetta miettiä sitä, missä vaiheessa ja millä aikataululla palautumisprosessi kropassa alkaa, kun ei palautumisprosessi ylipäätään ole mikään on/off-juttu. Eli jos tekee ensin punttitreenin ja nauttii sen aikana/jälkeen ravintoa, niin kyllä keho rupeaa korjaamaan puntin aiheuttamia "vaurioita" jo lenkin aikana.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Mitäs täällä jutellaan! Salin jälkeen mennään ruokapöytään, eikä minnekään juoksentelemaan. ;)

10x10 kyykky helpottuu kerta kerralta. Liikun kyllä hyvin maltillisissa painoissakin. Viimeksi oli 45 % ykkösmaksimista.
 

HokiHero

Jäsen
Lähinnä tarkoitus oli tuoda esiin sitä, että turhan usein etenkin "harrastekestävyyspiireissä" vähätellään voimaharjoittelun hyötyjä juoksemiseen/pyöräilyyn/hiihtoon/tms. Sama pätee tietysti toisin päin, eli "harrastebodauspiireissä" vähätellään hyvän aerobisen kunnon hyötyjä lihaskasvun maksimoinnissa. Kivijalat tosiaan tukee toisiaan ja kokonaistavoite määrittelee sen, mihin pitää eniten nojata.


Tämä pitää aivan paikkaansa. Todella usein mennään pelkästään toisessa ääripäässä joka on surullista näin terveyttä ja hyvinvointia ajattelevalle. Välillä tulee vastaan ulkoisesti hyvinvoivia karpaaseja joiden voimaominaisuuksissa ei sinänsä ole vikaa sillä tietyllä tutulla liikeradalla, mutta kestävyyskunto, liikkuvuus-, motoriikka- ja kimmoisuusomainaisuudet ovat surkuhupaisat -> todellisuudessa kroppaa ei osata hyödyntää edes arkielämässä saati sitten monipuolisesti eri lajeissa.

Tottakai jokainen luo itse omat tavoitteensa, mutta tietty monipuolisuus aina kunniaan tavoitteesta huolimatta.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pahoittelut, viesti sisältää pientä avautumista.

Tässä mennään minun mielestäni metsään. Niin kovin usein, jos polvet aristaa, laitetaan polvisiteet. Jos selkä aristaa, käytetään vyötä. Ja vyötä tunnutaan muutenkin hyvin herkästi käytettävän. Ja tietenkin vetoremmit otetaan käyttöön turhan usein.

Sanoisin ennemminkin, että lisää harjoitusta keskivartalolle! Tee kunnon lisäpainovatsoja, lankkuja lisäpainoilla, selkää - ja tietenkin sitä kyykkyä. Tee maltillisilla painoilla vaikka pysähtyen pohjalla pariksi sekunniksi. Siinä näet onko tekniikka kohdallaan ja pitääkö keskivartalo. Vahvista siis sitä heikkoa kohtaa, äläkä ota jotain apuvälinettä, joka vielä vähentää sitä heikon kohdan kehittymistä.

Mitä toteat vyöstä on aivan totta. Mutta kuitenkin, noin puolitoista viikkoa sitten tein edellisen kerran kyykkyreenin ja selkä paskana sen puolitoista viikkoa, toki mennen kokoajan parempaan kuntoon. Salilla viime ja tällä viikolla käydessäni ohjelmaan kuuluivat normaaliin tapaan vatsat ja uutuutena selät.

Tänään päätin kyykkyä lähteä koittamaan, sarjapainot vähensin 105 -> 80, kaverin kanssa juteltiin tekniikasta (siis 'osaava' kaveri) ja kaikki muuten hyvin, paitsi aavistuksen alemmaksi voisi laskea. Kaksi ensimmäistä 10 toiston sarjaa ilman mitään ongelmia, kolmannessa huomasi, että selkä ei yhtäkkiä enää kestä (siis alusta saakka) ja se homma jäi sit siihen. Voi helvetin helvetti. Nyt selkä on jäykkänä kuin rautakanki todennäköisesti taas pari viikkoa. Tuntuu, että yksittäinen suurin rasituksen aiheuttaja on tangon nostaminen pois pidikkeiltään. Kyykky'häkissä' missä olen viime kerrat tehnyt on vakiokohdat mihin tanko voi jättää ja kohta missä joudun pitämään, on aavistuksen liian alhaalla, jolloin hitusen huonossa asennossa joudun tangon nostamaan.

Ottaa kyllä aivan järkettömästi päähän, jouluna kyykkäilin 110:llä kilolla maksimissaan (ja nimenomaan hyvällä fiiliksellä kun pystyi painamaan) ilman mitään ongelmia.

Mutta olet ihan oikeassa keskivartalon heikkoudesta, en varmastikkaan pysty alas jäämään. Lähtökohtaisesti haluaisin keskivartaloa parantaa nimenomaan kyykkäämällä, mikä nyt ei näköjään ole mahdollista. Monessa mielessä oma treenifilosofiani perustuu pitkälle siihen, että kovalla vastuksella isoja liikkeitä (penkki, kyykky, leuat) tekemällä kehitystä tapahtuu, ns. apuliikkeiden hinkkaamisesta ei aikoinaan ainakaan minulle tuntunut mitään hyötyä olevan (isossa kuvassa, eli siinä miltä näytää peilissä; myönnän,että olen erittäin pinnallinen salilla kävijä).

Prässiähän tästä varmaan pitää taas aloittaa ja selkää parantaa, vaikka kuten totesin edellisessä viestissä, minua kiinnostaa salilla käymisessä kaksi asiaa a) hyvä fiilis siitä, että tuntee antaneensa kaikkensa b) tuntuu, että tulee kehitystä haluamaan suuntaan. Ei vaan voi mitään, tämän kaltaiset takapakit mistä puhun ja niiden seuraukset eivät näitä asioita ollenkaan lisää. Fakta on, että edellisen kerran hyvä fiilis puntista lisää huomattavasti motivaatiota jatkaa/jatkaa ja huono fiilis taas herättää kysymyksen miksi ei jäisi sohvalle makaamaan.

Edit: itse asiassa otin videon yhdestä kyykkysarjasta. En sitä anonymiteetin vuoksi viitsi koko kansalle laittaa jakoon, mutta jos jotain osaavampaa kiinnostaa tekniikkaa vilkaista, niin voin yksityisviestillä laittaa tulemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut, viesti sisältää pientä avautumista.

...
Sitten vain mukaan valakyykky ja etukyykky. Tee etukyykkyä kahvakuulilla, jos salilta löytyy. Pistä koroketta kantapäiden alle, jossei ole painonnostokenkiä. Tee lankkuja levy selässä, raskaita vatsoja (max 10 toistoa). Itse teen esimerkiksi lankkuja 40kg selän päällä ja välillä yli 40kg kahvakuula rinnan päällä vatsoja.

Katso youtubesta liikkuvuusharjoituksia nilkalle ja alat niitä tekemään aina alkulämmittelyssä. Lonkat auki lonkankoukistajia venyttelemällä, askelkyykkyjä myös!

Ja jos olet Tampereelta, niin suosittelen kuntosaliksi Poltetta - ei taida parempaa valmennusta saada mistään.
 

sergo91

Jäsen
Terve, ajattelin aloittaa pitkästä aikaa puntin tekemisen ja kun olen ajatellut että n. 3-4 kertaa viikossa olisi aikaa salilla käydä niin ohjelmana tietenkin Arskan kultainen kuusikko. En ole reenannut yksinään koskaan (pelkästään joukkueurheilun yhteydessä), joten en tiedä oikeastaan ravinnon ja reenien yhteydestä yhtään mitään. Tavoitteena siis lisätä massaa ja tässä kohtaa tarvitsenkin vähän enemmän ravintoasioista tietävien apua;

miten ruokailut kannattaa rytmittää? (kuinka paljon ennen reeniä ja milloin reenin jälkeen)
mitä kannattaa syödä ennen ja jälkeen treenin?
mitä lisäravinteita kannattaa käyttää?
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
miten ruokailut kannattaa rytmittää? (kuinka paljon ennen reeniä ja milloin reenin jälkeen)
mitä kannattaa syödä ennen ja jälkeen treenin?
mitä lisäravinteita kannattaa käyttää?
Tasaisesti hyvälaatuista energiaa pitkin päivää. Tarkkaile, että kalorit ovat plussalla (kun massaa haluat) ja että saat riittävästi hiilareita, proteiinia sekä rasvaa. Nämä ovat ne kaiken perusta. Syö n. 2g proteiinia painokiloa kohden.

Aivan treeniä ennen en itse syö juuri mitään, mutta pari tuntia aiemmin sopivasti hiilaria (energiaa treenaamiseen) ja proteiinia, jotta treeni ei polta lihaksia pois. Harjoituksen jälkeen heti palautusjuoma, minkä lisäksi hyvä ateria 1-2 tunnin kuluttua harjoituksen loppumisesta. Hiilareita ei kannata pelätä ainakaan treenin jälkeisellä aterialla.

Lisäravinteita ei alkuun sen kummemmin kannata palautusjuoman lisäksi käyttää. Sitten kun pääset kunnolla treenin makuun ja harjoitusmäärät lisääntyvät, niin proteiinilisiä, kreatiinia ja muita vastaavia kannattaa harkita. Alkuun riittää varsin pitkälle se, että syöt riittävästi, monipuolisesti ja säännöllisesti.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
KiVi: Lähipiirini kokemuspiiristä pieni varoituksen sananen vain tuollaista volyymitreeniä koskien, eli kannattaa jonkun verran tarkkailla omaa kuntoaan ja pitää järki päässä. Tuttavani tässä taannoin onnistui samaisella ohjelmalla (tosin jalan loukkaantumisen takia taisi tehdä vain yläkroppaa jollain älyttömällä systeemillä) onnistui hommaamaan itsensä sairaalaan saatuaan rabdomyolyysin. En siis sanoi, etteikö noinkin voisi (ja jopa välillä kannattaisi) treenata, vaan lähetän vain matkaan varoituksen kera.
No niin. Syke meni eilisen lajitreenin jälkeen vituiksi ja tänä aamuna se oli entistä pahemmin sekaisin. Lääkäriin tästä on mentävä. Toivottavasti kyseessä on vain viime viikon flunssan jälkioire.

Tällä hetkellä viikkoon tulee kuusi kovaa treeniä, mutta palautuminen on tuntunut hyvältä, kun olen keskittynyt ruokailuihin. En tiedä, ehkä pitää kuitenkin keventää, jos pumppu ei kestä mukana. Perseen perse.

Edit: Sydänlihastulehduksen merkkejä ei ollut, eikä sydänkäyräkään huolestuttavan epätasainen enää mittaamishetkellä. Säikähdyksellä taisi selvitä. Parin päivän päästä on tosin kontrolli.
 
Viimeksi muokattu:

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Hyviä vinkkejä vastaan: Minkälaisella ohjelmalla tekisin salia seuraavan viikon-kaksi. Takareisi pamahti paskaksi muussa urheilussa. Ei mikään paha, varmaan pieni venähdys, mutta vaikuttaa kuitenkin.

Olen siis starting strenghtiä tehnyt ja ajattelin sitä vielä ainakin kesään asti jatkaa. Mutta nyt on siis kyykky ja mave ainakin sellaisia, mitä ei pysty tekemään. Parin viikon päästä näitä aloittelen tekemään pienemmillä painoilla, mutta mitä siihen asti? Ei hirveästi nappaa mennä tekemään päivänä 1 pelkkää penkkiä ja päivänä 2 pystypunnerrusta ja kulmasoutua. Mitä liikkeitä tekisitte seuraavat pari viikkoa? Salilta ei löydy mitään hienoja laitteita, irtopainoja kylläkin.

Mielenkiintoista, että juuri nyt reisi rupesi reistailemaan, kun olin pitänyt viikon tauon salitreenistä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kaksi ensimmäistä 10 toiston sarjaa ilman mitään ongelmia, kolmannessa huomasi, että selkä ei yhtäkkiä enää kestä (siis alusta saakka) ja se homma jäi sit siihen. Voi helvetin helvetti. Nyt selkä on jäykkänä kuin rautakanki todennäköisesti taas pari viikkoa. Tuntuu, että yksittäinen suurin rasituksen aiheuttaja on tangon nostaminen pois pidikkeiltään. Kyykky'häkissä' missä olen viime kerrat tehnyt on vakiokohdat mihin tanko voi jättää ja kohta missä joudun pitämään, on aavistuksen liian alhaalla, jolloin hitusen huonossa asennossa joudun tangon nostamaan.

Ottaa kyllä aivan järkettömästi päähän, jouluna kyykkäilin 110:llä kilolla maksimissaan (ja nimenomaan hyvällä fiiliksellä kun pystyi painamaan) ilman mitään ongelmia.

Mutta olet ihan oikeassa keskivartalon heikkoudesta, en varmastikkaan pysty alas jäämään. Lähtökohtaisesti haluaisin keskivartaloa parantaa nimenomaan kyykkäämällä, mikä nyt ei näköjään ole mahdollista. Monessa mielessä oma treenifilosofiani perustuu pitkälle siihen, että kovalla vastuksella isoja liikkeitä (penkki, kyykky, leuat) tekemällä kehitystä tapahtuu, ns. apuliikkeiden hinkkaamisesta ei aikoinaan ainakaan minulle tuntunut mitään hyötyä olevan (isossa kuvassa, eli siinä miltä näytää peilissä; myönnän,että olen erittäin pinnallinen salilla kävijä).

Mavea, Jullea ja suorin jaloin maastavetoa mukaan ohjelmaan, niin kohta kestää paketti kasassa kyykätessä. Voisit imo myös lyhentää kyykkysarjojasi esim. toistoalueelle 5-8. Noissa pitkissä sarjoissa altistut helpommin tekniikkavirheille, olkoonkin että kuorma on kevyempi. Voi olla, että keskivartalollesikin on myrkkyä juuri nuo pitkät sarjat, ja korsetti saattaa kestää isompaa kuormaa, mutta vähempiä toistomääriä ihan hyvin.
Pitää muistaa, että kyykky ei ole sulle kuitenkaan se liike, jolla vahvistat keskivartaloasi, vaan se homma tehdään tehokkaammin muilla liikkeillä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Onko kukaan palstaveli tai -sisko ehtinyt maistaa Fastin uusia makuja Cookies & cream ja Lime-valkosuklaa? Kommentteja?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Cookies & cream on helppoa juotavaa. 4 kiloa menee tuskitta.

Kiitos, pitää varmaan kokeilla :) Vajaat kolme kiloa on nyt mennyt pelkkää mansikkaa, kun niissä 1,45 kilon pusseissa oli vielä joku erikoistarjous. Alkaa tulla korvista ulos.
 

Scade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos, pitää varmaan kokeilla :) Vajaat kolme kiloa on nyt mennyt pelkkää mansikkaa, kun niissä 1,45 kilon pusseissa oli vielä joku erikoistarjous. Alkaa tulla korvista ulos.

Suosittelen kyllä pidemmän päälle tilaamaan fitnesstukusta starnutritionin tavaraa. Huomattavasti halvempaa kuin fastin, n. 60 euroa per neljä kiloa jos tilaa palautusjuomaa (recovery pro). Itse tykkään enemmän starnutritionin mausta. Ei yhtä makeita ja vähemmän esanssisia kuin fastin tavara. Toisaalta sekoittuu huonommin. Tämäkin ongelma tosin ratkeaa kun laittaa jo treenin alussa sekoittumaan.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kiitos, pitää varmaan kokeilla :) Vajaat kolme kiloa on nyt mennyt pelkkää mansikkaa, kun niissä 1,45 kilon pusseissa oli vielä joku erikoistarjous. Alkaa tulla korvista ulos.

Mielipiteeni: Sikakaan ei pysty vetämään noita mömmöjä veteen sekotettuna. Aivan kauheaa paskaa, mutta kun maitoon pistää, niin sitten on todella hyvän makuista. Itse tulee roudattua pienessä kylmälaukussa maitoa ja kylmäkallea. Maito pysyy noin 3 tuntia kylmänä. Itse tykkään Fastin mömmöjen mausta.

Viimeviikolla menin piiiitkästä aikaa Bodypump-tunnille. noin 6 kuukautta on käyty vain salilla, spinningissä ja toiminnallisessa harjoittelussa. Aikoinaan tuli paljonkin vedettyä Pumppia. Kyykky on salilla parantunut mukavasti ja ajattelinkin, että pistetään kunnolla painoja, eli 35 kiloa tankoon. Vajaan 5 minsan biisi todisti, että 4*12 on ihan eri asia kuin 5 minsaa jatkuvaa työtä. Puolessa välissä meinas noutaja tulla. Muut lihasryhmät koki sen jälkeen melkein saman kohtalon. Oli paikat seuraavana päivänä kipeenä niin kuin koko Lipon jengi olisi tehnyt lyöntiharjoituksia kroppaani. Aina välillä kannattaa lähteä sieltä raudan äärestä pois ja mennä vaikka Pumppaamaan. Lihakset saa ihan mukavasti ärsykettä ja parantaa taas sitä arkista saliakin.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mielipiteeni: Sikakaan ei pysty vetämään noita mömmöjä veteen sekotettuna. Aivan kauheaa paskaa, mutta kun maitoon pistää, niin sitten on todella hyvän makuista. Itse tulee roudattua pienessä kylmälaukussa maitoa ja kylmäkallea. Maito pysyy noin 3 tuntia kylmänä. Itse tykkään Fastin mömmöjen mausta.

Kyllä meillä ainakin koira mielellään lutkuttaa noita mömmöjä veteen sekoitettuna, jos vaan jostain saa. Ilmeisesti on sitten vielä sikaakin moniruokaisempi.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Suosittelen kyllä pidemmän päälle tilaamaan fitnesstukusta starnutritionin tavaraa. Huomattavasti halvempaa kuin fastin, n. 60 euroa per neljä kiloa jos tilaa palautusjuomaa (recovery pro). Itse tykkään enemmän starnutritionin mausta. Ei yhtä makeita ja vähemmän esanssisia kuin fastin tavara. Toisaalta sekoittuu huonommin. Tämäkin ongelma tosin ratkeaa kun laittaa jo treenin alussa sekoittumaan.

Ihan hyvä vinkki, kiitos. Neljä kiloa samaa tavaraa vaan tuntuu aika hurjalta, kun 2,9 kiloa on loppusuoralla ja tökkii jo pahasti :) Kovin montaa säkkiäkään ei huvittaisi pitää auki samanaikaisesti.

Mielipiteeni: Sikakaan ei pysty vetämään noita mömmöjä veteen sekotettuna.

Mielipiteeni: asennekysymys. Aikuinen ihminen voi hyvästä syystä laittaa suuhunsa jotain sellaistakin, mikä nyt välttämättä ei ole ihan lempparia.

Myyrän koiralle terkkuja! :)
 

Jeffrey

Jäsen
Kyllä minua hieman ihmetyttää, että kuka sitä jää makustelemaan sitä palkkaria? Tottahan se on, että maidon kanssa maistuu paremmalta, mutta vähän nörtteilyksi menee, jos sitä maitoa pitää salille asti roudailla.

Palkkarin nauttiminen on operaatio, ei mikään makusteluhetki! Salin jälkeen pukkarissa se 3-4 dl vettä shakeriin, homma sekaisin, ja kaksi huikkaa ja se on siinä.

Toki kannattaa jokin suhteellisen neutraali maku ottaa, varsinkin jos on aloittelija hommissa. Aloittelijan virhe on ottaa se joku capuccino tai minttusuklaan maku, ja toki tuollaiset alkaa tökkimään pidemmän päälle. Itse olen nyt vedellyt kohta 20 kg peräjälkeen massin suklaata, eikä mitään tökkimistä ole päässyt maun puolesta syntymään.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei päivää ilman kipua. Tänään tein penkkiä vähän leveämmällä otteella kuin normaalisti. Pikkurillit merkeissä, yleensä teen melkeinpä kapealla. No, penkki kulkikin yllättävän hyvin kunnes viimeisessä sarjassa vasenta rintaa alkoi sattua ja repiä. Tietenkin lopetin heti, ettei paikat ehtinyt revähtää ja nyt muutaman tunnin jälkeen en huomaa enää mitään. Penkki on itsellä ollut aina se kivuttomin liike.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Oletteko törmänneet "polttavaan" kipuun lihaksessa, ainoastaan tietyissä asennoissa? Minulla on toisen lavan alla/kyljessä kohta joka tietyissä kohdin tuntuu siltä kuin joku tökkäisi polttoraudalla siihen. Joku jumi siellä tuntuu olevan, koska välillä lähes aukeaa. Mahtaako olla joku hermoperäinen juttu?

Olen nyt alkanut rullailemaan lihaskalvoja auki ja siinä huomaa, että yläselkä on kokonaisuudessaan jotenkin "lukossa", ei tahdo aueta edes muoviputkella vaikka vähän sentään rutisee. Hierojalla käyntiä olen tässä miettinyt mutta pystyykö hierojakaan sitten moiseen auttamaan, tuntuu, että nikamat pitäisi rusauttaa paikalleen ja varmaan helpottaisi sitä kireyttä myös lapojen alta.

Muuten kulkee treeni vallan hienosti ja olen uudella ruokavaliolla painanut menemään toista kuukautta. Palautuminen on ollut hyvää, lihakset tuntuvat toimivan hyvin ja muutenkin fiilikset korkealla. Käytännössä olen mennyt siis VHH-tyyppisellä ja ainakin minulla se on toiminut erinomaisen hyvin. Ei tule "pöhnää" lounaan jälkeen ja iltaisinkin on virtaa ihan eri tavalla kuin aiemmin. Vatsavaivatkin ovat jääneet käytännössä täysin. Kasviksia, juureksia, marjoja, hedelmiä, lihaa, kalaa, broileria jne

Uutena elementtinä on sunnuntaisin ollut paasto jonka pidän joka viikko tämän laihdutuskuurin loppuun asti. Paastolla on yllättäviä vaikutuksia ja etenkin unen laatu on hyvä paastopäivää seuraavana yönä, jotenkin syvää ja levollista unta. Toistaiseksi on ainoastaan positiivista sanottavaa paastopäivästä ja onhan se helppoa kun ei tarvitse safkaa miettiä koko päivänä :)
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Toki kannattaa jokin suhteellisen neutraali maku ottaa, varsinkin jos on aloittelija hommissa. Aloittelijan virhe on ottaa se joku capuccino tai minttusuklaan maku, ja toki tuollaiset alkaa tökkimään pidemmän päälle. Itse olen nyt vedellyt kohta 20 kg peräjälkeen massin suklaata, eikä mitään tökkimistä ole päässyt maun puolesta syntymään.
Itsekin voin suositella noita Massin palkkareita. Vaniljaa, mansikkaa ja suklaata on mennyt jo kymmeniä kiloja vuorotellen, eikä kyllästymistä ole tapahtunut.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Cookies & cream on helppoa juotavaa. 4 kiloa menee tuskitta.
TUUT TUUT!

Kyseessä ei ole Fastin Cookies & cream, vaan Starnutritionin Cookies & cream hera80, jonka sitten sekoitan maltoon.

Siis TQoFE, jos menit jo tilaamaan Fastia minun suosituksillani, ja se maistuu pahalle, vahingonkorvausvaateet voi osoittaa suuntaani.

***

Muuten palautusjuomiin liittyen. Minä olen asennoitunut niihin siten, että kunhan mömmö on "helppoa" juotavaa eikä ala tökkiä, se ajaa asiansa. Makuelämykset haen sitten muualta.

Tilasin Mutant Massilta vaniljanmakuista massanlisääjää, koska en pysty syömään yli kulutukseni. Aloitan 500 kcal:n päiväannoksella ja katselen, mitä tapahtuu. Yhdeksänkymppiä on yhä tavoitteena.
 

Scade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
J. Grönvall: Itselläni ei kyllä ole ollut niinkään polttavaa vaan viiltävää kipua juuri noissa lapalihaksissa. En kyllä yhtään osaa sanoa mistä johtuu. Kyllä noihin voisi varmaan hierojan apua suositella. Osaava sellainen pystyy ainakin kertomaan mistä on kyse.

Onko toi ihan pysyvää vai tuntuuko nimenomaan tietynlaiset liikkeet aiheuttavan kipua? Toi lapojen alue on monille aika vaikea aktivoitava ja helposti myös aika jumissa. Saattaa olla, että sinne on tullut rasitusta eri tavalla ja lihaksisto reagoi siihen. Rullailu ja venyttely on varmaan ihan hyvää itse suoritettavaa terapiaa. Jos et ole ennen kokenut voin suositella myös lapapunnerruksia. Eli normaali punnerrusasento, mutta kokonaisen punnerruksen sijaan pyrit vain siihen asentoon, jossa lavat täysin yhdessä. Tästä sitten ylös siten, että pyrit työntämään lapoja mahdollisimman erillaan ja saat pienen pyöristyksen ja venytyksen olkapää-lavat-yläselkä akselille.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Siis TQoFE, jos menit jo tilaamaan Fastia minun suosituksillani, ja se maistuu pahalle, vahingonkorvausvaateet voi osoittaa suuntaani.

Tilaamaan? Kyllähän jokainen itseään arvostava tosinainen yhdistää lenkin ja heranhakureissun. Reppuun mahdollisesti jäävän tyhjän tilan voi täyttää ostamalla samalla uusia treenivaatteita tai vaikka kivan väriset käsipainot "kun ne oli tarjouksessa" ;)

Taidan silti testata Fastin Cookies & Creamia seuraavaksi. Nk. perhepakkauksissa sitä ei näy olevankaan ja pienen pussin hinnalla ei kauheasti harmita, vaikkei maku miellyttäisikään.

Tilasin Mutant Massilta vaniljanmakuista massanlisääjää, koska en pysty syömään yli kulutukseni.

Tasan ei mene nallekarkit. Jotkut ne joutuu laskemaan syömisiään, ettei mene yli kun oma massa on pienikokoisen naisen mutta ruokahalu 100-kiloisen miehen :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös