Mainos

Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

• 933 642
  • 4 656

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kiitos, pitää varmaan kokeilla :) Vajaat kolme kiloa on nyt mennyt pelkkää mansikkaa, kun niissä 1,45 kilon pusseissa oli vielä joku erikoistarjous. Alkaa tulla korvista ulos.

Mielipiteeni: Sikakaan ei pysty vetämään noita mömmöjä veteen sekotettuna. Aivan kauheaa paskaa, mutta kun maitoon pistää, niin sitten on todella hyvän makuista. Itse tulee roudattua pienessä kylmälaukussa maitoa ja kylmäkallea. Maito pysyy noin 3 tuntia kylmänä. Itse tykkään Fastin mömmöjen mausta.

Viimeviikolla menin piiiitkästä aikaa Bodypump-tunnille. noin 6 kuukautta on käyty vain salilla, spinningissä ja toiminnallisessa harjoittelussa. Aikoinaan tuli paljonkin vedettyä Pumppia. Kyykky on salilla parantunut mukavasti ja ajattelinkin, että pistetään kunnolla painoja, eli 35 kiloa tankoon. Vajaan 5 minsan biisi todisti, että 4*12 on ihan eri asia kuin 5 minsaa jatkuvaa työtä. Puolessa välissä meinas noutaja tulla. Muut lihasryhmät koki sen jälkeen melkein saman kohtalon. Oli paikat seuraavana päivänä kipeenä niin kuin koko Lipon jengi olisi tehnyt lyöntiharjoituksia kroppaani. Aina välillä kannattaa lähteä sieltä raudan äärestä pois ja mennä vaikka Pumppaamaan. Lihakset saa ihan mukavasti ärsykettä ja parantaa taas sitä arkista saliakin.

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mielipiteeni: Sikakaan ei pysty vetämään noita mömmöjä veteen sekotettuna. Aivan kauheaa paskaa, mutta kun maitoon pistää, niin sitten on todella hyvän makuista. Itse tulee roudattua pienessä kylmälaukussa maitoa ja kylmäkallea. Maito pysyy noin 3 tuntia kylmänä. Itse tykkään Fastin mömmöjen mausta.

Kyllä meillä ainakin koira mielellään lutkuttaa noita mömmöjä veteen sekoitettuna, jos vaan jostain saa. Ilmeisesti on sitten vielä sikaakin moniruokaisempi.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Suosittelen kyllä pidemmän päälle tilaamaan fitnesstukusta starnutritionin tavaraa. Huomattavasti halvempaa kuin fastin, n. 60 euroa per neljä kiloa jos tilaa palautusjuomaa (recovery pro). Itse tykkään enemmän starnutritionin mausta. Ei yhtä makeita ja vähemmän esanssisia kuin fastin tavara. Toisaalta sekoittuu huonommin. Tämäkin ongelma tosin ratkeaa kun laittaa jo treenin alussa sekoittumaan.

Ihan hyvä vinkki, kiitos. Neljä kiloa samaa tavaraa vaan tuntuu aika hurjalta, kun 2,9 kiloa on loppusuoralla ja tökkii jo pahasti :) Kovin montaa säkkiäkään ei huvittaisi pitää auki samanaikaisesti.

Mielipiteeni: Sikakaan ei pysty vetämään noita mömmöjä veteen sekotettuna.

Mielipiteeni: asennekysymys. Aikuinen ihminen voi hyvästä syystä laittaa suuhunsa jotain sellaistakin, mikä nyt välttämättä ei ole ihan lempparia.

Myyrän koiralle terkkuja! :)

Jeffrey

Jäsen
Kyllä minua hieman ihmetyttää, että kuka sitä jää makustelemaan sitä palkkaria? Tottahan se on, että maidon kanssa maistuu paremmalta, mutta vähän nörtteilyksi menee, jos sitä maitoa pitää salille asti roudailla.

Palkkarin nauttiminen on operaatio, ei mikään makusteluhetki! Salin jälkeen pukkarissa se 3-4 dl vettä shakeriin, homma sekaisin, ja kaksi huikkaa ja se on siinä.

Toki kannattaa jokin suhteellisen neutraali maku ottaa, varsinkin jos on aloittelija hommissa. Aloittelijan virhe on ottaa se joku capuccino tai minttusuklaan maku, ja toki tuollaiset alkaa tökkimään pidemmän päälle. Itse olen nyt vedellyt kohta 20 kg peräjälkeen massin suklaata, eikä mitään tökkimistä ole päässyt maun puolesta syntymään.

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei päivää ilman kipua. Tänään tein penkkiä vähän leveämmällä otteella kuin normaalisti. Pikkurillit merkeissä, yleensä teen melkeinpä kapealla. No, penkki kulkikin yllättävän hyvin kunnes viimeisessä sarjassa vasenta rintaa alkoi sattua ja repiä. Tietenkin lopetin heti, ettei paikat ehtinyt revähtää ja nyt muutaman tunnin jälkeen en huomaa enää mitään. Penkki on itsellä ollut aina se kivuttomin liike.

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Oletteko törmänneet "polttavaan" kipuun lihaksessa, ainoastaan tietyissä asennoissa? Minulla on toisen lavan alla/kyljessä kohta joka tietyissä kohdin tuntuu siltä kuin joku tökkäisi polttoraudalla siihen. Joku jumi siellä tuntuu olevan, koska välillä lähes aukeaa. Mahtaako olla joku hermoperäinen juttu?

Olen nyt alkanut rullailemaan lihaskalvoja auki ja siinä huomaa, että yläselkä on kokonaisuudessaan jotenkin "lukossa", ei tahdo aueta edes muoviputkella vaikka vähän sentään rutisee. Hierojalla käyntiä olen tässä miettinyt mutta pystyykö hierojakaan sitten moiseen auttamaan, tuntuu, että nikamat pitäisi rusauttaa paikalleen ja varmaan helpottaisi sitä kireyttä myös lapojen alta.

Muuten kulkee treeni vallan hienosti ja olen uudella ruokavaliolla painanut menemään toista kuukautta. Palautuminen on ollut hyvää, lihakset tuntuvat toimivan hyvin ja muutenkin fiilikset korkealla. Käytännössä olen mennyt siis VHH-tyyppisellä ja ainakin minulla se on toiminut erinomaisen hyvin. Ei tule "pöhnää" lounaan jälkeen ja iltaisinkin on virtaa ihan eri tavalla kuin aiemmin. Vatsavaivatkin ovat jääneet käytännössä täysin. Kasviksia, juureksia, marjoja, hedelmiä, lihaa, kalaa, broileria jne

Uutena elementtinä on sunnuntaisin ollut paasto jonka pidän joka viikko tämän laihdutuskuurin loppuun asti. Paastolla on yllättäviä vaikutuksia ja etenkin unen laatu on hyvä paastopäivää seuraavana yönä, jotenkin syvää ja levollista unta. Toistaiseksi on ainoastaan positiivista sanottavaa paastopäivästä ja onhan se helppoa kun ei tarvitse safkaa miettiä koko päivänä :)

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Toki kannattaa jokin suhteellisen neutraali maku ottaa, varsinkin jos on aloittelija hommissa. Aloittelijan virhe on ottaa se joku capuccino tai minttusuklaan maku, ja toki tuollaiset alkaa tökkimään pidemmän päälle. Itse olen nyt vedellyt kohta 20 kg peräjälkeen massin suklaata, eikä mitään tökkimistä ole päässyt maun puolesta syntymään.
Itsekin voin suositella noita Massin palkkareita. Vaniljaa, mansikkaa ja suklaata on mennyt jo kymmeniä kiloja vuorotellen, eikä kyllästymistä ole tapahtunut.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Cookies & cream on helppoa juotavaa. 4 kiloa menee tuskitta.
TUUT TUUT!

Kyseessä ei ole Fastin Cookies & cream, vaan Starnutritionin Cookies & cream hera80, jonka sitten sekoitan maltoon.

Siis TQoFE, jos menit jo tilaamaan Fastia minun suosituksillani, ja se maistuu pahalle, vahingonkorvausvaateet voi osoittaa suuntaani.

Muuten palautusjuomiin liittyen. Minä olen asennoitunut niihin siten, että kunhan mömmö on "helppoa" juotavaa eikä ala tökkiä, se ajaa asiansa. Makuelämykset haen sitten muualta.

Tilasin Mutant Massilta vaniljanmakuista massanlisääjää, koska en pysty syömään yli kulutukseni. Aloitan 500 kcal:n päiväannoksella ja katselen, mitä tapahtuu. Yhdeksänkymppiä on yhä tavoitteena.

Scade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
J. Grönvall: Itselläni ei kyllä ole ollut niinkään polttavaa vaan viiltävää kipua juuri noissa lapalihaksissa. En kyllä yhtään osaa sanoa mistä johtuu. Kyllä noihin voisi varmaan hierojan apua suositella. Osaava sellainen pystyy ainakin kertomaan mistä on kyse.

Onko toi ihan pysyvää vai tuntuuko nimenomaan tietynlaiset liikkeet aiheuttavan kipua? Toi lapojen alue on monille aika vaikea aktivoitava ja helposti myös aika jumissa. Saattaa olla, että sinne on tullut rasitusta eri tavalla ja lihaksisto reagoi siihen. Rullailu ja venyttely on varmaan ihan hyvää itse suoritettavaa terapiaa. Jos et ole ennen kokenut voin suositella myös lapapunnerruksia. Eli normaali punnerrusasento, mutta kokonaisen punnerruksen sijaan pyrit vain siihen asentoon, jossa lavat täysin yhdessä. Tästä sitten ylös siten, että pyrit työntämään lapoja mahdollisimman erillaan ja saat pienen pyöristyksen ja venytyksen olkapää-lavat-yläselkä akselille.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siis TQoFE, jos menit jo tilaamaan Fastia minun suosituksillani, ja se maistuu pahalle, vahingonkorvausvaateet voi osoittaa suuntaani.

Tilaamaan? Kyllähän jokainen itseään arvostava tosinainen yhdistää lenkin ja heranhakureissun. Reppuun mahdollisesti jäävän tyhjän tilan voi täyttää ostamalla samalla uusia treenivaatteita tai vaikka kivan väriset käsipainot "kun ne oli tarjouksessa" ;)

Taidan silti testata Fastin Cookies & Creamia seuraavaksi. Nk. perhepakkauksissa sitä ei näy olevankaan ja pienen pussin hinnalla ei kauheasti harmita, vaikkei maku miellyttäisikään.

Tilasin Mutant Massilta vaniljanmakuista massanlisääjää, koska en pysty syömään yli kulutukseni.

Tasan ei mene nallekarkit. Jotkut ne joutuu laskemaan syömisiään, ettei mene yli kun oma massa on pienikokoisen naisen mutta ruokahalu 100-kiloisen miehen :)

Jeffrey

Jäsen
Tuo jos mikä on sekä asenne- että ajankäyttökysymys.

Jaaa pitkälti myös elintapakysymys. Vaikka treenit ovat luistaneetkin ihan hyvin ja olen melko tyytyväinen vartalooni, niin tiedostan sen, että parempia tuloksia varten pitäisi syödä enemmän. Pitäisi syödä enemmän ja siistiä omia elintapojaan. Tuossa muutama kuukausi sitten ihan virallisesti sinkkuunnuttua korkki vähän ryöpsähti auki, ja tuosta lähtien on ollut se kaksi tiukkaa viikkoa kohden. Yksi dokauspäivä ja sitä seuraava mässyttely on sellainen 3000-4000 kcal extraa. Kun iso mies vetää sen kaksipäivää putkeen ja siihen sitten sunnuntaina siipiä ja sipsejä, niin ollaan äkkiä kahden päivän osalta siellä 10 000 kcalissa. Plus sitten tietenkin viinan ja mässyttelyn takia aineenvaihdunta on useamman päivän sekaisin.

Tuo viikonloppuhommelit on tehneet sen, että pitää viikolla pystyä pikkasen karistamaan syömisissä. Tai muuten kroppa ei vaan pysy edes tyydyttävässä kuosissa. Kun toisen dokauskerroista karistaisi pois, ja välttäisi sen tuplien aiheuttaman sunnuntai överit paskaruokaa, niin voisi helposti ottaa viikon aikana sen 3000-5000 kcal ns. hyvää ravintoa. Tuo on vielä sellainen summa, että vaikka sen jakaisi kuudelle päivälle, niin aika paljon saisi vaivaa nähdä, että ekstraa saisi tuon verran sisään.

Noh, kesää kohden mennään ja pari viikkoa sitten tehtiin se päätös, että pikkuhiljaa aletaan rasvoja pudottamaan. Tämä näkyy kovasti opiskelijan lompakossa, ja toivottavasti ennen kesää myös vyötärö kiristyisi sen sentin-kaksi. Viime viikonlopun jälkeen tehtiin myös se päätös, että tuplia ei vedellä ellei sitten satu olemaan oikea syy sille. Noh, kuin taikaiskusta ne syyt tulivat sekä kuun viimeiselle että seuraavan ensimmäiselle viikonlopulle. Kuitenkin tuossa ehtii sitten vielä hyvin toisaalta himmailemaan, ja toisaalta kiristämään ennen kesää.

passenger

Jäsen
Noista palkkareista voin ainakin itse suositella Mannisen Anabolic Overdrive 2:sta. Mansikka-lime, appelsiini ja mustaherukka menee ainakin meikäläiselle mainiosti alas ihan veden kanssa.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Tuo jos mikä on sekä asenne- että ajankäyttökysymys.
Tietysti on mahdollista syödä paljon ja puhtaasti. Minulla ei ole vielä syttynyt into laskea itse / ostaa ravintosuunnitelmaa joka päivälle, vaikka maksimaalisen kehityksen saaminen varmasti edellyttäisi sitä. Paljon syöminen ei myöskään ole mitään hauskaa eikä halpaa hommaa jatkuvasti tehtynä, joten jos osan ruoan tarpeesta voi saada oikaisemalla, oikaisen mielelläni. Esimerkki eilisen ruoista (3 treeniä, kulutus karvan päälle 4 000 kcal):

0730

Rahkaa 250g
Raejuustoa 200g
Kaurahiutaleita n. 100g
Sokeria pari teelusikallista
Kaakaojauhetta pari ruokalusikallista
Rasvatonta maitoa ~ 1dl
Vitamiinit

1030

250kcal:n edestä massanlisääjää

1115

Tupla-annos opiskelijaruokalan kanakastikkeeseen verrannollista tuotetta riisin, salaatin ja maidon kanssa

1330

Palkkari (reilu desi heraa ja reilu desi maltoa)

1530

~200g naudanjauhelihaa
~200g tomaattikastiketta
~200g täysjyvämakaroonia

1800

Edellisestä setistä jäi yli joitakin kymmeniä grammoja kaikkia tuotteita, joten vedin ne.

2145

Palkkari

2230

250g rahkaa
250kcal:n edestä massanlisääjää
Ruokalusikallinen kaakaojauhetta

Pari omenaa taisi mennä joissain väleissä.

Tuleeko jollakulla pikasilmäyksellä kehitysideoita?

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Rasvat, vitamiinit.

Jep. Tuossahan tulee rasvaa käytännössä ainoastaan jauhelihasta. Kanakastikkeesta sitten vähän, riippuen miten se on tehty. Sitä nyt pitäisi pyrkiä saamaan noin 1g/painokilo.

Vitamiinit tulevat purkista ilmeisesti aamulla. Mutta tästä huolimatta syöt aivan helvetin vähän jäniksenruokaa. Lisäisin kasviksia vähintään myös tuohon päivän toiseen lämpimään ateriaan. Ja reippaasti. Ja lounaallakin luonnollisesti vähän enemmän kuin pari salaatinlehteä ja kurkunpalaa.

Pähkinöistä (saksan) esimerkiksi saat niitä hyviä rasvoja ja myöskin proteiinia + kaloreita, mikäli se on ongelma. Niitä ei tarvitse edes syödä paljoa per päivä.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vitamiinit tulevat purkista ilmeisesti aamulla. Mutta tästä huolimatta syöt aivan helvetin vähän jäniksenruokaa. Lisäisin kasviksia vähintään myös tuohon päivän toiseen lämpimään ateriaan. Ja reippaasti. Ja lounaallakin luonnollisesti vähän enemmän kuin pari salaatinlehteä ja kurkunpalaa.

Jep täältäkin. Aamu- ja iltapalaan on helppo heittää sekaan puolesta pussillisesta pussilliseen (100-200 g) vaikka Pirkan pakastettuja mustaherukoita, kuutioiksi pilkottu päärynä tai edes purkki säilykeananasta. Lisäkustannus jää noin euroon päivässä.

Pähkinöiden lisäksi tuohon ruokavalioon olisi helppo lisätä pari kananmunaa tai graavilohta johonkin väliin vaikka ihan sellaisenaan. Cocovin kookosöljyä lisään itse välillä rahkan joukkoon siten, että sulatan ensin mustaherukat ja kookosöljyn ja sitten lisään ne rahkan joukkoon. Siitä on myös helppoa tehdä suklaata herkutteluhetkiin.

Noista palkkareista voin ainakin itse suositella Mannisen Anabolic Overdrive 2:sta. Mansikka-lime, appelsiini ja mustaherukka menee ainakin meikäläiselle mainiosti alas ihan veden kanssa.

Kiitos! Vinkki ei mene käyttöön ihan sellaisenaan (liikaa hiilareita mulle, tykkään sekoittaa itse tarpeen mukaan), mutta tämän ansiosta bongasin Mannisen vanukkaat, joita on varmaan pakko testata :)

Edit. Kroppa on tuntunut vähän väsyneeltä viime aikoina ja kalenterissa oli muutenkin täksi päiväksi suunniteltu lepopäivä. Rupesin äsken laskeskelemaan ja huomasin, että edellinen lepopäivä oli 2.3. sunnuntaina... Yli kaksi viikkoa vähintään tunti liikuntaa ja kuntoilua päivässä. Ei taida tarvita enää ihmetellä, miksi olo on ollut vähän tukkoinen :)

Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olin pitkään sillä linjalla, että hoidan treenaamisen ilman mitään keinotekoisia palkkareita yms. mutta nyt alkuvuodesta nappasin hetken mielijohteesta Lidlin jonkun Fastin palkkarisatsin tarjouksesta mukaani ja sitä olen jo jonkin aikaa jyystänyt. En osaa sanoa sen kummemmin, onko tuosta mitään konkreettista hyötyä ollut, mutta ainakaan ei ole niin kova kiire syömään eikä haittaa ne pienet sivupolut aikatauluissa, mitä arki pitää tällä hetkellä aika paljon sisällään. Tämä siis pään sisällä lähinnä. Mutta koska se on helpottanut asennoitumistani arkeen, pidetään palkkari mukana hommissa. Kaikki mahdollinen kroppaan kohdistuva hyöty on sitten plussaa. Mulla ei varsinaisesti lihaskasvu ole tavoitteena vaan raudan liikkuminen.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Kiitos näkökulmista. Tietysti takaraivokin kertoo, että kasviksia ja marjoja pitäisi syödä enemmän, mutta en ole yksinkertaisesti jaksanut alkaa kantaa niitä kaiken muun setin lisäksi kaupasta kotiin joka kerralla ja vääntää salaattia muun ruoanteon ohessa. Mitään makumaailmaan liittyvää asenneongelmaa minulla ei ole salaattiin, vaan hyvin tehty salaatti hakkaa lämpimät ruoat pystyyn. En tosin itse ole mikään salaatinteon mestari. Sisäänotettu energia vaan on niin pieni perussalaateissa, että en viitsi tehdä. Laiskuus on siis syynä kasvisten vähyyteen. Palstalaisten innostamana tosin taidan ottaa tavoitteekseni panostaa asiaan.

Rasvoja ei myöskään tosiaan juuri tule, mikä oli aika yllätys minulle. Tosin totta kai paistan sipulit, jauhelihat yms. oliiviöljyssä, mitä en muistanut lisätä ruokavalioesimerkkiini. Kookosöljyn lisääminen oli hyvä pointti, koska sitä jo kotoa löytyykin.

D-, C- ja monivitamiinitabletit syön joka aamu.

Painopisteeksi siis salaatit ja rasvat jatkossa (mitä olenkin kiltisti toteuttanut jo tämän päivän).

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitos näkökulmista. Tietysti takaraivokin kertoo, että kasviksia ja marjoja pitäisi syödä enemmän, mutta en ole yksinkertaisesti jaksanut alkaa kantaa niitä kaiken muun setin lisäksi kaupasta kotiin joka kerralla ja vääntää salaattia muun ruoanteon ohessa.

Älä tee salaattia vaan nakkaa ne pupunruoat marjoina tai hedelminä sinne aamu- ja iltapalan joukkoon.

Salaatissa ei myöskään ole pakko olla seitsemää eri rehua, joiden kaikkien jämät jäävät jääkaappiin nahistumaan. Mulla on usein eväänä töissä kunnon ruoan lisäksi kokonainen kurkku ja yksi iso paprika, jotka olen pilkkonut valmiiksi rasiaan. Aikaa pilkkomiseen menee alle minuutti ja puoli kiloa päivässä toteutuu jo siinä.

Aamurahkaan kun heittää sen pilkotun päärynän tai 200 g mustaherukkaa soijarouheen, ohrasuurimoiden ja satunnaisen heran lisäksi ja illalla vielä mahdollisesti syö vaikka hunajamelonia ja mansikoita, niin ollaan ihan huomaamatta kilossa pupunruokaa per päivä.

D-, C- ja monivitamiinitabletit syön joka aamu.

Soo soo poika! Ne tabletit ovat vitamiinilisä, eivät -korvike :)

Jeffrey

Jäsen
En tosin itse ole mikään salaatinteon mestari. Sisäänotettu energia vaan on niin pieni perussalaateissa, että en viitsi tehdä. Laiskuus on siis syynä kasvisten vähyyteen. Palstalaisten innostamana tosin taidan ottaa tavoitteekseni panostaa asiaan.

Ei kasvisten syömisen tarvitse tarkoittaa salaattia. Itse opiskelijana teen melko usein laatikkoruokia: makaroonilaatikkoa, lasagnea, kiusauksia, patoja yms. Noihin ruokiin on melko helppo nakata mukaan kasviksia. Makaroonilaatikkoon parsa- kukkakaalia, lasagneen samoja kaaleja tai kesäkurpitsaa jnejne. Lisäksi nuo vihannekset kestävät melkohyvin pakastamisen, jolloin voit tehdä kerrasta isomman satsin, eikä tartte sitten aina kokata.

Tietty sitten myös aasialaisiin ruokiin uppoaa kasviksia melko kivasti. Currytahnaan voi hukuttaa plenderillä paprikoita, eikä se kinkkikään kaikkia mahdollisia vihanneksia tarvitse, vaan vaikka porkkana ja parsakaali kantaa jo aika pitkälle.

Vihanneksissa on hyvä muistaa myös se, että lähtökohtaisesti kaikki kaupassa niissä kiinni olevat osat ovat lähtökohtaisesti syötäviä. Okei kaikki ei välttämättä hyvälle maistu, mutta käytä toki esimerkiksi kaaleissa myös varret hyväksi, jolloin saat niille rahoille (kantamisille) mahdollisimman hyvää vastinetta.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei kasvisten syömisen tarvitse tarkoittaa salaattia. Itse opiskelijana teen melko usein laatikkoruokia: makaroonilaatikkoa, lasagnea, kiusauksia, patoja yms. Noihin ruokiin on melko helppo nakata mukaan kasviksia. Makaroonilaatikkoon parsa- kukkakaalia, lasagneen samoja kaaleja tai kesäkurpitsaa jnejne. Lisäksi nuo vihannekset kestävät melkohyvin pakastamisen, jolloin voit tehdä kerrasta isomman satsin, eikä tartte sitten aina kokata.

Totta! Itse teen aika usein erilaisia kasvishöystöjä, proteiiniksi ja rasvaksi lisään sitten vaihtelevia papuja tai kikherneitä sekä kanaa ja cashew-pähkinöitä tai naudan jauhelihaa. Kuten Jeffrey yllä neuvookin, iso satsi kerralla ja osa saman tien annosrasioissa pakastimeen. Höystöjen hyviin puoliin kuuluu myös niiden monipuolinen käytettävyys: sellaisenaan, tortillan väliin, raejuuston kanssa, pastakastikkeeksi jne.

Jos on kiire eikä ehdi tai "ehdi" pilkkoa kymmentä eri kasvista, hyvän pohjan saa aikaan jo sipulista, muutamasta tomaatista ja munakoisosta tai kesäkurpitsasta.

Kaalilaatikko tai uunijuureksetkin syntyvät helposti vaikka tätä keskustelupalstaa selaillessa. Pihvin tai vaikka maksaa paistaa kaveriksi parissa minuutissa.

Viimeksi muokattu:

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Minkälaisia vatsatreenejä porukka oikein tekee?

Tuubista tuttu "extreme six pack abs workout" on kyllä mainio reeni! Tulee itse tehtyä kyseinen reeni puntin jälkeen sekä puolikkaana kotopuolella.

Ensin jalat koukussa rintaan x20, sen jälkeen jalat pidetään ylhäällä pienessä koukussa jotta sormilla osutaan varpaisiin. Tuota se sama x20. Siihen päälle 30 sekuntia lankkuna. Ei palautuksia välissä. Tätä tehdään se 4 kertaa. Voin luvata, että kyllä tuntuu!

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Teen vatsoja yleensä vatsapenkissä staattisina pidätyksinä lisäpainoilla ja ilman, peruslinkkareita ja lankkua. Hyvän tuntuman merkki on se, että navan alustan lihakset ovat tulessa.
---

Kasviksista oma suosikkini on broccoli elikkäs parsakaali. Keitinveteen vähän suolaa ja köntsä voita, kiehuvaksi ja noin reilun peukalon kokoiset kaalinnuput sinne pariksi minuutiksi. Kirkkaan vihreä väri ja napsuva purutuntuma pitää jäädä. Kaveriksi voi tarjota valkoviinietikkaa, jos pientä väriä haluaa makuun, mutta itse pidän ihan siitä miedosta voinmausta. Lisäkkeenä protskulle tai sellaisenaan.

Scade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minkälaisia vatsatreenejä porukka oikein tekee?
Vatsalihaksia treenataan usein kovin eri tavalla kuin muita lihasryhmiä eli juuri tommosia pitkiä poltesarjoja. En vain oikein tiedä onko sille mitään järkevää perustetta. Kyllä vatsojakin treenatessa voi pyrkiä kuormituksen ja voimien kasvatukseen. Tollaisessa poltetreenissä on pidemmän päälle vaikea saada kovin merkittävää kehitystä.

Itsellä on vatsatreenit vähän vaihdellut treenijaksojen ja valmentajien mukaan. Yksi mielestäni erittäin toimiva ja simppeli tapa treenata on 3x45" lankkupidot, lisäpainoja selän päälle. Lankustakin normaalisti nopeasti loppuu idea kun pitäisi alkaa tekemään jotain 5-10' sarjoja, sen sijaan juuri tuo painon lisääminen on hyvä tapa nimenomaan voiman (ja lihasmassan) kasvatuksessa. Levypaino siis yläselän päälle. Jos paino laitetaan alaselän päälle tulee siitä turhaa rasitusta nikamille. Aluksi tuo on helppo tehdä itse kun riittää yksi levy lisäpainoksi. Meillä tosin aika nopeasti alkoi porukalla olla semmoset 50kg lisäpainoja tossa jolloin se treenikaveri oli aika välttämätön.

Tällä hetkellä minulla on hieman erilainen systeemi käytössä. Vatsat tulee treenattua käytännössä puntin alkuverryttelyssä. Joko mittarimato 2x8, lankkupito jalan nostoilla 2x10 (10 jalan nostoa per puoli, eli 20 yhteensä) ja jalkaojennus maaten 2x20 (jalat koukussa vatsarutistus eli lantio ja alaselkä nousevat maasta) tai sivulle heilaitus jaloilla 2x8 (8 heilatusta kumpaankin suuntaan, 16 yhteensä), rowing sit ups 2x20 (http://www.instructables.com/id/Collegiate-Exercise-Dorm-Room-Fitness/step3/Sculls/ linkki vie sivustolle, jossa kuvademonstraatio liikkeestä). Eli jompikumpi näistä kolmen liikkeen setistä lämmittelyssä. Lämpässä tulee myös valakyykkyä, reverse lungea, ja lantion nostoa jotka kaikki vaativat keskivartalon kontrollia. Treeneissä itsessään tulee sitten rinnallevetoa, kyykkyä, maastavetoa sun muita liikkeitä jotka vaativat keskivartalon tukea.

Tämä toinen malli on ainakin itselleni ollut hyvä siinä mielessä, että olen normaalisti treenannut vatsoja vasta treenin loppupuolella. Nyt ne tulee jo aluksi ja ovat hyvin aktivoitu tulevia liikkeitä varten. Ei ole ainakaan itselläni vaikuttanut mitenkään negatiivisesti muihin punttiliikkeisiin vaan olen pikemminkin saanut niissä jopa paremmin keskivartalon tukemaan liikkeitä.

Kannattaa siis vähän kokeilla eri tyylejä, koska niistä saa eri tavoin treeniä vatsalihaksille sekä hyötyä muuhun treeniin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy