Kremppoja kun on sattunut omalle kohdalle niin olen turvautunut aika matalalla kynnyksellä hierojien ja fyssareitten apuun, köyhdytty 50 euroa on yleensä aika pieni paha verrattuna esimerkiksi viikon sairaslomaan tai viikkojen treenitaukoon. Tulehduskipulääkkeitä löytyy aina kaapista jos tulee akuutille kuurille tarvetta. Lisäksi olen pyrkinyt tiedostamaan omat heikkouteni ja hankkiutua niistä eroon säännöllisillä venyttelyillä ja liikkuvuusharjoituksilla (näitä löytyy mm. Voimisteluliiton sivuilta).Kyykkääminen sujuu muuten hyvin mutta oikean puolen lonkka on ollut kipeä. Epäilen, että kyse on lihaskrampista tms, mutta joka tapauksessa punnerrusvaiheessa (nosto) tuleva kipu rajoittaa ja tekniikka kärsii. Mitä tehdä lonkalle, venyttelyä vai hierontaa? Kipua ei tunnu oman kehon painolla kyykätessä, mutta ilmeisesti tangon kanssa asento on jollain tavalla väärä.
Oletko käynyt kehonkoostumusmittauksessa tai löytyykö sinulta tai joltain tutulta vaaka joka näyttää rasvaprosentit ym? Olen harrastellut punttien nostelua puolisentoista vuotta jona aikana paino on noussut viitisen kiloa, nyt olen parissa kuukaudessa hankkiutunut 3-4 lisäkilosta eroon lisäämällä lenkkeilyä ja pyöräilyä voimatasojen kärsimättä. Hyvät yöunet ja säännöllinen ateriarytmi on myös todella tärkeä, vettä kannattaa juoda paljon. Nämä tosin tiedätkin varmaan minua kokeneempana treenaajana :)Ruokavaliosta minullakin olisi sellainen kysymys, että mistähän voi johtua ettei paino putoa lainkaan? Treenaan kuitenkin 4-5 krt/viikko joten kulutus pitäisi olla kuitenkin jo kohtuullinen. Pidän kerran viikossa päivän jolloin voi syödä mitä lystää, eli usein pizza, makkaraa tai vastaavaa, muuten ihan tavallista perusruokaa. En käytä sokeria lainkaan, en syö sipseja jne.
En pidä ollenkaan herkuttelupäiviä, sallin mielummin itselleni jätskin kiskalla jos tekee mieli tai tuopin terassilla tai lätkämatsissa jos maistuu. Torstaina lounaspöydässä on kiva ottaa pannukakkua ja mansikkahilloa. Pidän säännöllistä herkuttelupäivää paheena jota alkaa jossain vaiheessa alitajuisesti odottamaan ja silloin voi mässäilyt mennä "överiksi", tämä ratkaisu sopii minulle parhaiten. Kotiin en osta mitään herkkuja enkä niitä kaipaakkaan, limut ja karkit ei maistu ja leipää en syö oikeastaan ollenkaan. Pari leipää on omassa kaveripiirissäni se pahin ylimääräisten kalorien lähde, vielä kun miettii kuinka paljon juustot ja leikkeleet maksaa niin siinä säästää jo pitkän pennin vuodessa.
Mitä muuten tuo tavallinen perusruoka pitää sisällään? Onko se "suomalaisittain" iso läjä pastaa tai perunaa höystettynä jollain suolaisella ja rasvaisella kastikkeella? :) Löytyisikö ruokatavoista kenties jotain parannettavaa?
Viimeksi muokattu: