Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 913 396
  • 4 644

Evander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No ehämmää teille karjuille pärjää, mut kaippa se on huutoon vastattava. Toistaseks on menny 5x130kg.
Lähen ettiskeleen itelleni sopivaa suonsilmää..

Siinähän on vallan hyvä tulos. Itse ainakin arvostan enemmän kovia vetäjiä, kuin kovia punnertajia. Johtuen tietysti siitä, kun punnerruksia treenataan ihan liikaa suhteessa vetoihin.
 
Siinähän on vallan hyvä tulos. Itse ainakin arvostan enemmän kovia vetäjiä, kuin kovia punnertajia. Johtuen tietysti siitä, kun punnerruksia treenataan ihan liikaa suhteessa vetoihin.
Tattis. Nyt ei vaan meinaa puristusvoima riittää enää, olen jopa harkinnu remmien käytön aloittamista, mut vain kulmasoudus.
Itelläkin oli toi vetopuoli selkeästi heikompi, mut aika hyvin sitä on nyt saanut korjattua, ja nyt on aika tasapainossa, luulisin.
 

Evander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tattis. Nyt ei vaan meinaa puristusvoima riittää enää, olen jopa harkinnu remmien käytön aloittamista, mut vain kulmasoudus.
Itelläkin oli toi vetopuoli selkeästi heikompi, mut aika hyvin sitä on nyt saanut korjattua, ja nyt on aika tasapainossa, luulisin.

Itse en remmejä käytä, vaikkei niissä mitään vikaakaan mielestäni ole. Puristusvoimatreeniä ei kannata kuitenkaan unohtaa kokonaan, jos vaikka joskus jää remmit himaan.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Lähen ettiskeleen itelleni sopivaa suonsilmää..


Tattis. Nyt ei vaan meinaa puristusvoima riittää enää, olen jopa harkinnu remmien käytön aloittamista, mut vain kulmasoudus.

Et sitten löytäny tarpeeksi isoa suonsilmää, kun vieläkin täällä heilut... No, se on isojen miesten ongelma... ;-)
Remmit on ihan ookoo, kun niitä käyttää sitten vasta isompien painojen kanssa. Monesti näkee, että ilmankin päriäis. Mokomatkin hifistelijät.
Joko alkaa se kiertävä yks jakoinen hahmottumaan, vai aloititko sittenkään?
 
Itse en remmejä käytä, vaikkei niissä mitään vikaakaan mielestäni ole. Puristusvoimatreeniä ei kannata kuitenkaan unohtaa kokonaan, jos vaikka joskus jää remmit himaan.
En määkään oo ny käyttäny, mutta tohon alkaa mietityttään. Puristusta en reenaa erityisesti, vaan oon ajatellu sen tulevan siinä sivussa.
Et sitten löytäny tarpeeksi isoa suonsilmää, kun vieläkin täällä heilut... No, se on isojen miesten ongelma... ;-)
..
Joko alkaa se kiertävä yks jakoinen hahmottumaan, vai aloititko sittenkään?
Juu, vielä hakusessa!
On hahmottunu, kolme eri settiä, ja päivät ma, ke ja pe. Siihen ti sit kiekkoreenit tai painia ja to tommonen bodypumppi. La sit kiekkopeli tai su sählyä, tai sekä että.
 

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Terve! Nyt tarvittaisiin neuvoja kokeneemmilta punttikarhuilta. Eli tarvitsisin neuvoja lisäravinteisiin liittyen. Olen alottanu kuntosalitreenaamisen (3kertaa viikossa) ja tarkoitus on hommata lisää voimaa ja lihaksia kroppaan. Läskiä haluaisin välttää, vaikka olenkin hoikka. Eli mitä kannattaa ostaa? Hera80? Mass+?
 
Terve! Nyt tarvittaisiin neuvoja kokeneemmilta punttikarhuilta. Eli tarvitsisin neuvoja lisäravinteisiin liittyen. Olen alottanu kuntosalitreenaamisen (3kertaa viikossa) ja tarkoitus on hommata lisää voimaa ja lihaksia kroppaan. Läskiä haluaisin välttää, vaikka olenkin hoikka. Eli mitä kannattaa ostaa? Hera80? Mass+?
Osta jokin nopeasti imeytyvä proteiini palautusjuomaksi, tai vaihtoehtoisesti jokin valmis palautumissekoitus, jossa proteiinia kuitenkin saman verran kuin hiilareita tai enemmän. Muuten sitten vetelet rahkaa ja kananmunia, lihaa/kalaa/kanaa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Miten tuossa vinopenkissä kuuluu sen tangon kanssa sählää?

Eli lasketaanko se tanko ihan nänneihin kiinni vai voiko jättää muutaman sentin päähän nänneistä?

Olen aloittelija.

EDIT; KIITOS OHJEISTA.
 
Viimeksi muokattu:
Miten tuossa vinopenkissä kuuluu sen tangon kanssa sählää?
Eli lasketaanko se tanko ihan nänneihin kiinni vai voiko jättää muutaman sentin päähän nänneistä?
..
Riippuu penkin kulmasta. Jos on vaakatasosta pykälän ylempänä, voi hyvin päästää rintaan kiinni. Jos taas on pystympänä, niin voi jättää vähän irti, jottei rassaa niin paljoa olkapäitä (joillakin kuulemma on ongelmia aiheuttanut) - ja mitä pystympänä sitä enemmän rakoa. Kannattanee tehdä niin kuin luonnolliselta tuntuu.
Itse olen vinopenan tehnyt lähes vaakatasossa ja käsipainoilla, jotka tuon rinnan tasolle.
 

El Crushero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eisbären Berlin, Kühnhackl
Miten tuossa vinopenkissä kuuluu sen tangon kanssa sählää?

Eli lasketaanko se tanko ihan nänneihin kiinni vai voiko jättää muutaman sentin päähän nänneistä?

Olen aloittelija.

Säädä penkki n. 30 asteen kulmaan ja laske tanko 2-3cm nännien yläpuolelle ja mielellään rintaan kiinni.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Mitens Väsyneet kädet ja muut, onko tullut eteen tälläinen supertreeni koskaan.
Itse siis vedän yks-jakoisella ja ihan spontaanisti on tullut käytännöksi tapa; kun lämmittely on tehty ja painot alkavat nousta, niin siinä sarjan kesken alan jo lämmittelemään seuraavassa laitteessa/ liikkeessä. Eli turhat mutta pakolliset tauot menee jo seuraavan liikkeen lämmittelyssä, syke pysyy korkealla ja samalla tulee hieman palautumisaikaa.
Tämä siis mahdollista vain, jos salilla on hieman väljempää ja pystyy varaamaan periaatteessa kaksi laitetta itselleen.
Hyväksi ainakin itse havainnut ja salillaoloaikakin on pienentynyt, mutta paljon tehokkaampaa, kuin ennen.
 
Mitens Väsyneet kädet ja muut, onko tullut eteen tälläinen supertreeni koskaan.
Itse siis vedän yks-jakoisella ja ihan spontaanisti on tullut käytännöksi tapa; kun lämmittely on tehty ja painot alkavat nousta, niin siinä sarjan kesken alan jo lämmittelemään seuraavassa laitteessa/ liikkeessä. Eli turhat mutta pakolliset tauot menee jo seuraavan liikkeen lämmittelyssä, syke pysyy korkealla ja samalla tulee hieman palautumisaikaa...
No meikä ei sen kummemmin yleensä lämmittelyjä tee. Ihan alkuun olen nyt tehnyt tempausvalaa hetken liikkuuvuuden parantamiseksi - ja meikäläisen kankeudella se on aika hyvääkin alkulämmittelyä, tuskanhiki puskee pintaan. Muutoin koitan pitää sarjojen välit suht lyhyinä, enkä tosiaan kummemmin lämmittele - ehkä joku 20 toistoa tangolla alkuun niissä liikkeissä missä se on käytössä.
Mutta varmasti toimiva tapa ja tosiaan tuo sitä aerobistakin puolta mukaan!
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
No meikä ei sen kummemmin yleensä lämmittelyjä tee...

No, totuuren nimes, ei mullakaan suurempia lämmittelyjä ole, mutta tuollainen limittäinen tekeminen pitää sykkeen kokoajan ylhäällä ja kaikki tulee tehtyä nopeemmin. Ja jos haluaa hifistellä, niin voi ottaa joskus jotain eritäviä(kin) liikkeitä mukaan, kun aikaa menee vähemmän.
Ja muutenkin, jaksaa paljon paremmin tehdä ne viimeiset, kun tulee tavallaan pakkolepoa sen toisen liikkeen ajaksi...
 
Jaaha.. Se taitaa olla roppa ylirasitustilassa. Eli ainakin viikko, ehkä toinenkin menee nyt hyvin kevyellä reenillä. Ajattelin tehdä salit kevyinä, suht nopeana ja venytellä sit vähän enemmän. Viikon jälkeen arvio olotilasta ja kattoo onko uni alkanut maittaa paremmin ja miten roppa reagoi. Tulin tähän päätelmään siis äsken kiekkoreeneissä, kun edelleen ei syke meinannut laskea. Aiemmin olen siis huomannut ongelmia palautumisessa ja unen laadussa.

Tästä pääsenkin kysymykseeni: millaisella jaottelulla olette tehneet, kuinka usein kevyt viikko?
 

Evander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tästä pääsenkin kysymykseeni: millaisella jaottelulla olette tehneet, kuinka usein kevyt viikko?

Itse pidän kepeitä viikkoja ihan tuntuman mukaan, vaikkei se ehkä optimaalisinta olekaan. Pari kertaa tulee käytyä usein yläkroppa/jalat -jaolla tai sitten ei ollenkaan. Kaikki riippuu miten paljon opiskelu ja duuni painaa päälle.

Yleinen käytäntö tuntuu olevan kevyen viikon pitäminen noin joka viides viikko, mutta itse en ole kokenut tarvitsena kevennystä niin usein.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on keveitä viikkoja yleensä joku kolme peräkkäin, sitten saatan vetää itseni jumiin yhden illan aikana. Sen jälkeen pitää taas antaa paikkojen palautua viitisen viikkoa. Tuona aikana voi toki käydä kerran lenkillä ja pari kertaa kaveriporukalla sählyssä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mitenkäs noilla kevyillä viikoilla, onko porukalla tapana vähentää painoja ja jättää runsaasti varaa sarjoihin, vai vetää pidempiä sarjoja? Itsellä tapana on ollut kevyillä viikoilla tehdä vain pääliikkeitä pienemmillä painoilla, mutta 15-20 sarjoilla, jolloin lihas on sarjan lopussa rasittunut. Teen yleensä kevyellä viikolla koko kropan kerralla, kaksi kertaa viikossa, kun taas normaalisti salilla 4 kertaa viikossa rinta/selkä/hartiat/jalat -jaottelulla. Olisko parempi jättää salilla käyminen välillä viikoksi väliin kokonaan vai tehdä vielä kevyemmin nuo liikkeet? Mitään ylirasitusta en ole huomannut, kroppa palautuu hyvin ja muutenkin tahti vaikuttaisi ihan sopivalta itselleni.
 
Mitenkäs noilla kevyillä viikoilla, onko porukalla tapana vähentää painoja ja jättää runsaasti varaa sarjoihin, vai vetää pidempiä sarjoja? ..
Itse ajattelin laskea painoja todella reilusti, tehdä esim. 3x10, kun normaalisti teen 5x5. Ja maven jätän nyt kokonaan pois, leukojakin teen huomattavasti vähemmän. Pyrin nyt välttämään isompaa rasitusta, ja jätän myös pumppitunnin väliin ainakin tältä viikolta. Katotaan sit kuinka alkaa olo muuttumaan..
Ehkäpä vastaisuudessa teen aina ajoittain kevyemmän viikon väliin.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Mitenkäs noilla kevyillä viikoilla, onko porukalla tapana vähentää painoja ja jättää runsaasti varaa sarjoihin, vai vetää pidempiä sarjoja?

Itselläni viikot menevät silloin niin kevyiksi, että pelkkä pyörähdys salin pihassa riittää ja eikun takaisin äkkiä kotiin. Joskus jopa muutama sarja penkiltä autotallissa ja muutama jabi ilmaan ennen saunaa.

Kokeilkaahan joskus ns volyymisarjoja, eli kaikki sarjat samanpituisina, samalla painolla ja palautukset lyhyinä. Eli ei vedetä täysin loppuun, vaan hyytyminen tapahtuu sarjojen kuluessa. Saa rutistaa lyhyessä ajassa tosissaan ja painot oltava ainakin 50% ykkösestä. sarjat esim 10 toistoa ja silloin palautuminen 10sek ja isommilla painoilla vaikka 5 toistoa ja 15 sek. Vartissa kerkeää tekemään ihan mukavasti toistoja.
 
Viimeksi muokattu:

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Nyt sitten otettiin itseä niskasta kiinni ja aloin käymään GoGo Expressillä pumppaamassa.
Käyn oikeastaan joka toinen päivä siellä ja viivyn n. 1,5-2h. Teen useilla laitteilla 3x10 sarjoja. Osaako joku kertoa vähän lisäravinteista? Siis että kannattaako niitä hankkia vielä tässä iässä (16v) ja että mitä kannattaisi käyttää, jos haluaa lisää lihasta?
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Osaako joku kertoa vähän lisäravinteista? Siis että kannattaako niitä hankkia vielä tässä iässä (16v) ja että mitä kannattaisi käyttää, jos haluaa lisää lihasta?

En tiedä mitä tarkoitat kannattamisella, mutta terveellisen ja riittävän ruoan lisäksi voisit ottaa ainakin kreatiinia. Myös aminohappo glutamiinilla anabolisia vaikutuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös