tombraider
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tampereen Tappara
Tässä meillä on näkemysero, mielestäni "egoliftaajatkin" saa käydä salilla ilman että heille nauretaan päin naamaa tai selän takana. Ei se ole keltään pois käsittääkseni. Oisinkohan itsekin sitten sellainen, en tiedä, ainakaan vajaalla liikeradalla en nylkytä. Peiliä saatan katsoa liikaa huomaamattani.
Asiaa jatkaakseni, noita huonoilla liikeradoilla tekeviä kyllä näkee aika ajoin, erityisesti ylätalja tuntuu olevan suosikkilaite sellaiseen. Tankoa revitään alas miten sattuu.
Itse kun en ole kuntosaliohjaaja, en viitsi sanoa mitään vaan jatkan omia hommiani. Ei kyllä nauratakaan. Pitäisköhän salilla kierrellä työntekijä joka opastaa kun näkee virhesuorituksia? Mielestäni kyllä, mutta money talks.
Ainakaan salilla, jossa käyn, ohjaajat ei neuvo ketään jos ei ole ostanut ohjausta.
Kyllä itse ainakin mainitsen treenaajalle asiasta, jos liiketekniikka näyttää siltä, että kohta menee rumasti paikat rikki. Monesti kyseessä on just salihommat aloittanut henkilö ja innostus menee taidon edelle. Ei ole kenenkään etu, että henkilö rikkoo selkänsä vaikka Mavessa omaa tietämättömyyttään. Useasti tämän ensimmäisen korjauksen jälkeen treenaaja uskaltaa myös itse kysyä jostain liikkeestä tai vaikka laitteesta ja silloin tämä saa enemmän irti treenaamisesta.
Yksi ryhmä uusia salihemmoja saa minulta aina suurimmat pisteet ja se on sairaanloisen lihavat aloittajat. Jumalauta että voi kynnys olla korkealla, kun avaa salin oven ja alkaa treenaamaan. Sali täynnä suht hyvässä kunnossa olevia ja sit itse just ja just saat itsesi liikuteltua jonkun laitteen luo. Monesti huomaa, että he ovat pihalla ja häpeissään kun eivät juurikaan osaa mitään tehdä, mutta silti yrittävät. Toki järkevämpää heille olisi mennä jonkun pätevän henkilön ohjaukseen ja aloittaa matka ihan perusasioista hitaasti edeten. Yhden kanssa tuli kerran vierekkäisillä pisteillä juteltua niitä näitä ja sitten hiljalleen hän tuli aina jotain kysymään tekniikoista tai painomääristä yms. Pala kerrallaan siinä tuli neuvottua ja tsempattua. Näki kyllä hienon eron about 3 vuoden jaksolla kuinka itsetunto ja kunto naisella nousi. Toki kilomäärät kehossa nyt ei niin hirveästi tippunut, mutta tapa jolla salille tuli ja treenasi näytti tosi hyvälle. Oliskohan ollut 2016 kun viimeksai näin kyseisen naisen ja toivottavasti on edelleen samassa putkessa tai sitten löytänyt jonkun toisen liikuntamuodon jota ei ennen pystynyt kokeilemaan.
Noista painoja tankoon jättävistä urpoista. Sanon asiasta saman tien, että vieppä käyttämäsi painot takaisin telineeseen. Ne ei opi, ellei saman tien puutu asiaan. Välillä tulee sorry ja välillä mutinaa.
Sitten on se yksi ryhmä joka saa pääni kiehumaan. Ryhmä joka tulee salille opettelemaan tekniikoita, koska he ovat päättäneet ruveta PT-ohjaajiksi. Siellä sitten ihmetellään kirja kädessä porukalla kyykkytekniikkaa ja miten sen pitäisi mennä eikä yksikään heistä näytä edes etäisesti liikunnalliselta.