Itse olen lähtökohtaisesti suoraan maksullisia ohjelmia vastaan. Käytännössä samanlaiset ohjelmat löytyy ilmaiseksi netistä ja ei perusteet kuitenkaan mihinkään ole muuttunut. Jos rahaa haluaa lyödä kiinni, niin mieluummin kunnollinen valmentaja. Joko ihan pari kertaa että katsoo kaikki liikkeet yms kondikseen tai sitten pidempi pätkä. Toki pidemmällä pätkällä tulee sitten "maksullinen ohjelma", mutta hyvä valmentaja osaa sitten muokata sitä sinun tarpeisiisi. Jos vaikka polveen tulee kipua, niin voi katsoa tekniikan tai eri liikkeen. Ja vastaavat sitten jos alaselkä saa liikaa rasitusta (vaihtelee myös yksilöittäin). Sitten nuo osaavat myös katsoa hieman paremmin että kuinka lähellä failurea oikeasti kävit ja tarpeenvaatiessa rauhoitella tai hieman tsempata sinua.Jossain tuli vastaan maksullinen ohjelma, missä mainostettiin että 4vko ensin bodaustyylistä ohjelmaa, jonka jälkeen 2 vko voimasetti. Sitten sama toistui uudestaan, ilmeisesti hieman modatulla ohjelmalla. Tuo voisi olla ihan järkevän kuuloinen setti, mutta mietin itse että mihin tuossa ottaa aina kevyempää settiä? Olisiko esimerkiksi yksi bodausviikko selvästi kevyempi, ja toinen voimaviikoista. Onko kellään kokemusta ja vinkkiä tuohon ohjelmointiin?
@Dustwallow in kanssa samaa mieltä, termi taitaa olla powerbuilding. Eli voimapainotteista bodausta. Isot perusliikkeet 6-8 toistoa, pienemmät 8-10 ja sitten nuo eristävät liikkeet oman maun mukaan. Esimerkiksi siis.
Oman maun mukaan sitten sarjojen määrä. Käytännössä kuitenkin mitä enemmän sarjoja, sitä kauempana failuresta pysytään. Jos massaa tarkoitus hankkia niin minimissään kaksi sarjaa, toinen vaikka kahden toiston päähän failuresta ja toinen sitten failureen (tai kolmen viikon aalto, 3 toiston päähän, 2 toiston päähän ja 1 toiston päähän tuo eka sarja). Jos voima kiinnostaa enemmän, niin sarjoja ylöspäin ja ei mennä failureen sekä mieluusti pysytään hieman kauempana siitä. Tuokin toi voi hieman aaltoilla.
Vähimmäismäärä treeniä olisi varmaan 3 kertaa viikossa ylä-ala-ylä (seuraava viikko sitten ala-ylä-ala) tai suoraan 3x koko kroppa. 4x sopii myös hyvin tuo ylä-ala jako. Siitä ylöspäin sitten työntävät-vetävät-jalat tai vastaava. Tuolle ylä/ala vaihtoehdolla sopii myös rinta-olkapää-ojentaja-selkä leveys-selkä paksuus / etureisi-takareisi-pohje-hauis-kyynärvarret. Vatsat sitten minne haluaa.