Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 906 759
  • 4 643

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Eli kärsivällisyyttä ja kärsivällisyyttä, ei taida olla niinsanotusti oikotietä onneen.
Ei ole oikoteitä ei. Pitää vaan olla kärsivällinen ja määrätietoinen.

Ennen aivoverevuotoa, pystyin tekemään penkkipunnerruksessa toistoja tietyllä määrällä painoa. Kun sain luvan käydä taas salilla, oli siitä määrästä tullut mun maksimi. Kahden vuoden jälkeen lämmittelen sillä määrällä. Tuloksia tulee kun malttaa olla kärsivällinen.

Tein aluksi jollain 4kg käsipainolla toistoja vasemmalla kädellä. Hitaita toistoja.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mitähän mä onnistuin tekeen jalkaprässissä tiistaina? Vedin vikaa sarjaa kevyillä painomäärillä (2x 20kg) tangossa, kun tuntui että vasemmallä kyljessä jäi jotain pehmeetä luiden väliin ja sitten kun jalat/rekki tuli alas, puristi se siellä jotain. Nyt on pari päivää ollut niin perkeleen kipeä tuosta alimman kylkiluun kohdalta ja tuntuu selän puolella hieman ehkä enemmän istuessa. Lääkäri kokeili tuota ja kylkiluun alapuolella on se kipupiste, tuon jälkeen sitten ärtyi toki ja oli vähän vaikea puhua ja kävellä. Tuntuu kipuna vain tietyissä asennoissa.
 
Mitähän mä onnistuin tekeen jalkaprässissä tiistaina? Vedin vikaa sarjaa kevyillä painomäärillä (2x 20kg) tangossa, kun tuntui että vasemmallä kyljessä jäi jotain pehmeetä luiden väliin ja sitten kun jalat/rekki tuli alas, puristi se siellä jotain. Nyt on pari päivää ollut niin perkeleen kipeä tuosta alimman kylkiluun kohdalta ja tuntuu selän puolella hieman ehkä enemmän istuessa. Lääkäri kokeili tuota ja kylkiluun alapuolella on se kipupiste, tuon jälkeen sitten ärtyi toki ja oli vähän vaikea puhua ja kävellä. Tuntuu kipuna vain tietyissä asennoissa.
Olisikohan selän puolelta mennyt jotain? Ainakin nuo oireet on samanlaisia, kuin itsellä selän venähtäessä. Lamaantuuko(tuiko) hengitys jossain tietyissä asennoissa?

****

Itse sain vihdoin aloitettua (taas) tämän harrastuksen. Pari kertaa nyt käynyt ja tuntuu todella hyvältä, vaikka luonnollisesti joka paikka on kipeänä. Ajattelin nyt jokusen kuukauden tehdä ihan 1-jakoista ohjelmaa, pääasiassa tangolla ja käsipainoilla moninivelliikkeitä.

Jos jollain kokeneemmalla olisi heittää alla olevaan ohjelmaan jotain kommenttia, korjauksia tai vaihtoehtoisia/parempia liikkeitä, niin olen kiitollinen. Sarjat ovat 3x10-12 ja kohdat 2 ja 3 suoritetaan liikepareina.

1. Kyykky tai maastaveto
2. a) Penkki b) Kulmasoutu
3. a) Pystypunnerrus b) Ylätalja (Tässä olisi muuten ihan leuanveto, mutten leikatun ranteen takia tuota liikettä pysty kovinkaan tehokkaasti tekemään)
4. Dippi

Tuohon toki sitten perus lämmittelyt, venyttelyt jne. alle ja päälle.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olisikohan selän puolelta mennyt jotain? Ainakin nuo oireet on samanlaisia, kuin itsellä selän venähtäessä. Lamaantuuko(tuiko) hengitys jossain tietyissä asennoissa?
Ei. Kylki revähti, eipä tuossa muuta. Arka vielä varmaan viikon verran veikkaisin, mutta nyt ei enää haittaa elämistä sen kummemmin.
 
Kohta kaksi vuotta olen salilla käynyt ja ruokavaliota noudattanut ja kyllähän tulokset näkyy. Käsivarsiin varsinkin olen todella tyytyväinen kun ensimmäiseen puoleen vuoteen tuloksia tuli hitaasti, mutta kun oivalsin pienet seikat niiden treenaamiseen niin johan alkoi tulosta tulla. Jalkoja olin aluksi myös laiska treenaamaan, mutta kivasti lihakset nyt myös jaloissa näkyvät. Kyllähän ruokavaliolla saa ihmeitä aikaan ja kun normaalista painosta pudotin ruokavalion ja liikunnan avulla kiloja pois niin nopeasti alkoi kehoon tulla lihasta läskin tilalle. Hieno harrastus!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Läntisen ja eteläisen Espoon alueelta ja Länsiväylän varrelta Helsingistä saa suositella jotain hyvin varusteltua salia. Siis sellaista, jossa saisi kunnon jalkasaunan järjestettyä eri laitteilla ja telineillä. Mun lähisalini on hyvin perussettiä varustelultaan, ja isot perusliikkeet tulee siellä hoidettua, joten nyt kun joudun duunien jälkeen jonkin aikaa kuluttamaan tuolla seudulla ennen varsinaista menoa, ajattelin hyödyntää aikani, kun treenipäiväkin on. Ja vaihtelun vuoksi olisi kiva jotain hc-laitteita/telineitä kokeilla. Kyllä, mapsista löytyy monenlaista salia, mutta suosituksetkin ovat kokemukseni mukaan aika vaihtelevaa settiä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jaa tällainenkin ketju täällä on.

Itse olen viime aikoina alkanut satsaamaan palautumiseen entistä enemmän. Yksi olennainen asia on, että olen rytmittänyt treenejä selkeästi siten, että 3-4 viikon jälkeen tulee kevyt viikko, jolloin teen 75-80 % sarjapainoilla. Treenejä on 4-5 viikossa ja pyrin siihen, että 1-2 lepopäivää joka viikko (toinen niistä on perjantai, jolloin tapana mennä perheen kanssa uimahallin, missä tykkään käydä kylmäaltaassa).

Toinen tärkeä palautumiseen liittyvä asia on kunnon yöunet. Pyrin nukkumaan vähintään 8 tuntia yössä (yleensä nukkumaan kympin pintaan ja kello soi aamuseiskalta, viikonloppuisin poika herättää viim. kasilta). Lisäksi en mene salille liian myöhään, vaan treenin ja nukkumaanmenon välissä on 2-3 tuntia, jotta kroppa ehtii rauhoittumaan (joku aika sitten tuli vastaan tutkimus, jonka mukaan liian nopeasti treenin jälkeen nukkumaan meneminen haittaa unen laatua ts. ei riittävän palauttavaa). Ennen treeniä juon kahvia, heti treenin jälkeen palkkari, siitä n. puolentoista tunnin kuluttua safkaa (esim. 300 g kanaa, riisiä, kasviksia) ja juuri ennen nukkumaanmenoa yöproteiini. Aamupalan yhteydessä heraa.

Kolmas olennainen asia on alkoholi, josta olen luopunut melkein kokonaan. Ainakaan treenien jälkeen en juo pisaraakaan, ettei haittaisi palautumista. Perjantaisin kun ei ole treeniä, niin joskus voi mennä pari lasia viiniä tai pari olutta.

Tulevan talven tavoite 150 kg penkistä. Tällä hetkellä sarjapainot 120 kilolla 3x8. Isoja rautoja en ole nyt syksyllä liikutellut, mutta viime keväänä 135 kilolla 3 toistoa ja 130 kilolla 5.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Jaa tällainenkin ketju täällä on


Tulevan talven tavoite 150 kg penkistä. Tällä hetkellä sarjapainot 120 kilolla 3x8. Isoja rautoja en ole nyt syksyllä liikutellut, mutta viime keväänä 135 kilolla 3 toistoa ja 130 kilolla 5.

Olet jo suht lähellä sataaviittäkymppiä vanhalla 80-luvun laskentakaavalla, mikä pätee myös nykyisin, eli toisto vastaa noin 2,5kg ja nopeasti laskettuna lyhyellä matematiikalla ykkösesi on nyt noin 142,5kg. Eiköhän se sieltä playoffien aikaan viimeistään nouse natunakin:)
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olet jo suht lähellä sataaviittäkymppiä vanhalla 80-luvun laskentakaavalla, mikä pätee myös nykyisin, eli toisto vastaa noin 2,5kg ja nopeasti laskettuna lyhyellä matematiikalla ykkösesi on nyt noin 142,5kg. Eiköhän se sieltä playoffien aikaan viimeistään nouse natunakin:)

142,5 kg nousi jo vuoden 2017 alussa, jolloin 120 kilolla tuli kerran 7 toistoa. Myös maksimivoimaa ja räjähtävyyttä pitäisi treenata eli jossain vaiheessa ottaa 2-3 toiston sarjoja.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Kyllä. 5x5 sarjat toimii myös ja jos urheiluhenkeä riittää niin kokeile/googleta venäläistä penkkiohjelmaa. Kesti muistaakseni kuukauden ja kyllä toimii.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla myös näin iän myötä tuo palautuminen ja yöunet nousseet aika isoon rooliin. Olen muuttanut treenaamista siten, että kolme treeniä tulee salilla viikkoon (ykökroppa, mave ja kyykky painotuksia) ja kolme lenkkiä pituuksien ja vauhdin vaihdellessa vähän fiiliksen mukaan. Aiemmin saatoin tintata 5-6 kovaa treeniä viikkoon ja sitten pitää kolmen viikon jälkeen kevyemmän viikon, mutta ei voi mitään, ei vain ehdi palautua ja yhden parikuukautisen pakkolevon jälkeen tämän lopulta uskoin. Tuli kyllä tällekin syksylle pakkolepoa, mutta se johtui sitkeästä flunssasta.

Mä olen aika kovina pitänyt nuo treenikertani, ja sitten keventänyt tuntemusten mukaan. Tulee erilaisia reissuja tms. menoja, ja pyrkinyt vähän niiden mukaankin rytmittämään ja pitämään taukoa. Toki, jos takana on huono yö ja edessä aikainen herätys, en enää ysin aikaan ole salille menossa, vaan skippaan reilusti, koska se kostautuu sitten taas seuraavana yönä, kun kroppa alkaa käydä ylikierroksilla.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kirjoittelin jo tonne painonpidotusketjuun, että olen viimeisen 11 kuukauden aikana pudottanut painoa 50kg ja vieläkin sitä on sata jäljellä. Pituutta mulla on 191cm, joten ei mulla kamalasti sinänsä ylipainoa ole, mutta kun mulla ei varsinkaan yläkropassa ole juurikaan lihaksia, vaan edelleenkin läskiä.

Kuntosaliharjoittelun olen aloittanut vasta viikko sitten eli olen täysin noviisi sillä saralla.

Tavoitteena olisi lähinnä vahvistaa yläkropan lihaksia, ei välttämättä niinkään kasvattaa niitä ja sitten sulatella noi loput läskit vähemmälle. Pitkät kävely- ja pyöräilylenkit kuuluvat ohjelmaani ja ruokavalioni on mielestäni nykyään aika hyvällä totalla.

Oisko kellään heittää vinkkiä minkälaiseen saliharjoitteluun kannattaisi panostaa tavoitteisiini pääsemiseksi?

Ja varmaan harjoittelussa ja palautumisessa kannattaa myös ottaa huomioon se, että ikää mulla on jo 51.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@Vuokralainen googlaa joku saliohjelma aloittelijalle, ja voit lähteä melkein millä vain liikkeelle. Jos on yhtään ylimääräistä taskun pohjalla, suosittelisin lämpimästi, että otat jonkun kokeneen PT:n vaikka ensimmäiseksi 4 kk:ksi ja sanot sille, että tekee jonkun hyvän progressiivisen ohjelman sinulle tavoitteeseens pääsemiseksi JA vaadi opettamaan sinulle kädestä pitäen kyykky, maastaveto, penkkipunnerrus ja leuanveto. Kyykkyyn mielellään vielä eri variaatiot (taka-, etu-, bulgarialainen ainakin). Maastaveto sekä klassisena että suorin jaloin.

Yksin opetellessa noihin saa tuhrattua aikaa vuosikausia ja todennäköisesti silti tekee väärin.

Punttailun iloa!

***

Minulla itselläni on viimeisen reilun vuoden ollut motivaatiopula treenata kehittävällä tasolla. Sitä ennen pari vuotta vedin nousujohteisesti ja suoraan sanottuna takki meni aika tyhjäksi, kun ymmärsi, että seuraavalle tasolle meno vaatii aina vain enemmän työtä. Nyt on tullut treenattua sen verran, että pohjat pysyy ok-tasolla sitä odotellessa, että kiinnostaisi taas alkaa kiduttaa itseään.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja varmaan harjoittelussa ja palautumisessa kannattaa myös ottaa huomioon se, että ikää mulla on jo 51.

Kyllä. Jos vedät oikein kunnon voimatreenin (eli noita nimim. @KiVi ehdottamia maastavetoja ja kyykkyjä), kannattaa ainakin pari päivää pitää huilia. Ei se kroppa palaudu kuin kaksikymppisenä enää. Toki pitää muistaa myös sellaisen matalasykkeisen, palauttelevan liikunnan merkitys, mutta tuossahan mainitsetkin kävelyä ja pyöräilyä. Niillä saa mukavasti kuonat liikkelle kropassa, mutta toki täytyy muistaa pitää homma köykäisenä. Ei siis mitään Pirkankierrosta tällaisena lepopäivänä.

Mutta itsekin suosittelisin juuri noita voimanoston perusliikkeitä. Maastaveto eri variaatioineen on erinomainen liike paitsi jaloille myös yläkropalle yleensäkin. Jos liikkuvuuden kanssa on haasteita, löytyy useimmilta saleilta myös nk. trap-tanko tuon liikkeen suorittamiseen. Mavessahan polven ohitus on oikestaan monelle se kinkkinen paikka, jos liikkuvuuden kanssa on ongelmia ja tuo trap-tanko on siinä tapauksessa hieman armollisempi alaselälle. Ja siitä voi toki sitten pikku hiljaa siirtyä suoraan tankoon, sikäli kun homma alkaa spilduta.

Ja tosiaan, ei se yhtään haittaa ottaa tuollaista personal traineria hiasta kiinni. Kykenevät antamaan hyviä vinkkejä treenamiseen, lämmittelyyn, palautteluun ja tosiaan katselemaan ja korjaamaan niitä tekniikkavirheitä, joita alkuun saattaa olla. Sen "hermotuksen" kanssa kannattaa olla kärsivällinen ja muistaa aloittaa kohtuullisilla painoilla, joita pystyy kontrolloimaan täysin oikein.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Vuokralaisen kaltaiselle treenaajalle alkuun ehdottomasti yksijakoinen ohjelma, jossa siis treenataan koko vartalo läpi yhdellä käyntikerralla, ei mitään jakoja tai muita kikkailuja. Moninivelliikkeitä paljon, joita @KiVi tuossa mainitseekin ja kun ikää on 51, niin palautuminen pitää olla sen mukaista. Yhden aerobisen pitäisin mukana edelleen eli joku 2-3 salikäyntiä/viikko ja yksi matalan syketason lenkki päälle hapettamaan lihaksia hyvällä tavalla.

Perusruoka kunniaan ja lisäravinnehyllyn kohdalla ohituskaistalle ja ohi. Perus salihessu ei tee millään teollisilla proteiinijauheilla mitään, jos ruokavalio on vankalla pohjalla rasvojen, hiilarien ja proteiinien suhteen.

Jos sinulla @Vuokralainen on tuki- ja liikuntaelinten kipuja, etsi PT, joka on myös fysioterapeutti ja kokenut. Tuo personal trainer - maailma on niin villi viidakko vailla kontrollia tai valvontaa eli siellä voi olla sellaisia "ammattilaisia", jotka ovat "pätevyytensä" hankkineet muutaman kuukauden kirjekurssina. Tuo ala on häikäilemätöntä bisnestä nykyään ja erilaista fitness-bambia ja hauispenkkihihatonpaita-Kenttiä koulutetaan jatkuvalla syötöllä ympäri Suomea milloin minnekin saleille hyvin heppoisin perustein ohjaamaan ihmisiä harjoittelun ja syömisen "avuksi" tajuamatta anatomiasta, liikuntafysiologiasta, ravitsemuksesta tai tules - vammoista yhtään mitään. Itse kiertäisin nuo better bodies - konsultit kaukaa.
 
Viimeksi muokattu:

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuo ala on häikäilemätöntä bisnestä nykyään ja erilaista fitness-bambia ja hauispenkkihihatonpaita-Kenttiä koulutetaan jatkuvalla syötöllä ympäri Suomea milloin minnekin saleille hyvin heppoisin perustein ohjaamaan ihmisiä harjoittelun ja syömisen "avuksi" tajuamatta anatomiasta, liikuntafysiologiasta, ravitsemuksesta tai tules - vammoista yhtään mitään. Itse kiertäisin nuo better bodies - konsultit kaukaa.

Nimen omaan ja juuri näin. Olen nähnyt erään tällaisen fitness-bambin eräälle n. 50 vuotiaalle kollegalleni vääntämän saliohjelman ja se muistutti kyllä jonkin Auschwitzin pakkotyö-jaksoa enemmän kuin järkevää, ikääntyneelle ihmiselle tehtyä kuntosaliohjelmaa. Aivan tolkuton määrä isoja vapaapaino-treenejä ja palauttelusta ei mitään hajuakaan.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Nimen omaan ja juuri näin. Olen nähnyt erään tällaisen fitness-bambin eräälle n. 50 vuotiaalle kollegalleni vääntämän saliohjelman ja se muistutti kyllä jonkin Auschwitzin pakkotyö-jaksoa enemmän kuin järkevää, ikääntyneelle ihmiselle tehtyä kuntosaliohjelmaa. Aivan tolkuton määrä isoja vapaapaino-treenejä ja palauttelusta ei mitään hajuakaan.
Jossakin JuttaBullin ruokavaliossa HERNE-MAISSI-PAPRIKA-SEKOITUS!! oli kiellettyjen ruoka-aineiden listalla hiilareiden takia. Kuinka sekaisin päästään pitää olla, että tekee tuollaista? Samoin yleinen kielto hedelmien syönnistä, koska niissä on sokeria. Minä voin vannoa, että kukaan ei ole lihottanut itseään herne-maissi-paprikaa tai hedelmiä syömällä. Minä antaisin treenaamisen aloittavalle ihmiselle ennemmin päinvastaisen neuvon, eli syö hemapaa niin paljon kuin mieli tekee ja lisää hedelmien syöntiä. Kun ne riittävät hiilarit ja sokerit ottaa terveellistä lähteistä, niin sitten ei tarvitse pitää karkki-jäätelö-leivos-cheattipäiviä ja kokonaishyvinvointi on parempi ja elämä terveemmällä pohjalla.

Nimim. Kituuttelun ja cheattipäivätkin kokeillut
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
@KiVi

Se on tää ketoosi-dieetti, joka noissa piireissä jyllää. Saapahan sitten paremmin niitä protskujansa myytyä. Ja samaa mieltä, ne hiilarit vaan hyvistä lähteistä, niin syödä saa ja syödä suorastaan pitää. Suosii juuri hedelmiä ja tietysti kunnon puurot tauluun aamuisin (ite vedän vielä kunnon satsin jotain mustikoita ym. muita kuitupitoisia marjoja sekään+pähkinöitä kourallinen niiden rasvahappojen takia), niin onpahan kropalla polttoainetta millä treenata.

Ja muu homma sitten ihan perussafkaa, kasviksia unohtamatta.
 
Jossakin JuttaBullin ruokavaliossa HERNE-MAISSI-PAPRIKA-SEKOITUS!! oli kiellettyjen ruoka-aineiden listalla hiilareiden takia. Kuinka sekaisin päästään pitää olla, että tekee tuollaista? Samoin yleinen kielto hedelmien syönnistä, koska niissä on sokeria. Minä voin vannoa, että kukaan ei ole lihottanut itseään herne-maissi-paprikaa tai hedelmiä syömällä. Minä antaisin treenaamisen aloittavalle ihmiselle ennemmin päinvastaisen neuvon, eli syö hemapaa niin paljon kuin mieli tekee ja lisää hedelmien syöntiä. Kun ne riittävät hiilarit ja sokerit ottaa terveellistä lähteistä, niin sitten ei tarvitse pitää karkki-jäätelö-leivos-cheattipäiviä ja kokonaishyvinvointi on parempi ja elämä terveemmällä pohjalla.

Nimim. Kituuttelun ja cheattipäivätkin kokeillut

Tuo kyseistä ohjelma ei varmasti ole mikään aloittelijan pitkänajan ohjelma, vaan joku "laihduta 15 kiloa 6 viikossa" -nettiohjelma.

Kyllä niiden perusohjelmat tuota perinteistä 1g rasvaa per kilo, 1,5-2g prostkuja ja loput hiilareita jakaumaa toteuttaa.

Edit: Bull varsinkin on aika kova puhumaan tarpeeksi syömisen puolesta.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Tuo kyseistä ohjelma ei varmasti ole mikään aloittelijan pitkänajan ohjelma, vaan joku "laihduta 15 kiloa 6 viikossa" -nettiohjelma.
Pitää paikkansa. Minusta on vastuutonta myydä ihmisille ruokavaliota, jossa kaikista maailman ruoista kielletään syömästä herne-maissi-paprikaa. Noita bullshit-superlaihdutuksia myös ostavat tietenkin vain läskit, joilla ei selvästi ole kokemusta terveellisen ruokavalion implementoinnista osaksi arkeaan, ja sitten heille kerrotaan, että herne-maissi-paprika on suuri saatana ja nyt vedetään ihmiskehon peruspolttoaine (hiilarit) nolliin samalla kun laitetaan liikkumaton keho liikkumaan. Jos ymmärtää ruokavaliosta ja liikunnasta yhtään mitään, on pakko ymmärtää, että tuo yhtälö ei ole kestävällä pohjalla.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onko täällä kokemuksia painoliiveistä? Olen pururadalla kävellyt lenkkejä 20kg lisäpaino rinkassa, mutta nyt hakusessa 30kg,josta osa painosta etupuolella. Sellainen josta saa painoja myös pois, ja käytettynä lisäpainona leuoissa, punnerruksissa, askel kyykyissä yms. 500kg yhteistulos oli vuodenloppuun tavoitteena mutta unohdetaan se, koska polvet ei yksinkertaisesti kestä lätkää sekä voimanostoa enää yli 30w iässä, ja lätkä on itelleni tärkeämpi (vähän taustoja). Tosin ei se paljoa siitä jää, mutta ei sen väliä.

Pururata ja painorinkka on hyvä kombo, nivelet ei rasitu, mutta kuormitus menee vähän myös lihaksille. Ja tosiaan myös etupuolelle tarvisi saada painoa, siksi kyselen. Normaalisti käyn juoksemassa mutta lisäpainoilla juokseminen ei tule kuuloonkaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nuo Bullin ja kumppaneiden ruokavaliot tähtäävät useimmiten siihen viimeisteltyyn ja revittyyn kuntoon, mikä kyllä lähtökohtaisesti vaatii myös ruokavaliolta paljon. Rauhallinen painonpudotus ei hiilareiden minimointia vaadi.

Toisaalta sitten taas itsensä 300 kg kyykky- ja mavekuntoon rapian kympin rasvoilla treenanneen PT Vatasen osaamista en lähtisi kyseenalaistamaan ravintoasioissa, toki on eri asia toteuttaa jotain itse kuin laatia ohjelma toiselle. Ja lienee jokaisen omalla vastuulla miettiä vaikkapa häneltä ostamansa hc-nettiohjelman soveltumista aloittelijalle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Puntin nostamisessa parasta saada rintalihakset, jotka saa värisemään. Niitä on mukava värisyttää joka paikassa. Kuntosalilla, liikennevaloissa, liukuportaissa, kaupan kassalla, eduskuntatalon puistossa, työpaikan kahvihuoneessa, naisten vessoissa ja Napakympissä. Joka paikassa tietenkin ilman paitaa.
Kyllä ne sen verran suuret pitää olla, että ihan huppari päälläkin paita värisee.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Nuo Bullin ja kumppaneiden ruokavaliot tähtäävät useimmiten siihen viimeisteltyyn ja revittyyn kuntoon

Hyvin lähtee rönsyilemään keskustelu. Nimim. Vuokralainen kyseli tuossa perusohjeistusta kuntosalille ja siinä vähän ohessa täällä ruokavaliostakin puhuttiin 51-vuotiaan miehen ollessa kyseessä niin yhtäkkiä täällä puhutaan revityistä kunnoista ja 300 kilon maastavedoista alhaisella rasvaprosentilla. Tämä ei ole siis sinua kohtaan yhtään mitään, tämä vain osoittaa sen miten laajalla skaalalla kuntosalilla pystyy operoimaan kuka minkäkin tavoitteen eteen.

Yhtään kehenkään mitenkään kohdentamatta niin ylipäätään mä olen aina tosi skeptinen sen suhteen näissä, että miten kukakin mörssäri on mistäkin maasta ja kolkasta rakentanut monsterimaisen Hulk-kuntonsa, jossa vedetään yhden jalan maastavetona perheautoja nauris-kaali-chiansiemen ruokavaliolla ja sitä myydään eteenpäin hyvin toimivana yhdistelmänä ihmisille keille gymstick olisi toimivampi väline.

Jotain asiaa saattaa olla ihan joissain tapauksissa myös varsin huolettomalla kemian käytöllä pienenä treeniboosterina. Ylimääräisestä leuan kasvamisesta ei nauristen syönnin kohdalla mainitakaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@Pavlikovsky

Jep, en yrittänyt minäkään kaupata Vuokralaiselle siis mitään, lähinnä meinasin sitä, että osaamista vaatii nuo megalihaksetkin vaikka ne useimmiten on pillereillä hankittu. Juttu kun meinasi lähteä vähän siihen suuntaan, että huijareita ovat kaikki tyyni.

Ko. Vatasesta en lähde takaamaan mitään, mutta kovaa ja määrätietoisesti on tehnyt kroppansa eteen töitä sekä voiman että massan osalta ja polkaissut siinä samalla kaksi kuntosalia tyhjästä käyntiin. Ja vloginsa ovat ihan hyviä liikepankkeja tällaiselle vaatimattomammin tavoittein treenaavallekin.
---

Oma treeni kulkee pitkästä aikaa hyvällä sykkeellä. Kolmesti viikossa kova treeni siten, että kukin lihasryhmä tulee kahdesti käytyä läpi. Lisäksi yksi pitkä lenkki, yksi lyhyt ja kovatempoisempi ja yksi kotitreeni lähinnä vatsalihaksille. Perjantaina sitten vapaana. Rullailee aika hyvin noin, palautuminen sopivaa tälle iälle ja treenitaustalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös