Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

• 932 677
  • 4 661

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vaimo osti paikalliselta hierojalla lacrosse-pallon, tuollaisen tennispallon kokoisen mutta kovemman palleron, jolla saa omaan makuuni takareisiä, pakaroita ja erityisesti lonkan seutua hierottua paremmin kuin pilatesrullalla. Lisäksi hartioiden omatoiminen hieronta sujuu hyvin. Suosittelen ostamaan ihan jo oman hyvinvoinnin vuoksi, moni kun hartioitaan valittelee. Useinhan nuo vaivat peilaavat alaselästä ja lonkan seudulta.
---

Kesä meni mäkeä juostessa ja kahvakuulaillessa. Pari viikkoa sitten aloittelin salin jälleen ja tällä viikolla olen jo tuutannut vanhaan tahtiin. Sen verran muokkasin ohjelmaansa, että mave on omana päivänään, siihen toki tulee lisänä vatsoja, selkä x3 ja hauis x2 liikettä omana päivänään, rinta-olkapää-ojentaja menee 4-3-2 liikkeiden määrän osalta ja sitten jalkapäivänä kyykky, takareidet, etureidet ja pohkeet, kaikille kolme työsarjaa. Kaksi treeniä ja lepo, silleesti kun kierrän pääsääntöisesti, tulee alle viikkoon aina uutta osumaa lihasryhmälle. Salin välipäivinä ja viikonlopun treenipäivinä kävely- ja juoksulenkkiä mukaan.

Paino on pysynyt melkolailla samassa tällä ruokailulla läpi kesän. Nyt jää taas oluet ja pullat vähän vähemmälle, ja meinasin lisätä hiukan protskua ruokailuihin. Ruokien punnitsemiseen ei oikein jaksaisi napata, mutta kai siihenkin pitäisi taipua jossain vaiheessa. Ensin viikko ruokapäiväkirjaa, josta makrot erilleen, jotta näkee kuinka on tullut syötyä, ja siltä pohjalta sitten hienosäätöä. Keväällä uusi suunnittelu, kun alkaa fläsänpoltto.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Tänään tuli kolmannen kyykkysarjan jälkeen ensimmäistä kertaa koskaan sellainen tunne, että tajusin, miten kyykätään. Ei tässä olekaan kuin joku 6-7 vuotta käyty salilla.

Aktiivinen neuvonta ja kuminauha polvien ympärillä toivat onnen.

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Aamulla olisi tarkoitus aloittaa kesätauon jälkeen punttihommat, juhannukseen asti kävin todella epäsäännöllisesti eikä oikein maittanut ollenkaan, kun nuo työt kesäkuussa alkoivat. Nyt uudella innolla lähdetään katsomaan kuinka paljon takapakkia tulikaan otettua.

Meikäläiselle punttailu sopii erinomaisesti, kun arki on ns. päällä ja sitä kautta rutiini säilyy. Kesällä vaan ei aluksi oikein ruoka uponnut samaa tahtia kuin aikaisemmin, työt pukkasivat päälle ja sitä kautta vähän laiskistui urheilun kohdalla. Varmasti vaikutti osittain se, että kämppä on niin saatanan kuuma kesäsin, ettei unta saa normaalisti. Hauskaa, että jokaisen NHL-matsin pystyy koulun ohella seuraamaan livenä ja silti saa paremmin unta kuin kesällä. En tiedä, kesä on näköjään vähän petollista aikaa.

Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Neuvos treenaili joskus 1980- ja 90-lukujen taitteessa legendaarisella Turun M-Clubilla Turussa ja pääsi koviinkin tuloksiin. Tosin ilmapiiri jo kannusti koviin suorituksiin ja tulosta todella tuli. Kesällä 1988 14-vuotiaana tuolla aloin käydä treenailemassa.

Kyseisellä salilla kävivät myös treenailemassa nämä vahvin mies-kilpailujen tähdet. Muistan edesmenneen Jon-Pall Sigmarssonin useat vierailut salillemme ja kaikki se pyyteentö neuvo, jota legendalta tuli saatua. Ei ollut islantilainen todellakaan mikään diiva, vaan lämmin ja avoin kaveri. Arvostan edelleen......

Kaikenkaikkiaan treenaamisessa pitää keskittyä siihen, että lihakset tekevät töitä - ei jänteet ja rustot. Näin kroppasi todella alkaa kehittyä ja vältät turhat poissaolot salilta vammojen takia.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Eilen kävin ensimmäistä kertaa aikoihin salilla. Laitteita on jos jonkinlaista (jokaisesta tein liikkeen). Tänään ainoastaan käsivarret hellinä. Voin tunnustaa, että on ollut kuntosalipelko ja sen takia on jäänyt menemättä. Mutta nyt pakko saada liikettä niveliin ja hieman kiinteyttä paikkoihin.

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Tänään tuli kolmannen kyykkysarjan jälkeen ensimmäistä kertaa koskaan sellainen tunne, että tajusin, miten kyykätään. Ei tässä olekaan kuin joku 6-7 vuotta käyty salilla.
.

On muuten upea tunne kun noin tapahtuu ja itsekin saman kokenut muunmuassa rintatreenissä. Jätin egon nurkkaan ja treenin loppuvaiheessa pumppasin tyttöjen painoilla ristikkäistaljassa korostetun hitaasti ja helvetin pitkään. Ei meinannut aamulla paitaa saada päälle kun tissejä aristi.
Itselläni taukoa ollut taas muutama kuukausi vammojen/kesän/kaljan vuoksi, eikä kyllä nappaa yhtään lähteäkkään, mutta jospa tämän vuoden puolella vielä saisi kortin hommattua niin siitä se pikkuhiljaa iloksi muuttuisi.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
ensimmäistä kertaa koskaan sellainen tunne, että tajusin, miten kyykätään.
Kirjoitellaan pari sanaa itsekin jos joku muukin ottaisi näistä opiksi. Itsellä ahaa elämys tuli oikeastaan vasta 20 vuoden salilla käynnin jälkeen kun tajusin että satakiloisena tehokasta on tehdä kyykkyjä ilman painojakin. Kantapäät maassa, puhtaita kyykkyjä vaikkapa sata per päivä niin alkaa jo hyvin tuntumaan. Tuntuu että tästä saa paljon enemmän apua liikkumiseen, juoksemiseen, pallopeleihin kuin niistä isommilla kiloilla rimpuiluista joissa tuijotin aina vain niitä kiloja tangossa.
Paras on se tunne kun kyykkäät edellä mainitulla tavalla ja ylöspäin on niin kevyttä että nouset jokusen sentin ilmaan ja silti teet puhtaita kyykkyjä.

_

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mulla kyykyn löytämiseksi piti hommata nostokengät. Auttoivat liikkuvuuteen sen verran, että motivaatio kyykkäämiseen kasvoi ihan simppana. Aiemmin olen tuskaillut tekniikan kanssa hyvin paljon ja välillä pitänyt pitkiä taukoja koko touhusta, vaikka muutoin olisin salilla suht aktiivisesti käynytkin. Pakko myöntää, että on kyllä vaatinut pokkaa pitää maltillisia painoja ja mennä tekniikka edellä, mutta on se sikäli kannattanut, että nyt olen aika hyvin löytänyt oman liikeratani syväkyykylle, eikä paikat ole päässeet poksahtamaan.

Mave on ollut mulle hyvin luontainen liike heti kun sen aloitin. Raudat siinä liikkuvatkin ihan eri sfääreissä, vaikka ei nekään kokoiselleni jannulle mitenkään huikeat absoluuttisesti ole. Pitkähköt kädet ja vahva keskikroppa tässä tietysti on valttia, ja molemmat multa löytyy. Suurimmat tuskat ovat rautojen liikkeelle saannissa eli siinä vaiheessa kun jalat tekevät duunia. Kyykkyä lissää!

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Kenelläkään kokemusta Easyfit-ketjun saleista? Tähän kivenheiton päähän aukeaa kuukauden kuluttua tollainen ja oli niin houkuttava avajaistarjous että oli pakko tarttua.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kenelläkään kokemusta Easyfit-ketjun saleista? Tähän kivenheiton päähän aukeaa kuukauden kuluttua tollainen ja oli niin houkuttava avajaistarjous että oli pakko tarttua.
Tässä oman duunin vieressä myös, en ole kuullut mitään negatiivista. Perustuuko edullinen hinta tuollakin pelkkään kuntosaliin. Olen huomannut sellaista trendiä että kaiken mahdolliset salit ja jumpat tarjoavat mestat ovat siellä +50€ kk hinnoissa mutta siihen rinnalle on syntynyt taas pelkkiä saleja niin kuin ennen vanhaan ja ne tarjoavat järjestäen sellaista 29.90€/kk hintoja jopa ilman sitoumuksia.
Sanoisin että alkaa olemaan jo kohtuu hinnoissa salilla käynti, varsinkin jos käy sen kolme kertaa viikossa pumppaamassa.

_

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Perustuuko edullinen hinta tuollakin pelkkään kuntosaliin.
Ilmeisesti ei. Sisältää myös ryhmäliikunnat sekä virtuaalitunnit ainakin kotisivujen mukaan. Hinta tosiaan tuo 29.90 ja irtisanomisaika kuukausi.

Satuin vielä saamaan kiinni tarjouksesta jossa toinen kuukausi on ilmainen, eli käytännössä ekat 2kk pääsen treenaamaan ja jumppaamaan 15e/kk.

Jeffrey

Jäsen

Easyfit on franchise pohjainen yritys, joten suoraa suositusta on hankala mennä antamaan. Itse olen elämäni aikana käynyt neljässä eri keskuksessa, ja näistä yksi on hyvä, kaksi melkohyvää ja neljäs sitten ainakin pidemmällä tähtäimellä punttien paiskomiseen epäkelpo. Paljon on yrittäjästä ja heidän kyvyistään siis kiinni.

Ryhmäliikunnat tosiaan kuuluvat, mutta ryhmäliikuntatunteja ei ole montaa päivässä eikä edes joka päivä. Täyttää kuitenkin monessa tapauksessa asiansa ja nuo virtuaalitunnit ovat varsin päteviä myös, joskin tietysti muutama asia niissä tökkii, aina samaa ja virtuaaliohjaaja.

Toisaalta sitten tuo yksi keskus jossa kävin monta vuotta, on varmasti hinta laatusuhteeltaan paras jonka olen tästä maailmasta löytänyt. Siellä tosin yrittäjät itse tekevät isoa duunia vetämällä ryhmäliikuntoja, ovat tähän kylkeen löytänyt muutaman hyvän vakkariduunarin ja ovat saaneet salia asteittain laajennettua ja suorituspaikkoja lisättyä. Hyvin kykenee tuolla parantamaan toimintaansa asiakaspalautteen mukaan jne, Niiden vuosien aikana kun siellä kävin rakennettiin sinne sauna ja salipinta-alaa tuli varmaan lähemmäksi parisataa neliötä lisää, joka hyödynnettiin sitten kysynnän mukaan fiksusti sekä vapaaharjoittelu alueina ja joogasaleina.

Varovainen peukku täältä siis ketjulle, mutta muistetaan että franchise aiheuttaa sen, että yksi sali voi olla oikeinkin hyvä ja toinen sitten taas vertautua johonkin hotellin kuntosaliin.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hinta tosiaan on nykyään niin houkutteleva näihinkin uudenlaisiin saleihin ettei ole kaukana että itsekin vanhankoulukunnan jääränä voisin käydä kokeilemassa, tosin olen 25 vuotta käynyt samassa kaupungin liikuntahallissa ja en näe syytä vaihtaa. Pointti että ei menetä juuri mitään jos asennoituu maksamaan tuollaisen pari kymppiä avajaistarjouksena ja käy sitten siellä sen noin 10krt kuussa. Ei tunnu olevan sellaista Elixia -kusetusta mukana että sitoudutaan tai jos ei sitouduta niin 70€ /kk. Toki ymmärrän Elixian siltä pohjalta että joka päivä käy jumpassa niin hinta on jo halpa mutta silti sitouttaminen ei mene jakeluun, mä ainakin haluan nyt ja jatkossa mahdollisuuden että käyn joko 4 tai 14 kertaa kuukaudessa salilla.

_

Jeffrey

Jäsen
Ei tunnu olevan sellaista Elixia -kusetusta mukana että sitoudutaan tai jos ei sitouduta niin 70€ /kk. Toki ymmärrän Elixian siltä pohjalta että joka päivä käy jumpassa niin hinta on jo halpa mutta silti sitouttaminen ei mene jakeluun, mä ainakin haluan nyt ja jatkossa mahdollisuuden että käyn joko 4 tai 14 kertaa kuukaudessa salilla.

Kuten sanoit, jokaisella konseptilla on paikkansa. Itse olen myös Elixian jäsen, ja olen siihen itseasiassa jäänyt vähän koukkuun koska tuo kymmenisen vuotta sitten solmimani sopimus on hintaluokassa jotain aivan muuta, kun mitä siitä joutuisin tänäpäivänä maksamaan. Sisältää lisäksi kaikki pohjoismaat jos vaikka duunimatkalla salille kerkiää.

Mutta tosiaan jokaisella konseptilla on paikkansa. Elixialla on aina respa auki ja lisäksi lapsiparkkia yms, jotka automaattisesti nostavat kuluja melkoisesti. Vaihtoehdot ovat aika vähissä, mikäli esimerkiksi lapsellinen pariskunta haluaa telmiä yhdessä edes muutaman kerran viikossa. Näistä iloista ja ryhmäliikunnoista moni sitten valmiita maksamaan. Ja lisätään toki nyt myös se, että ei sieltä salinkaan puolelta juuri mitään puutu,

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mutta tosiaan jokaisella konseptilla on paikkansa. Elixialla on aina respa auki ja lisäksi lapsiparkkia yms, jotka automaattisesti nostavat kuluja melkoisesti. Vaihtoehdot ovat aika vähissä, mikäli esimerkiksi lapsellinen pariskunta haluaa telmiä yhdessä edes muutaman kerran viikossa. Näistä iloista ja ryhmäliikunnoista moni sitten valmiita maksamaan. Ja lisätään toki nyt myös se, että ei sieltä salinkaan puolelta juuri mitään puutu,
Ymmärrän kyllä, kaikki hyvät palvelut maksaa. Mutta en sitä jos pitää sitoutua useampi kuukausi maksamaan +50€ maksuja, eli astumalla sisään ainakin ennen sitouduit maksamaan jotain helposti +300€ salille niin se on jo liikaa. Siksi tämä kommentti.

_

Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Neuvokselta panos tähänkin keskusteluun.....

Tärkeintä kuntosaliharjoittelussa on se, että opettelet perusasiat kunnolla kuten turvallisen treenitavan sekä liikkeitten puhtauden. Lihakset tekevät töitä eivätkä jänteiden ja rustojen pitäisi paukkua. Näin saat vältettyä vammoja ja treenivuotesi eivät valu hukkaan. Kuntosalille mennään nimenomaan parantamaan kuntoa ja terveyttä eikä hankkimaan vammoja. Pyydä rohkeasti kokeneempien apua.

Turkulaisille ja helsinkiläisille palstalaisille sellaiset terveiset, että jos tähtäimessäsi on todella saavuttaa tuloksia niin unohda ketjujen kuntosalit. Turkulaisten ainoa oikea osoite on, mikäli todella janoat hyviä tuloksia body-harrastuksessa legendaarinen M-Clubin sali. Itse treenailin tuolla 1980- ja -90-lukujen taitteessa vuosia ja lähtökohtaan nähden tulokset olivat rajuja. Ilmapiiri salilla suorastaan pakottaa lihaksesi kasvamaan....

Helsinkiläisille palstalaisille, joilla on myös kovat tavoitteet saliharjoittelun suhteen on viestini samansuuntainen eli unohda ketjujen salit ja mene kulkematta lähtöruudun kautta suoraan legendaariselle BBC:lle. Ilmapiiri salilla ja tuloksien syntyminen on täällä taattua tavaraa, kuten Turun M-Clubillakin. Lisäksi ainakin takavuosina ko. seuroilla oli sellainen sopimus, että maksettuasi toisen seuran jäsenyyden saat treenata toisella salilla maksutta esim. työmatkojen yhteydessä.

Sekä M-Club että BBC ovat Suomen Kehonrakennusliiton alaisia ammattilaissaleja ja urheiluseuroja. Salit ovat nimenomaan jäsenistönsä suoraan omistamia ja pääset todella vaikuttamaan treeniympäristöösi. Ja näillä saleilla kehityt!

Jeffrey

Jäsen
Ymmärrän kyllä, kaikki hyvät palvelut maksaa. Mutta en sitä jos pitää sitoutua useampi kuukausi maksamaan +50€ maksuja, eli astumalla sisään ainakin ennen sitouduit maksamaan jotain helposti +300€ salille niin se on jo liikaa. Siksi tämä kommentti.

_

Ymmärrän kyllä sitoutumattomankin kommentin. Toisaalta sitten noissa paikoissa käytetään melkoisesti rahaa uusasiakashankintaan, joka sitten taas tuota sitoutumista puoltaa. Toisaalta sitten taas kun itse käyn melko tasaisella tahdilla sen 6krt/viikko niin mulla taas tuo blokkaa sen sitoutumiskammon.

Vielä kun tuota hintaa tarkastelee, niin esimerkiksi Pirkkolan uimahallin varsin vaatimaton kuntosali maksaa aikuiselta 56 €/kk, toki sisältää uimahallinkäytön myös. Kun taas Elixiassa yhden keskuksen jäsenyys maksaa 59 €/kk, johon sisältyy vielä kaksi 45min personatrainer introa. Toki se sitoutuminen, mutta ei enää edes se yksikköhinta.

Jeffrey

Jäsen
Itse treenailin tuolla 1980- ja -90-lukujen taitteessa vuosia ja lähtökohtaan nähden tulokset olivat rajuja. Ilmapiiri salilla suorastaan pakottaa lihaksesi kasvamaan....

Tästä mä olenkin vanhoilta parroilta useasti kuullut. Sillon sitä nenä valkoisena treenattiin, eikä ymmärretty vielä edes piikittää vaan nieltiin. Ne oli niitä aikoja kun lihakset oli isoja ja miehet rautaa. Tosin tänäpäivänä nuo miehet pystyy hädintuskin kävelemään, kun nivelet on niin löysiä.

Tuosta 80-90 lukujen lihaksia kasvattavasta ilmapiiristä on kyllä ollut ihan hauska kuunnella juttuja, niiltä ketkä niitä ei sensuroi.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vielä kun tuota hintaa tarkastelee, niin esimerkiksi Pirkkolan uimahallin varsin vaatimaton kuntosali maksaa aikuiselta 56 €/kk, toki sisältää uimahallinkäytön myös.
Olen käynyt Kisahallilla siis tuon 25 vuotta. On ollut jaksoja kun punttia joka päivä, oli jakso kun Ellis Ask opetti meitä 90-luvulla boksaamaan, nyt pelataan pingistä 10. erää ja siihen puntti ja säkki päälle. Joten ei ole vastaavaa tarjolla tällä hetkellä mikä mulle ja frendille sopisi. Hinnat on ollut kaikkea mahdollista 2mk -> nyt 3 euroon kerta ja tällä hetkellä 28€/10krt on mitä maksan. Mutta tosiaan himan ja duunin vieressä tälläiset noin 29€/kk salit ja jos salikipinä taas iskee niin voisin kuvitella niitä kokeilevan.

_

Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mieleenpainuvimpia kokemuksia M-Clubilta on edesmenneen islantilaisen voimamiehen Jon-Pall Sigmarssonin useat Suomen visiitit. Kävi Clubilla treenailemassa kun oli Suomessa treenailemassa vahvin mies-kilpailuihin yhdessä Ilkka Nummiston ja Markku Suonenvirran kanssa. Sigmarsson oli todella lämminhenkinen ja avoin persoona. Opasti joskus ihan kädestä pitäenkin. Huikea kaveri......

Useat suomalaisen kehonrakennuksen ja voimanoston lajilegendat tulivat tutuiksi noina vuosina, kun rautaa käytiin nöyryyttämässä Clubilla. Helsingissäkin tuli BBC:llä käytyä jokunen kerta ja meininki oli ihan yhtä hyvä kun M-Clubilla. Reilua ja rehtiä porukkaa koruttomissa treenivaatteissa ja apuja sai aina. Juppisaleilla ei onnistuisi.....

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
On muuten upea tunne kun noin tapahtuu ja itsekin saman kokenut muunmuassa rintatreenissä. Jätin egon nurkkaan ja treenin loppuvaiheessa pumppasin tyttöjen painoilla ristikkäistaljassa korostetun hitaasti ja helvetin pitkään. Ei meinannut aamulla paitaa saada päälle kun tissejä aristi.
Täältä myös vahva peukku tälle. Muutaman vuoden olen käynyt salilla ja joku tovi sitten kääntyi homma siitä painojen tuijottelusta siihen että pyrin tekemään puhtaalla tekniikalla. Kyykky on hyvä esimerkki josta on lähtenyt joku 30-40 kiloa ainakin pois. Ei jälkeenpäin ajatellen kauheasti ollut mitään järkeä siinä minunkaan touhussani ens alkuun pää punaisena painaa aivan hirveästi liian isoilla painoilla ja tekniikat aivan päin persettä. Kerran meinasi jo kyykyssä sattua, kun ilman varmistajia jäinkin pohjaan painojen kanssa, eikä siinä kovin pitkää ole aikaa reagoida kun siinä sekunnin jossakin osassa tajuaa että eihän tämä ylös tulekkaan. No sain sitten jotenkin kuitenkin kipattua sen niskan yli ja selvittiin säikähdyksellä.

Noh onneksi ei tarvinnut kuitenkaan hajota minkään paikan ensin, kun ymmärsi sen että ei niillä painoilla ole oikeasti paljoakaan mitään merkitystä. Ehti oppia muutenkin.

Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Neuvos treenaili seuraavalla ohjelmalla:

Ma. Rinta+ojentajat+olkapäät
Ti. Selkä+hauikset+takahartiat
Ke. Jalat
To. Vapaapäivä salilta. Jotain kevyttä aerobista
Pe. Rinta+ojentajat+olkapäät
La. Selkä+hauikset+takahartiat
Su. Vapaapäivä salilta. Kympin kävelylenkki

Jokainen treeni aloitettiin 10 minuutin kuntopyöräilyllä.

Vatsaa treenasin lähes joka kerta.

Ohjelma on vaativa, mutta ainakin minulle tuotti tuloksia.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sain viimein kaiveltua ruokapäiväkirjasovelluksen itselleni tässä syysloman mainingeissa ja juu, olisi pitänyt tehdä se jo aiemmin. Näppituntumalla olen edennyt, eikä siinä sinänsä ole mitään vaikeaa tajuta proteiinien tärkeys, hiilareiden tehtävä yms. jutut. Vaan se kyllä yllätti, miten vaikea protskuja on haalia ilman että rasva- ja hiilarimäärät nousevat pilviin ja toisaalta miten paljon johonkin 3500-4000 kilokalorin pitää syödä perussafkaa noilla tietyillä reunaehdoilla eli ~gramma rasvoja per painokilo, kaksi protskuja jne. Hyvä juttu kuitenkin, että tuli eilen ihan extempore ladattua sovellus ja hakattua sinne aamupala. Siitä se sitten lähti helposti rullaamaan, kun suurin osa aineksista löytyy suoraan listoilta ja osa tuotteista ihan sellaisenaan. Treenihän on maistunut jo jonkin aikaa ja motivaattoreita on, mutta ruokailussa on ollut luulemani suurempi aukko, vaikka kuten sanoin, perustietous asioista on ollut olemassa.

Ajattelin kokeilla marraskuun puolivälissä parin viikon dieettikokeilua, ihan vain testatakseni pokkaani. Tästä nyt löytyy netti pullollaan ohjeita, mutta kysyn silti täältäkin, että miten pitkää kiristelyä ensikertalaisen kannattaisi sitten myöhemmin keväällä kokeilla, jos tähtäin on toukokuun alussa?

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Maaliskuun alusta kun on aloittanut niin jo toukokuussa on yli 5kg ollut poissa. Tällein olen pari kertaa pudotellut. Sehän riippuu ihan omista tavotteistasi ja paljon tahdot pudottaa.

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Onkos täällä sikaniskoilla vinkkejä olkapäätreeniin? Ajattelin alkaa nyt keskittyä enemmän olkapäihin, jotta sais vähän harteikkaamman olemuksen. Peilistä kun itseään tuijottaa, on suurilta osin ihan tyytyväinen, mutta olkapäihin haluisin ehkä vähän kokoa ja pyöreyttä lisää. Niitä on tullut ehkä aina vähän laiminlyötyä treenatessa. Vinkkejä otetaan siis vastaan!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy