Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 334 789
  • 1 378

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
JanJ kirjoitti:
Miltä tuntuu olla huono puhelinmyyjä?
Ja vielä kehua sillä asialla?

Olen antanut useammatkin potkut siitä syystä että myyntitavoitteet eivät ole täyttyneet.

Oletko muuten Pee:n kakkosnick?

Ei voi olla totta, luuleks sä oikeesti, että mä kehuin sillä asialla? Voin kertoa sinulle, että en kehuskellut kyseisellä asialla vaan kerroin sinulle totuuden siitä, että ei joka paikassa saa kenkää siitä ettei saa myyntitavoitetta täyteen.

Koska olen kanssasi erimieltä asiasta niin minun on pakko olla Pee:n kaksoisnicki, no ihan miten vaan JanJ haluaa. Taitaa jatkoaika sitten olla täyttä Pee:n kaksoisnickejä, jos jokainen sinun kanssasi erimieltä oleva on Pee:n kaksoisnicki.

On varmaan hieno kehuskella, että oot antaunut useammatkin potkut, kun myyjä ei oo onnistunut myyntitavoitteessaan.

Itselläni muuten oli viikon irtisanomisaika jonka tein ennen kuin lopetin työt kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JanJ kirjoitti:
No mutta mitäs se juttu nyt oli että olet ollut esimiestehtävissä puhelinmyyntifirmassa?

No sehän oli se juttu, jonka sinä tuossa jo sanoitkin.

Olen siis ollut esimiesTEHTÄVISSÄ puhelinmyyntifirmassa. Virallisena esimiehenä en ole ollut - enkä sellaista ole väittänyt - mutta niinä päivinä kun pomon paikalla olin, minulla oli täysin samat oikeudet kuin varsinaisella esimiehelläkin. Sain esimerkiksi antaa potkuja myyntitavoitteen allejäämisestä, mutta sellaista en ikinä tehnyt, kuten ei virallinen pomokaan.

JanJ kirjoitti:
Pee kirjoitti:
tuo toimistoapulaisen tehtäväni päättyi kustannussyiden takia.
Eikä liittynyt mitenkään siihen että maksettiin enemmän palkkaa kuin mitä taloon tuli rahaa....

En tiedä, mihin liittyi. Ja mitä väliä sillä tässä asiassa on?

Minä en ole väittänyt, että potkujen - tai edes varoitusten - antamattajättäminen myyntitavoitteen allejäämisen takia olisi bisneksen kannalta hyvä (sen voin toki sanoa, että puhelinmyyntifirma, jossa minä olin töissä ja jossa ei siis potkuja tai varoituksia myyntitavoitteen täyttämättäjättämisestä annettu, oli pystyssä ainakin puolitoista vuotta). Sinä sen sijaan väitit, ettei minun kertomani fakta, jonka mukaan "kaikissa puhelinmyyntifirmoissa ei potkuja - tai edes varoituksia - myyntitavoitteiden allejäämisestä anneta", pidä paikkaansa, mutta kuten kaikki varmasti huomaavat, olit karkeasti väärässä. Minun lisäkseni kun myös "Jykke1987" ja "Tuamas" ovat kertoneet firmoista, joissa ei potkuja myyntitavoitteen täyttämättäjättämisestä anneta.

Jokuhan voisi tässä tilanteessa "JanJ":n asemassa olevana myöntää olleensa väärässä, mutta mitä meidän "totuuden torvemme" tekeekään?! Hän kyselee Jykke1987:lta "oletko muuten Pee:n kakkosnick?". Aika äijämäinen (tuo sana olisi pienellä fontilla, jos sellaisella voisi kirjoittaa) teko, etten sanoisi.

Onkohan muuten Tuamas minun kolmosnickini? Mietipä sitä, JanJ!

JanJ kirjoitti:
Olen antanut useammatkin potkut siitä syystä että myyntitavoitteet eivät ole täyttyneet.

Miten tuo vastauksesi liittyi Jykke1987:n väittämään, jonka mukaan "kannattaisi varmaan sinunkin tarkistaa tietojasi ennen kuin alat väittelemään asioista"? Se kun piti täysin paikkansa, mihin jo ylempänä viittasin.

Se, että Sinä olet "antanut usemmatkin potkut siitä syystä että myyntitavoiteet eivät ole täyttyneet", ei tarkoita, että jokaisessa puhelinmyyntifirmassa toimittisiin samalla tavalla, vaikka huikealla logiikallasi - tai siis, "logiikallasi" - näin päättelitkin.

Mihin jo alussa viittasin, minäkin olisin voinut tuossa toimistoapulaisen tehtävässäni antaa todella monet potkut myyntitavoitteiden allejäämisestä. Meidän firmassa ei sellaista kuitenkaan ikinä tehty, mutta enhän minä nyt NIIN tyhmä ole, että sen takia väittäisin, etteikö joissain firmoissa niin voitaisi toimiakin.
 

JanJ

Jäsen
Pee kirjoitti:
Olen siis ollut esimiesTEHTÄVISSÄ puhelinmyyntifirmassa. Virallisena esimiehenä en ole ollut - enkä sellaista ole väittänyt - mutta niinä päivinä kun pomon paikalla olin, minulla oli täysin samat oikeudet kuin varsinaisella esimiehelläkin.
Äläs nyt liiottele. Jos tuurasit päivän esimiestä, se tarkoitti että laitoit ovet lukkoon, katsoit että kahvihuone on siisti ja teit tarkistuksia. Jos olisit yhdetkin potkut antanut "pomopäivänäsi", olisi se ollut vähän vakavampi paikka. Sinulla ei todellakaan ole ollut mitään esimiehen oikeuksia, koska... no, joskus opit mitä edes päällikkötason oikeuksen saaminen vaatii sopimus- ja juridiikkapuolella. Vai sanotko että sinä päivänä olisit voinut rekrytoida ja erottaa, hyväksyä laskuja jne jne. Myönnä nyt vaan että taisit taas tapasi mukaan liioitella ja huolella.

Pee kirjoitti:
Miten tuo vastauksesi liittyi Jykke1987:n väittämään, jonka mukaan "kannattaisi varmaan sinunkin tarkistaa tietojasi ennen kuin alat väittelemään asioista"? Se kun piti täysin paikkansa, mihin jo ylempänä viittasin.
Hieno lukutaito.

Pee kirjoitti:
Se, että Sinä olet "antanut usemmatkin potkut siitä syystä että myyntitavoiteet eivät ole täyttyneet", ei tarkoita, että jokaisessa puhelinmyyntifirmassa toimittisiin samalla tavalla, vaikka huikealla logiikallasi - tai siis, "logiikallasi" - näin päättelitkin.
Siwassa varmaan ei ollut myyntitavoitetta, mutta en tiedä yhtäkään lehtiä myyvää puhelinmyyntiyritystä missä ei annettaisi potkuja lv-tavoitteiden alittamisesta. Ja usko pois, olen puhunut asiasta muillakin foorumeilla kuin jatkoajan palstalla.

Pee kirjoitti:
Mihin jo alussa viittasin, minäkin olisin voinut tuossa toimistoapulaisen tehtävässäni antaa todella monet potkut myyntitavoitteiden allejäämisestä. Meidän firmassa ei sellaista kuitenkaan ikinä tehty, mutta enhän minä nyt NIIN tyhmä ole, että sen takia väittäisin, etteikö joissain firmoissa niin voitaisi toimiakin.
Varmaan kivaa väitellä itsensä kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

JanJ

Jäsen
Jykke1978 kirjoitti:
Ei voi olla totta, luuleks sä oikeesti, että mä kehuin sillä asialla? Voin kertoa sinulle, että en kehuskellut kyseisellä asialla vaan kerroin sinulle totuuden siitä, että ei joka paikassa saa kenkää siitä ettei saa myyntitavoitetta täyteen.
Niinhän sä hehkutit, että et saanut myyntitavoitteita täyteen ja olit ylpeä siitä ettei tullut potkuja.

Jykke1978 kirjoitti:
Itselläni muuten oli viikon irtisanomisaika jonka tein ennen kuin lopetin työt kokonaan.
Viikon irtisanomisaika vuoden työsuhteen jälkeen... Liittyykö liikevaihtokriteereihin?
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hähää! Lällällää kaikki puhelinmyyjät *näyttää kieltä tai persettä*

Olen jo pitkän aikaa tuntenut itseni viisaaksi ja valistuneeksi, kun olen saanut puhelinmyyjien soitot loppuneeksi. Olen nimittäin ottanut käyttöön suoramarkkinointikiellon noin vuosi sitten. Muutama kk kiellon jälkeen ei soittoja enää kuulunut. Suosittelen kaikille puhelinterrorin vihaajille lämpimästi!

Olisin ennemmin anuspuikko kuin puhelinmyyjä!
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yaremchuk kirjoitti:
Samainen pulju soitteli myös minun hallinnoimaan duunikänykkään. Ekalla kerralla olin liikenteessä, joten sanoin ettei pysty puhumaan/ ei kiinnosta. Jatkossa jätin vastaamatta. Soitti se tyyppi silti yhdeksän kertaa ennen kuin luovutti.

Lehtimyyjille on tapanani sanoa etten osaa lukea.

Kerran satuin kuulemaan, kun Alexandria "sijoitusneuvoja" soitti kolleegalleni. Nauratti jo etukäteen, kun kuuntelin sivusta puhelua ja tiesin miten myyntipuhe etenee. Kaverini tokaisi puhelun edettyä jonkin aikaa: "Sinähän tyhmä olet, jos sinulla on noin hyviä sijoitusneuvoja ja minulle kauppaat niitä. Miksi et itse käytä niitä ja tule rikkaaksi?" Nappasi callgirl kuulemma luurin korvaan.

Lomalla kerran vuosia sitten soitti puhelinmyyjä minulle Bike-lehden jatkotilauksesta aamu yhdeksältä. Pahassa krapulassa tokaisin vain, että "anna tulla". Myyjä vaikeni hetkeksi ja kysyi " anteeksi kuinka?". Vastasin:"haluan sen lehden, kiitos". Taisi olla ko. henkilölle helpoin myyntitapahtuma sinä päivänä.

Arvostan kuitenkin paljon ihmisiä, jotka tuolla tavalla elantonsa hankkivat. Itseäni ainakin harmittaa, kun usein tulee aika tylysti vastattua soittoihin. Aika ja tilanne eivät vain ole sopivia moiseen jutusteluun sillä kertaa...

-duud-
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mulle soitti pari viikkoa sitten suhteellisen erikoinen puhelinmyyjä likka. Puhelu alkoi tyypillisesti eri lehtiä kaupaten. Ekaksi tarjoi jotain autolehteä. Kerroin sitten, että mulla ei ole autoa eikä muutenkaan autolehdet kiinnosta.
Tämän jälkeen kysyi, että olisiko mulla tyttöystävää. Kerroin, että ei nyt tällä hetkellä. Olisi halunnut kaupitella naisten lehteä.

Sitten.

Likka sanoi, että haluaisinko tilata Apu-lehden, koska siinä on paljasta pintaakin. "Et kuitenkaan paljasta pintaa tule näkemään, koska sinulla ei tyttöystävää ole."

Tipahdin kyllä täysin ja repesin nauramaan, sama puhelimen toisessa päässä. Suhteellisen hyvä lähestymistapa oli likalla. Oishan tuon voinut tietty vittuilunakin ottaa. :)
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
bluefox kirjoitti:
Olen jo pitkän aikaa tuntenut itseni viisaaksi ja valistuneeksi, kun olen saanut puhelinmyyjien soitot loppuneeksi. Olen nimittäin ottanut käyttöön suoramarkkinointikiellon noin vuosi sitten. Muutama kk kiellon jälkeen ei soittoja enää kuulunut. Suosittelen kaikille puhelinterrorin vihaajille lämpimästi!
Eipä estä esim. teleoperaattorien soittoja tippaakaan. Onnittelut tosin siitä, että eroon olet päässyt ainakin tällä hetkellä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
jupster kirjoitti:
Likka sanoi, että haluaisinko tilata Apu-lehden, koska siinä on paljasta pintaakin. "Et kuitenkaan paljasta pintaa tule näkemään, koska sinulla ei tyttöystävää ole."

Tipahdin kyllä täysin ja repesin nauramaan, sama puhelimen toisessa päässä. Suhteellisen hyvä lähestymistapa oli likalla. Oishan tuon voinut tietty vittuilunakin ottaa. :)

Hehe, mahtoiko olla sama typykkä joka mulle huijasi Hymy-lehden puoleksitoista vuodeksi tässä taannoin?

Hän ei sen enempää kysellyt perhesuhteistani, totesipa vaan ohimennen Hymyä myydessään että "siinä sitä on palajasta pintaakin", johon sanoin että näen sitä kotonakin niin paljon kuin huvittaa, ja vaikkei huvittaisikaan niin näen kumminkin.

Sen verran hyvä puhuja tuo leveällä Pohojanmaan murtehella puhunut naikkonen oli, että loppujen lopuksi häneltä sen Hymyn tilasin, puoleksitoista vuodeksi vuoden hinnalla.
 

scholl

Jäsen
Menin vuosien tauon jälkeen puhelinmyyjän halpaan. Soitti näkyvästä numerosta niin piru menin vastaamaan ja siellä oli joku Tele Finlandin muija, joka kyseli, että koska olen päivittänyt viimeksi liittymäni. Sanoin vain, että en koskaan, enkä päivitä niin sillä siitä pääsi eroon.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"JanJ" se jaksaa kertoa totuuksiaan asioista, joista ei tiedä yhtään mitään. Luulisi, että kerta totaallista väärässäoloa riittäisi yhdelle miehelle, mutta mikäs siinä, jos kerran ehdoin tahdoin pelleksi haluaa...

JanJ kirjoitti:
Jos tuurasit päivän esimiestä, se tarkoitti että laitoit ovet lukkoon, katsoit että kahvihuone on siisti ja teit tarkistuksia.

Ensinnäkin, tuurasin esimiestä aika montakin päivää. Ajallisesti urakkani kesti puolisen vuotta, johon kertyi useita päiviä, jolloin tein toimistoapulaisen tehtäviä. Tuohon aikajaksoon sijoittui mm. esimiehen kesäloma.

Toiseksi, meillä ei ollut erillistä kahvihuonetta. Jos siinä firmassa, jossa sinä olet "antanut useammatkin potkut siitä syystä että myyntitavoitteet eivät ole täyttyneet", on sellainen ollut, se ei tarkoita, että jokaisessa puhelinmyyntipaikassa sellainen olisi, vaikka Sinun "logiikallasi" voisi varmasti aivan hyvin tarkoittaakin.

Kolmanneksi, tein "vähän" muutakin kuin vain "tarkastuksia".

JanJ kirjoitti:
Jos olisit yhdetkin potkut antanut "pomopäivänäsi", olisi se ollut vähän vakavampi paikka.

Korkeintaan erotetulle työntekijälle. Minulle siinä ei olisi ollut mitään vakavaa.

JanJ kirjoitti:
Sinulla ei todellakaan ole ollut mitään esimiehen oikeuksia, koska... no, joskus opit mitä edes päällikkötason oikeuksen saaminen vaatii sopimus- ja juridiikkapuolella.Vai sanotko että sinä päivänä olisit voinut rekrytoida ja erottaa, hyväksyä laskuja jne jne.

En pelkästään voinut rekrytoida, vaan myös rekrytoin. Erottaakin olisin voinut, mutta tervetta sellaiseen ei ollut, kuten ei virallisella pomollakaan kuin pari kertaa.

Tein täsmälleen niitä samoja juttuja kuin varsinainen esimieskin. Tai no, pasianssia en pelannut, vaan käytin senkin ajan netissäoloon.

JanJ kirjoitti:
en tiedä yhtäkään lehtiä myyvää puhelinmyyntiyritystä missä ei annettaisi potkuja lv-tavoitteiden alittamisesta

Eiköhän se nyt ole tullut jo kaikille selväksi.

Valitettavasti Sinulla näyttää kuitenkin olevan suunnattomia vaikeuksia tajuta sellaista, mielestäni varsin yksinkertaista juttua, että jos Sinä et jotain tiedä, voi asia kuitenkin olla faktaa. Pitääkö Sinun tietää kaikki asiat, ennen kuin voit uskoa ne?

JanJ kirjoitti:
Ja usko pois, olen puhunut asiasta muillakin foorumeilla kuin jatkoajan palstalla.

Uskon toki. Puhumalla ei kuitenkaan muutu se fakta, että minä olen ollut töissä puhelinmyyntifirmassa, jossa ei potkuja - tai edes varoituksia - annettu, vaikka myyntitavoite ei täyttynytkään.

JanJ kirjoitti:
Varmaan kivaa väitellä itsensä kanssa.

Khyl. Sinulla näyttää puolestaan olevan kovin kivaa väitellä asioista, joissa on rankasti väärässä...


Ja täytyy kyllä olla aikamoinen fakiiri, että näkee "Jykke1987":n hehkuttaneen, ettei "saanut myyntitavoitteita täyteen". Hän vain kertoi esimerkin jo toisesta puhelinmyyntifirmasta, jossa ei saa potkuja myyntitavoitteen alittamisesta, vaikka Sinun mukaasi sellaisia paikkoja ei pitänyt olla yhtään.

Se sijaan, että viimeistään tämän jälkeen myöntäisit olleesi väärässä, alat kysellä Jykke1987:ltä "miltä tuntui olla huono puhelinmyyjä?", vaikkei se liittynyt koko asiaan millään tavalla. Mutta minkäs teet, kun on pakko yrittää olla oikeassa, vaikka kaikki faktat puhuvat vastaan? Sinänsä vain säällittävää katsella tuollaista rimpuilua aikuiselta - tai siis ainakin fyyisesti aikuiselta - ihmiseltä...
 
Viimeksi muokattu:

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän se nyt ole kaikille selvää että kukaan ei tee myyntityötä pidempää aikaa jos ei myynti luista. Se ei ole kummankaan osapuolen intressien mukaista.

JanJ taisi puhua kolmesta suurimmasta firmasta. Pikkufirmoillahan on mitä ihmeellisimpiä käytänteitä. Selvää on kuitenkin se, että jos joku alalle jää, hän myy mieluummin provikkapohjalla. Hommat täytyy kuitenkin oppia ja sitä varten tuo pohjapalkka on hyvä homma alussa.

Huomenna saan kuulla uuden myyjäkandidaatin ensituntumaa :)
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
bisnesman kirjoitti:
Eiköhän se nyt ole kaikille selvää että kukaan ei tee myyntityötä pidempää aikaa jos ei myynti luista.

Juuri näin. Minunkin aikanani meidän firmasta lähti moni, myyntitavoitteesta erittäin kauas jäänyt työntekijä, mutta ihan omasta tahdostaan.

bisnesman kirjoitti:
JanJ taisi puhua kolmesta suurimmasta firmasta.

Kyllä. Mutta väitti myös, että "potkut tulevat, jos ei myyntitavoite täyty" -käytäntö pätee kaikissa puhelinmyyntifirmoissa. Se ei siis tosiaankaan pidä paikkaansa, vaikka "JanJ" ei sitä millään tunnu uskovan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Roku kirjoitti:
Hehe, mahtoiko olla sama typykkä joka mulle huijasi Hymy-lehden puoleksitoista vuodeksi tässä taannoin?

Hän ei sen enempää kysellyt perhesuhteistani, totesipa vaan ohimennen Hymyä myydessään että "siinä sitä on palajasta pintaakin", johon sanoin että näen sitä kotonakin niin paljon kuin huvittaa, ja vaikkei huvittaisikaan niin näen kumminkin.

Sen verran hyvä puhuja tuo leveällä Pohojanmaan murtehella puhunut naikkonen oli, että loppujen lopuksi häneltä sen Hymyn tilasin, puoleksitoista vuodeksi vuoden hinnalla.

Heh. Väänsi muuten juuri tuolha murtheella. Saattoi hyvinkin olla sama likka. Ei saanut mua tilaamaan lehteä, mutta sai hymyilemään. Toki jos lehtien valikoima olisi ollut hiemankin laajempi, niin sitten oisin mäkin saattanut sortua.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sanon heti kärkeen, että en ole nimimerkki Pee:n toinen, kolmas enkä mikään nimimerkki.

Olen seurannut herrojen (oletan, että Janj on herra - Pee:n tiedänkin) väittelyä ja päätin nyt puuttua siihen hiukan.

Tunnen Pee:n henk.koht ja voin sanoa, että asia on juurikin niin, miten hän sanoo. Eräs parhaista kavereistani on myös työskennellyt ko. firmassa ja itsekin olen pelannut puulaakisählyä firman väreissä. Potkuja ei kenellekään annettu, vaikka tavoitemyynti ei täyttynytkään.

Jatkakaa fighttianne rauhassa, mutta tähän asti Pee on puhunut totta. Usko vaan JanJ. Sitä en itsekään ymmärrä, että mitä järkeä on pitää huonoja myyjiä myyntihommissa.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Humpauttaja kirjoitti:
Sanon heti kärkeen, että en ole nimimerkki Pee:n toinen, kolmas enkä mikään nimimerkki.

Minä puolestaan lisään ihan siltä varalta, ettei "JanJ" vaan saa mitään "´Pee` on puhunut ´Humpauttajan` puolelleen" -tyylistä salaliittoteoriaa päähänsä, että minä en tiennyt tuntevani Humpauttajaa. Sitä en sitten tiedä, tiesikö Humpauttaja tuon, mutta toistaiseksi Humpauttaja on ollut minulle vain nimimerkki nimimerkkien joukossa. Tai on oikeastaan vieläkin, koska edes hänen profiilistaan ei aukea, kuka hen. koht. tuttuni on kyseessä...

Muokkaus: Nyt tiedän.
 

JanJ

Jäsen
Vähäsen aikaa sitten soitti joku puhelinmyyjä ja kauppasi jotain lehteä mitä nyt en muista. Kuitenkin myyntipuhe oli sellainen, että olen voittanut puol vuotta jostain lehdestä ilmaiseksi mutta "koska Suomen arpajaislain mukaan pitäisi maksaa veroja niin voidaan lisätä tuo puoli vuotta johonkin tilaukseen ja näin vältetään vero". Aika mainio. Ei kauppoja.

Tänään taasen kaverille soitettiin jostain filmikerhosta ja kaupattiin dvd-leffoja... Tuollaiseen en olekaan vielä törmännyt.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
JanJ kirjoitti:
Niinhän sä hehkutit, että et saanut myyntitavoitteita täyteen ja olit ylpeä siitä ettei tullut potkuja.

Viikon irtisanomisaika vuoden työsuhteen jälkeen... Liittyykö liikevaihtokriteereihin?

En hehkuttanut enkä ollut ylpeä siitä ettei potkuja tullut vaan kerroin, että en saanut myyntitavoitetta täyteen ja minulle ei sen takia annettu potkuja. Tarkemmin, kun mietin niin taisin yhden kerran jopa saada myyntitavoitteeni täyteen, siitä olen ylpeä, että sain sen täyteen, en siitä, että sain vain kerran sen täyteen sinä aikana, kun siellä töissä olin.

Siitä en tiedä liittyykö heidän irtisanomisaika liikevaihtokriteereihin, mutta niin minulle kerrottiin, että heillä on viikon irtisanomisaika ja toivoisivat minun olevan sen ajan töissä, kun ilmoitin päivän päätteeksi, että lopetan. Enkä kysellyt sitten miksi niin oli vaan ilmoitin, että teen sen viikon verran vielä ja sitten lopetan.
 

JanJ

Jäsen
Jykke1978 kirjoitti:
En hehkuttanut enkä ollut ylpeä siitä ettei potkuja tullut vaan kerroin, että en saanut myyntitavoitetta täyteen ja minulle ei sen takia annettu potkuja.
Nyt kun tarkemmin miettii niin mahdettiinko vääntää peistä puhumalla eri asioista? Pee ainakin on hakoteillä. Myyntitavoite ja kriteerimyynti kun ovat kaksi eri asiaa. Tavoitetta ei tarvitse saavuttaa mutta liikevaihdon on oltava kriteereissä. Ne taasen ovat ne numerot joita seurataan. Tässä tullaan siihen että jos kustannuksesi ovat isommat kuin taloon tuomasi eurot, sinusta on luovuttava. Koska teet tappiota talolle.
Taisin itse puhua myös muuten tavoitteista ensin, jos tein sen niin oma moka. Termi oli väärä tässä keskustelussa, mutta termithän vaihtelee taloittain.

Pee, rautalankaa. Eli myyjälle asetettu tavoite ei ole ehdoton. Kriteerit on. Niitä ei seuraa vain lähin esimies vaan kirstunvartija.

Toisaalta alalla on kaikenlaista toimijaa. Yksikin firma vaihtoi nimeä kesken työpäivän. Myyjille ilmoitettiin yhtäkkiä että "hei, älkää myykö A-lehtien lehtiä enää. Ai niin ja me ollaan nyt sitten XXX. "
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JanJ kirjoitti:
Nyt kun tarkemmin miettii niin mahdettiinko vääntää peistä puhumalla eri asioista?

Voi olla.

Hakoteillä en missään vaiheessa ole ollut, kuten jostain kumman syystä edelleen väität, mutta olenkin puhunut koko ajan nimenomaan myyntitavoitteesta. Sitä ainakaan puhelinmyyntifirmassa, jossa minä olin töissä, ei tarvinnut saavuttaa välttääkseen potkut.

Kriteerimyynnistä en ole puhunut mitään, mutta kuten olen jo sanonut, kenkää ei minun vajaan vuoden sielläolon aikanani annettu yhdellekään työntekijälle liian vähäisten myyntien takia (eikä muutenkaan kuin parille). Voi tosin olla, että nämä "kriteerimyyntien" alle jääneet tajusivat lähteä itse ennen kuin heidät olisi ulos määrätty.
 

JanJ

Jäsen
Pee kirjoitti:
Hakoteillä en missään vaiheessa ole ollut, kuten jostain kumman syystä edelleen väität, mutta olenkin puhunut koko ajan nimenomaan myyntitavoitteesta. Sitä ainakaan puhelinmyyntifirmassa, jossa minä olin töissä, ei tarvinnut saavuttaa välttääkseen potkut.
Niin no. Tässä tuli sulle oiva keino kääntää taas kelkka. Et olekaan puhunut siitä tai tästä tai tuosta. Tuttu juttu. Jossain firmoissa se on tavoite, joissain kriteeri, joissain joku muu sana. Sama asia. Alle tietyn rajan ei voi mennä. Muualla kuin SPR:ssä ja vastaavissa.

Pee kirjoitti:
mutta kuten olen jo sanonut, kenkää ei minun vajaan vuoden sielläolon aikanani annettu yhdellekään työntekijälle liian vähäisten myyntien takia (eikä muutenkaan kuin parille).
Voisit toki "selittää", miten firma pysyy pystyssä jos menot ovat "suuremmat" kuin "tulot"? Sitten ymmärrän "pointtisi".
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
JanJ, Pee: Ehdotan että soitatte toisillenne ja yritätte myydä kantanne.

Halihali.
 

JanJ

Jäsen
Twite kirjoitti:
JanJ, Pee: Ehdotan että soitatte toisillenne ja yritätte myydä kantanne.
Pee on tunnettu siitä ettei saavuta puhelimessa asetettuja tavoitteita....
Hali Turenkiin.

Eiköhän se tästä.
Tänään viimeksi tarjottu puhelimessa Apu-lehteä. Heh.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JanJ kirjoitti:
Tässä tuli sulle oiva keino kääntää taas kelkka.

Miten niin?! Minäpä kerron - taas kerran - Sinulle vähän faktaa.

Minä sanoin 04.09.2005 klo 21.54 tässä ketjussa, ettei kaikissa puhelinmyyntifirmoissa anneta potkuja, vaikkei myyntitavoite täytykään.

05.09.2005 klo 10:49 sinä lainasit tekstiäni, jossa tuon faktan kerroin, ja väitit perään, että "totta helvetissä annetaan". Kuitenkin 06.09.2005 klo 22.40 kirjoitit, että (myynti)"tavoitetta" ei tarvitse saavuttaa" (välttääksen kengänsaannin).

Eli kukakohan tässä nyt on sen kelkkansa on kääntänyt?! Vielä maanantai-aamupäivänä myyntitavoite piti Sinun mukaasi täyttää, mutta ei enää tiistai-iltana. Aika uskomatonta, että Sinulla on tämän jälkeen tulla otsaa syyttämään minua kelkankäännöstä, kun itse olen koko ajan väittänyt vain ja ainoastaan seuraavaa, täysin paikkaansa pitävää asiaa: jokaisessa puhelinmyyntifirmassa ei potkuja anneta, vaikka myyntitavoite alittuisikin.

JanJ kirjoitti:
Et olekaan puhunut siitä tai tästä tai tuosta.

En niin, vaan myyntitavoitteesta. Onko Sinun vaikea käsittää, että jotkut pystyvät keskustelemaan yhdestä asiasta kerrallaan?

JanJ kirjoitti:
Jossain firmoissa se on tavoite, joissain kriteeri, joissain joku muu sana.

Aha. Itse olen - edelleen - puhunut vain ja ainoastaan myyntitavoitteesta, jota kaikissa puhelinmyyntifirmoissa ei tarvitse saavuttaa välttääkseen potkut. Sinä et tätä heti uskonut.

JanJ kirjoitti:
Voisit toki "selittää", miten firma pysyy pystyssä jos menot ovat "suuremmat" kuin "tulot"? Sitten ymmärrän "pointtisi".

Minkä ihmeen "pointin"? Olen vain sanonut faktan, että puhelinmyyntifirmassa, jossa minä olin lähes koko vuoden 2003 töissä, ei potkuja annettu yhdellekään työntekijälle liian vähäisten myyntien takia.

Sitä en tiedä, "miten firma pysyy pystyssä jos menot ovat "suuremmat" kuin "tulot"", enkä siitä ole alun alkaen keskustellutkaan. Toin alun perin esille ainoastaan sen faktan, ettei myyntitavoitteen allejääminen tarkoita potkuja jokaisessa puhelinmyyntifirmassa, vaikka Sinä niin virheellisesti väititkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös