Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 333 158
  • 1 378

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Itselleni tulee melko usein näitä puheluja. Pyrin olemaan kohtelias aina, mutta jos ei ole sopiva aika, niin yleensä auttaa pelkästään se, että sanoo, että tulee toinen puhelu - "Kiitos soitostasi ja moi". Toinen käyttämäni tapa on se, että sanoo: Sorry, pomo tuli huoneeseen - pakko lopettaa. Tämän kun tarpeeksi usein olen vuorotellen toistanut, niin rekistereihin on tallentunut se tieto, ettei ko. henkilö tilaa jos sitä puhelimitse tarjoaa.

Cougar.

PS. Arvostan Mazzan tavoin sitä, että tekevät duunia. Turha heitä on väheksyä. Ikävä duuni on varmasti, eivätkä tarvitse lisää vittuilua osakseen.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Leiki poliisia

Niin, itse suositan seuraavaa toimintamallia lehtimyyjien suhteen:

Puhelin soi...

-Haloo.
-Täällä soittelee xxx yyy zzz-lehdestä, meillä olisi Teille oiva tarjous!
-Ahaa. Olen muuten poliisi.
-No sehän sattui, kyllä tästä lehdestä on teillekin iloa!
-No jaa, valitettavasti minä olen meidän parista se joka ei osaa lukea.
-????
-Kiitos ja hei.

Täältä tähän
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Cougar kirjoitti:
PS. Arvostan Mazzan tavoin sitä, että tekevät duunia. Turha heitä on väheksyä. Ikävä duuni on varmasti, eivätkä tarvitse lisää vittuilua osakseen.
Peesaan tässä, tuli tuota joskus aikanaan itsekin pari kuukautta tehtyä. Ei mitään helppoa työtä mutta ihan mukavasti siinä tienasi. Ja mä olen sitten varmaan ihmeellinen tapaus; aina ollut julkinen numero ja viimeisen 4 vuoden aikana 2 puhelua Alexandrialta (olivat ostaneet työnantajani henkilöstön "puhelinluettelon") ja kerran (1) on myyty jotain golf-lehteä. Mun puolesta soittakoot vaikka useammin, työtään hekin tekevät.
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niinkuin monet muutkin tässä ketjussa ovat sanoneet, kyllä mäkin arvostan huomattavasti enemmän sitä, joka hankkii leipänsä tekemällä työtä, vaikka sitten puhelinmyyntiä, kuin sitä joka perseilee kotona kun hommat eivät kelpaa. Myyntityö ei ole erityisen helppoa.

Se mikä mua puhelinmyyjissä vituttaa, on se jos hommaa tehdään ihan selkeällä kusetus-lässytys-periaatteella. Jutellaan mukavia vartin verran ja sitten ilmoitetaan että niin, tämä Kesämökkilehti maksaa vain 150 euroa koska olen voittanut arvonnassa ja saan kuorimaveitsen kaupan päälle.

Salainen numero on erittäin hyvä ratkaisu, ei tarvi kieltäytyä kohteliaasti eikä epäkohteliaasti kun soittoja ei tule. Mä osaan tilata tarvitsemani lehdet ihan itse silloin kun haluan.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Itse erehdyin puhelinmyyjäksi, aika nopeasti kävi selväksi, ettei ole meikäläisen hommaa. Päätin etten perkele tee enää ikinä työtä, jossa pääosassa on soittelu tuntemattomille ihmisille. Arvostus puhelinmyyjiä kohtaan nousi jonkinverran tuon kokeilun myötä.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Puhelinmyyjiäkin on montaa eri lajia. Henkilökohtaisesti vituttaa puhelinmyyjät, jotka lyövät luurin korvaan ilman "No ei sitten, kiitoksia, näkemiin" tyyppisiä fraaseja, vaikka kuinka kohteliaasti kieltäytyisin.

Joskus olen ihmetellyt sitäkin, että ne kauppaavat minulle lehtiä, joiden tilaaja oikeasti olen. Onko niiden rekisterit todella niin anhittomia?

Parasta oli kyllä jommankumman puhelinluettelofirman (Eniro/Fonecta) myyjä, joka männäviikolla soitti kymmenen yli kahdeksan arkiaamuna. Tulikohan sille mieleen, että vaikka osa on jo töissä, niin JOKU SAATTAA NUKKUA VIELÄ KAHDEKSALTA?! Jäi puhelinluettelopaikka ostamatta.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Itse olen kehittänyt oikean lauseen lehtimyyjille, vaikka usein asiassa on pientä valkoista valhetta.


Lehtimyyjä:"Meillä olisi tarjouksessa tämä ja tämä lehti.."
B1:"Saatko myytyä alle henkilökuntahinnan, saan nimittäin lehden siihen hintaan jos haluan."
Lehtimyyjä:"Ööh...en"
B1:"Niinpä..kiitos vain tarjouksesta. Näkemiin."
Lehtimyyjä:"Näkemiin"

Harva myyjä pystyy siihen, että saisi lehden alle henk.kuntahinnan. Tällöin puhutaan yleensä hintaluokasta puolet normaalihinnasta.
Itselle tulee tällä hetkellä kaksi lehteä henkilökuntahinnalla.

Tällä tavalla, jolloin puhuin totta, sain Helsingin Sanomien myyjän suuttumaan minulle. Eipä ole sieltä soitettu sen jälkeen..
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
B1 kirjoitti:
Harva myyjä pystyy siihen, että saisi lehden alle henk.kuntahinnan. Tällöin puhutaan yleensä hintaluokasta puolet normaalihinnasta.
Itselle tulee tällä hetkellä kaksi lehteä henkilökuntahinnalla.

Tällä tavalla, jolloin puhuin totta, sain Helsingin Sanomien myyjän suuttumaan minulle. Eipä ole sieltä soitettu sen jälkeen..

Voi johtua tosiaan siitä, että Hesarilla henkilökuntahintaa voi sanoa "melko" edulliseksi. Mikäli siitä halutaan laittaa halvemmaksi, niin pitäisi maksaa lehden tilaajalle. Ehkäpä jonain päivänä käy tällainenkin keikaus, mainostajahan se kuningas ja päätulonlähde kustantajalle taitaa lehdissä olla.

Mitä tulee itse aiheeseen, niin itsekin joskus tuli kokeiltua puhelinmyyntiä. Koulurauhaa!-lehti ahkerine myyjineen lienee tuttu monille täälläkin. Koiranhommaahan tuo, tienesteille pääsi vain, jos sattui saamaan vanhojen tilaajien listoja. Jotka yleensä tarjottiin paikan kokeneimmille.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
zamuel kirjoitti:
Kattos perkelettä, kiskovatko kioskinmyyjät myös sinut väkisin kioskiinsa ja alkavat tyrkyttää sinulle tuotteita ja inttää, että osta nyt halvalla, Kismet on toosi halpa ja Ässä-arpakin on sorvattu erityishintaiseksi vain teitä varten.

Ei. Mutta eivät puhelinmyyjätkään ilman luvan kysymistä saa tuontyylistä liturgiaa alkaa inttää. Jos alkavat, niin puhelun voi toki katkaista samantien. Toki niin voin tehdä muutenkin, mutta minua sellaiset ihmiset halveksuttavat.

Sitä paitsi, onhan kioskin/kaupan ulkopuolellakin aika usein mainoksia alennustuotteista ym. Pitäsikö sellaisetkin kieltää, koska ohikulkevat ihmiset saattavat tahtomattaan nähdä nämä mainokset, tyyliin "kolme Kismettiä yhden hinnalla".

Ruutiveijari kirjoitti:
Otan mielelläni vastaan puhelut Applelta (olen nämä hyväksynyt), Microsoftilta (olen nämä hyväksynyt) ja muilta kauppiailta, jotka ensin ovat lupaa tunkeutua elämääni kysyneet

Mihin ylempänä jo viittasin, kaikkien puhelinmyyjien pitäisi heti puhelun alussa kysyä lupa häirintään. Mikäli näin ei tapahdu, ilman muuta luuria korvaan vaan, koska silloin nämä soittajat rikkovat Suoramarkkinointilakia.

Tj kirjoitti:
Tosin olin galluppeja tekemässä, ja vaikka sekin on monien mielessä alhaista, niin monet vastaajat olivat iloisia jo sen takia, etten ollut myymässä mitään. Siinä saa sentään (hyvin) pienen perustuntipalkan eikä tarvitse pelkällä provisiolla olla tekemässä.

Kyllä, mutta parhaimmillaan puhelinmyyjätkin vetävät pelkillä provisioilla suorastaan loistavia tuntipalkkoja. Ei todennäköisesti heti alussa, mutta kun silloin myy hyvin, voi myöhemmin osua melkoiseen rahasampoon...

Iker kirjoitti:
Onhan se kohteliasta antaa puhelinmyyjän nurista aikansa ja esittää asiansa, näin itsekin tapaan tehdä.

Ei tarvitse mennä edes näin pitkälle. Yhtä kohteliasta on todeta myös heti puhelun alkuun, että "nyt ei kiinnosta".

Iker kirjoitti:
Mutta kai se on ihan jokaisen oma asiansa tuntemattoman numeron häiritessä päättää, missä vaiheessa siihen puhelimeen vastaa, onko vastaamatta, vai lyökö luurin korvaan jos kerran siltä tuntuu.

Vaikket tässä ainakaan suoranaisesti kritisoinutkaan puhelinmyyjien tapaa soittaa tuntemattomasta numerosta, niin sanon silti, että siihen on olemassa ihan käytännön syyt, eikä kyse ole mistään salailusta tms.

Jos puhelinmyyjältä kysyy "voinko saada numeron, josta soitat?", niin se pitää antaa, mutta numero päällä ei soiteta siitä syystä, että puheluihin vastaamattomat saattaisivat näin soitella takaisin ja kysellä, että "mikäs numero tää on, kun mulle oli tällaisesta soitettu?". Tällöin tällä puhelinmyyntifirmalla menisi ihan liikaa aikaa ja energiaa vastailla näihin puheluihin, joten on käytännöllisempi soitella tuntemattomalla numerolla. Jos se jotakin häiritsee, niin ei tosiaan muuta kuin kysymään firman numeroa.

Iker kirjoitti:
Mutta tällaisessa pienessä tukkeessa morkkis painaa päälle jo nyt. Pahoittavatkohan puhelinmyyhät mielensä pahasti, jos täysin tuntematon henkilö lyö luurin korvaan samoin tein?

Ei varmasti. Kuinka he nyt voisivatkaan pahoittaa? Tuskin esim. siivojatkaan pahoittaisivat mieltään, jos he rappukäytävän juuri puhtaaksi saatuaan huomaisivat, kuinka siivoustyötä vieressä seurannut jannu tulisi ja kusisi rappukäytävälle. Uskomatonta, että "Iker" edes miettii, kuinka puhelinmyyjät voisivat pahoittaa mielensä siitä, ettei heille anneta edes tilaisuutta kysyä "onko hetki aikaa?".

dude kirjoitti:
Puhelinmyyjiäkin on montaa eri lajia. Henkilökohtaisesti vituttaa puhelinmyyjät, jotka lyövät luurin korvaan ilman "No ei sitten, kiitoksia, näkemiin" tyyppisiä fraaseja, vaikka kuinka kohteliaasti kieltäytyisin.

Se saakin vituttaa. Välillä vain, kun sieltä luurin toisesta päästä on päivän aikana joutunut itse kuulemaan monta ilkeää puhelunpäätöstä, niin ei välttämättä jaksa enää olla kohtelias edes heille, jotka itselle ovat kohteliaita. Vielä jos sattuu olemaan menossa heikosti kauppoja tuottaneen työpäivän loppupuoli, niin ystävällisiin puhelinlopetuksiin ei aina riitä energiaa. Vaikka mihin jo viittasin, pitäisi löytyä.
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pee kirjoitti:
Ei varmasti. Kuinka he nyt voisivatkaan pahoittaa? Tuskin esim. siivojatkaan pahoittaisivat mieltään, jos he rappukäytävän juuri puhtaaksi saatuaan huomaisivat, kuinka siivoustyötä vieressä seurannut jannu tulisi ja kusisi rappukäytävälle. Uskomatonta, että "Iker" edes miettii, kuinka puhelinmyyjät voisivat pahoittaa mielensä siitä, ettei heille anneta edes tilaisuutta kysyä "onko hetki aikaa?".
Äijällä on ainakin esimerkit tasapainossa...

Mäkin osaan. R-kioskin myyjän tervehtimättä jättäminen on sama kuin repisi kaivinkonekuskin ulos sieltä kopista ja räjäyttäisi koko masiinan tuhannen päreiksi. Siinä vaiheessa kaivinkonekuskikin tajuaa, miltä kioskimyyjästä tuntuu käytöstapojen puute.

Enpä jaksa tästä aiheesta kinata sen enempää kuin jaksan kuunnella puhelinmyyjien höpinöitä, joten menen mieluummin olkkariin katsomaan formuloita.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pee kirjoitti:
Mihin ylempänä jo viittasin, kaikkien puhelinmyyjien pitäisi heti puhelun alussa kysyä lupa häirintään. Mikäli näin ei tapahdu, ilman muuta luuria korvaan vaan, koska silloin nämä soittajat rikkovat Suoramarkkinointilakia.
Ei. Minä olen ja tulen olemaan sitä mieltä, että lupa tulee kysyä jo ennen kuin aletaan jollekin soittelemaan. Kaikki, joilta puheluita hyväksyn, ovat lupaa kysyneet joko sähköpostitse tai kirjeitse. Eli tavalla, jossa ei ruveta samantien änkäämään vastausta vaan saa rauhassa pohtia ja päättää jättääkö reagoimatta vai vastaako.

Hyvänä esimerkkinä häiriköinnistä on kännykkäoperaattorit, jotka arpovat soitettavat numerot tietokoneella muiden operaattoreiden numeroista eivätkä välitä tippaakaan sitä, mihin rekisteriin olet nimesi laittanut. Ja kuten Saunalahden tj Vilkkula lehdessä sanoi, niin "on pakko kun muutkin tekee". Samalla provikalla itseään elättävien myyjien periaatteisiin on iskostunut suoranainen valehtelu kilpailijoista, kuten että kilpailija lopettaa toimintansa kuukauden päästä, verkko ei kuulu edes Helsingin keskustassa etc.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ruutiveijari kirjoitti:
Hyvänä esimerkkinä häiriköinnistä on kännykkäoperaattorit, jotka arpovat soitettavat numerot tietokoneella muiden operaattoreiden numeroista eivätkä välitä tippaakaan sitä, mihin rekisteriin olet nimesi laittanut. Ja kuten Saunalahden tj Vilkkula lehdessä sanoi, niin "on pakko kun muutkin tekee".

OT, mutta osuu hyvin tuohon "on pakko". Olen alusta alkaen ollut tuota kotijäätelön jäätelöautoviritystä vastaan jo pelkästään siksi, että mielestäni se on kotirauhan häirintää ja moraalitonta toimintaa. Pikkuskidit vinkuvat metelin kuultuaan jätskiä ja vanhemmat heltyvät.

No miksi sitä ei sitten saisi tehdä? No tosiaan on tuo kotirauhan häirintä ja metelistä aiheutuva suunnaton v*tutus - mainoksia ei tarvitsisi tuoda kotipihalle infernaalisen metelin kera. Mutta: entäpä jos Valio ja Ingman laittaisivat tuon saman mallin käyttöön: "On pakko tehdä, kun nekin tekevät". Kohta meillä olisi kolme-neljä erilaista tötteröautoa omilla melodioillaan vinguttamassa kaduilla pitkin viikkoa. Sounds good, eh?
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli joskus työharjoittelun vuoksi tehtyä ko.hommaa muutama viikko. Hermoille käyvää hommaa, kun puhelujasi kuunnellaan pomojen toimesta ja jos tiettyä myyntimäärää päivässä ei saa, niin kenkää tulee. En voi suositella.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
yellow kirjoitti:
Tuli joskus työharjoittelun vuoksi tehtyä ko.hommaa muutama viikko. Hermoille käyvää hommaa, kun puhelujasi kuunnellaan pomojen toimesta ja jos tiettyä myyntimäärää päivässä ei saa, niin kenkää tulee.

Tuollainen meininki ei kyllä päde kaikissa puhelinmyyntipaikoissa. Myyntitavoite voi kyllä työsopimukseen olla listattu, mutta siitä jäämisestä ei mitään potkuja anneta.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tomppa#74 kirjoitti:
OT, mutta osuu hyvin tuohon "on pakko". Olen alusta alkaen ollut tuota kotijäätelön jäätelöautoviritystä vastaan jo pelkästään siksi, että mielestäni se on kotirauhan häirintää ja moraalitonta toimintaa. Pikkuskidit vinkuvat metelin kuultuaan jätskiä ja vanhemmat heltyvät.

No miksi sitä ei sitten saisi tehdä? No tosiaan on tuo kotirauhan häirintä ja metelistä aiheutuva suunnaton v*tutus - mainoksia ei tarvitsisi tuoda kotipihalle infernaalisen metelin kera. Mutta: entäpä jos Valio ja Ingman laittaisivat tuon saman mallin käyttöön: "On pakko tehdä, kun nekin tekevät". Kohta meillä olisi kolme-neljä erilaista tötteröautoa omilla melodioillaan vinguttamassa kaduilla pitkin viikkoa. Sounds good, eh?

Vastaus OT

Jep se meteli kuuluu kyllä todella pitkälle missä se auto sitten ajeleekin. Yhtään jäätelöä en ole ostanut enkä tule ostamaankaan sieltä. Valio ja Ingman ovat sentään fiksuja ja pitävät jatkossakin ne jäätelönsä ihan siellä kaupan jätskitiskillä mistä sitten ne murueskimot voi hakea hyvillä mielin.
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Puhelinmyyntiähän voi aika pitkälle verrata roskapostiin (sekä sähköiseen että postilaatikkoon kolahtavaan). Tuleehan sitä spämmiä enemmän kuin puhelintyrkytystä, mutta toisaalta roskapostista pääsee myös helpommin ja nopeammin eroon ja roskapostin käsittelyhetkenkin voi valita helpommin. Kyllähän se spämmääjäkin tekee vaan työtään ja yrittää myydä meille tuotteitaan. Siinä samalla vähän verkko kuormittuu ja jne., mutta niinhän kuormittuu puhelinverkkokin soittelusta ja uhrin aikaa tuhlaantuu molemmissa. Molemmissa pitää vielä itse ryhtyä erikoistoimiin, ettei häirintä pääsisi haittaamaan/sitä ei tapahtuisi. Ei nyt kummastakaan synny yleensä pikkuvitutusta suurempaa, mutta hanurista ovat molemmat.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Aika äskettäin soitti jonkun kännykkäoperaattorin myyjä ja kysyi, olenko kovastikin vertaillut kännykkäliittymien hintoja viime aikoina. Vastasin, että en ole, koska en ole enää vuosiin maksanut puhelinlaskuani itse. Myyjä totesi, että sulla taitaa siis olla työsuhdeliittymä ja toivotti oikein hyvää päivän jatkoa. Ärsyttävä tapa koittaa saada ihmisiä vaihtamaan liittymää, mutta tuo myyjä kyllä veti pisteet kotiin. Asiallinen ja kohtelias puhelin oma-aloitteinen lopetus heti kun kävi ilmi, että kauppoja ei tule.

Alexandriasta on soitettu kolme kertaa. Kahdella ensimmäisellä kerralla kieltäydyin sanomalla, että en pidä heidän palvelujaan ajankohtaisena. Kolmannella kerralla lupasin itse soittaa heille heti, kun tuntisin kaipaavani heidän palvelujaan. Eivät ole enää soittaneet.

Jos joskus noista myyjistä onkin riesaa ollut, niin ei ole enää.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime aikoina on "Tuntematon numero" muistanut soitella säännöllisin väliajoin, etenkin kun Turun Sanomien määräaikaistilaukseni meni umpeen. Mutta koskaan hän ei sano vastaajaan mitä asia koskee. Luultavasti joku erinomainen tarjous on ollut tyrkyllä ja nyt perkele olen missannut sen.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Pee kirjoitti:
Jos se jotakin häiritsee, niin ei tosiaan muuta kuin kysymään firman numeroa.

Ei häiritse, koska en vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin. Joskus vastasin ja kaikki olivat jotain hampuuseja, joilla oli mahtava tarjous JUURI MINULLE! Alussa vielä kuuntelin spiikit mutta kun linja siirtyi suoranaiseen valehteluun ("Olette täyttänyt kyselomakkeen, jonka perusteella suoritetussa arvonnassa voititte LEHDEN ... tähän hintaan!" kun en satavarmasti ole ainuttakaan kyselylomaketta täyttänyt) niin oma linjani vaihtui varattu-napin painelemiseen.

EDIT: puhelimen mukaan tuntemattomista numeroista on viimeisen viikon aikana soitettu 14 kertaa. Se niistä harvoista soitoista.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
mission16W kirjoitti:
Alussa vielä kuuntelin spiikit mutta kun linja siirtyi suoranaiseen valehteluun ("Olette täyttänyt kyselomakkeen, jonka perusteella suoritetussa arvonnassa voititte LEHDEN ... tähän hintaan!" kun en satavarmasti ole ainuttakaan kyselylomaketta täyttänyt) niin oma linjani vaihtui varattu-napin painelemiseen.
Tuosta muistuikin mieleeni yksi outo tapaus. Taisi olla keväällä kun puhelin soi, ja siellä joku leppoisa lapin mies jutteli mukavia. En oikein saanut tolkkua, mitä hän oikein halusi tai yritti myydä, jotain ilmeisen mukavaa kuitenkin. Olin kuulemma täyttänyt jonkin lomakkeen joillain messuilla tai netissä, ja tiedot oli sitä kautta heille saatu. Kysyin ihan suoraan, että mistä tietoni on saatu ja mitä oikein minulle yritetään myydä, ei suoraa vastausta. Sen jälkeen kysyin, mihin olen sitoutunut. En kuulemma mihinkään. Totesin, että pidetään tilanne muuttumattomana, toivotin hyvät jatkot, ja lopetin puhelun.

Tuo oli ehkä hämmentävin puhelu, mitä puhelinmyyjiltä on tullut. Jos se tyyppi siis edes oli puhelinmyyjä.
 

JanJ

Jäsen
Pee kirjoitti:
Tuollainen meininki ei kyllä päde kaikissa puhelinmyyntipaikoissa. Myyntitavoite voi kyllä työsopimukseen olla listattu, mutta siitä jäämisestä ei mitään potkuja anneta.
Totta helvetissä annetaan. Ei se mitään hyväntekeväisyyttä ole vaan liiketoimintaa.

Tiedän 100% faktana että kolmella suurimmalla lehtimyyntitalolla on työsopimuksessa käytäntö, minkä mukaan ensimmäisestä kriteerien alle jääneestä kuukaudesta tulee vuoden voimassa oleva varoitus. Toisesta kuukaudesta tulee potkut välittömästi. Koeaikana ei tarvitse edes varoittaa vaan saa laittaa ilman perusteluja ulos.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Puhelinliittymän vaihdosta aiheutuikin huomaamatta melkoinen riesa... Entistä liittymää on yritetty tyrkyttää takaisin vaikka väkisin. Nyt ei tosin aikoihin ole kuulunut mitään, ehdotettuani viime soitossa puhelinmyyjätyttärelle, että otan liittymän jos neiti lähtee kanssani ulos syömään....
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sistis kirjoitti:
Pari viikkoa sitten sain ehkä koomisimman puhelinmyyjän soiton ikinä. Joku huonoa suomea sönkkäävä käheä-ääninen ilmeisesti ruotsalaisnainen soitti meikäläiselle ja kauppasi jonkun uuden luontaistuotekaupan tuotteita. Tarjolla olisi ollut kalaöljy- ja omenaviinietikkakapseleita. "Nämä kalaoljykapselit on tehty tosi rasvainen kala. Ma kylla suositele sulle että sä alat syömä näitä!"

Helvetti sentään! Samasta firmasta jo toinen soitto! Nyt tämä tytteli puhui vähän selvempää suomea. Nyt jopa antoi suosituksen, että pitäisi syödä metsä-pähkinöitä, kun kerran on tuo kala-allergia.

Mistä nuo oikein meikäläiselle soittelee... kamalaa.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Sistis kirjoitti:
Pari viikkoa sitten sain ehkä koomisimman puhelinmyyjän soiton ikinä. Joku huonoa suomea sönkkäävä käheä-ääninen ilmeisesti ruotsalaisnainen soitti meikäläiselle ja kauppasi jonkun uuden luontaistuotekaupan tuotteita. Tarjolla olisi ollut kalaöljy- ja omenaviinietikkakapseleita. "Nämä kalaoljykapselit on tehty tosi rasvainen kala. Ma kylla suositele sulle että sä alat syömä näitä!"

Vastasin kuitenkin olevani kala-allergikko, mikä on totta. Omenaviinietikkakapseleitakin suositeltiin. Kysyin kuitenkin ihan piruuttani hintaa (en muista paljon, ihan vitusti kuitenkin) ja mainitsin sitten: "Tiedätkö, paljonko maksaa pullo omenaviinietikkaa kaupassa? Parilla eurolla saa jo jonkinlaisen".

Ei tullut kauppoja. Kai joku on niin tyhmä, että ostaa noita.

Sama nainen soitteli myös minulle muutama viikko takaperin. Oli kalanmaksa ja omenaviinietikka tabuja. Yleensä olen kohtelias, ja yritän kohteliaasti ilmoittaa etten ole kiinostunut, mutta tälle myyjälle ei meinanut mennä kaalin hyvällä, sitten pahalla -> ei tullut kauppoja.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Viime aikoina minua ovat riivanneet Tele Finlandin puhelin myyjät kuukaudessa on tullut pari soittoa. Ensimmäinen soittaja puhui täyttä soopaa sillä hän sanoi minulle, että Saunalahden liittymät(siis joka mulla on) vaihtuvat syyskuun alusta Elisan liittymiksi ja asioista tietämättömänä hetken jopa uskoin kyseistä soittajaa ja jopa harkitsin liittymän vaihtoa (en soittajan firmaan). Ja muutenkin soittaja oli ärsyttävä väkisin tuputtaja, joka ei tahtonut kuunnella. Toisessa puhelussa soittajana oli valmiiksi alistunut myyjä, joka tosin yritti kaupata minulle vastaavaa liittymää joka minulla on jo ja luovuttikin varsin helpolla. Ensimmäisestä puhelusta ja vastenmielisistä mainoksista minä olen tahnyt sellaisen päätöksen, etten vaihda Tele Finlandiin vaikka se olisi maailman ainoa operaattori ja vaihtoehtona olisi vain rumpujen käyttö...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös