PS3: NHL14 - EASHL - HC JATKOAIKA

  • 30 203
  • 313

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Mä meen nyt käynnistäämään pleikan, pelaan eka vähän muita pelimuotoja ja sitten kun porukkaa alkaa tulemaan linjoille niin redi tu plei.
 

Tursumbayev

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse myös paikalla 16-18.30, sekä liigakierroksen päätyttyä. Tarjoan myös "kattavan" analyysin joukkueemme esityksistä tänään kun pääsen tietokoneen äärelle.
 

Ainiv

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. NHL.
Liigakiekan jälkeen itsekkin linjoilla. Kehittynyt ukkokin veteraaniksi, niin ei enää jää niin pahasti jalkoihin. Tai siis ei voi enää piiloutua pelaajan ominaisuuksien taakse jos ja kun pelaan ala-arvoisesti.
 

Loonie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse myös paikalla 16-18.30, sekä liigakierroksen päätyttyä. Tarjoan myös "kattavan" analyysin joukkueemme esityksistä tänään kun pääsen tietokoneen äärelle.

Larva, mä voin kertoo täyttä paskaa! Tuuhan pelaamaan... ;)

Tässä kommentoin siis TEpsin peliä.
 
Viimeksi muokattu:

Pilu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Penguins
Olipa eilen ristiriitaisia pelejä joissa itse olin mukana. Kolmessa pelissä jäätiin nollille, neljä selkeää voittoa ja vain yks tiukka voitto.

Noissa tappiollisissa peleissä ei oikeastaan tapahtunut mitään hyökkäyspäässä. Pari paikkaa, mutta ei minkäänlaista pyöritystä. Joissain voittopeleissä kiekko taas pyöri koko ajan vastustajan päässä ja saatiin paikkoja. Esimerkkinä yhdessä pelissä 25 vetoa kahteen erään ja samaan aikaan vastustaja sai 3 vetoa.

En tiedä onko tämä vain jotain kuvitelmaa, mutta olin huomaavinani pelillisiä eroja tappioissa ja voitoissa.

Voittopeleissä taklattiin paljon, karvattiin ylhäältä ja autettiin kaveria kulmassa. Ei heitetty niitä toivotaan toivotaan syöttöjä maalin eteen, eikä niitä edes tarvinnut heittää, koska aina oli paikka sille kuuluisalle helpolle syötölle.

Tappioissa taas taklaukset puuttuivat kokonaan, ainakin omasta mielestäni. Nelfor on sanonut, että taklaukset sytyttää pelaamaan henkilökohtaisesti paremmin, mutta olisiko tässä myös kyseessä se EA:n tekemä ja Tamin viljelemä momentum? Pari hyvää pommia ja momentum kääntyy meille.
Myös apu puuttui monesti tappioissa ja oli pakko heittää niitä hätäreitä maalille.

Jatketaanko tänään sillä taklaavalla ja syöttelevällä pelillä? (Tosin itsehän teen vain itseni naurunalaiseksi yrittäessäni taklata omalla pelaajalla.)
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Yllä olevaan viestiin olen samaa mieltä. Voitollisissa peleissä uskallettiin pelata painostavammin ja agressiivisemmin. Päivän ekassa pelissä huomasi, että kun vastustaja pelaa varovaisemmin ja vetäytyvämmin, pääsi meidän joukkue todella helposti hyökkäysalueelle. Kun vastustaja sumputtaa maalinedustan, ei mikään estä syöttölinjoja ja pyöritys voi alkaa. Mutta jos vastustaja taasen pitää myös viivalta pakit ja karvaa/taklaa täysillä, on kiekon pitäminen paljon vaikeampaa.

Eli HYÖKKÄÄJÄT HYÖKKÄÄ JA PUOLUSTAJAT PUOLUSTAA!

PS. Jos ollaan tappiolla pelin lopussa, niin loppu 5 minuuttia KAIKKI PELIIN! Riskejä pitää ottaa ja kaikki hyökkäämään! Itsekin olen maalannut pariin otteeseen pakilla pelatessani simppelisti nousemalla hyökkäämään pelin lopuksi.

Tänään en kerkee peleille, mutta huomenna siinä klo 15 eteenpäin.
 

K.a.a.k.o

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
PS. Jos ollaan tappiolla pelin lopussa, niin loppu 5 minuuttia KAIKKI PELIIN! Riskejä pitää ottaa ja kaikki hyökkäämään! Itsekin olen maalannut pariin otteeseen pakilla pelatessani simppelisti nousemalla hyökkäämään pelin lopuksi.

Kyllä, pelillisesti Kaikki peliin, mutta ei taktillisesti niinku jotku välillä harrastaa. :)
Eli tarkoitan, että jos taktiikasta paineet lyödään kohdalle kaikki peliin, niin silloin aloituskombinaatio on aina agressiivinen, ei hyvä, varsinkaan omissa. Ehkä pilkun lutkuttamista, mutta v*ttumaisia tietyissä paikoissa nuo agre-alotukset.
 

Loonie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kotona kuulemma odottelee pikku paketti, BF 4, taitaa ilta mennä sitä näpytellessä. Eilen taas 17-20 olin linjoilla ja 1 kokonaisen pelin sain/saatin pelattua :(
 

Termiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Athletico Madrid
Njoo, itselleni ei tällä hetkellä pelit maistu juurikaan. Tai sanotaan suoraan että tyyli seurassa on vähän nyt alkanut vituttaa. Ei oikein nappaa kun jatkuvasti joutuu pelaamaan 3-4. mieleisintä paikkaa kun tietyillä vaikuttaa olevan vakipaikat aina kun mukana ovat, ihan sama kuinka hyvin tai huonosti pelaavat niin sama juttu pelistä toiseen ja päivästä toiseen. En todellakaan käy kinuamaan että voisiko välillä sitä paikkaa vaihtaakin kun oikein chatissäkin huudellaan että tietty pelipaikka varattu. Jonkin verran typerää toimintaa kun vielä ilmoitettuja pelipaikkoja löytyy kuitenkin listasta useampia. En tiedä onko muut tuohon kiinnittäneet huomiota mutta itseäni tuollainen toiminta ärsyttää sen verran että parempi pysyä poissa.

Lisäksi toinen joka on alkanut nyt ärsyttämään on se, että samasta asiasta saa sanoa miljoona kertaa eikä sillä ole mitään vaikutusta. Esim. tuo r2 runkkaaminen kun maalivahdilla on kiekko ja maalin edessä ruuhkaa. Ei siinä mitään jos vapaana on mutta kun näin ei ole puolissakaan tapauksissa. Ilmeisesti meillä sitten vaan on niin helvetin kiire että se kiekko pitää saada veskalta vaikka siinä olisi kaikki vihollisen hyökkääjät. Ei pysty ymmärtämään.

Jatkan taukoa ja tuun ehkä joskus tsekkaamaan muuttuuko nuo ylläolevat asiat mihinkään vai ei. Voi myös olla että pelini HC Jatkoajassa on pelattu. Ei näitä tiedä.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kyllä, pelillisesti Kaikki peliin, mutta ei taktillisesti niinku jotku välillä harrastaa. :)
Eli tarkoitan, että jos taktiikasta paineet lyödään kohdalle kaikki peliin, niin silloin aloituskombinaatio on aina agressiivinen, ei hyvä, varsinkaan omissa. Ehkä pilkun lutkuttamista, mutta v*ttumaisia tietyissä paikoissa nuo agre-alotukset.

Te pystyttä valitsemaan itse ennen aloitusta minkälaisen aloituksen otatte, puolustus/normaali/aggressiivinen. L2 pohjaan ja vasemmalla tatilla ylös tulee aggressiivinen, oikealle normaali ja alas normaali aloitus.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Njoo, itselleni ei tällä hetkellä pelit maistu juurikaan. Tai sanotaan suoraan että tyyli seurassa on vähän nyt alkanut vituttaa. Ei oikein nappaa kun jatkuvasti joutuu pelaamaan 3-4. mieleisintä paikkaa kun tietyillä vaikuttaa olevan vakipaikat aina kun mukana ovat, ihan sama kuinka hyvin tai huonosti pelaavat niin sama juttu pelistä toiseen ja päivästä toiseen. En todellakaan käy kinuamaan että voisiko välillä sitä paikkaa vaihtaakin kun oikein chatissäkin huudellaan että tietty pelipaikka varattu. Jonkin verran typerää toimintaa kun vielä ilmoitettuja pelipaikkoja löytyy kuitenkin listasta useampia. En tiedä onko muut tuohon kiinnittäneet huomiota mutta itseäni tuollainen toiminta ärsyttää sen verran että parempi pysyä poissa.

Lisäksi toinen joka on alkanut nyt ärsyttämään on se, että samasta asiasta saa sanoa miljoona kertaa eikä sillä ole mitään vaikutusta. Esim. tuo r2 runkkaaminen kun maalivahdilla on kiekko ja maalin edessä ruuhkaa. Ei siinä mitään jos vapaana on mutta kun näin ei ole puolissakaan tapauksissa. Ilmeisesti meillä sitten vaan on niin helvetin kiire että se kiekko pitää saada veskalta vaikka siinä olisi kaikki vihollisen hyökkääjät. Ei pysty ymmärtämään.

Jatkan taukoa ja tuun ehkä joskus tsekkaamaan muuttuuko nuo ylläolevat asiat mihinkään vai ei. Voi myös olla että pelini HC Jatkoajassa on pelattu. Ei näitä tiedä.
Pelipaikkahommat kyllä selviävät kun viitsii suunsa avata. Aivan turha tuosta on ärsyyntyä. Minäkin olen joka kerta vaihtanut eri paikalle, jos joku on kysynyt. Näin ovat tehneet oikeastaan kaikki muutkin. Hyvässä sovussa paikat on aina saatu jaettua. Omalta kohdaltani ainakin pahoittelen, jos joillekin on jäänyt sellainen tunne ettei saa pelata haluamallaan paikalla.

R2 ei ole 95% peleistä ollut mikään ongelma. Ilmeisesti sulle on tullut fiksaatio sen vihaamiseen kaikissa tilanteissa, kun olet pelannut sparreja, joissa tuo on oikeasti ärsyttävää. Tästä on puhuttu joukkueen kesken paljon ja jokainen ymmärtää että sen kanssa pitää ottaa järki käteen. Tietysti kun pelaajisto vaihtuu, niin jokaisella voi olla hieman oma tyylinsä tämän suhteen, mutta kyllä kaikki sen ymmärtävät kun asiasta mainitsee. Yleensä olet hermostunut tuosta täysin turhaan, kun se ei ole peliin tai etenkään pelin lopputulokseen vaikuttanut mitenkään.

Käytännössä jokainen pelaaja meillä yrittää jokaisessa pelissä parhaansa ja haluaa voittaa. Tämän vuoksi tuntuu oudolta että joukosta löytyy yksi, joka valittaa kaikesta ja haukkuu muita pelaajia, samalla kun itse hölmöilee tahallaan. Joskus ei vaan homma toimi, mutta aina yritetään tehdä parhaansa. Ei tässä haudanvakavasta pelaamisesta ole kysymys, vaan hauskaa ollaan pitämässä. Hauskaa voi myös pitää pelaamalla tosissaan, kuten meillä tehdäänkin.

Viime aikoina, kuten aiemminkin, on ollut loistava henki joukkueen sisällä, vaikka pelit ovat välillä heikommin menneetkin. Peli on kehittynyt ja etenkin headsetteja käyttävien kesken on saatu puhuttua ihan oikeita pelillisiä asioita, joista on ollut pelatessa paljon hyötyä.
 

Termiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Athletico Madrid
Mielestäni en kyllä ole ketään missään vaiheessa haukkunut. Se että tuo epäkohtia esiin ei vaan näytä sopivan. Tuo perseilykin on ollut tasan yhdessä matsissa kun ennen matsia hehkutetaan miten tää viedään sata-nolla ja sitten jätetään veskari täysin yksin. Jonkin verran kun on ärsyttävää pelata maalissa jos ei saa yhtään apuja. Suosittelen kokeilemaan millaista herkkua se on.
Se että r2 ei näy aina tulostaululla ei mun mielestä muuta sitä faktaa että tuo on typerintä mitä voi omassa päässä tehdä.

Parilta ykkösdivarin jengiltä on tullut kyselyjä halukkuudesta mukaan ja vielä omille ykköspaikoille joten sekin laittaa miettimään tän mielekkyyttä kun aina saisi olla kinuamassa jos aikoo päästä parhaiten itelle sopiville paikoille. Mitään ratkaisuja en ole mihinkään suuntaan tehnyt mutta kaikkia vaihtoehtoja on harkittava. Itselleni kun tärkeintä on että pelatessa olisi mahdollisimman hauskaa.
 

Termiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Athletico Madrid
Tämän vuoksi tuntuu oudolta että joukosta löytyy yksi, joka valittaa kaikesta ja haukkuu muita pelaajia, samalla kun itse hölmöilee tahallaan.

Tuosta kohdasta mielelläni kuulisin kyllä enemmänkin, ketä olen ja missä haukkunut? Jonkinlaista faktaa olisi hyvä heittää myös jos tuollaisia aletaan julkisesti huutelemaan. Menee nimittäin itseltäni nyt täysin ohi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuosta kohdasta mielelläni kuulisin kyllä enemmänkin, ketä olen ja missä haukkunut? Jonkinlaista faktaa olisi hyvä heittää myös jos tuollaisia aletaan julkisesti huutelemaan. Menee nimittäin itseltäni nyt täysin ohi.
Et yksilöllisesti ketään, mutta epäsuorasti olet syyttänyt kaikkia muita pelaajia, jos on mennyt huonosti. Tästäkin on puhuttu joukkueen kesken, että lähtökohtaisesti jokaisen tulee hakea syytä itsestään ja lähteä parantamaa omaa peliään. Muutkin tekevät samoin ja yrittävät parhaansa.

Epäkohtia saa tuoda esiin, niitähän tuodaan esiin jatkuvasti ja käydään keskustelua siitä miten asioita voidaan parantaa. Tämä vain pitäisi pystyä hoitamaan vähemmän vihamielisesti.

Kukaan ei tuossakaan mainitsemassasi matsissa tahallaan jättänyt veskaria yksin, vaan joukkueen peli nyt vaan sattui olemaan sekaisin. Kaikki kyllä yrittivät minkä pystyivät, mutta joskus ei kulje. Yleisesti 6-pelaajan peleissä koko porukalle on ollut tärkeintä, että autetaan omaa veskaria niin hyvin kuin voidaan. Joskus vaan peli ei kulje ja vastus on kova, niin veskari jää turhan yksin. Tämä ei tarkoita sitä, että muita pitäisi lähteä syyllistämään, suuttua ja lähteä pelistä kesken kaiken. Muut sentään yrittivät.

Mielestäni paljon tärkeämpää on puuttua asioihin, jotka näkyvät tulostaululla, kuin niihin, jotka vähän ärsyttävät. R2 ei todellakaan ole ollut joukkueen suurin ongelma, ei edes sinne päin. Se ei ole sen tyhmempi virhe kuin moni muukaan, esimerkkinä vaikka omalla alueella sooloilu ja kiekonmenetys sen johdosta. Veskalta R2:lla pyydetty kiekko on viimeksi johtanut maaliin joskus todella kauan sitten, en edes muista milloin. Tällöinkin virheen tehnyt on yleensä pyytänyt heti anteeksi ja välttänyt samaa virhetta jatkossa. Noin muutoin syöttöpyynnöt boteilta ovat olleet todella järkeviä viimeaikoina, jopa johtaneet useisiin maaleihin omalle joukkueelle.

Koko muulla joukkueella on pelatessa hauskaa ja peliä kehitetään kovaa kyytiä, niin on vaikea ymmärtää miksi koko porukasta löytyy yksi jonka mielestä kaikki on päin persettä.

Ihan turha edelleenkin tuosta pelipaikasta on valittaa, jos ei saa sanaa sanotuksi siitä missä oikeasti haluaisi pelata. Kertaakaan en ole kuullut muuta, kuin että haluaisit hyökätä/puolustaa välillä. Ja tietääkseni joka kerta toiveesi on toteutettu. Mikä siinä kysymisessä on niin vaikeaa, kaikki muutkin sitä tekevät? Kun pelaajia on tällainen määrä, niin on selvää etteivät kaikki pelaamassa olevat ole aina samoja pelaajia, jotka pelaavat tietyillä paikoilla.

Jos sieltä on kovemmista joukkueista pyydetty mukaan ja oma pelipaikkakin tarjolla, niin en ymmärrä yhtään miksi et ole jo lähtenyt, kun et tässä joukkueessa kerran viihdy. Olet tervetullut jäämään, mutta haluaisin että asioista voitaisiin puhua vapaammin, eikä kaikesta tarvitse suuttua.

Mitä tulee tuosta "R2:sta hokemiseen", niin suuri osa pelaajista ei ole tajunnut mitä tarkoitat kun olet siitä vihamielisesti chatissa hokenut. Asiallisesti ja selkeästi kun asian esittää ja kertoo mitä haluaa, niin noin yksinkertainen asia kyllä uppoaa kaikille. Eikä se tosiaan varsinkaan nykyään ole ollut minkään asteen ongelma.
 

Tursumbayev

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt on hetki käynnistää se vanha kuuluisa PS3 ja ottaa mahdollisesti jopa se kylmä vapaavalintainen juotava käteen. Eli porukkaa linjoille!
 

Termiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Athletico Madrid
Et yksilöllisesti ketään, mutta epäsuorasti olet syyttänyt kaikkia muita pelaajia, jos on mennyt huonosti. Tästäkin on puhuttu joukkueen kesken, että lähtökohtaisesti jokaisen tulee hakea syytä itsestään ja lähteä parantamaa omaa peliään. Muutkin tekevät samoin ja yrittävät parhaansa.

Edelleen tuosta haluan tarkemmin, millä tavalla epäsuorasti olen syyttänyt? Mitä tuolla on juteltu niin kyllä ihan eri kavereille ne omat pisteet ja voitot ovat paljon tärkeämpi kun mulle. Se että sä otat herneet siitä jos mainitsen kesken pelin ettei ihmisvahdeille ne suorat vedot mene niin sille en voi mitään. Se on vaan niin turhauttavaa pelata jos on tiedossa ettei ne mene mutta silti se on ainut mitä yritetään. Tuossa ei voi edes puhua että otettaisiin opiksi jos ainut ratkaisu on yrittää sitkeästi leikkausta keskelle ja ranteella yläkulmaa. Muuta nyt ei tule mieleen mitä olisin "vihamielisesti" muita syyttänyt. Tuokin tosin omasta mielestäni ihan aiheesta sanottu jos tarkoitus on kehittää peliä myös. Saa toki kertoa jos on muita, ja mielellään niitä kuulenkin.

Ja tuohon r2 maalivahdilta pyytämiseen ei välttämättä enää miljoonatta kertaa jaksa nätisti sanoa kun samoille, pitkään mukana olleille tuosta saa mainita vain. Tuokin on kumma juttu että sä olet ainut joka tota asiaa vähättelee. Enkä tosta sulle ole edes sanonut vaan ihan muille.

Kuten sanoin aikasemmin niin harkitsen nyt kaikki vaihtoehdot rauhassa, niin olen sanonut niille jengeillekin jotka ovat kysyneet. Kaikilla kun ei ole KIIRE että pitäisi asia päättää heti. Tai saada maalivahdilta kiekko heti. Tässä kun voidaan edetä järkevästikin eikä vaan juoksemalla kiekon perässä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleen tuosta haluan tarkemmin, millä tavalla epäsuorasti olen syyttänyt? Mitä tuolla on juteltu niin kyllä ihan eri kavereille ne omat pisteet ja voitot ovat paljon tärkeämpi kun mulle. Se että sä otat herneet siitä jos mainitsen kesken pelin ettei ihmisvahdeille ne suorat vedot mene niin sille en voi mitään. Se on vaan niin turhauttavaa pelata jos on tiedossa ettei ne mene mutta silti se on ainut mitä yritetään. Tuossa ei voi edes puhua että otettaisiin opiksi jos ainut ratkaisu on yrittää sitkeästi leikkausta keskelle ja ranteella yläkulmaa. Muuta nyt ei tule mieleen mitä olisin "vihamielisesti" muita syyttänyt. Tuokin tosin omasta mielestäni ihan aiheesta sanottu jos tarkoitus on kehittää peliä myös. Saa toki kertoa jos on muita, ja mielellään niitä kuulenkin.

Ja tuohon r2 maalivahdilta pyytämiseen ei välttämättä enää miljoonatta kertaa jaksa nätisti sanoa kun samoille, pitkään mukana olleille tuosta saa mainita vain. Tuokin on kumma juttu että sä olet ainut joka tota asiaa vähättelee. Enkä tosta sulle ole edes sanonut vaan ihan muille.

Kuten sanoin aikasemmin niin harkitsen nyt kaikki vaihtoehdot rauhassa, niin olen sanonut niille jengeillekin jotka ovat kysyneet. Kaikilla kun ei ole KIIRE että pitäisi asia päättää heti. Tai saada maalivahdilta kiekko heti. Tässä kun voidaan edetä järkevästikin eikä vaan juoksemalla kiekon perässä.
Enhän mä oo sanallakaan vastaan väittänyt siihen ettei suorat vedot mene, päinvastoin oon hokenu kanssapelaajille sitä että ne ei mene. Se, että joissain peleissä on suoria vetoja tullut vedeltyä on johtunut ihan siitä, että vastus on ollut kova ja itseluottamus nollissa, niin yksi jos toinenkin on päätynyt suoraan vetoon, kun tulee se tunne ettei syötöt mene perille, eikä aikaa ole. Kyse ei ole siitä että tuo olisi ollut ainoa asia mitä pelissä yritetään, vaan se on ollut ainoa asia millä kiekko on edes saatu vastustajan maalille asti. Aina ei vaan suju. Kyse ei ole siitä etten tietäisi miten asia on, vaan siitä miten mikäkin peli sujuu ja millainen vastus on.

Ihan yleisesti tosta R2:sta on puhuttu viime viikot lähes päivittäin porukan kesken, eikä sitä ole koettu ongelmaksi. Jos virheitä tulee, niin sen tehnyt pelaaja ottaa vastuun ja muut vähän naureskelevat asialle, siinä se. Hyvin, hyvin harvoin nykyään noista on vastustajalle maaleja tullut, vaikka kuinka tyhmä virhe olisikin. Meidän ongelmat on jossain ihan muualla.

Ja nämä asiat mistä nyt olen puhunut eivät ole vain minun mielipiteitäni, vaan tuon joukkueessa yleisesti puhuttuja asioita esille. Ei se vaan ole mukavaa, että yksi pelaaja rikkoo joukkuehenkeä omalla toiminnallaan. Ymmärrän kyllä mistä puhut, mutta hieman rennommalla otteella pitäisi kyetä asioista keskustelemaan. Jälleen, tämä on yleinen mielipide joukkueen sisällä.
 

Termiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Athletico Madrid
Edelleen odotan vähän lisäselvitystä miten oon ketäkin haukkunut. Julkiselle palstalle kun tuollaisen laitat niin odotan että pystyt myös avaamaan milloin ja missä ja ketä olenkaan haukkunut. Itseltäni kun tuo on mennyt todellakin täysin ohi niin olisi kiva kuulla asiasta lisää.

Itseluottamus nollissa? Tää on hei videopeli. Miten se että kovempi vastustaja tulee vastaan saa itseluottamuksen nolliin ja pelaamaan ihan miten sattuu? Eihän noita vastaan koskaan opita pelaamaan jos ainut ratkaisu on roiskia kiekkoa maalille yrittämättä ees pelata. Vai pitäisikö noissa matseissa sitten kokeille eri jätkiä ylös jos muilla olisi muutakin tarjottavaa siellä kuin ranne veskarin hanskaan?

Ja kuten oon nyt jo monta kertaa sanonut, niin siinä vaiheessa kun asiasta saa sanoa samoille jatkuvasti niin rentous vähän häviää. Tuo on kuitenkin ainut asia johon oon tosissani yrittänyt saada muutosta. Jos se nyt on sun mielestä pilannut joukkuehengen niin sille en voi mitään. Tähänkin toki saat tehdä lisäyksiä jos muita asioita on. Mutta en usko että tähänkään vastausta sulta saan kun edelliseenkään ei tule mitään vaikka ensin täällä syytellään ja sitten kun kysytään niin aihe ohitetaan kiertelemällä tai vastaamatta. Mutta ilmeisesti tuolla sitten olen pilannut joukkuehengen. Sekin tässä on outoa että sä oot ainut joka tuollaista puhuu. Keneltäkään muulta kun ei ole kuulunut mitään.

Jos se kerta on sitten sama hakataanko tota r2 vai ei, niin tulenpa pari peliä pelaamaan niin että joka kerta kun maalivahti saa kiekon niin hakkaan tota. Saa nähdä monelta palaa hermot idioottimaiseen toimintaan. Onhan se kuitenkin kumma että jos kerta olevinaan aikuisia ollaan niin miksei asiassa tapahdu mitään vaikka kaikki väittää että ymmärretty on. Jotenkin alkaa tuntumaan että parasta lopettaa pään hakkaaminen seinään jos noin pieni asia on liian suuri muutettavaksi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleen odotan vähän lisäselvitystä miten oon ketäkin haukkunut. Julkiselle palstalle kun tuollaisen laitat niin odotan että pystyt myös avaamaan milloin ja missä ja ketä olenkaan haukkunut. Itseltäni kun tuo on mennyt todellakin täysin ohi niin olisi kiva kuulla asiasta lisää.

Itseluottamus nollissa? Tää on hei videopeli. Miten se että kovempi vastustaja tulee vastaan saa itseluottamuksen nolliin ja pelaamaan ihan miten sattuu? Eihän noita vastaan koskaan opita pelaamaan jos ainut ratkaisu on roiskia kiekkoa maalille yrittämättä ees pelata. Vai pitäisikö noissa matseissa sitten kokeille eri jätkiä ylös jos muilla olisi muutakin tarjottavaa siellä kuin ranne veskarin hanskaan?

Ja kuten oon nyt jo monta kertaa sanonut, niin siinä vaiheessa kun asiasta saa sanoa samoille jatkuvasti niin rentous vähän häviää. Tuo on kuitenkin ainut asia johon oon tosissani yrittänyt saada muutosta. Jos se nyt on sun mielestä pilannut joukkuehengen niin sille en voi mitään. Tähänkin toki saat tehdä lisäyksiä jos muita asioita on. Mutta en usko että tähänkään vastausta sulta saan kun edelliseenkään ei tule mitään vaikka ensin täällä syytellään ja sitten kun kysytään niin aihe ohitetaan kiertelemällä tai vastaamatta. Mutta ilmeisesti tuolla sitten olen pilannut joukkuehengen. Sekin tässä on outoa että sä oot ainut joka tuollaista puhuu. Keneltäkään muulta kun ei ole kuulunut mitään.

Jos se kerta on sitten sama hakataanko tota r2 vai ei, niin tulenpa pari peliä pelaamaan niin että joka kerta kun maalivahti saa kiekon niin hakkaan tota. Saa nähdä monelta palaa hermot idioottimaiseen toimintaan. Onhan se kuitenkin kumma että jos kerta olevinaan aikuisia ollaan niin miksei asiassa tapahdu mitään vaikka kaikki väittää että ymmärretty on. Jotenkin alkaa tuntumaan että parasta lopettaa pään hakkaaminen seinään jos noin pieni asia on liian suuri muutettavaksi.
Aikalailla jatkuvasti huonoissa matseissa puhut muille koomailusta ja muusta vastaavasta siihen sävyyn, että yleisesti on tullut sellainen kuva, että omasta mielestäsi pelaat täydellisesti, mutta muissa on vikaa. Tätä korostaa myös nämä tämänhetkiset puheesi muista "paremmista" joukkueista jotka ovat kyselleet mukaan. Jos pitää itseään muita parempana, niin lopputulos harvemmin on kovin erikoinen. Tietysti riippuu myös siitä miten asian käsittelee.

Edelleen, sanoinko että tässä ei yritetä pelata? Kovimpia vastustajiakin vastaan lähdetään aina samaan tapaan pelaamaan ja yritetään se mihin pystytään. Joskus ei vaan suju ja silloin pelistä tulee roiskimista tai muuten vain sooloilua. Syyllistyt muuten itsekin tähän ja teet muutoinkin paljon huonoja ratkaisuja pelien aikana, joissain peleissä jopa enemmän kuin kukaan muu joukkueesta. Tämän ei ole tarkoitus olla syyttelyä tai dissausta, vaan yritän kertoa sitä, että jokainen tekee virheitä ja jokaiselle sattuu välillä huonompia pelejä. Jokaisella on oma tyylinsä ja jokainen virheitä hieman eri tavoin. Oleellista on se, miten tämän joukkueen muiden pelaajien kanssa käsittelee.

Ongelma on juuri siinä, että yleisesti ottaen omasta mielestäni (ja monien muidenkin) jankkaat samasta asiasta ihan turhaan. Joissain peleissä kyllä aiheestakin, mutta ei läheskään kaikissa. Ymmärtäisin jos tuon takia hävittäisiin pelejä tai siitä olisi muuten merkittävää haittaa joukkueelle. Nykyisellään ei ole, koska sitä tehdään hyvin harvoin.

Ja jos tulet johonkin peliin rämpyttämään R2:sta koko pelin ajan, niin se pelihän otetaan kuokkaan ihan tosissaan. Olenko nyt jossain väittänyt että sitä saa käyttää miten tahansa, eikä siitä ole haittaa? Olen vain koittanut sanoa sitä, että tuota tehdään nykyään tässä joukkueessa todella vähän ja syöttöpyynnöt ovat 95% tapauksista järkeviä. Mielestäsi syöttöpyyntöä ei saisi ilmeisesti käyttää ollenkaan, joka taas ei ole kenenkään muun mielestä järkevä ajatus. Nykyään syöttöpyyntöä varten maltetaan hyvin ja haetaan se vapaa syöttöpaikka ennen pyyntöä.

En olisi ottanut mitään asioita esille, ellet itse olisi aloittanut syyllistämällä jälleen muuta joukkuetta asioista. Tarkoitukseni ei missään nimessä ole syyllistää tai dissata sinua mistään, vaan keskustella erimielisyyksistä.

Puhut videopelista siihen malliin, ettei tämä voi olla vakavaa ja mielestäsi voittaminen tai pisteet eivät ole tärkeitä. Samaan aikaan hermostut asioista, jotka joukkueessa tehdään pääosin hyvin, asioista, jotka eivät lopulta vaikuta peliin juurikaan, eikä varsinkaan negatiivisesti. Tässä joukkueessa ei ole tarkoitus pelata verenmaku suussa ja ottaa itseensä jos kaikkea ei tehdä niinkuin itse haluaisi. Tarkoitus on pitää hauskaa, mutta samalla myös yrittää ja pelata tosissaan.

Kritiikin vastaanottamisen taito on myös tärkeä taito. Turhasta harvoin kritiikkiä saa, etenkin jos se kohdistuu yhteen ihmiseen. Tällöin kannattaa miettiä, että olisinko sittenkin voinut tehdä jotain paremmin, eikä tehdä asioista entistä vaikeampia.

Minua henkilökohtaisesti saa ja pitääkin kritisoida, jos aihetta on. En todellakaan ole lähimainkaan joukkueen paras pelaaja ja teen paljon asioita väärin. Yritän kuitenkin parhaani ja puhun paljon omista virheistäni pelien aikana, sillä muuten on vaikea oppia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilen meni taas vähän kaksijakoisesti pelit, välillä väläyteltiin ja välillä ihan hukassa. Allekirjoittanut tuhlaili taas paikkoja niin paljon, ettei mitään tolkkua. Täytyy keksiä jotain muutosta, eihän tästä mitään tule kun ei saa paikoista sisään.

Tänään saatan olla pelailemassa ennen liigakierrosta, mutta jos en ole, niin sitten illalla joskus 22:n jälkeen vasta maisemissa. Toivottavasti saadaan pelejä!

Hienoa muuten, että headsetit yleistyvät joukkueessa. Helpottaa pelaamista ja ennenkaikkea pelaaminen on hauskempaa. Toivottavasti kukaan ei ota meikäläisen juttuja tosissaan ;)
 

Loonie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pakko ottaa kantaa tähän R2 tapaukseen mikä on lähtenyt kirjaimellisesti lapasesta. Tämä ei todellakaan ole aikoihin enää ollut joukkueessa mikään ongelma, mielestäni tästä on ihan turha edes vääntää. Lähes 100% niissä peleissä missä olen pelannut on pyynnöt ollut aiheellisia. Joskus ollaan oltu tappiolla 0-5 ja veskalla kiekko, peliä jäljellä 5min niin oikeestaan ihan sama pyydetäänkö sitä kiekkoa vai ei...

En muista koska veskarilta pyydetty syöttä olisi ollut sellainen virhe mistä olisi omissa soinut. Kyl tää keskustelu R2 käytöstä alkaa olee jo 80-kuvun juttuja ;)

Tänään varmaan itse myös linjoilla, kaveri kyllä tulossa katsomaan ja testaan BF4 mutta eiköhän minullekkin jää aikaa tulla pelailemaan.
 

Termiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Athletico Madrid
Tää on jännä peli siitä että esim. tuo paremmista joukkueista on helppo katsoa suoraan tilastoista. Samoin kun esim. kiekonmenetykset ottelua kohti tai montako paikkaa ja vetoa tarvitaan maalia kohti, plusmiinukset tai paljonko kukakin on paitsiossa jne. Kaikki selviää tuolta kun pikkasen kaivaa. Sen takia on pikkasen koominen heitto että esim. teen eniten virheitä. Mutta tämähän on tällä selvä jos kerta eniten mokailen niin annan teidän jatkaa voittokulkua. Ei mulla ole mitään mielenkiintoa jatkaa kun joka asian yrität kääntää mua vastaan. Tosin vieläkään en ole saanut kuulla missä olen ketäkin ja miten haukkunut. Ja senkin haluaisin tietää milloinka olen sanonut olevani paras pelaaja ja kenelle? Tosin tiedän ettei sun kiertelyltä ja kaartelulta noihin saa vastauksia vaan lisää heittoja jotka pystyy suoraan vaikka tilastoista kumoamaan. Siitä kritiikin kestämisestä kun kannattaisi katsella peiliinkin eikä vaan huudella mitä suuhun tulee.

EDIT: Ainiin, viimeeksi kun pelasin oltiin overall rankin jotain 700. Nyt näyttää olevan 921. Ilmeisesti on kulkenut.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tää on jännä peli siitä että esim. tuo paremmista joukkueista on helppo katsoa suoraan tilastoista. Samoin kun esim. kiekonmenetykset ottelua kohti tai montako paikkaa ja vetoa tarvitaan maalia kohti, plusmiinukset tai paljonko kukakin on paitsiossa jne. Kaikki selviää tuolta kun pikkasen kaivaa. Sen takia on pikkasen koominen heitto että esim. teen eniten virheitä. Mutta tämähän on tällä selvä jos kerta eniten mokailen niin annan teidän jatkaa voittokulkua. Ei mulla ole mitään mielenkiintoa jatkaa kun joka asian yrität kääntää mua vastaan. Tosin vieläkään en ole saanut kuulla missä olen ketäkin ja miten haukkunut. Ja senkin haluaisin tietää milloinka olen sanonut olevani paras pelaaja ja kenelle? Tosin tiedän ettei sun kiertelyltä ja kaartelulta noihin saa vastauksia vaan lisää heittoja jotka pystyy suoraan vaikka tilastoista kumoamaan. Siitä kritiikin kestämisestä kun kannattaisi katsella peiliinkin eikä vaan huudella mitä suuhun tulee.

EDIT: Ainiin, viimeeksi kun pelasin oltiin overall rankin jotain 700. Nyt näyttää olevan 921. Ilmeisesti on kulkenut.
Eli tämän viestin tarkoitus oli osoittaa, että olet yksiselitteisesti parempi pelaaja, kuin kukaan muu tässä joukkueessa? Vastaan tulevat joukkueet ja oman joukkueen kokoonpanohan ei vaikuta omiin suorituksiin ja pelien tuloksiin, vain sinä itse?

En sanonut missään vaiheessa että teet eniten virheitä, sanoin että sinäkin teet virheitä ja joissain matseissa jopa muita enemmän. Ei tästä tarvitse ottaa itseensä, tarkoituksena oli kertoa, että kaikki tekevät virheitä ja kaikille osuu vastaan joskus huonoja matseja. Minä teen itse todella paljon virheitä ja useissa matseissa varmasti enemmän kuin kukaan muu joukkueesta. Ei siinä ole mitään hävettävää, tärkeintä on että itse sen tunnustaa ja oppii virheistään.

Missä vaiheessa oon kääntäny jokaisen asian sua vastaan? Ei mene jakeluun nyt alkuunkaan. En oo syyttäny sua mistään muusta, kuin hieman turhasta valittamisesta ja turhasta hermostumisesta. En ole sanallakaan esimerkiksi sanonut, että olisit millään tavoin huono pelaaja tai että mikään tappio olisi ollut syytäsi.

Tottakai joukkueessa on parempia ja huonompia pelaajia, sekä paras ja huonoin pelaaja. Eri asia sitten on, että miten näistä asioista puhuu. Olet saattanut hyvinkin olla pelaamissasi matseissa joukkueen parhaimmistoa - ellet jopa paras, mutta luulisi menevän jakeluun, että tuollaisen toitottaminen suorasti tai epäsuorasti vie aika herkästi joukkuehenkeä alas.

Kuten jo sanoin, niin et ole ketään yksittäistä pelaajaa suoraan haukkunut, liioittelin ensimmäisessä viestissäni tätä, pahoittelut siitä. Tarkoitin tällä sitä, että lähinnä epäsuorasti olet syyttänyt tappiotilanteissa muita pelaajia ja tämä on ajanut joukkuehenkeä alas. Ei ole mitään yksittäisiä tilanteita mitä tässä pystyisi mainitsemaan, vaan tämä on ollut jatkuvaa.

Enkä nyt ymmärrä mistä ihmeen tilastoista rupesit jankkaamaan, kun ei tässä tilastoista ole missään vaiheessa ollut kyse. Mitä mun sanomisia tilastoilla voi kumota, kun en ole sanonut mistään mitään mikä mitenkään liittyisi mihinkään tilastoihin?

Kuten on tullut täälläkin usein todettua, niin viimeaikoina ei ole joukkueella kulkenut kovin hyvin. Tämä on useiden tekijöiden summa ja on täysin naurettava väite, että sinun poissaolosi olisi tämän aiheuttanut, tai edes siihen merkittävästi vaikuttanut.

Edelleenkään minä en ole sinua joukkueesta ulostamassa, eikä ole kukaan muukaan. En ole vihamielisesti liikkeellä, vaan halusin tuoda näitä asioita esiin, jotta joukkuehenkeä voitaisiin parantaa. Jos joukkueesta haluat lähteä, niin lähde vaan, mutta mielellään sun kanssa voitaisiin edelleen pelailla.

Haluaisin vielä lopuksi kysyä, että mihin viittasit tuolla, että en kestä kritiikkiä? Voitko ottaa esille antamasi kritiikin ja minun kommenttini siihen. En tiedä nimittäin yhtään mistä tuossa puhut.

Pahoittelen jos tämä keskustelu on tuntunut jollain tapaa ajojahdilta tai liialta syyllistämiseltä, mutta jonkun piti nämä asiat tuoda esille, kun kerran itse lähdit asioista mainitsemaan. Ei ollut tarkoitukseni olla missään määrin vihamielisesti liikkeellä tai pahoittaa kenenkään mieltä. HCJ on edelleen hieno joukkue ja meininki on pysynyt hyvänä, vaikka aina ei kuljekaan.
 

Termiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Athletico Madrid
Itse kyselit kuinka parempi joukkue määritellään. Heitin tuon tilastojutun kun sulla näyttää olevan nyt tapana vaan heitellä ilman faktoja juttuja tänne, joista osan oletkin jo joutunut vetämään takaisin. Enkä todellakaan vertaillut kun meitä kahta kun kerta enempi kiekkoa menetän ja olen se paskin pelaaja. Mielenkiinnosta siis katsoin kuinka paljon paskemmin olen tuota pelannut kuin sä.

Tasan yhdestä asiasta olen maininnut kesken matsien ja se on tässä jo käsitelty jo monta kertaa. Tuosta tappioista muiden syyttämisestä kuulisin taas lisää mielelläni koska en muista että koskaan olisin tappiota kenenkään muun kun itteni piikkiin laittanut. Mutta ilmeisesti taas jotakin menee ohi. Yhdenkin esimerkin kun saisin niin saattaisi aueta tämäkin lisää.

Missään vaiheessa kun en ole väittänyt että olisin paras, kyseenalaistin vaan tuon että pelipaikat on naulattu tietyillä vaikka pelaisi miten. Sen jälkeen sieltä on alkanut tulemaan jos jonkinlaista heittoa joita pystyn esim. juuri edellä mainituilla tilastoilla kumoamaan tai sitten et pysty kertomaan haukkumisia ja muita joita on sun mielestä tapahtunut. Kyllä tuo pikkasen nyt vaikuttaa henkilökohtaiselta ajojahdilta kun kyseenalaistin pelipaikkoja ja se taisi napsahtaa nyt pahasti ihon alle.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse kyselit kuinka parempi joukkue määritellään. Heitin tuon tilastojutun kun sulla näyttää olevan nyt tapana vaan heitellä ilman faktoja juttuja tänne, joista osan oletkin jo joutunut vetämään takaisin. Enkä todellakaan vertaillut kun meitä kahta kun kerta enempi kiekkoa menetän ja olen se paskin pelaaja. Mielenkiinnosta siis katsoin kuinka paljon paskemmin olen tuota pelannut kuin sä.

Tasan yhdestä asiasta olen maininnut kesken matsien ja se on tässä jo käsitelty jo monta kertaa. Tuosta tappioista muiden syyttämisestä kuulisin taas lisää mielelläni koska en muista että koskaan olisin tappiota kenenkään muun kun itteni piikkiin laittanut. Mutta ilmeisesti taas jotakin menee ohi. Yhdenkin esimerkin kun saisin niin saattaisi aueta tämäkin lisää.

Missään vaiheessa kun en ole väittänyt että olisin paras, kyseenalaistin vaan tuon että pelipaikat on naulattu tietyillä vaikka pelaisi miten. Sen jälkeen sieltä on alkanut tulemaan jos jonkinlaista heittoa joita pystyn esim. juuri edellä mainituilla tilastoilla kumoamaan tai sitten et pysty kertomaan haukkumisia ja muita joita on sun mielestä tapahtunut. Kyllä tuo pikkasen nyt vaikuttaa henkilökohtaiselta ajojahdilta kun kyseenalaistin pelipaikkoja ja se taisi napsahtaa nyt pahasti ihon alle.
Missä kohtaa kyselin kuinka parempi joukkue määritellään? Ymmärsit kyllä jotain todella pahasti väärin, mitään sellaista en todellakaan ole kysynyt.

Missä vaiheessa sanoin että menettäisit enemmän kiekkoja tai olisit paskempi pelaaja? Enkö juuri ole sanonut täysin päinvastoin. Olen sanonut itsestäni pelaajana negatiivisia asioita ja sinusta pelaajana positiivisia. Miksi syötät sanoja suuhuni, kun puhun täysin päinvastoin asioista? Tilastoihin en ole viitannut missään vaiheessa, eikä niitä ole mielestäni tarvittu tässä keskustelussa lainkaan, koska en ole puhunut asioista sillä tavoin.

Tasan yhdestä asiasta olet maininnut? Olet valittanut vähän väliä milloin mistäkin kesken matsien ja matsien jälkeen, sekä lapsellisesti lähtenyt pois kesken pelien. Ihan turhaa tuollainen hermoileminen. Ja se ettet muka "muista" mitään sanomisiasi, ei tee niistä yhtään vähemmän tosia. Kysy vaikka muilta joukkueessa enemmän pelanneilta mitä tarkoitan.

Pelipaikoista mainitsin vain sen, ettei missään vaiheessa ole tullut ilmi että et saisi pelata sillä paikalla missä haluat. Muutkin joukkueen pelaajat kyllä kertovat jos haluavat jollain tietyllä paikalla pelata ja aina ovat siihen myös päässeet. En ymmärrä miten tuo voisi mennä ihon alle, kun ei ole mitään syytä sellaiseen. Ihmettelen vaan että miksi edes nostit asian esille. Eri juttu olisi, jos olisit kysynyt jollekin pelipaikalle pääsyä ja et olisi siihen päässyt. Ei kukaan ole mitään paikkaa milloinkaan varannut yksinomaan itselleen. Jos pyydän jotain paikkaa itselleni, niin se ei ole mikään käsky, eli siihen voi sanoa että haluaisi itsekin pelata ko. paikalla. Kommunikointi ei ole vaikeaa.

En ole ottanut itseeni mistään, enkä ollut vihamielinen koko keskustelun aikana. Sen sijaan sinä syötät sanoja suuhuni kokoajan ja teet minusta paskaläjää minkä ehdit. Ilman mitään pohjaa.

Ei minulla ole vieläkään mitään sinua vastaan, mutta odottaisin että pystyisit keskustelemaan hieman asiallisemmin. Aloita vaikka lukemalla mun viestit kunnolla, koska tunnut käsittävän/lukevan lähes jokaisen kirjoittamani asian täysin väärin. En jaksaisi selittää jokaista asiaa kymmentä kertaa uudelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös