Presidentinvaalit 2006

  • 302 881
  • 4 281
Tila
Viestiketju on suljettu.

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
vilperi kirjoitti:
Milläs nämä työttömät luuserit sitten eläisi, jos ei enää maksettaisiinkaan työttömyyskorvausta? Eihän niitäkään voi jättää kadulle ilman yösijaa ja ruokaa?
Jos ei ole työtä Suomessa niin millä meinaat sosiaaliturvan ylläpitää? Nekin rahat mitä SAK käytti Niistön mustamaalaamiseen niin olisi voitu käyttää työttömien aseman parantamiseen.

vilperi kirjoitti:
Sitä paitsi, se duunarinkin homma on arvostettavaa ja raskasta ja hän on ansainnut sen pari tonnia.
Sano tämä sairaanhoitajille, jotka tekevät pienellä palkalla hirveän työpaineen alla hommia samaanaikaan, kun paperiliitoon jäsenet yrittävät kahmia lisää liksaa jo ennestään suureen palkkaansa ja säilyttää jo ennestään saavutettuja kohtuuttomia etuisuuksia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ghost kirjoitti:
Eiköhän molempien presidenttiehdokkaiden tavoite ole se, että kaikilla on Suomessa työtä ja hyvä elää. Keinot vaihtelevat. Vieläpä presidenttiä huomattavasti enemmän tähän vaikuttaa hallitus ja eduskunta.

Näkemys siitä, että Niinistön tavoite olisi anti-Robin Hoodina ottaa köyhiltä ja antaa rikkaille, on kyllä melkoisen kummallinen, SAK:n propagandalta vaikuttava näkemys.

Sen ymmärrän, jos on sitä mieltä että Halosen keinot keskitasoa köyhempien asioiden parantamiseen ovat paremmat. Sitä en ymmärrä, jos on oikeasti sitä mieltä, että Sauli Niinistön tavoite on köyhdyttää köyhimpiä ja rikastuttaa rikkaita.

Täh? Nyt mä tipuin kyllä kärryltä. Minä vastasin tuohon Kienan kirjoitukseen, tämän Kienan kirjoitus on luettavissa tuossa. Kysyin Kienalta, kun hän kärkkäästi kirjoitti näistä työttömistä jne.

Enkä todellakaan missään vaiheessa ole ajatellut, että Niinistö nyt näin tekisi kuin mitä sinä annat olettaa minun ajatelleen. Enkä todellakaan ole oikeasti tätä mieltä, Kienasta en osaa sanoa. Mutta älä laita minun suuhuni sanoja, mitä en sinne itse ole laittanut?
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
vlad kirjoitti:
re: Kiena.

Mielestäni suomalaiseen työhön ja talouteen voi panostaa unohtamatta yhteiskunnan vähäosaisia ja syrjäytyneitä, mikäli unohtaisimme heidät tyystin olisi se melkoinen osoitus yhteiskunnan arvojärjestyksen heilahtamisesta täysin päälaelleen mikä ei todellakaan ole mikään toivottava prosessi, sellaista ei Niinistökään haluaisi vaan hänkin kannattaa syrjäytyneiden auttamista takaisin rattaille ja yhteiskunnan vähäosaisten tukemista talouden ja yrityskulttuurin tukemisen ohella.

vlad.

Vaalien hyvä puoli on juuri tässä. Aika turvallisin mielin voi laittaa pään tyynyyn vaikkei oma ehdokkaani voittanutkaan. Erot ovat lähinnä painotuksissa.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Fanduli kirjoitti:
Itseäni hieman ihmetyttää väite, että kepu petti taas.
Mitäs se Mauri Pekkarinen puhuikaan äskettäin Jyväskylässä?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jos ei ole työtä Suomessa niin millä meinaat sosiaaliturvan ylläpitää? Nekin rahat mitä SAK käytti Niistön mustamaalaamiseen niin olisi voitu käyttää työttömien aseman parantamiseen.

Tuskinpa ne työt Suomesta loppuu, vaikka Halonenkin presidenttinä jatkaa. Päinvastoin. Niinistöhän se näistä kahdesta oli, joka hyväksyy työpaikkojen siirtymisen ulkomaille, joka kävi ilmi Punaisesta langasta esimerkiksi.

Sano tämä sairaanhoitajille, jotka tekevät pienellä palkalla hirveän työpaineen alla hommia samaanaikaan, kun paperiliitoon jäsenet yrittävät kahmia lisää liksaa jo ennestään suureen palkkaansa ja säilyttää jo ennestään saavutettuja kohtuuttomia etuisuuksia.

Minä arvostan sairaanhoitajien hommaa ja olisi hyvä jos he saisivat palkankorotusta. Mutta en käy haukkumaan paperiliiton työntekijöitäkään, koska isäni on siellä töissä. Sanon vain, että ei ainakaan isäni palkka kovin kummoinen ole, eikä hän ole todellakaan saanut kohtuuttomia etuuksia, ja hänellekin soisin luonnollisesti tuntuvan palkankorotuksen.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
vlad kirjoitti:
re: Kiena.
Mielestäni suomalaiseen työhön ja talouteen voi panostaa unohtamatta yhteiskunnan vähäosaisia ja syrjäytyneitä, mikäli unohtaisimme heidät tyystin olisi se melkoinen osoitus yhteiskunnan arvojärjestyksen heilahtamisesta täysin päälaelleen mikä ei todellakaan ole mikään toivottava prosessi, sellaista ei Niinistökään haluaisi vaan hänkin kannattaa syrjäytyneiden auttamista takaisin rattaille ja yhteiskunnan vähäosaisten tukemista talouden ja yrityskulttuurin tukemisen ohella.

vlad.

Fakta on, että sosiaali- ja terveysmenot tulevat Suomessa ja muissa ns.hyvinvointivaltioissa kasvamaan huomattavasti tulevien vuosien aikana. Eläkeläisten kasvava määrä, mielenterveysongelmaisten kasvu (etenkin lapset), moniongelmaiset ja syrjäytymisen kasvu ovat asioita, jotka vaativat myös presidentiltämme selkeää kannanottoa.

Sinänsä hassua, että moni näistä älypeli kirjoittajista tosiaan luulevat, että se on Tarja, jolla on valta päättää valtion budjetista.

Halusimme sitä tai emme, mutta säilyttääksemme asemamme ns. hyvinvointiyhteiskuntana niin vähäosaisille myöskin rahallinen panostus tulee kasvamaan.

Sekin olisi hyvä muistaa, että syrjäytyä voi kuka tahansa. Erilaisten sosiaali- ja terveyspalvelujen piiriin ajautuu ihmisiä yhteiskunnan jokaiselta eri sektorilta.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
MS kirjoitti:
Mitäs se Mauri Pekkarinen puhuikaan äskettäin Jyväskylässä?

Vaalipiireittäin Niinistö voitti van Oulun ja Vaasan vaalipiireissä joissa keskustalla on vahva kannatus.
Kuusi vuotta sitten Niinistö ei mennyt julkisesti Ahon taakse eikä Kokoomus tukenut Keskustaa, olisi ehkä kannattanut.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
vilperi kirjoitti:
Tuskinpa ne työt Suomesta loppuu, vaikka Halonenkin presidenttinä jatkaa. Päinvastoin. Niinistöhän se näistä kahdesta oli, joka hyväksyy työpaikkojen siirtymisen ulkomaille, joka kävi ilmi Punaisesta langasta esimerkiksi.

No sinä et todellakaan katsonut samaa punaista lankaa jonka minä katsoin kahdesti. Miksi valehtelet? Millä ihmeen logiikalla punaisesta langasta saa irti sen että Niinistö hyväksyy työpaikkojen siirtymisen ulkomaille. Uskomatonta paskaa.

Jos Niinistö yrittää tuoda esiin talousmaailman realiteetteja niin se ei tee hänestä hyväksyjää. Sen sijaan sokea hokeminen "en hyväksy, en hyväksy" tekee ihmisestä naivin strutsin joka hautaa päänsä hiekkaan.

Kiitos Suomen kansan, emme saaneet presidenttiä joka ymmärtää talouden realiteetteja ja olisi ulkomaanmatkoillaan yrittänyt silottaa tietä Suomalaisille yrityksille ja viennille, vaan presidentin joka puhuu että hyvinvointia ansaitsevat muutkin kuin suomalaiset.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ulkopolitiikasta, katsotaanpa uuden pressamme toimia, kun tulee aika vaikuttaa oikeasti Suomen NATO-kantaan.
Sisäpolitiikassa: Tarja voisi tukea ideoita maan talouden saamiseen pyörimään ja siinä yksilöiden valinta on parempi kuin virkakoneiston valinta eli veroja alas vaan.

Maailmanparantamisessa: kaikki hyvät elämää edistävät tavoitteet ovat toivottuja
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
EDIT: vastaus olikin jo ylempänä
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Birkku kirjoitti:
PRESIDENTIN VALTAOIKEUDET EIVÄT RIITÄ viemään maata NATOon.

Newsflash: Eivät ne presidentin valtaoikeudet riitä muutenkaan moneen asiaan, joista ehdokkaat vaalitenttien aikana esittivät kantojaan tai niiden puuttumista. Luulisin suuren osan äänestäjistä ymmärtäneen tämän. Presidentin mielipiteillä on kuitenkin arvovaltaista merkitystä Suomen maatason hierarkiassa ylimpänä toimihenkilönä. Presidentistä onkin nyt näissä vaaleissa jotenkin yritetty tehdä paljon enemmän vaikutusvaltaa omaavaa henkilöä, kuin tilanne todellisuudessa valtaa käytettäessä on.

Nämä vaalit osoittivat kuitenkin sen, että Suomessa on selvästi tarvetta nostaa hallinnon korkeimmalla tasolla aktiivista ulospäin näkyvää keskustelua merkittävistä muutoksista ja tavoitteista. Ihmisten reaktiot kertovat sen, että tietämättömyyttä on paljon ja presidentinkin toivotaan olevan enemmän äänessä epäkohtien ja kehityksen suhteen. Toivotaan että nämä vaalien alla käydyt keskustelut aktivoivat sekä hallintoa, että kansalaisia tuomaan enemmän keskustelua esille.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipa mukavaa, että kuitenkin oma ehdokas voitti, ja vaikka ennen vaaleja väitinkin, että kestäisin hyvin Niinistönkin valinnan, niin kyllä sitä myhäilyä olisi ollut vaikea tv:stä katsella.

Ehdokkaiden erot tulivat hyvin esille myös vaalivalvojaispaikan valinnassa. Paasitornin ja Studio 51:n erot kertovat kaiken oleellisen. Hienoa myös, että Paasitornissa näkyi myös niitä punalippuja eikä pelkästään sinisiä ja valkoisia ilmapalloja.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
solamnic76 kirjoitti:
No sinä et todellakaan katsonut samaa punaista lankaa jonka minä katsoin kahdesti. Miksi valehtelet? Millä ihmeen logiikalla punaisesta langasta saa irti sen että Niinistö hyväksyy työpaikkojen siirtymisen ulkomaille. Uskomatonta paskaa.

Jos Niinistö yrittää tuoda esiin talousmaailman realiteetteja niin se ei tee hänestä hyväksyjää. Sen sijaan sokea hokeminen "en hyväksy, en hyväksy" tekee ihmisestä naivin strutsin joka hautaa päänsä hiekkaan.

Kiitos Suomen kansan, emme saaneet presidenttiä joka ymmärtää talouden realiteetteja ja olisi ulkomaanmatkoillaan yrittänyt silottaa tietä Suomalaisille yrityksille ja viennille, vaan presidentin joka puhuu että hyvinvointia ansaitsevat muutkin kuin suomalaiset.

Hän ei sitä sanonutkaan suoraan, vaan minä henkilökohtaisesti päättelin sen lukemalla "rivien välistä".
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
mixu kirjoitti:
Vaalipiireittäin Niinistö voitti van Oulun ja Vaasan vaalipiireissä joissa keskustalla on vahva kannatus.
Kuusi vuotta sitten Niinistö ei mennyt julkisesti Ahon taakse eikä Kokoomus tukenut Keskustaa, olisi ehkä kannattanut.

tulee jopa mieleen ajatus, ettei silloisen Ahon linja olisi ollut arvomielessä sen houkuttelevampi kuin vasuri-Tarjankaan. Nytkin aatepoliittiset erot olivat aika marginaalisia. Toki Salella enemmän muutosta ajavia. Suomi pärjää vain muuttumalla nopeammin kuin markkinat (eli se muu maailma)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Snakster kirjoitti:
Ehdokkaiden erot tulivat hyvin esille myös vaalivalvojaispaikan valinnassa. Paasitornin ja Studio 51:n erot kertovat kaiken oleellisen. Hienoa myös, että Paasitornissa näkyi myös niitä punalippuja eikä pelkästään sinisiä ja valkoisia ilmapalloja.

Olen täysin samaa mieltä.

Paasitorni edustaa kaikkea pysähtynyttä ja mennyttä, Studio 51 taas uutta, modernia Suomea.

Jotenkin tulee kyllä mieleen väkisinkin että suosikkijoukkueesi on HIFK pelkästään pelipaitojen värin takia. Mahtaa vituttaa vierasmatseissa.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
vilperi kirjoitti:
Niinistöhän se näistä kahdesta oli, joka hyväksyy työpaikkojen siirtymisen ulkomaille, joka kävi ilmi Punaisesta langasta esimerkiksi.
Kas kun ei kahvinporoista käynyt ilmi. Ja juuri näinhän se menee. Niinistö tekee Luxemburgissa itse asiassa peitehommia, todellisuudessa hän diilaa suomalaista työtä vähiten maksaville.

vilperi kirjoitti:
Minä arvostan sairaanhoitajien hommaa ja olisi hyvä jos he saisivat palkankorotusta.
Ole huoleti, nyt kun ehdokkaasi voitti, niin korjataan tämäkin epäkohta, joka on edellisen valtaryhmittymän hoidossa jäänyt hoitamatta.

vilperi kirjoitti:
Mutta en käy haukkumaan paperiliiton työntekijöitäkään, koska isäni on siellä töissä.
Pricelles!

vilperi kirjoitti:
Sanon vain, että ei ainakaan isäni palkka kovin kummoinen ole, eikä hän ole todellakaan saanut kohtuuttomia etuuksia, ja hänellekin soisin luonnollisesti tuntuvan palkankorotuksen.
No mutta nythän äänestit ns. omaan pussiin! Tai siis faijasi pussiin toki, en mä lähde mitään vihjaamaan vaikka Valteen poikakin siellä vähän silmää vinkkasi muiden samanhenkisten kanssa...
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
vilperi kirjoitti:
Hän ei sitä sanonutkaan suoraan, vaan minä henkilökohtaisesti päättelin sen lukemalla "rivien välistä".

Minä en tajua miksi Suomen presidentiksi hakeva ihminen hyväksyisi mitään sellaista mikä heikentää Suomen mahdollisuuksia tulla toimeen ja selvitä hyvinvointiyhteiskuntana.

Sen sijaan hän totesi aika selvästi sen että pörssiyhtiöt omistavat osakkeenomistajat jotka haluavat tulosta. Tälläisiä omistajia ovat esimerkisi Aatos Erkko, SDP, Kokoomus, Keskusta, SAK, paperiliitto, eläkeyhtiöt, Eero Heinäluoma ja niin edelleen. Omistajat haluvat voittoa, tulosta = osinkoa.

Suo anteeksi mutta minusta on jokseenkin asenteellista edes herkutella ajatuksella että Niinistö jotenkin aktiivisesti hyväksyisi työpaikkojen siirtymisen ulkomaille. Jos hän toteaa realiteetit, asiat jotka eivät ole hänestä, presidentistä tai eduskunnastakaan välttämättä kiinni, ei tee hänestä hyväksyjää.

EDIT: Mutta hyvin näyttää iskeneen SAK:n lokakampanja ihmisiin jos noin ajatellaan yleisemmin siinä 51,9% osuudessa äänioikeutetuista.
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiena kirjoitti:
Onnittelut Haloselle ja hänen voittonsa myötä kaikille homoille, vammaisille, muille kaiken maailman luusereille sekä naisille, eli Halosen kannattajille. Ehkä sitten 6 vuoden kuluttua..

Mielummin vaikka vammainen homo joka on luuseri. Sinuna koputtaisin vähän puuta.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Tomppa#74 kirjoitti:
Newsflash: Eivät ne presidentin valtaoikeudet riitä muutenkaan moneen asiaan, joista ehdokkaat vaalitenttien aikana esittivät kantojaan tai niiden puuttumista. Luulisin suuren osan äänestäjistä ymmärtäneen tämän.
Nooh, sano ny suoraan: luulisi suuren osan NIINISTÖN kannattajista ymmärtäneen tämän, eikö niin?

Hassua vaan, että samaan aikaan kun koko vasemmiston presidentti feidaa tykkäätkö makaronilaatikosta -tyyppiset kysymykset valtaoikeusvajeella, Mooses pelottelee kanssa N.A.T.O-Niinistöllä ja SAK mobilisoi ikimuistoisen propagandakampanjan jossa pelotellaan duunarien palkkojen menosta pankinjohtajien taskuihin.

Eli Niinistöllä olisi presidenttinä ollut ns. full access -valtuudet ja tuplamäärä vapaudu vankilasta -kortteja, kun taas koko vasemmiston presidentti joutuukin pelaamaan lain kirjaimen mukaan. Jännää.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
#12 kirjoitti:
Mutta miettikääpä jos vaalit olisi järjestetty vasta kuukauden kuluttua! Halosen kannatus laski kuin lehmän häntä, kun äänestäjät alkoivat oikeasti ymmärtää että on todella mahdollista vaihtaa presidenttiä. Äänestyspäivän tulos 50,0-50,0...

Itse en juurikaan ole kiinnostunut politiikasta joten en viitsi aiheeseen sen kummemmin kommentoida, enkä tätäkään vastausta suuntaa #12:lle sen kummemmin kuin muillekaan.

Minua vaan kovin naurattaa nämä gallupit ja "kannatuksen laskut ja nousut". Kuinka ääniä laskettaessa, yhtäkkiä Halonen aloittaa kovan kirin, mutta sitten Aho nousee rinnalle ja lopulta kuitenkin Veltto Virtasen veto oli kaikkein kovin. Halosen kannatus jyrkässä laskussa, joopa joo. Kuukausi lisää niin yhtäkkiä sadat tuhannet suomalaiset olisivatkin Tarjan sijaan äänestäneet Saulia.

Medialla se on valta näissä peleissä. Medialla on raha, Porvareilla on raha. En kommentoi aiheesta politiikka tämän enempää. Kansa sitten tekee mitä haluaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Daespoo kirjoitti:
Jotenkin tulee kyllä mieleen väkisinkin että suosikkijoukkueesi on HIFK pelkästään pelipaitojen värin takia. Mahtaa vituttaa vierasmatseissa.

Autoni on vastaavasti sinivihreä, joten ehkä tunnemme sittenkin jonkinlaista hengenheimolaisuutta.
 

Mace

Jäsen
vilperi kirjoitti:
Hän ei sitä sanonutkaan suoraan, vaan minä henkilökohtaisesti päättelin sen lukemalla "rivien välistä".

Kertakaikkisen nerokasta päättelyä. Itse arvostan huomattavasti enemmän sitä, että henkilö on realisti, toteaa tosiasiat ja pyrkii saamaan aikaan positiivista muutosta kuin sitä, että henkilö on epärealistinen haihattelija ja luulee asian kieltämisen olevan jonkinlainen ratkaisu. Kukapa sitä asiaa sen kummemmin "hyväksyisi", mutta yrityksiä nyt vain siirtyy ulkomaille ja se on fakta. Tuon asian "tuomitseminen" on jälleen painoarvoltaan sitä "kilo paskaa" -osastoa. Oleellista on se, miten tuollainen voitaisiin estää. Siihen Niinistöllä oli selkeä resepti, jonka hän toi myös selkeästi esiin.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Fanduli kirjoitti:
Kansa on taas kerran puhunut ja tähän on tyytyminen.. Pulinat pois.


(rivikaupalla pulinaa...)


No mutta, kait se päivä on huomennakin..

Sepä tästä vielä puuttuisi, että maailma loppuisi huomenna. Olisivat hyvät demokraattiset vaalit kampanjoineen, jännitteineet ja pulinoineen menneet kokonaan hukkaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Barnaby kirjoitti:
No mutta nythän äänestit ns. omaan pussiin! Tai siis faijasi pussiin toki, en mä lähde mitään vihjaamaan vaikka Valteen poikakin siellä vähän silmää vinkkasi muiden samanhenkisten kanssa...

Joo, aivan turha lähteäkään mitään vihjailemaan. Olisin joka tapauksessa äänestänyt Tarja Halosta, oli isäni sitten vaikka missä töissä. Isäni työpaikalla ja äänestyspäätöksellä ei todellakaan ollut mitään tekemistä toistensa kanssa.

Onko teidän Niinistönkannattajien näin helvetin vaikea myöntää, että te hävisitte ja Tarja Halosesta tuli jälleen presidentti.

No oikeastaan mitä enemmän teitä vituttaa, sen paremmalta tämä voitto vain tuntuu.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
vilperi kirjoitti:
Täh? Nyt mä tipuin kyllä kärryltä. Minä vastasin tuohon Kienan kirjoitukseen, tämän Kienan kirjoitus on luettavissa tuossa. Kysyin Kienalta, kun hän kärkkäästi kirjoitti näistä työttömistä jne.

Enkä todellakaan missään vaiheessa ole ajatellut, että Niinistö nyt näin tekisi kuin mitä sinä annat olettaa minun ajatelleen. Enkä todellakaan ole oikeasti tätä mieltä, Kienasta en osaa sanoa. Mutta älä laita minun suuhuni sanoja, mitä en sinne itse ole laittanut?

Sinä kommentoit Kienan kirjoitusta seuraavasti: "Milläs nämä työttömät luuserit sitten eläisi, jos ei enää maksettaisiinkaan työttömyyskorvausta? Eihän niitäkään voi jättää kadulle ilman yösijaa ja ruokaa?"

Epäily siitä, että oikeistolaisen presidentin hallitsemassa Suomessa ei maksettaisi työttömyyskorvausta, vaan heidät jätettäisiin kadulle, ei kuitenkaan millään tapaa edusta vastaväitettä Kienan maalailuihin vasemmisto-Suomesta? Miksi sitten sellaista edes kirjoitit?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös