Oiva kirjoitti:
Edelleenkin toistan: miksi SDP tai Vasemmistoliitto tai ylipäänsä vasemmistolaisuus on täällä jo lähtökohtaisesti paha ja leimallisesti jotain samaa kuin Stalin tai Mao.
Lainaamassasi viestissä otin yksinomaan kantaa Halosen propagandalippulappuun. Nyt kun tuon Stalinin otit esille, niin pitääpä heti ihmetellä (ilman korttitemppuja) sitä, miksi hänet voi aina ottaa "neutraalisti" esille ja sitten herra H:n lyöminen pöytään on katastrofi. Miten historiankirjoista voidaan yksisilmäisesti lukea kummankin hirmutyöt siten, että vain herra H on se itse pääpiru, Stalin onkin vain puoliharmiton hahmo eräältä synkältä aikakaudelta. Minulle niistä kahdesta saatanasta herra S on ylivoimaisesti pahempi.
En tiedä onko vasen täällä keskimäärin leimatumpi kuin oikea. Olettaisin arvellusta käyttäjädemografiasta oikealla olijoiden olevan tämän palstan enemmistö, joten satunnaisotanta kussee siltä osin.
Itse pidän vasemmistolaisuuden idylliä (kommunistista manifestia?) tietyssä mielessä kauniina, mutta käytännössä toteutettuna se vaatisi ihmiskunnalta niin suurta henkistä kasvua - täydellistä itsekkyydestä luopumista - tai loputtomia resursseja (täydellinen tekoälykin kävisi, joka hoitaisi "kaiken", jengi voisi röpötellä tai käydä tekojäällä kaiket päivät), joten se on mahdoton utopia. Nyt kun tämä tässä vaiheessa historiaa todistettiiin Neuvostoliiton muodossa ja todistetaan vieläkin kiinalaisena sensuurina ja pohjois-korealaisena mielettömyytenä, en voi kuin ihmetellä miksi kuitenkin näitä toimimattoman järjestelmän osasia käytetään vielä meilläkin ja "koko kansan presidentin" kampanjan perusteella halutaa käyttää jatkossakin. Tarkoitan siis asioiden viemistä osittain suunnitelmatalouden puolelle (kiveenhakattu kolmikanta esimerkiksi), mikä omissa kirjoissani ei voi taata parasta taloudellista tilannetta yhteiskunnalle. Koska olen itsekäs ja haluan lapselleni hyvää hoitoa ja itsellenikin jonkinlaista eläkettä jossain vaiheessa, haluan muutoksen realistisempaan talousmalliin. Siksi leimaan itse vasemmistolaisuuden lähtökohtaiseksi huonoksi periaatteksi, käytännön ilmentymineen jopa pahaksi.
Oiva kirjoitti:
Käsittääkseni täällä ei läheskään samalla tavalla leimata oikeistoa. Vai pitäisikö nostaa esille joka käänteessä IKL, Lapuan liike, Haider, Le Penn tms.
Tässä vaiheessa vedän mukaan ns. Tanskan mallin:
http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=740241
Ajattelin kirjoittaa tästä ihan erikseenkin, mutta näin pikaisesti totean vain sen että Tanskassa on toteutettu tuloksien perusteella varsin toimiva työmarkkinapolitiikka, jossa käytetään tarvittaessa keppiäkin. Suomessa keppi mielletään automaattisesti oikeistolaisen, duunaria kusettavan rahamiehen jipoksi, mutta nytpä onkin niin, että - rumpujen pärinää - Tanskan mallin ovat kehittäneet paikalliset
SOSIAALIDEMOKRAATIT!
Tästä voimme nopeasti päätellä että Suomen poliittinen asteikko onkin itse asiassa aika saakelin monta piirua vasempaan päin. Ei meillä ole mitään oikeistoa, äärioikeistosta puhumattakaan. Siksi ei ole tarvetta edes mainita näitä listaamiasi tahoja. Veikkaisin että nykyisessä koko kansan presidentin vasemmistokampanjassa olisi jo moneen kertaan kaivettu Le Pennit esiin, jos siihen olisi löydetty edes löyhiä syitä. Sanoisin että M.O.T.
Ja jos eläisin Tanskassa, olisin varmaankin sossudemari. Miettikääpä vittu sitä.
Oiva kirjoitti:
Minusta kyllä tuntuu, että yleistyksiä "punikkien" mielipiteestä tehdään täällä ja muaalla edes pysähtymättä miettimään, mistä on kysymys.
Nyt voit arvioida mietinkö vai en. Luotan arvostelukykyysi.