Sv veinikretski
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Rauman Lukko. /HC Tallinna !
vilperi kirjoitti:Minä kysyisin yhden kysymyksen (taas):
- Jos tulisi hetki, kun sinulla olisi poika ja Suomi olisi liittynyt Natoon. Tämä poika olisi siinä kolmekymppisenä pakotettu (vapaaehtoisesti) lähtemään taistelemaan Afrikkaan Nigerian puolesta, mitä sinä ajattelisit?
Eesti kuuluu tällä hetkellä Natoon, Irakissa on jo tullut myös menetyksiä, tälläinen on ikävä asia ja valitettavasti kuuluu armeijan riskeihin. Kokki voi leikata veitsellä sormeensa sotilas voi menettää jossakin tapauksessa hengensä. En puolusta armeijaa yleensäkkään, enkä väkivaltaa. En kuitenkaan ole kuullut että täältä olisi joku pakoitettu johonkin, ensinnäkin jo pelkkä armeijaan meneminen on enemmän tai vähemmän vapaaehtoinen asia.
Suomesta on aina lähtenyt tietty määrä miehiä palkka-armeijoihin, niin ranskaan kuin muuallekkin, on vain ihmisiä joita kiehtoo sotilasura, ja tämä asia ei tule varmasti koskaan muuttumaan, kun olisi joku konsti miten sodat ja selkkaukset selvitetään muuten, sitä olisi jo varmasti käytetty. Minulla on kolme poikaa, ja yksi tyttö, yrittäisin vaikuttaa heihin jo ennen uran valintaa !
Mikäli he itse haluaisivat valita näin vaarallisen ammatin tai ideologian en sille voisi enää mitään, olisin surullinen.
Ps. Neuvo jonka toivoisin että he oppisivat, olisi "älä helvetissä äänestä kameliontti-puolue SDP,tä eikä sen ehdokkaita".
Vaaleista on muuten tullut enemmän ja enemmän Niinistö vastaan SAK ja demarit, kova jätkä tämä Sauli !
Ps. Olen muuten itse ollut aikanaan Ghanassa, sotatilan aikana.
Viimeksi muokattu: