Pokerikeskustelu

  • 902 235
  • 6 377

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eihän niitä kirjoja mihinkään tarvita. Ihan puhdasta todennäköisyys- ja tilastomatematiikkaahan pokeri suurimmaksi on. Koulussahan ne on jo opittu (kirjoista). Loput on psykologiaa. Eikä Pokertrackerillakaan tee mitään. Samat muistiinpanot ja pelin vuotojen tukkimiset voi tehdä ihan itse ja laskea vaikka ruutupaperilla, kun Excelkin on käytännössä ihan turha väline.

Ihmetyttää vain tämä lahkolaisuus, missä pitää tuhahdella niille, jotka valitsevat toisen tien, tässä tapauksessa pokerikirjallisuuteen tutustumisen. Eniten naurattaa tuo "en ole lukenut kirjoja, ammattilaiskaverini ovat opettaneet". Miten tämä eroaa kirjoista opiskeluun verrattuna? Jos ammattilainen sanoo, että ei kannata tuolla paskalla katsoa floppia, pitää vain sokeasti uskoa ja totella? Kirjassa sama vain perustellaan matemaattisilla laskelmilla. Kuka niitä kirjoja muuten kirjoittaa? Aivan, ammattilaiset.

Olinko tarpeeksi sarkastinen ja kyyninen?

Minulle kelpaa ihan kaikki apuvälineet, mitkä tekevät minusta paremman pokerinpelaajan. Omien virheidensä löytäminen on välillä vaikeaa, vielä vaikeampaa niiden korjaaminen. Mieluummin minä maksan oppirahat asiantuntijalle kuin ruotsalaiselle koulupojalle.
 

Morgoth

Jäsen
OneBigRed kirjoitti:
ihan katsoakseen miten Harrington analysoi sen. Opetteluun nämä kaverit ovat lähinnä käyttäneet muiden ammattilaisten koulutusta.

En minäkään lukisi yhtäkään kirjaa, jos Ivey tai joku muu opettaisi minua. Miten vitussa se nyt eroaa luetko Harringtonin kirjaa tai että Ivey opettaa sinua henkilökohtaisesti? Joku pro sulle ne niksit kertoo joko face-to-face tai luet kirjasta.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Leon kirjoitti:
Ihmetyttää vain tämä lahkolaisuus, missä pitää tuhahdella niille, jotka valitsevat toisen tien, tässä tapauksessa pokerikirjallisuuteen tutustumisen. Eniten naurattaa tuo "en ole lukenut kirjoja, ammattilaiskaverini ovat opettaneet".

Niinpä.

Heinäsenhän ei ole varsinaisesti tarvinnut kirjallisuutta lukea, kun Paten pelien sivusta katsominen on huomattavasti tehokkaampaa ja eiköhän Antonius ole peliensä välillä vähän pelistäkin Pasille selostanut.

Eikä sillä ole mitään tekemistä "brändin rakentamisen" kanssa, kun em. jannut kertovat etteivät ole lukeneet kirjallisuutta. Jotkut on, toiset ei. He eivät ole, so what?

Kuten Leon tuossa edellä toteaa, niin hölmöähän se on sitten vähätellä sitä väkeä ketkä ovat lähteneet kirjallisuudesta liikkeelle.
 

ticotico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Ny Rangers
Kaveri apuna?

Onkos kokemuksia, että olette olleet kaverin"apuna" tai kaveri on sun apuna..Tarkoitan tällä että, toinen pelaa ja toinen seuraaa vieressä..Ollaan kokeiltu ja ihan hyvällä menestyksellä, varsinkin turnauksissa jotka kestää monta tuntia, ote voi joskus herpaantua..ja silloin kaverista voi olla apua..
 

eesau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
ticotico kirjoitti:
Onkos kokemuksia, että olette olleet kaverin"apuna" tai kaveri on sun apuna..Tarkoitan tällä että, toinen pelaa ja toinen seuraaa vieressä..Ollaan kokeiltu ja ihan hyvällä menestyksellä, varsinkin turnauksissa jotka kestää monta tuntia, ote voi joskus herpaantua..ja silloin kaverista voi olla apua..

Voi toki olla näinkin että homma toimii joillakin hyvin tällä tapaa, mutta oma kokemus on taas mennyt siihen että keskittyminen herpaantuu pahasti kaverin ollessa paikalla. Näin siis itse ollessani sekä 'kaverina' että seuratessa kaverin pelaamista. Toki tässäkin vaikuttaa se että kuinka tietävä kaveri sinänsä on, mutta kuitenkin itse pitäisin tätä ylimääräisenä tekijänä joka häiritsee keskittymistä itse peliin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ihan hyvin mennyt nämä PAF:in klo 12 freerollit. Kolmesti ollut mukana ja sijoitukset 32, 26 ja 24 (Mukana vajaat 1000 osallistujaa).

Kohti kärkisijoja oltiin äskenkin menossa, sijoitus pyöri 50 hujakoilla kun käteen tuli KK. Maksoin pelkästään, joku laittaa all-in n. 5000, toinen korottaa all-in 15000 ja maksan all-in n. 13000 stackillani.

Ekalla jannulla 55, toisella AQ.

Floppiin rainbow 79Q, turniin 4, mulla prosentit muistaakseni 87%. Ei värin eikä suoran vetoja. Riverillä 7 ja pomppaan pystyyn koska tällä potilla nousen koko turnauksen chipleaderiksi.

Mutta stacki siirtyykin tuolle AQQ-miehelle ja oma ikkuna sulkeutuu. En edes ehtinyt tajuta mitä tapahtui niin en nähnyt että millä se voitto oikein tuli.

Kai sitten vaan katsoin jotain aivan väärin. Pelaan 5-7 tuntia päivässä joten ei tässä ihan aloittelijoita olla. En kyllä perse ymmärrä mitä tapahtui. Onneksi oli freeroll, ei vaivaa niin paljoa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
InSideHockey kirjoitti:
On mutta siihen pitää syöttää käden numero. Ei ihan jäänyt mieleen se 10-numeroinen luku.

Kysy maililla PAF:n asiakaspalvelusta viimeksi pelaamasi turnauksen viimeinen käsi tjms.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
InSideHockey kirjoitti:
Ekalla jannulla 55, toisella AQ.

Floppiin rainbow 79Q, turniin 4, mulla prosentit muistaakseni 87%. Ei värin eikä suoran vetoja. Riverillä 7 ja pomppaan pystyyn koska tällä potilla nousen koko turnauksen chipleaderiksi.

Mutta stacki siirtyykin tuolle AQQ-miehelle ja oma ikkuna sulkeutuu. En edes ehtinyt tajuta mitä tapahtui niin en nähnyt että millä se voitto oikein tuli.

Kai sitten vaan katsoin jotain aivan väärin. Pelaan 5-7 tuntia päivässä joten ei tässä ihan aloittelijoita olla. En kyllä perse ymmärrä mitä tapahtui. Onneksi oli freeroll, ei vaivaa niin paljoa.

Näillä tiedoilla väittäisin, että AQ mies sai värin täyteen tuolla seiskalla. Tai sitten nuo tiedot kädestä eivät vaan pidä yksinkertaisesti paikkaansa. Veikkaan kuitenkin ensimmäistä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
repe_joke kirjoitti:
Näillä tiedoilla väittäisin, että AQ mies sai värin täyteen tuolla seiskalla. Tai sitten nuo tiedot kädestä eivät vaan pidä yksinkertaisesti paikkaansa. Veikkaan kuitenkin ensimmäistä.

Juu ei tässä tietysti muuta mahdolisuutta olekaan mutta kun AQ oli eri maata enkä kiinnittänyt mitään huomiota värinvetoon eikä myöskään prosentit sellaisesta kielineet. Neljän värin nyt luulisi huomaavan automaattisesti ja sillä saisi aika hyvät prosentitkin joten todennäköisesti olen tulossa hulluksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ilmeisesti statistiikka ei ole päällä? Muistaakseni statistiikasta näkee pelatut kädet myös turnauksista ja tuo olisi lapsellisen helppo hakea sieltä kautta.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Leon kirjoitti:
Ilmeisesti statistiikka ei ole päällä? Muistaakseni statistiikasta näkee pelatut kädet myös turnauksista ja tuo olisi lapsellisen helppo hakea sieltä kautta.

Jos pelaa selaimen kautta niin ei siellä taida tuollaista asetusta edes olla? Tietty jos olisin pelannut sen erillisen ohjelman kautta niin sitten olisi löytynyt.

Olen pelannut toista vuotta ja vain rahapöytiä sekä turnauksia freerollien muodossa. Nyt päätin kokeilla sittareita ensimmäistä kertaa (5$ buy-in, 50$ palkintorahat) ja pelasin kolme sittaria ja voitin jokaisen, ja vieläpä aika helpolla. Osallistumismaksuihin meni 15$ ja palkintoja tuli 75$ joten 60$ voittoa. 60$ eteen saa 0.25-0.50 NL rahapöydissä (jota pelaan aina) tehdä töitä jonkin aikaa...

Taidanpa siirtyä kokonaan näihin sittareihin. Ihmeen helpolta tuntuu :)
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
InSideHockey kirjoitti:
Jos pelaa selaimen kautta niin ei siellä taida tuollaista asetusta edes olla? Tietty jos olisin pelannut sen erillisen ohjelman kautta niin sitten olisi löytynyt.
Clientillä pelatessa se statistiikka pitää erikseen kytkeä vielä päälle. Javalla pelatessa ei taida tosiaan olla mahdollista. Suosittelen kyllä lämpimästi tuon clientin asentamista. Jos ei muuten, niin saapahan ainakin ne typerät hahmot pois pöydästä.

Eilen sattui jotain, minkä en uskonut olevan edes mahdollista. Minulla oli muistaakseni kaksi FL-pöytää auki ja toisessa hyvä lähtökäsi. Sitten yhtäkkiä verkko hävisi alta. Aikani ihmeteltyäni vilkaisin reititintä ja kaikki valot pimeänä. Virtajohdon renkkaaminen ei auttanut. Sitten laitetta käännellessäni huomasin, että siinä on vielä virtanappikin. Ja se oli tukevasti off-asennossa. Jos se ei ole ollut jotenkin omituisesti puolessavälissä ja päättänyt mennä itsekseen pois päältä, minun on täytynyt tuolissa retkottaessa potkaista sitä nappia juuri oikeaan kohtaan. Laitehan sijaitsee siis kulmamallisen työpöytäni alla hyllyllä, ja potkaisun on pitänyt tapahtua vielä "takakautta", kun virtanappi osoittaa takanurkkaan itsestäni katsottuna. Ei siinä mikään salettikäsi saati sitten iso potti mennyt, tiedä vaikka tuo oli +EV. Silti, anything can happen.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
InSideHockey kirjoitti:
Nyt päätin kokeilla sittareita ensimmäistä kertaa (5$ buy-in, 50$ palkintorahat) ja pelasin kolme sittaria ja voitin jokaisen, ja vieläpä aika helpolla. Osallistumismaksuihin meni 15$ ja palkintoja tuli 75$ joten 60$ voittoa.

Taidanpa siirtyä kokonaan näihin sittareihin. Ihmeen helpolta tuntuu :)

Nyt 5 sittaria takana ja 5 voittoa :)
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Koskaan en ole kolmea sittaria enempää voittanut putkeen. Mukava sivumyötäinen ilmeisesti menossa. Toisaalta pelkällä tuurilla tuskin noin montaa voittoa tuskin tulee.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Milhouse Nixon kirjoitti:
Koskaan en ole kolmea sittaria enempää voittanut putkeen. Mukava sivumyötäinen ilmeisesti menossa. Toisaalta pelkällä tuurilla tuskin noin montaa voittoa tuskin tulee.

No nyt 7 sittaria, 6 voittoa ja yksi kakkossija. Ja vakuutan että nämä olivat 7 ekaa sittaria elämässäni ja että 5 ekasta voitto, sitten yksi kakkossija ja taas voitto.

Luin aikoinaan "kaikki" pokerikirjat mutta tuntui että ei niistä ole koskaan ollut mitään hyötyä. Nyt kun aloin pelaamaan sittareita rahapöytien sijaan niin opit alkaa muuttua rahaksi ;)

Ps. täytyy myös sanoa että WPT:n seuraamisesta on myös ollut roppakaupalla hyötyä.

Ps2. Otan vielä yhden sittarin ja kerron miten meni.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Pitkässä juoksussa 50% rahoille ja 30%:n tuotto per sittari on käytännössä maksimitulos, joten tuollainen putki on äärimmäisen harvinainen 5$ +.5$:n tasolla. Pitää muistaa, että korteilla on aina tietty showdown-value, jota ei voi taidolla korvata. Jossain vaiheessa on putkia, jolloin mitään pelattavaa ei koko sittarin aikana tule ja sitten all-ineissä vastassa on vihulla joko tosi kova käsi tai muuten vain lennetään ulos.
 

Morgoth

Jäsen
InSideHockey kirjoitti:
Pelaan 5-7 tuntia päivässä joten ei tässä ihan aloittelijoita olla.

Miten pystyt keskittymään noin pitkäksi aikaa? Itse olen huomannut, että mulla pelitulokset alkaa tippua aika roimasti, jos pelaan yli 3 tuntia/päivä. Tai pelistäni tulee ehkä enemmänkin 'mekaanista'.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
InSideHockey kirjoitti:
No nyt 7 sittaria, 6 voittoa ja yksi kakkossija. Ja vakuutan että nämä olivat 7 ekaa sittaria elämässäni ja että 5 ekasta voitto, sitten yksi kakkossija ja taas voitto.

Luin aikoinaan "kaikki" pokerikirjat mutta tuntui että ei niistä ole koskaan ollut mitään hyötyä. Nyt kun aloin pelaamaan sittareita rahapöytien sijaan niin opit alkaa muuttua rahaksi ;)

Ps. täytyy myös sanoa että WPT:n seuraamisesta on myös ollut roppakaupalla hyötyä.

Ps2. Otan vielä yhden sittarin ja kerron miten meni.


Jos homma olisi noin helppoa, voisit mennä vaikka Nordicille vetämään ladder-sittareita, joissa level5:n voitosta irtoaa muistaakseni 3000$...

Ei mitenkään vinoiluna, mutta eiköhän kyseessä ole vaan jonkin sortin "upswing". Nimittäin sekin aika koittaa, kun häviät (putoat turnauksesta) 5-10 kertaa putkeen 85% - 15% prosenteilla, kun hilut lyödään keskelle. Siinä voi tietysti yhä olla tyytyväinen omaan peliinsä, koska on kuitenkin pelannut "oikein". Se ei vaan tunnu siltä.

Itse olen voittanut välillä illalla aloittamani 2 kpl 5+0.5$ 30 pelaajaa sittarit kummatkin.. Sen jälkeen tulee perään käsittämättömiä tilastotappioita, usein jopa 10 putkeen, vieläpä vain 10-hengen Sn'G. Joku tuossa PAF:ssa tökkii. Esim JJ,QQ,KK vs. Ax menee pääsääntöisesti 3-outtiselle ässälle, ainakin tuntuu siltä. Taskuparit ei ole kolmeen viikkoon kestäneet juuri yhtään. Nämä on tietty näitä mutu-juttuja. Tuntuu vaan aina yhtä raskaalta pudota KK:lla A3o:ta vastaan, joka on täysin paska käsi.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Crapbag kirjoitti:
Ei mitenkään vinoiluna, mutta eiköhän kyseessä ole vaan jonkin sortin "upswing". Nimittäin sekin aika koittaa, kun häviät (putoat turnauksesta) 5-10 kertaa putkeen 85% - 15% prosenteilla, kun hilut lyödään keskelle. Siinä voi tietysti yhä olla tyytyväinen omaan peliinsä, koska on kuitenkin pelannut "oikein". Se ei vaan tunnu siltä.

Itse olen voittanut välillä illalla aloittamani 2 kpl 5+0.5$ 30 pelaajaa sittarit kummatkin.. Sen jälkeen tulee perään käsittämättömiä tilastotappioita, usein jopa 10 putkeen, vieläpä vain 10-hengen Sn'G. Joku tuossa PAF:ssa tökkii. Esim JJ,QQ,KK vs. Ax menee pääsääntöisesti 3-outtiselle ässälle, ainakin tuntuu siltä. Taskuparit ei ole kolmeen viikkoon kestäneet juuri yhtään. Nämä on tietty näitä mutu-juttuja. Tuntuu vaan aina yhtä raskaalta pudota KK:lla A3o:ta vastaan, joka on täysin paska käsi.

Kummasti aina kun häviää, niin prosentit on puolella, mutta turpiin tulee vaan. Opetin broidia pelaamaan jokunen aika sitten, ei se mitään oppinut, mutta voitti koko ajan. Aina kun lähdin puskemaan kuvaparilla, sai se joihinkin 76 käsiin kaksi paria tai QT-vetoihin AKJ-täydennykset, yleensä vielä riverillä maksimoidakseen vitutuksen. Semmosta se vaan on.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itse pelannut aktiivisesti iltaisin nyt viikon ajan. (toki takana pitkä pelihistoria jo ennen tätä).
Paf:in turnauksia 10 kpl, buy in 3+0,40 - 7+1
pari nopeaa putoamista all in tilanteesta. 4 rahasijaa, 4-7 sijoilla. 100€ tienattu ja yksi 50+4 turnauslippu.
Itse pidän Pafilla pelaamisesta, vain 2 asiaa häiritsee.. juuri tuo selaimen kautta pelaaminen ilman statistiikkaa (pidän sitten Exceliin itse mahd tarkkaa, mitä pelatessa ehtii), clienttia en käytä koska se kaatuilee kokoajan.. toinen mikä häiritsee on tuo aikaisemminkin mainittu turnauksesta putoaminen ja ikkuna pamahtaa heti kiinni, eikä tiedä mille kädelle hävisi..
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Morgoth kirjoitti:
Miten pystyt keskittymään noin pitkäksi aikaa? Itse olen huomannut, että mulla pelitulokset alkaa tippua aika roimasti, jos pelaan yli 3 tuntia/päivä. Tai pelistäni tulee ehkä enemmänkin 'mekaanista'.

En todellakaan pysty. Aamulla vähän kahvia juodessa, duunissa muutama tunti ja illalla vähän ja sitten vielä alkuyöstä. 1,5 tuntia kerrallaan ehkä maksimi, sen jälkeen alkaa tulla typeriä virheitä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Välillä onni potkii -tai sitten ei. Sain neljän(!) pelaajan rahapöydässä peräkkäin AT, TT, AJ, QQ ja TT -hävisin kaikki. Voin sanoa, että pikkasen harmitti moinen putki, mutta minkäs teet kun AT ja AJ käsillä pöytään tulee kunua ja akkaa, QQ:lla pöytään ässää ja kunua ja kympeillekin tuli pari isompaa korttia jo heti floppiin. Tää on niin tätä.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Dynamo kirjoitti:
Voin sanoa, että pikkasen harmitti moinen putki, mutta minkäs teet kun AT ja AJ käsillä pöytään tulee kunua ja akkaa, QQ:lla pöytään ässää ja kunua ja kympeillekin tuli pari isompaa korttia jo heti floppiin. Tää on niin tätä.

Oletko sä nyt ihan tosissasi?

Käsittämätönä, ettei edes AT:lla tai AJ:lla voita!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös