Pokerikeskustelu

  • 904 544
  • 6 377

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
sopuli kirjoitti:
Niin lyöt kaikilla muillakin korteilla. Kannattaa myös muistaa, että turnin checkaaminen tuo usein arvoa bluffin muodossa.

Jos minulla ei ole minkäänlaista kättä tai selkeää mahdollisuutta parantaa kättäni erittäin vahvaksi (siis suoran tai värin vetoja), en lähde puhtaasti bluffaamaan tuohon tilanteeseen. Kohtuullisen kaavamaista pelaamiseni on, mutta eri vaihtoehtojen sisäinen range, millä käsillä sitä pelaa, auttaa tuossa. Ja pikkupari kädessä on tuossa tilanteessa hyvä käsi, jos oletat muiden olevan maksimissaan vedoilla.

Ja buttonilta sinulle checkatun turnin bluffaaminen checkaamalla ilman kättä on mielestäni vähintäänkin tyhmää. Annat vihujen mariginaalisille vetokäsille ilmaisen riverin.

Ehkä pelaan hieman vähemmän peliä analysoivia pelaajia vastaan tai sitten vain en osaa selkeästi selittää sitä, mitä ajan takaa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Morgoth kirjoitti:
Tuossa esimerkissä lähtisin itse mielummin arpajaisiin ja yrittäisin tuplata merkkini. M kuitenkin luokkaa viisi ja jos blindit nuosevat vielä seuraavassa kädessä, niin aikaa juuri mihinkään odottamiseen ei ole.

Jos blindit ei olisi noin suuret vielä niin, ehkä tuo vaihtoehto b olisi parempi?

Laitoin ehkä hieman pienen ämmän tuohon esimerkkiin, koska tuollaisessa tilanteessa ei saisi edes olla, mutta olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että tuossa tuplaaminen on ihan sama kuin tuo pelkän 400 lisämerkin saaminen, koska olet edelleen siinä tilanteessa, että tarvitset tuplausta kipeästi. Ja jos minulla on edes 8 kättä aikaa odottaa parempia lähtökortteja tuplaukseen, odotan sen mieluummin kuin lähden puhtaasti heittämään kolikkoa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
sopuli kirjoitti:
Rahapöydässä pikkupari on huomattavasti parempi kuin turnauksessa, jossa stackit eivät usein ole kovinkaan suuria verrattuna blindeihin. Edelleenkin väitän(oikeasti tiedän:), että pikkuparien korottaminen 6maxissa UTG:lta on voitollista peliä, eikä lähelläkään itsemurhaa.
Tuosta en käy kiistelemään. En pelaa 6-maxia. Ainakaan vielä. Muutenkin näissä uskonsodissa pitää muistaa aina tähdentää, mistä pelimuodosta ja mistä tilanteesta on kysymys. On se nyt kuitenkin aina hiukan eri asia vetää sittarissa ragged flopiin all-in sorsaparilla kuin fixed fullissa check-raise turnilla.

Loppukevennyksenä Erään Toisen Saitin keskustelunavaus:

tähän asti olen luullu että vain ässävärin vetäminen kannattaa,mutta yhdessä kirjassa joka koski myös löysiä pöytiä sanottiin että on epätodennäköistä että holdemissa on yhtäaikaa kahta saman värin vetäjää eli voi vetää myös K ja Q väriäki onko näin?vaikka sillon häviääki paljon kun vetää pienempää väriä
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse aloitin nettipokerin pelauksen noin 3 viikkoa sitten ihan leikkirahoilla alkuun ja sitten voitin turnauksesta (freeroll) 3€, jonka olen nyt kasvattanut parissa viikossa pariinkymppiin 0,02/0,04 peleissä. Aiemmin en ole pelannut muuta kuin kavereitten kanssa muutaman euron poteista livenä. Eli ihan harjottelu vaiheessa olen vielä.

Elikkä olisin kiitollinen, jos voisitte laittaa jotain linkkejä mistä näkyisi vähän noita todennäköisyyksiä suht "selkokielellä" tai kenties suosittella jotain ohjelmaa mikä laskisi prosentit.

Hyviä tipsejä oon jo saanu tältä palstalta vaikkakin osa pokerin slangista meneekin vielä yli hilseen.

Jatkakaa..
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
AnFa kirjoitti:
Elikkä olisin kiitollinen, jos voisitte laittaa jotain linkkejä mistä näkyisi vähän noita todennäköisyyksiä suht "selkokielellä" tai kenties suosittella jotain ohjelmaa mikä laskisi prosentit.

Klik

Klik

Klik
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään olen tullut siihen tulokseen, että viitoset vihaavat minua. Kahdesti olen hävinnyt flopista saamallani täyskädellä nelosille kun toisella floppi on täydentänyt vastustajan kädessä olevan pikkuparin nelosiksi. Ja molemmilla kerroilla olen itse laittanut all-in. Harmittaa.....

Kädessäni olevat kortit olivat seuraavat TT ja 99, korotus 3XBB

EDIT:
Olen huomannut ainakin itselleni vaikeimmaksi tilanteeksi sen, että vastustajalla on pikkupari kädessään ja vaikka floppi ei osuisikaan niin siitä huolimatta tulee turnille/riverille mukaan ja saa sitten kolmoset. Tuon tilanteen lukeminen on todella vaikeaa varsinkin kun on itsellä 2 paria ja luulee omaavansa parhaimman käden.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Hehe, MTV3:n Pokerimestari 2006-ohjelmassa mukana NHL-varaus Joni Lindlöf karsintojen kautta mukaan selvinneenä tavallisena pulliaisena.

EDIT: Ja Jonihan pudotti pokeriammattilainen Thomas Wahlroosin.

EDIT: Ja voitti koko osakilpailun aivan miten tahtoi.
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Herke kirjoitti:
Löytyykö netistä semmoista sivua missä voisi pelata ihan vaan ajan kuluksi Hold' emiä? Ei rahasta ja mieluiten ilmaiseksi

Eikös tuolla bet24 voi pelata "leikkirahalla"?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minun piti siirtyä aikaisemmin sovittuun paikkaan, mutta saunapaikalle kaverit jäi aloittelemaan peliä. Mukaan olisi toki mahtunut, mutta en olisi ruvennut, vaikka olisi ollutkin mahdollisuus. Kerron miksi.

Tsippejä ei ollut (korttipakka nyt löytyy mistä vaan), mutta silti oli pakko päästä pelaamaan.

Oma mielipiteeni on se, että joko pelataan tai ei pelata. Eli on tsipit tai ei ole. Aivan järjetöntä alkaa räpeltämään jollain tulitikuilla tai kolikoilla.

Sitäkin sitten joutuu kuuntelemaan, että luulenko olevani niin pro, että ei kelpaa. Olen kuitenkin ihan riittävästi pelannut, että ei kiinnosta säätäminen. Laske siinä sitten potteja tikuilla tai kolikoilla. Ei, tämä ei tee minusta "niin prota."

Kannattaako salibandya pelata tennispallolla? En uskonutkaan sen olevan kovinkaan järkevää.

Pokeribuumi on aivan uskomaton, kaikki pelaa. Jos ei oma vaimosi, niin ainakin kaverin tyttöystävä. Mutta ei se minnekään ainakaan vielä katoa. Onko sitä aina pakko päästä heti kaikki mulle nyt pelaamaan?

Eikö voitaisi pelata vaikka Mustaa Maijaa ja sopia pokeri-ilta sitten ensi viikonlopuksi tai vaikka huomiseksi?

Korttien ei tarvitse olla Copageja, paskoilla pystyy pelaamaan, mutta tsipit ovat erittäin ratkaisevia pelin onnistumiseen.
 

Kapo

Jäsen
Joko pelimerkki tai chippi, mutta EI VITTUSAATANA MIKÄÄN TSIPPI! Mutta ne ovat kyllä tärkeitä pelikokemuksen ja -fiiliksen kannalta. Ei tulisi mieleenikään lähteä pelaamaan millään tulitikuilla. Röökit on asia erikseen, ne oikeasti vituttaa hävitä enemmän kuin raha. Erityisen julmaa esim. viikonloppumökkireissun ensimmäisenä iltana.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Pokeria on tullut pelattua totisesti runsaasti tämän vuoden aikana, mutta jostain syystä en tähän ketjuun ole juurikaan panoksia asettanut. Huh huh onpa tullut joinetettua nikki melko moneen teibeliin ja allit on olleet inessä.

Tuli mieleen, onko kellään muulla tapana nettipokeria jyystäessä kuunnella mitään tiettyä musiikkia? Ainakin minä pääsen keskittymään hyvin peliin kun kuuntelen niinkin käsittämätöntä artistia kuin Kylie Minogue. Hassua vaikka olen enemmän heavy- ja rockmies.

Uskon peseväni suurimman osan tämän ketjun pokerihaista hold'emissä, mutta kun en oikein tajua miten näihin JAn pokeriliigoihin yms pääsee mukaan. Jos on jotain nettipeliä tiedossa, niin haluaisin pestä teidät parahimmat palstalaiset ja panna teidät callaamaan mun nutsit.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kapo kirjoitti:
Mutta ne ovat kyllä tärkeitä pelikokemuksen ja -fiiliksen kannalta. Ei tulisi mieleenikään lähteä pelaamaan millään tulitikuilla.

Vielä kun vähän enemmän pelaa niin huomaa, että kyse ei ole todellakaan fiiliksestä vaan ihan puhtaasti käytettävyydestä. Tsipit (pahoitteluni) ovat juuri sitä varten, että niitä voidaan kätevästi siirrellä, pinota, kasata ja laskea.

Ja se on yllättävän tärkeää pokerissa. Ja sitä tapahtuu aika paljon.
 

Kapo

Jäsen
pernaveikko kirjoitti:
Vielä kun vähän enemmän pelaa niin huomaa, että kyse ei ole todellakaan fiiliksestä vaan ihan puhtaasti käytettävyydestä. Tsipit (pahoitteluni) ovat juuri sitä varten, että niitä voidaan kätevästi siirrellä, pinota, kasata ja laskea.

Ja se on yllättävän tärkeää pokerissa. Ja sitä tapahtuu aika paljon.

Juuri tuota tarkoitin sillä pelikokemuksella. Unohdit noista chippien käyttötarkoituksista sen tärkeimmän: pläräillä edestakaisin mietiskellessä jotta katsooko kaverin nutsit vaiko kippaa sen 72o:lle.

Ihan mielenkiinnosta kyselen että mitenkäs on nuo chippitemput JA:n pokerihailaumalla hallussa ja onko suosikkeja.

Edit. mainitaan toki että itse en kovin kummoinen kikkailija ole. Phil Ivey stepup, Pick/abduction ja Danish twirl onnistuu
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kapo kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kyselen että mitenkäs on nuo chippitemput JA:n pokerihailaumalla hallussa ja onko suosikkeja.

TV:stä nähty ja Google God kertoo myös sivuja tekniikoiden opiskeluun.

Ei, ei ole hallussa, en ole halunnut tuolle tielle lähteä. Älä yllytä. Noita Googlen sivuja tuli kyllä vähän vilkaistua, heh.

Kai tässä käy niin kuin jojon kanssa joskus yläasteella, pakko se oli alkaa. Mutta niitä temppuja osaan vieläkin, jopa vähän vaikeampiakin. Siitä ei ole edes kuin ehkä pari vuotta, kun viimeksi kokeilin ja hyvin ne meni.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kiitokset

Joo hyviä linkkejähän tuolta löytyi. Vasta tänä aamuna oon päässy paremmin noihin tutustumaan työkiireiden tähden. Latasin myös PokerStoven, jota kuitenkaan en ole vielä ennättänyt testaamaan. Toivottavasti voittokulku jatkuu.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
AnFa kirjoitti:
Latasin myös PokerStoven, jota kuitenkaan en ole vielä ennättänyt testaamaan. Toivottavasti voittokulku jatkuu.

PokerStove on hieno veijari tosiaan. Sille pystyt asettamaan hand rangeja, kun yksittäisten käsien vertailu on usein turhaa. Jos esim. pistät vastustajan tietyssä tilanteessa käsille AA, KK ja AK, niin PokerStove ymmärtää myös sen, että AK:lle on 16 kombinaatiota ja pareilla ainostaan 6.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Jenkkilän uhkapelilaki

Bush sitten odotetusti allekirjoitti tuon lauantai yönä, joten saapas nähdä mikä lain voimaantulon lopullinen vaikutus on pokerisaiteille. Partylla tämän ainakin huomasi heti, kun rahapöydissä ei ollutkaan enää enemmistönä jenkkejä vaan lähinnä eurooppalaisia pelaajia (Saksa, Suomi, Ruotsi jne...). Tämähän nyt tarkoittaa käytännössä heti pelien tiukkenemista. Vielä kun tuonne ei edes rakeback diiliä ole, niin voi olla että pelit vähenee saitilla kunnes jenkit löytää tiensä takaisin...

Lisäksi pelaajamäärän supistuessa huomattavasti Monster turnaukset lakkautettiin Partylla. Muita muutoksia näytti olevan mikrolimiittien tulo NL:ään, sekä Jackpot pöytien tulo jo NL25 tasolle. Kova tehtävä edessä esim. Partylla saada vastaava määrä pelaajia saitille. Näyttipä heti tulleen 15% reload bonus tarjous sähköpostiin.

Onhan tuota tietenkin saitteja, joissa tuo ei näy mitenkään (kuten Prima verkko). Mites muuten Ongame verkko? Olin suunnitellut tuonne hyvää sign-up bonusta, mutta näkyykö tuo suoraan kaikilla saiteilla tuossa verkossa?
 
Viimeksi muokattu:

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Fosse kirjoitti:
Bush sitten odotetusti allekirjoitti tuon lauantai yönä, joten saapas nähdä mikä lain voimaantulon lopullinen vaikutus on pokerisaiteille. Partylla tämän ainakin huomasi heti, kun rahapöydissä ei ollutkaan enää enemmistönä jenkkejä vaan lähinnä eurooppalaisia pelaajia (Saksa, Suomi, Ruotsi jne...).

...

Onhan tuota tietenkin saitteja, joissa tuo ei näy mitenkään (kuten Prima verkko). Mites muuten Ongame verkko? Olin suunnitellut tuonne hyvää sign-up bonusta, mutta näkyykö tuo suoraan kaikilla saiteilla tuossa verkossa?

Vaikuttaa tosiaan riippuvan saiteista itsestään. Partyllä ilmeisesti on (yli)reagoitu voimakkaimmin, kun taas PokerStars puolestaan tulkitsee asian niin, ettei mikään ole muuttunut ja pelit jatkuvat kuten ennenkin.

"PokerStars has received extensive expert advice from within and outside the U.S. which concluded that these provisions do not alter the U.S. legal situation with respect to online poker. Furthermore it is important to emphasize that the Act does not in any way prohibit you from playing online poker.

Therefore, our business continues as before - open to players worldwide including the US. You may play on our site as you did prior to the Act."

Toisin sanoen näitä lisää, kiitos. Ongame ei kaiketi ole vielä ilmaissut mitään virallista kantaa. Sen mitä nyt itsellä on tuossa Eurobetin (Ongame) clientti auki, niin kyllä siellä näkyy pelaajien kotipaikkoina olevan Houstonia, Oaklandia ja Charlottea jne, ei niitä siis ainakaan vielä ole pois potkittu. Sinne vaan bonuksia huoraamaan, itsekin juuri vaihdoin sinne Betssonilta kun sai 30% rakebackin ja ihan mukavan sign-up bonuksen.

Vähän sellainen kutina on, että ehkä tässä nyt ei ole ihan niin maailmanlopun asiasta kyse kuin mitä worst case scenarioissa on manattu. Eivätköhän nuo jenkit pääse jatkossakin jakamaan rahojaan pokeripöytiin, tavalla tai toisella. Pokeritiedon foorumilla on aiheesta kanssa keskustelua:

http://foorumi.pokeritieto.fi/aihe-6953_75-jenkkibannin-vaikutukset-saitteihin.html
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Partyn Monsterista kyselisin. Onkos porukalla tietoa, että mikä tuon kohtalo on? Rakehan on noissa Monstah-pöydissä ollut todella kova perusteena BBJ:t ja freerollit. Tuleeko tämä raha nyt sitten takaisin tässä muodossa, vai tekikö Party tempun terävän?
 

rinkeli22

Jäsen
Alkaa taas lievästi ottamaan kupoliin tuon PAF:in pokerin jumittaminen. Nytkin tässä rauhallinen sunnuntai-ilta olisi ollut mukava käyttää pokerin merkeissä, mutta eipä ole pariin tuntiin jaksanut toimia.

Kysymys, johon ehkä vastaus löytyisi tästä megalomaanisesta ketjusta, mutta laiska kun olen: Onko muita pokerimestoja, johon saisi rahaa siirrettyä samaan tyyliin verkkopankin kautta, kuten PAF:ille? Korttipuolelta löytyy itsellä vain Visa Electron, eikä kiinnosta varsinaisen luottokortin hommaaminen. Onko minulle siis vaihtoehtoisia pelipaikkoja tämän ihanasti jumittelevan PAF:in rinnalle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös