Pokerikeskustelu

  • 897 575
  • 6 377

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noose kirjoitti:
Ihan vaan vinkkinä: älä käytä ollenkaan call-nappulaa valmiilla käsillä.
Toki poikkeuksena kuitenkin nutsit, kun halutaan muitakin pottiin. Eikö?

Tuossa esimerkkikädessä oli kyllä muutenkin aika mietoa peliä.
 

Morgoth

Jäsen
Leon kirjoitti:
Toki poikkeuksena kuitenkin nutsit, kun halutaan muitakin pottiin. Eikö?

Itse ennen slouvailin esim. settin lähes aina, mutta oikeasti tuntuu, että pidemmässä juoksussa enemmän tienaa kuin lyö vain niillä. Tietysti jossakin turnauksen loppuvaiheessa joku slouvailua voi kannattaa, mutta ainakin itse olen sen verran tyhmä, että jos slouvaan esim. setin ja sitten vihu saakin suoran tai värin, niin en enää idioottina osaa helposti päästä kädestä irti. Vastaavasti sitä voittaakin varsin usein isoja potteja, kun saa ilmaiseksi vedettyä suoran ja sitten settimies katsookin mun all-in, kun on settinsä kanssa jäljessä...

Sama on se AAkin kanssa. Niin paljon rahaa pottiin vain ennen floppia kuin mahdollista eikä löydä all-in vasta flopissa, kun oletkin jo jäljessä... Katselin käsihistoriasta pelejä ja varmaan lähes kaikki AA-kädet joilla olin hävinneet olivat tuollaisia.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Leon kirjoitti:
Toki poikkeuksena kuitenkin nutsit, kun halutaan muitakin pottiin. Eikö?

No riippuu vähän pöydän tekstuurista ja mitkä nutsit sulla on. Jos esimerkiksi nut straight värivetopöydällä, niin sitten laitetaan jannut maksamaan. Jos vaikkapa nut flush, sitten voi ehkä vähän slovaroida. Itse tosin harvoin slovaroin silläkään.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noose kirjoitti:
No riippuu vähän pöydän tekstuurista ja mitkä nutsit sulla on. Jos esimerkiksi nut straight värivetopöydällä, niin sitten laitetaan jannut maksamaan. Jos vaikkapa nut flush, sitten voi ehkä vähän slovaroida. Itse tosin harvoin slovaroin silläkään.
No jos esim. turnilla saat nut flushisi täyteen ja edestä lyödään ja perässä on vielä potentiaalisia maksajia, ei ole perusteetonta vain maksaa. Jos sitten riverillä pöytä pariutuu, voi great overthinkata ja sököttää täyskäden tai nelosten pelossa ;)

Pokerilehden toisessakin numerossa oli muuten aika mielenkiintoisia artikkeleita tällaiselle satunnaiselle sankarille. Tuli lukaistua kannesta kanteen eilen junassa, pl. vedonlyöntisivut. Mitä nekin siinä aviisissa tekevät? (ok, sponsorit, tiedän)
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Pelasin tuossa kaksi tuntia NL25:a shorttia kahdella pöydällä. Yhteensä 360 hanskaa ja huikeat 4 taskuparia. Mikäköhän oli todennäköisyys tälle, kun taskuparinhan pitäisi tulla karkeasti arvioiden kerran 16 jaossa tjsp. Flopin AQs all-inini hävisi AKo:lle (floppi As3d7dj) ja reilu buy-in meni siinä. Itse all-in & vihu call. Oli muutenkin aika jäätävä paluu käteispeleihin. Yhdessä vaiheessa n. 20 floppia putkeen ohi. Yksi taskupareistani oli ässät, jotka limppasin, QQ vastassa ja 35$ taskuun, kun pöytä ei tuonut parannuksia. No problems there. Tästä huolimatta lähes kaksi buykkaa takkiin.

Jotenkin tuo käteispeli vaan saa aikaan itsessäni pahoinvointia. Sen sijaan sittarit ovat oikein kivoja ja saa pienellä kiinteällä summalla (2 * 5,5$:n sittaria yhtäaikaa) pitää hauskaa yleensä sen tunnin. Taidotkin ilmeisen paremmat tuolla puolella. Joo, mä olen vannoutunut softcoremies...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Milhouse Nixon kirjoitti:
Tässä on käsi, joka osoittaa itseni olevan semipaisti käteispeleissä.

No joo, itselleni tuo olisi päivän selvä reissu pre-flopissa tuollaisesta positiosta. Tuolla tavalla pelattuna kunnon korotus floppiin saattaa antaa potin sinulla tai ainakin tekee kädestä huomattavasti helpommin pelattavan kuten Noose totesi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Leon kirjoitti:
No jos esim. turnilla saat nut flushisi täyteen ja edestä lyödään ja perässä on vielä potentiaalisia maksajia, ei ole perusteetonta vain maksaa. Jos sitten riverillä pöytä pariutuu, voi great overthinkata ja sököttää täyskäden tai nelosten pelossa ;)

Pokerilehden toisessakin numerossa oli muuten aika mielenkiintoisia artikkeleita tällaiselle satunnaiselle sankarille. Tuli lukaistua kannesta kanteen eilen junassa, pl. vedonlyöntisivut. Mitä nekin siinä aviisissa tekevät? (ok, sponsorit, tiedän)

Mielestäni on perusteetonta vain maksaa, valmiilla kädellä kannattaa melkein aina korottaa pienten panosten NL:ssä. Jos pöytä pariutuu riverillä itse lyön nut flushilla 1/2 pottia tai hieman yli, jos olen etupositiossa HU-tilanteessa. Tuota sanotaan ns. blocking betiksi, eli täyskäden omistaja ei usein korota tuota ja saat halvemman showdownin kuin check/callilla. Lisäksi tuon toimii value bettinä heikompia käsiä vastaan. Korotukseen luonnollisesti on hyvä foldata.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Leon kirjoitti:
Toki poikkeuksena kuitenkin nutsit, kun halutaan muitakin pottiin. Eikö?

Nutseilla ei haluta paljon ihmisiä pottiin, sinne halutaan paljon rahaa. Rahaa sinne tulee betsaamalla. Mikään ei vitutaan niin paljon kuin kova käsi, joka checkataan koko pöydän läpi. Lisäksi kovia käsiä nopeasti pelaamalla saat usein kätesi piiloon slow play-apinoilta. Kovilla käsillä lyöminen saa myös uutta puhtia continuation betteihin, eli saat ihmiset foldaamaan useammin, vaikka floppi meni ohi.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Olen ollut tilanteessa, jossa floppasin nutsisuoran => check-check-check-check ja vasta riverin ässän jälkeen tein minimilyönnin. Tuloksena suora vastaan kolme ässää all-init!

Tein paluun sittareihin. Lähes pelkkää foldia ja tuloksena lopulta kaksi kolmossijaa. Ei haittaa vaikka floppi menee ohi. Sen kun odottelee parempia saumoja ja antaa muiden tiputtaa toisensa. Kyllä turnauspokeri on mukavaa!
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo-o.

Minä kans kun muutkin.
Tasoista turha puhua. Kirpaisee muutenkin.
Olin mukana flopissa. A65... mulla A6. Korottelua... 2 ... taas lyödään ja korotellaan. Positiopelin perusteella pistin kaverin tylysti AK, AQ käteen. Ja olin iloinen että vastakaikua löytyy. Tämä siis limitissä. No J river ja sehän siellä oli kickerinä. Kiitos ja hyvästi. NL pöytään. Vartisssa luotu loose aggre imago. 5-5 reissua. Vastustaja cold call KK:lla. Floppi 8-5-2 tai tjsp. minä lyön. Hän katsoo.
Turn Q, minä check. Hän löy. Minä all-in. Ja call.... River... No. Minkä sille voi että pelaa hyvin ja häviää. Tämä nyrppi kyllä kunnolla.

Ja eikun takaisin kasaamaan uusi pelikassa alemmalta tasolta....
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
sopuli kirjoitti:
Nutseilla ei haluta paljon ihmisiä pottiin, sinne halutaan paljon rahaa. Rahaa sinne tulee betsaamalla. Mikään ei vitutaan niin paljon kuin kova käsi, joka checkataan koko pöydän läpi. Lisäksi kovia käsiä nopeasti pelaamalla saat usein kätesi piiloon slow play-apinoilta. Kovilla käsillä lyöminen saa myös uutta puhtia continuation betteihin, eli saat ihmiset foldaamaan useammin, vaikka floppi meni ohi.
Kuka tässä on checkaamisesta puhunut? Johan se on ainakin kahteen kertaan sanottu, että edestä tuli lyönti, kun sinulla on nutsit? Potissa on jo rahaa ja haluat sinne lisää. Reissaamalla pelotat kaikki muut, paitsi ehkä sen ensimmäisen betsaajan. Olenko todella näin huono ilmaisemaan itseäni? Call-nappula on se, jolla maksetaan, ei sökötetä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Milhouse Nixon kirjoitti:
Tein paluun sittareihin. Lähes pelkkää foldia ja tuloksena lopulta kaksi kolmossijaa. Ei haittaa vaikka floppi menee ohi. Sen kun odottelee parempia saumoja ja antaa muiden tiputtaa toisensa. Kyllä turnauspokeri on mukavaa!
On se. Olen nyt taas tosiaan keskittynyt sittareihin jo jonkin aikaa, tuloksena yhtä kakkossijaa lukuunottamatta pelkkiä voittoja, jos olen rahoille asti päässyt. Tänään kaksi voittoa, nelossija ja kahdeksas. Tavoistani poiketen olen pelannut aika tiukkaa, mutta aggressiivista. Ehkä nuo pokerimestarit eivät ihan väärässä ole neuvoinensa. Pelasin aiemminkin mielestäni voitollista turnauspeliä, mutta nykyinen tyyli on yksinkertaisesti vain toimivampi. Tai sitten ne muutamat onnekkaat riverit vain saavat homman tuntumaan siltä, että minä vien ja muut vikisevät.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Nyt kaivataan Omahan suhteen apuja. Vieläkään ei ole oddsit ihan hallussa, joten tähän seuraavaan peliin kaipaan osaavilta kommentteja:

Omaha .10/.20

- veertien sitting in seat 1 with $18.40
- JVD8361 sitting in seat 2 with $35.59
- ohzon3 sitting in seat 3 with $13.65
- JonesR sitting in seat 4 with $18.70 [Dealer]
- yZn sitting in seat 5 with $20.90

yZn posted the small blind - $0.10
veertien posted the big blind - $0.20

** Dealing card to yZn: Queen of Spades, Ace of Hearts, King of Hearts, Ace of Spades
JVD8361 folded
ohzon3 called - $0.20
JonesR called - $0.20
yZn raised - $1.00
veertien folded
ohzon3 called - $1.00
JonesR called - $1.00

** Dealing the flop: Jack of Spades, 5 of Spades, King of Spades
yZn checked
ohzon3 checked
JonesR checked

** Dealing the turn: 9 of Spades
yZn bet - $0.20
ohzon3 folded
JonesR raised - $3.80
yZn raised - $14.60
JonesR folded
yZn wins $21.30 from the main pot
Kylmästi siis kommenttia kaipaan pelistä, varsinkin kun tämän kipin jälkeen:

JonesR> muahahahahahaha
JonesR> you can't reraise with nothin else....
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Riippuu ihan tietysti siitä kuinka paljon haluat voittaa kyseisellä kädelläsi. Jos vihulla oli kolmoset, oli täyskäden todennäköisyys riverillä 33%, kahdella parilla omahassa varmaankin reilu 20%. Call olisi ollut oikea ratkaisu tuossa ja turnilla esim. 2/3 pottia.

Itse olin tänään sittareissa BB:llä 23s:llä, kun 5-way floppiin osui väri. Potti 500 ja vetäisin heti 1500 chipilläni all-in. Näin jälkikäteen voi tietysti spekuloida miten slowplay olisi tuottanut, mutta turnauksissa slowplay ja draw-peli ei ole ollenkaan järkevää. Flopatusta väristä saa yleensä nyhdettyä rahaa ainoastaan aivokuolleita vastustajia vastaan.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Murmeli kirjoitti:
Nyt kaivataan Omahan suhteen apuja. Vieläkään ei ole oddsit ihan hallussa, joten tähän seuraavaan peliin kaipaan osaavilta kommentteja:

Kylmästi siis kommenttia kaipaan pelistä, varsinkin kun tämän kipin jälkeen:

JonesR> muahahahahahaha
JonesR> you can't reraise with nothin else....


Sä paljastit preflopissa omaavasi ässät tuolla raisella. Itse oisin todennäköisesti pelannut siten, että oisin vaan callinut pf (Kuten varmaan myös Ciaffone &kumpp.). Ja betannu rohkeasti potillisen flopilla. Ei siis mitään pieniä bettejä vaan rohkeasti tulta päin ja toivo että joku luulee sun testaavan oisko tripsit riittävät potin viemiseen. Yleensä potillisen lyönti flopilla aiheuttaa enemmän epäluuloja vihuissa kuin 2/3 pottia, 1/3 pottia, minraise. Tuon epäluulon takia ne sitten yrittävät bluffata pottia sinulta. Tää on tapahtunu mulle aika usein viime aikoina ompussa.

Toinen mahdollisuus tuossa on pelkkä smooth-call ja mikäli pöytä ei pariudu lopussa lyö riverillä potillinen, vihu voi yrittää bluffia vielä siellä.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Unohdin että olin rekisteröitynyt 20+2 sittariin poker.comissa,
peli oli jo ohi kun tulin kotiin, olin tullut toiseksi :D
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Groove Armada kirjoitti:
Unohdin että olin rekisteröitynyt 20+2 sittariin poker.comissa,
peli oli jo ohi kun tulin kotiin, olin tullut toiseksi :D
Mites hemmetissä tuo on mahdollista?!?! Luulis, etä blindit syö stackin jos peli kestää vähäänkään pitempään. Ja siis toiseksi, monenko hengen turnaus kyseessä?
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Fosse kirjoitti:
Mites hemmetissä tuo on mahdollista?!?! Luulis, etä blindit syö stackin jos peli kestää vähäänkään pitempään. Ja siis toiseksi, monenko hengen turnaus kyseessä?

Tuo oli 6-hengen sittari. Aika iloista peliä vissiin ollut kun rahoille pääsin :)
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Välillä ei kyllä ymmärrä, miten tuuri voi potkia päähän täydellisesti. Meni melkoinen osa kassasta "pienen" paskatuurin ja varmasti myös tilttaamisen vuoksi.

Omahaa siis pelasin. Ensin saan turnilla parhaan suoran kiinni ja lopulta kaksi maksaa mun yli buy-inin kokoisen all-inin värin vedolla. Tokihan se väri osuu, vaikka minulla oli yksi ja näillä molemmilla kaksi siitä väristä kädessä.

Vähän sen jälkeen mulla on kädessä kahta väriä K ja Q korkeat värin vedot, kun turnin jälkeen myös pöydässä kaksi molempaa väriä. Turnin jälkeinen 4 sai riverissä 4:n, joka täydensi mun värin mutta myös vastustajan täyskäden.

Hieman myöhemmin kolmen käden sisällä kahdesti floppasin värin. Ensin Q highn ja sitten K highn. Molemmilla kerroilla sama vastustaja floppasi ässäkorkean värin. Sen jälkeen riitti pokeri vähäksi aikaa.

En vaan osaa. Vittu.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Murmeli kirjoitti:
Omahaa siis pelasin. Ensin saan turnilla parhaan suoran kiinni ja lopulta kaksi maksaa mun yli buy-inin kokoisen all-inin värin vedolla. Tokihan se väri osuu, vaikka minulla oli yksi ja näillä molemmilla kaksi siitä väristä kädessä.

+ev peli sulle, nh kaverille ja seuraavaa hanskaa.

Vähän sen jälkeen mulla on kädessä kahta väriä K ja Q korkeat värin vedot, kun turnin jälkeen myös pöydässä kaksi molempaa väriä. Turnin jälkeinen 4 sai riverissä 4:n, joka täydensi mun värin mutta myös vastustajan täyskäden.

Ompussa kun pöytä pariutuu, niin saat aika usein väreilläsi pyyhkiä persettä. -ev sulle, jos menit riverilyönneissä katki. Sitten eri asia, jos painoit turnilla semibluffina kaikki sisään hyvissä ajoin.

Hieman myöhemmin kolmen käden sisällä kahdesti floppasin värin. Ensin Q highn ja sitten K highn. Molemmilla kerroilla sama vastustaja floppasi ässäkorkean värin. Sen jälkeen riitti pokeri vähäksi aikaa.

Q ja K high väri on kaukana nutseista ompussa, eri asia sitten texasissa. Usein häviät, jos vastustaja puskee reissua sun korotuksen päälle. Sun limiteissä väki ei juuri blankkoässällä (samaa maata oleva ässä kädessä, mutta ei toista samaa maata kädessä) osaa puskea.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Murmeli kirjoitti:
Nyt kaivataan Omahan suhteen apuja. Vieläkään ei ole oddsit ihan hallussa, joten tähän seuraavaan peliin kaipaan osaavilta kommentteja:

Preflop oikein (joskus limppiässät on ihan ookoo, mutta nyt kun oli tuplasuittari, niin kyllähän tolla nyt kannattaa lähteä puskemaan), flopilla on paljon vaihtoehtoja mitä tehdä. Joko checkaa, tai sitten vaan tekee normaalin jatkolyönnin flopilla. Mä teen useimmiten jatkolyönnin, jonka ehkä teen weakin näköiseksi lyömällä puolisen pottia tms.

Turnilla allelyönti hyvä homma, kaverin reissuun sitten vähän lisää kylkeen. Nyt ehkä vedit vähän överit ja homma meni sillä kuuseen. Ehkä tuo kannattaisi tehdä niin valmiilla värillä kuin blankkoässälläkin, jolloin kaverit saisivat hetken arpoa että onko sulla ihan oikeasti ne pähkinät siellä. Vähän hillitympää lyöntiä tässä kaipaisin, kuten myös sitten riverilläkin ellei pöytä pariudu.
 

ticotico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Ny Rangers
Suruvirsi

Moi moi vaan kaikille, olen huomannut että palstasta on tullut todellinen itkuvirsien ja bad beattien kohtaamispaikka. Onneksi pokeri ei ole pelkkää tilastomatematiikkaa ja tämmöiset vähän huonommankin laskupään omaavat voivat pärjätä..(no laaja matematiikka tuli kyllä kahlattua lukiossa läpi..). Itse pelailin tätä texas holdemia jo 90-luvun alussa kaveriporukan kanssa ja sitten oli pitkä tauko, ja nyt olen pelannut n. 1,5 vuotta vaihtelevalla menestyksellä. Vertaan pokeria vaikkapa yleisurheiluun, tai autourheiluun, jos olet hyvä jossain niin se ei tarkoita sitä, että menestyisit myös toisissa lajeissa. Itse tunnen pelanneeni jo paljon pokeria(lähes päivittäin), ja olen jo hyväksynyt sen että no limit turnausmuodossa(sittarit, ja muut turnaukset) ovat minun lajini. En tiedä mistä johtuu, enkä enää yritäkään selvittää mutta rahapöydissä olen roimasti miinuksella..olen viimeiset 4 kk pelannut vain turnauksia ja olen kyllä joka kuukausi jäänyt muutamasat taalaa plussalle. Eli minun kohdalla tällähetkellä ainut pelimuoto on no limit holdem turnausmuotoisena..
 

Bob77

Jäsen
Jos jotakuta kiinnostaa niin Patrik Antonius pelaa parhaillaan HeadsUppia B2B verkossa.

Edit. Ihailtavan paljon Antonius osaa varastaa blindeja!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös