Pokerikeskustelu

  • 904 015
  • 6 377

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
avatar kirjoitti:
Kerran olen nähnyt kun pelaaja hävisi neljällä ysillä patavärisuoralle. Siinä ei ollut kaveri kovin tyytyväinen.
Omahassa tuntuu tosiaan välillä värit ja kolmoset olevan kovin kevyttä kauraa. Vuorokauden aikana olen itse vienyt ison potin kunkkunelosilla, kun vihulainen sai neljä ysiä ja hävinnyt vähän pienemmän potin täyskädellä värisuoralle.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Murmeli kirjoitti:
Omahassa tuntuu tosiaan välillä värit ja kolmoset olevan kovin kevyttä kauraa. Vuorokauden aikana olen itse vienyt ison potin kunkkunelosilla, kun vihulainen sai neljä ysiä ja hävinnyt vähän pienemmän potin täyskädellä värisuoralle.

Juu siinä on kovien käsien mahdollisuus niin paljon parempi kun käteen tulee se neljä korttia, mutta tosiaan ainakin itselläni on yksi nyrkkisääntö ja se on, että nutsi värillä ei vielä saa yleensä juurikaan paljon mitään. Toki sillä monesti voi voittaa, mutta se on hiukan petollinen käsi omahassa.

edit: osais vielä kirjottaa joskus
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
JiVe kirjoitti:
Jotenkin oli sellainen tunne, että bonusrahoilla tais kaverit olla liikkeellä, sitäpaljon levottomia lyöntejä ehdin nähdä noissa kolmessa pelissä.
Aika levoton mesta kyllä. Eilen illalla ehdin pelailla muutaman käden ja lähes tuplasin rahani.

Tänään sitten toiseen suuntaan... Tässä käsi mikä kuvaa aika hyvin tuota yleistä mentaliteettia tuolla sivulla.

Seat 0 datonk
Seat 2 toprung
Seat 3 leiraa
Seat 4 Boritsio
Seat 5 Overjoe
Seat 6 FRover

Overjoe Post Blind 0.12
FRover Post Blind 0.25

*** PRE-FLOP ***

Minä As8c

datonk Raise 0.50
toprung Fold
leiraa Fold
Overjoe Call 0.50
FRover Call 0.50

*** FLOP ***

Ac2h8s

Overjoe Check
FRover Bet 0.50
datonk Raise 1.00
Overjoe Fold
FRover Call 1.00

*** TURN ***

4d

FRover Check
datonk Bet 2.75
FRover Raise 5.50
datonk Raise 8.25
FRover Call 8.25

*** RIVER ***

3c

FRover Check
datonk All In 19.00
FRover Call 19.00
datonk: Straight, 5 High FRover: Two Pairs, Aces and 8s

Eli kaverilla kädessä Ks5c. Aika hyvä käsi tuo tietysti on reissutteluun.

Vähän meinas jo verenpaine nousta kun kaveri näytti kortit. Ja kyllä olihan tuo minunkin käsi sinänsä huono, mutta pelailin aika löysää kun muutkin sitä tekevät.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Murmeli kirjoitti:
Pelaattekos paljon Omahaa? Itse olen testaillut sitä nyt ensimmäistä kertaa ja varsin mukavalta vaihtelulta hold'emiin vaikuttaa. Preflop -peliin joitakin vinkkejä vaan kaipaisin. Esim kannattaako ässä- tai kunkkuparia pitää preflopissa yhtä arvokkaina kuin hold'emissa? Ja millaisilla käsillä kannattaa lähteä korottelemaan tai maksamaan isompia korotuksilla?

Omaha on vetopeli. Kolmoset käsiparilla on vahva, jos on a) korkeimmalla kortilla ja b) pöydässä ei ole suoran tai ävrin mahdollisuutta. Muuten saadut kolmoset on roskaa.

Hyviä lähtökäsiä on paljon, AAKK tuplasuittareilla pidetään yleisesti parhaana lähtökätenä. Itse tykkään pelata pre-flopissa aggressiivisesti neljän suorat (mielellään tupsasuitissa, mutta ei välttämättä) ja kolmen suorat, joista yksi pariutunut kortti. Näillä melkein aina reissaan. Muuten käsipari ilman vetoja on katsottava, mutta ei mitenkään aggressiivisesti pelattava lähtökäsi - ässäpari tuplasuitissa tosin on poikkeus, jolla on hyvä korotella.

Jos texasista sanotaan, että turn on vaikein ja haastavin panostuskierros, Omahassa se on flop. Pre-flopissa on helppoa kipata neljää eri maata oleva käsi, joka ei muodosta mitään, mutta flopissa taas pitää oikeasti arvioida se, onko vastassa kovemmat vedot vai täysi turisti. Lisäksi pariutunutta pöytää pitää Omahassa kunnioittaa huomattavasti enemmän kuin Texasissa - toisaalta se on myös vahvempi ase bluffaamiseen kuin Texasissa.

Kokonaisuutena olen itse pelannut Omahaa (Hi-veriota siis, Hi/Lo on vielä hieman haastavampi) enemmän kuin Texasia viime aikoina, koska monesti Texasissa peli on muuttunut tiukemmaksi, Omahassa saa actionia omilla kovilla käsillä.

Hyvä vinkki Omahaan on se, että jos ajattelet, että "ei sillä sitä suoraa tai väriä ole", olet hävinnyt rahasi. Kolmoset ja kahdet parit on monesti roskakäsiä. Kokemusta vaan kertyttämään, se on paras apu omiin ongelmiini aina.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hermot ei edelleenkään kestä pitkiä paskojen korttien putkia. Hyvin alkanut viikonloppu on kuihtunut aikalailla nollille kun maltti ei riitä odotella peliä. 200 taalaa on nyt huvennut 50c tai 1$ NL pöydissä ihan turhan takia paskoihin bluffeihin. Meikäläiselle ei selvästikkään sovi vielä tällainen täyspäiväinen pokerinpeluu. Tunnin parin sessiot ovat yleensä hyvinkin voitollisia, mutta jos pelaan koko päivän niin peli lähtee käsistä täysin. Kahteen päivään ei ole ässiä kädessä näkynyt ja sen pari kertaa kun kallet on saanut, niin niissä on roikkunut viimeiseen asti kuin mikäkin amatööri. Aivan uskomattoman ärsyttävää huomata jälkeenpäin pelanneensa ihan päin persettä.

Onneksi pari viime kuukautta on selkeästi plussalla. Nyt pitää ottaa parin päivän aikalisä ja unohtaa pokeri täysin vähäksi aikaa.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Aivan hirveitä biittejä tullut koko päivän ajan. Ässät ovat hajonneet joka ikinen kerta ja river rotat ovat olleet vauhdissa. Aivan sama mitä turniin asti on tullut, mutta riverillä on aina käsi hajonnut. Espanjanlainen apinakin bluffasi potin riverillä itselleen ilman minkäänlaista hanskaa. Positiosta toisella parilla reissasin flopin ja turnilla checkiin betsasin kohtuudella ilmaista river-checkiä odotellen. Ei ollut jannu lähellekään pot commited ja silti kuumakalle ei pystynyt käsittelemään idioottimaista postflop-peliään riverillä. Tietysti sankari oli isolla stackillaan ulkona jo muutamaa jakoa myöhemmin. Toisessa pöydässä kaameuden kruunasi preflopissa callin reissuuni tehnyt sankari, joka floppasi suoran omaa kahta top pairiani vastaan. No onneksi pelinä ovat sittarit, sillä muuten olisin takuulla tiltannut. Pelityylini taitaa olla aika lailla identtistä Phil Hellmuthin kanssa ja temper tantrumitkin ovat samaa luokkaa. Hirveätä vinetystä koko ajan, onneksi chatin ulkopuolelle lähes kaikki avautumiset. Käteispeleissä olen myös semipaisti ja turnauksissa taas kuningas lähes 100%:n ROI:lla. Joo ja olisihan se vihun suoraan pitänyt osata foldata, mutta ei tänään..
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Mahtaakohan tuolta Rodeo City Pokerista olla mitään toivoa joku päivä kotiuttaa voittojaan? Surkea client ja vaikutelma, että kaikki pelaavat bonusrahoilla pistävät vähän epäilemään paikan luotettavuutta...
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Korhonen kirjoitti:
Mahtaakohan tuolta Rodeo City Pokerista olla mitään toivoa joku päivä kotiuttaa voittojaan? Surkea client ja vaikutelma, että kaikki pelaavat bonusrahoilla pistävät vähän epäilemään paikan luotettavuutta...

Ehdot taisi olla: rahojen pitää maata tilillä 30 päivää, Neteller kotiutusmenetelmänä ja 50 dollarin pano omasta pussista.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
JWill kirjoitti:
Ehdot taisi olla: rahojen pitää maata tilillä 30 päivää, Neteller kotiutusmenetelmänä ja 50 dollarin pano omasta pussista.

Jotain sen suuntaisiahan ne olivat, mutta näinköhän on rahoja tulossa vaikka ehdot täyttäisikin?
 
Kirous...

Pokerin peluu on kyllä parasta hommaa mitä voi tehdä housut jalassa.. heti housuun kusemisen jälkeen..

Itse tykkään pelata turnauksia ja samaan aikaan pieniä potlimitti pöytiä. Muutamalla sitellä on rahaa sisällä ja kaikissa sama ongelma.. saan rollia suht hyvin ylös ja sitten napsahtaa (en muuta pelityyliä) ja häviän peräkkäin vaikka mitä tekisi. Sitten rollit on taas aika alhaalla ja taas lähtee sujumaan.. Sitten taas saan pelitilit satasen tienoille (pelaan siis penneillä) ja taas alas pariin kymppiin.. tätä rumbaa on jatkunut jo puoli vuotta enkä saa pelitilejä nousemaan 3 numeroisista nelinumeroisiksi vaikka kuinka kärsivällisesti ajan kanssa yritän (harrastus siis eikä rahanteko vimma). Mikä neuvoksi?

Saako naapurin tontille rakentaa? -nimim. paalutinko turhaan?-
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Pelaa sittareita supertiukalla strategialla ja sopivalla buy-inillä. Mitään suittareita tai edes Ax-suittareita et pelaa alkukierroksilla (etkä muutenkaan). Pikkupareja voit pelata, jos pääset halvalla kalastelemaan settiä. Itse pelaan kotiutusten jälkeen n. 500$:n kassalla 5$:n turnauksia. Swingit olivat valitettavan tuttuja käteispeleissä, mutta sittareissa varianssi on pelimuodoista alhaisin ja hyvä strategia tuottaa varmasti suhteellisen tasaista tulosta pitkässä juoksussa.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Joopasta joo. Tänään tuli uudestaan tilanne, jossa itsellä ATs. Päätin limpata 6-way pottiin. Jälleen kerran floppi oli kinkkinen AQT. Edestä yksi betsaa reilusti ja olen taas miettimässä, että voisiko millään löytyä KJ. Päätän vetäistä all-in, menee syteen tai saveen. Kaksi katsoi all-in. Vastassa QT ja A7. Tällä kertaa piti ja oli osoitus siitä, että Dan Harringtonin "beware of the great overthink"-kappale ei mennyt ihan hukkaan.
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Paf Poker Championship viikonloppuna

Löytyykö täältä muita lähtijöitä tuonne Maarianhaminaan viikonlopuksi? Ite lähden Helsingistä perjantaina ja lauantainahan alkaa sitten pelit. Ekasta nettisatelliitista alkaen oon sinne raivannu tieni. Onko muita?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Osallistuin sitten vahingossa turbo-sittariin. Ei sillä kyllä pokerin kanssa kovinkaan paljon ole tekemistä. Hirveellä lotolla vaan all-init viuhuu ja kuva kädessä riittää myös calliin. Tottakai voitin kuitenkin, hirveellä munkilla luonnollisesti. Kaksi kertaa kolme-outtisella ohi haudan partaalta ja kerran muuten vaan. En taida enää tuohon leikkiin ryhtyä, vaikka rahaa tuntuu kouraan tippuvankin. Ei oo mun vartalolle sopiva laji.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Berrie kirjoitti:
Tilasin ton Sklanskyn + Harringtoneja ja Harringtonit on tulossa, mutta ton Sklanskyn Shipping estimate on joskus hamassa tulevaisuudessa, olikohan jopa heinäkuun alkupuolella, tilatessa oli teksti "Usually ships in 24 hours", kuten nytkin. Mitähän ne siellä säätää?
Nyt saivat kirjan lähtemään tännepäin, kerran piti laittaa meiliä asiasta, mutta senkin jälkeen meni vielä tovi vaikka koko ajan on "statuksena" ollut "Usually ships in 24 hours" eli reilu 10 vrk meni siis lähetykseen. Mutta tärkeintä että lopulta tulee...

Joko muuten joku on saanut näppiinsä tuon kirjan? Ja jos jep, niin miltä vaikuttaa?
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Mahtavaa duunia jannuilta.

Thomas tukehtui kahteen finaalipöytään viime viikolla, joten toivottavasti nyt natsaisi vähän paremmin.

Sointulaa ei ole hetkeen näissä loppurähinöissä näkynytkään - saisi hoitaa koko homman himaan. Jommu on vannoutunut Ässien mies. Kävi katsomassa kaikki Padan pleijeripelit ja ainakaan Rinkelinmäellä Sointulan perse ei juuri penkissä ehtinyt pysyä.

Onnea vaan sälleille huomiselle. Aika tasan on chipit kaikilla kuudella jannulla, joten ihan mitä tahansa voi tapahtua. Varmaa on kuitenkin se, ettei suomalaisia kiinnostella seuraavalle rahasijalle kitkutella. Pelkkä voitto tähtäimessä molemmilla.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Rahapöydissä menee hyvin nykyisellään, turnauksissa ei. Missä vika? Äskeinen ompputurnee-exit oli kyllä taasen juuri sitä ihtiään.Kädessä AJJ5 ds, floppi TJ5, josta minulle myös nutflushin veto. Tuli sitten 7-way allin tuossa ja hävisin runner-runner värille :( ....Ei oo kivaa.

Aiemmin illalla 7,5kilon guaranteessa exitti tuli kahden peräkkäisen riverin muodossa kun vihut täydensivät välivetonsa mun kahta paria vastaan. Kolmannelta tilalta alas 17.sijoitukselle, 350 osalllistujan joukosta. Vähän vitutti sillä olin pelannu kerrankin sopivan agrea turnauspokkaa ja stäkki ei päässy kuivumaan missään vaiheessa liikaa vaan kasvoi tasaisesti läpi turnauksen.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Tässä on käsi, joka osoittaa itseni olevan semipaisti käteispeleissä.

Hand #331484441 at table: Table TH Mini
Started: Thu Jun 15 14:44:27 2006

DMDDemon is at seat 1 with 9.31
stonehead6 is at seat 2 with 11.97
lakkat is at seat 3 with 26.62
Mekko is at seat 4 with 14.28
LilGreen is at seat 5 with 52.40

stonehead6 posts the large blind 0.25
DMDDemon posts the small blind 0.12

DMDDemon: --, --
stonehead6: --, --
lakkat: --, --
Mekko: --, --
LilGreen: Jd, 10s

Pre-flop:

lakkat: Call 0.25
Mekko: Call 0.25
LilGreen: Call 0.25
DMDDemon: Fold
stonehead6: Check

Flop (Board: 2h, 8d, Js):

stonehead6: Bet 0.50
lakkat: Call 0.50
Mekko: Call 0.50
LilGreen: Call 0.50

Turn (Board: 2h, 8d, Js, 5s):

stonehead6: Check
lakkat: Check
Mekko: Check
LilGreen: Bet 1.25
stonehead6: Fold
lakkat: Call 1.25
Mekko: Fold

River (Board: 2h, 8d, Js, 5s, 10c):

lakkat: Bet 10.00
LilGreen: Fold

e: Tässä näkyy ero käteispelien ja turnausmoodin välillä. Käteispelissä ajattelen heti settiä, mutta turnauspeleissä olen valmis callimaan minkä tahansa panostuksen. Vihultahan tietysti löytyi vain busted OE-straight draw, mutta en uskaltanut ajatella loogisesti loppuun asti. Taas vittuilin pelaajalle tyyliin "set or a losing player" ennen foldiani.
 
Viimeksi muokattu:

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Milhouse Nixon kirjoitti:
Tässä on käsi, joka osoittaa itseni olevan semipaisti käteispeleissä.

Ihan vaan vinkkinä: älä käytä ollenkaan call-nappulaa valmiilla käsillä. Tuonkin olisit reissaamalla voittanut, tai sitten päässyt irti kädestäsi suhteellisen halvalla. Kippiä en toki ymmärrä alkuunkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös