Pokerikeskustelu

  • 904 153
  • 6 377

Morgoth

Jäsen
Bob77 kirjoitti:
Jos jotakuta kiinnostaa niin Patrik Antonius pelaa parhaillaan HeadsUppia B2B verkossa. Edit. Ihailtavan paljon Antonius osaa varastaa blindeja!

Pelaako Antonius netissä juuri muuta kuin headsuppia? Siinä todellakin taitaa olla erinomainen. Eikö Patrik voittanut melkoisen summan netissä Negreanultakin rahaa?
 

eboz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,SUOMI,Ducks
Omaha

Noniin eli tuli mentyä treenaamaan omahaa Titanin pikkupöytiin ja ensimmäisessä jaossa sattui seuraavanlainen tilanne. Mulla kädessä 5c9hQd5h ja pöytä Kc Ks 9d Js 9s. Ja jos olen oikein käsittänyt omahan säännöt, niin eikö minulla pitäisi olla täyskäsi KK999. Nyt kuitenkin onnistuin häviämään täskädellä värille??!?!! Vihulla oli ThTs2s6c ja vei potin. RIGGED???
 

Morgoth

Jäsen
eboz kirjoitti:
Mulla kädessä 5c 9h Qd 5h ja pöytä Kc Ks 9d Js 9s. Ja jos olen oikein käsittänyt omahan säännöt, niin eikö minulla pitäisi olla täyskäsi KK999.

Sun pitää käyttää kaksi korttia. Tuossa käytät vain yhden.
 

TML

Jäsen
Tänään pokerihuone tarjoaa kaksi uutta peliä. Americana (ei liity Offspringiin) ja Telesina. Telesiinaa tulikin kaksi jakoa pelattua kunnes tipuin. Telesina on kuin sököä mutta ilmeisesti 5 kortin jälkeen jaetaan vielä kuudes kortti joka on kaikilla yhteinen. Tai sitten olen käsittänyt totaalisen väärin pelin idean. Turnaus alkoi 12.45 ja 12.48 meikeläinen maisteli jo vehreimpiä peltoja.
Americanaa en vielä ole pelannut mutta ei ainakaan tuo Telesina hirveästi sytyttänyt.

Ai niin tänään muuten Tampereella pokerikiertueen viimeinen etappi. Pakko mennä tyrkylle. Jos arpaonni ei kohtaa, tai muuten pelit menevät huonosti (tuskin mahdollista) on pakko jäädä Onnelaan ottamaan muutamat halvat oluset.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pikkuhiljaa tuntuu että pokerin pelaamisella alkaa tienaamaan. Laskeskelin tuossa viimeisen kahden kuukauden saldot ja kesäkuussa olen 400e voitolla ja toukokuussakin jäin n. 200e plussalle. Toki tuntipalkka on aika huono, mutta ei sitä sillälailla voi laskea, koska hauskaahan tuo pelaaminen sinällään on.

Prosentuaalisesti summat ovat aika huimia, nimittäin en ole laittanut pelitilille kuin muutaman kympin kuussa ja kotiutukset ovat silti satasia.

Eiköhän tämänkin kohta joku laki kiellä. On tämä vähän turhan hauskaa hommaa ollakseen totta.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Kertokaahan nyt onko tässä mitään järkeä...

Peli on fixed limit sittari

meikällä AK ja reissutin preflop isolta blindilta, Button maksoi. Floppi K72 riemunkirjava. Reissutin, kaveri maksoi. Turn 5 ja reissutin, kaveri rereissas joten maksoin. River 9. Reissutin ja capattiin potti. Kaverilla AA... Vittu kun ei voi uskoa todeksi. Miten tuonkin nyt haistat. Ulostus sittaristahan tuosta seurasi, ja tietenkin viimeinen sija ennen rahoja. On meinaan sen verran usein kilahtanut kohdalle täysin samanlainen tilanne...

Uskomaton kävi myös no-limit ringissä. TQ mulla isossa blindissa , kaksi maksaa. Floppi QT4. Reissutan reilusti, molemmat maksaa. Turn 2. Reissutan allin, toinen maksaa. kaverilta löytyy 89o ja ei minkään näköistä värin vetoa, ainoastaan väliinveto suoralle. Tätä tarinaa on vissiin turha edes jatkaa, ja kertoa mitä riveri toi tullessaan.... Paljon meni rahaa tuohon käteen.

Ja näitähän on tänään piisannut.

Vittu ei huvita nyt just yhtään mikään, parisataa tullut nokkiin vuorokauden sisällä, joten jätän tuon pelailun juhannukseksi, perkele.
 
Viimeksi muokattu:

TML

Jäsen
peno kirjoitti:
Kertokaahan nyt onko tässä mitään järkeä...

Peli on fixed limit sittari

meikällä AK ja reissutin preflop isolta blindilta, Button maksoi. Floppi K72 riemunkirjava. Reissutin, kaveri maksoi. Turn 5 ja reissutin, kaveri rereissas joten maksoin. River 9. Reissutin ja capattiin potti. Kaverilla AA... Vittu kun ei voi uskoa todeksi. Miten tuonkin nyt haistat. Ulostus sittaristahan tuosta seurasi, ja tietenkin viimeinen sija ennen rahoja. On meinaan sen verran usein kilahtanut kohdalle täysin samanlainen tilanne...

Mää annan sulle ny ohjeen jota en oo kovin monelle kertonu.

ÄLÄ IKINÄ PELAA AK KÄTTÄ! AK=Anna Kournikova. Muista se aina, näyttää hyvältä muttei ikinä voita mitään.
Olen meinaan itse niin monesti menettänyt yöuneni (ja rahani) AK:n takia. Yksi hirveimmistä käsistä mitä pokeri sisältää.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
TML kirjoitti:
Mää annan sulle ny ohjeen jota en oo kovin monelle kertonu.

ÄLÄ IKINÄ PELAA AK KÄTTÄ! AK=Anna Kournikova. Muista se aina, näyttää hyvältä muttei ikinä voita mitään.
Olen meinaan itse niin monesti menettänyt yöuneni (ja rahani) AK:n takia. Yksi hirveimmistä käsistä mitä pokeri sisältää.

Joo, mutta lähes aina kun menen all-in pikkuparilla HU:ssa, niin AK:lla mennään jo flopissa ohi että suhahtaa...
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
AK on all-in käsi. Floppiin se osuu 3 kertaa kymmenestä. Siitä vaan sitten pistelemään potin tai puolikkaan kokoisia continuation bettejä ;).

Omassa pelissäni on ollut varsinkin viimeisen kahden päivän aikana järkyttävä downswing. Sittareissa kortti ei käy (viimeiset kaksi 10$:n sittarissa pelasin yhteensä 4 kättä, joista puolet short stack all-inejä roskalla!), bluffit kohtaavat aina top pairin ja hyvät kortit aina yhtä isomman. Kaiken huippuna ovat tasaiset bad beatit. On aivan väärin, että muka ainoastaan 1/100 bad beateista saa valittaa. Nehän tulevat kuitenkin hyvin halvoiksi verrattuna tasaisiin 1/5 bad beatteihin verrattuna.

Reaaliaikaista päivitystä. Shortissa AKs all-in hajosi 83s:ä vastaan. Kolmasosan beatti, mutta silti. Setti osui ensimmäistä kertaa viikkoon! Ilmaista rahaa jee jee. Kyllä peli on helppoa kun kortti käy..
 

TML

Jäsen
Samaa mieltä Milhousen kanssa. AK:lla pitää heti alkuunsa korotella erittäin paljon tai mennä kokonaan all-in. Helppoja floppeja ei saa todellakaan antaa kyseisen käden kanssa, muuten tulee pahasti omiin.
Vaikea käsi kaiken kaikkiaan pelata. Itse laitan nykyjään aika pitkälti all-in AK:n kanssa. Riippuen tietenkin tilanteesta.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei AK ole vaikea käsi pelata. Itse ainakin pelaan kuten AA ja hyvin toimii. Ehdottomasti yksi suosikkikäsistäni. Toki siitä pitää osata päästää irti, jos tilanne niin vaatii, ts. ei tule riverilläkään vielä osumaa. Eilen pelasin 10 hengen sittarin, jossa sain varmaan 6 tai 7 kertaa AK:n kouraan. Pino kasvoi noilla kivasti. Tosin viimeinen noista koitui kohtalokseni ja putosin ATs:lle. Kuitenkin pääsin all-in hyvällä kädellä ja olin vieläpä edellä PF. En muistaakseni joutunut näyttämään käteni noilla kuin kerran matkan varrella, mikä on aika harvinaista. Omasta mielestäni olin profiloitunut LAGiksi, vaikka todellisuus olikin toinen.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Jos on ollut ketju täynnä itkupotkuraivareita, niin laitetaan tähän jotain muutakin. Sportingbetin hand historyja lähdin kaivelemaan ja tämä ilmeisesti onnistuu ainoastaan menemällä ensin istumaan johonkin pöytään. Valitsin siis NL25-shorttipöydän ja ajattelin hieman pelata selailemalla samalla "legendaarisia" aasien tekemiä ohivetoja. Heti ensimmäinen bluffini meni täysin pieleen ja aloin manaamaan yhden short stackin tuuria rags-flopilla. Sitten pelaajien kadotessa vaihdoin toiseen samanlaiseen pöytään ja 20-minuutin kuluttua olin noussut mukavasti yli 2 buy-iniä. Parina viime päivänä olin pelannut pelkästään alhaisimman varianssin omaavia sittareita (5$ & 10$) noin 10 tuntia, 2-3 yhtä aikaa, katastrofaalisin tuloksin. Ei oikeasti voinut olla huvittumatta, kun kortti kävi flopilla. Tällaiset ihmenousut ovat muuten ihan mukavia, mutta taidon kanssa niillä ei ole oikein minkäänlaista tekemistä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Milhouse Nixon kirjoitti:
Tällaiset ihmenousut ovat muuten ihan mukavia, mutta taidon kanssa niillä ei ole oikein minkäänlaista tekemistä.

Kuuluvat pokeriin siinä kuin suck outitkin. Joskus se kortti vaan osuu ja kunnolla, mutta toisella kerralla pakka ei anna mitään ja CB:t maksetaan aina...
 

Jallu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pokerin ihmeellinen maailma

Minä olen pelaillut pokeria kohta kolmisen vuotta. Livepelejä vain kavereiden kanssa, loput expektillä. Voin kyllä sanoa, että tunteja on tullut opiskelun kustannuksella luvattoman paljon. Sitä on mennyt läpi monta vaihetta, jossa kussakin on aina huomannut jotakin uutta. Pelityyli on vaihdellut ja kypsynyt tasaiseen tahtiin. Nyt tämän kesän aikana olen päässyt kotiuttelemaan muutamia euroja tilillekin pokerin ansiosta, huippuna 5+0.50 maksanut 1000 dollarin guarantee, josta ropsahti ykköspaikalta 280 dollaria. Tuosta on siis aikaa reilu viikko, mutta sen jälkeen on alkanut alamäki. Oletteko arvon pokerinystävät törmänneet samaan ansaan kuin minäkin liian monta kertaa? Kun peli ei kulje ja voittoja ei heru, iskee mahdoton uhma ja ns. tunne, että ei muuta kun lisää vaan tai isompiin pöytiin, kohta tulee omat pois. Minulle näin käy luvattoman usein. Pelaan pokeria täysin harrastuksena ja se syökin miestä, kun esim. viikon aikana on kerännyt vaikkapa 50 euroa voittoja ja sitten yhtenä iltana tunnin/kahden aikana tuhoaa koko viikon saldon. Tästä kun pääsisi. Kun joku tulisi sanomaan, että nyt et pelaa. Voitolle osaan lopettaa, mutta tappiolle lopettaminen on huomattavasti vaikeampaa. Mitäpä suosittelisitte? Tämä sama ongelma vaivaa myös suuremmissa turnauksissa. Tunnin varovaisen pelin jälkeen stack on lähellä keskiarvoa, sitten häviän esim. puolet siten, että kaveri saa riverillä jotain. Tämän jälkeen alkaa minun järjetön peli. Tiedän, että hyvänä päivänä olen hyvä, mutta tiedän myös sen, että huonona olen todella huono.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Pelailet esim. muutamaa 5$:n 10 hengen sittaria yhtä aikaa (jos rolli riittää) ja pidät mielessä, että aivan hyvin voi tulla kausia, jolloin olet ehkä vain pari kertaa kymmenestä pelistä palkintosijoilla. Kannattaa pelata pelejä, joissa varianssi on mahdollisimman alhainen. Hyvä peli ei takaa millään tavalla hyvää tulosta lyhyellä aikavälillä. Sittareissa tilttaaminen on huomattavasti vaikeampaa kuin rinkipeleissä, joissa esim. NL25:n yhden buy-inin hinnalla voi pelata noin viisi 5+.50$ sittaria. Isompaan esim. 10$:n sittaria on tullut joskus "kaaostilassa" kokeiltua. Bad beatit ovat siellä valitettavasti yleensä jatkuneet. Kannattaa tehdä niin, että pelaat tiettyä tasoa ja sitten pidät valikoimassa tasoa isomman sittarin, jossa itselläsi on "lupa" vielä tiltata. Kuitenkin niin, etä pidät sen korttivalikoimasi samana. En hirveästi suosittele MTT:n pelaamista, sillä varianssi on niissä aivan liian korkea. Kun itse aloin pelaamaan sittareita, menin suoraan 30$, 20$ ja 10$:n sittareihin. En voittanut yhtään kättä kuudessa ensimmäisessä turnauksessa. Pelasin liian korkealla tasolla ja ilman hyväksi koettua strategiaa. Siihen huonot kortit ja beatit (QQ vs. AA preflop on bad beat) päälle, niin olo oli hyvin vainoharhainen. Nykyään multitablaan vitosen sittareita ja olen ihan onnellinen siihen mihin pystyn.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Milhouse Nixon kirjoitti:
ä aivan hyvin voi tulla kausia, jolloin olet ehkä vain pari kertaa kymmenestä pelistä palkintosijoilla.

Eräs ammattilainen pelaaja puhui, että hänen pisin kuiva kausi on ollut 49 sittaria putkeen ilman rahoille pääsyä.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Huh huh. Oma "ennätys" taitaa olla n. 8 tai 9 sittaria putkeen ilman rahaa. Siinäkin alkaa jo pää komeasti hajota. Varmaankin kyseinen kaveri pelaa jotain 50$:n tai siitäkin isompia sittareita. Kuivan kauden pituudella ei ole oikeastaan mitään väliä niin kauan kun voi olla varma muiden pelaajien huonoudesta. Huonompia vastaan selvä edge pitäisi tulla noin neljällä seikalla.

1) Valitse sopivat lähtökortit
2) Korota oikein
3) Älä pelaa drawta
4) Kunnioita vastustajien liikkeitä

Onneksi varmaan 90% pelaajista ei tähän pysty.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Milhouse Nixon kirjoitti:
1) Valitse sopivat lähtökortit
2) Korota oikein
3) Älä pelaa drawta
4) Kunnioita vastustajien liikkeitä
Hyviä neuvoja, varsinkin kohta 2. Itse teen poikkeuksen välillä kohdassa 3, kun kädessä on Axs, jos pääsen limppaamaan sisään. Riippuu toki positiosta ja sittarin tilanteesta, eli ihan joka kerta ei ole tarvetta tuotakaan tehdä. Tuotakin vältän visusti, jos stäkkini on alle averagen. Pokerilehden artikkelin pohjalta otin käsivalikoimaani myös JTs, vaikken ole täysin vielä sisäistänyt sen pelaamista. Ehkä se siitä suttaantuu harjoittelun myötä. Vaikka se matemaattisesti onkin vahva käsi monia muita lähtökäsiä vastaan, kokemus ei ole vielä tuon pelaamisesta sillä tasolla, millä välttää isot mokat.

Loppupeleissä (rahasijojen tuntumassa) voi ja pitääkin olla aggressiivisempi. Kunhan ei vain pelaa itseään ulos. Pöytää tarkkailemalla tuonkin yleensä välttää.
 

Morgoth

Jäsen
Milhouse Nixon kirjoitti:
AK on all-in käsi.

Itse en tykkää pelata AKlla ihan noin. Kaikesta huolimatta se on pelkkä vetokäsi eikä sillä mikään suuri suosikki ikinä ole ennen floppia. Lisäksi netissä porukka pelaa ihan tolkuttomasti kaikkia A-x käsiä joita vastaan AK on enemmän kuin kiva.

Jos floppi ei osu ja löyt floppiin rielusti ja jos tulee korotus tai joku maksaa, niin sitten ei auta kuin heittää kortit pois.

Vittumaisempi on joku KK, jota ei oikein voi heittää pois ja ja voit olla varma että kun A tulee pöytään, niin joku idiootti siellä makselee vaikka mitä jollakin A2o:lla.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Olen toisaalta aivan samaa mieltä kanssasi. Tänään oli 5 tai 6 kertaa AK tai AQs hanskassa ja joka kerta tiesi omaavansa ison kasan paskaa. Alkusteisseillä korotin 5X bb ja aina takavasemmalle flopilla. Ei osunut kertaakaan ja kun tasoilla 4-6 tuli hanska käteen, vedin All-inin häviten AK:lla AQ:lle! Samalla tasolla tipahdin myös kyseisellä hanskalla hyvälle ystävälleni AA:lle.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Rakeback Nordicbetiltä?

Onko kellään tietoa, että mitä kautta saisi rakebackiä Nordicbetillä pelaamalla? En nyt tarkoita Nordicbetin omaa rakeback tarjousta, jossa pitää kerätä 300$ rakea vähintään 300$ per kuukausi, että jotain tulisi takaisin. Tässäkin kuussa mennyt näköjään 200$ rakea, eikä jeniäkään tule takaisin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Fosse kirjoitti:
Onko kellään tietoa, että mitä kautta saisi rakebackiä Nordicbetillä pelaamalla? En nyt tarkoita Nordicbetin omaa rakeback tarjousta, jossa pitää kerätä 300$ rakea vähintään 300$ per kuukausi, että jotain tulisi takaisin. Tässäkin kuussa mennyt näköjään 200$ rakea, eikä jeniäkään tule takaisin.

Jaa-a, Euroopassa operoivilta Prima-saiteilta saat rb:tä ainakin bet365:lta rekkaamalla rb-sivuston kautta. En usko, että Nordic Bet tarjoaa tuota etua muuten kuin omalla tavallaan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tämä kirjoitus pätee hyvin ainakin Ladin pienen panoksen NL-peleihin (NL50 ja NL100)

AK sekä suitissa että offina on kyllä vaikea käsi pelata. Se on myös kohtuullisen hankala käsi lukea, jos joku sen osaa hyvin pelata. Itse yritän vaihdella pelaamistani eniten juuri AK:lla (ja JJ:lla). Joskus sen voi ihan huoletta limpata sisään, joskus taas haen todella aggressiivista korotusta - varsinkin jos joku löysä-aggressiivinen-pelaaja on lähtenyt edeltä puskemaan tai edeltä on paljon limppaajia. Alupositiosta yleensä teen perusreissun. AK:lla all-in pre-flopissa on perusteltua, jos takana on löysähkö pelaaja isolla stackilla - sieltä voi tulla call KJ- tai AX-tyyppisillä käsilläkin.

Periaatteena itselläni on siis se, että mikäli limppaajia on edellä paljon, tehdään reilu reissu. Tämä siksi, että pelaajien määrän noustessa todennäköisyys AK:n voitolle pienenee -> reissun jälkeen siellä lienee mukana enää huonommat ässäkädet, mahdollisesti KQ ja pienempiä pareja. Jos taas itse pääsee loppupään positiosta avaamaan peliä, melkein pelkkä limppaus on paikallaan. Tätä perustelen sillä, että limpattu AK on osuessaan erittäin hankalasti luettavissa (minkä vuoksi vihut on rahastettavissa) ja esimerkiksi flopin ollessa K94o, KJ luultavasti kuvittelee olevansa kova käsi -> pottiin tulee rahaa. Toisaalta osumaton AK on helppo käsi kipata, jos ei ole sitoutunut pottiin liiaksi ja joku muu esittää selkeää vahvuutta.

AK:ssa on kuitenkin huomioitava se, että AK vs esim JJ on noin 50-50 -käsi, jos pöytään saadaan 5 korttia. Pelkälle flopille mentäessä AK on selkeästi jäljessä. Tämän vuoksi AK:lla periaatteessa tulisi saada merkkejä keskelle ennen floppia, jotta turnin ja riverin saaminen pöytään tulisi pot oddsien suhteen halvemmiksi maksamisiksi.

Kokonaisuutena AK on samantyyppinen käsi itselleni kuin JJ. Se ei harmita, jos kaikki muut kippaa pre-flopin korotuksen jälkeen, koska käsi ei ole missään nimessä huikea suosikki. Pelaamiseni on myös näillä käsillä kohtuullisen samanlaista. Vaihtelen siis sitä naulojen pelaamisen tyylistä AT:n pelaamiseen - kovaa puskemista tai ihan vaan limppausta tilanteesta riippuen. Toisaalta joskus teen ihan hämäyksen vuoksi jotain ihan muutakin.

Flopin pelaaminen AK:lla on taas oma taiteenlaji. Slouvaaminen on yleistynyt niin paljon peleissä, että checkaaminen jopa pelottaa vastustajia enemmän kuin puolen potin jatkobetsi. Checkaamalla saa aika paljon infoa siitä, miten vihulla on käsi osunut. Jos perästä kaikki checkaa flopin, turnilla voi lyödä huoletta potin kortista riippumatta, koska kipit tulee melko varmasti - vihut luulevat lukeneensa flopin slouvauksen oikein. Jos taas vaarattoman näköiseen floppiin aloittaa checkaamalla, joku lyö alle puoli pottia, re-raise-bluffi toimii pelottavan tehokkaasti. Vaarattoman näköisellä flopilla puolen potin lyöntiin tulee (varsinkin brittipelaajilta) kohtuullisen usein re-raise-bluffeja, joita on helevatin hankala lukea oikein. Tässäkin on oleellista se, että pelaa tarpeeksi aggressiivisesti ja vaihtelevasti - samaa kaavaa jatkuvasti noudattaen vain menettää pelimerkkinsä. Rohkea pitää olla, mutta ei tyhmä.

Ladilla on muuten yleistä, että naulat limpataan sisään. Sitä pitää osata varoa siellä pelatessa. Toinen tyypillinen peli Ladilla on se, että epäonnistuneeseen värin vetoon lyödään riverillä hirveä ylibetsi. Nämäkin vaan pitäisi osata lukea aina oikein - ei vaan aina natsaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös