Pokerikeskustelu

  • 903 658
  • 6 377
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
KQ on aivan onneton käsi alkutasoilla. Kannattaa pelata vain AA KK QQ JJ ja AK (mahdollisesti AQ), sekä pikkuparit JOS pääsee halvalla floppiin. Heikompia vetokäsiä ei tule pelata ollenkaan. Pelattujen käsien määrä korreloi voimakkaan negatiivisesti odotusarvon kanssa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kävin ostoksilla Amazon.comissa.

1 of: Harrington on Hold 'em: Expert Strategies for No Limit Tournaments, Vol. III--The Workbook
1 of: No Limit Hold 'em: Theory and Practice

Subtotal of Items: $35.94
Shipping & Handling: $13.47
------
Total for this Order: $49.41

Shipping estimate for these items: June 9, 2006
Delivery estimate: June 22, 2006 - July 6, 2006

Ei paha ja sopivasti kisojen jälkeen pääsee sitten syventymään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
sopuli kirjoitti:
Sen verran pitää tässä pröystäillä, että itse kerkesin tilaamaan jo kolmas päivä Amazonista tuon Sklansky&Millerin kirjan ;)

Ja otit tietenkin jollain pikarahdilla? ;)
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
pernaveikko kirjoitti:
Ja otit tietenkin jollain pikarahdilla? ;)

Jos tekisin noin paljon rahaa pokerilla, en tarvitsisi koko kirjaa.

Ei vaan, odotan melko paljon tuolta kirjalta. En oleta, että se opettaa minua suoranaisesti pelaamaan, vaan se on hyvä perusteos, jota lueskellessaan voi nyökytellä kun oma peli on hukassa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Se vielä tosta aiemmasta avautumisestani pitää sanoa, että tuskin Noose sinäkään otat ihan jokaisen ohivedon täysin tyynesti vastaan. Jos otat, onnittelut, osaat pelata täysin ilman tunteita. Oma esimerkkikäteni oli päin vittua valittu ja siinä meni pointti tällöin koko avautumiselta.

Kyllä niitä tosiaan itsekin välillä vetelee ohi mutta koska itse pyrkii pysymään mahdollisimman kaukana tilanteista, joissa hilut on keskellä ja itse takamatkalla, tulee ohivetoja itselle huomattavasti vähemmän kuin itseä vastaan. Varsinkin näissä $2 sittareissa, jossa porukka pistää tilanteesta huolimatta ison kasan (tai kaikki) stackista pottiin vaikka kädessä olisi paskaa.

Nimim. Sija #4 (kolmelle maksetaan), koska AKo 5k all-in ei pärjännyt QTo:lle.
 

Nypsi

Jäsen
ticotico kirjoitti:
Joo, samaa mieltä olen että kaikki mainostajat saavat häipyä..mutta tässä hyvä sivu jota äsken kokeilin ja 50 taalaa tulee heti tilille kun on rekisteröityny...www.rodeocitypoker.com

Käytin tuon bonuksen hyväkseni ja nousin tässä vuorokauden aikana $50--->$450 ja taso tuntui todella heikolta, koska itsekään en ringeissä pahemmin ole pelannut. Juuri kun ajattelin lopettaa tuli käteen KK ja olihan se pelattava. Kunnon korotukset ennen floppia ja yksi maksaa. Pöytään QJ8 ja kaveri heittää kaikki 200 dollariaan keskelle..hetken mietittyäni päätän maksaa ja kaveri näyttää Q9...turniin sattui sitten osumaan Q ja homma sillä selvä. Nyt pitäisi taas koittaa tehdä nousua jäljelle jääneillä rahoilla .

EDIT: Nousu loppui hyvin lyhyeen kun lähdin QQ:lla all in ja vastassa yllättäen KK ...
 
Viimeksi muokattu:

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
pernaveikko kirjoitti:
Kävin ostoksilla Amazon.comissa.
...
Ei paha ja sopivasti kisojen jälkeen pääsee sitten syventymään.
No voihan v...

Tilasin ton Sklanskyn + Harringtoneja ja Harringtonit on tulossa, mutta ton Sklanskyn Shipping estimate on joskus hamassa tulevaisuudessa, olikohan jopa heinäkuun alkupuolella, tilatessa oli teksti "Usually ships in 24 hours", kuten nytkin. Mitähän ne siellä säätää?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Berrie kirjoitti:
Sklanskyn Shipping estimate on joskus hamassa tulevaisuudessa, olikohan jopa heinäkuun alkupuolella, tilatessa oli teksti "Usually ships in 24 hours", kuten nytkin. Mitähän ne siellä säätää?

Heh, minä sain pari tuntia sitten tälläisen mailin: We thought you'd like to know that we shipped your items, and that this completes your order.

Mielenkiintoinen sanamuoto muuten. Itse näkisin, että completed order on semmoinen missä etukäteen maksanut asiakas myös saa tuotteet.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
ticotico kirjoitti:
Joo, samaa mieltä olen että kaikki mainostajat saavat häipyä..mutta tässä hyvä sivu jota äsken kokeilin ja 50 taalaa tulee heti tilille kun on rekisteröityny...www.rodeocitypoker.com

Kuinka äkkiä sieltä pärähtää postiin se "validation code"? Teinpähän eilen huumorilla accountin ko. mestaan.. Mutta homma tyssäsi siihen, kun piti syöttää emailiin saapuva koodi.

Ai niin, viikko sitten aloin pelata Pokerheavenilla. Enpä tiedä, pelit on sellaisia, joissa pitäisi voittaa, mutta kai mulla on jonkin sortin downswing menossa. Voitolla olen viikon aktiivisella pelillä pelkät rakebackit. Onneksi rolli riittää siihen, ettei katkea heti. Mutta kaikki voitto menee niihin monstereilla aggresti pelattuihin käsiin, joihin joku vetää 47o:lla river-suoran, tai A3o:lla runner-runner värin. Porukka maksaa innolla potillista noilla huikeilla vedoilla, eivätkä saa usein edes riverillä maksua, kun etupositiosta "ovelasti" chekkaavat päivänselvän osumansa.

Limittejä en aio ainakaan pelata, vielä 1/2-pöydissä ryhmä vetää capattua 4To:ia riverille saakka AA:ta vastaan.. Toistaiseksi viimeinen limittini päättyi siihen, kun 4BB pf (cap) maksanut 39o vei potin. Ihan turha siellä on korotella millään kunnon hanskalla, ne ei osu, tai ei ainakaan kestä. Tai sit tää on tuhansia käsiä kattava downswing.. Ei ne 10-20% mahkut voi jatkuvasti osua, kyllä mä sen tiedän. Mut miks juuri minua vastaan..=)

Väri tuntuu lykkivän turhan usein pöytään, ja jos tulee kolme samaa maata ennen riveriä, niin neljäs tulee taatusti vielä. Aina löytyy valmista väriä vastaan maksaja Q,K tai A:lla. Yksi havainto viikon aktiivisista peleistä on, että usein aktiivista (raise-reraise-rereraise) kierrosta seuraa 22x-flop. Eli Pokerheaven on 27o:lla vetävien paratiisi! Kyttää näitä käsiä, ne on kovia...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Crapbag kirjoitti:
Kuinka äkkiä sieltä pärähtää postiin se "validation code"?

Toivottavasti sähköpostisi tallettaa spämmit jonnekin. Filtteriin varmaankin jäänyt.
 

Jokke

Jäsen
ticotico kirjoitti:
Joo, samaa mieltä olen että kaikki mainostajat saavat häipyä..mutta tässä hyvä sivu jota äsken kokeilin ja 50 taalaa tulee heti tilille kun on rekisteröityny...www.rodeocitypoker.com

Tuli joo kokeiltua, paskin näkemäni clientti, mutta ei siinä kaikki. En tiedä, voivatko nuo yritykset jotenkin huijata näissä?

Tilanne:

Käteen tulee AKo, pieni (3xbb) betti sillä. Kaksi tulee mukaan.

Pöytään AKQo. rahat (60) keskelle pöytää. Toinen foldaa, mutta toinen tulee mukaan KORTEILLA 46o. Ja kas kummaa pöytään tulee 66 ja potti reisille. Sama "kaveri" veti edellisen käden vastaavanlaisesti, eli hän oli rajusti alakynnessä, mutta silloinkin tuli juuri se pari pöytään millä hän voitti.

En tiedä onko huijausta, mutta hieman haiskahtaa siltä.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Taas chipleadissa yhteys katkesi. 10 minuutin kuluttua olikin sitten enää BB:n verran stackia jäljellä. Elisan touhut vituttavat aivan saatanasti. Viimeisen kahden päivän aikana jo 60 euroa mennyt hukkaan ongelmien takia. En tiedä missä mättää, mutta ei tässä varmaan muu auta kun vaihtaa protestiksi kaikki liittymät soneraan.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Milhouse Nixon kirjoitti:
Taas chipleadissa yhteys katkesi. 10 minuutin kuluttua olikin sitten enää BB:n verran stackia jäljellä. Elisan touhut vituttavat aivan saatanasti. Viimeisen kahden päivän aikana jo 60 euroa mennyt hukkaan ongelmien takia. En tiedä missä mättää, mutta ei tässä varmaan muu auta kun vaihtaa protestiksi kaikki liittymät soneraan.
Sama juttu täälläkin Elisan kanssa. Ei onnistu kovin hyvin tuo pokerin pelaaminen, ei. Tosin itse olen lähinnä freerolleja pelannut, eli en varsinaisesti oikeaa rahaa ole menettänyt. Hirveästi ongelmia viime aikoina ollut.
 

Morgoth

Jäsen
Jokke kirjoitti:
Pöytään AKQo. rahat (60) keskelle pöytää. Toinen foldaa, mutta toinen tulee mukaan KORTEILLA 46o. Ja kas kummaa pöytään tulee 66 ja potti reisille. Sama "kaveri" veti edellisen käden vastaavanlaisesti, eli hän oli rajusti alakynnessä, mutta silloinkin tuli juuri se pari pöytään millä hän voitti.

Kaikesta huolimatta tuollaiset ovat todella ilahdattuvia rahapyödässä. Eilen yksi tuli pyötään NL50 pöytään ja toi pyötään 25$.. Jossakin about viidessä kädessä kaveri veti aika monta vastaavaa ohivetoa ja sai stäkkinsä johonkin 60$ voitamalla tuurilla suurimman osan. Itselläni oli saman verran kasassa ja käteen sopivasti AA ja kaverihan tuli kanssani all-in preflop J10lla. Tuplaus ja kiitos ja kaveri poikki...

Vaikka nuo hetken riehuvat, niin kyllä ne lopuksi aina menee poikki, jos eivät vain lähde pöydästä pois. Tyhmintä on, kun porukka rupeaa kommentoimaan noiden idioottien peliä ja ajavat ne pois.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Ei ole minun päiväni. Reissasin 3X AQs:llä. Floppiin A ja jotain pientä. Vihu vetää all-in. Maksan aika hyvillä mielin ja näyttää QJ:n. Turn K, river T. Tällaista tänään sportingilla.

Joo ja juuri hävisin 1 outtiselle. Itsellä TT ja kolme muuta Ax...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Milhouse Nixon kirjoitti:
Ei ole minun päiväni.
Sama täällä!

PAF:n 0,25 NL -pöydässä napilla AKo. Pre-flopilla 4xBB keskelle (neljä muuta oli limpannut sisään). Kolme luopui yhden lähtiessä mukaan. J, Q, K sateenkaarifloppi, kaveri checkaa ja heitän rojut keskelle. Call ja kaveri näyttää 3hJh... Turnilla vielä Th ja yllätys-yllätys riverilla joku h.

Runner-runner väri, kun itselle flopista isoin pari parhaalla kickerilla, turnista paras suora, mutta kun ei niin ei... Wituttaa kuin pientä oravaa, vaikka todella hyvää putkea tässä on tullutkin viime aikoina vedettyä.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Mr.Fox kirjoitti:
Sama täällä!

PAF:n 0,25 NL -pöydässä napilla AKo. Pre-flopilla 4xBB keskelle (neljä muuta oli limpannut sisään). Kolme luopui yhden lähtiessä mukaan. J, Q, K sateenkaarifloppi, kaveri checkaa ja heitän rojut keskelle. Call ja kaveri näyttää 3hJh... Turnilla vielä Th ja yllätys-yllätys riverilla joku h.

Runner-runner väri, kun itselle flopista isoin pari parhaalla kickerilla, turnista paras suora, mutta kun ei niin ei... Wituttaa kuin pientä oravaa, vaikka todella hyvää putkea tässä on tullutkin viime aikoina vedettyä.

Nää on parhaita pelaajia, vaikka ne beatit vituttaakin. Eilen oli mulla aika vituttava tilanne mutta pelaisin milloin vain mielelläni vastassa ollutta pelaajaa vastaan.

Peli NL200SH. Käteen QQ cut-offissa, ei aikaisempia reissuja/limppaajia. Reissusin 5xbb, jolla saisin homman näyttämään laimealta blindien ryöstöltä. Button kippaa, sb minireissuaa 10xbb ja big blind kippaa. Readi Small blindista oli ranskalainen apina--> Minä maksoin. Floppi 862 rainbow, sb check minä reissaan puoltoista pottia, sb call. Turni 5, joka samalla laittaa pöytään kaksi herttaa, sb reissuaa potin ja minä laitoin allin. Sb miettii pitkään ja maksaa kädessään AKs (pata). Riveri oli sitten se A. Vaikka pottia ei tullut kotiin, ni ainakin readit oli kohdillaan. :)
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Taas sittareissa nähtiin, kuinka sinnittely palkitaan. Yhteyskin ehti vaihteeksi hajota tällä kertaa sportingin toimesta, mutta kaksi kolmossijaa palkinnoksi kahdesta sittarista on mukava juttu. Loppuun asti vain jurmutettiin short stackina. Yleensä se huonompi bubblebobble tekee virheen ja meikäpoika kuittaa rahat. Kolmas sija on aika aliarvostettu 10 hengen SNG:ssä. Hieman huonommilla korteilla se on aina huikea suoritus, jota tulee juhlia enemmän kuin voittoa tai kakkossijaa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Milhouse Nixon kirjoitti:
Kolmas sija on aika aliarvostettu 10 hengen SNG:ssä. Hieman huonommilla korteilla se on aina huikea suoritus, jota tulee juhlia enemmän kuin voittoa tai kakkossijaa.
Minulla ei kyllä ollut eilen yhtään juhlafiilis kolmannesta sijasta. Stäkit melko tasan vielä siinä vaiheessa, kun oli vielä viisi jäljellä. Siitä väsytystaistelulla kaksi pihalle ja rahoille, edelleen melko tasaisilla stäkeillä. Ensin all-in T9s, kun flopista tuli T7x. Vihu näyttää 97o. Ja ohi vedettiin seiskalla. Sitten muutama kierros eteenpäin ja BB:stä A6:lla all-in, kun flop oli 642r, hertta seassa. Sama kaveri katsoo jälleen, A2h. Turnista 6h. Arvatkaa piruuttanne, mitä maata oli river. Heippa.
 

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Äsken Paffilla kävi aika erikoinen tilanne....

Ajattelin mennä vaihteeksi kokeilemaan rinkiä, ja hetken katseltuani päädyin menemään 2n hengen pöytään missä oli kaveri 110n dollarin stackin kanssa. Vaihdoin 30 dollaria ja istuin pöytään. Aloitin aika rauhallisesti kun uskoin että ei kai kukaan 2n hengen pöydässä vastaavanlaisella stackilla istu jos ei ole hyvä pelaaja. Ah, kuinka väärässä olinkaan.

Heti alkuun huomasin, että kaveri ei korottanut koskaan BBlta, ei siis koskaan(ja todellakin, koko puolen tunnin pelin aikana hän korotti tasan kerran). Kun taas SBlta lähti lähes aina 2.5 taalan korotus.

Stackini kasvoi pikkuhiljaa, ja pääsin jo tasoihin hänen kanssaan. Jatkoin pelaamista ja kaverin pelityyli pysyi täysin samana. Itse taas vaihtelin tyyliä lähes koko ajan, ja onnistuin nousemaan jo 100n taalaan. Tämän jälkeen kyseinen herra sitten rupesi foldaamaan lähes kaikki kätensä, ja heitti sitten muutoin All innia. Katselin siinä hetken kaverin touhua ja vihdoinkin itselleni tuli AK suited ja sillä vein sitten kaverilta loputkin rahat...

Hmm, en voi sanoa että itse olisin mitenkään erikoisen hyvä pelaaja, mutta jos toisella on tasan yksi ainut pelityyli, ei ole kovinkaan vaikeaa sitä murtaa..

Tähän voisikin heittää kysymyksen; onkos Jatkoajan pelaajilla tapana vaihdella tyyliä ns. mututuntumalla, vai pysyykö se lähes samana, ja onkos vastustajalla kuinka suuri vaikutus omaan tyyliinne?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Jamais Vu kirjoitti:
Tähän voisikin heittää kysymyksen; onkos Jatkoajan pelaajilla tapana vaihdella tyyliä ns. mututuntumalla, vai pysyykö se lähes samana, ja onkos vastustajalla kuinka suuri vaikutus omaan tyyliinne?
Itse ainakin pyrin muokkaamaan pelitapaani vastustajien mukaan. Ei paljoa mutta sopivasti.

On another topic.. Pelaattekos paljon Omahaa? Itse olen testaillut sitä nyt ensimmäistä kertaa ja varsin mukavalta vaihtelulta hold'emiin vaikuttaa. Preflop -peliin joitakin vinkkejä vaan kaipaisin. Esim kannattaako ässä- tai kunkkuparia pitää preflopissa yhtä arvokkaina kuin hold'emissa? Ja millaisilla käsillä kannattaa lähteä korottelemaan tai maksamaan isompia korotuksilla?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Murmeli kirjoitti:
Itse ainakin pyrin muokkaamaan pelitapaani vastustajien mukaan. Ei paljoa mutta sopivasti.

On another topic.. Pelaattekos paljon Omahaa? Itse olen testaillut sitä nyt ensimmäistä kertaa ja varsin mukavalta vaihtelulta hold'emiin vaikuttaa. Preflop -peliin joitakin vinkkejä vaan kaipaisin. Esim kannattaako ässä- tai kunkkuparia pitää preflopissa yhtä arvokkaina kuin hold'emissa? Ja millaisilla käsillä kannattaa lähteä korottelemaan tai maksamaan isompia korotuksilla?

Kai ässä- tai kurkopari omahassa on myös hyvä, mutta mitä itsellä on vähäistä kokemusta, niin nutsi värillä ei monestikaan vielä pötkitä pitkälle jos flopin jälkeen on useampia pelaajia ja flopissa on yksikin pari. Neljä korttia kun kaikilla pelaajilla on kädessä niin täpön mahdolisuus on melkoinen. Kerran olen nähnyt kun pelaaja hävisi neljällä ysillä patavärisuoralle. Siinä ei ollut kaveri kovin tyytyväinen. Toki sen itsekin näki, että häviö on mahdollinen mutta ei siihen uskonut ja putosi. Omaha on tavallaan paljon mielenkiintoisempi peli, mutta vaatii selkeästi enemmän laskemista ja pitkässä juoksussa kai virhearviointien teko on todennäköisempää. Omaha high/low eli tuttavallisemmin omppuhillo se vasta onkin sitten todella mielenkiintoinen peli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös