Pokerikeskustelu

  • 903 944
  • 6 377

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse kyllä kehottaisin menemään melko nopeasti rahapöytään, jos haluaa oppia. Toki näissä pienien panosten pöydissä on peli melko villiä välillä, mutta ns. play money -pöydillä ei ole hirveästi tekemistä oikean pokerin kanssa. Kannattaa ihan surutta ruveta eri sivustojen bonus huoraksi, niin ei tarvitse itse maksaa oppirahoja.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
sopuli kirjoitti:
Mitenkäs tämä liittyy minun kommenttiini? Jompi kumpi putosi nyt hieman kärryiltä...

Joo, on voinu joku tippua. Mutta näin itse ajattelin tilanteen:

Ensin minä kysyin: Arvaappa harmittiko Pederseniä, että pelasi kätensä väärin?

Sinä vastasit: Siinä vaiheessa kun Antonius käänsi korttinsa näkyviin, niin varmasti vitutti ja huolella.

Joten ainakin minulle tuli käsitys sanomastasi, että Pederseniä olisi vituttanut. En vain ymmärtänyt miksi ihmeessä, sillä hänhän voitti.

Jos olen väärässä, pahoittelen.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
seisnauraa kirjoitti:
Joten ainakin minulle tuli käsitys sanomastasi, että Pederseniä olisi vituttanut. En vain ymmärtänyt miksi ihmeessä, sillä hänhän voitti.

Silloin kun kortit käännetään ja sinun kädessäsi on A4 ja vastustajalla AK, niin oletko tosiaan iloinen? Sinä olet kaveria perässä pyöreästi 25 - 75, jolloin sun pitää osua joko nelonen, suora tai väri. Kaverin sen sijaan ei tarvitse osua mitään, kunhan sinä et osu mitään.

Tuossa nyt kävi Antoniuksen kohdalla heikosti, mutta varmasti oli tyytyväinen kyseiseen käteen. Hän kuitenkin häviää ko. hanskan vain kerran neljästä. Pokerissa kuitenkin on ainoastaan vain se tarkoitus, että olet suosikki silloin kun rahat menevät keskelle. Antonius oli selvä suosikki, joten kyllähän Pederseniä vitutti urakalla kun hän näki Paten käden. Sattui vain tällä kertaa käymään tuuri, sitä sattuu.

Omana esimerkkinäni voisin kertoa lähimenneisyydestä oman hieman vastaavan biitin, kun olin pelaamassa Helsinki Freezeoutin pääturnausta. Olin buttonilla 98s:lla reissatussa 5-way potissa, floppi tuli 985 ja potti checkattiin minulle. Löin vähän alle potin, hieman mahakas ranskalainen check-reissasi minua minikorotuksen verran ja minä löin hetken mietittyäni tavarat keskelle. Ranskalainen maksoi ja käänsi ympäri 85. Eli siis minulle top rattaat ja kaverilla pohjarattaat. Tottakai olin iloinen, kun näin ranskalaisen kortit - kaverihan veti kahteen outtiin eli oli todella paljon perässä. Turnista sattui napsahtamaan kolmas vitonen mikä täytti ranskalaisen täyskäden ja ranskalainen kääri potin ja minä suuntasin mäyrättämään, mutta olin niin paljon edellä että voitan noista käsistä reilut 90%. Yksittäinen potti sinne tai tänne, vaikka sitten se olisikin vähän tärkeämpi jossakin vaiheessa. Noin yleensäkin yksittäisillä poteilla ei ole mitään merkitystä, vaan sillä että teetkö +ev (expected value) vaiko -ev ratkaisuja.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
seisnauraa kirjoitti:
Arvaappa harmittiko Pederseniä, että pelasi kätensä väärin?
Laitetaan puoli miljoonaa voittoa tiskiin. Ota sinä A4s, minä otan AKs. Pelataan tuo sama tilanne tuhat kertaa. Se, kumpi on voittanut käden useamin, saa puoli milliä. Ymmärrätkö?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
seisnauraa kirjoitti:
Ensin minä kysyin: Arvaappa harmittiko Pederseniä, että pelasi kätensä väärin?

Sinä vastasit: Siinä vaiheessa kun Antonius käänsi korttinsa näkyviin, niin varmasti vitutti ja huolella.

Joten ainakin minulle tuli käsitys sanomastasi, että Pederseniä olisi vituttanut. En vain ymmärtänyt miksi ihmeessä, sillä hänhän voitti.

Mutta pre-flop all-inin oltua kyseessä kortin avattiin ENNEN floppia. Tällöin kortit aukaistessa varmasti nimenomaan Pederseniä v-tutti ja ankarasti, koska hän tiesi tasan olevansa aika helvatusti perässä. Käden jälkeen ei varmaan enää harmittanut yhtään, päinvastoin.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Murmeli kirjoitti:
Laitetaan puoli miljoonaa voittoa tiskiin. Ota sinä A4s, minä otan AKs. Pelataan tuo sama tilanne tuhat kertaa. Se, kumpi on voittanut käden useamin, saa puoli milliä. Ymmärrätkö?

Joo joo, kyllä mä ymmärsin, että tuolla häviää tilastollisesti useammin, tuolla A4 kädellä. Mutta kyllä minä olisin tuossa tilanteessa ollut ylimääräiseen miljoonaan enemmän kuin tyytyväinen. Oli varmasti Pedersenkin. Tietysti minkä vitutukseltaan vaan kykeni.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
seisnauraa kirjoitti:
Joo joo, kyllä mä ymmärsin, että tuolla häviää tilastollisesti useammin, tuolla A4 kädellä. Mutta kyllä minä olisin tuossa tilanteessa ollut ylimääräiseen miljoonaan enemmän kuin tyytyväinen. Oli varmasti Pedersenkin. Tietysti minkä vitutukseltaan vaan kykeni.

Ei Pedersenillä ollut tuossa vaiheessa mitään miljoonaa voitettu. Todennäköisyydetkään eivät olleet edes puolella.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Teacup kirjoitti:
Ei Pedersenillä ollut tuossa vaiheessa mitään miljoonaa voitettu. Todennäköisyydetkään eivät olleet edes puolella.

Ahaska. Kuvittelin, että kun voittaja sai n. pari milliä ja toinen n. millin, että ne ois ollu kiinteitä summia. Eli minkäs mukaan ne voittosummat määräytyivätkään sitten? Joo, en seurannut turnausta yhtään. Luin vain, että ratkaisevan käden ansiosta nuo voitto summat menivät, kuten menivät.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
seisnauraa kirjoitti:
Ahaska. Kuvittelin, että kun voittaja sai n. pari milliä ja toinen n. millin, että ne ois ollu kiinteitä summia. Eli minkäs mukaan ne voittosummat määräytyivätkään sitten? Joo, en seurannut turnausta yhtään. Luin vain, että ratkaisevan käden ansiosta nuo voitto summat menivät, kuten menivät.

Eikun minä luulin näköjään, että puhe oli tuosta voittajan "extramillistä". Eipä sitten mitään.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Onko joku muu muuten pelannut tuolla sporting betin ohjelmalla? Hyytyilee kiitettävästi vähän väliä. Heittelee pöydästä pois, eikä välillä annan tehdä mitään valintoja. Harmittaa välillä, kun on hyvät kortit kädessä, mutta mitään ei voi tehdä. Ohjelma saattaa arpoa foldin tai chekin, vaikka kukaan ei olis korottanutkaan. Hermot menee! Ja pelaan ainoastaan siksi tuolla, että sinne sai 10€ ilmaiseksi ja 100:n raketetun käden jälkeen vielä 30€ päälle.
 

Otto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toimivia pokerisivuja?

Pacific Pokeria kokeiltu, huonoksi todettu (ohjelma siis), mutta omille jääty. Rahat vaan tuli shekkinä, josta pankki veti 15 euroa käsittelykuluja. Which is not nice. Seuraava pelipaikka on expekt.com, jossa tällä hetkellä voitolla, mutta niiden peli tökkii koko ajan pahasti, network connecting erroria tulee coco ajan ja pelaaminen on tosi tuhnuista. Rahojen kotouttamista en ole vielä kokeillut, mutta varmaan kohta pitää ottaa ne pois, jos ei toiminta parane.

Onko mitään hyvää pokerisaittia, joka toimii hyvin ja josta saa rahat ulos ilman suuria palvelumaksuja?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Otto kirjoitti:
Onko mitään hyvää pokerisaittia, joka toimii hyvin ja josta saa rahat ulos ilman suuria palvelumaksuja?

Omalla todella vähäisellä kokemuksella voin suositella paffia. Parempiakin saitteja varmasti on, mutta itse en ole paffille kertaakaan törmännyt ongelmiin ja rahat saa tilille nopsaan ilman toimitusmaksuja.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Otto kirjoitti:
Onko mitään hyvää pokerisaittia, joka toimii hyvin ja josta saa rahat ulos ilman suuria palvelumaksuja?

Centrebet on ainakin itselleni toimut aina hyvin. Sekä pokerin että vedonlyönnin suhteen. Rahat tulevat ilman mitään palvelumaksuja omalle tilille ja myös talletukseen. Selkeä pelisysteemi pokeripöydässä myös. Eli www.centrebet.com
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Varmasti moni on hyvä. Itse olen tykästynyt Prima Pokerin clientiin, jolla pelataan mm. NordicBetillä. NordicBetin asiakaspalvelu on toiminut alusta alkaen loistavasti eikä clientin kanssa ole ollut mitään ongelmia.

Expekt astui todella pahasti paskaan siirryttyään Priman verkosta toiseen, en muista mihin. Kaikki kusi sen jälkeen ja siirsin pikaisesti rahani NordicBetille.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Ossi kirjoitti:
Lasketaanpas. Siis VAIN ässäkicker ja värin veto. Vaivaiset 12 outtia. Siis oikeasti, kaverilla oli aivan loistava käsi. Yli 25% mahdollisuus onnistua.

Kertokaa laskenko tän oikein. Jos kerran kolmen 3 taalan sijoituksella (kaverin call) voi voittaa 9 taalaa (preflop-potti, plus mun betsi 3$ ja sen calli mun betsiin 3$). Eiks tosta jotakuinkin tule 30% sijoitettavaa rahaa pottiin? Eli jos kaverin voittomahdollisuudet 25% ja voitettavaan pottiin pitäis sijoittaa 30% potin koosta, ni eiks se silloin olis vähän niiku ettei kannattais callata. Vai oonko mä ymmärtänyt noi oddsit väärin? Kertoka ihmeessä, mä kuuntelen.

Mä pelasin ton käden väärin turnilla, minkä myönsinkin. En mielestäni tehnyt virhettä flopissa. Olihan mulla kumminkin kaksi yläkorttia flopin jälkeen väriä kohti, sekä akkapari kiinni.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Murmeli kirjoitti:
Expekt astui todella pahasti paskaan siirryttyään Priman verkosta toiseen, en muista mihin. Kaikki kusi sen jälkeen ja siirsin pikaisesti rahani NordicBetille.


Tein täysin saman ratkaisun. Tosin ensin siirsin ParBetille, mutta nekin vaihtoi siihen paskaclienttiin ( tain tai gain on se nimi ). Nykyään pelaan NordicBetillä.
 

Miguel

Jäsen
Nyt pitää pasteta logia tänne osoittamaan pokerimaailman ihmeellisyyksiä. Omasta bad beatista ei ole kysymys, vaan foldasin tässä kädessä suoraan ennen floppia. Omat pocketini olenkin editoinut tuosta logista pois, niillä ei ole mitään väliä, mutta seuratkaapa pelaajan CHICAGO7 käyttäytymistä. Kyseessä oikea raha ja hold 'em no-limit kymmenen pelaajan pöydässä.

----- HOLE CARDS -----
[--]
AlienEye: calls US$1
Anto04084: calls US$1
JSThomsen: calls US$1
egypt735: folds
Pilotgaj: folds
Edmond: folds
webbstar: folds
CHICAGO7: raises to US$5
ooovirus: folds
cobnib: folds
AlienEye: calls US$4
Anto04084: calls US$4
JSThomsen: folds
----- FLOP ----- [8h Kc 2s]
AlienEye: checks
Anto04084: checks
CHICAGO7: checks
----- TURN ----- [8h Kc 2s][Js]
AlienEye: checks
Anto04084: checks
CHICAGO7: checks
----- RIVER ----- [8h Kc 2s Js][4c]
AlienEye: bets US$14
Anto04084: folds
CHICAGO7: calls US$14
----- SHOW DOWN -----
AlienEye: shows [2d Ad] (A Pair of Twos, Ace high)
CHICAGO7: shows [7d 2c] (A Pair of Twos, King high)
AlienEye collects US$43.25 from Main pot

Pre-flop-korotuksen huonoimmilla mahdollisilla taskukorteilla vielä jotenkuten ymmärtää potin ryöstötarkoituksessa, mutta että maksaa tuollainen korotus riverin jälkeen kakkosparilla. Ihan fiksua. Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun kyseisellä pelaajalla paljastui showdownissa aivan paska käsi tuntuvien callien jälkeen. Floppeihin osallistumisprosentti tällä pelaajalla oli aika varmasti yli 50%.

Kaikkein ihmeellisintä tässä on, että kaverilla oli tuossa vaiheessa yli 600 dollaria chippejä. Pöydässä, jossa maksimi buy-in on 100$, enkä minä ainakaan ole huomannut, että merkkejä saisi keploteltua itselleen enemmän muuten kuin voittamalla. Yksi toinen pelaaja olikin koko ajan piikkinä tämän maniacin lihassa (EDIT: piikittelijä oli juuri tuon käden voittanut AlienEye, joka yritti koko ajan kannustaa muita pelaajia pistämään CHICAGON maksamaan kalliisti), mutta silti CHICAGO7 jaksoi porskuttaa lihavan stackin kanssa niin pitkään kuin seurasin. Mietteliääksi vetää.

Katkeruudesta tässä viestissä ei ole kyse. Itse poistuin pöydästä aavistuksen voitolla, eikä tämä CHICAGO7 vienyt minulta yhtään isoa pottia.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miguel kirjoitti:
----- HOLE CARDS -----
[--]
AlienEye: calls US$1
Anto04084: calls US$1
JSThomsen: calls US$1
egypt735: folds
Pilotgaj: folds
Edmond: folds
webbstar: folds
CHICAGO7: raises to US$5
ooovirus: folds
cobnib: folds
AlienEye: calls US$4
Anto04084: calls US$4
JSThomsen: folds
----- FLOP ----- [8h Kc 2s]
AlienEye: checks
Anto04084: checks
CHICAGO7: checks
----- TURN ----- [8h Kc 2s][Js]
AlienEye: checks
Anto04084: checks
CHICAGO7: checks
----- RIVER ----- [8h Kc 2s Js][4c]
AlienEye: bets US$14
Anto04084: folds
CHICAGO7: calls US$14
----- SHOW DOWN -----
AlienEye: shows [2d Ad] (A Pair of Twos, Ace high)
CHICAGO7: shows [7d 2c] (A Pair of Twos, King high)
AlienEye collects US$43.25 from Main pot

Mielenkiinnosta kysyn, että mitäs Miguel ja muut jatkislaiset arvioivat Anto04084:lla olleen kädessä? AQ on järkevin häviävä käsi (sillä tosin olisi pitänyt korottaa preflopissa), muillakin toki voi hävitä, mutta silloin ei ehkä olisi pitänyt katsoa floppia. Summa summarum: pimeä pari, tässä tapauksessa siis voittokäsi, on todennäköisin vastaus.
 
Viimeksi muokattu:

Aln

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tai jospa nuo pelaavat yhteen? Voihan tuokin olla mahollisuus, tuskin kukaan maksais tommosta korotusta? Vaikkakin checkiä vedettiin aika huolella.
 

X-Rated

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kyllä Pokeri on selvässä nousussa ja itsekin jäin koukkuun kuukausi tai pari sitten. Mieleen jäi heti kovat pokrupelurit, mm. Devil Fish, Phil Ivey (noinko?) ja myös Tony G jaksaa innostaa kovan vittuilemisen ansiota. Netissä olen pelaillut, mutta rahasta en ole vielä suostunut luopumaan :). En kyllä hirveänä Hold'em nettipelaamisesta perusta sillä se on jotenkin kuivaa ja näin pelailenkin kavereiden kesken useasti.
 

Miguel

Jäsen
Solomon kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn, että mitäs Miguel ja muut jatkislaiset arvioivat Anto04084:lla olleen kädessä?

En viitsi veikata, koska tuo Anto04084 oli erittäin jähmeän oloinen pelaaja, joka usein maksoi pre-flop-calleja mutta pelattiin helposti ulos.

Joku varmasti panee merkille, kuinka tässä ihmettelyn kohteena on pelkästään tuo CHICAGO, vaikka myös AlienEye pisti aika tuntuvan korotuksen tuollaisella kädellä. Viimeksi mainittu pelasi minusta pöydän aiempia tapahtumia peilaten viisaasti, sillä hän varmasti arvasi CHICAGON maksavan tuon eikä tällä todennäköisesti olisi kakkosparia enempää kädessä - CHICAGOlla kun tuntui olevan tapana innostua pareista ja värinvedoista jo ennen riveriä.

Mielenkiintoista olisi kyllä ollut jäädä katsomaan tuota vääntöä. AlienEye oli sen verran tuohtunut CHICAGON riemukulusta superlöysällä pelityylillä, että jossain vaiheessa keskinäinen nokittelu on saattanut paisua melkoisiin mittoihin. Voin vain kuvitella niitä korotuksia, jos toisella olisi vaikkapa AA ja toisella KK...
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Mä luin justiinsa yhden artikkelin nettipokerista (ei siis ollu mikään nettifoorumikirjoitus, vaan ihan artikkeli) ja siinä voittamisessa jossa väitettiin että PartyPokerin ohjelmassa ois algoritmi, joka antais tiettyyn pisteeseen asti pelaajalle hyviä kortteja rahapöydissä. Ja kun se raja ylittyy, pelaajan kortit muuttuukin huonoiksi ja pystyäkseen pelaamaan korteillaan pelaajan tulisi uhkapelata enemmän. Tästä seurauksena olisi taas bankrollin pieneneminen.

Onko kellään mielipidettä, voiko tuossa olla perää vai onko se vaan hävinneen pelaajan valitusta?Artikkelin vaikutti ihan viisaalta tohon asti ja huomasi että kirjoittaja tiesi mistä puhui. Siis hyviä vinkkejä tuli ja asiat oli selitetty perinpohjin. Ja sit yhtäkkiä kaveri sanoi ton Partyyn liittyvän jutun.

Ite oon ainakin huomannut että alussa kun aloitin pelaamaan ja voitin tuurilla ainakin alussa kohtuunopeasti rahaa, että pelityylini muuttui stackin kasvamisen myötä ja aloin pelata todella tyhmästi--> Rolli tuli nopeasti alkuperäisiin lukemiin. Eli se puoltaisi tota, että pelaaja vaan alkais pelata ite tyhmästi, eikä Partyn algoritmeillä olisi häviöiden kanssa tekemistä. Tosin Partyllä en ole pelannut kuin sen 30 taalaa ja sen jälkeen siltä saatuja 10 taalaan bonareita per kuukausi.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
ApZu kirjoitti:
Onko kellään mielipidettä, voiko tuossa olla perää vai onko se vaan hävinneen pelaajan valitusta?

Paistin järkeistämistä omalle häviämiselleen. Täyttä paskaa siis.

Itse olen Partylla pelaillut nyt jonkin aikaa ja olen kyllä pärjännyt siellä normaalia huonommin, mutta turha sentään niin idiootiksi on heittäytyä että lähtisi tosissaan jauhamaan rigged juttuja. Maailman suosituimmalla pokerisaitilla ei kuitenkaan ole mitään tarvetta näpelöidä systeemejään, sillä rahaa tulee sisään jatkuvasti niin paljon kuitenkin, että parempi keksiä uusia bisneksiä siihen oheen kuten bläkkäri ja side betit kuin alkaa systeemiä säätämään.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miguel kirjoitti:
En viitsi veikata, koska tuo Anto04084 oli erittäin jähmeän oloinen pelaaja, joka usein maksoi pre-flop-calleja mutta pelattiin helposti ulos.

Joku varmasti panee merkille, kuinka tässä ihmettelyn kohteena on pelkästään tuo CHICAGO, vaikka myös AlienEye pisti aika tuntuvan korotuksen tuollaisella kädellä. Viimeksi mainittu pelasi minusta pöydän aiempia tapahtumia peilaten viisaasti, sillä hän varmasti arvasi CHICAGON maksavan tuon eikä tällä todennäköisesti olisi kakkosparia enempää kädessä - CHICAGOlla kun tuntui olevan tapana innostua pareista ja värinvedoista jo ennen riveriä.

Tuskinpa AlienEye mitenkään varma oli siitä, että CHICAGO korotuksen maksaa. Tai en mä väitä vastaan, jos tyyppi todella pelasi kaikki pelit loppuun asti. Mutta pelkästään se päätelmä, että käsi on parempi kuin tuolla rentulla, saattoi hyvin ärsyttää korottamaan siinä pisteessä, kun mukana oli vielä yksi jähmeäksi luonnehtimasi pelaaja.
 
Viimeksi muokattu:

Otto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitokset pokerisaittivinkeistä

Kiitti hyvistä pokerisaittivinkeistä. Otin eilen lähes kaikki vaatimattomat rahani expektistä pois, ja tänään olivat tilillä, joten ulosmaksu ainakin hoitui nopeasti. Täytyy rippeet vielä pelata sieltä pois, ennen kuin kokeilen paffia, centrebetiä tai nordicbetiä. Yksi fpp-turnaus pitäisi expektillä vielä kokeilla, kun turnauspeliä en ole koskaan pelannut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös