Pokerikeskustelu

  • 903 618
  • 6 377

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Afan kirjoitti:
SnorkMaidenilta alias JiVeltä (joka pudotti minut ja johtaa tällä hetkellä) kyllä vakuuttavaa peliä.
Tuuria oli tänään mukana enemmän kuin tarpeeksi. Vielä tossa hupissa, vastustajaa en muista, oli monta kertaa niin, että floppasin toppiparin ja värin/suoran vedon, joka sitten viimeistään riverillä osui. Kuka vastassa olikaan, osasi joka kerta olla maksamatta sitä viimeistä korotusta. Oliko minua niin helppo lukea???
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
JiVe kirjoitti:
Tuuria oli tänään mukana enemmän kuin tarpeeksi. Vielä tossa hupissa, vastustajaa en muista, oli monta kertaa niin, että floppasin toppiparin ja värin/suoran vedon, joka sitten viimeistään riverillä osui. Kuka vastassa olikaan, osasi joka kerta olla maksamatta sitä viimeistä korotusta. Oliko minua niin helppo
lukea???

Mä olin sun vasemmalla puolella kun neljä pelaajaa oli jäljellä. Lähdin huonoilla korteilla usein mukaan siinä toivossa että saan osumia flopista kun yritit ryöstää blindeja yhden panoksen voimin. Ei niitä osumia sitten tullut, joten ei tullut kalliiksi.

Tilanne missä putosin rahoilta pois jäi vähän ketuttamaan, tilanne flopilla oli n. 75%-25% kun lykkäsin all-in jolle sain sitten maksun, ja kaveri riverillä ohi.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vitun looserit. Ei kiiinnosta ohivetäjien pelit ! ...tu ! .. tana ! Jahdatkaa niitä väliinvetojanne. Vittu Saa**na! Kyrsii tommoset !!! ***tu !

Kaikki (= koko pelikassa) peliin turnilla - joku swedu pelle maksaa jollain vitun väliinvedolla. Homo ! Urpo ! Pelatkaa te vittu pokeria. Meikälle riitti. Vittu.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
repe_joke kirjoitti:
Sitten toiseen aiheeseen. Pelasin tänään sportinbeatilla pokeria, ja ihmetys oli valtava, kun lähes kaikki pelaajat maksoivat kaikki blindit ja kaikki korotukset. Ja jopa korottelivat jollain 65 korteilla.
Mitenkä tuommoisia vastaan voi pelata? Pyrin pelaamaan samalla tavalla kuin aikaisemminkin ja jäinkin vähän voitolle.)

Varmaan pelaat niita halvempia limitpeleja. Vaihda siihen seuraavaan tasoon, ainakin itsellani toimi. Ja nimenomaan samalla saitilla.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin, pidetäänkö huomenna turnaus vai saataisiinko jo tälle päivälle tarpeeksi kannatusta?
 

Morgoth

Jäsen
JWill kirjoitti:
Mitä voin tehdä, jotta saan nämä naurettavuudet pois? Meditoin? Menen psykiatrille? Lopetan koko pelin pelaamisen? Jos minusta vain ei ole siihen? V***ttaa oma luumuisuus, joka on mallia Masahiko Harada ja toisen kierroksen hyppy johtoasemassa. Huoh.

Kuulostaa todella tutulta. Itse olen pelaillut reilun kuukauden. Peli sujuu ihan kohtuullisesti niin kauan kuin pystyy hillitsemään itsensä. Aina jossakin vaiheessa peliä vain mopo karkaa käsistä. Yleensä tietysti jonkun katkeran tappion jälkeen, mutta muutenkin itsehillintä pettää. Rupean leikkimään jotain Gus Hansenia jollakin 3-7 korteilla ja tuloksen tietysti tietää.. Sitten pää menee tilttiin ja parin tunnin hyvän (?) pelin tulokset menee kahdessa jaossa.

Kaikille kai on vaikea tappion jälkeen nuosta, mutta miten sitä pystyisi hillitsemään omaa pelaamista, kun menee hyvin ettei rupea turhaan kikkailemaan ja leikkimään parempaa pelaajaa kuin mitä on?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pleksi(t) kirjoitti:
Niin, pidetäänkö huomenna turnaus vai saataisiinko jo tälle päivälle tarpeeksi kannatusta?
Mulle sopisi paremmin huomenna. Tai pelatkaa vaan tänään, jos haluatte, kunhan huomenna on pelit ;)
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pleksi(t) kirjoitti:
Niin, pidetäänkö huomenna turnaus vai saataisiinko jo tälle päivälle tarpeeksi kannatusta?

Mä ainakin olisin valmis pelaamaan tänään. Ilmoita ajoissa turnaus ni eiköhän me sinne porukkaa saada.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itse en uskalla luvata mitään muuta kuin, että huomenna klo 22.00 en ole pelaamassa. Mahdollisesti tänään kävisi turnaus, jos ajankohta ei olisi kamalan myöhäinen, mutta en uskalla luvata. Jos laitatte turneen tänään tai huomenna kasaan, tulen mikäli sopii. Aikataulut muuttuu tässä muutenkin tunnin välein, kun muut ihmiset jahkailevat omia menojaan. Sitä se joulu kai on.

Ja parhaiten itselleni sopisi turnaus aikataululla nyt heti.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikko78 kirjoitti:
Mä ainakin olisin valmis pelaamaan tänään. Ilmoita ajoissa turnaus ni eiköhän me sinne porukkaa saada.

Pelataan vaan tänään(kin), itse en pääse työkoneelta turnausta perustamaan.
Eli jos jollain löytyy minuutti ylimääräistä niin voisi käydä polkaisemassa turnauksen tälle päivälle pystyyn. Joku 20-22 alkamisajaksi, 5-10$ varmaan passeli panos.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Afan kirjoitti:
Itse haluaisin nähdä pernaveikon mukana JA-turnauksessa.

Jeh, miksipäs ei, mutta tuo uusi klientti on aivan kestämättömän huono. Pelasin Eurobetillä, mikä kuului ennen Party Pokerin kanssa samaan verkkoon (ja liittyi siis nyt PAF:n ja muiden joukkoon) ja käytti samanlaista klienttiä. Ehdottomasti yksi netin parhaista.

Enää en siellä pelaa, äsken tein taas test runin juuri näitä turnauksia silmällä pitäen, mutta kun homma ei toimi, niin se ei toimi.

Mutta kuten sanottu, voihan sitä varmasti jonkun JA-turneen joskus pelata.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Itselläni sattui onnetar hymyilemään (taitoa se oikeasti on) eilen yöllä ja tänään aamupäivästä.
Paffilla muutin 10 taalaa vähän reiluksi 90 taalaksi, ja sitten voittoja kotiin 50e:n edestä.

http://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=1613230108
http://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=1613444328
Tuossa pari voitettua kättä, jotka näyttelivät suurta osaa stackin kasvattamisessa. Toisessa myönnän, että oli vähän tyhmää katsoa river vain suoran toivossa, mutta onneksi se tuli sieltä.

Sportingbeatilla sitten aamulla pelasin ja muutin 20 taalaa 68 taalaksi, ja sieltäkin otin varmuuden vuoksi 50e voittoja kotiin, saahan nähdä milloinka tulevat tilille.
Nyt olen saanut kyseisestä lafkasta 40 taalaa ilmaista pelirahaa, ja 50e voittoja kotiin, joten ihan kivalta paikalta vaikuttaa. Vielä kun pelaa x-määrän käsiä saa 70 taalaa lisää ilmaista pelirahaa. Kannattaa käyttää tarjousta hyväkseen.

Tykästyin muutenkin pelaamaan nolimit pöydissä, koska siellä ei ole tuurilla niin paljon tekemistä voittojen suhteen. Kovinkaan moni ei katso toivotaan toivotaan vetoja 5 taalaan korotuksen jälkeen.
 

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
repe_joke kirjoitti:
Tykästyin muutenkin pelaamaan nolimit pöydissä, koska siellä ei ole tuurilla niin paljon tekemistä voittojen suhteen. Kovinkaan moni ei katso toivotaan toivotaan vetoja 5 taalaan korotuksen jälkeen.

Sinähän haluat, että fisut maksaa vedoillaan kun olet edellä.

Missä näitä JA-turnauksia pelataan? PAF:lla? Voisin olla messissä esim. tänään.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
repe_joke kirjoitti:
Tykästyin muutenkin pelaamaan nolimit pöydissä, koska siellä ei ole tuurilla niin paljon tekemistä voittojen suhteen. Kovinkaan moni ei katso toivotaan toivotaan vetoja 5 taalaan korotuksen jälkeen.

Komppaan tässä edellistä. Jos olet todennäköinen voittaja, niin jokainen toisen maksama panos tuo rahaa sinulle. Okei, häviät ehkä kerran neljästä, mutta liian iso korotus ei tuo sinulle niin paljon rahaa kuin voisit saada. Mitä taas tulee fidexiin, niin siinä on ihan sama tilanne.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
sopuli kirjoitti:
Komppaan tässä edellistä. Jos olet todennäköinen voittaja, niin jokainen toisen maksama panos tuo rahaa sinulle. Okei, häviät ehkä kerran neljästä, mutta liian iso korotus ei tuo sinulle niin paljon rahaa kuin voisit saada. Mitä taas tulee fidexiin, niin siinä on ihan sama tilanne.

Tottakai se on hyvä, jos porukka maksaa, kun voittoni on todennäköinen. Tosin se, että kaverit maksaa tuommoiset korotukset meinaa normaalisti sitä, että siellä ei ole mitään välisuoran vetoja ollutkaan. Niillä minä olen ainakin pahimmat tappioni kuitannut, kun joku on katsonut esim 46 korteilla pelin loppuun asti minun QQ kortteja vastaan.
Todennäköisesti minulle on pöydän kautta tullut kolmoset vieläpä, mutta kaveri painelee suoralla vain ohi.

Tosin tänään sattui tuolla sportingbeatsin puolella semmoinen, että hävisin 2paria värille. No eihän siinä mitään tiedostin värin riskin, ja maksoin korotukset kiltisti. Ainoa mikä vähän syletti oli se, että kaveri näytti 23suitet korotit kädestään. Itse olin kuitenkin korottanu AQ korteilla jo preflopissa.
No onneksi pääsin tuon kuittaamaan samaa pelaajaa vastaan heti seuraavassa kädessä täkärillä. Voitin omani takaisin ja vähän lisääkin.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turnauksessa olen mukana jo vaikka tänään, jos vaan järjestäjä ehtii ilmoittamaan alkamisajankohdan tänne tarpeeksi ajoissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
repe_joke kirjoitti:
Tosin tänään sattui tuolla sportingbeatsin puolella semmoinen, että hävisin 2paria värille. No eihän siinä mitään tiedostin värin riskin, ja maksoin korotukset kiltisti.

Ainoastaan maksoit flopilla ja turnilla, et siis lyönyt itse kylkeen? Tuommoiset vetelijät pitää puskea pois ja jos se silti maksaa ja vetää ohi, niin sille ei voi mitään. Kuten tiedämme potin lopputuloksella ei ole merkitystä.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
pernaveikko kirjoitti:
Ainoastaan maksoit flopilla ja turnilla, et siis lyönyt itse kylkeen? Tuommoiset vetelijät pitää puskea pois ja jos se silti maksaa ja vetää ohi, niin sille ei voi mitään. Kuten tiedämme potin lopputuloksella ei ole merkitystä.

pernainen kuomani puhuu edelleen asiaa. Kun et lyö kylkeen, niin annat vastustajan määrittää sen hinnan millä hän saa väriään vedellä. Kahdella parilla pusketaan pää märkänä, jotta nämä jannut saadaan joko pois kyydistä tai sitten maksamaan heikkoja odotusarvoja.

Ja juu voisihan näitä Jatkiksen turneita pelaillakin. Pafilla vissiin järjestetään? Aikatauluja kehiin niin katsellaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
pernaveikko kirjoitti:
Ainoastaan maksoit flopilla ja turnilla, et siis lyönyt itse kylkeen? Tuommoiset vetelijät pitää puskea pois ja jos se silti maksaa ja vetää ohi, niin sille ei voi mitään. Kuten tiedämme potin lopputuloksella ei ole merkitystä.

Flopin jälkeen korotin itse pari taalaa, jonka tuo kaveri katsoi, vaikka sillä ei vielä ollut väriä. Turnilla tuli väri, jonka jälkeen hän korotti, ja ajattelin vain maksaa sen värin riskin takia.
Riverin jälkeen hän taas korotti, jonka maksoin jälleen tietoisena värin riskistä.

Luulen muuten, että kaveri olisi maksanut mitä vain, koska seuraavalla kädellä hän todellakin maksoi suoralla reilut 50 taalaa yhteensä, vaikka pöydässä oli kaksi paria. Ei varmasti ajattellut täyskäden riskiä, joka minulta lopulta paljastui.
Tuossa kädessä minulla oli all in, joten en voinut korotella enempää :(

Kiitos kuitenkin neuvosta. Agrea pelaamiseen lisää, niin kyllä se siitä?
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
repe_joke kirjoitti:
Kiitos kuitenkin neuvosta. Agrea pelaamiseen lisää, niin kyllä se siitä?

Mä sain sun viestistä sen kuvan, että kaveri löi vedollaan ja sinä maksoit rattaillasi. Myös sellainen kuva tuli, että vastustaja napsutti värinsä vasta riveriltä päästyään sinne ensin halvalla.

Aika oikeinhan tuo sittenkin oli pelattu, mitä nyt riverillä ei välttämättä enää kannata rattaillaan maksella jos olet varma että kaverilla on se väri. Paitsi että paljonko oli potissa flopilla? Potti tai mielellään vähän reilu voi noissa limiteissä lyödä huoletta.
 

Sherlock

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
repe_joke kirjoitti:

NL:ssä miniraiset on perseestä. Käytännössä niillä ei saavuta yhtään mitään. Potti ei paljoa kasva, eikä vedot ym. joudu maksamaan juuri mitään.

Preflopissa on järkevää korottaa joka kerta sama summa. Eli peruskorotukseksi kannattaa valita jotain väliltä 3-4BB jos ketään ei ole mukana ja sitten jokaista limppaajaa kohti 1BB lisää. Tämä on aika yleisesti käytetty ja toimiva kaava.

Edit: Tarkennetaan vielä, että puhuin nimenomaan käteispeleistä eli turnaukset on taas sitten eri asia.

Edit2: Eihän kyseessä edes ollut NL :) Tosin osittain sama ohje kyllä pätenee Pot limitissäkin, vaikka ei kyllä kokemusta siitä juuri olekaan.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Noose kirjoitti:
Mä sain sun viestistä sen kuvan, että kaveri löi vedollaan ja sinä maksoit rattaillasi. Myös sellainen kuva tuli, että vastustaja napsutti värinsä vasta riveriltä päästyään sinne ensin halvalla.

Aika oikeinhan tuo sittenkin oli pelattu, mitä nyt riverillä ei välttämättä enää kannata rattaillaan maksella jos olet varma että kaverilla on se väri. Paitsi että paljonko oli potissa flopilla? Potti tai mielellään vähän reilu voi noissa limiteissä lyödä huoletta.

Huonoa ilmaisua pahoittelen.

En minä varma siitä väristä ollut, koska pöytä oli semmoinen jossa makseltiin vaikka ei peliä ollutkaan.
Flopin jälkeen ei ollut kuin pari taalaa potissa, jonka yli kyllä korotin, koska minulla oli paras pari pöydän kautta.
Turn oli sikäli paha, että hän sai siitä värin, ja minä kahdet parit, jotka oli pöydän kautta parhaat.
Ehkä tuo oli semmoinen katsotaan, että ei joudu jossittelemaan veto.

EDIT: Sherlockille myös kiitokset neuvoista. Nämä otetaan käyttöön seuraavissa peleissä.
 

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
repe_joke kirjoitti:
En minä varma siitä väristä ollut, koska pöytä oli semmoinen jossa makseltiin vaikka ei peliä ollutkaan.

Flopin jälkeen ei ollut kuin pari taalaa potissa, jonka yli kyllä korotin, koska minulla oli paras pari pöydän kautta.

Turn oli sikäli paha, että hän sai siitä värin, ja minä kahdet parit, jotka oli pöydän kautta parhaat.

Ehkä tuo oli semmoinen katsotaan, että ei joudu jossittelemaan veto.

Pelasit turnin - joka on useammin kuin yleensä se kriittinen street - mielestäni väärin. Jos kerran olet valmis maksamaan raisen riverillä, voit tehdä sen jo turnilla eli lyöt kylkeen sen sijaan, että vain maksat sen raisen.

Vastustajan reaktio tohon antaa sulle helvetisti enemmän informaatiota; jos tulee re-raise niin helppo kippi, callin jälkeen voi taas melko turvallisesti foldata riverillä jos oma käsi ei parane.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös