Pokerikeskustelu

  • 903 618
  • 6 377

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Voisiko joku auttaa minua? Olen nyt pelaillut 3 kk pokeria, viimeiset 2½ rahasta. Pelaan pienissä pöydissä ja itse asiassa pääsääntöisesti 45 pelaajan sittariturnauksia. Kehitystä on tapahtunut, tosin vielä ei tietenkään voi sanoa mitään yleisempää siitä osaako jo pelata vai ei. Mutta se ongelma. Tuntuu, että menen tosi herkästi tilttiin jos kohtaan muutaman bad beatin lyhyen aikavälin sisällä tai teen jonkun täysin perustelemattoman ratkaisun "out of the blue", jolla saan itseni ulos turnauksesta tai huonoon asemiin. Esimerkkejä tältä päivältä.

Esim 1: Turnaus on keskivaiheessa, sijoitukseni jossain hieman puolen välin alapuolella. Olen buttonilla, AQ suited kaveri BB:llä. Hänellä stack reilu 400. Reissaan yli hänen stackinsa ja tiputan toisen mukana limpanneen kaverin pois. Kaveri katsoo ja näyttää 10 8s. Pöytään kolme hänen maataan. Seuraava käsi. Saan AK ja korotan, kaveri katsoo ja menee allin. Hänellä 4 8 s, saa värin turnista. Nyt menen tilttiin ja vedän all-in 1000 stackilla (A 10). Sama tyyppi katsoo A Q ja tiputtaa onnettoman perseeni jatkosta.

Esim 2: Pelaan todella tiukasti ja aggressiivisesti. Finaalipöytä häämöttää, 12 pelaajaa mukana enää. Olen 6. sijalla kivalla stackilla. Olen ollut mukana 9 kädessä (10 prosenttia käsistä) ja vienyt niistä 8. BB minulle, kädessä A3. SB kaveri (turnauksen johtaja) reissaa x2 BB, menen allin. Hän näyttää 88 ja tiputtaa minut jatkosta. Mitä ****** tapahtui?! Miksi katsoin tuon käden. Ei voi ymmärtää. Ihan kuin olisin etukäteen päättänyt, että pidän nämä BB:t itselläni hinnalla millä hyvänsä. Tämän jälkeen kävelen vessaan, otan vehkeeni esille ja huomaan suihkuttavani kahteen suuntaan. Toinen virtaus menee pönttöön, toinen sukilleni. Kusin itseäni siis sukille minuutin sisällä niin pokeripöydässä kuin vessassa. Olen varmasti maailman tyhmin ihminen.

Niinä kertoina kun en mene tilttiin tai tee näitä aivan naurettavia ratkaisuja, olen pärjännyt kohtuullisen hyvin ja ollut säännöllisesti finaalipöydässä/2 parhaan joukossa. Rolli on aika lailla pyörinyt plusmiinus nollan tuntumassa. Mitä voin tehdä, jotta saan nämä naurettavuudet pois? Meditoin? Menen psykiatrille? Lopetan koko pelin pelaamisen? Jos minusta vain ei ole siihen? V***ttaa oma luumuisuus, joka on mallia Masahiko Harada ja toisen kierroksen hyppy johtoasemassa. Huoh.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
JWill kirjoitti:
Mitä voin tehdä, jotta saan nämä naurettavuudet pois?

Samaa ongelmaa oli itselläni vielä vähän aikaa sitten, tilttiin meni helposti, jos hyvin saavutettu asema heikkeni nopeasti. Paras neuvo omalta pohjaltani on vain se, että mieti kolme kertaa sitä, mitä ajattelit tehdä. Älä mene automaattiseen tilttipelaamiseen, mieti jokainen siirto seuraavissa käsissä kunnolla - sillä saat ajatuksen kasaan uudestaan. Se ei ole paha, jos stack vähän pienenee ja annat toiselle tuplat, usko vain omiin mahdollisuuksiisi edelleen. Toinen vaihtoehto voisi olla se, että vastaavassa tilanteessa vaan päätät pre-flopissa foldata kaiken muun paitsi ässäparit seuraavan kolmen-viiden rundin aikana, kummasti se helpottaa sitä ensimmäistä ahdistuksen tunnetta, kun antaa muutaman käden mennä välistä. Kokemus tuohon auttaa parhaiten, hienoa on se, että olet tiedostanut ongelman, kyllä siihen itsellesi parhaiten sopivan ratkaisun keksit.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
JWill kirjoitti:
...........

Just tuo on hyvä neuvo ettei lähde sen bad beatin jälkeen mukaan mihinkään muuhun kuin niihin ässäpareihin (varauksella kurkoparin voi pelata :) ). Itse tipuin turnauksesta melkein samalla tavalla kuin sinä ( Voittajalle kahdeksan sadan arvoinen turnausentry, kakkoselle rahaa ja muut ei saanut mitään). Blindit oli luokkaa 200/400 ja mukana pelaajia 5 kpl. Shortstacki (2500 chippiä) laittoi all-in, mulla kädessä AJs ja stackiä riittävästi (6500 chippejä ja toiseksi suurin kasa siinä vaiheessa). Kaverin käsi oli K6. Floppi oli Jx6, turni oli 6 ja river yllätysyllätys A. Vitutti ihan saatanakseen. Pystyin hillitsemään itseni seuraavat kaksi kättä ja sit tuli A10s--> All-in--> Seuraus hävisin jätkäparille. Liian nopeasti yritin saada stackiä takaisin kasaan. Itsehillintä on kai se kultainen sana noihin juttuihin. Itsekin sitä yrittää treenata.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
ApZu kirjoitti:
Mä luin justiinsa yhden artikkelin nettipokerista.
Onko kellään mielipidettä, voiko tuossa olla perää vai onko se vaan hävinneen pelaajan valitusta?Artikkelin vaikutti ihan viisaalta tohon asti ja huomasi että kirjoittaja tiesi mistä puhui.

"JOO!!"

Mutta laita nyt toki url esille, varmasti viisas ja lukemisen arvoinen artikkeli.

ApZu kirjoitti:
Just tuo on hyvä neuvo ettei lähde sen bad beatin jälkeen mukaan mihinkään muuhun kuin niihin ässäpareihin

Epäilen tuota tosissaan kirjoitetuksi, joten siksi kommentti. Bad beatin jälkeen pelataan tietenkin aivan normaalisti. Eihän vaikka AK tai QQ voi foldata sen takia, että "ei se kuitenkaan osu". Jos et osaa pelata tilttaamatta, niin opettele.

Käteispeleissä bad beatin jälkeen voi istua pari jakoa poissa. Joku saattaisi tähän sanoa, että eihän sekään kannata, koska siinä välissä voisi saada naulat (AA), mutta onkin sit out. Älkää sanoko.
 
Viimeksi muokattu:

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
pernaveikko kirjoitti:
Epäilen tuota tosissaan kirjoitetuksi, joten siksi kommentti. Bad beatin jälkeen pelataan tietenkin aivan normaalisti. Eihän vaikka AK tai QQ voi foldata sen takia, että "ei se kuitenkaan osu". Jos et osaa pelata tilttaamatta, niin opettele.

Tässä kirjoittaja käsittääkseni aika suoraan kysyi sitä, mikä olisi paras tapa opetella tilttaamisen välttämistä. Ja edelleen, mielestäni paras tapa on vaan vetää henkeä, kyllä se bad beatin sietäminen siitä pian automatisoituu rutiiniksi. Oma vastauksesi oli lähinnä verrattavissa siihen, että jääkiekkojoukkue on minuutti ennen loppua maalin tappiolla, itse ehdotin aikalisää - sinä ehdotat maalintekoa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
E kirjoitti:
Tässä kirjoittaja käsittääkseni aika suoraan kysyi sitä, mikä olisi paras tapa opetella tilttaamisen välttämistä. Ja edelleen, mielestäni paras tapa on vaan vetää henkeä, kyllä se bad beatin sietäminen siitä pian automatisoituu rutiiniksi. Oma vastauksesi oli lähinnä verrattavissa siihen, että jääkiekkojoukkue on minuutti ennen loppua maalin tappiolla, itse ehdotin aikalisää - sinä ehdotat maalintekoa.

Amatöörina täällä huutelen ammattilaisten keskusteluun. Mielestäni todennäköisimmin tilttaamista oppii käsittelemään, kun pelaa paljon. Tai kun on pelannut tarpeeksi paljon.
Kun on kokemuksia kaiken näköisistä tilanteista, niin yksi tai kaksi riverillä ohi tuloa ei hetkauta peliä suuntaan tai toiseen.

Sitten toiseen aiheeseen. Pelasin tänään sportinbeatilla pokeria, ja ihmetys oli valtava, kun lähes kaikki pelaajat maksoivat kaikki blindit ja kaikki korotukset. Ja jopa korottelivat jollain 65 korteilla.
Mitenkä tuommoisia vastaan voi pelata? Pyrin pelaamaan samalla tavalla kuin aikaisemminkin ja jäinkin vähän voitolle.
Mutta kun oletuksena on, että et ikinä tiedä mitä kaveri näyttää, niin vähän vaikea siinä on pelata.
Esim AA ei ollut vahva, jos floppiin tuli 5,9,T sateenkaari. Varmasti oli jollakin kaksiparia.
Sitten rupesinkin tekemään itse niin, että jos en saanut flopista apuja, ja itselläni oli vain isopari, eikä mitään apuvetoja niin heitin korotuksen sattuessa kortit mäkeen.
Tommoisi paikkoja pitäisi ehkä välttää. Tulee niitä riverillä ohi bad beat tarinoita ;)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
E kirjoitti:
Tässä kirjoittaja käsittääkseni aika suoraan kysyi sitä, mikä olisi paras tapa opetella tilttaamisen välttämistä. Ja edelleen, mielestäni paras tapa on vaan vetää henkeä.

Ainoa oikea ja siten myös paras tapa pelata pokeria on tehdä +EV ratkaisuja. "Henkeen vetäminen" tulee muutenkin lähes automaattisesti, koska hyvät hanskat ovat sen verran harvinaisia.

On kuitenkin erittäin vaarallista edes miettiä tuommoista, että foldaa missään tilanteessa huippukäden mistään keksitystä syystä. Sinänsä voidaan kyllä alkaa spekuloimaan, että kuinka paljon vaikka KK:n arvo laskee, jos supertilttaaja saa sen käsiinsä. Ladattu ase väärissä käsissä on myös erittäin vaarallinen.

Mutta ei se niin paljon laske, että sen kipata voisi, koska monsterilla on kuitenkin helppo pelata.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Alla on postattuna nyt tauolla olevasta turnauksesta yksi käsi. Vaihdoin lukemisen helpottamiseksi oman nickini kirjainyhdistelmäksi MINÄ. Itse pelasin ehkä aivan liian aggressiivisesti tämän käden, mutta JJ:lla pelaan monesti niin, että haluaisin toisten olettavan minulla olevan AA, koska JJ on oikeasti paljon heikompi käsi kuin miltä näyttää.

Kysymys kuuluukin, mitä ihmettä KLegs ajatteli pre-flopissa katsottuaan ja flopin jälkeen, kun meni all-in? Ja kyseessä on PAFfin turnaus.



NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $10+$1 (real money), #1,611,825,479
10+1 NL Holdem Multi Table Tournament, 20 Dec 2005 12:27 PM ET



Seat 2: ZMP ($14,008 in chips)
Seat 3: MINÄ ($4,650 in chips)
Seat 5: al_vedon ($2,412 in chips)
Seat 6: KLegs ($2,024 in chips)
Seat 7: Aaron P ($2,556 in chips)
Seat 8: esks77 ($6,534 in chips)
Seat 9: biscazzieri ($5,580 in chips)
Seat 10: Nj_Pirate ($2,250 in chips)



ANTES/BLINDS
Aaron P posts blind ($75), esks77 posts blind ($150).

PRE-FLOP
biscazzieri folds, Nj_Pirate folds, ZMP calls $150, MINÄ bets $1,000, al_vedon folds, KLegs calls $1,000, Aaron P folds, esks77 folds, ZMP folds.

FLOP [board cards QS,6D,5H ]
MINÄ bets $1,500, KLegs calls $1,024 and is all-in.

TURN [board cards QS,6D,5H,3H ]


RIVER [board cards QS,6D,5H,3H,10H ]


SHOWDOWN
MINÄ shows [ JD,JH ]
KLegs shows [ 4H,6H ]
MINÄ wins $476, KLegs wins $4,423.



SUMMARY
Dealer: KLegs
Pot: $4,899
ZMP, loses $150
MINÄ, bets $2,500, collects $476, net -$2,024
al_vedon, loses $0
KLegs, bets $2,024, collects $4,423, net $2,399
Aaron P, loses $75
esks77, loses $150
biscazzieri, loses $0
Nj_Pirate, loses $0
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
pernaveikko kirjoitti:
"Henkeen vetäminen" tulee muutenkin lähes automaattisesti, koska hyvät hanskat ovat sen verran harvinaisia.
.

Tämä neuvo oli nimenomaan ihmiselle, joka harjoittelee vielä sitä rauhoittumista. Itsellä oli aikanaan ihan sama tilanne kuin kirjoittajalla oli, noilla kahdella asialla sain itseni harjaannutettua sellaiseksi, että itse ei enää mene totaaliseen tilttiin oikeastaan koskaan.

Totta kai erittäin kovat kädet pitää pelata. Mutta silti KK on myös itselle vaarallinen, jos on oikeasti tiltissä eikä näe muuta kuin omat kortit.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
oiskos pelaajia tänään? 22:00 starttaa privaattiturnaus paffilla ja salasana on taas ja65
turnauksen nimi on SnorkMaiden's

Teretulemast. Saadaanko näin lyhyellä varoitusajalla pöytää täyteen? Kyllä siell kuitenkin joku täältäkin palstalta on tällä hetkellä tahkoamassa.
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
JiVe kirjoitti:
oiskos pelaajia tänään? 22:00 starttaa privaattiturnaus paffilla ja salasana on taas ja65
turnauksen nimi on SnorkMaiden's

Teretulemast. Saadaanko näin lyhyellä varoitusajalla pöytää täyteen? Kyllä siell kuitenkin joku täältäkin palstalta on tällä hetkellä tahkoamassa.

Mä voisin ainakin tulla mukaan.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JiVe kirjoitti:
oiskos pelaajia tänään? 22:00 starttaa privaattiturnaus paffilla ja salasana on taas ja65
turnauksen nimi on SnorkMaiden's
Mukaan voisin tulla, mutta on hieman vaikeuksia löytää paikkaa mistä privaattiturnauksiin pääsee. Tämä siis vaikka PAF:n pokeri on muuten tuttu paikka.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Thornton kirjoitti:
Mukaan voisin tulla, mutta on hieman vaikeuksia löytää paikkaa mistä privaattiturnauksiin pääsee. Tämä siis vaikka PAF:n pokeri on muuten tuttu paikka.

Tournaments puolella on ylhäällä alalehti private, ei voi olla vaikeaa?

Mukana minäkin nyt, vaikka on toinen turnaus vielä toivottavasti silloin kesken...
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
E kirjoitti:
Tournaments puolella on ylhäällä alalehti private, ei voi olla vaikeaa?
Kiitos. Mukana ollaan, en vaan aikaisemmin PAF:lla turnauksia ole pelannut, sen takia oli hieman hakusessa. Nimimerkkinä siis R1ku.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Thornton kirjoitti:
Kiitos. Mukana ollaan, en vaan aikaisemmin PAF:lla turnauksia ole pelannut, sen takia oli hieman hakusessa. Nimimerkkinä siis R1ku.

Ei ollut tarkoitus olla mitenkään halveksuvan oloinen, päinvastoin. Joskus sitä itsekin jotenkin kummassa jäätyy tai "sokeutuu", vaikka on silmien alla.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
E kirjoitti:
Ei ollut tarkoitus olla mitenkään halveksuvan oloinen, päinvastoin. Joskus sitä itsekin jotenkin kummassa jäätyy tai "sokeutuu", vaikka on silmien alla.
Juu, en toki tuota niin ottanutkaan. Kävi juuri niin kuin mainitsit, eli jäädyin. Ei silmät vain löytäneet "tournaments"-kohtaa. Toivottavasti paikalle eksyisi vielä muutama pelaaja lisää, miksi ei useampikin.
 

Otto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olipahan paffi paska saitti. Ihan perseestä kaikki vitun javavitut, jotka sotki koko pelin pelaamisen. Eihän siinä nähnyt kuka teki mitä teki ja millä vitun panoksella edes pelataan. Olipahan paska mesta, en tiedä kuka sellaisesta tykkää, mutta ainakin expektissä oli pelikone asiallinen. Hyi vitunsaatananhelvetinpillu. (Enkä edes hävinnyt kuin 35 euroa, vaikkakin ihan pelkästään sen javateinivitunperseen takia, mutta silti.)

Eikö muuta saittia ole, jossa on S-E-L-K-E-Ä käyttöliittymä ilman mitään animoituja muka-ihmisiä pelaamassa ja muka-suomea puhuva huoranpenikka selittämässä mistä sitä rahaa saa tunkea ja minne? Vittuun tällaset kaikenmaailman "hienot" - mutta niin perusvituntoimimattomat ultrapaskasysteemit, oikein nyky-IT-tekniikan vitun riemuvoittoja saatana - systeemit. Niinku kamerakännykät ja... no, joo ei nyt se enempää, mutta kuitenkin. Olipahan tosi huono kokemus toi PAF. En tod. suosittele!
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olipahan tyly lähtö turnauksesta, set vs. set flopista, ja meikä pihalle. (Toivottavasti noita sattuu tästedes joissakin muissa kuin jatkiksen turnauksissa.) SnorkMaidenin kanssa vedettiin kyllä meidän pöydässä ehdottomasti parhaat kortit, sanonpa diplomaattisesti vaikka niin, että toinen ei tänään osannut käyttää niitä päivän onnen vaatimalla tavalla.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Solomon kirjoitti:
Olipahan tyly lähtö turnauksesta, set vs. set flopista, ja meikä pihalle. (Toivottavasti noita sattuu tästedes joissakin muissa kuin jatkiksen turnauksissa.) SnorkMaidenin kanssa vedettiin kyllä meidän pöydässä ehdottomasti parhaat kortit, sanonpa diplomaattisesti vaikka niin, että toinen ei tänään osannut käyttää niitä päivän onnen vaatimalla tavalla.
Sorry... Kieltämättä alkuun napsui melkosia kortteja käteen. Vielä meitä on viisi pelissä mukana.

Ja sorry Afan80. 66 vs 77 ja riveriltä 6
 

Afan

Jäsen
Tällä kertaa jäi sitten sijoitukseksi 6./13. Pakassa tasan kaksi korttia, joilla meikäläinen voi pudota, niin tottahan toinen niistä ilmestyy riverillä...

Ei ketään kiinnosta näitä lukea, tiedän, mutta avaudun silti.

SnorkMaidenilta alias JiVeltä (joka pudotti minut ja johtaa tällä hetkellä) kyllä vakuuttavaa peliä.

Revanssi torstaina?

EDIT: Jahas, onnettomasta lopustani olikin jo mainittu
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Afan kirjoitti:
Revanssi torstaina?

Torstaina olen minäkin mukana, alkuillasta oli jäänyt viestin kirjoittaminen kesken tähän ketjuun, juuri olin turnausta ehdottamassa. Vähän unohtui homma kesken ja viestin valmistumiseen mennessä oli näköjään jo turnauskin ehditty pelata.
Mutta torstaiksi joo voisi saada taas isomman turnauksen pystyyn.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nasta turnaus, vaikka sijoitukseksi jäikin 5. sija. Aikamoista sälää tuli kyllä käteen pakasta koko pelin ajan, eikä oikein uskaltanut lähteä niillä pelaamaan kovinkaan montaa kertaa. Sitten tuli pari kättä pelattua vähän huolimattomasti, niin siinähän se sitten oli. Koska uudestaan?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Itselläni tuli lähtö vähän nolosti. Pelasin toista pöytää samaan aikaan, ja iskin all in, kun katsoin itselläni olevan pöydän kautta korkein pari.
Noh omaksi puolustukseksi voi sanoa, että se joka sen käden vei pelasi pre flopin päin helvettiä. Hänellä taisi olla JT kädessä, ja maksoi vielä korotuksenkin.
Tosin minä olin vielä tyhmempi, kun en katsonut flopin jälkeen potenttiaalista suoran riskiä ollenkaan.

Päin sitä itseään koko turnaus meni muutenkin. Taisi tulla about 3 kertaa pelattavat kortit käteen ja viimeisellä niistä tuli lähtö turnauksesta.
Joskus toista paremmalla onnella.
 

Afan

Jäsen
Ja rahoille pääsivät:

1. SnorkMaiden (JiVe)
2. vizefi (ken lienee?)
3. DanC84

EDIT: Itse haluaisin nähdä pernaveikon ja Noosen mukana JA-turnauksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös