pernaveikko kirjoitti:Yhtä oikeaa ei ole, mutta paljon selvästi vääriä on.
Kysymys kuuluukin onko voitettu käsi väärin pelattu?
pernaveikko kirjoitti:Yhtä oikeaa ei ole, mutta paljon selvästi vääriä on.
Jos pelaamalla samassa tilanteessa samoin vaikkapa tuhat kertaa ja jäät lopulta tappiolle, silloin on.repe_joke kirjoitti:Kysymys kuuluukin onko voitettu käsi väärin pelattu?
repe_joke kirjoitti:Elikkä ensiksi on yksi kirjoittaja Euroopan herkkänahkaisin (tiedän, että tarkoitat minua), ja sitten kuitenin lopuksi puhutaan monikossa, että toivottasti miettivät tätä.
Minulla ei ole jakomielitautia, joten kerro suoraan kellekkä viestisi kohdistat.
repe_joke kirjoitti:Kyseessä oli turnaus, jossa oli about 150 pelaajaa. Johtopäätökset tuostakin kädestä voi vetää, vaikka kyseessä olisi kotona pelatusta kännikädestä.
repe_joke kirjoitti:b)Tuossa kyseisessä pelissä ei tullut pareja, joten turhaa vikinää. Tosin ymmärrän pointtisi täysin. JJ on vain JJ, ja sillä ei olisi pärjätty KK vastaan, joka kaverilla tuossa kyseissä pelissä oli kädessä.
repe_joke kirjoitti:c)Minun tarvitsi maksaa vain yksi korotus ja sekin ennen floppia. Sen jälkeen sain checkata ilmaisen suoran. En olisi maksanut kuin minimi korotuksen tuossa tilanteessa.
repe_joke kirjoitti:Itse en todellakaan kuvittele olevani hyvä pelaaja. Ja keskustelen mielelläni omasta pelaamisestani.
repe_joke kirjoitti:Ja sinun tekstisi perusteella minä en tehnyt edes virhettä. Omasta mielestäni tuossa kädessä, joka täällä oli esillä, josta tämä keskustelu sai kimmokkeen KK pocket pairin omistajan olisi pitänyt laittaa tarpeeksi iso korotus karkoittaakseen muut pois. Itse en olisi maksanut edes 100 korotusta.
repe_joke kirjoitti:Kysymys kuuluukin onko voitettu käsi väärin pelattu?
repe_joke kirjoitti:Kysymys kuuluukin onko voitettu käsi väärin pelattu?
Tiedän, että viittaat ainakin minuun. Ketkä on ne muut? Ajatusviivan jälkeen meinaan muuttuu kertominen yksiköstä monikoksi. Vai meinaatko sinä niitä, jotka eivät ole teilanneet minua?Noose kirjoitti:Kerrottu. Lue viestini alku uudestaan niin viittauskin selkenee.
Jatkossa pistän tarkemmin tiedot. Pelaajien analysointi on tuommoisissa isoissa turnauksissa vaikeaa, kun heitellään paikasta toiseen. Ja vielä hirveän moni pelaaja ei ole tuttu ennestään.Noose kirjoitti:Pointti oli se, että kerro mitä pelaat (ja mieluiten vielä että millaisia pelaajia/pöytää vastaan, mikäli tiedät), jotta analysointi on mahdollista tehdä mahdollisimman hyvin. Nyt piti mennä lähinnä yleistyksellä. Siis siinä tapauksessa, jos haluat että muut kirjoittajat tekevät jotain muutakin kuin lukevat viestisi ja tuumaavat itsekseen että "oho, kivaa kun repe voitti taas ison potin".
Noose kirjoitti:Ja sen blindillisen. Ja kuten sanottu, niin jonkinlaisella todennäköisyydellä olisit myös joutunut heittämään kätesi pois huonosta positiosta johtuen. Myös post flop on huomattavasti helpompi pelata positiosta, koska pääse takapositiosta vetelemään paljon paremmin kuin utg:sta. Floppipelistä ei mitään valittamista, preflopista sen sijaan kyllä.
Noose kirjoitti:Ethän keskustele. Pastesit tuon ensimmäisen käden tänne, pernaveikko antoi rakentavaa kritiikkiä ja sinä vastasit "haista vittu" -tyylillä. Minusta se on hyvin kaukana mielellään keskustelusta.
Noose kirjoitti:Mun on vaikea käsittää ensimmäistä lausettasi, mutta kai se on sinunkin sitten vaikea käsittää minun viestini jos noin asian näet.
Se on kyllä ihan totta, että KK pelasi käden päin seiniä, todella rankasti.
sopuli kirjoitti:6-max ja 10-max -pöydissä on selkeä ero käsillä, joilla floppi kannattaa katsoa. Pienten pocket pairien arvo kasvaa pelaajien vähetessä.
repe_joke kirjoitti:Hirveän vihamielinen kirjoittajakunta täällä. Tai sitten minä saan väärän käsityksen osan viesteistä, kun tuntuu että porukka haluaa tulla ruudun läpi takomaan järkeä tähän tyhmään päähän.
JOKERITJYRÄÄ!!! kirjoitti:Nyt on kyllä ketjun taso menny tähän tinkaushommaan ja pienistä asioista.
pernaveikko kirjoitti:Pokerissa jostain syystä ihmiset kuvittelevat, että voi roiskia miten vaan, välittämättä siitä mitä enemmän pelanneet sanovat. Sen kuin kuvittelevat ja roiskivat, mutta silti sitä vain joskus yrittää jatkaa asian selventämistä.
Ei tähänkään ketjuun kirjoittavat päästään niitä juttuja heitä, vaan ne perustuu aina johonkin, yleensä siihen mitä viisaammat ovat kertoneet ja eri lailla paikkansa pitäviksi todistaneet. Sitten niitä on itse kokeillut ja tullut samaan tulokseen.
Pokerin lähdekritiikki tuntuu olevan, että kaikki puhuu paskaa.
EDIT:
Heh, onhan tämä nyt parantunut huomattavasti siitä mitä tuossa on joitakin sivuja aikaisemmin, kun ei ne bad beat-tarinat ja turnaussijoitukset ketään kiinnosta.
repe_joke kirjoitti:P.S.S. Onko muuten mitään ohjelmaa millä saa nauhoittua työpöydän kuvaa suoraan koneelle?
repe_joke kirjoitti:Nopeasti olen kuitenkin mielestäni edistynyt alusta. Silloin ei ollut edes yksinkertaisimmat alkeet hallussa, mutta nyt kyllä pystyy pelaamaan voitollista peliä, jos samassa pöydässä ei ole montaa "pro" pelaajaa.
Murmeli kirjoitti:Jos pelaamalla samassa tilanteessa samoin vaikkapa tuhat kertaa ja jäät lopulta tappiolle, silloin on.
Copy paste pokesivut.com:sta kirjoitti:Patrik Antonius on sijoittui toiseksi juuri World Poker Tourin Five Diamond World Poker Classic turnauksen.
Ratkaiseva käsi Patrikin ja Pedersenin välillä:
Patrikin on hienoisessa 150 000 chipin johdossa.
Antonius menee all in AsKs, Pedersen maksaa Ad4d kädellä. Patrik on 70% voittajasuosikki.
Pöytään 7h 6s 5d turn 3s, Patrik tarvitsisi padan voittaakseen river 10h.
Rehne Pedersen ansaitsi tuuri voitollaan 2 078 185 USD.
Toiseksi sijoittunut Patrik nettosi 1 046 470 USD
Kolmas oli pokerilegenda Doyle Brunson, joka ansaitsi 563 485 USD
seisnauraa kirjoitti:Arvaappa harmittiko Pederseniä, että pelasi kätensä väärin?
sopuli kirjoitti:Siinä vaiheessa kun Antonius käänsi korttinsa näkyviin, niin varmasti vitutti ja huolella.
seisnauraa kirjoitti:Joo, ihan varmasti. Pederseniä harmitti Antoniuksen puolesta, ettei se voittanutkaa turnausta, vaikka Antoniuksella oli lähtöjään parempi käsi. Onhan se varma. Ei se mitään, ois muakin vituttanut.
seisnauraa kirjoitti:Joo, ihan varmasti. Pederseniä harmitti Antoniuksen puolesta, ettei se voittanutkaa turnausta, vaikka Antoniuksella oli lähtöjään parempi käsi. Onhan se varma. Ei se mitään, ois muakin vituttanut.
Noose kirjoitti:Suosittelen aloittelijoille kirjallisuuteen tutustumista, sillä siinä säästää oppirahoja aika helvetisti. Paitsi että ne opettavat itse peliä, niin suurempi hyöty ainakin itselleni oli oikeanlaisen ajattelutavan löytäminen. Kirjat opettavat tight/aggressive peliin, joka on aloittelijalle helppo tapa aloittaa voittavan pelin oppiminen.
..
Perusteokset Sklanskyn Theory of Poker ja Winning Small Stakes Holdem ovat molemmat varsin hyviä opuksia, joista itse sain aggressiivisen ajattelutavan ja tajusin, että caller in poker is a loser in poker. Ellei englanti taitu, niin eiköhän tuo Pyysingin Pokerin käsikirjakin ihan ookoo ole. En ole tosin itse lukenut.
JOKERITJYRÄÄ!!! kirjoitti:Limittipelissä on pelityyli erilainen mitä nl:ssä. NL:ssä pieni setti (kolmoset , kaksi korttia käessä) saa usein niin hyvän tuoton, että pikkupari kannattaa katsoa, jos halvalla onnistuu, samoten nuo JTs, T9s. Kuitenkin nuo ongelmat tulevat juuri KJ, AT käsillä. Samaten Axs on sellanen käsi, etten hirveästi harrasta moista (alkupoisitioista). Värin veto flopilta vaatii jo todella hyvää tuuria ja siihen tarvii vielä yhden (kehittyy väriksi flopilta noin 35% kerroista)
Mutta oleellista,mitä yritän sanoa, että pelattavat kortit riippuu myös pelityylisä (FL vai NL ) ja lisäksi turnauspelaaminen on asia erikseen, siinäö on taas ihan eri kikat käytössä.
V-man kirjoitti:Mitä enemmän näitä juttuja lukee, sitä paskempi pelaaja huomaa olevansa. Pakko lukea joku pokerikirja joululoman aikana. Ei tästä muuten tule yhtään mitään.
Oma akilleen kantapääni on kahdet parit. Yleensä luotan niihin aivan liikaa.