Noose kirjoitti:
Hohhoijaa. Kirjoittaja toisensa jälkeen alleviivaa että miten "kirjojen mukaan minun ei olisi pitänyt olla edes mukana, mutta hähhähhää, voitinpä siltikin..."
Valitsemalla ne kädet jotka tänne laittaa tuota pääsee harrastamaan. Ei tämä nyt niin vakavaa kuitenkaan ole.
Noose kirjoitti:
Koska varsinkin yksi kirjoittaja tuntuu olevan suurin piirtein Euroopan herkkänahkaisimpia rakentavan kritiikin suhteen, niin tuskinpa hänelle on seuraavallakaan kauheasti painoarvoa - mutta toivottavasti he miettivät hetken asioita kenellä on tarkoituksena oppia lisää pelistä ja tarkoituksena kehittää peliään muullakin tavalla kuin pelaamalla.
Elikkä ensiksi on yksi kirjoittaja Euroopan herkkänahkaisin (tiedän, että tarkoitat minua), ja sitten kuitenin lopuksi puhutaan monikossa, että toivottasti miettivät tätä.
Minulla ei ole jakomielitautia, joten kerro suoraan kellekkä viestisi kohdistat.
Noose kirjoitti:
Eli siis repe, mitä sä tuossa nyt pelaat? Vissiinkin sit 'n go:ta tai MTT:ta, ettet ihan kuitenkaan 25/50 NL:aa? Ennen kun hanskoja pastetaan, niin suosittelisin vahvasti ensin kertomaan että mikä peli on kyseessä, ennen kuin kukaan voi vedellä minkäänlaisia johtopäätöksiä. Sittariturnausstrategia, monen pöydän turnausstrategia ja käteispelistrategia kuitenkin eroavat toisistaan huomattavasti.
Kyseessä oli turnaus, jossa oli about 150 pelaajaa. Johtopäätökset tuostakin kädestä voi vetää, vaikka kyseessä olisi kotona pelatusta kännikädestä.
Noose kirjoitti:
Ei silti niin huomattavasti, ettäkö ensimmäisestä positiosta JT offarilla pelaaminen olisi kannattavaa. Syistä että:
a) Koska pelaat hanskaa ensimmäisestä positiosta ja vielä no limitissä, niin on jokseenkin todennäköistä että joudut heittämään paskasi pois korotusta vastaan. Murmelille tiedoksi, että tuo hanska on kuitenkin NL eikä fixediä, joten yhden yksikön beteistä ei tarvitse puhua.
b) JT on ainoastaan JT. Jos saat jätkän kiinni kärkiparina, et voi huoletta painella sillä menemään koska T on huono kikkeri. Sama homma päinvastoin. Toiselta suunnalta tarkisteltuna kärkiparia ei aina kannata ihan ensimmäiseen reissuun poiskaan heittää, joten JT:n pelaaminen voi käydä sinulle kalliiksi.
c) Suora tietysti osuu joskus, mutta harvoin. Varsinkin jos pelaat sittaria, niin JT:lla etupositiosta maksu on todella kuolleena syntynyt idea. Tietysti jos saat flopattua suoran niin tottakai sulla on mahdollisuus saada joku jamppa katki, kuka on flopannut vähän vähemmän mitä sinä. Ainoa vaan, että floppaat sen suoran saatanan harvoin ja silloinkin kun floppaat, niin sulla ei ole mitään takuita siitä että saat jonkun jannun suorallasi katki.
En sano etteikö JT:ta voisi jostakin positiosta pelata, esimerkiksi buttonilta stiilatakseen blindit se on mielestäni ihan ookoo. Tai sitten todella löysässä ja passiivisessa pelissä, jossa korottamattomassa potissa kuusi+ jannua näkee flopin.
- - -
a) Olisin heittänyt paskani pois, jos olisi pistetty kunnon korotus, eikä kokeilu lähteekö ketään mukaan. Pienin mahdollinen korotus on turhaa, jos joku on maksanut blindin.
b)Tuossa kyseisessä pelissä ei tullut pareja, joten turhaa vikinää. Tosin ymmärrän pointtisi täysin. JJ on vain JJ, ja sillä ei olisi pärjätty KK vastaan, joka kaverilla tuossa kyseissä pelissä oli kädessä.
c)Minun tarvitsi maksaa vain yksi korotus ja sekin ennen floppia. Sen jälkeen sain checkata ilmaisen suoran. En olisi maksanut kuin minimi korotuksen tuossa tilanteessa.
Loppu muiden pelaajien liikkeistä onkin taas aika turhaa, koska niiihin ei voi vaikuttaa. Suorakin on kuitenkin vain suora, ja joskyseessä ei ole edes isoin suora, niin tappiokin on vielä aika todennäköinen.
Noose kirjoitti:
Pokerinpelaajien yksi suurimmista yleisistä heikkouksista on se, että todella monet (erityisesti nettipelaajat) luulevat olevansa maailman parhaita pelaajia ja siksi käsistä keskusteleminen ei ole heidän mielestään tärkeätä. Siihen vielä kun heitetään pieni marttyyriasenne päälle, niin tällä pokerinpelaajalle ainoa mahdollisuus kehittyä on kantapään kautta. On kuitenkin aivan turhaa rahanhukkaa kuitenkin alkaa opetella selviä asioita (kuten JT:n pelaamista utg:sta) vain siksi, että niillä voittaa todella harvoin isoja potteja.
Itse en todellakaan kuvittele olevani hyvä pelaaja. Ja keskustelen mielelläni omasta pelaamisestani.
Mutta näiden yksittäisten käsien perusteella se on turhaa, koska olen valikoinut tänne pistämäni kädet aika tarkkaan.
Ja sinun tekstisi perusteella minä en tehnyt edes virhettä. Omasta mielestäni tuossa kädessä, joka täällä oli esillä, josta tämä keskustelu sai kimmokkeen KK pocket pairin omistajan olisi pitänyt laittaa tarpeeksi iso korotus karkoittaakseen muut pois.
Itse en olisi maksanut edes 100 korotusta.
Itse pistin AA:lla all in samassa turnauksessa, ja sen lähti katsomaan AK:n omaava pelaaja. No pöytään ei tullut mitään, ja täten keräsin chipsit itselleni.
Tarpeeksi suuri korotus kyllä takaa sen, että JT:llä ei lähdetä sitä katsomaan.
Loppu olikin hyvää tekstiä, ja allekirjoitan sen täysin. Ei varmasti ole haitaksi lukea kirjoja ja hankkia tietoa.
Tosin nettipokerissa niistä on todella vähän hyötyä, etenkin halvoissa turnauksissa. Niissä riittää aina näitä, jotka luottavat tuuriinsa, ja joskushan niilläkin natsaa kohdalle. Ei se ole kertaakaan ollut mukavaa, kun turnilla tai riverilla tullaan ohi semmoisella kädellä, jota ei alunperin olisi minkään opuksen mukaan pitänyt edes katsoa.
P.S. Pistäppä vielä lista niistä, jotka ovat pistäneet: "kirjojen mukaan minun ei olisi pitänyt olla edes mukana, mutta hähhähhää, voitinpa siltikin..."
Mielestäni niitä ei paljon ole.