Aika hyvä perustapa on Harringtonin(kin) esittelmä M-systeemi.
Kokemusteni mukaan kyseinen metodi soveltuu huomattavasti paremmin live-peleihin kuin nettipokeriin, johon M-systeemi on liian radikaali ja vaarallinen systeemi.
Toisin sanoen ns. normaalipeli lakataan jo kun stäkki on alle 30bb ja AI/fold-moodiin mennään 15bb.
Milläköhän käsillä sitten pitäisi puskea all-in jos stackeja on itsellään 15bb? AA,KK ja AK. Vai riittävätkö huonommatkin kädet kuten TT tai AQ? Toki monstereilla voi all-inniin mennäkin jo pre-flop, mutta itse teen niin vain korotettuun/monesti limpattuun pottiin.
M 5-10 Pyrit hyvillä showdown käsillä menemään pf AI aina kun pöytä osoittaa heikkoutta. Hyvästä positiosta (esim. folded to button ja ei suuria stäkkejä blindeilla) painat any twolla AI.
Itse olen jättänyt tuon blindien varastelun vähemmälle, sillä netissä tuntuu, että lähes kaikki ymmärtävät, jos esim buttonista pusketaan all-in, kun muut ovat käden foldanneet, niin buttonilla tuskin on hyvää kättä. Tällöin isojakin maksuja tulee yleensä millä tahansa ässällä, kahdella kuvakortilla, tai pikkuparilla. Niimpä jätänkin varastelun nykyään lähes aina väliin. Poikkeuksena luonnollisesti tiukat pelaajat.
Muutenkin on jopa idioottimaista, että kaveri jolla on 20bb puskee foldattuun käteen buttonilta allarit 84o:lla. Jos kaveri ei saa maksua, jota hän tietenkin toivoo, voittaa hän vain blindit jotka ovat prosentuaalisesti vain hyvin pieni lisäys kaverin stackkiin. Jos taas tulee maksu, on kaveri varmasti jäljessä ja menettää ilman onnea "tarpeettomasti" stackinsa. Jos haluaa tilanteessa varastaa riittää usein n. 3bb varastamiseen, jos vihuillakin on vain roskaa. Tälläistä näkee todella usein, kun käsi foldataan buttonille asti.
Varsinkin turbostruktuureilla onnistunut agressiivinen peli bubblessa vie varsin pitkälle, sen sijaan rahoille kitkuttamalla ei paljon buy-inia enemmän koostu. Palkkiorakenne on usein sellainen, että vasta finaalipöydässä (tai isossa turneessa jo hiukan aiemmin) voittaa sellaisia summia että niillä pystyy pelaamaan useammankin turnauksen.
Jos tarkoitat nyt netin turboturnauksia, joissa on 2-3 min levelit, niin tuskimpa sitä kannattaa olla bublessakaan turhan aggressiivinen, sillä bubble-vaihe noissa tuuriturnauksissa on vain muutaman käden pituinen.