Pokerikeskustelu

  • 901 113
  • 6 377

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Haha, mul oli 2outtiset preflop ja KJ spaadero, reissasin 10BB ja flopista tuli kolme pataa, no siitä sit reis ja rereis heti kunnolla 10BB, turn ja river ei antanu lisää patoja joten meitsi sai kunnon potin about 100BB vaikka 4outtiises näytti, et vihul on naulat ja toisella KK.


Suomennus V-Manille :)

"Kavi hullu munkki pelatessani kaden KJs (pata). Mulle siis tuollainen kasi pf, jolla reissasin 10 kertaa big blind. Jotkut hullut fisut hidasteli pf-monstereillaan (AA ja KK) ja paasti mut nakemaan flopin. Floppiin kolme pataa ja minulle second nutsit. Flopilla fisut sitten alyavat korotella ja three-way allin saatiin siita aikaseksi. Turni ja riveri eivat tuoneet apuja muille ja minulle mukava 100 BB:n potti."

En kylla ymmarra miten ko. kirjoittaja mainitsee omaavansa kaksouttisen preflopilla.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
En kylla ymmarra miten ko. kirjoittaja mainitsee omaavansa kaksouttisen preflopilla.

Jos se pelas kaksilla käsikorteilla? Ja sitten flopin jälkeen valkkas paremmat joilla jatko?
Tai emmää tiiä. Kaksouttisilla kolme osumaa pöytään, on kuitenkin kunnioitettava suoritus.
 

TML

Jäsen
Varmasti kannattaa esille tämä asia ottaa, eli Patrik Antonius on WSOP:n finaalipöydässä juuri nyt tavoittelemassa ensimmäistä WSOP-ranneketta Suomeen. Mikään tusinäpöytä ei ole kyseessä sillä eräs henkilö tavoittelee 11 rannekettaan. Godfather nimittäin.

Hetki sitten chip-tilanne oli tämä:

Seat 1 - Doyle Brunson - 400,000
Seat 2 - Patrik Antonius - 500,000
Seat 3 - Marco Traniello - 800,000
Seat 4 - Rene Mouritsen - 900,000
Seat 5 - Tommy Ly - 1,750,000
Seat 6 - Jonas Flug-Entin - 300,000
Seat 8 - Stephen Ladowsky - 270,000
Seat 9 - Robert Mizrachi - 1,100,000

Heti tämän jälkeen Antonius tosin voitti hyvän potin joten hän on hyvissä asemissa.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Varmasti kannattaa esille tämä asia ottaa, eli Patrik Antonius on WSOP:n finaalipöydässä juuri nyt tavoittelemassa ensimmäistä WSOP-ranneketta Suomeen.

Pystyykö tätä kyseistä finaalia kattomaan jostakin, tahi onko edes jotain liveseurantaa jossain?
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
6 äijää jälellä ja Patrik on shortstack. Tarttis tuplata nopeesti että pääsis takasi peliin mukaan.
"Patrik Antonius, the feared Black Lotus of poker, doubles up in chips to about 830,000."

Ja Patricia on takaisin pelissä...
 

TML

Jäsen
Ei tullut Doylelle 11. ranneketta. Sen sijaan Pate on noussut chipeissa toiseksi ja jäljellä on enää 5 pelaajaa.

Rene Mouritsen 2690000
Patrik Antonius 1355000
Robert Mizrachi 1165000
Tommy Ly 705000
Marco Traniello 435000

Go Pate!
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Suomennus V-Manille :)

"Kavi hullu munkki pelatessani kaden KJs (pata). Mulle siis tuollainen kasi pf, jolla reissasin 10 kertaa big blind. Jotkut hullut fisut hidasteli pf-monstereillaan (AA ja KK) ja paasti mut nakemaan flopin. Floppiin kolme pataa ja minulle second nutsit. Flopilla fisut sitten alyavat korotella ja three-way allin saatiin siita aikaseksi. Turni ja riveri eivat tuoneet apuja muille ja minulle mukava 100 BB:n potti."

En kylla ymmarra miten ko. kirjoittaja mainitsee omaavansa kaksouttisen preflopilla.

Kyllä minä tuon toki muuten tajusinkin, mutta en nuita "2-outtinen preflop", "4outtiises" ja "rereis heti kunnolla 10bb".

10bb ei kuullosta äkkiseltään "kunnon" rereissulta eikä outit terminä taida olla ihan selvillä kirjoittajalle.
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Suomennus V-Manille :)

"Kavi hullu munkki pelatessani kaden KJs (pata). Mulle siis tuollainen kasi pf, jolla reissasin 10 kertaa big blind. Jotkut hullut fisut hidasteli pf-monstereillaan (AA ja KK) ja paasti mut nakemaan flopin. Floppiin kolme pataa ja minulle second nutsit. Flopilla fisut sitten alyavat korotella ja three-way allin saatiin siita aikaseksi. Turni ja riveri eivat tuoneet apuja muille ja minulle mukava 100 BB:n potti."
Nojoo, kai sen nyt noinkin voi ilmaista.

Eilen tämä "hullu munkki" näytti sitten minulle takapuoltaan. Preflop KQs, reis ja vihu koolaa. Flopista AJ9s, väri siis kiinni eikä RSF:kaan ole kaukana. No meikä sitten pistää rohkeasti reis ja vihu rereis vaikka sillä shortstack, 2outtiset ja restackkays tulossa. Meitsi koolaa ja turnista 2, riidit kohillaan ja meitsi reissaa 50BB ja stackki sen kuin hupenee. Vihu koolaa ja riveristä toinen kakkonen. Kunnon potti tulossa ja meitsi bet 100BB vihu reis 100BB ja mä ihan, et wtf ja rereis, olin varma että pääsen boostaamaan stackkiä oikein kunnolla. Vihu vielä rereis ja mä cold call. Mulla siis väri kiinni ja antet tapissa. Vihu kääntää backdoorista 22 ja meikällä hiki otalla ja outrunnattu olotila. Stackki nollille.

Pelit loppui siltä illalta sitten siihen, syitä on kolme:
1. Vitutti
2. Betssonin restakkäys on rajattu 2*1000$ päivä, ne oli jo käytetty
3. Vaimo mainitsi makuuhuoneen lattialla olevasta pyykkistackistä, jolle olis kuulemma syytä tehdä jotain tai tulee Kickerit suoraan nutseille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nojoo, kai sen nyt noinkin voi ilmaista.

Eilen tämä "hullu munkki" näytti sitten minulle takapuoltaan. Preflop KQs, reis ja vihu koolaa. Flopista AJ9s, väri siis kiinni eikä RSF:kaan ole kaukana. No meikä sitten pistää rohkeasti reis ja vihu rereis vaikka sillä shortstack, 2outtiset ja restackkays tulossa. Meitsi koolaa ja turnista 2, riidit kohillaan ja meitsi reissaa 50BB ja stackki sen kuin hupenee. Vihu koolaa ja riveristä toinen kakkonen. Kunnon potti tulossa ja meitsi bet 100BB vihu reis 100BB ja mä ihan, et wtf ja rereis, olin varma että pääsen boostaamaan stackkiä oikein kunnolla. Vihu vielä rereis ja mä cold call. Mulla siis väri kiinni ja antet tapissa. Vihu kääntää backdoorista 22 ja meikällä hiki otalla ja outrunnattu olotila. Stackki nollille.

Pelit loppui siltä illalta sitten siihen, syitä on kolme:
1. Vitutti
2. Betssonin restakkäys on rajattu 2*1000$ päivä, ne oli jo käytetty
3. Vaimo mainitsi makuuhuoneen lattialla olevasta pyykkistackistä, jolle olis kuulemma syytä tehdä jotain tai tulee Kickerit suoraan nutseille.

Siis leikkipeli, vai??

Itseäni tämän tyylinen kirjoittelu ärsyttää, ollaan niin pokerin pelaajaa, niin pelaajaa... "I´m a gambler..."

Miksi tätä ei voi sanoa suomeksi?? Ymmärrän kyllä, että on paljon sanoja, joita on helppo käyttää suoraan pokerislangista, mutta kohtuus kaikessa.

Itse olen pelaillut nyt viitisen kuukautta pikkupelejä ja olen toiminut pitkälti pöydän pankkina eli oppirahoja on tullut makseltua, mutta viime aikoina peli on kääntynyt lievästi voitolliseksi.

Mielestäni pokerissa on kolme tärkeää asiaa:

1. Kärsivällisyys. Pokeri on itseasiassa äärettömän tylsä peli, jos sitä pelaa "oikein" (mikä on oikein??) eli suurin osa käsistä on roskaa.

2. Luonne/ rohkeus. Eli kun pelataan niin silloin pitää uskaltaa pelata, vaikka tulisi mitä vastaan. En tarkoita, että pitää uskaltaa heittää epätoivoisessa tilanteessa all-in, vaan pitää uskaltaa tehdä oikeita ratkaisuja vaikeissakin tilanteissa, luopua tai lyödä. Pitää uskaltaa luotaa peliinsä.

3. Onni. Vaikka kaikki väittävät pokeria taitopeliksi, niin kyllä pokerijumalilla on äärettömän suuri osuus tässä pelissä. En tarkoita yksittäistä käden voittoa rahallisesti vaan sen vaikutusta pelaajan kokonaispelaamiseen. Muutama ohiveto ja johtava pelaaja voi pudota turnauksesta. Onnen merkitys pokerissa on suuri, kaikesta huolimatta, varsinkin nettipeleissä.

Itselle kohta 1 on ollut kaikesta vaikein.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Kyllä nyt lähtee Porin suuntaan sympatiaa. Aijai, ei voi muuta sanoo.

Kärsivällisyys... niin. Aika huonolla tolalla se on mullakin.

Onnella on toki turnauksissa suuri merkitys, mutta pitemmän päälle hyvä pelaaja kääntää tilin plussalle, ainakin jos pelaa paljon ihan suoria rahapöytiä.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis leikkipeli, vai??

Itseäni tämän tyylinen kirjoittelu ärsyttää, ollaan niin pokerin pelaajaa, niin pelaajaa... "I´m a gambler..."

Amen. Pöydän pariutuessa setin omaava vihu olisi vetänyt kanssa tyylikkäästi ohi. Vihun pelin perusteelle olisin laittanut hänet juurikin setille enkä olisi sylkenyt riverillä enempää rahaa pottiin.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
1. Kärsivällisyys. Pokeri on itseasiassa äärettömän tylsä peli, jos sitä pelaa "oikein" (mikä on oikein??)
Allekirjoitan kaikki kohdat, mutta lainatun takia koko pokeri nyt tauolla. Alkuinnostuksen jälkeen tiedon kasvaessa sekä kokemuksen, että parin kirjankin avulla peli muuttui nopeasti aivan vaan saatanan tylsäksi. Pelin muuttaminen orjallisesta vähänkin intuition suuntaan on herkkää hommaa ja helposti tulee pataan. Edellistä ei helpota tietoisuus siitä, että vastapelaajista on suurin osa pitkään jatkuneen pokeriboomin myötä jo suht hyviä. Sitä voi kuitenkin helposti lätkiä tuntikausia ja pysyä kärsivällisyyden kestäessä vähän voitollakin. Lopulta kuitenkin vaan pinna katkeaa ja tulee tehtyä jotain älytöntä.

Jos tämä pokerimasennus joskus helpottaa, niin pitää suuntaututa enemmän nopeisiin turnauksiin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko tilittää äskeisiä käteispelejä Titan Pokerilla. Kahdessa eri pöydässä vihu vetää riverillä ohi suoralla, kun olen all-in. Ensimmäisessä kädessä jäljellä 8xbb ja A6:lla all-in ja sain maksun. Pöytäkortit antoivat suoran A3:lla maksaneelle. Toisella kerralla A7:lla 4xbb reissu pf ja siihen maksu. Pari kiinni ja vastustajan chekatessa reissu. Turnilla 2 ja all-in, johon maksu ja vihulle riverillä suora K9:llä.

Ehkä sitten pelasin tyhmästi tilanteet ja olisi pitänyt jättää ehkä ensimmäinen käsi pelaamatta. Tällä kertaa vihu sattui maksamaan huonommalla kädellä, mutta aika harvoin maksua saa muilta kuin itseä edellä olevilta käsiltä. Toisella kerralla vastustajalla ei kyllä ollut mitään kertoimia maksaa. Onneksi panokset sentään ovat pieniä, mutta silti vituttaa hävitä rahaa samalla tavalla kaksi kertaa putkeen.

Jotenkin oma peli ei nyt vain suju, niin kuin kuukausi sitten. Pitää varmaankin unohtaa pelit tältä päivältä ja alkaa taas tarkemmin miettiä mitä pöydässä tekee. Pitää jaksaa vaan olla kärsivällinen ja keskittyä peleihin tarkemmin.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Parin viime päivän aikana on tullut (rere-)luettua Sklanskyn Theory of Pokeria. On se vaan kaikista alan kirjoista ylivoimaisesti brutaaleinta luettavaa. Pää meinaa jatkuvasti räjähtää. NL Theory & Practice on helppoa kuin heinänteko tähän verrattuna. Varsinkin bluffi/peliteoria-kappaleissa tulee tippa silmään epätoivosta johtuen. Mutta siitä lähdetään, että pelaajista korkeintaan promille tajuaa nuo asiat kunnolla.

Ei paljoa epäilystä sen suhteen, kannattaako katsoa jotain WPT-donkfestia vai lukea asiaa.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Parin viime päivän aikana on tullut (rere-)luettua Sklanskyn Theory of Pokeria. On se vaan kaikista alan kirjoista ylivoimaisesti brutaaleinta luettavaa. Pää meinaa jatkuvasti räjähtää. NL Theory & Practice on helppoa kuin heinänteko tähän verrattuna. Varsinkin bluffi/peliteoria-kappaleissa tulee tippa silmään epätoivosta johtuen. Mutta siitä lähdetään, että pelaajista korkeintaan promille tajuaa nuo asiat kunnolla.
Itsekin sain kirjan ensimmäistä kertaa päätökseen eilen ja nyt olisi tarkoitus lukea muutama muu pokerikirja. Pokerin teoria on kyllä sellainen teos, että sitä voisi lukea koko ajan. Kun pääsee loppuun niin aina voi aloittaa alusta. Toki kirjoihin pätee monesti se, että ne saattavat olla jo painohetkellä vähän vanhanaikaisia, kun buumin myötä pokeri kehittyy kovaa vauhtia, tai ainakin pelaajien taso.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on taas sellainen, että en voita perkele isoja potteja millään korteilla tai käsillä. 2 kertaa ihan viime peleissä hävinny perkele täyskäsillä, mutta ei semmosilla korteilla ole voinut olla kattomatta.
 

arpakuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
MJ, Kärpät
Todennäköisyys tälle?

Olisi tälläinen todennäköisyys lasku jollekin pokerinerolle, MTT turnaus kolme peräkkäistä jakoa ja kolme All iniä. Jako 1 AA vs. AK, Jako 2 AA vs. AA ja Jako 3 AA vs AA. Mikä on todennäköisyys tälle tapahtumalle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös