Pokerikeskustelu

  • 903 662
  • 6 377

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
pernaveikko kirjoitti:
Tuossa ei ole mitään ylpeiltävää, sinun ei olisi kuulunut nähdä floppia. Mutta kun sitten sen kuitenkin näit, niin supermonsterilla slowaamisessa ei ole todellakaan mitään ihmeellistä. Ja sitäpaitsi turnilla olisi pitänyt lyödä paljon enemmän.

Byhyy.

Se on vain hemmetin vaikea pelata korttia, kun ei tiedä kaverin kortteja. Totta munassa oisin iskenyt all in, jos oisin tiennyt kaverin kolmoset.
Liian iso panostus, liian aikasin karkoittaa mahdolliset maksajat pois.

Joka pelistä löytää varmasti huomautettavaa, jos ruvetaan pilkkunussimaan.

Ja minähän olen ylpeä vaikka 2,3 pocket korteilla voitetusta pelistä jos haluan.

Älä muuten sinäkään ole ylpeä yhdestäkään kädestäsi. Tuuria ne kaikki on.

Niin ja miksi ei olisi pitänyt nähdä floppia? Huima 20 korotus. Kyllä noilla korteilla kannattaa sen verran katsoa. Jos jollakin on oikeasti jotain järkevää, niin normaalisti heittää huomattavasti isomman korotuksen.

EDIT: Kyseessä oli muuten turnaus, jos et sitä summista muuten tajunnut. Nysväämällä niissä ei menesty.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
repe_joke kirjoitti:
Niin ja miksi ei olisi pitänyt nähdä floppia? Huima 20 korotus. Kyllä noilla korteilla kannattaa sen verran katsoa.

Koska maksoit etupositiosta huonolla kädellä, et voinut tietää, että kukaan ei lyö isosti takana. Noin sinänsä sen saattaisikin tietää, koska pikkuturneissa pelataan todella passiivisesti.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
MR8 kirjoitti:
PERNA haista vittu ei toi nyt oo nii vakavaa

Heh heh hee...jos tää ei oo kännis kirjoitettu kommentti ni lyön seuraavas jatkiksen turnauksen all-inn heti ensimmäisellä kädellä. Itse kotiuduin rankalta baarireissulta vasta nyt. Vielä iso kiitos Repelle turnauksen järjestämisestä. Oli mukavin turnaus netissä pelatuista. Ei tosiaankaan malttas odottaa 29. päivään, joku organisointikykyinen ihminen vois järjestää turnauksen ens viikoks tai mikä parempi sunnuntai-illaks.
 

Xantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄU
Patrik Antoniuksella alkaa näillä minuuteilla heads-up Rehne Pederseniä vastaan Five Diamond World Poker Classicissa.

Chipcount tällä hetkellä:
Pedersen - 9 390 000
Antonius - 8 270 000

www.cardplayer.com jos kiinnostaa seurata "livenä".
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
pernaveikko kirjoitti:
Koska maksoit etupositiosta huonolla kädellä, et voinut tietää, että kukaan ei lyö isosti takana. Noin sinänsä sen saattaisikin tietää, koska pikkuturneissa pelataan todella passiivisesti.

Siis kyllähän pelityyli riippuu täysin ihmisestä pelattiin sitten turnausta tai rahapöytää.
Ja itse en näe kahta kuvakorttia huonona kätenä. Tosin en olisi maksanut esim 100 korotusta, mutta 20 ei ole paha summa maksaa nähdäkseen antaako floppi itselleen tärkeitä kortteja, kun kuitenkin on ne kaksi kuvakorttia kädessä.

EDIT: Jatketaan nyt sen verran, että moni maksaa jollain A4 eri maata korteilla alkuun isonkin korotuksen, vaikka kortteina on lähtökohtaisesti KJ:ta huonompi yhdistelmä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
repe_joke kirjoitti:
Siis kyllähän pelityyli riippuu täysin ihmisestä pelattiin sitten turnausta tai rahapöytää.
Ja itse en näe kahta kuvakorttia huonona kätenä. Tosin en olisi maksanut esim 100 korotusta, mutta 20 ei ole paha summa maksaa nähdäkseen antaako floppi itselleen tärkeitä kortteja, kun kuitenkin on ne kaksi kuvakorttia kädessä.
Toki pelityyli riippuu paitsi ihmisestä, myös tilanteesta. Jos pelaa aina oppikirjan mukaan, kortteja voi lukea kuin avointa kirjaa. Mutta ei se muuta sitä faktaa mihinkään, että KJo on etupositiossa hiukan kyseenalainen käsi, jos pöytä on vielä täynnä pelaajia. Ja se fakta tulee ihan suoraan matematiikan oppikirjoista. Toisaalta taas pienen rahan turnauksissa peli on usein hiukan löysempää ja passiivisempaa, jolloin flopin voi nähdä vielä suhteellisen halvalla.

Onhan sitä itsekin saatu silloin tällöin joululahja flopissa ja slouvattu onnistuneesti riveriin, missä sitten kaveri kuivaksi. Aina se lämmittää yhtä paljon. Mutta ei pidä tuudittautua siihen harhaluuloon, että hyvä lopputulos johtui omista pelitaidoista. Itse ainakin olen sitä mieltä, että ne taidot punnitaan pre-flopissa.


PS. En siis kuitenkaan tarkoita, että flopin jälkeen ei tarvittaisi juurikaan taitoa, päinvastoin. Itse yritän juuri saada pääni oivaltamaan potti- ja voittokertoimet. Helppoahan se on taulukkoa lukea, mutta kiivaassa pelirytmissä ne pitäisi olla oikeasti hallussa.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
repe_joke kirjoitti:
EDIT: Jatketaan nyt sen verran, että moni maksaa jollain A4 eri maata korteilla alkuun isonkin korotuksen, vaikka kortteina on lähtökohtaisesti KJ:ta huonompi yhdistelmä.

Nyt sä repe puhut ihan omiasi, se A4 on lähtökätenä parempi (vaikkakaan ei paljoa,KJ 47% vs A4 53%). Voihan sitä tietysti ajatella,että Kurko plus jätkä on enemmän kuin Ässä plus nelonen, mut noin matemaattisten tdennäköisyyksien mukaan olet tuossa vaiheessa sillä KJ:llä jäljessä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
ApZu kirjoitti:
Nyt sä repe puhut ihan omiasi, se A4 on lähtökätenä parempi (vaikkakaan ei paljoa,KJ 47% vs A4 53%). Voihan sitä tietysti ajatella,että Kurko plus jätkä on enemmän kuin Ässä plus nelonen, mut noin matemaattisten tdennäköisyyksien mukaan olet tuossa vaiheessa sillä KJ:llä jäljessä.

Tuokin riippuu täysin lähteestä. Joidenkin mukaan KJ on parempi (David Sklansky) ja joidenkin mukaan A4 on parempi.
Ainoa mikä on varmaan on se, että A4 on parempi jos pöydältä ei saa apuja.

Oli muuten viimeinen kerta, kun pistän tänne mitään peliä nähtäväksi. Vaikka pelaisi AA ison korotuksen, niin kuitenkin on joku marisemassa miks teit noin.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
repe_joke kirjoitti:
Oli muuten viimeinen kerta, kun pistän tänne mitään peliä nähtäväksi. Vaikka pelaisi AA ison korotuksen, niin kuitenkin on joku marisemassa miks teit noin.
Please, laita vaan. Minusta se on tämän ketjun mielenkiintoisinta antia, kun noita tilanteita spekuloidaan ja joutuu oikeasti pohtimaan, onko itse pelannut "hölmösti", vai onko joku toinen vielä enemmän oikeassa.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
repe_joke kirjoitti:
Tuokin riippuu täysin lähteestä. Joidenkin mukaan KJ on parempi (David Sklansky) ja joidenkin mukaan A4 on parempi.
Ainoa mikä on varmaan on se, että A4 on parempi jos pöydältä ei saa apuja.

Oli muuten viimeinen kerta, kun pistän tänne mitään peliä nähtäväksi. Vaikka pelaisi AA ison korotuksen, niin kuitenkin on joku marisemassa miks teit noin.

Mä en löydä mun Sklanskystä sellaista kohtaa, missä se väittäis tuon KJ:n olevan matemaattisesti parempi käsi.

Ps. Mun mielestä sä et pelannut tuota kättä väärin, vaan helvetin hyvin.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
E kirjoitti:
Juteltiin tuossa yhdessä pöydässä Jatkoajan mestaruusturnauksesta - siis sellaisesta ihan "virallisesta". Selkeästi sovittaisiin aika, jolloin turnaus on, salasanan saisi vain yv:lla ja buy in olisi freezeoutissa vähintään 20 taalaa (itse suosisin jopa 50 taalaa, mutta ymmärrään, mikäli se on jonkun halukkaan mielestä liikaa - pitää neuvotella täällä).
Ja kaiketi sekään ei olisi pöllömpi idea, että pitää olla rekisteröitynyt ainakin enne tuota viestiä.


Myös sivullekirjoittanut on mukana aina kun vaan on mahdollisuus.

Torstain turnauksen jouduin passaamaan, koska olin matkoilla. Moni on puhunut seuraavan turnauksen järjestämisestä. Ei kai sen niin virallista tarvitse olla. Minäkin osaan tuollaisen turnauksen pistää pystyyn tuolla paffilla. Jos vaikka pistäisin sinne täksi illaksi turnauksen pystyyn, niin monikohan olisi tulossa pelaamaan?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
ApZu kirjoitti:
Mä en löydä mun Sklanskystä sellaista kohtaa, missä se väittäis tuon KJ:n olevan matemaattisesti parempi käsi.

Ps. Mun mielestä sä et pelannut tuota kättä väärin, vaan helvetin hyvin.

Itse löysin netistä tämmöisen:

David Sklansky on jakanut lähöparit seuraaviin Ryhmiin:
A=ässä, K=kuningas, Q=kuningatar, J=jätkä, T=kymppi
s tarkoittaa että kortit ovat samaa maata
x on mikä tahansa pieni kortti
1. ryhmä sisältää vahvimmat kortit ja siitä ryhmät heikkenevät askel kerrallaan.

1. ryhmä:
AA, KK, QQ, JJ, AKs

2. ryhmä:
TT, AQs, AJs, KQs, AK

3. ryhmä:
99, JTs, QJs, KJs, ATs, AQ

4. ryhmä
T9s, KQ, 88, QTs, 98s, J9s, AJ, KTs

5. ryhmä
77, 87s, Q9s, T8s, KJ, QJ, JT, 76s, 97s, Axs, 65s

Tässä näkyy olevan samassa vitosryhmässä nuo KJ ja Axs (elikkä ässä ja joku samaa maata.)

6. ryhmä
66, AT, 55, 86s, KT, QT, 54s, K9s, J8s, 75s

7. ryhmä
44, J9, 64s, T9, 53s, 33, 98, 43s, 22, Kxs, T7s, Q8s

8. ryhmä
87, A9, Q9, 76, 42s, 32s, 96s, 85s, J8, J7s, 65, 54, 74s, K9, T8


En tiedä mitenkä lähellä totuutta tuo sitten on.

Ja tuosta kädestä, niin tuurihan siinä flopissa kävi. Sen jälkeen olikin helppoa kun muut teki työt.
 

Sherlock

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
E kirjoitti:
Mutta siis jos järjestäisi Jatkoajan pokerimestari 2006 -turnauksen ensi vuonna, siinä olisi tyyliä.

Olisikohan joillakin pokerisivuilla intressejä sponsoroida tämmöistä taphtumaa, eli lisätä pottiin esim. joku 500-1k tms. Ainankin aika usealla suomalaisella foorumilla tuommoisiakin on nähty. Toki jos Jatkoajasta löytyisi joku suht isoilla panoksilla pelaava, niin kyselyyn lienee todennäköisemmin saisi myönteisen vastauksen. Ainankin Primalla näitä on käsittääkseni järjestetty.

En sitten tiedä pitäisikö tässä tapauksessa Jatkoajan olla virallisesti kyseisen turnauksen järjestäjänä, jolloin luonnollisestikkaan kyseinen järjestely ei toimi.

Edit: A4 vs KJ:ssa A4 on parempi HU:ssa, mutta KJ voittaa useammin mitä A4 jos pelaajia on mukana esim. 5. (oletuksena muilla 3:lla random kortit)
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
JiVe kirjoitti:
Torstain turnauksen jouduin passaamaan, koska olin matkoilla. Moni on puhunut seuraavan turnauksen järjestämisestä. Ei kai sen niin virallista tarvitse olla. Minäkin osaan tuollaisen turnauksen pistää pystyyn tuolla paffilla. Jos vaikka pistäisin sinne täksi illaksi turnauksen pystyyn, niin monikohan olisi tulossa pelaamaan?

Pistä pystyyn vaan, vaikkei massiivista osanottoa olisikaan tiedossa. Juonitaan sitä virallista "Jatkoajan mestaruusturnaus 2006" -satelliitti-ideaa joskus toiste, mutta pelataan tänään vaikka pienemmässäkin porukassa ihan pelaamisen ilosta? Eiköhän sinne aina jokunen jamppa eksy ja kuten todettua, niin ei tämän aina niin vakavaa tarvitse olla. Samasta syystä pieni buy-in on pop, ettei porukalla nouse rima osallistumiseen. Tämä tulee vähän lyhyellä varoitusajalla useimmille ja kaipa monella on lauantai-iltana parempaakin tekemistä, mutta ainakin itse flunssan myötä kotiin jumiutuneena olen mukana jos pistetään turneeta pystyyn täksi illaksi.

edit: Perkele, pitää sittenkin vetää puihin. Flunssantapposauna on juuri klo 20, enkä tietenkään muistanut tätä aiemmin. Muuten olisi voinut vaikka epätoivoisesti lobata ajankohtaa klo 21, mutta nyt on siihen liian myöhäistä. Ehdin jo ilmoittautumaankin sinne turnaukseen, mutta pakko perua.
 
Viimeksi muokattu:

Xantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄU
Eiköhän niitä pelaajia löydy kun itse taidan tulla paistelemaan sinne.

Antonius muuten oli toinen ja kuittasi reilun miljoonan palkintorahoja Vegasista. Katsotaan ylittyykö uutiskynnys.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Peesaan Ossia, eli pelejä vaan kehiin, mielenkiintoista niitä on katsella. Omasta puolestani en pidä paskakorteilla bluffaamalla saatua voittoa huonona pelaamisena, vaikka siinä matemaattinen todennäköisyys voittoon huono olisikin. Päinvastoin. Eli pisteet Repe82:lle hyvästä potista. Josta tulikin mieleen sellainen pyyntö että voisi chipeillä pelaamiset (eli turnaukset) merkitä jotenkin muuten kuin $ tai € erotukseksi rahasta pelaamisesta. Selventäisi kuitenkin kun taktiikat noissa ovat erilaiset. Sitäpaitsi sitä tuntee itsensä ihan köyhäksi kun toisten potit ovat tonneja :)
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
ApZu kirjoitti:
Mä en löydä mun Sklanskystä sellaista kohtaa, missä se väittäis tuon KJ:n olevan matemaattisesti parempi käsi.

Ps. Mun mielestä sä et pelannut tuota kättä väärin, vaan helvetin hyvin.

Ensinäkin parempi ja matemaattisesti parempi käsi on kaks eri asiaa. Repe puhui paremmasta kädestä. Veteletkö ApZu tosiaan mieluummin A 4 offarille kuin K J:lle? Täh? A:n sattuessa tuolla kikkerillä saattaa potit tulla kalliiks. Mua naurattaa nää pelaajat jotka orjallisesti seuraavat jonkun kirjan pelitapaa ( nyt en välttämättä tarkoita sinua ), yleensä vielä eivät osaa soveltaa sitä käytäntöön.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Erkka kirjoitti:
Pistä pystyyn vaan, vaikkei massiivista osanottoa olisikaan tiedossa.
Itsekin toipumassa Tukholman keikasta, joten tänään ei mihinkää...

klo 20:00 SnorkMaiden's tournament 5+0.50 $ Freezeout
No limit, blindien nousu normaali.
Salasanana on ja65
Jaksaisin ihmetellä, jos tuollainen turnaus kiinnostaisi jotakuta ylimääräistä.

Ja tuosta turnauksen nimestä joku nokkelampi saattaakin päätellä meikun nimimerkin.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joo, eihän tuosta Klanskyn pastesta edes löydy A4 offaria lähtökätenä. Käsitinkö väärin, vai puhutteko nyt kahdesta täysin eri asiasta?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ossi kirjoitti:
Joo, eihän tuosta Klanskyn pastesta edes löydy A4 offaria lähtökätenä. Käsitinkö väärin, vai puhutteko nyt kahdesta täysin eri asiasta?

Itse olen käsittänyt listan niin, että noilla kannattaa vielä pelata tiettyjen juttujen sattuessa kohdalleen. Kaikki jotka eivät löydä tuosta listalta eivät ole pelikelpoisia, jos pitää maksaa.

Itse en ole muuten lukenut yhtäkään pokerikirjaa, enkä taida edes lukea. Peliä pitää oppia lukemaan, ja siinä ei mitkään pokerikirjan neuvot auta.
Pöydän osaa kuka tahansa katsoa läpi myös ilman pokerikirjojen neuvoja, jos ei ole täysin saapas.
Ja tämä ei taasen tarkoita sitä, että pitäisin pokeria helppona pelinä. Päinvastoin, se on haastavin peli johonka olen törmännyt, ja sen takia olen siitä yrittänyt tietoa netin kautta hankkiakkin.
Mutta pelaamalla olen kuitenkin oppinut eniten.

Olen muuten mukana tämän päivän turnauksessa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
repe_joke kirjoitti:
Itse en ole muuten lukenut yhtäkään pokerikirjaa, enkä taida edes lukea. Peliä pitää oppia lukemaan, ja siinä ei mitkään pokerikirjan neuvot auta.

Itsekään en ole pahemmin kirjallisuuteen perehtynyt, mutta viitekehyksenä pidän kirjoja ihan hyvänä. Liian orjallisesti kirjaa noudattamalla kuitenkin tekee itsestään todella helposti luettavan pelaajan, mikä on kaikkea muuta kuin hyvä juttu. Kuitenkin peli perustuu mielestäni livenä 1/3 todennäköisyyslaskentaan, 1/3 tuuriin ja 1/3 psykologiaan. Netissä pelatessa todennäköisyyslaskennan merkitys kasvaa ja psykologian pienenee huomattavasti, sanoisin loppusuhteen olevan noin. 60%-30%-10%. Sinäänsä sanalla taito tarkoittaisin itse todennäköisyyslaskennan ja psykologian yhdistelmää.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Tässä yks hauska tarina joka tapahtui viistoista minuuttia sitten. Olin buttonina kädessä 42suited (min tykkään pelata noita käsiä, jos pääsen halvalla mukaan floppiin). Maksoin BB:n, small blind lähti pois ja BB checkas. Floppi oli 526, BB korotti taalan ja sillä oli jäljellä stäkissä about 14 taalaa. Kun olin huomannut, ettei se pelannut muuta kuin isot kortit ja korotti aina pre-flop jos kädessä oli pari (eli pelas ainoastaan parin parhaan ryhmän kortit), laitoin sit panokseksi 14 taalaa eli sille all-inin. Tiesin aivan tasan tarkkaan mitä kaverin kädestä löytyy ja että olin edellä paljon. Kaveri makso AQsuitedilla. Tässä vaiheessa prossat oli mulle 70-30. Eihän se saanu apuja turnilta tai riveriltä.

Sain sit kuulla melkein puolen tunnin ajan kuinka huonosti pelasin. Ei meinannu kaveri oikeasti tajuta kuinka paljon olin edellä flopin jälkeen ja kuinka tyhmän callin se oli tehnyt.

Tosin kolme kättä myöhemmin käteen herttaKQ ja flopista kaksi herttaa lisää. Sain myös sen akan kiinni flopista, joten ei näyttänyt pahalta.Panostin 3 taalaa värivedolla ja akkaparilla&kurkokickerillä. Yks maksaja. Tässä vaiheessa tein sitten sen ISON virheen. Kaveri checkas turnin ja minä kanssa. Riveri oli hertta. Eli väri kädessä, kurko isoin kortti. Kaveri heitti 20 taalan all-inin ja luulin että se bluffaa joten maksoin. Eihän sillä ollu kuin AJhertat kädessä. Ei edes vituttanut, joskus käy vaan paska säkä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
ApZu kirjoitti:
Sain sit kuulla melkein puolen tunnin ajan kuinka huonosti pelasin. Ei meinannu kaveri oikeasti tajuta kuinka paljon olin edellä flopin jälkeen ja kuinka tyhmän callin se oli tehnyt.

Itse sain myös kuulla yhdestä all innistä marmatusta kun vastustaja sen hävisi.
Kokeilin ihan semibluffina Q6suited korteilla all inniä.
No vain yksi katsoi ja hänellä AK eri maata. Ajattelin jo, että turnaus oli sitten tässä. No flopista tuli kuitenkin minulle kutonen avuiksi, ja kaverille ei mitään. Turn ja river ei muuttanut tilannetta ja voitin kutosparilla hänen AK kortit.

Seuraavan tunnin (tippumiseensa asti) tuo kyseinen kaveri jaksoi jauhaa tuosta kädestä, ja siitä mitenkä huonosti sen pelasin.
Kun muistitin hänelle, että voitin käden, ja hänen ei sitä olisi ollut pakko katsoa, niin marmatus vain paheni.

Näitä ei onneksi ole omalle kohdalleni hirveästi sattunut. Kyllä häviöt pitää ottaa kuin mies, vaikka kuinka olisi edellä pocket korteilla. Kun pelataan all in on aina tuurilla huomattava osuus, jos joku sen katsoo.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
JiVe kirjoitti:
Itsekin toipumassa Tukholman keikasta, joten tänään ei mihinkää...

klo 20:00 SnorkMaiden's tournament 5+0.50 $ Freezeout
No limit, blindien nousu normaali.
Salasanana on ja65
Jaksaisin ihmetellä, jos tuollainen turnaus kiinnostaisi jotakuta ylimääräistä.

Ja tuosta turnauksen nimestä joku nokkelampi saattaakin päätellä meikun nimimerkin.

Koittakaahan vielä muutama tulla mukaan, niin saadaan edes kunnon turnaus kasaan. Puolen tunnin päästä mennään. Tällä hetkellä neljä mukana.

EDIT: reilu viisi minuuttia aikaa... Tällä hetkellä yhdesän mukana
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös