Pokerikeskustelu

  • 903 315
  • 6 377

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Voi helskuta sentään. Illemmalla olisi varmuudella mukana turnauksessa. Eli jos joku haluaa taistella esimerkiksi tänään kello 23:n jälkeen. Nyt pitää yrittää tehdä duunia.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Toiseksi tultiin tällä kertaa. Miksi siinä viimesessä jaossa pitikin tulla vielä riverillä risti kakkonen, jolla toinen voitti värillä minun AA:n! Noh, kivaahan tuota oli pelata, varsinkin kun tänään tuntu olevan myös tuuria mukana.
 

jerry

Jäsen
Harri2001 kirjoitti:
Toiseksi tultiin tällä kertaa. Miksi siinä viimesessä jaossa pitikin tulla vielä riverillä risti kakkonen, jolla toinen voitti värillä minun AA:n! Noh, kivaahan tuota oli pelata, varsinkin kun tänään tuntu olevan myös tuuria mukana.

Ei toinen voittanut :P
Ihan hyvä peli oli joo, ja pari kertaa risti pelasti mut sua vastaan. Kerran aikaisemmin sun allinissa tasuri ristillä ja sitten viimeisessä jaossa.

Lisää näitä...
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihan mukavaa oli vaikka ihan ei rahasijoille päästy, ei 88 tällä kertaa pärjännyt AQ:lle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
repe_joke kirjoitti:
Oli muuten viimeinen kerta, kun pistän tänne mitään peliä nähtäväksi.

:D

Laitetaan nyt jotain muutakin, että ei mode-sedät suutu. Mitenköhän joku voi olla noin herkkänahkainen. Ketjun ideahan pitäis nimenomaan olla hanskoista keskustelu.

Ihan oikeasti ketään pokeria edes yhtään enemmän pelannut ei ole tippaakaan kiinnostunut kuinka joku vetelee ohi riverillä. Se on vaan niin uskomatonta, että pokeripalstat pursuaa bad beat-tarinoita. Pitäisi olla kaikille aivan selvää, että jos pelaa vaikka muutamankin tuhatta jakoa, niin totta kai joskus joku vie käden, vaikka on vain 2% mahdollisuus.
 

Afan

Jäsen
Itse olen tyytyväinen sekä räväkkään aloitukseeni että loppusijoitukseen, joka oli kolmas. Putoaminen sen sijaan oli nihkeämpi juttu, kun kaveri tuli riverillä ohi, mutta niinhän se usein menee...

PAFin ensikertalaisena grafiikka tuotti suuria ongelmia pelin seuraamisessa, vaikka loppua kohti alkoi jo tottua.

Näitä lisää!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Afan kirjoitti:
Itse olen tyytyväinen sekä räväkkään aloitukseeni että loppusijoitukseen, joka oli kolmas. Putoaminen sen sijaan oli nihkeämpi juttu, kun kaveri tuli riverillä ohi, mutta niinhän se usein menee...

Minullakin oli räväkkä aloitus, mutta loppu olikin sitten yhtä syöksykierrettä joka loppui sitten all inniin, jonka voittomahdollisuudet oli ehkä 10% luokkaa.

Mutta joo, ei auta itku markkinoilla. Ei sitä edelleenkään pärjää vain hissuttelemalla. Etenkin itse en pelaa kakkosijasta, vaan nimen omaan voitosta.

Pernikselle: Sä oot huono. Et osaa edes provota kunnolla. Ja siinä ei ole mitään ihmeellistä, että netti pursuaa bad beat tarinoita. Kirjoitetaanhan täällä hävityistä lätkämatseistakin paskaa rivitolkulla.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
JJ Harri2001:n QQ:ta vastaan All-In ja kolmantena laulukuoroon... Sitä ennen sivullekirjoittanutta vietiin kun märkää rättiä.

Näitä vois pelailla vaikka useamminkin.

Kolmen koplan finaaliakin tuli seurailtua sivusilmällä, vaan meni ohi. Jarvatsalon taktiikka oli lähellä onnistua ja hän tippui viimeisenä ennen palkintosijoja. Siinä loppupuolella tuo "finaalikolmikko" kävi yllättävänkin kovia taistoja ja hetken olin ihan varma, että kohta siinä ollaa AllInnissä ja Jarvatsalo jatkaa 75 merkillään palkintosijoille...
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
ApZu kirjoitti:
Tosin kolme kättä myöhemmin käteen herttaKQ ja flopista kaksi herttaa lisää. Sain myös sen akan kiinni flopista, joten ei näyttänyt pahalta.Panostin 3 taalaa värivedolla ja akkaparilla&kurkokickerillä. Yks maksaja. Tässä vaiheessa tein sitten sen ISON virheen. Kaveri checkas turnin ja minä kanssa. Riveri oli hertta. Eli väri kädessä, kurko isoin kortti. Kaveri heitti 20 taalan all-inin ja luulin että se bluffaa joten maksoin. Eihän sillä ollu kuin AJhertat kädessä. Ei edes vituttanut, joskus käy vaan paska säkä.

Kaveri saattoi lukea sut aika hyvin flop-panoksesta ja turnin checkistä, olettaa, että on olemassa mahdollisuus, että sinäkin vedit väriin. Siinä tapauksessa all-in ihan hyvin perusteltu, saattoi kuvitella, että todellakin maksat sen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Laitan sittenkin ainakin vielä tämän käden.
Kyseessä heads up.

PRE-FLOP
MattVike12 calls $10, Repe82 bets $20, MattVike12 calls $20.

FLOP [board cards 6D,4H,JD ]
Repe82 checks, MattVike12 bets $60, Repe82 calls $60.

TURN [board cards 6D,4H,JD,10D ]
Repe82 checks, MattVike12 bets $90, Repe82 bets $180, MattVike12 bets $180, Repe82 bets $1,260 and is all-in, MattVike12 calls $1,090 and is all-in.

RIVER [board cards 6D,4H,JD,10D,AC ]


SHOWDOWN
Repe82 shows [ 10C,10S ]
MattVike12 shows [ JS,7D ]
Repe82 wins $80, Repe82 wins $2,920.

Tämän käden jälkeen minua onniteltiin lämpimästä: "FUCKING FAGGOT!" kommentilla.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Solomon kirjoitti:
Kaveri saattoi lukea sut aika hyvin flop-panoksesta ja turnin checkistä, olettaa, että on olemassa mahdollisuus, että sinäkin vedit väriin. Siinä tapauksessa all-in ihan hyvin perusteltu, saattoi kuvitella, että todellakin maksat sen.

Juu niin varmaan, mut ei tota kättä voinut heittää pois. En mä ainakaan. Kaveri kumminkin maksoi flopin panostuksen pelkällä värivedolla ja ässäkickerillä. Ei siis millään muulla. Potti oli siinä vaiheessa vaivaiset kaksi puoli taalaa, niin aika suurella riskillä kaveri lähti maksamaan. Ja mikä on toisaalta todennäköisyys sille, että kahdella äijällä on käsissään isot hertat kuuden hengen pöydässä? No oppiipa tuostakin jotain uutta, eli ei ilmaista checkiä turnilla :). Mutta hyvin se bettas sen, vaikutti justiinsa sellaiselta "ryöstänpä tuon ison potin"-betsiltä. Luulin että kaverilta löytyis joko kolmoset tai kaksi paria.

Kohta alkais kolmannen vaiheen satelliitti kohti WPT:tä. Voitin eilen pari pikkusatelliittia peräkkäin isommasta joukosta. 15 pelaajaa ja panoksena 760 taalan entry satelliittifinaaliin ja toiseksi tulleelle 430 taalaa. Jos vaikka pääsis toiseksi ni ois hyvä.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
repe_joke kirjoitti:
Laitan sittenkin ainakin vielä tämän käden.
Kyseessä heads up........

Toi MatVike pelas ton päin helv...varsinkin ton sun all-inin kutsuminen tohon pöytään tuolla J7 oli aika uskaliasta, ois vaan kuitannut tappionsa ja foldannut. Mut hyvin sä sait sen tohon betsaukseen mukaan.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
ApZu kirjoitti:
No oppiipa tuostakin jotain uutta, eli ei ilmaista checkiä turnilla :).

No jaa, tuo oppi sun pitää saada jostakin muualta kuin tuosta pelistä, jos pelkästään pelin lopputulosta ajatellaan. En usko, että olisit turnilla uskaltanut panostaa niin paljon, etteikö kaveri sitä vedollaan olisi maksanut.
 

jerry

Jäsen
Tuota noin..

Kukas se sanoikaan tossa jatkoajan turnauksessa että pelattiin repen kanssa molemmat väärin se yksi käsi?

Niinhän me kirjojen mukaan tehtiinkin, niin kuin itsekin totesin pelissä, mutta silläkin sai rahaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Hitto pelasin äsken kyllä erikoisimman turnauksen ikinä.
Alkuun meni ihan ok. Sitten QQ:lla all in, jonka hävisin, ja minulle jäi 60 pelimerkkiä.
Lopulta olin kuitenkin turnauksessa kakkonen, ja pitkän aikaa jopa chipleader.
Aika uskomaton nousu omalta kohdaltani.
 

Järvätsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NyR
JiVe kirjoitti:
JJ Harri2001:n QQ:ta vastaan All-In ja kolmantena laulukuoroon... Sitä ennen sivullekirjoittanutta vietiin kun märkää rättiä.

Näitä vois pelailla vaikka useamminkin.

Kolmen koplan finaaliakin tuli seurailtua sivusilmällä, vaan meni ohi. Jarvatsalon taktiikka oli lähellä onnistua ja hän tippui viimeisenä ennen palkintosijoja. Siinä loppupuolella tuo "finaalikolmikko" kävi yllättävänkin kovia taistoja ja hetken olin ihan varma, että kohta siinä ollaa AllInnissä ja Jarvatsalo jatkaa 75 merkillään palkintosijoille...

Näinkö siinä meinaskin käydä, olisin kyllä voinut säälistä saada rahaa :)

Meikäläisellä meinaan siinä pelin alkupuolella kone alkoi niin sekoilemaan, että jäi koko turnaus väliin, joten olkaa hyvät vaan ilmaisista dollareista. Ehkä ens kerralla sitten pääsen pelaamaan myös enkä pelkästään maksamaan.

Koska olis mahdollisesti seuraavaa peliä?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
ApZu kirjoitti:
Juu niin varmaan, mut ei tota kättä voinut heittää pois. En mä ainakaan. Kaveri kumminkin maksoi flopin panostuksen pelkällä värivedolla ja ässäkickerillä. Ei siis millään muulla.
Lasketaanpas. Siis VAIN ässäkicker ja värin veto. Vaivaiset 12 outtia. Siis oikeasti, kaverilla oli aivan loistava käsi. Yli 25% mahdollisuus onnistua.
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paffin kautta on tullut pokeria pelailtua. Kiinnostaisi nuo turnajaiset jos vain osaisi. Mikäs niissä on amatööreille hinta/miten tuo ylipäätänsä toimii?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tässäpä lisää ihmeteltävää:


Seat 9: Repe82 ($2,885 in chips)

ANTES/BLINDS
Tequila40 posts blind ($25), ruggit posts blind ($50).

PRE-FLOP
alphaolle folds, Repe82 calls $50, colargold folds, Scroteey folds, jtools bets $100, Blackmoore folds, kemot folds, Tequila40 folds, ruggit calls $50, Repe82 calls $50.

FLOP [board cards 8D,9C,8C ]
ruggit checks, Repe82 checks, jtools checks.

TURN [board cards 8D,9C,8C,QH ]
ruggit checks, Repe82 bets $100, jtools bets $200, ruggit calls $200, Repe82 bets $2,685 and is all-in, jtools calls $768 and is all-in, ruggit folds.

RIVER [board cards 8D,9C,8C,QH,9S ]


SHOWDOWN
Repe82 shows [ JS,10H ]
jtools shows [ KD,KH ]
Repe82 wins $1,817, Repe82 wins $2,461.

Kirjojen mukaan minun ei olisi pitänyt katsoa koko floppia, mutta katsoimpa kuitenkin. Sen jälkeen sai ilmaisen turnin, joka oli ratkaiseva omalta osaltani.
Hyvä pocket pair johtaa tyhmiin liikkeisiin. Myös omalta kohdaltani.

Ensi kerralla pitää varmaan laittaa hävitty käsi :) Niitä on meinaan voitettuja enemmän.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
repe_joke kirjoitti:
Kirjojen mukaan minun ei olisi pitänyt katsoa koko floppia, mutta katsoimpa kuitenkin. Sen jälkeen sai ilmaisen turnin, joka oli ratkaiseva omalta osaltani.
Tästähän täällä on väännetty oikein kunnolla. Itse pidän TJ:llä 2 x BB:n katsomista järkevänä riippuen omasta stackista ja blindien suuruudesta. Tässä tapauksessa ihan ok.

repe_joke kirjoitti:
Hyvä pocket pair johtaa tyhmiin liikkeisiin. Myös omalta kohdaltani.
Suoran osuessa TJ:llä pääsee naulaamaan slouvaavia monstereita, jotka floppaavat setin. Tässä tapauksessa KK:n pelaaja tarjoili itselleen ongelmia slouvaamalla preflopissa. Kun pöydässä oli suoran, kolmosten ja jopa täyskäden mahdollisuudet, ei äijän olisi ikinä pitänyt katsoa tota all-inniä. Monstereista luopuminen on monille vähän kokeneemmillekin pelaajille vaikea paikka.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Hohhoijaa. Kirjoittaja toisensa jälkeen alleviivaa että miten "kirjojen mukaan minun ei olisi pitänyt olla edes mukana, mutta hähhähhää, voitinpä siltikin..."

Koska varsinkin yksi kirjoittaja tuntuu olevan suurin piirtein Euroopan herkkänahkaisimpia rakentavan kritiikin suhteen, niin tuskinpa hänelle on seuraavallakaan kauheasti painoarvoa - mutta toivottavasti he miettivät hetken asioita kenellä on tarkoituksena oppia lisää pelistä ja tarkoituksena kehittää peliään muullakin tavalla kuin pelaamalla.

Eli siis repe, mitä sä tuossa nyt pelaat? Vissiinkin sit 'n go:ta tai MTT:ta, ettet ihan kuitenkaan 25/50 NL:aa? Ennen kun hanskoja pastetaan, niin suosittelisin vahvasti ensin kertomaan että mikä peli on kyseessä, ennen kuin kukaan voi vedellä minkäänlaisia johtopäätöksiä. Sittariturnausstrategia, monen pöydän turnausstrategia ja käteispelistrategia kuitenkin eroavat toisistaan huomattavasti.

Ei silti niin huomattavasti, ettäkö ensimmäisestä positiosta JT offarilla pelaaminen olisi kannattavaa. Syistä että:

a) Koska pelaat hanskaa ensimmäisestä positiosta ja vielä no limitissä, niin on jokseenkin todennäköistä että joudut heittämään paskasi pois korotusta vastaan. Murmelille tiedoksi, että tuo hanska on kuitenkin NL eikä fixediä, joten yhden yksikön beteistä ei tarvitse puhua.

b) JT on ainoastaan JT. Jos saat jätkän kiinni kärkiparina, et voi huoletta painella sillä menemään koska T on huono kikkeri. Sama homma päinvastoin. Toiselta suunnalta tarkisteltuna kärkiparia ei aina kannata ihan ensimmäiseen reissuun poiskaan heittää, joten JT:n pelaaminen voi käydä sinulle kalliiksi.

c) Suora tietysti osuu joskus, mutta harvoin. Varsinkin jos pelaat sittaria, niin JT:lla etupositiosta maksu on todella kuolleena syntynyt idea. Tietysti jos saat flopattua suoran niin tottakai sulla on mahdollisuus saada joku jamppa katki, kuka on flopannut vähän vähemmän mitä sinä. Ainoa vaan, että floppaat sen suoran saatanan harvoin ja silloinkin kun floppaat, niin sulla ei ole mitään takuita siitä että saat jonkun jannun suorallasi katki.

En sano etteikö JT:ta voisi jostakin positiosta pelata, esimerkiksi buttonilta stiilatakseen blindit se on mielestäni ihan ookoo. Tai sitten todella löysässä ja passiivisessa pelissä, jossa korottamattomassa potissa kuusi+ jannua näkee flopin.

- - -

Pokerinpelaajien yksi suurimmista yleisistä heikkouksista on se, että todella monet (erityisesti nettipelaajat) luulevat olevansa maailman parhaita pelaajia ja siksi käsistä keskusteleminen ei ole heidän mielestään tärkeätä. Siihen vielä kun heitetään pieni marttyyriasenne päälle, niin tällä pokerinpelaajalle ainoa mahdollisuus kehittyä on kantapään kautta. On kuitenkin aivan turhaa rahanhukkaa kuitenkin alkaa opetella selviä asioita (kuten JT:n pelaamista utg:sta) vain siksi, että niillä voittaa todella harvoin isoja potteja.

- - -

Pokeri on osaltaan matematiikkaa, jossa minä olen todella huono, mutta koska isot pojat ovat hyviä niin minä peesailen rauhassa heitä. Jos Sklansky perustelee matemaattisesti miten JT:n pelaaminen limittipelissä utg:sta on huono juttu, niin kyllä mä sitä uskon, koska käyrät näyttää selvästi että sen pelaaminen on -ev. En ala suotta matemaattisia totuuksia vastaan taistella, koska se on täysin turhaa ajanhukkaa. Eipä sikäli, enpä muutenkaan tajua fixedistä juuri mitään, joten uskon mielelläni niitä ketkä siitä ovat vuosi toisensa jälkeen tehneet voitollista peliä.

- - -

Suosittelen aloittelijoille kirjallisuuteen tutustumista, sillä siinä säästää oppirahoja aika helvetisti. Paitsi että ne opettavat itse peliä, niin suurempi hyöty ainakin itselleni oli oikeanlaisen ajattelutavan löytäminen. Kirjat opettavat tight/aggressive peliin, joka on aloittelijalle helppo tapa aloittaa voittavan pelin oppiminen. Siitä voi sitten lähteä kehittämään peliään haluamaansa suuntaan, mutta kannattaa ensin opetella voittamaan pokerissa ns. perustyylillä alhaisilla panostasoilla, jotta sen jälkeen voi luottaa siihen, että pystyy hakemaan alhaalta uudet nousut jos tasoa ylempänä ei homma sujukaan entiseen malliin.

Oman pelin kehittämisellä tarkoitan sitä, että sitten voi alkaa etääntyä kirjojen opeista hiljalleen ja kun on pokeria tullut jonkin verran pelattua, vastustajia osaa lukea jo paremmin ja yhä useammin on oikeassa mitä kaverilla on hanskassaan. Minä en ole vielä kaksinen vastustajan lukija, mutta pelaamallahan sitä kehittyy ja pelaaminenhan se kaikista parasta opettelua on. Pointti vain on se, että halvemmillakin oppirahoilla pääsee kuin ensin pari tonnia pöydissä häviämällä.

Perusteokset Sklanskyn Theory of Poker ja Winning Small Stakes Holdem ovat molemmat varsin hyviä opuksia, joista itse sain aggressiivisen ajattelutavan ja tajusin, että caller in poker is a loser in poker. Ellei englanti taitu, niin eiköhän tuo Pyysingin Pokerin käsikirjakin ihan ookoo ole. En ole tosin itse lukenut.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Noose kirjoitti:
Hohhoijaa. Kirjoittaja toisensa jälkeen alleviivaa että miten "kirjojen mukaan minun ei olisi pitänyt olla edes mukana, mutta hähhähhää, voitinpä siltikin..."
Valitsemalla ne kädet jotka tänne laittaa tuota pääsee harrastamaan. Ei tämä nyt niin vakavaa kuitenkaan ole.

Noose kirjoitti:
Koska varsinkin yksi kirjoittaja tuntuu olevan suurin piirtein Euroopan herkkänahkaisimpia rakentavan kritiikin suhteen, niin tuskinpa hänelle on seuraavallakaan kauheasti painoarvoa - mutta toivottavasti he miettivät hetken asioita kenellä on tarkoituksena oppia lisää pelistä ja tarkoituksena kehittää peliään muullakin tavalla kuin pelaamalla.

Elikkä ensiksi on yksi kirjoittaja Euroopan herkkänahkaisin (tiedän, että tarkoitat minua), ja sitten kuitenin lopuksi puhutaan monikossa, että toivottasti miettivät tätä.
Minulla ei ole jakomielitautia, joten kerro suoraan kellekkä viestisi kohdistat.

Noose kirjoitti:
Eli siis repe, mitä sä tuossa nyt pelaat? Vissiinkin sit 'n go:ta tai MTT:ta, ettet ihan kuitenkaan 25/50 NL:aa? Ennen kun hanskoja pastetaan, niin suosittelisin vahvasti ensin kertomaan että mikä peli on kyseessä, ennen kuin kukaan voi vedellä minkäänlaisia johtopäätöksiä. Sittariturnausstrategia, monen pöydän turnausstrategia ja käteispelistrategia kuitenkin eroavat toisistaan huomattavasti.

Kyseessä oli turnaus, jossa oli about 150 pelaajaa. Johtopäätökset tuostakin kädestä voi vetää, vaikka kyseessä olisi kotona pelatusta kännikädestä.

Noose kirjoitti:
Ei silti niin huomattavasti, ettäkö ensimmäisestä positiosta JT offarilla pelaaminen olisi kannattavaa. Syistä että:

a) Koska pelaat hanskaa ensimmäisestä positiosta ja vielä no limitissä, niin on jokseenkin todennäköistä että joudut heittämään paskasi pois korotusta vastaan. Murmelille tiedoksi, että tuo hanska on kuitenkin NL eikä fixediä, joten yhden yksikön beteistä ei tarvitse puhua.

b) JT on ainoastaan JT. Jos saat jätkän kiinni kärkiparina, et voi huoletta painella sillä menemään koska T on huono kikkeri. Sama homma päinvastoin. Toiselta suunnalta tarkisteltuna kärkiparia ei aina kannata ihan ensimmäiseen reissuun poiskaan heittää, joten JT:n pelaaminen voi käydä sinulle kalliiksi.

c) Suora tietysti osuu joskus, mutta harvoin. Varsinkin jos pelaat sittaria, niin JT:lla etupositiosta maksu on todella kuolleena syntynyt idea. Tietysti jos saat flopattua suoran niin tottakai sulla on mahdollisuus saada joku jamppa katki, kuka on flopannut vähän vähemmän mitä sinä. Ainoa vaan, että floppaat sen suoran saatanan harvoin ja silloinkin kun floppaat, niin sulla ei ole mitään takuita siitä että saat jonkun jannun suorallasi katki.

En sano etteikö JT:ta voisi jostakin positiosta pelata, esimerkiksi buttonilta stiilatakseen blindit se on mielestäni ihan ookoo. Tai sitten todella löysässä ja passiivisessa pelissä, jossa korottamattomassa potissa kuusi+ jannua näkee flopin.

- - -

a) Olisin heittänyt paskani pois, jos olisi pistetty kunnon korotus, eikä kokeilu lähteekö ketään mukaan. Pienin mahdollinen korotus on turhaa, jos joku on maksanut blindin.

b)Tuossa kyseisessä pelissä ei tullut pareja, joten turhaa vikinää. Tosin ymmärrän pointtisi täysin. JJ on vain JJ, ja sillä ei olisi pärjätty KK vastaan, joka kaverilla tuossa kyseissä pelissä oli kädessä.

c)Minun tarvitsi maksaa vain yksi korotus ja sekin ennen floppia. Sen jälkeen sain checkata ilmaisen suoran. En olisi maksanut kuin minimi korotuksen tuossa tilanteessa.
Loppu muiden pelaajien liikkeistä onkin taas aika turhaa, koska niiihin ei voi vaikuttaa. Suorakin on kuitenkin vain suora, ja joskyseessä ei ole edes isoin suora, niin tappiokin on vielä aika todennäköinen.


Noose kirjoitti:
Pokerinpelaajien yksi suurimmista yleisistä heikkouksista on se, että todella monet (erityisesti nettipelaajat) luulevat olevansa maailman parhaita pelaajia ja siksi käsistä keskusteleminen ei ole heidän mielestään tärkeätä. Siihen vielä kun heitetään pieni marttyyriasenne päälle, niin tällä pokerinpelaajalle ainoa mahdollisuus kehittyä on kantapään kautta. On kuitenkin aivan turhaa rahanhukkaa kuitenkin alkaa opetella selviä asioita (kuten JT:n pelaamista utg:sta) vain siksi, että niillä voittaa todella harvoin isoja potteja.
Itse en todellakaan kuvittele olevani hyvä pelaaja. Ja keskustelen mielelläni omasta pelaamisestani.
Mutta näiden yksittäisten käsien perusteella se on turhaa, koska olen valikoinut tänne pistämäni kädet aika tarkkaan.

Ja sinun tekstisi perusteella minä en tehnyt edes virhettä. Omasta mielestäni tuossa kädessä, joka täällä oli esillä, josta tämä keskustelu sai kimmokkeen KK pocket pairin omistajan olisi pitänyt laittaa tarpeeksi iso korotus karkoittaakseen muut pois.
Itse en olisi maksanut edes 100 korotusta.

Itse pistin AA:lla all in samassa turnauksessa, ja sen lähti katsomaan AK:n omaava pelaaja. No pöytään ei tullut mitään, ja täten keräsin chipsit itselleni.
Tarpeeksi suuri korotus kyllä takaa sen, että JT:llä ei lähdetä sitä katsomaan.

Loppu olikin hyvää tekstiä, ja allekirjoitan sen täysin. Ei varmasti ole haitaksi lukea kirjoja ja hankkia tietoa.
Tosin nettipokerissa niistä on todella vähän hyötyä, etenkin halvoissa turnauksissa. Niissä riittää aina näitä, jotka luottavat tuuriinsa, ja joskushan niilläkin natsaa kohdalle. Ei se ole kertaakaan ollut mukavaa, kun turnilla tai riverilla tullaan ohi semmoisella kädellä, jota ei alunperin olisi minkään opuksen mukaan pitänyt edes katsoa.


P.S. Pistäppä vielä lista niistä, jotka ovat pistäneet: "kirjojen mukaan minun ei olisi pitänyt olla edes mukana, mutta hähhähhää, voitinpa siltikin..."
Mielestäni niitä ei paljon ole.
 

luistimet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Darlington FC
repe_joke kirjoitti:
Tässäpä lisää ihmeteltävää:
Kirjojen mukaan minun ei olisi pitänyt katsoa koko floppia, mutta katsoimpa kuitenkin. Sen jälkeen sai ilmaisen turnin, joka oli ratkaiseva omalta osaltani.
Hyvä pocket pair johtaa tyhmiin liikkeisiin. Myös omalta kohdaltani.

Pistä toki myös merkille, että pöydässä oli pari, ja olet auttamatta perässä flopilla 99 ja turnilla myös QQ, jonka moni pelaa ennen floppia samalla tavalla kuin kunkutkin. Parin ollessa pöydässä ei suora olekaan mikään onni ja autuus.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
luistimet kirjoitti:
Pistä toki myös merkille, että pöydässä oli pari, ja olet auttamatta perässä flopilla 99 ja turnilla myös QQ, jonka moni pelaa ennen floppia samalla tavalla kuin kunkutkin. Parin ollessa pöydässä ei suora olekaan mikään onni ja autuus.

Ei ole ei. Itse tein ratkaisuni, ja en olisi sitä katunut, vaikka täysikäsi olisi paljastunut. Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

Tosin edelleenkin olen sitä mieltä, että ennen floppia pitää isolla parilla tehdä niin iso panostus, että sitä ei katsota toivotaan toivotaan korteilla. Mitä useampi katsoo flopin sitä huonommaksi sinun hyvä pocket pair käy.

Ja kuten olen aikaisemmin todennut, niin all inneissä on myös tuurilla oma osuutensa. Harvemmin niitä kuitenkin tehdään riverin jälkeen, jolloinka voi olla jossain tapauksissa jo varma voitostaan.
Tai on itse niitä en ole juurikaan nähnyt riverillä.


Peli on kyllä sikäli mielenkiintoinen, että se herättää keskustelua teki siinä miten vain.
Ehkä se vain kertoo siitä, että ei ole yhtä oikeaa tapaa pelata hold'emia.

Ja kyllähän nuo parhaatkin sanovat, että tuurilla on myös merkitystä hyvässä turnauspelaamisessa. Tosin sanovat myös, että omaan onneensa pystyy vaikuttamaan. Ehkä se on sitten sitä taitoa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
repe_joke kirjoitti:
Peli on kyllä sikäli mielenkiintoinen, että se herättää keskustelua teki siinä miten vain.
Ehkä se vain kertoo siitä, että ei ole yhtä oikeaa tapaa pelata hold'emia.

Yhtä oikeaa ei ole, mutta paljon selvästi vääriä on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös