Pokerikeskustelu

  • 904 020
  • 6 377
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Hauptmann kirjoitti:
28.1. on kyllä sunnuntai. Itsellänikin on lippu tuolloin 100 000€ turnaukseen. Hyvällä tuurilla pääsee pelaamaan 8 tuntia (20.15-4.XX).
Niinhän tuo onkin. Erehdyksessäni muistin päivän väärin. Syytä olisi tuo päivämäärä muistaa, sillä silloin on vaimoni ja tyttäreni syntymäpäivä...

Voitto pitänee siis ottaa ja ostaa kunnon synttärilahjoja.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No niin, moniko teistä pystyy foldaamaan naulat preflop, kun ollaan bubblessa, positio UTG ja oma stack on alle keskiarvon?
Kysymys on oikeastaan retorinen, sillä kyselen ihan vain huvin vuoksi, sillä tottakai hilut keskelle kuuluu laittaa ja sitten hävitä riverillä miehekkäästi vastaan tulleelle KK:lle ja seuraavassa jaossa all in pelkästään blindien suuruudesta. Tiedän kyllä, että 4/5 jakoa suunnilleen olisin voittanut, mutta kyllähän häviö aina harmittaa. Nyt kuitenkin vähän enemmän koska voittamalla tuon olisi muutama satalappunen ollut "varma"
 
Viimeksi muokattu:

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Kyllä Sportingbetillä poijat osaa pelata. Äsken istuin pöydässä toista kättäni ja kuvan kaltainen tilanne tuli vastaan. Tuossa riverillä minä korotin ensimmäisenä 1,8$:n, perässä oleva pelaaja korotti 3,6:n ja tuo yksi sankari 7,3$:n. Siihen oli sitten minulla ilo lyödä all-in, jonka molemmat luonnollisesti katsoivat. Tuon vasemmalla puolella istuvan kortteja ei näytetty, mutta oikealla ylhäällä oli kädessä 99. Tuon jälkeen kaikki kolme kädessä mukana ollutta pelaajaa nousi pöydästä pois. Huomasin jo muuten ensimmäisessä jaossa, että tuo vasemmalla istunut kaveri näytti olevan melko agressiivinen. Onneksi sama tahti jatkui.
 

Liitteet

  • nelosilla_rahaa_2.JPG
    nelosilla_rahaa_2.JPG
    79,7 KB · kertaa luettu: 672
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Pelasin eilen 6 tuntia häviten jokaisen pf all-inin. 17. viimeisestä preflop all-inistä olen hävinnyt 14, yhden splitannut [KK vs KJo (!)] ja voittanut kaksi. Joukossa yksi coinflip surkeasta 20BB:n potista, jonka voitin, muissa olen ollut suosikkina väh. 67%. AA:lla olen hävinnyt 4 kertaa full stackin, kaksi kertaa 88% suosikkina ja toiset mokomat 93%:n suosikkina. Hiemanko alkaa homma jo korpeamaan.

Tällaisia tilanteita en voi itsekään enää hävitä.

Party Poker
No Limit Holdem Ring game
Blinds: $0.10/$0.25
6 players

Stack sizes:
UTG: $36.78
UTG+1: $5.95
CO: $23.17
Button: $14.09
SB: $35.70
Hero: $29.80

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with qd qh
UTG calls, 2 folds, Button calls, SB raises to $1.5, Hero raises to $5, 2 folds, SB calls.

Flop: 7d 3c 3s ($10.5, 2 players)
SB bets $19.5, Hero raises all-in $24.8, SB calls.

Turn: 6s ($60.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $60.1)

River: 7h ($60.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $60.1)

Results:
Final pot: $60.1
SB shows 5c 2c
Hero shows Qd Qh
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Dynamo kirjoitti:
Ladbrokesilla olen pelaillut, välillä tekisi mieli käydä vähän muuallakin. Onkos teillä kokemusta unibetistä? Minkälainen pelaajien taso siellä kokemuksienne mukaan on? Onko tuo unibetin tarjous oikeasti hyvä, vai näyttääkö se vaan siltä?
http://fi.unibet.com/punter/index.j...and250&tduid=141db317acd5f554e6f3055cf6bd1c0f

Kyllähän tuo tarjous on ihan siedettävä. Yhden pisteen sai muistaakseni potista, josta rakea menee vähintään $0,25. Unibethan on Priman verkossa eli ei mitkään löysimmät pelit verkossa todellakaan.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
tty_01 kirjoitti:
No niin, moniko teistä pystyy foldaamaan naulat preflop, kun ollaan bubblessa, positio UTG ja oma stack on alle keskiarvon?
Kysymys on oikeastaan retorinen, sillä kyselen ihan vain huvin vuoksi, sillä tottakai hilut keskelle kuuluu laittaa ja sitten hävitä riverillä miehekkäästi vastaan tulleelle KK:lle ja seuraavassa jaossa all in pelkästään blindien suuruudesta. Tiedän kyllä, että 4/5 jakoa suunnilleen olisin voittanut, mutta kyllähän häviö aina harmittaa. Nyt kuitenkin vähän enemmän koska voittamalla tuon olisi muutama satalappunen ollut "varma"

Itse olen foldannut naulat seuraavassa tilanteessa. Pelattiin turbo-sittaria ja jäljellä 5 pelaajaa. Olin juuri palauttanut itseni henkiin viemällä oman BB:n pelin. Sitten SB:iin pamahti AA.

Edellä kuitenkin kaikki 3 edeltävää kaveria vetivät all-in, yhdelle jäi jotain hiluja jäljelle. Mietin, että tuollaisessa tilanteessa olen jo varmasti rahoilla, koska kaksi vähintään putoaa, jos ei mitään ihmetasureita tule, ja että tuossa vaiheessa turboja porukka alkaa vedellä all-in, jos kädestä vain löytyy se ässä (A5, A6, A7, A8 jne.), joten päättelin, että ainakin yksi A on jollain noista kolmesta kädessä -> sinne lähti meikäläisen AA.

Tuossa oli tosin suht iso potti kyseessä ja blindit nousseet jo sellaiseen luokkaan, että oma stäkki ei kestäisi montaa kierrosta ilman voittoja, mutta kun kyseessä oli kuitenkin ihan oikeaa rahaa niin en millään saanut itselleni todistettua, että pitäisi tuossa tilanteessa lähteä kokeilemaan kestääkö ne naulat kolmea muuta vastaan. Eivätkä olisi kestäneet, koska 77:lla mukaan lähtenyt kaveri veti flopppiin heti kolmannen seiskansa ja se yksi ässäkin oli siellä yhdellä kädessä eikä sitä yhtä puuttuva A:ta koskaan näkynyt.

Lähdin kyseisestä sittarista lopulta kuitenkin kolmantena.

Eilen tuli nähtyä tähän astisen lyhyehkön pokeriurani uskomattomin comeback sittarissa, kun kaveri, jolle jäi all-in callaamisen jälkeen enää 20 chipsiä jäljelle, vei 6-7 all-inia peräkkäin ja nousi kirkkaaseen johtoon.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
tty_01 kirjoitti:
No niin, moniko teistä pystyy foldaamaan naulat preflop, kun ollaan bubblessa, positio UTG ja oma stack on alle keskiarvon?

Hyvä, että on retorinen kysymys, koska UTG:sta nauloja on mahdoton kipata.

Kerran olen buttonilta naulat kipannut pf, koska olin satelliitin short stack bubblessa (siis mukana muistaakseni 9 pelaajaa, 8 parasta jatkoon) ja edellä oli kolme all-inia (mikä on muuten erittäin harvinaista tuossa tilanteessa). Siitä sitten yksi pihalle ja jatkopaikka taskuun. Ei olisi muuten naulat kestäneet tuotakaan vaan olisin all-inilla jäänyt yhdeksänneksi.

Kuinka moni pystyy kippaamaan flopatun värisuoran turnilla? Sekin on tehty. Taskussa 8c9c, flop oli TcJcQc -> turnilta Kc ja olin aivan varma, että vihulla on Ac kädessä.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Näin eilen tilanteen, jossa pöytä Tc Qc As Kc Ac, riverillä lyönti, yksi iso all-in ja toiselta maksu all-iniin. Maksajalla luonnollisesti vain nutsitäkäri.

Kuinkakohan usein riverillä ison lyönnin maksaja voittaa potin? Small Stakesissa varmaan 5-10%.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ylilyönti, paras lyönti.

Pikku MTT. Blindit 100-200 Avasin QQ:lla etupellosta normaalilla 3x lyönnillä. Pari maksua. 2100 potissa. Q73 floppi kaikki eri maata. Katselin että tästä ei kunnon pottia saa aikaiseksi. Ja survaisin noin 6000 merkkiäni keskelle. Ensimmäinen maksaja kippasi nopeasti. Toinen pohti hetken ja maksoi noin 4000 merkkiään. 22:lla. Oli varmaan nähnyt että AK:lla on joku joskus tehnyt saman liikkeen. Heh.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Milhouse Nixon kirjoitti:
Kuinkakohan usein riverillä ison lyönnin maksaja voittaa potin? Small Stakesissa varmaan 5-10%.
Minua hämmästyttää paljon enemmän se, miten usein small stakesissa näkee tilanteen, missä pöydässä on esim. QQJxx ilman vetoja ja edestä vedetään all-in jollain KJ:llä. Ja sitten Qx ottaa tyynesti hilut kotiin. Samaten AQJTx ja QJ vetää all-in. Vain hävitäkseen kallelle.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Leon kirjoitti:
Minua hämmästyttää paljon enemmän se, miten usein small stakesissa näkee tilanteen, missä pöydässä on esim. QQJxx ilman vetoja ja edestä vedetään all-in jollain KJ:llä. Ja sitten Qx ottaa tyynesti hilut kotiin. Samaten AQJTx ja QJ vetää all-in. Vain hävitäkseen kallelle.
Itselläni oli eilen NL25:ssä tilanne, jossa turnilla olin saanut nutsisuoran AJQT-pöydässä, kaksi pataa. Löin ja vihu korotti. Ajattelin vain maksaa, koska molemmilla oli 50$:n stackit ja K:han sillä vihulla oli oltava. Mitä turhia antaa raken syödä liikaa. Riverillä tuli kolmas pata. Check-callasin vihun AT:n!

Samaa kaveria vastaan myöhemmin pöytä KT64A ei väriä, itselläni QJ. Löysästi löin vedolla määränpäähän. Löin riverissä, vihu korotti ja nyt 4$:n pottiin laitoin 15$ lisää. Vihu maksoi K6:lla! Olisikohan 30$:n all-in mennyt läpi?
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Leon kirjoitti:
Minua hämmästyttää paljon enemmän se, miten usein small stakesissa näkee tilanteen, missä pöydässä on esim. QQJxx ilman vetoja ja edestä vedetään all-in jollain KJ:llä. Ja sitten Qx ottaa tyynesti hilut kotiin. Samaten AQJTx ja QJ vetää all-in. Vain hävitäkseen kallelle.

Itsellä tänään seuraava tilanne :

Minun lisäkseni yksi vihu mukana ja itselläni taskussa 9Ts.

Turnilla pöytä näytti seuraavalta : 6728rb johon olin lyönyt hieman alle potillisen, vihu menee välittömästi all-in ja maksan tyytyväisenä. Riveriltä K ja vihu näyttää 55. En ehkä itse menisi all-in 'pohja'suoran vedolla vihun lyötyä potillisen tuohon pöytään. Ja tasohan oli NL 50 pokerihuoneella.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kiinnostaisi tietää tarkemmin nuista "Sidebetseistä" mitä pelaajat näyttävät ahkerasti harrastavan nuissa High Stakesin jaksoissa. En löytänyt pikaisesti googlettamalla oikein mitään hyvää sivustoa jossa nuista kerrottaisiin tarkemmin. Kiinnostaisi tietää mitkä ovat yleisimmät sidebetsit jne jotta voisi kokeilla nuita joskus kaveriporukan livepeleissä.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
V-man kirjoitti:
En löytänyt pikaisesti googlettamalla oikein mitään hyvää sivustoa jossa nuista kerrottaisiin tarkemmin. Kiinnostaisi tietää mitkä ovat yleisimmät sidebetsit jne jotta voisi kokeilla nuita joskus kaveriporukan livepeleissä.

Tässä on jotain noista isojen pelien prop beteistä.
 

Morgoth

Jäsen
vihreää kirjaa (jonossa odottelemassa on vielä Caron tellikirja ja Gordonin pieni sininen kirja), minkä lisäksi olen tässä pelannut muutaman isomman turnauksen.

Tuo Gordonin sininen kirja on mulla lueskelussa parhaillaan. Olen tykänyt. Huomattavasti ainakin kevyempää luettavaa kuin Skanslyn No Limit-kirja, jonka voisi ehkä myös kerrata myös uudestaan. Eniten kuitenkin koen, että olen oppinut pokeria Harringtonin turnauskirjoista. Vallan mainioita opuksia.

Jos haluat pärjätä turnauksissa, sinun pitää välttää coinflippejä, joissa oma turnauksesi on uhattuna.

Harvoinpa se nyt vain onnistuu käytännössä missäkään turnauksessa.

Joskus niitä on pakko ottaa, mutta silloin pelaat vain, jos vastustajasi on short stack ja sinulla on mahdollisuus puskea hänet ulos turnauksesta.

Isolla stäkillä voi tietysti katsoa ministäkkien all-in:it melkein omista korteista riippumattakin eikä tarvita edes mitään coinflippiäkään vaan melkein kortit kuin kortit riittää.

Lähes aina hyvällä lähtökädellä kuitenkin on mahdollisuus nähdä floppi ja sen jälkeen vasta päättää, miten edetään.

Stäkin ollessa pieni suhteessa blindeihin vain on järkevämpää melkeinpä mennä all-in jo preflop hyvilläkin korteilla, koska sulla ei välttämättä ole enää varaa foldata niitä, vaikka floppi ei mitenkään osuisi.

Jos olet valmis lähtemään coinflipiin, pidä huolta siitä, että olet se, joka lyö ensin. Älä koskaan lähde maksamaan, jos epäilet coinflipiä ja jos siinä tapauksessa coinflipille ei anneta loistavia pottikertoimia.

Mun mielestä noinkaan tiukasti ei voi pelata tai pitää ottaa huomioon mikä on tilanne turnauksessa. Ehkä itse olen vähän turhankin gambler, mutta MTTssä kuitenkaan vain kärki saa hyvät rahat ja joskus on vain riskin arvoista mennä coinflippiin ja pedata itselleen hyvät asemat esim. finaalipyötään, vaikka riskinä oli turnauksesta putoaminen.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
OneBigRed kirjoitti:
Tässä on jotain noista isojen pelien prop beteistä.

Kiitos linkistä. Ilmeisesti huippupelaajilla ei ole tarpeeksi tekemistä vastustajien seuraamisessa. Uskomattoman sekavan kuuloista toimintaa tuo propsien pelaaminen.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Milhouse Nixon kirjoitti:
Näin eilen tilanteen, jossa pöytä Tc Qc As Kc Ac, riverillä lyönti, yksi iso all-in ja toiselta maksu all-iniin. Maksajalla luonnollisesti vain nutsitäkäri.

Kuinkakohan usein riverillä ison lyönnin maksaja voittaa potin? Small Stakesissa varmaan 5-10%.
Ööh. (Ei ole tarkoitus nysvätä pilkkua) Taidan olla vähän aloittelija näiden termien kanssa, tai sitten Nixonille tuli ajatusvirhe / ilmaisi ajatuksensa ainakin mulle epäselvästi. Nutsit= paras mahdollinen käsi, eikö näin? Eikös noilla pöytäkorteilla Jc:llä ole nutsit värisuorallaan. AA:llakin saisi neloset ennen AK:n täkäriä. Vai tarkoititko nutsitäkärillä parasta mahdollista täkäriä eli AK:ta taskussa. Mitäs sillä ekalla all-in pelaajalla oli hanskassaan?
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Dynamo kirjoitti:
Mitäs sillä ekalla all-in pelaajalla oli hanskassaan?

Eiköhän sillä ollut se ristijätkä.

Eipä tuossa oikein jää tilaa maksaa AK:lla, jos ennen omaa vuoroa on sekä lyöty että nakattu iso kasa keskelle.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tästä oli aikaisemmin vähän aikaa sitten ketjussa puhetta, mutta kippasin juuri äsken KK:n pre-flop. Oli vielä NL100 raharinki. Kaksi vihua jäi tappelemaan keskenään potista, QQ ei millään uskonut, että toisella oli AA kädessä. Hävisin vain 4 big blindia, kun vaihehtona olisi ollut koko stack (joka olisi kyllä varmaan mennyt, jos en olisi uskonut vihun nauloihin). Täytyy kyllä sen verran antaa omille riideillekin krediittiä, että olin 90% varma, että vastassa on naulat, koska se, jolla ne käytännössä tiesin olevan, oli todella tiukka suomalainen. Millään muulla kädellä ei löisi enää siinä vaiheessa kylkeen kuin löi.

Eli siis seison edelleen kannassani, että joskus KK:n voi oikeasti kipata pre-flop.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
E kirjoitti:
Eli siis seison edelleen kannassani, että joskus KK:n voi oikeasti kipata pre-flop.
Viitsisitkö laittaa vielä käsihistoriaa vaikka ulkomuistista, ellei ole tallessa? Voisi katsoa, olisiko itsellä ollut tarpeeksi cojones tuohon laydowniin.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
E kirjoitti:
Eli siis seison edelleen kannassani, että joskus KK:n voi oikeasti kipata pre-flop.
Easy fold.

Itselläni oli tällainen QQ 6-max NL25:ssä, molemmilla full stack. Reissaan UTG:n callin jälkeen 1.25$:een ja tiukka vihu jälkeeni BB:ltä rereissaa 4.15$:iin. Implareiden suhteen siinä ja siinä, mutta mielestäni aika selvä fold. KK:lla olisi ollut jo tosi "ja vitut sillä AA:ta on" ikävä tilanne edessä. Chattiin "QQ can't call" ja vihu lähti heti seuraavan käden kuluttua pois pöydästä. Toiset lähtevät pois aina bluffin jälkeen ja toiset taas turhautumisen takia. Tässä tapauksessa taisi jannua yksinkertaisesti vituttaa foldini.

Turha kasvattaa varianssia tilanteessa, jossa ei voi käytännössä tehdä voittoa juuri ollenkaan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Milhouse Nixon kirjoitti:
Turha kasvattaa varianssia tilanteessa, jossa ei voi käytännössä tehdä voittoa juuri ollenkaan.

No jos tuo olisi ollut EV 0, niin tottakai mukaan pottiin. Sen jälkeen oma AA ja KK ovat kovaa sanaa pre-flopissa. Itse olen monta kertaa tiennyt, että KK varmaan kannattaisi kipata ja melkeinpä aina olen oikeassa ollut. Tietyt pelaajat eivät juuri muulla kuin AA:lla ja KK:lla lähde puskemaan pre-flopissa. Mitä ylemmäs mennään blindeissä, niin sitä helpommin rojut menevät keskelle muillakin käsillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös