Pokerikeskustelu

  • 903 944
  • 6 377

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Oon kipannu viimesen viikon aikana kolmesti KK, joka kerta kaveri näyttäny AA. Paljon rahaa säästyi, kun riidit oli kunnossa.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Tuossa tilanteessa QQ:n pelaaminen olisi matemaattisesti EV 0, mutta jos lasketaan tilttausnäkökulma mukaan, on QQ:n foldaus tuossa tilanteessa lähes 100% varmasti EV+. Vaikea se olisi 9$:n potista flopilla irrottaa, jos floppi tulee esim. T-high.
 

Morgoth

Jäsen
JWill kirjoitti:
Oon kipannu viimesen viikon aikana kolmesti KK, joka kerta kaveri näyttäny AA. Paljon rahaa säästyi, kun riidit oli kunnossa.

Sama se ompussakin pienellä tasolla. Aina kun tulee reilusti reissua pre-flop voi olla lähes varma satavarma että siellä on AAxx, mutta ompussa ei kannatakaan foldailla niin kuin teksussa :)
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Pelaako joku täällä Omaha hi/loa? Pitääkö paikkansa, että on yksinkertaisempi ja helpompi kuin normiomppu? AA2x on ilmeisesti aika kova käsi ja porukka veivaa preflop all-in 3/4-osan toivossa.

Syökö rake tuossa kuinka paljon small stakesissa?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Käsihistoria oli about seuraava (9 hengen pöytä):

UTG: minä noin $95
XXX
XXX
XXX
XXX
CO: Tiukka ja kohtuullisen passiivinen suomalainen, $90
button:XXX
SB: Kohtuullisen tiukkaa pelannut, muita riidejä ei sen kummemmin ole, ei oletettavasti suomalainen $50.
BB: XXX

SB posts 0.50
BB posts 1.00
UTG (minä) bet (KK siis) 4.00
foldit välissä
CO: raises to $12.00
SB: raises to $20.00
UTG: (minä siis) folds.
CO: calls

Flopilla sitten menivät all-in, tällä CO:lla oli ne naulat, SB:lla QQ. Pelkästään tämän SB:n lyönnin olisin maksanut, koska riidejä ei liiemmilti ollut, mutta tuon suomalaisen reissu ei voi tarkoittaa kuin nauloja, koska on ollut kohtuullisen passiivinen aikaisemmin. Ja naulat olisivat kestäneet KK:akin vastaan loppuun asti. Tuossa tilanteessa vielä todennäköisyys siihen, että vähintään toisella on ne naulat, on mielestäni ihan kohtuullisen suuri.

EDIT: Hand historysta tarkistettuna tuo CO olikin CO-1 ja SB oli button, mutta idea sama. http://foorumi.pokeritieto.fi/aihe-9259-voitko-kipata-kk-pf-nl100.html toisen foorumin käyttäjiltä kysyin samaa asiaa, sieltäkään ei kovinkaan montaa kippiä kuitenkaan tulisi.
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
E kirjoitti:
Tuossa tilanteessa vielä todennäköisyys siihen, että vähintään toisella on ne naulat, on mielestäni ihan kohtuullisen suuri.
Jos tuo jako olisi noilla riideillä pokerikirjassa, olisi kippi helpohko vastaus. Mutta ei se aina pöydässä niin helppoa ole. Minulla ei ole ainakaan toistaiseksi ainuttakaan vastustajaa, josta olisi niin vahvat riidit, että voisi laittaa huoletta nauloille. Mutta pelaankin pari tasoa alempana.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tulipa juuri nähtyä kun sama pelaaja voittaa 5$ 10 hengen sittarissa jokaisen jaon. Veti all-in joka jaossa ja joko voitti tai kaikki foldasivat. Yleensä jannulla oli kädessä Q2, 69, 73 tai jotain muuta yhtä kiehtovaa.

Sain sitten itse AA käteen ja vedin all-in 1430 ja kaveri maksaa 68:lla. Floppiin 68 ja homma sillä selvä kun pöytään ei tullut paria, olin kolmas ihan vaan passailemalla kun tämä jannu pudotti 1-2 pelaajaa joka jaossa. Tyyppi myös voitti ko. sittarin, viimeinen jako A9 vs. KJ, ässähai riitti.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hsp:n kolmas kausi pyörähti sitten käyntiin ja kelpasihan tuota taasen katsella. Matusow jaksoi tuttuun tyyliin länkyttää ja pilkata varsinkin Goldia jatkuvalla syötöllä mutta hyvin kaveri sen tuntui kestävän. Lisäksi Brunsonin These are real money Jamie ja perään muistaakseni 100k reissu aiheutti pientä repeilyä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
vision kirjoitti:
Hsp:n kolmas kausi...

Joo ja näistä HSP 3 seasonin spoilauksista sitten mielellään varoitukset jatkossa.
 
Viimeksi muokattu:

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aloittelijan kysymys, kun olen tähän asti tahkonnut PAF:lla ilman rakebackia ja bonareita. Nyt liityin Bettsonille, jossa tarjouksena 100% talletusbonus $100 dollariin asti tiettyä rakesta kertyvää pistemäärää vastaan. Eli voinko käyttää noita nyt keräämiäni pisteitä näihin 200 pisteen launtai-free rolleihin ilman että se on pois bonuksesta?

Eli toisin sanoen kerääntyykö nuo pisteet jotenkin kumulatiivisesti "taustalla" ja bonus maksetaan sitten kun ne on täynnä, vai menetänkö aina sen 200 pistettä bonuksista jos osallistun free rolliin?

Edit. Taitaapa mennä kuten ajattelinkin eli ensin kannattaa clearata bonukset ja sitten vasta cash back free rolleihin.
 
Viimeksi muokattu:

Rystylätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Sympatiat Jyp ja Kalpa
V-man kirjoitti:
spoilauksista

OT:mut on kyl ärsyttävin sana mitä löytyy.Pitääkö kaikki sanat kääntää tyhmmästi englannista vai onko hienoa käyttää tollasta sanaa.

Kylläpähän eilen otti kaaliin, kun kaveri tuli eilen live-pelissä HU-Tilanteessa ohi J,Q mun Q,Ks.Perinteinen runner-runner väri.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Itse lopetin viestin lukemisen tuohon "HSP:n kolmas kausi pyörähti käyntiin", joten jäi spoilaus näkemättä. Mielelläänhän tuon kolmannen kauden itse katsoo, kun sitä on odottanutkin.

Ja ihan OT: miksi pitää sitten koko viesti kopioida siiehn omaan viestiin?!?! Eikö voisi ottaa quoten tuosta ja jättää vaan eka sanat siihen omaan kopioon, niin ei tule tarkoituksella laitettua vahinkoa eteenpäin?
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
V-man kirjoitti:
Joo ja näistä HSP 3 seasonin spoilauksista sitten mielellään varoitukset jatkossa.

Tämä selvä. Ei tullut hölmönä töpinöissäni ajateltua etteivät kaikki ole välttämättä sitä vielä nähneet. Pyydän anteeksi.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Rystylätty kirjoitti:
OT:mut on kyl ärsyttävin sana mitä löytyy.Pitääkö kaikki sanat kääntää tyhmmästi englannista vai onko hienoa käyttää tollasta sanaa.

hei mut anteex mä koitan jatkos käyttää oikeempaa suomee
 

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Pelasin tuossa fulltiltilla huvikseni freerollia, kävi pieni tuuri yhdessä jaossa:

** HOLE CARDS ***
Dealt to MINÄ [Ah 4d]
cgabe6900 folds
Cobra440SZ raises to 350
MINÄ calls 350
bucksgirl02 folds
paulywood calls 350
riclay26 folds
DaleJr74 folds
scoop2255 folds
*** FLOP *** [5c 6s 4s]
Cobra440SZ checks
MINÄ bets 1,200
paulywood raises to 2,400
Cobra440SZ folds
MINÄ calls 1,150, and is all in
paulywood shows [3d 2d]
MINÄ shows [Ah 4d]
Uncalled bet of 50 returned to paulywood
*** TURN *** [5c 6s 4s] [4h]
*** RIVER *** [5c 6s 4s 4h] [4c]
paulywood shows a straight, Six high
MINÄ shows four of a kind, Fours
MINÄ wins the pot (5,900) with four of a kind, Fours
 

Zenith

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Arsenal,Philadelphia Flyers
efektimies kirjoitti:
Pelasin tuossa fulltiltilla huvikseni freerollia, kävi pieni tuuri yhdessä jaossa:

** HOLE CARDS ***
Dealt to MINÄ [Ah 4d]
cgabe6900 folds
Cobra440SZ raises to 350
MINÄ calls 350
bucksgirl02 folds
paulywood calls 350
riclay26 folds
DaleJr74 folds
scoop2255 folds
*** FLOP *** [5c 6s 4s]
Cobra440SZ checks
MINÄ bets 1,200
paulywood raises to 2,400
Cobra440SZ folds
MINÄ calls 1,150, and is all in
paulywood shows [3d 2d]
MINÄ shows [Ah 4d]
Uncalled bet of 50 returned to paulywood
*** TURN *** [5c 6s 4s] [4h]
*** RIVER *** [5c 6s 4s 4h] [4c]
paulywood shows a straight, Six high
MINÄ shows four of a kind, Fours
MINÄ wins the pot (5,900) with four of a kind, Fours



Tämä on yksi syy minkä takia en freerolleja enää pelaile.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Zenith kirjoitti:
Tämä on yksi syy minkä takia en freerolleja enää pelaile.

Joudut olemaan liian usein edellä?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Zenith kirjoitti:
Tämä on yksi syy minkä takia en freerolleja enää pelaile.

Kävin kokeilemassa PAFin freerollia, kun osallistuin siellä turnaukseen ja halusin harjoitella käyttöliittymää. Aloitin tonnilla, joka meni all-inissä saman tien, hain sen toisen tonnin, joka hupeni 62$:iin. Sen jälkeen olin tunnin päästä 15k$ kanssa all-inissä, jossa riverillä painettiin ohi ja nolliin. Ei kyllä mitään tekemistä pokerin kanssa.

Itse asiassa noista freerolleista oppii kokemattomat niin tyhmiä pelitapoja että kannattaisi mokomat lakkauttaa ihan moraalisista syistä.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Major Julli kirjoitti:
Kävin kokeilemassa PAFin freerollia, kun osallistuin siellä turnaukseen ja halusin harjoitella käyttöliittymää. Aloitin tonnilla, joka meni all-inissä saman tien, hain sen toisen tonnin, joka hupeni 62$:iin. Sen jälkeen olin tunnin päästä 15k$ kanssa all-inissä, jossa riverillä painettiin ohi ja nolliin. Ei kyllä mitään tekemistä pokerin kanssa.

Itse asiassa noista freerolleista oppii kokemattomat niin tyhmiä pelitapoja että kannattaisi mokomat lakkauttaa ihan moraalisista syistä.
Missä freerollissa voidaan hakea 'toinen tonni'? Onko freerollejakin rebuy mahdollisuuksilla? Vai sotketko leikkiraha pelit ja freerollit?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
koukou kirjoitti:
Missä freerollissa voidaan hakea 'toinen tonni'? Onko freerollejakin rebuy mahdollisuuksilla? Vai sotketko leikkiraha pelit ja freerollit?

Sotken.

edit. Siis korjataan tuota alkuperäistä juttuani siihen muotoon, että tuollaiset leikkirahapelit pitäisi kieltää, koska niistä oppii aivan vääränlaista pelitaktiikkaa. Tai itse asiassa jos siellä pelaa tiukkaa, niin oppii juuri oikeanlaista, mutta luultavasti siellä käydään vetämässä pari-kolmejakoa ja sen jälkeen kuvitellaan että rahapuolella homma toimii samoin.

En ollut ennen pelannut verkossa kuin tällä viikolla tuon turnauksen takia, ja kävin hakemassa osallistumisrahat pienistä NL-pöydistä. Pelintaso oli mielestäni järkyttävän huonoa, tiukalla pelillä ja kärsivällisyydellä nousi rahaa koko ajan. Muuten nettipokeri on dead-boring-tylsää verrattuna livepelaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minusta riittäisi että playmoney peleistä keskustelu kiellettäisiin.

Minun puolestani olisi suorastaan hyvä jos kaikki vastustajat opettelisivat taktiikat playmoney-pöydissä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos menee leikkirahapöytiin opettelemaan käyttöliittymää, mitä järkeä on katsoa ainuttakaan all-iniä? Se on kyllä totta, että pokeria niissä ei juuri opi. Ehkä kuitenkin sen verran, että mikä käsi voittaa minkäkin.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Major Julli kirjoitti:
Muuten nettipokeri on dead-boring-tylsää verrattuna livepelaamiseen.
Mielestäni tosiaan livepokeri (vaikkapa kavereiden kanssa pikkurahalla) on parempi tapa opetella peliä, ainakin jossain määrin. Esim. mietintäaikaa on runsaammin. Itse asiassa tuollainen peli onnistuu joten kuten myös ilman, että on oikeaa rahaa, reilusti paremmin verrattuna nettipokerileikkirahapeleihin. Iso tekijä on varmasti se, että kavereita (tai mitä tahansa oikeita ihmisiä) vastaan pelataan sentään myös maineesta ja kunniasta, kun taas nettipokerileikkirahapeleissä se on periaatteessa ihan sama, miten pelaa, vastassa on vain joku nimimerkki nönnönnöö. Hommasta siis puuttuu se juju. (= raha)

Kyllähän tosiaan livepokerissa on ihan eri fiilis kuin nettipokerissa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Leon kirjoitti:
Jos menee leikkirahapöytiin opettelemaan käyttöliittymää, mitä järkeä on katsoa ainuttakaan all-iniä? Se on kyllä totta, että pokeria niissä ei juuri opi. Ehkä kuitenkin sen verran, että mikä käsi voittaa minkäkin.

Ehkäpä se, että all-in voidaan toteuttaa eri tavoilla, esim. omalla nappulallaan tai sitten pitään nitkuttaa bet/raisea kunnes ollaan tapissa. Ja kun tietää että refill on mahdollista, ei ensimmäisen all-in häviäminen haittaa mitään. Lopussa kokeilin vaan huvikseni saisinko 62$ kasvatettua yli sataan tonniin. Kaikki yllätykset kannattaa minimoida, koska tietokoneella on mahdollista painaa väärää nappia, kun taas livessä harvemmin tulee foldattua silloin kun itse asiassa aikoo tsekata.

Kokonaisuutena jäi kuitenkin ihan hyvä maku nettipelaamisesta, ja taidan jatkossa pelata sillä tavalla, että nitkutan näiden viikkoturnausten buy-init näistä pikkupöydistä. Mutta livepeli on kunkkua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös