Pokerikeskustelu

  • 903 944
  • 6 377

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
seisnauraa kirjoitti:
Itse pelasin Barpetilla männä viikolla freerollia, jossa oli rebuy-mahdollisuus. Eli kyllä niitäkin on olemassa.

Bet365:n frolleissa saa jonkin ajan sisään ostaa eurolla lisää merkkejä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
No niin, otin sitten hieman multivitusta lähentelevää turnauskokemusta aamuyöstä. Yleensä en pelaa muuta kuin rahapöytää, mutta meni eilen hermo HU-pöydissä pyöriviin short stackeihin, jotka poistuvat pöydästä jos onnistuvat pääsemään hiemankin plussalle. Ei kun mukaan FTP:n $10K guarentee turneeseen. Kahden tunnin lätkimisen jälkeen yhdeksäntenä chipeissä ja uskomattoman huono pelaaja hieman suuremmalla stäkillä UTG:lta korottaa, johon minä pamautan melkein potin kokoisen reissun AA:lla. Tuo jätti reilut puoli pottia flopille puskettavaksi. Floppi Kxx, kaveri puskee ja minä maksan. KJs(uhhh...) täydentyy tottakai kahdeksi pariksi ja pompin riemusta kun softa kertoo minun tulleen 28. sijalle kun 27 pääsi rahoille.

Vkl läiskin kyllä vielä uuden turneen, kun pääsin kerran makuun.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
sopuli kirjoitti:
Kahden tunnin lätkimisen jälkeen yhdeksäntenä chipeissä ja uskomattoman huono pelaaja hieman suuremmalla stäkillä UTG:lta korottaa, johon minä pamautan melkein potin kokoisen reissun AA:lla. Tuo jätti reilut puoli pottia flopille puskettavaksi. Floppi Kxx, kaveri puskee ja minä maksan. KJs(uhhh...) täydentyy tottakai kahdeksi pariksi ja pompin riemusta kun softa kertoo minun tulleen 28. sijalle kun 27 pääsi rahoille.

Livenä on muuten todella helppoa sanoa, milloinka kyseessä on uskomattoman huono pelaaja ja milloin sitä näyttelevä, mutta netissä asia ei liene niin yksinkertaista? Tuo irtotapauksena saattaisi olla sellainen, että kaverilla on kuitenkin jonkun sortin alkukäsi (Sklansky-Malmuth 3), ja ounastelee että olet blindeja varastamassa. En nyt väitä että a) olisit lukenut kaverin pelitaidot väärin ja b) että kaveri olisi pelannut oikeaoppisesti, vaan lähinnä tänne kirjoitetaan koko ajan sillä mentaliteelilla että vastustaja on umpiääliö jos lukee kätesi väärin ja toimii sen mukaisesti. Se ei kuitenkaan ole vastapuolelle aina ilmiselvää milloinka on peli ja milloinka bluffi, vaikka itsestä siltä tuntuukin.
 

Morgoth

Jäsen
Major Julli kirjoitti:
Livenä on muuten todella helppoa sanoa, milloinka kyseessä on uskomattoman huono pelaaja ja milloin sitä näyttelevä, mutta netissä asia ei liene niin yksinkertaista?

Kyllä sen TODELLA HUONON pelaajan tunnistaa muutenkin. Ei sitä tarvi silmästä silmään nähdä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
sopuli kirjoitti:
Joko minä ilmaisen itseäni huonosti tai sitten sinä luet huonosti :)

edit: Ja kyllä, tuo vihu oli ns. todella huono.

Uskonhan minä, että se oli huono. Irtotapauksena tarkoitin nimenomaan sitä yksittäistä kättä, pöydässä oli varmasti selvinnyt jo todellinen taso. Elikkä huono ilmaisu oli täällä.

Itse asiassa minua kiinnostaa lähinnä se, että hyvin usein nuo tänne raportoidut vihun ääliöpelit tuntuvat olevan enemmän siitä johtuvia että luetaan bluffeiksi oikeat korotukset ja lähdetään omilla semeillä mukaan kuin puhtaita idioottilähtöjä. Minusta siinä on melkoinen aste-ero.

Niin tai näin, joka tapauksessa paskaa lakkaa sopulilla.

edit. niin, todettakoon vielä se, etten suinkaan ollut tuo sopulin vastus, itse olisin paskonut KJs:llä housuihin tuon vastakorotuksen jälkeen.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Major Julli kirjoitti:
edit. niin, todettakoon vielä se, etten suinkaan ollut tuo sopulin vastus, itse olisin paskonut KJs:llä housuihin tuon vastakorotuksen jälkeen.

No joo, ei todellakaan ole syytä edes lähteä korottamaan KJs:llä UTG:ltä saatika sitten maksaa tuota uutta reissua huonosta positiosta. Ihmettilin lähinnä sitä, että puhuit jotain blindien varastamisesta...
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Itse siirryin vuoden lopulla täydellisestä Sit&Go peluusta totaaliseen rinkipeliin. Sittareissa sain itseni valumaan 29,5BI:tä (BI:t mitattu tason mukaan, jolla rinkiä rupesin pelaamaan) alaspäin parhaista hetkistä. Eiliseen mennessä pääsin 34,1BI:tä ylös ja ajattelin, että tason vaihto voisi olla paikallaan. Ilokseni huomasin, ettei yhden tason nosto täällä alhaalla merkkaa kauheasti. Voittoa tein vajaat 2BI (uudella tasolla mitattuna, joka 2,5 kertainen aiempaan verrattuna). Tästä on hyvä jatkaa. Sittareihin en näe tällä hetkellä paluuta.

Siihen olen tyytyväinen, etten ole pokeriin laittanut yhtään rahaa (yhtään en tosin aio laittaakkaan), vaan olen aloittanut Sportingille joskus saadulla ilmaisella 10$:lla. Tästä on helppo todeta, etten todellakaan ole häviävä pelaaja. Mutta realiteettina on helppo sanoa, että pelini sopii hyvin alemmille tasoille, enkä usko, että pärjäisin kovin mainiosti kovin korkealla. Niinhän se tosin on, että pitää pelata sitä peliä, mikä sopii sen hetkisiä vastustajia vastaan.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
sopuli kirjoitti:
No joo, ei todellakaan ole syytä edes lähteä korottamaan KJs:llä UTG:ltä saatika sitten maksaa tuota uutta reissua huonosta positiosta. Ihmettilin lähinnä sitä, että puhuit jotain blindien varastamisesta...

Kirjoitin hätäisesti, ajatus toki ole se, että kaveri olisi voinut lukea, että haet bluffilla lisää pelimerkkejä huonoon asemaasi. Ymmärsin että pöydässä oli blindit ja pieni korotus huonolta pelaajalta kun korotit, mikä on lähes sama kuin blindien pölliminen.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Major Julli kirjoitti:
Kirjoitin hätäisesti, ajatus toki ole se, että kaveri olisi voinut lukea, että haet bluffilla lisää pelimerkkejä huonoon asemaasi. Ymmärsin että pöydässä oli blindit ja pieni korotus huonolta pelaajalta kun korotit, mikä on lähes sama kuin blindien pölliminen.

No perkeles. Ensi kerralla kirjoitan sitten kunnolla tuon kuvauksen. Tai oikeastaan pitäisi olla käsihistoria, mutta kun sattuneesta syystä ei ole PT:tä duunikoneella. Yhdeksäntenä chipeissä ei ole mitenkään huono tilanne kun paristasadasta on kolmisenkymmentä jäljellä:)
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
sopuli kirjoitti:
No joo, ei todellakaan ole syytä edes lähteä korottamaan KJs:llä UTG:ltä saatika sitten maksaa tuota uutta reissua huonosta positiosta.

KJ:n ylipelaaminen on keskimäärin niin turmiollista, että on hauska kuulla sillekin napsuvan välillä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Major Julli kirjoitti:
Sotken.
Muuten nettipokeri on dead-boring-tylsää verrattuna livepelaamiseen.

Toki, mutta nettipokerissa on kyllä se hyvä puoli että käsiä voi pelata huikeita määriä tunnissa. Kokemusta erilaisista tilanteista karttuu aivan eri tavalla kuin livepokerissa. Toki livepokeri on hauskempaa, mutta kyllä nettipokerikin aika jännää on, kunhan pelaa tarpeeksi montaa pöytää yhtä aikaa. Yhtä pöytää pelatessa ainakin minulla peli kärsii kun ei jaksa odotella kunnon iskupaikkoja.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään kävi uskomaton tuuri 10€:n Texas Hold 'em Fixed Limit (1 rebuy) -turnauksessa. Stack oli pudonnut alle 1000:n, kun keskistack oli noin 6000 (ehkä) ja pelaajia oli jäljellä muistaakseni alle 20/36. Parinkymmenen minuutin aikana sain neljä kertaa naulat, joista kaikki kestivät loppuun asti. Kahdet ensimmäiset naulat tulivat peräkkäisissä käsissä, joilla molemmilla triplasin stackin. Lisäksi tämän parinkymmenen minuutin aikana sain setin 33-taskuparistani ja 10 3 -suittareillani floppasin värin (Big Blindista), joka kesti loppuun asti. Stack oli tämän jälkeen n. 25000 (100 000 pelimerkkiä turnauksessa) ja lopulta voitin koko turnauksen ja vajaat 200€. Rolli hymyilee taas hetken.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokapuolella tuntuu vilisevän itsensä elättäviä tai ainakin opintonsa pokerin pelaamisella rahoittavia tyyppejä.

Täältäkin varmasti löytyy pelaajia jotka ottavat vähintään muutaman taalasatasen kuussa tällä harrastuksella.

Miten on helpoin päästä alkuun, mihin kannattaa erikoistua ja missä pelata?
Vai joko on juna mennyt nollasta aloittavan osalta? Tarkoitan tällä siis sitä, että buumi laantunee ja ansiomahdollisuudet pienenevät varmasti. Joskus 3v sitten aloittaneilla on mukava etu puolellaan :)
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
bisnesman kirjoitti:
Miten on helpoin päästä alkuun, mihin kannattaa erikoistua ja missä pelata?
Vai joko on juna mennyt nollasta aloittavan osalta?
Jos kuuntelee Aki Pyysingiä, niin kannattaa aloittaa limitti Texas Hold 'emista. Leikkirahalla ei välttämättä kannata pelata muuta kuin käyttöliittymää harjoitellessa, tosin harjoitella voi Freerolleissakin. Pokerihuoneella (www.pokerihuone.com) on aika paljon freerolleja, joissa tosin on aika pienet rahapalkinnot ja pokerihuoneen pelaajista aika moni on tiukkaa peliä pelaavia skandinaaveja (on siellä kyllä muutama irlantilainen ja italialainenkin).

Pokeriaiheisia kirjoja voi/kannattaa tietysti lukea. Pyysing esimerkiksi aloitti pokeriuransa lukemalla ensin kirjoja ja vasta sen jälkeen siirtyi pokeripöytiin. David Sklansky on kirjoittanut monia hyviä Hold em Limit -pokerikirjoja, No limitistä ei ole kirjoitettu tietääkseni yhtä paljoa. Dan Harrington on kirjoittanut moniosaisen kirjasarjan No Limit hold 'em turnauksia varten, josta ensimmäinen osa on suomennettu (Dan Harringtonin "Pelaa kuin ammattilainen"). Itse olen lukenut yhden Sklanskyn Hold 'em -kirjan, Pyysingin "Pokerin käsikirjan" ja Harringtonin "Pelaa kuin ammattilainen" -kirjan. (Ehkä tuli vähän sekavaa tekstiä)

edit. Itse tosin pelasin vuoden ajan pokeria ennen kuin luin vasta ensimmäisen kirjan. Poker Officen olen myös hankkinut käsien analysointiin. Jostain syystä se ei tällä hetkellä toimi (ongelmia B2B -verkossa?).
 
Viimeksi muokattu:

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
bisnesman kirjoitti:
Miten on helpoin päästä alkuun, mihin kannattaa erikoistua ja missä pelata?
Vai joko on juna mennyt nollasta aloittavan osalta? Tarkoitan tällä siis sitä, että buumi laantunee ja ansiomahdollisuudet pienenevät varmasti. Joskus 3v sitten aloittaneilla on mukava etu puolellaan :)

Lue jo mainittu pokerin käsikirja pelaa samalla niin tajuat mitä kirjassa tarkoitettiin. Aloita no depo-bonareilla ja aloita opettelemaan pienemmiltä tasoilta abc-pokerilla ilman turhia kikkailuja yms. hienouksia.

Voisin melkein suositella seuraavaa projektia. Poker Officen omilta sivuilta Empire Pokerin tarjous joka on helppo pelata läpi ja vastustajat eivät ole ainakaan kovimmasta päästä. Itse ainakin löysin melko nopeasti muutaman kuopan mihin rahat katosivat omasta pelistä pienen seurannan jälkeen. Mikäli Lontoo taittuu niin Poker Source Onlinen kautta deposit bonus ja kolme kirjaa ilmaiseksi kotiin toimitettuna. Itse pelasin Full Tilltin kautta Harringtonin opukset n. viikossa ja toimitus kesti 10 päivää.

Siitä se sitten lähtee pikkuhiljaa ja alimmilla tasoilla tosiaan riittää perus abc-pokeri ja kärsivällisyys.
 

Greffin

Jäsen
Itsekin aloitellut tässä pokerin pelaamista noilla aivan pienitasoisimmilla pöydillä.

Ei tuo sittenkään aivan herkkua ole, jos oikeaoppista pokeria yrittää tuolla pelata. Tuntuu, että alkukäsistä ehkä yksi kymmenestä on sellainen, jolla kannattaa edes floppi katsoa, kun noissa 10 pelaajan pöydissä pyörii. Sitten kun sattuu tulemaan joku JJ kouraan, niin siellä vedellään surkeilla korteilla viimeistään vikalla kortilla joku suora.

Muutaman tunnin tässä toki vasta pelattu, mutta ei kovin mielekkäältä tunnu katsella vain pöytää kun muut pelaa. Kai sitten paska munkki tai pelaan ihan väärin. Aika lailla omilla olen noista 10 pelaajan pöydistä.

Paljon mielekkäämpää taas on pelata jotain neljän pelaajan kanssa. Siinä käsiä voi surutta kipata kun ei tarvitse puolta vuotta odottaa, että seuraava jako tulee. Lisäksi vastustajien lukeminen on paljon helpompaa. Näissä pöydissä vaan jos sattuu olemaan sitten joku, jonka kassa on paljon suurempi niin pelaamista on turha kokeilla, kun kaveri voi katsoa kaikilla paskakorteilla flopit.

Mutta kärsivällisyyttä varmaankin tarvii. On kyllä niin hidasta hommaa tuo pelaaminen.

Aloittelijoille täällä onkin jotain vinkkejä. Noh, saapa nähdä jos tässä vielä ajankuluksi ajautuu pelaamaan. Välillä vain meinaa olla, ettei aika oikein kulu noissa pöydissä missä suurempi määrä pelaajia :D

Jotain freerolleja voisi olla ihan kiva kokeilla huvikseen. Mutta ei taida ainakaan Paffilla olla.

Pokerihuoneella näköjään on tuollainen bonus-systeemi, että suosittelija saa hankkimastaan tilin avaajasta 50e. Mutta ilmeisesti pitää tallettaa joku summa rahaa.
 

Wilburg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olinkin unohtanut koko paffin pelitilin jämäeuroni. Mikäpä parempi tapa tuhlata nuo kuin tämä turnaus. Mukana siis ehkä maailman huonoimmalla nikillä:D
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Livakkaniemi kirjoitti:
Ok. Salasana : jatkis

Alkaa klo 21.35, 5+50.

Hyvä kalsarikänniturnee luvassa.
Kalsarikänneissä olen, mukana olen ja kännissä olen. Nähdään turnauksessa. Hyvä, että huomasin.
edit. Turbo eli siis actionia.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös