Pokerikeskustelu

  • 902 866
  • 6 377

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Solomon kirjoitti:
Kerran itsekin epäilet pelanneesi käden puutteellisesti, horjuttamisen sijaan tulisi vahvistaa uskoa pokeriin taitopelinä.

Turnilla suorastaan houkuttelit vihun vetämään suoransa. Kun pakassa oli tälle mahdollisesti kahdeksan hyvää korttia, heikkoa pelaajaa kannattaa etsiä oman päätteen edestä.

Mitenkäs peli flopin jälkeen? Riverillä mietti jo sitä, että toisella on parempi käsi, koska molemmat maksoivat epäröimättä flopin korotuksen.

Tuo birgar, joka lopulta vei potin on tällä hetkellä pöydässä ollut any high card pelaaja.
Ja on lähetenyt myös jokaiseen korotukseen pre-flopilla mukaan. Tässä koittanut odotella, josko kävisi tuuri korttien suhteen, että pääsisi pelaamaan miestä vastaan.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
repe_joke kirjoitti:
Mitenkäs peli flopin jälkeen? Riverillä mietti jo sitä, että toisella on parempi käsi, koska molemmat maksoivat epäröimättä flopin korotuksen.

Tuo birgar, joka lopulta vei potin on tällä hetkellä pöydässä ollut any high card pelaaja.

En juuri pelaa rahapöydissä no-limitiä, mutta kaitpa korotus flopilta ei niin hirveän alakanttiin ollut. Turnilla olisi kuitenkin pitänyt löydä reilusti enemmän, ja mahdollisesti tulla sitten valittamaan vihun ohivetoa. Nythän birgarin olisi kannattanut maksaa 2$ lyönti vähemmilläkin kuin noilla kahdeksalla outillaan.

Tottakai jommalla kummalla vihulla olisi voinut hyvin olla valmis suora jo turnilla, mutta 2$ korotuksella ainostaan kerjää lisää ongelmia.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Herra isä...

repe_joke kirjoitti:
Mitenkäs peli flopin jälkeen? Riverillä mietti jo sitä, että toisella on parempi käsi, koska molemmat maksoivat epäröimättä flopin korotuksen.

Siis oikeasti pelaat pokeria näin, ja vielä kehtaat valittaa miten ässät ei ikinä pidä? Tuskin haluan edes nähdä hanskaa jossa pelaat ässät, kun ne jatkuvasti kräkätään. Siihenkin syy saattaa löytyä jopa omasta pelistä, vaikka se uskomatonta olisikin.

Preflop: Minireissu, häh? Järjetön. Sut voidaan lyödä potista pois isolla puskulla perästä, ja sä et tolla minireissulla saavuta yhtään mitään. Call tai isompi pusku pf, itse suosin täydessä pöydässä MP:sta pelkkää flat callia.

Flop: Nyt näyttää järjellisemmältä, joskin hieman isompikin pusku olisi ollut perusteltavissa.

Turn: Potissa pitkälti päälle $10 ja sä lyöt siihen $2? Kamoon, suorastaan kerjäät että sun setti kräkätään. Värivetokin tuli pöytään turnilla, joten 3/4 potillinen tai koko potillinen puskuun.

River: No niin, sait mitä pyysit. Check check.

Tämän hanskan oikein pelaamalla olisit a) saanut potin b) katkottua ässät. Ei kuitenkaan kelvannut kumpikaan.

Tuolla on kaksi sanaa toistettuna tarkoituksella, jotta ne menisivät jakeluun.

PS. Ja on huomattavasti järjellisempää laittaa noita hanskoja pokerhand.orgiin, jossa niistä saa peräti jotain selkoakin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Noose kirjoitti:
Siis oikeasti pelaat pokeria näin, ja vielä kehtaat valittaa miten ässät ei ikinä pidä? Tuskin haluan edes nähdä hanskaa jossa pelaat ässät, kun ne jatkuvasti kräkätään. Siihenkin syy saattaa löytyä jopa omasta pelistä, vaikka se uskomatonta olisikin.

Varmasti on syytä omassa pelissä. Mutta samalla tavalla myös minua ihmetyttää vastustajien maksut joissakin tilanteissa. Kuten esim tuo birgarin flopin jälkeinen maksu, ei siinä ollut järjen hiventäkään.

Ja tässä ässät pelattuna tuota samaa vastustajaa vastaan - muut luovuttivat flopin jälkeen.
http://www.pokerhand.org/?707068

Oma analyysi kädestä.

Pre-flop korotus oli muodollisuus minun osaltani. En halunnut paljastaa kättäni, ja samalla halusin myös maksuja, jotta potti kasvaa.

Flopin korotuksen jälkeen, kaikki muut paitsi birgar tajusivat olevansa jäljessä/tai heille ei osunut edes vetokäden tapaista. birgar varmaan luuli, että minulla AK, AQ tms käsi, mutta ei paria, ja tämän takia maksoi 8 parillaan.
Tai sitten mies vaan jatkoi pelaamistaan samalla tavalla kuin aikaisemmin, jolloinka tappiin asti maksuun riitti mikä tahansa pari.

Riverin jälkeen, katsoin pöydässä olevan suoralle liian hyvät mahkut ja heitin all-in.
Toki olisi ollut mahdollista, että vedän kuollutta tuossa vaiheessa, mutta päätin panostaa, koska se on kuitenkin ainoa tapa voittaa.
Ja edellisen käden kommentit vaikuttivat myös.


Ja en pelaa ässiä aina tuolla tavalla. Nyt vain tiesin saavani maksut pieneen korotukseen helposti, ja halusin ottaa ne.
 
Viimeksi muokattu:

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei saatana. Ootsä lukenu yhtään kirjaa? Naula-kätesi on huonoiten pelattu käsi, mitä itse olen ikinä nähnyt. 1) Jaaha, naulat tuli ja vielä BB:ssä eli "säästän" vähän ja saan lyödä c-betin lähes ensimmäisenä. Kolme limppaajaa, hyvä homma tulee iso potti. Taidan laittaa oikein yli gayreissun eli 2,5 bb:tä. Hyvä kaikki maksoivat, saadaankin tosi iso potti. Ihan hyvä floppi, tosin actionia ei välttämättä saa, mutta pitäähän kättä suojella, joten lyödään 5 kertaa potti. Turnilla ei ole paljoa jäljellä joten lyödään loput. Hah, paisti vihu maksaa. (Oikeasti vihu tekisi laskujeni mukaan virheen foldatessaan, koska outteja on 14).
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
repe_joke kirjoitti:
Varmasti on syytä omassa pelissä. Mutta samalla tavalla myös minua ihmetyttää vastustajien maksut joissakin tilanteissa. Kuten esim tuo birgarin flopin jälkeinen maksu, ei siinä ollut järjen hiventäkään.

Ethän sä nyt tosiaan oleta, että vastustajat pelaisivat tolla tasolla edes lähelle optimaalista peliä? Eihän kukaan pelaa millään tasolla optimaalista peliä - ja sinun pelistä optimaalisuus on näiden hanskojen perusteella hyvin kaukana. Sun pitää pitää huoli omasta pelistä eikä muiden. Antaa vastustajien pelata huonosti, sun tehtävä on laittaa ne maksamaan virheistään, jota tuossa kädessä teet todella heikosti.

Tuossa kädessähän kolme pelaajaa pelasivat päin vittua ja olan takaa, mikä on kyllä suoritus sinänsä. Ylivoimaisesti paskiten pelattu olivat nuo ässät, joilla sut olisi pitänyt lyödä potista ulos jo hyvissä ajoin, paitsi jos olisit ollut halukas maksamaan huonoilla oddseilla preflop.

Pre-flop korotus oli muodollisuus minun osaltani. En halunnut paljastaa kättäni, ja samalla halusin myös maksuja, jotta potti kasvaa.

No näköjään oli pelkkä muodollisuus olevinaan, kun et sitä kunnolla halunnut tehdä. Oli kätesi mikä tahansa, haluat preflop korotuksellasi saada aikaan ainakin seuraavat asiat:

1) Saada kontrolli pottiin.

2) Pienentää fieldiä.

3) Rahaa pottiin.

Noin pienellä korotuksella ainoastaan pyydät vastustajia tulemaan kräkkäämään ässäsi. Kaikki maksavat edelläsi ja olet huonossa positiossa, niin sun pitää lähteä päälle yleisen syyttäjän tapaan. Nyt vain kutsut kaikki mukaan kräkkäämään ässäsi tuollaisella ämmämäisellä korotuksella. Kohta numero 2 ei todellakaan täyty.

Flopin korotuksen jälkeen, kaikki muut paitsi birgar tajusivat olevansa jäljessä/tai heille ei osunut edes vetokäden tapaista. birgar varmaan luuli, että minulla AK, AQ tms käsi, mutta ei paria, ja tämän takia maksoi 8 parillaan.
Tai sitten mies vaan jatkoi pelaamistaan samalla tavalla kuin aikaisemmin, jolloinka tappiin asti maksuun riitti mikä tahansa pari.

Flopin tuollainen ylilyönti edes vähän ajattelevia vastustajia vastaan on erittäin huonoa bisnestä. Ookoo, nyt pelaat birgaria vastaan, mutta olet kutsunut pottiin myös kaksi muuta pelaajaa, joilla saattaa ollakin hyvät. Potin lyönti riittää aivan hyvin - nyt olet jo naimisissa pottiin.

Riverin jälkeen, katsoin pöydässä olevan suoralle liian hyvät mahkut ja heitin all-in.
Toki olisi ollut mahdollista, että vedän kuollutta tuossa vaiheessa, mutta päätin panostaa, koska se on kuitenkin ainoa tapa voittaa.
Ja edellisen käden kommentit vaikuttivat myös.

Eli siis tarkoitat turnia. Nyt kun potti näin iso, niin tottakai kaiken keskelle työntäminen on ainoa vaihtoehto. Sehän tästä olisi enää puuttunut, että tämä olisi viety checkinä läpi.

Ja en pelaa ässiä aina tuolla tavalla. Nyt vain tiesin saavani maksut pieneen korotukseen helposti, ja halusin ottaa ne.

Pitkässä juoksussa tyhmyydestä sakotetaan. Kuten tämän ketjun perusteella olet myös huomannut, mutta et vain aiemmin halunnut myöntää sitä.
 

Morgoth

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Ja on lähetenyt myös jokaiseen korotukseen pre-flopilla mukaan.

Mutta mitä helvetin korotuksia ovat tuollaiset 2xBB yms. minireissut? Kyllä minäkin noita makselisin, kun tietäisin että sulta luultavasti saisi vielä hyvät maksut flopin jälkeen, jos itse osuisi vähän huonommallakin lähtökädellä.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Noose kirjoitti:
EDIT: Ai niin, kyllä Bossin verkon softat ovat vielä karmeampia kuin Ongamen. Yli kolmen pöytän pelaaminen on täysin mahdotonta.

Itse pelaan ainoastaan Bossilla ja käytännössä aina kolmea shorttipöytää yhtäaikaa. Jos pelaisin fullia, en näkisi mitään vaikeutta pelata neljää pöytää yhtäaikaa (toki se tuolla shortillakin onnistuisi, mutta tuo kolme on jostain syystä ihan hyvä itselle). Haluaisinkin ihan uteliaisuuttani tietää, mikä on se syy, miksi yli kolmen pöydän pelaaminen on täysin mahdotonta.

Edit: Ja siihen yhdyn, että varmasti paljon parempia ohjelmia löytyy, kuin tuo Bossin. Aluksi pidin itsekkin ohjelmaa aika karmeana, mutta nyt kun olen pelannut siellä pitkään, on ohjelmaan tottunut.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
repe_joke kirjoitti:
Ja en pelaa ässiä aina tuolla tavalla. Nyt vain tiesin saavani maksut pieneen korotukseen helposti, ja halusin ottaa ne.

Ihan hyvä, että et pelaa niitä noin jatkossa. Kolmea limppaajaa olisi pitänyt rankaista kunnolla ja katsoa onko heillä mitään taskussa. Okei sait tällä kertaa varmat maksut ja floppi oli kerrankin suotuisa mutta entä jos yhdellä limppaajalla olisi ollut esim. 77 tai 78s?

Itse opin kantapään kautta, että mikäli pöydälle ilmestyy värin/suoran veto niin sen vetäjiä pitää rahastaa ja kunnolla. Harvemmin sitä itsekään saa väriä kovin halvalla yrittää mikäli pöydässä istuu edes yksi ajatteleva pelaaja. Ei siinä sitten auta itkeä kun oma setti hukkuu riverin kolmanteen väriin/suoraan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Morgoth kirjoitti:
Mutta mitä helvetin korotuksia ovat tuollaiset 2xBB yms. minireissut? Kyllä minäkin noita makselisin, kun tietäisin että sulta luultavasti saisi vielä hyvät maksut flopin jälkeen, jos itse osuisi vähän huonommallakin lähtökädellä.

Tarkoitin ihan kaikkien tekemiin oikeisiin korotuksiin, eikä pelkäästään noihin minun tekemiin "korotuksiin".
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
repe_joke kirjoitti:
Tarkoitin ihan kaikkien tekemiin oikeisiin korotuksiin, eikä pelkäästään noihin minun tekemiin "korotuksiin".

Miksi halusit pitää useamman vihun mukana, jos sinulla oli vahva riidi siitä, että saat karsittua kunnon korotuksella vihut yhteen, joka maksaa kaikilla käsillä? Sattumanvaraisia kolmea käsikorttiyhdistelmää vastaan et ole niin suuri suosikki nauloilla, että kaikki kolme kannattaisi pitää mukana. Tuollainen minireissu kerjää oikeasti pelkästään ongelmia.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
greatLeo kirjoitti:
Ohivedoista on ollut puhetta täällä, tuskailumielessä. Mutta en ole pahemmin havainnut raportteja omista ohivedoista, vaikka tuosta hieman nolosta ja ilahduttavasta fiiliksestä kaikki enemmän pelanneet ovat varmasti nauttineet.

Itse muistan viime ajoilta parhaiten yhden pöydän sittarissa suorittamani vetäisyn. Pelaajia oli neljä, ja rahoille pääsi kolme, eli bubblessa oltiin. Olin toisena tai kolmantena, kohtuullisissa asemissa, hieman turhautuneena ja ahneena kuitenkin. Kaveri edellä oli pari kertaa vienyt blindini varastushenkisesti. Nyt päätin puolustautua KQ:lla. Ennen floppia korottelut, ja pikkukortteja sisältäneeltä flopilta all-in. AA:han siellä oli kädessä, olin ahneuttani ja aggreuttani törmännyt seinään. Mutta mutta, turn antoi K:n, ja river hukutti tyypin Q:lla. Vaikka panokset eivät olleet kovat, mahtoi silti tympiä tuollainen tippuminen.

Se pitää muuten PAFin clientistä sanoa, että all-init hieman hidastettuine jakoineen ja prosentteineen ovat mielestäni hyvät. Kaikki softat eivät tätä käsittääkseni "osaa".
5+0,50 mtt finaalipöydässä, itse shortstackkina buttonissa. Kädessä AJs, edessä on 4 pelaajaa maksanut blindit. Pakka ei kestä montaa kierrosta katsella, eli all in. BB maksaa, muut foldaavat. Kortit esiin ja BB näyttää AA, ajattelin että jippii, minulle tuli noutaja.
Floppi, K,Q,9, turn T, river A. Komeasti vedettiin suoralla ohi. BB ollut kaveri vain naureskeli kuinkä vähillä outeilla mentiin ohi. Lopullinen sija itsellä 4.
Onhan se totta että ainakin monen sadan pelaan Mtt tarvitaan aina taidon lisäksi myös sitä lady fortunaa matkaan jos meinaa finaalipöytään päästä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
E kirjoitti:
Miksi halusit pitää useamman vihun mukana, jos sinulla oli vahva riidi siitä, että saat karsittua kunnon korotuksella vihut yhteen, joka maksaa kaikilla käsillä? Sattumanvaraisia kolmea käsikorttiyhdistelmää vastaan et ole niin suuri suosikki nauloilla, että kaikki kolme kannattaisi pitää mukana. Tuollainen minireissu kerjää oikeasti pelkästään ongelmia.

Näin jälkeenpäin mietittynä, varmaankin sen takia, että omapeli on mennyt turhaksi kikkailuksi.
Tarvitsee lopettaa tuo kikkailu, ja ruveta pelaamaan taas peruspeliä.

Ei pidä pyydystää kaloja liian vaikealla tavalla, kun helpolla tavalla niitä saa enemmän. Tai jotain.

Ja on oma peli varmasti ollut myös liian varovaista. Joka on johtanut siihen, että matemaattisesti katsoen olen tarjonnut vastuksille pot oddseja ohivetoihin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
repe_joke kirjoitti:
Ja on oma peli varmasti ollut myös liian varovaista. Joka on johtanut siihen, että matemaattisesti katsoen olen tarjonnut vastuksille pot oddseja ohivetoihin.
Tässähän se pokerin perusidea on tiivistettynä. Vältä omia virheitä ja tee panostukset niin, että vihu on se, joka tekee virheen maksaessaan. Jos nöyrtyy tutkimaan vanhaa ruutia uuden keksimisen sijaan, pokerikirjallisuudesta löytyy runsaasti valmiiksi pureskeltua teoriaa, joka toimii myös käytännössä. Ei se ole mikään häpeä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
repe_joke kirjoitti:
Näin jälkeenpäin mietittynä, varmaankin sen takia, että omapeli on mennyt turhaksi kikkailuksi.
Tarvitsee lopettaa tuo kikkailu, ja ruveta pelaamaan taas peruspeliä.

Kikkailu kaloja vastaan on tuonut itselleni niin paljon tappioita, että ei pahemmasta väliä. Kikkailun oppirahat on maksettuna monta kertaa, mutta välillä siihen itsekin syyllistyy. Kovia vastustajia vastaan voi silloin tällöin sekoittaa heidän päänsä jollain omituisilla liikkeillä, mutta nimenomaan tuollaisia totaalisen kaloja vihuja vastaan ei voi muuta kuin pelata selkeää peruspeliä. Bluffit nollaan ja ilmaiset kortit hyvältä näyttävässä tilanteessa pois.

Mietin tässä sellaista seikkaa, että vaikuttaako muilla peliin yhtään henkinen "itseluottamuksen tila". En oikein parempaa termiä keksi. Joskus vaan itseäni ärsyttää se, että passivoitan peliäni liikaa. Esimerkiksi eilen Pokerheavenilla ollut freeroll, josta voittaja sai paikan Helsinki Freezeoutin main eventiin. Jotenkin vain jäädyin niillä hetkillä, kun olisi pitänyt muuttaa aggressiivisempaan suuntaan. Kolmen itseltäni sekä hyvin pelatun (mm täysin Negreanun turnauspelikirjan mukaan pelattu AK BB:lta) että myös onnekkaan coinfipin (88 kesti small-stack AQ:n pf puskun, QQ keski toisen pienen stackin AT:n puskun) ansiosta olin final tablen alkupuolella chipleader, mutta muutama tyhmä weak peli ja hups, ensiksi stacki pieneksi, kun oma käsi ei enää vihun callin jälkeen tuntunut hyvältä, vaikka todennäköisesti sitä olikin ja seitsemäntenä ulos (99-pf-pusku ei kestänyt AQ:a vastaan vikassa kädessäni, vaikka tuo olisi pitänyt pelata BB:ssa olemisen vuoksi puskun sijasta flopille ja sitä kautta sitten A:n tultua pöytään olisi vielä voinut odottaa parempaa saumaa tuplaukseen).

Tuo itseluottamus näkyy pelissäni ihan järjettömän paljon. Joskus kunnioitan vain vihuja liikaa, jolloin minua bluffataan oikealta ja vasemmalta. Ja sitten, kun kyllästyn siihen ja vedän ok-tason kädellä kylkeen, vihulla onkin monsterit bluffin sijaan. Ja sen jälkeen sitten vaan client kiinni ja lepäämään, koska tiedän pelin olevan menetetty ja tappioiden varmoja, jos on epävarma olo omasta pelistä. Joskus taas itseluottamuksen ollessa kunnossa pystyn tekemään sellaisia peliliikkeitä, että ihmettelen niitä jälkikäteen itsekin. Esimerkiksi vahvoilla riideillä vihun puhtaasta contbetistä (jos floppi osui, se ei koskaan lyönyt koko pottia vaan aina sen 2/3, kun taas bluffi-cont oli aina potti) omalla huonolla kädellä reissubluffi, mihin vastaan re-reissu vihulta ja itse re-re-reissulla vihu ulos potista. Kun itseluottamus on kunnossa, peli vaan kulkee itsestään.
 

Morgoth

Jäsen
E kirjoitti:
Mietin tässä sellaista seikkaa, että vaikuttaako muilla peliin yhtään henkinen "itseluottamuksen tila".

Vaikuttaa ihan helvetisti. Jos on vaikea jakso, niin itse ainakin huomaan, että peli on pelokasta ja näen vihuilla nutseja ja ties mitä monstereita koko ajan käsissä. Lisäksi on haluton menemään mihinkään coinflip-tilanteisiin, kun 'mä häviän sen kuitenkin' ja jotenkin lapsellisesti uskoo, että kortit ovat 'sua vastaan' ja peli menee sitten ihan hirveäksi ja sitä on vain entistä vakuuttuneempi, että nyt tulee vain bad beatteja bad beatin perään, kunnes katselee käsihistoriaa ja huomaa pelaavansa huonosti muutenkin.

Enemmän tuo ehkä itseluottamuksen puute näkyy turnauspelaamisessa kuin rahapyödässä, mutta yleensä jätän mielummin nykyään pelaamatta, jos on 'huono fiilis'. Yleensä tuloksetkin ovat huonoja silloin.

Tosiaan clientti kylmästi kiinni, jos peli ei kulje ja vituttaa. Säästyy todella paljon rahaa, ainakin itseltäni tuolla tyylillä.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kyl kyl. NL on pelottoman miehen peli. Varsinkin riittämätön rolli on sellainen asia, joka saa minulla tuon häviämään. Itselläni on tuossa takana hieman heikompi jakso, jossa olen vain marginaalisti voitolla. Eilen pelasin tämän käden, ja kyllä vituttaa kun katson myöhemmin. Vihu on pre-flopissa 55/10 ja esittänyt melko persoonallisia otteita.

Full Tilt Poker
$1/$2 No Limit Hold'em Ring Game
6 Players

Stack Sizes
SB: $206.6
BB: $166.05
UTG: $316.15
MP: $225.35
CO: $200
Hero (BTN): $202

Preflop: Qs Qh ($3, 6 players)
UTG folds, MP calls $2, CO folds, Hero raises to $9, SB folds, BB calls $7, MP calls $7

Flop: 4s 5s 4c ($28, 3 players)
BB checks, MP bets $20, Hero raises to $78, BB folds, MP calls $58

Turn: 4s 5s 4c [6s] ($184, 2 players)
MP bets all in for $138.35, Hero folds
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
sopuli kirjoitti:
Turn: 4s 5s 4c [6s] ($184, 2 players)
MP bets all in for $138.35, Hero folds
Aika helppo foldi. Ellei tuo sitten ole paatunut bluffaaja. Ja on se silti.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
sopuli kirjoitti:
Turn: 4s 5s 4c [6s] ($184, 2 players)
MP bets all in for $138.35, Hero folds

Mielenkiintoinen muuvi vihulta. Jos siellä ei sulla olisi outteja, olisi tuskin noin kovaa puskenut - jos edes olet perässä.

Vihun peli pf kyllä saattaa viitata pikku-/keskipariin tai AsXs, mutta tuossa tilanteessa tuollainen pusku quadseilla tai täkärillä (tai jopa värisuoralla) olisi mielestäni valuen kannalta hieman kyseenalaista. Olisiko pelkällä värin vedolla maksanut tuon flopilla, kun flopissa on pari?

Kuitenkin tuossa sinulla on kädessäsi korkea pari ja q-high värin veto. Itse veikkaisin, että vihulla on pöytään ylipari mahdollisesti värin vedolla (voisin jopa arvata, että seiskapari) ja hän sai sinut pelattua ulos, vaikka oli paljon perässä. Itselleni tuo olisi melkeinpä instacall, koska en oikeasti näe vihulla mitään nutsmonsteria tuollaisella pelaamisella (nuo riidisikin kertovat ilmeisimmin siitä) ja tarjolla on yli 2,5x kokoinen potti sinun maksuusi nähden. Vihu kyllä tiesi varmasti, että tuo turnin kortti pelottaa sinua aivan varmasti.

Vai jäikö sinua sopuli harmittamaan tuo flopin peli vai kippaaminen?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
sopuli kirjoitti:
Kippaaminen. Turnin maksu on helposti EV+.

Sitä minäkin, tuli muuten nopeasti vastaus. Nuo on juuri sellaisia käsiä, että jos pelaa 4xmax buy-inin rollilla menee kusi sukkaan. Mutta jos max buy-ineja on se muutama kymmenen, pakko nuo on maksaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vihun persoonallisesta pelistä pitäisi kyllä tietää, miten on pelannut pikku-keskiparit pf. Itse laittaisin vain tripseille tai värinvedolle flopilta (normaalitapauksessa).
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aivottomat pelaajat ovat rasittavia.

Pikku MTT alkuvaihe.

Seitsemän näkee flopin. Minä napissa mukana ruutu K4:llä

Floppi 984 kaksi ruutua. Potti noin 300. Etupellosta joku lyö 60. Seuraava korottaa 200.
Mietin jo että otan kortin, mutta sälli just ennen mua tempaisee koko n. 2000 merkin pinon keskelle.
Yritin sitten arvailla mitä heillä on ja päädyin siihen että kasi tai ysi setti on liian hankala lyödä.
Pikkubetsin lyöjä heitti kortit pakkaan. Korottaja maksoi. Hänellä 98o. All-in hepulla J9o.
Rento veto kun on lyönti ja korotus edellä. J9 sälli sai tietenkin runner-runner värin.

Loppuvaiheessa turnausta olisin varmaan maksanutkin. Ensimmäisen vartin aikana tuollaisen maksu on tuskin pidemmän päälle kannattavaa.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Netti/live?

Itse pelaan vain livenä pöydän ääressä, koska sosiaalinen tilaisuus on tärkeä (ja kingistely, kuittailu ja muu leuhkiminen jos pääsee voittamaan).

Missäs suhteessa täällä pelataan nettiä ja liveä?
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
E kirjoitti:
Mietin tässä sellaista seikkaa, että vaikuttaako muilla peliin yhtään henkinen "itseluottamuksen tila". .

Todellakin vaikuttaa. Silloin kun peli kulkee ja fiilis on hyvä, niin kyseenalaiset kädet lähtee pakkaan ja turhat bluffit jää pois. Silloin kun tulee turpaan ja itseluottamus kärsii, niin sitä huomaa pelaavansa pelokasta ja epätoivoista peliä. Paskoja calleja ja vielä huonompia bluffeja. Heti jaon jälkeen ehkä tuntuu että olipa vastustajalla mäihää, mutta kun katsoo käsihistoriaa niin huomaa pelanneensa jälleen kerran päin persettä. Ainakin itselläni hyvän ja huonon päivän ero on valtava. Useimmat tappiopäiväni olisivat nollapäiviä jos pää kestäisi.

Antoniuskin muistaakseni sanoi, että hän ei ikinä pelaa isoimpia pöytiä netissä jos hän on tappioputkessa. Hänkin menee pienempiin pöytiin ja palaa ylös vasta kun tuntuu että homma on taas hanskassa. Moni meistä tekee varmaan juuri päinvastoin eli koittaa voittaa hävityt rahat takaisin isommissa pöydissä.

Liian pieni rolli on oma vitsaukseni. Joulukuussa sain pitkästä aikaa rollin jonkinlaiseen kuntoon, mutta nyt siitä piti taas kotiuttaa puolet laskuihin ja nyt parin tappiollisen päivän jälkeen on taas kusi sukassa liian pienen rollin kanssa eikä pikkupöytiäkään jaksaisi pelata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös