Pokerikeskustelu

• 916 332
  • 6 367

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No kappas. Tuosta se varmaan johtuukin. Tarkistetaan seuraavan kerran, kun mennään toiselle koneelle.

Tänään oli taas Se Päivä. Nutseilla sai jakopotin, 3-way all-inissä ensin toinen menee turnilla ohi, riverillä toinen. Ja jälkimmäisellä 42s kourassa, pf all-in call siis ihan looginen ratkaisu. Ja sen lisäksi tein aika paskoja calleja itsekin. Hyi minä.

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Noose kirjoitti:
Millä perusteilla ATo olisi limpattavissa UTG?

Kysyin vaan, kun ei shortissa kuulemma bettaa UTG:sta ATo:lla, että mitä sitten tekee. Käsittääkseni vaihtoehdot on kippi tai limppi, ainakaan itse en oikein muita muuveja tuohon keksi.

Limppaaminen on kohtuullisen passiivista ja heikkoa peliä yleensä, mutta välillä on pöytiä, joissa ATo:n limppaaminen UTG:sta voi olla perusteltua, sitä jopa näkee kohtuullisen paljon muiden tekevän. Pitää vaan olla aika vahvat fiilikset siitä, että nappiin osuessa saa rojut keskelle muiltakin. Kuitenkin käytännössä jokainen tilanne on sellainen, että joskus pitää maksaa/limpata ja joskus korottaa, ettei pelistäsi tule liian luettavaa. Poikkeus on tietysti tämä value-call/check nutseilla riverillä.

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
greatLeo kirjoitti:
Eipä onnistu Trackerointi vieläkään, yritän importoidan PokerRoomin Hand Historyjä. Databasen saa kyllä annettua softalle, mutta sitten tulee ao. virheilmoitus:

Database Error - Unable to connect to the selected PokerRoom database file.
999 - An error occurred, yet no message was returned by the database driver.

Ajuritkin on asennettu, joten mikäköhän tässä nyt pissii?

Tämä sama ongelma oli toisella foorumilla käsittelyssä, tai ainakin samantyyppinen. Kokeile käynnistää PT ennen kuin pokerisofta ja jos ei toimi niin toisinpäin. Olisiko ollut niin päin, että PT ei pysty avaamaan filea, jos sulla on client "käyttämässä" tuota db-tiedostoa. Jos tämä ei auta, ongelma on joku muu ja muiden neuvot varmaan ovat oikeita.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
E kirjoitti:
Tämä sama ongelma oli toisella foorumilla käsittelyssä, tai ainakin samantyyppinen. Kokeile käynnistää PT ennen kuin pokerisofta ja jos ei toimi niin toisinpäin. Olisiko ollut niin päin, että PT ei pysty avaamaan filea, jos sulla on client "käyttämässä" tuota db-tiedostoa. Jos tämä ei auta, ongelma on joku muu ja muiden neuvot varmaan ovat oikeita.
Ei voi olla tuosta kysymys. Minulla ei ole tarvetta pitää PT:ia auki pelisession aikana. Niinpä importtaan noin kerran viikossa pelatut kädet trackeriin ja Pokerroomin importtaus on toiminut alusta lähtien (siis SQLite-driverin asennuksen jälkeen) moitteetta, kunnes tuli tuo em. herja. Missään vaiheessa minulla ei ole ollut pokerisoftaa yhtäaikaa trackerin kanssa auki. Minusta tuo patchauksen tarve kuulostaa paljon sivistyneemmältä arvaukselta.

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Leon kirjoitti:
Ei voi olla tuosta kysymys. Minulla ei ole tarvetta pitää PT:ia auki pelisession aikana. Niinpä importtaan noin kerran viikossa pelatut kädet trackeriin ja Pokerroomin importtaus on toiminut alusta lähtien (siis SQLite-driverin asennuksen jälkeen) moitteetta, kunnes tuli tuo em. herja. Missään vaiheessa minulla ei ole ollut pokerisoftaa yhtäaikaa trackerin kanssa auki. Minusta tuo patchauksen tarve kuulostaa paljon sivistyneemmältä arvaukselta.

Todennäköisesti ongelma on sitten juuri tuossa päivityksessä. Tällainen ongelma vaan oli nimenomaan Ongamen skinillä PT:n käytössä ollut toisen foorumin käyttäjällä. Enkä nyt muista kummin päin se ongelma oli (olisiko jopa ollut niin, että pokerisofta ei toiminut).

Itse en näitä apuohjelmia ole koskaan käyttänyt, joten käytännön neuvoissa itsestäni on varmaan enemmän haittaa kuin hyötyä muutenkin.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
E kirjoitti:
Kysyin vaan, kun ei shortissa kuulemma bettaa UTG:sta ATo:lla, että mitä sitten tekee. Käsittääkseni vaihtoehdot on kippi tai limppi, ainakaan itse en oikein muita muuveja tuohon keksi.

Limppaaminen on kohtuullisen passiivista ja heikkoa peliä yleensä, mutta välillä on pöytiä, joissa ATo:n limppaaminen UTG:sta voi olla perusteltua, sitä jopa näkee kohtuullisen paljon muiden tekevän. Pitää vaan olla aika vahvat fiilikset siitä, että nappiin osuessa saa rojut keskelle muiltakin. Kuitenkin käytännössä jokainen tilanne on sellainen, että joskus pitää maksaa/limpata ja joskus korottaa, ettei pelistäsi tule liian luettavaa. Poikkeus on tietysti tämä value-call/check nutseilla riverillä.

En oikein näe 6maxissa ikinä tarvetta open limpille. Jotkut käyttävät tuota esim. buttonilta, jos vastassa on todella pieniä stäkkejä, joilta saa rahat pois osuessaan. Pelin luettavuuden kannalta tuolla ei ole hirvittävästi merkitystä, jos oma pre-flop korotusprosenttisi on 20 pinnassa. Itse esim. korotan UTG:lta 22+, JTs+, KQ, ATs+, AJ+ aina. Yleensä en tokin ole noin tiukka ja saatan pudottaa rimaa esim. 75s asti, jos pöytä sopiva, esimerkkinä todella tiukat pelaajat positiossa ja kunnon paistit blindeillä. Viimeisen parin viikon aikana on kyllä ollut itse paisti olo, mutta toivottavasti kohta helpottaa... Viidessä peräkkäisessä sessiossa en mm. stäkännyt ketään, jolla olisi ollut lähellekään 100BBn stäkki.

edit: Perkeles. Kunhan tästä ennätän, niin teen neljän pöydän 50NL -videon, jota voitte sitten pällistellä ja arvostella:)

Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
sopuli kirjoitti:
En oikein näe 6maxissa ikinä tarvetta open limpille. Jotkut käyttävät tuota esim. buttonilta, jos vastassa on todella pieniä stäkkejä, joilta saa rahat pois osuessaan. Pelin luettavuuden kannalta tuolla ei ole hirvittävästi merkitystä, jos oma pre-flop korotusprosenttisi on 20 pinnassa. Itse esim. korotan UTG:lta 22+, JTs+, KQ, ATs+, AJ+ aina. Yleensä en tokin ole noin tiukka ja saatan pudottaa rimaa esim. 75s asti, jos pöytä sopiva, esimerkkinä todella tiukat pelaajat positiossa ja kunnon paistit blindeillä. Viimeisen parin viikon aikana on kyllä ollut itse paisti olo, mutta toivottavasti kohta helpottaa... Viidessä peräkkäisessä sessiossa en mm. stäkännyt ketään, jolla olisi ollut lähellekään 100BBn stäkki.

edit: Perkeles. Kunhan tästä ennätän, niin teen neljän pöydän 50NL -videon, jota voitte sitten pällistellä ja arvostella:)

Kuulostaa erittäin hyvältä. Shortissa avaus-reissaamalla on vaikea tehdä virheitä, vaikka range olisikin itsellä kova laaja. Sen sijaan reissujen maksujen kohdalla näkee ihan älyttömiä liikkeitä. Maksellaan jollain A9o:lla korotuksia ja pahimmillaan jostain SB:stä. SB:stä ei ole kiva maksella edes AJ:lla, paitsi jos EP-MP-reissaaja sattuu olemaan ihan patologinen varastelija.

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
sopuli kirjoitti:
En oikein näe 6maxissa ikinä tarvetta open limpille. Jotkut käyttävät tuota esim. buttonilta, jos vastassa on todella pieniä stäkkejä, joilta saa rahat pois osuessaan. Pelin luettavuuden kannalta tuolla ei ole hirvittävästi merkitystä, jos oma pre-flop korotusprosenttisi on 20 pinnassa. Itse esim. korotan UTG:lta 22+, JTs+, KQ, ATs+, AJ+ aina.

Toimii niin kauan kunnes sulle tulee ajatteleva vastustaja vastaan ja alkaa 3-bettamaan sua melkein joka käänteessä. Onneksi tota ongelmaa ei tule vastaan ainakaan ennen 2/4 NL.

Limppaaminen shortissa on täysin turhaa (pl. tilanteet joissa sulla on vetokäsi ja takana on kaveri kellä on VPIP 80+ eikä kippaa ennen riveriä), koska limpatessasi sun täytyy lähes aina osua siihen sun hanskaan, että saat pelattavan käden flopilta eteenpäin. Mulle ainakin pokeri on hyökkäämistä eikä toivomista.

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Noose kirjoitti:
Limppaaminen shortissa on täysin turhaa (pl. tilanteet joissa sulla on vetokäsi ja takana on kaveri kellä on VPIP 80+ eikä kippaa ennen riveriä), koska limpatessasi sun täytyy lähes aina osua siihen sun hanskaan, että saat pelattavan käden flopilta eteenpäin. Mulle ainakin pokeri on hyökkäämistä eikä toivomista.

Pehmeämpiähän nuo pelit näillä NL50- ja NL100-tasoilla ovat kuin esimerkiksi NL400- tai NL1000-tasoilla. Kuitenkin uskallan väittää, että keskimääräistä paremmalla post-flop-pelillä saa tietyissä pöydissä shortissakin limpille selkeän +EV:n.

Noissa pf-reissuissa vaan näissä pienemmissä pöydissä näkee todella paljon sellaista, että vihut katsovat jopa erittäin mariginaalisilla käsillä flopin, vaikka open-reissaisit kuinka paljon ja heitä vastaan on aivan turha sitouttaa itseään liikaa pottiin ja sitä kautta kasvattaa pelin varianssia. Kuitenkin loppujen lopuksi näitä passiivisia cs-pelaajia vastaan ainoa mahdollisuus on kytätä halvalla paikkoja, joilla saat heille sen käden, joka on itseäsi perässä, mutta vihu ei osaa siitä luopua ja sitä kautta koko heidän stackinsa. Siinä vaiheessa se on aivan sama, onko siellä pf menty sisään limpillä vai ei.

Jotenkin viime aikoina vaan tuntuu, että TAG ei toimi enää niin hyvin kuin aikaisemmin, koska se on oletusarvoinen pelityyli. Potit pysyy pieninä, jos pelaa tiukkaa ja aggressiivista, poikki mennään vain setti vs setti -tyyppisillä mariginaalisilla tilanteilla ja muuten perusTAGia pelaamalla näissä pöydissä rake syö rahaa enemmän kuin sitä tulee sisään. Ja jos pelaat muuten kuin TAG, sinua aliarvioidaan huomattavasti, mikä taas parantaa osumille saamiasi maksuja. Pätee erityisesti hurreihin vastustajina. Loose-passive ei ole tietyissä pöydissä yhtään huono tyyli pelata, pelkästään hyökkäämällä vaan hukkaa turhaan omia hilujaan. Paikat vaan pitää haistaa.

Morgoth

Jäsen
E kirjoitti:
Jotenkin viime aikoina vaan tuntuu, että TAG ei toimi enää niin hyvin kuin aikaisemmin, koska se on oletusarvoinen pelityyli.

Mielestäni LAG on melkein jopa ainoa järkevä tyyli shortissa? Ainoa ongelma omassa pelissä on vain tunnistaa riittävän hyvin ne marginaaliset tilanteet joihin väkisinkin ajautuu ja jolloin hanskasta pitää päästä irti. Vastaavasti taas hyville käsille saat lähes kuin itsestään maksuja ja ne on mielestäni vieläkin helpompi pelata LAGina kuin TAGIna, koska voit vaan suruttu löydä ja maksuja tulee eikä edes pahemmin tarvitse miettiä miten saa hilut keskelle.

Edelleen vain tulee tehtyä liian kalliita ja isoja virheitä marginaalisissa tilanteissa, ei niitä välttämättä tule kuin yksi sessiossa, mutta niissä mennään sitten liian pahasti metsään. Lisäksi pitäisi oppia paremmin ja nopeammin tunnistamaan mikä strategia toimii missäkin pyödässä. Pitäisi oppia vielä paremmin sopeutumaan siihen pyötään, eikä vain että huvittaako tänään enemmän TAG vai LAG-tyyli. Tai oppia pelamaan monipuolisemmin eikä vain yhdellä tyylillä. Tietty teoreettisella tasollakin olisi opittavaa vielä rutkasti, mutta jotenkin huomannut että tärkeämpää olisi vain oppia sopeutumaan siihen tilanteeseen mikä siinä pyödässä on. Pelata mielummin vaikka vain lyhyen aikaa ja keskittyä täysin eikä huiskia viittäkuutta peliä samaan aikaan samalla kun syöt ja katsot telkkaria. Riittää tossa ensi vuodeksi tavoitetta :) Jos sitä vaikka vielä jopa pääsisi NL100 ja Omppu PL100 peleihinkin :-D

Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoinen threadi lueskella, vielä kun ymmärtäisi edes puolet siitä mitä puhutaan. Noh, tokihan sitä pitää trendikästä alan sanastoa käyttää jottei ihan moukkana pidetä.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Marko Lehtinen kirjoitti:
Mielenkiintoinen threadi lueskella, vielä kun ymmärtäisi edes puolet siitä mitä puhutaan. Noh, tokihan sitä pitää trendikästä alan sanastoa käyttää jottei ihan moukkana pidetä.
No eipä ketään pidetä "trendikkyyden tavoittelijana", kun kiekosta puhutaan ja käytetään termejä, kuten "karvaus" tai "trap" tai vaikkapa "keskialue". Yhtä "trendikkäitä" ovat termit flop, river ja UTG.

Itse aiheeseen.. Kuinkas te enemmän ja menestyksekkäämmin (kuin minä, vaikkei se paljoa vaadi :P) pelaatte kädet AK, AQ, AJ? En edes laita omia ehdotuksia, kun tuntuu nuo olevan mulla täysin hukassa.

tuplapukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Tuli ihan sama mieleen

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Murmeli kirjoitti:
Itse aiheeseen.. Kuinkas te enemmän ja menestyksekkäämmin (kuin minä, vaikkei se paljoa vaadi :P) pelaatte kädet AK, AQ, AJ? En edes laita omia ehdotuksia, kun tuntuu nuo olevan mulla täysin hukassa.

Itse pelaan pääasiassa shorttia ja siinä nuo ovat selkeitä reissuja varsinkin korottamattomaan pottiin. Korotettuun pottiin nuo tulee limpattua. Mikäli floppi menee täysin ohi niin pelaan samalla tavalla kuin vetokädet eli tilanteen mukaan. Esim. hajanaiseen rb-floppiin lyön melko usein ja mikäli tulee vastarintaa niin olen valmis heittämään pakkaan. Tunnetusti AQ on ns. ammattilaisten ylipelatuin käsi.

Miten sitä sitten pitäisi keskustella? Pyssyn alta. Kolmannelta paikalta? Pimeät panokset? Ehdotuksia otetaan vastaan.

Oli muuten loistava suoritus tuo pokerimestari 2006 lopetus. Parasta koko ohjelmassa oli Teemun kommentti putoamisestaan : Yritin bluffata pöydän paskinta pelaajaa eikä se tajunnut kipata. Voisin melkein sanoa, että tuttu tunne. Ei siinä paljon auta ajatella pitkää juoksua kun vihut maksavat 4xBB reissut K3 offareilla ja painavat viimeistään riverillä ohi.

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tähän ihan pakko sanoa, että aluksi itsestäni tuntui aika samalta. Mutta kun aikaa kului ja termit tuli tutuiksi, niin nyt ei voisi enää kuvitellakkaan puhuvansa millään muilla sanoilla noista asioista. Ei siinä ole kysymys mistään trendikkyydestä, ne on tämän lajin termistöä.

-S

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Murmeli kirjoitti:

Peruspelinä itsellä:

Shortissa open kaikilla 4BB+1bb per limpperi positiosta riippumatta. 4BB betiin huonommasta positiosta call, buttonista AK/AQs raise/call tilanteesta ja vihuista riippuen. Jos oma 4BB reissataan tai edellä on bet-raise vihuilta, AJ-AQ menee pakkaan. AK:lla sitten aivan täysin vihuista ja positiosta riippuen joko puskua, call tai kippi. Suitissa olo saa joskus pelaamaan aggremminkin.

Kovimmat tappiot sitä tekee ylipelaamalla AJ-AQ, kun muutkin näyttää vahvuutta. AK vs QQ on taas melkein coinflip vain, jos saa riverille asti vedettyä. Flopilla vain noin kolmasosan oddsit AK:lla saada osuma.

Yhteenvetona siis position ja suitin mukaan pöydän tyyliistä riippuen. Ison turnauksen alussa täydessä pöydässä AJo on UTG:sta kippi suoraan, mutta buttonilta kahden-kolmen limpin jälkeen AJs:n pelaan kuin monsterin.

Ei näistä koskaan mitään yksiselitteistä ohjetta voi antaa, mutta noin suunnilleen.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos tuntee pakan kortit nimeltä, mutta ei muuta, on ehkä turha tulla aukomaan päätään tähän ketjuun termistöstä. Ne löytyvät aivan helposti netistä tai alan kirjallisuudesta.

PokerTracker lähti toimimaan ongamen puolella, kun asensi mestan kotisivujen ohjeilla uuden driverin (ajuri, jos kieli/termi tuntuu vieraalta) ja patchin (korjaustiedosto, vrt. edellä). Vaati kyllä hiukan kirjeenvaihtoa supportin (valmistajan tuki) kanssa, kun product id (tuotenumero) oli patchaamisen seurauksena vaihtunut. Tämä siis tiedoksi tämän threadin (keskusteluketjun) aiempaan keskusteluun viitaten.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
E kirjoitti:
Peruspelinä itsellä:

Shortissa open kaikilla 4BB+1bb per limpperi positiosta riippumatta. 4BB betiin huonommasta positiosta call, buttonista AK/AQs raise/call tilanteesta ja vihuista riippuen. Jos oma 4BB reissataan tai edellä on bet-raise vihuilta, AJ-AQ menee pakkaan. AK:lla sitten aivan täysin vihuista ja positiosta riippuen joko puskua, call tai kippi. Suitissa olo saa joskus pelaamaan aggremminkin.

Kovimmat tappiot sitä tekee ylipelaamalla AJ-AQ, kun muutkin näyttää vahvuutta. AK vs QQ on taas melkein coinflip vain, jos saa riverille asti vedettyä. Flopilla vain noin kolmasosan oddsit AK:lla saada osuma.

Yhteenvetona siis position ja suitin mukaan pöydän tyyliistä riippuen. Ison turnauksen alussa täydessä pöydässä AJo on UTG:sta kippi suoraan, mutta buttonilta kahden-kolmen limpin jälkeen AJs:n pelaan kuin monsterin.

Ei näistä koskaan mitään yksiselitteistä ohjetta voi antaa, mutta noin suunnilleen.
Tuossa kun katselee Poker Trackerin tilastoja niin täytyy olla samaa mieltä..
AJ, AQ eivät ole kyllä mitään kovin vahvoja käsiä ja itsekin niitä tulee liikaa "ylipelattua".. tosi usein on tullut turpaan vihun 88 99 ym taskupareille kun floppi ei osu itselle.
Oma peli on parantunut huomattavasti osaamalla foldata oikeassa paikassa ja lukemalla todennäköisyyksiä ja omien pelien tilastoja. Okei, puhutaan pottikertoimesta ym mutta toisaalta.. pottiin laitettua rahaa ei saa rakastaa tai pitää omanaan.. tämän kun sisäistää niin on paljon helpompi foldata joku AJ suittari kun floppi ei osu ja on riidejä että vihulla on jotain konkreettista peliä jo kädessä.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
SamSpade kirjoitti:
Okei, puhutaan pottikertoimesta ym mutta toisaalta.. pottiin laitettua rahaa ei saa rakastaa tai pitää omanaan..
Tajusin varmaan nyt jotenkin väärin, mutta tuossahan pottikertoimista nimenomaan on kyse. Sijoitat tietyn summan rahaa ja toivot saavasi sijoituksellesi potin verran tuottoa. Eli vertaat vain ja ainoastaan sijoitettavaa summaa ja pottia keskenään. Sitten lasket kertoimet sille, millä todennäköisyydellä parannat kättäsi niin paljon, että voitat potin. Jos tämä laskelma näyttää suosiolliselta, olet oikeutettu sijoittamaan ko. rahasumman. Noin niinkuin karkeasti kuvattuna. Kuuluuhan tähän laskelmaan pari muutakin juttua, mutta tuosta pottikertoimista on pohjimmiltaan kyse. Eli potissa on tasan tietty summa rahaa, ei kenenkään pelaajan rahaa.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Leon kirjoitti:
Tajusin varmaan nyt jotenkin väärin, mutta tuossahan pottikertoimista nimenomaan on kyse. Sijoitat tietyn summan rahaa ja toivot saavasi sijoituksellesi potin verran tuottoa. Eli vertaat vain ja ainoastaan sijoitettavaa summaa ja pottia keskenään. Sitten lasket kertoimet sille, millä todennäköisyydellä parannat kättäsi niin paljon, että voitat potin. Jos tämä laskelma näyttää suosiolliselta, olet oikeutettu sijoittamaan ko. rahasumman. Noin niinkuin karkeasti kuvattuna. Kuuluuhan tähän laskelmaan pari muutakin juttua, mutta tuosta pottikertoimista on pohjimmiltaan kyse. Eli potissa on tasan tietty summa rahaa, ei kenenkään pelaajan rahaa.
Ei et tajunnut väärin.. tarkoitin sitä että vaikka pottikerroin näyttää suotuisalle niin silti usein "persetuntumalla" pitää osata foldata kortit vaikka olisikin suotuista maksaa. Olet ihan oikeassa tuossa mitä kirjoitit, mutta ainakin itsellani tulee vahva intuitio tietyistä pelaajistä aika nopeastikin ja luotan tuohon tuntemukseen useammin kuin raakaan matematiikkaan. Toki yritän pelata kertoimien, todennäk. ym mukaan mutta olen pitkän ikäni aikana oppinut monessa asiassa luottamaan tuohon tunteeseen ja se toimii edelleen.
Edit: monen on vain oikeasti vaikea luopua esim AJ korteista vaikka vaikka pottikerroin ei olisikaan kovin suotuisa kun sinne pottiin on laitettu jo X määrä "omaa" rahaa..

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ok, puhuttiin hiukan asiaa sivuten eri asioista. Mutta jos on lukenut vastustajaa oikein, ja osaa laskea kertoimet, silloinhan nimenomaan mennään matematiikan eikä intuition mukaan. En vähättele intuition merkitystä. Osa siitä on varmasti kokemusta, kun pelaa samoja vastustajia vastaan suuren määrän jakoja. Silloin ne pienet epänormaalit ratkaisut kilauttavat kelloa ja tilanne muuttuu radikaalisti peruspelistä. Osa taas on omaa taikauskoa. Jälkimmäisessä tapauksessa paluu perusasioihin kannattaa tehdä tasaisin väliajoin. Tai sitten kannattaa vaihtaa pöytää.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Leon kirjoitti:
Ok, puhuttiin hiukan asiaa sivuten eri asioista. Mutta jos on lukenut vastustajaa oikein, ja osaa laskea kertoimet, silloinhan nimenomaan mennään matematiikan eikä intuition mukaan. En vähättele intuition merkitystä. Osa siitä on varmasti kokemusta, kun pelaa samoja vastustajia vastaan suuren määrän jakoja. Silloin ne pienet epänormaalit ratkaisut kilauttavat kelloa ja tilanne muuttuu radikaalisti peruspelistä. Osa taas on omaa taikauskoa. Jälkimmäisessä tapauksessa paluu perusasioihin kannattaa tehdä tasaisin väliajoin. Tai sitten kannattaa vaihtaa pöytää.
Jep juuri näin. Over and out.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Rangers, Hifk
En tiiä onko jo jossai muussa ketjussa ollut keskustelua, mutta kysyisin jatkoaikalaisten mielipidettä parhaasta ja viihdyttävimmiästä pokerinpelaajasta.

Oma mielipide on ehdottomasti Daniel Negreanu. Myös Mike " the mouth" Matusow on erittäin viihdyttävä pelaaja. Etenkin High Stakes pokerin season 2 oli mahtavaa katsottavaa näiden ja monen muun pelaajan ansiosta

Morgoth

Jäsen
SamSpade kirjoitti:
Edit: monen on vain oikeasti vaikea luopua esim AJ korteista vaikka vaikka pottikerroin ei olisikaan kovin suotuisa kun sinne pottiin on laitettu jo X määrä "omaa" rahaa..

Eikö sanota että amätöörit ylipelaa AJn ja prot AQn?

Yksi käsi mitä itse vihaan ja jonka kanssa olen aika pahasti hukassa on KQs.
Vaikka se osuuskin osittain niin siltikin on vähän epävarma olo, että missä mennään ja tuntuu että liian usein ollaan siltikin jäljessä. Ehkä tuo on vain mulla joku psykologinen juttu, kun liian monta kertaa tuntuu, että turnauksista tipun juuri tuon käden ansiosta ja se tulee juuri aina väärällä hetkellä jolloin vihulla onkin se AK tai AQ :)

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
#68 kirjoitti:
En tiiä onko jo jossai muussa ketjussa ollut keskustelua, mutta kysyisin jatkoaikalaisten mielipidettä parhaasta ja viihdyttävimmiästä pokerinpelaajasta.

Oma mielipide on ehdottomasti Daniel Negreanu. Myös Mike " the mouth" Matusow on erittäin viihdyttävä pelaaja. Etenkin High Stakes pokerin season 2 oli mahtavaa katsottavaa näiden ja monen muun pelaajan ansiosta

Mainitun Negrenaun lisäksi Hansen ja Laak kuuluvat suosikeihin sekä luonnollisesti Bronson jonka Antoniukselle heittämä this ain't solitaire son jaksaa naurattaa vieläkin. Hellmuthin sekä Guogan peliä on kiva seurata ja samalla toivoa molempien häviämistä. Hellmuthin hänen tilttien takia ja Guogan jatkuvan länkyttämisen takia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy